Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.512 μηνύματα σε 12.388 θέματα από 6.239 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Νικ.
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 18 Μάι 2024, 07:44:04

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 18 Μάι 2024, 07:44:04

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 02:09]

    από dominicm
    [Χθες στις 16:04]

    από geoli
    [Χθες στις 15:43]

    από SV 1 BTA
    [Χθες στις 14:48]

    από sakis art
    [Πέμπτη, 16 Μάι 2024, 11:35:02]

    από dominicm
    [Κυριακή, 12 Μάι 2024, 14:53:18]

    από Aris M.
    [Σάββατο, 11 Μάι 2024, 20:08:18]

    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 23:15:04]

    από SV 1 BTA
    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 17:13:22]

    από dominicm
    [Πέμπτη, 9 Μάι 2024, 15:30:01]

    από dominicm
    [Δευτέρα, 6 Μάι 2024, 01:30:30]

    από Markhelis
    [Κυριακή, 5 Μάι 2024, 14:26:40]

    από Demetre
    [Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 20:02:54]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 1 Μάι 2024, 09:15:28]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6239
    Τελευταίο: Νικ.
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304512
    Σύνολο θεμάτων: 12388
    Online σήμερα: 116
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 22
    Συνολικά: 22
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 ... 15 16 17 [18] 19     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3  (Αναγνώστηκε 21078 φορές)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #255 στις: Κυριακή, 7 Ιαν 2024, 20:01:10 »

    Και μιάς και πιάσαμε το cowl, και έχουμε "ζεστή" τη μεντεσοδουλειά...

    Θυριδάκι προσιτότητας (αγνώστου λειτουργικότητας), το οποίο είναι μοναδικό χαρακτηριστικό στο HB-ERB...


    * 20240107_162956.jpg (81.97 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 458 φορές.)

    * 20240107_170631.jpg (91.03 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 458 φορές.)

    * 20240107_175715.jpg (88.14 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 459 φορές.)

    * 20240107_175712.jpg (82.62 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 462 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #256 στις: Κυριακή, 7 Ιαν 2024, 20:05:15 »

    Πάντως, κάτι έχουν πάθει οι Ελβετοί με τη δεξιά πλευρά του αεροπλάνου τους...
    Όλο πατέντες (ή τους έπεσε κάνα κλειδί μέσα στα τεπόζιτα...  devil).

    Όσο στεγνώνανε οι κόλλες για το cowl, πιάσαμε άλλο ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ERB - ένα patch στο δεξί τάνκ...

    Η τάπα της βανζίνης είναι 3D Printed, αλλά δε μας ικανοποιεί ακόμα...  angel


    * 20240107_175836.jpg (52.68 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 457 φορές.)

    * 20240107_175839.jpg (102.43 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 464 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #257 στις: Κυριακή, 4 Φεβ 2024, 11:51:42 »

    Συνέχεια με το μπροστινό μέρος του cowl.
    Κόψιμο, μορφοποίηση και πριτσίνωμα 2 εξωτερικών ενισχύσεων που έχει το συγκεκριμένο πρωτότυπο (-ERB)...


    * 20240203_204227.jpg (101.24 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 364 φορές.)

    * 20240203_204221.jpg (129.75 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 364 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #258 στις: Κυριακή, 25 Φεβ 2024, 19:09:40 »

    Συνεχίζουμε με το cowl.
    Η ανοιχτή τρύπα μας ενόχλησε βλέποντας τη φωτογραφία με το ψυγείο λαδιού να δεσπόζει, οπότε καταπιαστήκαμε να το κατασκευάσουμε.
    Δηλαδή.... να το σχεδιάσουμε και να το εκτυπώσουμε!

    Επίσης, παρατηρήσαμε ότι υπάρχει ένα ακόμα μικρό άνοιγμα στα δεξιά του "προσώπου" του cowl,το οποίο μάλλον είναι κάποια εισαγωγή αέρα (της καμπίνας;) με κάποιου είδους υφασμάτινο(Wink φίλτρο μπροστά.
    Κατασκευάστηκε και αυτό κολλόντας ένα κομμάτι ύφασμα σε ένα κομμάτι φύλλου αλουμινίου το οποίο μετά πριτσινώθηκε αναλόγως με το πρωτότυπο.


    * DSC01977.jpg (65.65 KB, 800x533 - εμφανίστηκε 257 φορές.)

    * Oil Filter F360 Model.jpg (80.55 KB, 1164x643 - εμφανίστηκε 256 φορές.)

    * 20240211_210322.jpg (88.02 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 254 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #259 στις: Κυριακή, 25 Φεβ 2024, 19:37:45 »

    Προχωρόντας ξανά στο εσωτερικό του cowl, και πριν συνεχίσουμε περαιτέρω με τα κοσμητικά του μπροστινού μέρους, αποφασίσαμε να αποτελειώσουμε τη μηχανολογική εγκατάσταση μπροστά (τεποζίτο/μηχανή/ηλεκτρονικά/εξάτμιση). Αυτό το βήμα το κάνουμε συνήθως στην αρχή της συναρμολόγησης των ARF, εδώ όμως χρειάστηκε να πειρμένουμε λίγο για να δούμε πώς θα "πέσει" το cowl σε σχέση με άλλα δύσκολα εξαρτήματα και να είμαστε σίγουροι για τις ευθυγραμμίσεις.

