Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.759 μηνύματα σε 11.354 θέματα από 5.948 Μέλη / Τελευταίο μέλος: giourgg.1
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 12:15:25

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 12:15:25

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Τελευταίες 10 φωνές:
Δευτέρα, 20 Νοέ 2017, 22:44:55
Τα βλέπω όλα πράσινα !!!
Πρόσφατα θέματα
[Σήμερα στις 12:03]

[Σήμερα στις 11:11]

[Σήμερα στις 10:36]

[Σήμερα στις 07:06]

από Phanislo
[Σήμερα στις 01:26]

[Χθες στις 21:31]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 21:42:30]

από red_baron
[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 20:26:17]

από 470lp
[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 18:39:15]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 10:53:05]

από dominicm
[Δευτέρα, 11 Δεκ 2017, 11:05:46]

από tritongr
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 21:38:35]

από dhiotis
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 12:49:29]

[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 11:52:52]

από sliver
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 10:43:25]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5948
Τελευταίο: giourgg.1
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285759
Σύνολο θεμάτων: 11354
Online σήμερα: 48
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 32
Συνολικά: 45
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω (Συντονιστής: Yankos)  |  Θέμα: Flaps- Flaperon και χρηση τους « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 2 3 4 [Όλοι]  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Flaps- Flaperon και χρηση τους  (Αναγνώστηκε 10900 φορές)
   
Tsalg.
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« στις: Δευτέρα, 24 Αύγ 2009, 11:59:22 »

Μηπως  μπορει καποιος να με διαφωτισει  για την χρηση τους;
Φανταζομαι τα Flaps  τα βαζουμε σε διακοπτη   προκειμενου να τα χρησιμοποιουμε οποτε τα χρειαζομαστε... σωστα;
Τα φλαπερον  εχουν μια παρομοια  χρηση;
Οταν προσγειωνομαστε προκειμενου να ανακοψουμε ταχυτητα που πρεπει να ειναι,  κατω;
Κατα την  διαρκεια της  πτησης τα φλαπερον  εχουν καποια χρησιμοτητα;

Ευχαριστω
 
Καταγράφηκε
giles 202
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.198



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Δευτέρα, 24 Αύγ 2009, 12:29:28 »

Μηπως  μπορει καποιος να με διαφωτισει  για την χρηση τους;
Φανταζομαι τα Flaps  τα βαζουμε σε διακοπτη   προκειμενου να τα χρησιμοποιουμε οποτε τα χρειαζομαστε... σωστα;
Τα φλαπερον  εχουν μια παρομοια  χρηση;
Οταν προσγειωνομαστε προκειμενου να ανακοψουμε ταχυτητα που πρεπει να ειναι,  κατω;
Κατα την  διαρκεια της  πτησης τα φλαπερον  εχουν καποια χρησιμοτητα;

Ευχαριστω
 
Tα flaps χρειαζονται μονο στην προσγειωση .
Χρησιμευουν για να προσγειωνεται το αεροπλανο με χαμηλη ταχυτητα.
Τα φλαπερον χρησιμοποιουνται σε αεροπλανα που δεν εχουν φλαπ μονο στην πρωσγειωση για να προσγειωνονται με χαμηλη ταχυτητα.Προσοχη δεν κανει σε ολα τα αεροπλανα να κανουμε φλαπερον γιατι μερικες φορες δεν ελενχεται.
Κατα την  διαρκεια της  πτησης τα φλαπερον δεν εχουν καμια χρησιμοτητα μονο για να πηγαινεις αργα.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #2 στις: Δευτέρα, 24 Αύγ 2009, 13:38:40 »

Τα flaps στα Ελληνικά λέγονται "πτερύγια καμπυλότητας".

Που σημαίνει ότι με την εκτροπή των flaps αλλάζει η καμπυλότητα της αεροτομής.

Αυτό μπορεί να βελτιώσει την προσγείωση (μεγάλη εκτροπή προς τα κάτω), ή να αλλάξει απλά την καμπυλότητα σε ένα ανεμόπτερο για να πάει πιό αργά (μερικά χιλιοστά εκτροπή προς τα κάτω), ή πιο γρήγορα (μερικά χιλιοστά εκτροπή προς τα επάνω = reflex).

Flaps σε συνδυασμό με το elevator σε σχέση εκτροπής 1:1 χρησιμοποιούν τα ακροβατικά control line.
Οταν το elevator ανεβαίνει, τα flaps κατεβαίνουν. Με αυτή τη μέθοδο επιτυγχάνεται πιό κλειστή ανακύκλωση.

