Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.924 μηνύματα σε 12.406 θέματα από 6.238 Μέλη / Τελευταίο μέλος: hydrant8085
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 25 Ιούλ 2024, 13:53:18

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 25 Ιούλ 2024, 13:53:18

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:14]

    [Δευτέρα, 22 Ιούλ 2024, 19:25:15]

    [Κυριακή, 21 Ιούλ 2024, 14:36:33]

    από dominicm
    [Σάββατο, 20 Ιούλ 2024, 10:57:18]

    από frizstyler
    [Παρασκευή, 19 Ιούλ 2024, 15:21:36]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Ιούλ 2024, 18:39:19]

    [Τρίτη, 16 Ιούλ 2024, 14:59:43]

    [Δευτέρα, 15 Ιούλ 2024, 10:03:33]

    [Σάββατο, 13 Ιούλ 2024, 12:47:57]

    από ΗΑWK 100
    [Σάββατο, 13 Ιούλ 2024, 02:26:09]

    από 3DJunk
    [Δευτέρα, 8 Ιούλ 2024, 19:29:10]

    [Τετάρτη, 3 Ιούλ 2024, 22:01:53]

    από Yiannis_S
    [Τετάρτη, 3 Ιούλ 2024, 20:46:22]

    [Τετάρτη, 3 Ιούλ 2024, 17:17:04]

    από eolos30
    [Τετάρτη, 3 Ιούλ 2024, 14:42:54]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6238
    Τελευταίο: hydrant8085
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304924
    Σύνολο θεμάτων: 12406
    Online σήμερα: 49
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 27
    Συνολικά: 28
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 ... 17 18 19 [20]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3  (Αναγνώστηκε 24879 φορές)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062



    « Απάντηση #285 στις: Σάββατο, 8 Ιούν 2024, 10:43:01 »

    Σας ευχαριστούμε όλους για τα καλά σας λόγια! Μας δίνουν δύναμη να συνεχίζουμε.
    Το φινίρισμα/βάψιμο μας αγχώνει αρκετά, διότι με ένα λαθάκι μπορεί να πάει στράφι αρκετή δουλειά προετοιμασίας.
    Προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε πρίν βάψουμε - κοινώς, αναβλητικότητα!  Tongue

    Βρήκαμε τη δικαιολογία του στρωσίματος του κινητήρα...  angel

    Έχοντας πλέον αρκετή εμπειρία από στρωσίματα 4-χρονων πολυκύλινδρων Saito, ξεκινήσαμε να ετοιμάζουμε το engine stand μας για την FG-61TS.
    Πρώτο βήμα η κοπή νέου firewall για να πάρει τη συγκεκριμένη μηχανή. Εδώ να πούμε ότι το stand είναι έτσι κατασκευασμένο ώστε να μπορούμε να ανταλλάξουμε τα firewalls για άλλες μηχανές (βλ. bolt hole patterns και τρύπες για καρμπυρατέρ) χωρίς μετατροπές. Το ply των 16mm μπήκε στη... μηχανουργική φρέζα idiot2 για τις κοπές και τις ανάλογες αυλακώσεις για πρόσβαση στις βελόνες (που σε αυτές τις μηχανές συμπίπτουν σχεδόν με το firewall...  Δάκρυ ).

    Το set-up περιλαμβάνει όλα τα συμπαραμαρτούντα καθώς και instrumentation (rpm, temps) για να παρακολουθούμε τη συμπεριφορά της μηχανής με τηλεμετρία κατά τη διάρκεια του στρωσίματος (βοηθά πολύ!).
    Εδώ να πούμε ότι χρησιμοποιούμε πρώτη φορά το ηλεκτρονικό σύστημα της RC Light Systems που "κλέβει" το RPM output απο την ανάφλεξη της Saito/RCEXL και το στέλνει σαν input στο EXBus της Jeti. Μέχρι τώρα χρησιμοποιούσαμε οπτικό sensor με αρκετή δυσκολία στην εγκατάσταση (τρύπες στο cowl, οδηγοί, κλπ).

