Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.815 μηνύματα σε 11.355 θέματα από 5.943 Μέλη / Τελευταίο μέλος: javant
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 16 Δεκ 2017, 18:58:21

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 16 Δεκ 2017, 18:58:21

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
από Bocian
[Σήμερα στις 18:46]

[Σήμερα στις 18:23]

από coach
[Σήμερα στις 17:02]

[Σήμερα στις 13:50]

από fotis
[Χθες στις 21:56]

από SOFIANOS
[Χθες στις 15:21]

[Χθες στις 13:20]

[Χθες στις 11:24]

[Χθες στις 10:31]

από kondorgr
[Χθες στις 09:58]

[Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 16:13:57]

από Nikolas K
[Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 15:54:16]

από thana-psi
[Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 12:16:50]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 21:42:30]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 18:39:15]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5943
Τελευταίο: javant
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285815
Σύνολο θεμάτων: 11355
Online σήμερα: 50
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 31
Συνολικά: 47
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω (Συντονιστής: Yankos)  |  Θέμα: Flaps- Flaperon και χρηση τους « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1] 2 3 4  Όλοι  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Flaps- Flaperon και χρηση τους  (Αναγνώστηκε 10901 φορές)
   
Tsalg.
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« στις: Δευτέρα, 24 Αύγ 2009, 11:59:22 »

Μηπως  μπορει καποιος να με διαφωτισει  για την χρηση τους;
Φανταζομαι τα Flaps  τα βαζουμε σε διακοπτη   προκειμενου να τα χρησιμοποιουμε οποτε τα χρειαζομαστε... σωστα;
Τα φλαπερον  εχουν μια παρομοια  χρηση;
Οταν προσγειωνομαστε προκειμενου να ανακοψουμε ταχυτητα που πρεπει να ειναι,  κατω;
Κατα την  διαρκεια της  πτησης τα φλαπερον  εχουν καποια χρησιμοτητα;

Ευχαριστω
 
Καταγράφηκε
giles 202
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.198



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Δευτέρα, 24 Αύγ 2009, 12:29:28 »

Μηπως  μπορει καποιος να με διαφωτισει  για την χρηση τους;
Φανταζομαι τα Flaps  τα βαζουμε σε διακοπτη   προκειμενου να τα χρησιμοποιουμε οποτε τα χρειαζομαστε... σωστα;
Τα φλαπερον  εχουν μια παρομοια  χρηση;
Οταν προσγειωνομαστε προκειμενου να ανακοψουμε ταχυτητα που πρεπει να ειναι,  κατω;
Κατα την  διαρκεια της  πτησης τα φλαπερον  εχουν καποια χρησιμοτητα;

Ευχαριστω
 
Tα flaps χρειαζονται μονο στην προσγειωση .
Χρησιμευουν για να προσγειωνεται το αεροπλανο με χαμηλη ταχυτητα.
Τα φλαπερον χρησιμοποιουνται σε αεροπλανα που δεν εχουν φλαπ μονο στην πρωσγειωση για να προσγειωνονται με χαμηλη ταχυτητα.Προσοχη δεν κανει σε ολα τα αεροπλανα να κανουμε φλαπερον γιατι μερικες φορες δεν ελενχεται.
Κατα την  διαρκεια της  πτησης τα φλαπερον δεν εχουν καμια χρησιμοτητα μονο για να πηγαινεις αργα.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.966


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #2 στις: Δευτέρα, 24 Αύγ 2009, 13:38:40 »

Τα flaps στα Ελληνικά λέγονται "πτερύγια καμπυλότητας".

Που σημαίνει ότι με την εκτροπή των flaps αλλάζει η καμπυλότητα της αεροτομής.

Αυτό μπορεί να βελτιώσει την προσγείωση (μεγάλη εκτροπή προς τα κάτω), ή να αλλάξει απλά την καμπυλότητα σε ένα ανεμόπτερο για να πάει πιό αργά (μερικά χιλιοστά εκτροπή προς τα κάτω), ή πιο γρήγορα (μερικά χιλιοστά εκτροπή προς τα επάνω = reflex).