Την ίδια εφαρμογή βρίσκουν και στα ανεμόπτερα, όπου εκεί θα τα βρεις ως "snap flaps", απλά εδώ η εκτροπή τους είναι πολύ μικρή (συνήθως προς τα κάτω) μερικές μοίρες. Η προσπάθεια εδώ είναι να αλλάξει γωνία προσβολής το φτερό, χωρίς να αλλάξει γωνία και η άτρακτος.

Για να ονομαστεί ένα πηδάλιο "flap" πρέπει να είναι όχι περισσότερο από το μισό φτερό, και κοντά στην άτρακτο. Σε μεγάλα scale ανεμόπτερα συναντάμε δύο flaps σε κάθε πλευρά και ένα aileron.

Οταν κατεβαίνουν τα flaps για την προσγείωση, αυξάνεται η γωνία προσβολής του φτερού στο κέντρο. Ετσι (εκτός από τηνοπισθέλκουσα), αναμένεται να στολλάρει το κέντρο του φτερού, αλλά όχι και τα άκρα που πετάνε σε μικρότερη γωνία προσβολής. Αν τα ακρα έρθουν σε γωνία στολαρίσματος, θα στολλάρουν, αλλά ποτέ δεν στολλάρουν μαζί ταυτόχρονα, και το σκάφος μπαίνει σε περιδίνηση.

Τα flaperons μπορεί να είναι flaps που στρέφουν σαν ailerons, ή ailerons που εκτρέπονται σαν flaps.

Στην δεύτερη περίπτωση, για την προσγείωση τα εκτρέπουμε προς τα επάνω, όσο χρειάζεται, αφήνοντας περιθώριο κίνησης του σέρβο, για χρήση ailerons.

Στην φάση αυτή, η κίνηση των δύο flaperons σαν ailerons, βοηθάει την περιστροφή προς την μεριά που θέλουμε, γιατί αυτό που ανεβαίνει έχει μεγαλύτερη αντίσταση, από αυτό που κατεβαίνει, σχεδόν προς οριζοντίωση.

Αν κατεβάσουμε τα flaperons προς τα κάτω, εμφανίζεται έντονο το φαινόμενο της "αντίστροφης εκτροπής" , δηλαδή ενώ το φτερό περιστρέφεται προς την μεριά που επιθυμούμε, η μυτη φεύγει προς την αντίθετη φορά, σαν να είχαμε δώσει αντίθετο rudder.

Επίσης ανεβάζοντας τα δύο flaperons, για προσγείωση, μειώνουμε την γωνία προσβολής τους, άρα και πάλι θα στολλάρει η μέση του φτερού πρώτη.

 
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Tsalg.
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 11:13:17 »

Σας  ευχαριστω  παρα  πολυ για τις απαντησεις  σας.

Και  κατι ακομα, ποτε ουσιαστικα ανεβαζουμε τα φλαπερον:
πχ. πριν παρουμε την τελευταια στροφη  ή  με το που ακουμπαμε στον διαδρομο;
και αν τα ανεβαζουμε πριν  δεν εχει κινδυνο να στολαρει;
(η ερωτηση αφορα περισσοτερο το τυπικο κομματι της διαδικασιας)

ευχαριστω



Καταγράφηκε
giles 202
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.198



Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 12:05:38 »

Σας  ευχαριστω  παρα  πολυ για τις απαντησεις  σας.

Και  κατι ακομα, ποτε ουσιαστικα ανεβαζουμε τα φλαπερον:
πχ. πριν παρουμε την τελευταια στροφη  ή  με το που ακουμπαμε στον διαδρομο;
και αν τα ανεβαζουμε πριν  δεν εχει κινδυνο να στολαρει;
(η ερωτηση αφορα περισσοτερο το τυπικο κομματι της διαδικασιας)

ευχαριστω




Οταν θα εισαι στην ευθεια του διαδρομου τοτε ενεργοποιησετα.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #5 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 13:30:13 »

Υποθετικά η ενεργοποίηση των flaperons, θα γίνει είτε με διακόπτη είτε με slide, είτε με περιστρεφόμενο μπουτόν.

Αν γίνει γρήγορα, όπως με το διακόπτη, το αεροπλάνο θα σηκώσει ξαφνικά την μύτη. Εκεί θέλεις άμεση αντίδραση, στο elevator. Σε κάθε περίπτωση όμως βάζουμε και μίξη down elevator με τα up flaperons.

Αν είσαι καλός στον χειρισμό, μπορείς να τα ενεργοποιήσεις στην τελική. Αν όχι, καλύτερα να τα ενεργοποιήσεις στο υπήνεμο σκέλος, ώστε να έχεις και ύψος ασφαλείας, και χρόνο να τριμάρεις την ολίσθηση για την προσγείωση.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.193



Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 14:16:57 »

Και  κατι ακομα, ποτε ουσιαστικα ανεβαζουμε τα φλαπερον:
πχ. πριν παρουμε την τελευταια στροφη  ή  με το που ακουμπαμε στον διαδρομο;
και αν τα ανεβαζουμε πριν  δεν εχει κινδυνο να στολαρει;

Εφόσον μιλάς για προσγείωση μήπως εννοείς ότι κατεβάζουμε τα flaps ή flaperons?