    Η μηχανή βγήκε από το αεροπλάνο, λύθηκαν τα καπάκια, λαδώθηκαν τα κοκκοράκια διεξοδικά, έγινε η κλασσική ένεση λαδιού 20-30ml στο στροφαλοθάλαμο για να λιπανθούν τα ρουλεμάν/κουζινέτα πριν την πρώτη εκκίνηση (η μηχανή έρχεται "στεγνή", το λένε και οι οδηγίες) και δέθηκαν επάνω τα σπιράλ των εξατμήσεων με φλατζόκολλα. Δυστυχώς, το καζανάκι που κατασκευάσαμε δεν μπόρεσε να τοποθετηθεί λόγω γεωμετρίας του stand για να δοκιμάσουμε δομική αντοχή και τυχόν διαρροές στις κολλήσεις... Undecided Αυτό θα το δούμε στις δοκιμές τροχοδρόμησης....

    Τεπόζιτο, ανάφλεξη, μπαταρίες, διακόπτες, σένσορες, μηχανή και προπέλλα δέθηκαν πάνω στη βάση με προσοχή στο cable management για να μην έχουμε ατυχήματα με κομμένα καλώδια.
    Το καύσιμο του στρωσίματος είναι στην πλούσια αναλογία λαδιού 1:15 (Castrol Power 1), και θα παραμείνει έτσι για τα πρώτα 3 λίτρα λειτουργίας.

    Με το όλο stand δεμένο στο δέντρο, ρυθμίσαμε το servo για τα endpoints, μερικές στροφές της προπέλλας με βουλωμένο καρμπυρατέρ (δεν έχει τσόκ) να φέρει καύσιμο και το μηχανάκι πήρε μπρός πρώτη φορά ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ!!! Αυτό δεν έχει ξανασυμβεί, αλλά μάλλον είναι η ευκολία του boxer σε σχέση με τους radial που οι κάτω κύλινδροι είναι πλυμμυρισμένοι από το πλούσιο μίγμα (γιαυτό και τους ξεκινάμε πάντα.... οριζόντια - βλ. άλλο thread με το Gee Bee).

    Ρύθμιση βελόνων για 3,000 στροφές σε full γκάζι και αναμένουμε να κάψουμε τα 3 λίτρα, πρίν ξαναρυθμίσουμε βαλβίδες, καθαρίσουμε μπουζί και αλλάξουμε καύσιμο για την τελική ρύθμιση.


    * 20240602_115345.jpg (65.44 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 333 φορές.)

    * 20240602_124337.jpg (80.73 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 333 φορές.)

    * 20240602_124344.jpg (81.49 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 333 φορές.)

    * 20240602_134642.jpg (162.69 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 339 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062



    « Απάντηση #286 στις: Σάββατο, 8 Ιούν 2024, 10:45:43 »

    Και μιά πιο κοντινή...


    * 20240602_134652.jpg (137.37 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 335 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062



    « Απάντηση #287 στις: Σάββατο, 15 Ιούν 2024, 20:32:16 »

    Αφήνουμε τη μηχανή να δουλέψει λίγο, και στο μεταξύ στρέφουμε την προσοχή μας στα φτερά - έχει φτάσει η ώρα της επικάλυψης!
    Έχουμε να σιδερώσουμε αεροπλάνο 20 χρόνια (ARF γαρ) οπότε το σπόρ το έχουμε ξεχάσει λίγο.
    Οπλισμένοι με digital σίδερο, καλές οδηγίες και natural oratex προχωρήσαμε αποφασιστικά!

    Ξεκινάμε με την κάτω πλευρά ώστε τα overlap της επάνω να μη φαίνονται στο έδαφος.
    Πάτημα γύρω γύρω στο "τελάρο" με 90 βαθμούς στο σίδερο και πίεση. Μετά heat gun στους 200C για να τεντώσει. Τέλος, ξανα πάτημα στους 125C με το σίδερο.
    Τα ακροπτερύγια ήταν το πιο δύσκολο, όμως το Oratex "τραβιέται" αρκετά ωραία στις καμπύλες με λίγη ζέστη και κολλά εύκολα.

    Δίνουμε στον εαυτό μας ένα 8/10 για την όλη δουλειά. Not bad μετά απο 20 χρόνια...!