Flaps σε συνδυασμό με το elevator σε σχέση εκτροπής 1:1 χρησιμοποιούν τα ακροβατικά control line.
Οταν το elevator ανεβαίνει, τα flaps κατεβαίνουν. Με αυτή τη μέθοδο επιτυγχάνεται πιό κλειστή ανακύκλωση.

Την ίδια εφαρμογή βρίσκουν και στα ανεμόπτερα, όπου εκεί θα τα βρεις ως "snap flaps", απλά εδώ η εκτροπή τους είναι πολύ μικρή (συνήθως προς τα κάτω) μερικές μοίρες. Η προσπάθεια εδώ είναι να αλλάξει γωνία προσβολής το φτερό, χωρίς να αλλάξει γωνία και η άτρακτος.

Για να ονομαστεί ένα πηδάλιο "flap" πρέπει να είναι όχι περισσότερο από το μισό φτερό, και κοντά στην άτρακτο. Σε μεγάλα scale ανεμόπτερα συναντάμε δύο flaps σε κάθε πλευρά και ένα aileron.

Οταν κατεβαίνουν τα flaps για την προσγείωση, αυξάνεται η γωνία προσβολής του φτερού στο κέντρο. Ετσι (εκτός από τηνοπισθέλκουσα), αναμένεται να στολλάρει το κέντρο του φτερού, αλλά όχι και τα άκρα που πετάνε σε μικρότερη γωνία προσβολής. Αν τα ακρα έρθουν σε γωνία στολαρίσματος, θα στολλάρουν, αλλά ποτέ δεν στολλάρουν μαζί ταυτόχρονα, και το σκάφος μπαίνει σε περιδίνηση.

Τα flaperons μπορεί να είναι flaps που στρέφουν σαν ailerons, ή ailerons που εκτρέπονται σαν flaps.

Στην δεύτερη περίπτωση, για την προσγείωση τα εκτρέπουμε προς τα επάνω, όσο χρειάζεται, αφήνοντας περιθώριο κίνησης του σέρβο, για χρήση ailerons.

Στην φάση αυτή, η κίνηση των δύο flaperons σαν ailerons, βοηθάει την περιστροφή προς την μεριά που θέλουμε, γιατί αυτό που ανεβαίνει έχει μεγαλύτερη αντίσταση, από αυτό που κατεβαίνει, σχεδόν προς οριζοντίωση.

Αν κατεβάσουμε τα flaperons προς τα κάτω, εμφανίζεται έντονο το φαινόμενο της "αντίστροφης εκτροπής" , δηλαδή ενώ το φτερό περιστρέφεται προς την μεριά που επιθυμούμε, η μυτη φεύγει προς την αντίθετη φορά, σαν να είχαμε δώσει αντίθετο rudder.

Επίσης ανεβάζοντας τα δύο flaperons, για προσγείωση, μειώνουμε την γωνία προσβολής τους, άρα και πάλι θα στολλάρει η μέση του φτερού πρώτη.

 
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Tsalg.
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 11:13:17 »

Σας  ευχαριστω  παρα  πολυ για τις απαντησεις  σας.

Και  κατι ακομα, ποτε ουσιαστικα ανεβαζουμε τα φλαπερον:
πχ. πριν παρουμε την τελευταια στροφη  ή  με το που ακουμπαμε στον διαδρομο;
και αν τα ανεβαζουμε πριν  δεν εχει κινδυνο να στολαρει;
(η ερωτηση αφορα περισσοτερο το τυπικο κομματι της διαδικασιας)

ευχαριστω



Καταγράφηκε
giles 202
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.198



Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 12:05:38 »

Σας  ευχαριστω  παρα  πολυ για τις απαντησεις  σας.

Και  κατι ακομα, ποτε ουσιαστικα ανεβαζουμε τα φλαπερον:
πχ. πριν παρουμε την τελευταια στροφη  ή  με το που ακουμπαμε στον διαδρομο;
και αν τα ανεβαζουμε πριν  δεν εχει κινδυνο να στολαρει;
(η ερωτηση αφορα περισσοτερο το τυπικο κομματι της διαδικασιας)

ευχαριστω




Οταν θα εισαι στην ευθεια του διαδρομου τοτε ενεργοποιησετα.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.966


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #5 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 13:30:13 »

Υποθετικά η ενεργοποίηση των flaperons, θα γίνει είτε με διακόπτη είτε με slide, είτε με περιστρεφόμενο μπουτόν.