Αντώνης Παπαδόπουλος
Καταγράφηκε
Tsalg.
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 16:10:00 »

Εφόσον μιλάς για προσγείωση μήπως εννοείς ότι κατεβάζουμε τα flaps ή flaperons?

Αντώνης Παπαδόπουλος
Με βαση αυτο το post  θα ελεγα οτι ανεβαζουμε τα flaperon... λαθος καταλαβα;


Τα flaperons μπορεί να είναι flaps που στρέφουν σαν ailerons, ή ailerons που εκτρέπονται σαν flaps.

Στην δεύτερη περίπτωση, για την προσγείωση τα εκτρέπουμε προς τα επάνω, όσο χρειάζεται, αφήνοντας περιθώριο κίνησης του σέρβο, για χρήση ailerons.

Στην φάση αυτή, η κίνηση των δύο flaperons σαν ailerons, βοηθάει την περιστροφή προς την μεριά που θέλουμε, γιατί αυτό που ανεβαίνει έχει μεγαλύτερη αντίσταση, από αυτό που κατεβαίνει, σχεδόν προς οριζοντίωση.

Αν κατεβάσουμε τα flaperons προς τα κάτω, εμφανίζεται έντονο το φαινόμενο της "αντίστροφης εκτροπής" , δηλαδή ενώ το φτερό περιστρέφεται προς την μεριά που επιθυμούμε, η μυτη φεύγει προς την αντίθετη φορά, σαν να είχαμε δώσει αντίθετο rudder.

Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 17:08:53 »

Τα flaps κατεβαίνουν ενώ τα flaperons ανεβαίνουν.

Αν έχουμε και τα δύο μπορούμε να κάνουμε butterfly.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
FAZ
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 146



Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 17:19:14 »

Κάτι επιπλέον να ρωτήσω κι εγώ?

Αντί να βάλω το κατέβασμα των flaps σε περιστρεφόμενο μπουτόν ή σε slide, θα μπορούσα να μειώσω την ταχύτητα των servo έτσι ώστε να περιορίσει το απότομο σήκωμα της μύτης του αεροπλάνου??

Εκτός από την αντίστοιχη ρύθμιση από την Τ/Κ μήπως χρειάζονται ειδικά servo για αυτή τη ρύθμιση???


Ευχαριστώ
Γιάννης
Καταγράφηκε
Dimhack
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.430



Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 17:28:55 »

Κάτι επιπλέον να ρωτήσω κι εγώ?

Αντί να βάλω το κατέβασμα των flaps σε περιστρεφόμενο μπουτόν ή σε slide, θα μπορούσα να μειώσω την ταχύτητα των servo έτσι ώστε να περιορίσει το απότομο σήκωμα της μύτης του αεροπλάνου??

Εκτός από την αντίστοιχη ρύθμιση από την Τ/Κ μήπως ειδικά servo για αυτή τη ρύθμιση???


Ευχαριστώ
Γιάννης


οχι δεν χρειάζονται
Καταγράφηκε
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.193



Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 18:28:18 »

Καλησπέρα,

Νομίζω ότι αν τα ailerons τα ανεβάσουμε επάνω δεν λειτουργούν με την αρχή των flaps (αύξηση της καμπυλότητας) αλλά με αυτή των spoilers άρα σε αυτή την περίπτωση μάλλον θα είναι spoilerons και όχι flaperons.

Εϊναι δηλαδή θέμα τι πηδάλια έχει η πτέρυγα, και σε τι φάση χρησιμοποιούμε τι.

Και αυτό που ανέφερα το είπα έχοντας κατα νού τι είναι το flaperon στο ανεμόπτερο που κυρίως χρησιμοποιείται.

Συμφωνώ απόλυτα με τον jkon ότι αν το πηδάλιο βρίσκεται στην άκρη της πτέρυγας και λειτουργέι κυρίως ως aileron τότε θα πρέπει να ανέβει προς τα πάνω για να μειώσει την ταχύτητα στην προσγείωση.

Καλή συνέχεια και προσοχή στις δοκιμές

Αντώνης Παπαδόπουλος
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #12 στις: Τετάρτη, 26 Αύγ 2009, 19:04:22 »

Εχει δίκιο ο Αντώνης ότι στην περίπτωση που τα ailerons ανεβαίνουν πολύ, πρέπει να ονομαστούν και : spoilerons.