    * 20240609_133313.jpg (60.06 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 271 φορές.)

    * 20240609_164513.jpg (107.94 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 275 φορές.)

    * 20240609_164521.jpg (73.72 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 277 φορές.)

    * 20240614_223041.jpg (97.89 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 274 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062



    « Απάντηση #288 στις: Κυριακή, 16 Ιούν 2024, 22:40:37 »

    Μέχρις εδώ, όλα καλά. Αλλά τα εύκολα τελείωσαν - πάμε για λεπτομέρεια στην επικάλυψη τώρα, κοινώς rib stitching.

    Εδώ προστρέχουμε πίσω στις φωτογραφίες για να καταλάβουμε τί γίνεται...
    Βλέπουμε λοιπόν ότι στο συγκεκριμένο αεροπλάνο έχουν αποφύγει το ράψιμο και μάλλον έχουν αγκιστρώσει το ύφασμα πάνω στα ribs με μια μεταλλική πλάκα βιδωμένη στο rib και καλλυμένη με ταινία.

    Άρα, έχουμε 2 προκλήσεις: την ταινία και τη σωστή αναπαράσταση της πλάκας.
    Όσον αφορά την ταινία, υπάρχουν έτοιμες στο εμπόριο σε διάφορα μεγέθη (1/4, 1/3, 1/6 κλπ). Εμείς είπαμε να κάτσουμε να τη φτιάξουμε μόνοι μας! Όχι βέβαια με ψαλιδάκι, αλλά με το plotterάκι μας.

    Ξεκινάμε με τις μετρήσεις, όπως πάντα. Βρήκαμε ότι η ταινίες θα έπρεπε να έχουν 20mm φάρδος και βήμα δοντιού 1.7mm.
    10 λεπτά αργότερα είχαμε όσες θέλαμε!


    * DSC02020.jpg (83.45 KB, 1024x682 - εμφανίστηκε 235 φορές.)

    * DSC01906.jpg (40.14 KB, 1024x682 - εμφανίστηκε 238 φορές.)

    * Rib Tape Measurements.jpg (137.69 KB, 927x617 - εμφανίστηκε 237 φορές.)

    * 20240615_201159.jpg (87.68 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 239 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062



    « Απάντηση #289 στις: Κυριακή, 16 Ιούν 2024, 22:55:06 »

    Το διάφορα σχήματα εκτός των ταινιών είναι από διάφορα patch που έχει το φτερό απο κάτω για τις διάφορες θυρίδες και τη βάση του pitot.
    Αυτά, θα τα δούμε παρακάτω.

    Για τα μεταλλικές (μάλλον) πλάκες των rib πήραμε άλλες μετρήσεις, σκεδιάσαμε στο CAD και τα κόψαμε στο laser μας από ρετάλια του λεπτού ply των 0,4mm που έδινε το κίτ.
    Η κοπή ήταν απροβλημάτιστη με ισχύ 10W και ταχύτητα 25mm/sec (πάντα με αέρα προς αποφυγή καψιμάτων).


    * Pitot Fabric Patch Measurements.jpg (116.14 KB, 959x680 - εμφανίστηκε 242 φορές.)

    * Rib Cap Measurements.jpg (222.98 KB, 1027x683 - εμφανίστηκε 241 φορές.)

    * 20240616_184736.jpg (97.88 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 239 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062



    « Απάντηση #290 στις: Κυριακή, 16 Ιούν 2024, 22:57:43 »

    Τοποθέτηση με μικροβιδάκια και κάλυψη με τις ταινίες...  angel


    * 20240616_184429.jpg (97.77 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 241 φορές.)

    * 20240616_185731.jpg (35.52 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 238 φορές.)

    * 20240616_191012.jpg (85.15 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 241 φορές.)