Αν γίνει γρήγορα, όπως με το διακόπτη, το αεροπλάνο θα σηκώσει ξαφνικά την μύτη. Εκεί θέλεις άμεση αντίδραση, στο elevator. Σε κάθε περίπτωση όμως βάζουμε και μίξη down elevator με τα up flaperons.

Αν είσαι καλός στον χειρισμό, μπορείς να τα ενεργοποιήσεις στην τελική. Αν όχι, καλύτερα να τα ενεργοποιήσεις στο υπήνεμο σκέλος, ώστε να έχεις και ύψος ασφαλείας, και χρόνο να τριμάρεις την ολίσθηση για την προσγείωση.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.193



Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 14:16:57 »

Και  κατι ακομα, ποτε ουσιαστικα ανεβαζουμε τα φλαπερον:
πχ. πριν παρουμε την τελευταια στροφη  ή  με το που ακουμπαμε στον διαδρομο;
και αν τα ανεβαζουμε πριν  δεν εχει κινδυνο να στολαρει;

Εφόσον μιλάς για προσγείωση μήπως εννοείς ότι κατεβάζουμε τα flaps ή flaperons?

Αντώνης Παπαδόπουλος
Καταγράφηκε
Tsalg.
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 16:10:00 »

Εφόσον μιλάς για προσγείωση μήπως εννοείς ότι κατεβάζουμε τα flaps ή flaperons?

Αντώνης Παπαδόπουλος
Με βαση αυτο το post  θα ελεγα οτι ανεβαζουμε τα flaperon... λαθος καταλαβα;


Τα flaperons μπορεί να είναι flaps που στρέφουν σαν ailerons, ή ailerons που εκτρέπονται σαν flaps.

Στην δεύτερη περίπτωση, για την προσγείωση τα εκτρέπουμε προς τα επάνω, όσο χρειάζεται, αφήνοντας περιθώριο κίνησης του σέρβο, για χρήση ailerons.

Στην φάση αυτή, η κίνηση των δύο flaperons σαν ailerons, βοηθάει την περιστροφή προς την μεριά που θέλουμε, γιατί αυτό που ανεβαίνει έχει μεγαλύτερη αντίσταση, από αυτό που κατεβαίνει, σχεδόν προς οριζοντίωση.

Αν κατεβάσουμε τα flaperons προς τα κάτω, εμφανίζεται έντονο το φαινόμενο της "αντίστροφης εκτροπής" , δηλαδή ενώ το φτερό περιστρέφεται προς την μεριά που επιθυμούμε, η μυτη φεύγει προς την αντίθετη φορά, σαν να είχαμε δώσει αντίθετο rudder.

Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.966


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 17:08:53 »

Τα flaps κατεβαίνουν ενώ τα flaperons ανεβαίνουν.

Αν έχουμε και τα δύο μπορούμε να κάνουμε butterfly.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
FAZ
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 146



Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 17:19:14 »

Κάτι επιπλέον να ρωτήσω κι εγώ?

Αντί να βάλω το κατέβασμα των flaps σε περιστρεφόμενο μπουτόν ή σε slide, θα μπορούσα να μειώσω την ταχύτητα των servo έτσι ώστε να περιορίσει το απότομο σήκωμα της μύτης του αεροπλάνου??

Εκτός από την αντίστοιχη ρύθμιση από την Τ/Κ μήπως χρειάζονται ειδικά servo για αυτή τη ρύθμιση???


Ευχαριστώ
Γιάννης
Καταγράφηκε
Dimhack
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.430



Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 17:28:55 »

Κάτι επιπλέον να ρωτήσω κι εγώ?

Αντί να βάλω το κατέβασμα των flaps σε περιστρεφόμενο μπουτόν ή σε slide, θα μπορούσα να μειώσω την ταχύτητα των servo έτσι ώστε να περιορίσει το απότομο σήκωμα της μύτης του αεροπλάνου??