Οταν το aileron ανεβαίνει 1,5 χιλιοστό για reflex και αύξηση της ταχύτητας ταξιδίου, και όταν κατεβαίνει 1,5-3 χιλιοστά για αύξηση καμπυλότητας και μείωση ταχύτητας πλεύσης, και όταν κατεβαίνει 5-10 χιλιοστά σε συνδυασμό με το elevator (snap flap) , τότε λέγεται flaperon.

Αρα μετά από διεξοδική συζήτηση καταλήξαμε ότι το ίδιο πηδάλιο, παίρνει μία από τις δύο ονομασίες, ανάλογα με την γωνία που εκτρέπεται, και με το αν παράγει περισσότερο οπισθέλκουσα από άντωση.

Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
sakis art
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Παρασκευή, 13 Νοέ 2009, 18:32:11 »

Πως ενεργοποιούμε το flaperon; με το mix ; γιατί με τη ρύθμιση flaps δεν αντιδρά.Έχω την dx6i και δισκολεύομαι να το βρω. UndecidedΠρέπει τα ailourons να έχουν την ίδια κλίση προς τα πάνω απ'οτι διάβασα παραπάνω με λιγο elavator προς τα κάτω.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #14 στις: Παρασκευή, 13 Νοέ 2009, 18:42:08 »

Πως ενεργοποιούμε το flaperon; με το mix ; γιατί με τη ρύθμιση flaps δεν αντιδρά.Έχω την dx6i και δισκολεύομαι να το βρω. UndecidedΠρέπει τα ailourons να έχουν την ίδια κλίση προς τα πάνω απ'οτι διάβασα παραπάνω με λιγο elavator προς τα κάτω.

Αν θέλεις να ενεργοποιείς τα ailerons προς τα επάνω για την προσγείωση με διακόπτη που είναι λογοδοσμένος με τα flaps, πρέπει πριν να κάνεις μίξη flaps master, ailerons slave, σε όποιο ποσοστό σου αρέσει, απλά να ξέρεις ότι όταν τα ailerons είναι ανεβασμένα, και δώσεις σήμα να κινηθούν σαν ailerons, αυτό που θα πρέπει να ανέβει κι' άλλο ίσως φέρει το σέρβο και την ντίζα του σε όρια που θα ζοριστούν.
Ναι το elevator πρέπει να μιξαριστεί να έρχεται σε ελάχιστη θέση down.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
sakis art
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #15 στις: Παρασκευή, 13 Νοέ 2009, 18:44:58 »

Οκ "θείο Γιάννη" σ'ευχαριστώ για την άμεση απάντηση,θα το κοιτάξω. Thumbs up
Καταγράφηκε
sakis art
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #16 στις: Παρασκευή, 13 Νοέ 2009, 20:08:53 »

ενεργοποίησα το διακόπτη flaps ρύθμισα το elevator κάτω αλλά δεν μπορώ να βρω πως τα servo να κάνουν την ίδια κίνηση προς τα πάνω.Ανοίγω το διακόπτη flaps αλλά η κίνηση είναι ανάποδη. Sad
Καταγράφηκε
sakis art
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #17 στις: Σάββατο, 28 Νοέ 2009, 19:35:17 »

Για δεύτερο κανάλι ποιο να βάλω για τα flaperon το GEAR ή το ΑUX;
Καταγράφηκε
Tsalg.
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #18 στις: Κυριακή, 29 Νοέ 2009, 08:12:17 »

ενεργοποίησα το διακόπτη flaps ρύθμισα το elevator κάτω αλλά δεν μπορώ να βρω πως τα servo να κάνουν την ίδια κίνηση προς τα πάνω.Ανοίγω το διακόπτη flaps αλλά η κίνηση είναι ανάποδη. Sad

Μπες μεσα στο menu  που  λεει flaperon  ekei  llogika  εχει τα  καναλια  και  διπλα τους  το ποσοστο  πχ  +100%  και  -100%  αλλαξε  ενα απο τα δυο  για να κανουν την ιδια  κίνηση...   
Καταγράφηκε
konanagno
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 128



Προφίλ
« Απάντηση #19 στις: Σάββατο, 17 Δεκ 2011, 15:24:56 »

Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω και εγώ τους έμπειρους φίλους πιλότους τα εξής:

1) Αν ένα α/π έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει και flaps (κάτω), και flaperons (και τα δύο aileron προς τα πάνω), αλλά και butterfly (flaps κάτω ταυτόχρονα με flaperons άνω), στην πράξη τι είναι πιο συνετό και ασφαλές από τα 3 να χρησιμοποιηθεί??

2) Το νόημα του butterfly ποιό είναι?? η άντωση στο butterfly δουλεύει αθροιστικά (δηλ. αντωση από φλαπς + αντωση από φλαπερονς) και άρα είναι μεγαλύτερη από την άντωση των φλαπσ και φλαπερονσ ξεχωριστά?