    * 20240616_192836.jpg (65.03 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 239 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062



    « Απάντηση #291 στις: Τρίτη, 18 Ιούν 2024, 21:25:07 »

    Προχωρόντας βάζοντας τα rib tapes και ψάχνωντας τις φωτογραφίες σε υψηλή μεγέθυνση, είδαμε μια λεπτομέρεια που μας είχε ξεφύγει: προφανώς το τόπι του υφάσματος που χρησιμοποιήσαν οι Ελβετοί ήταν περιορισμένο και έτσι κατέφυγαν στη λύση της μάτισης σχεδόν στο μέσο του εκπετάσματος. Έτσι λοιπόν υπάρχει μια ραφή που μάλλον τα 2 κομμάτια αλληλεπικαλύπτονται δημιουργόντας μια ανεπαίσθητη "ουλή" στη επιφάνεια η οποία είναι και αυτή καλλυμένη με ταινία. Βαλθήκαμε να το αναπαραστήσουμε και αυτό πιστά: λωρίδες από χαρτόνι π'άχους 0.3mm κόπηκαν και κολλήθηκαν στα σωστά σημεία, σφραγισμένα με ταινίες από πάνω!

    Προσέξαμε αυτή η ουλή να περνά ΚΑΤΩ από την πλάκα του rib διότι είναι λογικό να γίνεται η μάτιση του υφάσματος πρώτα και μετά το rib stitching. Έτσι φαίνεται και στις φωτό!
    (Για το λόγο αυτό δεν περάσαμε ταινίες στα συγκεκριμένα ribs πρίν κάνουμε αυτή την επέμβαση.)


    * Wing Fabric Overlap.jpg (126.84 KB, 1134x915 - εμφανίστηκε 191 φορές.)

    * 20240617_223548.jpg (73.53 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 190 φορές.)

    * 20240617_223551.jpg (30.99 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 191 φορές.)

    * 20240617_225014.jpg (37.74 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 192 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062



    « Απάντηση #292 στις: Κυριακή, 23 Ιούν 2024, 12:12:49 »

    Η επάνω πλευρά τελείωσε. Μένουν μόνο μερικές ταινίες σε κάποιες άκρες.

    Προχωράμε με την κάτω πλευρά που έχει αρκετά περισσότερη λεπτομέρεια, όπως καπάκια θυρίδων προσιτότητας και ο σωλήνας pitot και άλλα.

    Τοποθετόντας τα ήδη κομμένα (στο laser) strip του rib stitching για να δούμε πώς θα προχωρήσουμε, κάτι δε μας κάθονταν...
    Τα strip ήταν πολύ μακριά σε σχέση με αυτό που μας έδειχναν οι φωτό..

    Πάμε πίσω στις φωτογραφίες και ξανα-ξεκινάμε μετρήσεις!
    Βρήκαμε ότι πράγματι στην κάτω πλευρά είναι κοντύτερα - ξανασχεδίαση και κόψιμο...  Δάκρυ


    * 20240623_120137.jpg (52.88 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 114 φορές.)

    * 20240622_125338.jpg (109 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 114 φορές.)

    * Wing Bottom Measurements.jpg (153.2 KB, 787x521 - εμφανίστηκε 116 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062



    « Απάντηση #293 στις: Κυριακή, 23 Ιούν 2024, 12:19:33 »

    Κοπή ταινιών και τοποθέτηση...

    Πρίν την κάλλυψη με ταινίες, περνάμε λίγη λεπτή CA στις τρύπες των rib που μπαίνουν τα μικροβιδάκια.



    * 20240622_141130.jpg (83.81 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 112 φορές.)

    * 20240622_141134.jpg (94.12 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 116 φορές.)

    * 20240622_173638.jpg (66.97 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 115 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062



    « Απάντηση #294 στις: Κυριακή, 23 Ιούν 2024, 12:26:37 »

    Εδώ προσεχουμε και μια λεπτομέρεια: υπάρχει rib stitching και στα false LE ribs στην κάτω πλευρά.

    Προσομοιάζουμε με τον ίδιο τρόπο όπως και στα main ribs και καλύπτουμε με ταινίες κομμένες στα μέτρα τους.


    * DSC01923.jpg (40.82 KB, 1024x682 - εμφανίστηκε 114 φορές.)

    * 20240623_122039.jpg (72.78 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 115 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Σελίδες: 1 ... 17 18 19 [20]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)  |  Κλίμακος (scale) F4C και semi scale (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.058 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.