Εκτός από την αντίστοιχη ρύθμιση από την Τ/Κ μήπως ειδικά servo για αυτή τη ρύθμιση???


Ευχαριστώ
Γιάννης


οχι δεν χρειάζονται
Καταγράφηκε
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.193



Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 18:28:18 »

Καλησπέρα,

Νομίζω ότι αν τα ailerons τα ανεβάσουμε επάνω δεν λειτουργούν με την αρχή των flaps (αύξηση της καμπυλότητας) αλλά με αυτή των spoilers άρα σε αυτή την περίπτωση μάλλον θα είναι spoilerons και όχι flaperons.

Εϊναι δηλαδή θέμα τι πηδάλια έχει η πτέρυγα, και σε τι φάση χρησιμοποιούμε τι.

Και αυτό που ανέφερα το είπα έχοντας κατα νού τι είναι το flaperon στο ανεμόπτερο που κυρίως χρησιμοποιείται.

Συμφωνώ απόλυτα με τον jkon ότι αν το πηδάλιο βρίσκεται στην άκρη της πτέρυγας και λειτουργέι κυρίως ως aileron τότε θα πρέπει να ανέβει προς τα πάνω για να μειώσει την ταχύτητα στην προσγείωση.

Καλή συνέχεια και προσοχή στις δοκιμές

Αντώνης Παπαδόπουλος
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.966


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #12 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 19:04:22 »

Εχει δίκιο ο Αντώνης ότι στην περίπτωση που τα ailerons ανεβαίνουν πολύ, πρέπει να ονομαστούν και : spoilerons.

Οταν το aileron ανεβαίνει 1,5 χιλιοστό για reflex και αύξηση της ταχύτητας ταξιδίου, και όταν κατεβαίνει 1,5-3 χιλιοστά για αύξηση καμπυλότητας και μείωση ταχύτητας πλεύσης, και όταν κατεβαίνει 5-10 χιλιοστά σε συνδυασμό με το elevator (snap flap) , τότε λέγεται flaperon.

Αρα μετά από διεξοδική συζήτηση καταλήξαμε ότι το ίδιο πηδάλιο, παίρνει μία από τις δύο ονομασίες, ανάλογα με την γωνία που εκτρέπεται, και με το αν παράγει περισσότερο οπισθέλκουσα από άντωση.

Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
sakis art
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Παρασκευή, 13 Νοέ 2009, 18:32:11 »

Πως ενεργοποιούμε το flaperon; με το mix ; γιατί με τη ρύθμιση flaps δεν αντιδρά.Έχω την dx6i και δισκολεύομαι να το βρω. UndecidedΠρέπει τα ailourons να έχουν την ίδια κλίση προς τα πάνω απ'οτι διάβασα παραπάνω με λιγο elavator προς τα κάτω.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.966


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #14 στις: Παρασκευή, 13 Νοέ 2009, 18:42:08 »

Πως ενεργοποιούμε το flaperon; με το mix ; γιατί με τη ρύθμιση flaps δεν αντιδρά.Έχω την dx6i και δισκολεύομαι να το βρω. UndecidedΠρέπει τα ailourons να έχουν την ίδια κλίση προς τα πάνω απ'οτι διάβασα παραπάνω με λιγο elavator προς τα κάτω.

Αν θέλεις να ενεργοποιείς τα ailerons προς τα επάνω για την προσγείωση με διακόπτη που είναι λογοδοσμένος με τα flaps, πρέπει πριν να κάνεις μίξη flaps master, ailerons slave, σε όποιο ποσοστό σου αρέσει, απλά να ξέρεις ότι όταν τα ailerons είναι ανεβασμένα, και δώσεις σήμα να κινηθούν σαν ailerons, αυτό που θα πρέπει να ανέβει κι' άλλο ίσως φέρει το σέρβο και την ντίζα του σε όρια που θα ζοριστούν.
Ναι το elevator πρέπει να μιξαριστεί να έρχεται σε ελάχιστη θέση down.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Σελίδες: [1] 2 3 4  Όλοι  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω (Συντονιστής: Yankos)  |  Θέμα: Flaps- Flaperon και χρηση τους « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.179 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.