3) Το butterfly μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε και σαν airbrake για απότομη απώλεια ύψους χωρίς να αυξάνεται η airspeed?

4) αν το airbrake είναι άσχετο από το butterfly, ποιά μίξη πηδαλίων συνινστούν airbrake?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων...Κωστής..
Καταγράφηκε
dominckos
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 103


Προφίλ
« Απάντηση #20 στις: Παρασκευή, 17 Φεβ 2012, 21:38:29 »

Υποθετικά η ενεργοποίηση των flaperons, θα γίνει είτε με διακόπτη είτε με slide, είτε με περιστρεφόμενο μπουτόν.

Αν γίνει γρήγορα, όπως με το διακόπτη, το αεροπλάνο θα σηκώσει ξαφνικά την μύτη. Εκεί θέλεις άμεση αντίδραση, στο elevator. Σε κάθε περίπτωση όμως βάζουμε και μίξη down elevator με τα up flaperons.

Αν είσαι καλός στον χειρισμό, μπορείς να τα ενεργοποιήσεις στην τελική. Αν όχι, καλύτερα να τα ενεργοποιήσεις στο υπήνεμο σκέλος, ώστε να έχεις και ύψος ασφαλείας, και χρόνο να τριμάρεις την ολίσθηση για την προσγείωση.

Μπορει να μου εξηγησει κάποιος τι ειναι το υπηνεμο σκέλος? Επίσης η χρηση φλαπερον κατα την πτηση θα μου επιτρεψει να πετω με μικροτερη ταχυτητα ή αυτο ισχύει μονο σε μερικά μονο αεροπλάνα. Ευχαριστώ...
Καταγράφηκε

GreatPlanes Super Sportster GP
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #21 στις: Σάββατο, 18 Φεβ 2012, 09:05:53 »

Υπήνεμο είναι το σκέλος που το αεροπλάνο πετάει με ούριο άνεμο. Πιό συγκεκριμένα υπήνεμο ονομάζεται το σκέλος της προσγείωσης που είναι παράλληλο αλλά αντίθετο με την "τελική" ευθεία της προσγείωσης στον διάδρομο, είτε φυσάει ούριος είτε υπάρχει νηνεμία.

Οτιδήποτε παράγει οπισθέλκουσα μειώνει την ταχύτητα πτήσης, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ίδια γωνία πλεύσης και ισχύς κινητήρα. Αλλοι μηχανισμοί βελτιώνουν και την άντωση στην μικρότερη ταχύτητα, άλλοι όχι. Στην δεύτερη περίπτωση, αν η ταχύτητα μειωθεί πολύ, το αεροπλάνο κινδυνεύει να στολλάρει και πρέπει να ρίξει την μύτη για να αποκτήσει ταχύτητα, ή να προσθέσει ισχύ στον κινητήρα.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
babis318
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 6


Προφίλ
« Απάντηση #22 στις: Σάββατο, 18 Φεβ 2012, 11:09:53 »

Καλημερα ,
Ειναι πολυ χρησιμες οι οδηγιες που δινει ο θειος Γιαννης οπως παντα ομως ειναι λογικο να απανταει σε συγκεκριμενο ερωτημα . Μηπως υπαρχει καπου ενα ολοκληρωμενο αρθρο για τους καινουργιους στην ανεμοπορια  σχετικα με την πρεπουσα κινηση των διαφορων πτερυγιων στα ανεμοπτερα ωστε να υπαρξει μια συνολικη καθαρη εικονα .
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #23 στις: Σάββατο, 18 Φεβ 2012, 11:48:58 »

Απαντήσεις στο ερώτημά σου υπάρχουν στην ύλη του σεμινάριου που έγινε πρόσφατα. Υπάρχει όλο για κατάβαση στο site της επιτροπής αερομοντελισμού της ΕΛΑΟ.

συγκεκριμένα στην ενότητα : Set up πηδαλίων
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
babis318
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 6


Προφίλ
« Απάντηση #24 στις: Σάββατο, 18 Φεβ 2012, 12:07:15 »

Ευχαριστω για την απαντηση θειε Γιαννη Το εχω μελετησει σε καποιο βαθμο (Ολες τις παρουσιασεις) Θα το μελετησω παλι γιατι φαινεται οτι εχω αρκετα κενα Θα κρατησω και σημειωσεις και θα επανελθω Ισως και στις προπονησεις των ανεμοπτερων που προκειται να γινουν Καλο σαββατοκυριακο
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #25 στις: Σάββατο, 18 Φεβ 2012, 12:53:54 »

...  και θα επανελθω Ισως και στις προπονησεις των ανεμοπτερων που προκειται να γινουν

Πράγματι, αυτή η κίνηση θα είναι ότι καλύτερο για την ενημέρωσή σου. Ας πράξουν το ίδιο και οι άλλοι συνάδελφοι που ενδιαφέρονται για τα ανεμόπτερα. Ακόμα και χωρίς πτητική συμμετοχή, και η απλή παρουσία θα είναι και αποδοτική και θα μας δώσει μεγάλη χαρά.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
dominckos
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 103


Προφίλ
« Απάντηση #26 στις: Σάββατο, 18 Φεβ 2012, 19:38:30 »

Οτιδήποτε παράγει οπισθέλκουσα μειώνει την ταχύτητα πτήσης
θείε Γιάννη οπισθέλκουσα παράγει ο ουριος άνεμος ή η χρήση των flaperon?
Ζητώ συγνώμη αν οι ερωτήσεις μου φαίνονται χαζές αλλά θελώ να γνωρίζω τετοιες λεπτομέρεις διότι ο χώρος προσγείωσης είναι περιορισμένος και επρόκειτο να κάνω για πρώτη φορά χρήση φλαπερον
Καταγράφηκε

GreatPlanes Super Sportster GP
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #27 στις: Σάββατο, 18 Φεβ 2012, 20:00:20 »

Σίγουρα όχι ο ούριος άνεμος.

Ολα τα σώματα που βρίσκονται σε σχετική κίνηση με τον αέρα δέχονται μία δύναμη αντίθετη από την φορά της κίνησής τους που λέγεται αντίσταση ή οπισθέλκουσα. Αυτή αναλύεται:
- στην αντίσταση που εξαρτάται από το σχήμα του σώματος. Δηλαδή από την κατανομή των επι μέρους πιέσεων επάνω στην επιφάνεια του σώματος. Τα "αεροδυναμικά" σχήματα έχουν την μικρότερη αντίσταση σώματος.
- στην αντίσταση που εξαρτάται από την επιφανειακή τριβή. Αν το σώμα έχει λείες επιφάνειες θα έχει και μικρότερη αντίσταση τριβής.
- στην αντίσταση που οφείλεται στους πρόσθετους στρόβιλους στην περιοχή της συμβολής δύο σωμάτων. Μία άτρακτος και ένα φτερό ενωμένα, παρέχουν αντίσταση μεγαλύτερη από το άθροισμα των επί μέρους αντιστάσεών τους.
Το άθροισμα των αντιστάσεων λόγω σχήματος, τριβής και συμβολής λέγεται παρασιτική αντίσταση.

Εκτός από την παρασιτική αντίσταση υπάρχει και η επαγωγική αντίσταση.  Αυτή είναι το αντίτιμο που πρέπει να πληρώσουμε για να παράγει το φτερό μας άντωση. Αν δεν υπάρχει επαγωγική αντίσταση δεν υπάρχει και άντωση.

Το άθροισμα της παρασιτικής και της επαγωγικής αντίστασης μας δίνει την ολική αντίσταση του αεροπλάνου.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
dominckos
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 103


Προφίλ
« Απάντηση #28 στις: Κυριακή, 19 Φεβ 2012, 00:04:17 »

χρησιμες οι πληροφορίες σου jkon, ευχαριστώ!
Καταγράφηκε

GreatPlanes Super Sportster GP
optimus79
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4


Προφίλ
« Απάντηση #29 στις: Παρασκευή, 24 Φεβ 2012, 18:46:07 »

Πολύ καλό το υλικό του σεμιναρίου.

Να ρωτήσω κάτι και ζητώ συγγνώμη αν είναι εκτός θέματος (off topic). Οι πληροφορίες των 3 πρώτων παρουσιάσεων ισχύουν για όλα τα αεροπλάνα και όχι μόνο για τα ανεμόπτερα, έτσι δεν είναι;
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #30 στις: Σάββατο, 25 Φεβ 2012, 09:33:33 »

Πολύ καλό το υλικό του σεμιναρίου.

Να ρωτήσω κάτι και ζητώ συγγνώμη αν είναι εκτός θέματος (off topic). Οι πληροφορίες των 3 πρώτων παρουσιάσεων ισχύουν για όλα τα αεροπλάνα και όχι μόνο για τα ανεμόπτερα, έτσι δεν είναι;

Η πρώτη σίγουρα, η δεύτερη εν μέρει και η τρίτη ελάχιστα
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
optimus79
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4


Προφίλ
« Απάντηση #31 στις: Σάββατο, 25 Φεβ 2012, 15:30:39 »

Πολύ καλό το υλικό του σεμιναρίου.

Να ρωτήσω κάτι και ζητώ συγγνώμη αν είναι εκτός θέματος (off topic). Οι πληροφορίες των 3 πρώτων παρουσιάσεων ισχύουν για όλα τα αεροπλάνα και όχι μόνο για τα ανεμόπτερα, έτσι δεν είναι;

Η πρώτη σίγουρα, η δεύτερη εν μέρει και η τρίτη ελάχιστα

Μάλιστα. Ευχαριστώ πολύ. Θα το έχω υπ'ὀψιν διαβάζοντας.
Προς το παρόν δεν ασχολούμαι καθόλου με ανεμόπτερα, απλά τα διαβάζω πληροφοριακά για γενικές γνώσεις και προσπαθώ να κρατήσω αυτά που ισχύουν για τα κλασσικά αεροσκάφη.
Καταγράφηκε
sakis art
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #32 στις: Σάββατο, 25 Φεβ 2012, 16:36:54 »

 Με τα διπλάνα ισχύει το ίδιο;
Καταγράφηκε
sakis art
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #33 στις: Σάββατο, 25 Φεβ 2012, 16:42:01 »

Με τα διπλάνα ισχύει το ίδιο; (συγνώμη για το διπλό post)
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #34 στις: Σάββατο, 25 Φεβ 2012, 18:46:29 »

Με τα διπλάνα ισχύει το ίδιο;

Σε γενικές γραμμές τα διπλάνα συμπεριφέρονται όπως και τα μονοπλάνα.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
ΚΥΡΝΙΚ
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.942


Προφίλ
« Απάντηση #35 στις: Σάββατο, 25 Φεβ 2012, 19:30:26 »

Το άθροισμα της παρασιτικής και της επαγωγικής αντίστασης μας δίνει την ολική αντίσταση του αεροπλάνου.

Συγνώμη για το χαζό της ερώτησης, αλλά γιατί μου φαίνεται πως η ολική (αεροδυναμική) αντίσταση (αεροπλανο, αυτικίνητο, τραίνο κλπ) είναι το άθροισμα της οπισθέλκουσας μορφής συν την οπισθέλκουσας τριβής συν την παρασιτική οπισθέλκουσας και συν την επαγωγικής οπισθέλκουσας ? 
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #36 στις: Σάββατο, 25 Φεβ 2012, 19:40:06 »

Ακριβώς αυτό είπα προηγουμένως Νϊκο. Διάβασέ το πάλι.

Σχήμα, τριβή, συμβολή = παρασιτική

Παρασιτική + επαγωγική = ολική
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
sakis art
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 293



Προφίλ
« Απάντηση #37 στις: Σάββατο, 25 Φεβ 2012, 19:53:02 »

Με τα διπλάνα ισχύει το ίδιο;

Σε γενικές γραμμές τα διπλάνα συμπεριφέρονται όπως και τα μονοπλάνα.
Θέλω να πω κ.Γιάννη εάν σε διπλάνο ανεβάζουμε τα flaperon όπως σε ένα πανωπτέρυγο.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #38 στις: Σάββατο, 25 Φεβ 2012, 20:03:42 »

Ναι, θα έχει παρόμοιο αποτέλεσμα, απλά εδώ εχεις τη δυνατότητα, μόνο τα επάνω, μόνο τα κάτω, ή και τα δύο.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
ΚΥΡΝΙΚ
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.942


Προφίλ
« Απάντηση #39 στις: Σάββατο, 25 Φεβ 2012, 20:30:36 »

Το άθροισμα των αντιστάσεων λόγω σχήματος, τριβής και συμβολής λέγεται παρασιτική αντίσταση.
...........
Το άθροισμα της παρασιτικής και της επαγωγικής αντίστασης μας δίνει την ολική αντίσταση του αεροπλάνου.
...........

Ευχαριστώ. Θα έπρεπε να το διαβάσω καλύτερα.
Καταγράφηκε
FAZ
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 146



Προφίλ
« Απάντηση #40 στις: Τρίτη, 28 Φεβ 2012, 13:53:10 »

Καλημέρα σε όλους,

Τι θα γίνει αν σε ένα Mustang P-51D 60άρι της Hangar9 κάνω τα ailerons και flaperons?

Η πτέρυγα του συγκεκριμένου μοντέλου δεν έχει καθόλου flaps και τα ailerons δεν εκτείνονταιι σε όλο το μήκος της. Τα ailerons καλύπτουν περίπου μόνο το 1/3 του μήκους της πτέρυγας του αεροπλάνου, από τα ακροπτερύγια προς την άτρακτο. Είναι δηλαδή τοποθετημένα προς τα έξω όπως κάθε aileron που δεν πιάνει όλο το φτερό. Το υπόλοιπο χείλος εκφυγής είναι σταθερό.  worry

Σημειωτέον ότι και το μήκος της χορδής της πτέρυγας γίνεται μικρότερο προς τα άκρα.
 
Ευχαριστώ.
Καταγράφηκε
papabill
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.193



Προφίλ WWW
« Απάντηση #41 στις: Τρίτη, 28 Φεβ 2012, 23:52:00 »

Καλη ερωτηση!
Καταγράφηκε

Το ελικόπτερο ή το ραφι θα στολίσει ή στο χωράφι θα σκορπίσει...
astroflight
Aeromodeller Jr. member
**
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 86



Προφίλ
« Απάντηση #42 στις: Δευτέρα, 2 Απρ 2012, 14:47:54 »

Καλημέρα σε όλους,

Τι θα γίνει αν σε ένα Mustang P-51D 60άρι της Hangar9 κάνω τα ailerons και flaperons?

Η πτέρυγα του συγκεκριμένου μοντέλου δεν έχει καθόλου flaps και τα ailerons δεν εκτείνονταιι σε όλο το μήκος της. Τα ailerons καλύπτουν περίπου μόνο το 1/3 του μήκους της πτέρυγας του αεροπλάνου, από τα ακροπτερύγια προς την άτρακτο. Είναι δηλαδή τοποθετημένα προς τα έξω όπως κάθε aileron που δεν πιάνει όλο το φτερό. Το υπόλοιπο χείλος εκφυγής είναι σταθερό.  worry

Σημειωτέον ότι και το μήκος της χορδής της πτέρυγας γίνεται μικρότερο προς τα άκρα.
 
Ευχαριστώ.


Aν λάβουμε υπ'όψιν τι μας είπε πιο πάνω ο θείος για τα φλαπς,τη θέση που βρίσκονται,και πότε στολάρει το μέσα μέρος και πότε το έξω,τότε στο Mustang σου αν αποτολμήσεις κάτι τέτοιο με τόσο έξω που είναι τα ailerons,99,9999% θα έχεις στολάρισμα και δε θα προλάβεις να σώσεις τίποτα αν είσαι χαμηλά...Ας μην ξεχνάμε πως τα warbirds ήταν "πολύς κινητήρας και λίγο αεροσκάφος",ήτοι πέταγαν με το μοτέρ και όχι με το φτερό τόσο...
Καταγράφηκε

Ferro noscentius aurum


www.rc-tunerz.com Ελληνικό forum μοντελισμού και όχι μόνο.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #43 στις: Δευτέρα, 2 Απρ 2012, 20:03:27 »

Συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση, αλλά δεν είχα δει τα αρχικά μηνύματα.

Οταν το αερομοντέλο έχει μόνο ailerons στην άκρη του φτερού, μπορεί να τα σηκώσει επάνω για την προισγείωση, δίνοντας ταυτόχρονα με μίξη λίγο down elevator γιατι αλλιώς θα σηκωθεί πολύ η μύτη.

Σ' αυτή τήν κατάσταση θα ολισθήσει με μικρότερη ταχύτητα, χωρίς φόβο να στολάρει, και θα έχει καλή ανταπόκριση στα ailerons (έχουν έτσι πολύ differential ).

Μία περίπτωση να αποφύγεις. Μη κατεβάσεις την μύτη κάτω από τον ορίζοντα, γιατί τότε όλο το φτερό θα αντιδράσει απότομα προς τα κάτω, και το μοντέλο θα χάσει μεγάλο ύψος.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
astroflight
Aeromodeller Jr. member
**
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 86



Προφίλ
« Απάντηση #44 στις: Πέμπτη, 5 Απρ 2012, 10:47:42 »

Χμμμ...
Άρα ανασηκώνοντας τα ailerons τα δουλεύει σαν spoilers... Wink


Δηλαδή θείο αν τα "κατεβάσει" (εν είδει flaps) έχει καμιά τύχη;ή θα  στολάρει;
 Undecided
Καταγράφηκε

Ferro noscentius aurum


www.rc-tunerz.com Ελληνικό forum μοντελισμού και όχι μόνο.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #45 στις: Πέμπτη, 5 Απρ 2012, 11:51:52 »

Χμμμ...
Άρα ανασηκώνοντας τα ailerons τα δουλεύει σαν spoilers...
Δηλαδή θείο αν τα "κατεβάσει" (εν είδει flaps) έχει καμιά τύχη; ή θα  στολάρει;

Αν μπορούσε να κερδίσει κάτι με το να τα κατεβάσει θα το είχα αναφέρει.

Αντίθετα, δεν συμφέρει να τα κατεβάσει, γιατί τότε και θα έχει αντίθετη εκτροπή και θα στολάρει αυτό που θα κατεβαίνει περισσότερο. 
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Σελίδες: 1 2 3 4 [Όλοι]  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω (Συντονιστής: Yankos)  |  Θέμα: Flaps- Flaperon και χρηση τους « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.198 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.