    Ξεκινάμε με το τεπόζιτο. Εδώ αναγκαστήκαμε να χρησιμποιήσουμε το DuBro που έδεινε ο κατασκευαστής λόγω σχήματος και διαστάσεων του firebox.
    Για τις βενζίνες συνήθως χρησιμοποιούμε τα διάφανα κινέζικα με τα αλουμινένια fittings καθότι είναι πιο εύκολα στη συναρμολόγηση, η στάθμη του καυσίμου επίσης φαίνεται πιο εύκολα και (το πολύ σημαντικό) έχουν μεγάλο λαιμό ο οποίος επιτρέπει τη τοποθέτηση φιλτροβοσκού με πανί αντί για του κλασσικού σκέτου. Εάν έχετε ποτέ "μείνει" στον αέρα (ή το μοτέρ απλά δεν παίρνει) από σκουπιδάκι στο καρμπυρατέρ, τότε δε χρειάζεται να αναρωτηθείτε για την επιμονή σε αυτό το τελευταίο!

    Στα DuBro, βέβαια, o λαιμός είναι μικρός, οπότε καταφύγαμε στη λύση του sintered φιλτροβοσκού. Όχι όσο καλός σαν τον πάνινο, αλλά σίγουρα καλύτερος από το σκέτο.
    Τορνίραμε και ένα μπρούτζινο δακτυλίδι για επιπρόσθετο βάρος (είναι ελαφρύς!).
    Χρησιμοποιούμε πάντα το κίτρινο σωληνάκι της Sullivan που δεν ξεραίνεται (καλό αλλά ακριβό!), για να μην... μπαινοβγάζουμε το τεπόζιτο κάθε χρόνο.
    Επίσης, χρησιμοποιούμε πάντα λεπτό ανοξείδωτο σύρμα για συρματασφάλιση των σωλήνων (ειδικά αυτών από Tygon) πάνω στα μπρούτζινα σωληνάκια που διαπερνούν την τάπα.

    Τέλος, καλύψαμε τις επιφάνειες του τεπόζιτου με λεπτό αφρόδες φύλλο χειροτεχνίας (βλ. π.χ. Πλαίσιο) προκειμένου να μην φθείρεται από τους κραδασμούς και μάλιστα να τους απορροφά κάπως.

    Tο τεπόζιτο είναι 24oz. (680ml) και διαστάσεις/τοποθέτησή του είναι τέτοια ώστε να αφήνει τη ντίζα του γκαζιού να περνά απροβλημάτιστα προς το καρμπυρατέρ.
    2 κομμάτια μασίφ ξύλο (ρουταρισμένα για περιορισμό βάρους) το περιορίζουν ώς προς τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα.
    Οι φωτό εξηγούν.


    * 20240210_091538.jpg (109.1 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 255 φορές.)

    * 20240210_091554.jpg (124.33 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 251 φορές.)

    * 20240210_123042.jpg (126.91 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 253 φορές.)

    * 20240210_124923.jpg (85.24 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 248 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 25 Φεβ 2024, 20:21:06 από hpergm » Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #260 στις: Κυριακή, 25 Φεβ 2024, 19:57:04 »

    Με αυτό το βήμα τελειωμένο, ήρθε η ώρα να κολλήσουμε μόνιμα το firewall (μέχρι τώρα το είχαμε απλά βιδωμένο προσωρινά).
    Χρησιμοποιήσαμε αργή εποξική.

    Σειρά έχουν τα παρελκόμενα του κινητήρα (ηλεκτρονική, kill switch, μπαταρία, τηλεμετρία).
    Εδώ, είπαμε να κάνουμε.... professional (!) εγκατάσταση.  angel
    Αντί, λοιπόν, για το συνηθισμένο μας τρόπο πιασίματος των παραπάνω παρελκομένων με σωλήνες armaflex υδραυλικών και tie wrap, σχεδιάσαμε και τυπώσαμε βιδωτά holders με snap fit.

    Επίσης, μας απασχόλησε η "διαρροή" ζεστού αέρα στο εσωτερικό του firebox από όπου "ρουφάει" αέρα το καρμπυρατέρ.
    Έχουμε εξηγήσει σε άλλο thread τη σημασία του καλού αερισμού του plenum της ατράκτου προκειμένου αποφεύγουμε υπερθερμάνσεις των κινητήρων βενζίνης και σβησίματα στο μέσον της πτήσης.
    Φτιάξαμε, έτσι, ένα "σφραγιστικό" παρέμβυσμα από λεπτό φύλλο ελαστικού γύρω από το άνοιγμα του καρμπυρατέρ - για ακριβώς αυτόν το λόγο...


    * Ingition Holder F360 Model.jpg (70.17 KB, 1102x719 - εμφανίστηκε 244 φορές.)

    * Ingition Kill Switch Holder F360 Model.jpg (58.02 KB, 1064x734 - εμφανίστηκε 244 φορές.)

    * 20240218_113151.jpg (66.37 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 246 φορές.)

    * 20240218_113157.jpg (112.42 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 248 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #261 στις: Κυριακή, 25 Φεβ 2024, 20:03:39 »

    Και με τα παρελκόμενα πλέον επάνω.

    Το cable management είναι ένα σημείο που προσέχουμε ιδιαίτερα σε κάθε εγκατάστασή μας.
    Αποφεύγουμε πλήρως οποιαδήποτε τριβή καλωδίων στο cowl, μεταξύ τους και με οτιδήποτε άλλο.
    Χρησιμοποιούμε "ρόκα" 4/6/8mm (με σερβόβιδες αντί για το καρφί τους) για τις διάφορες οδεύσεις και "λαρύγγι" προστασίας.


    * 20240218_113921.jpg (92.82 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 249 φορές.)

    * 20240218_190633.jpg (74.84 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 249 φορές.)

    * 20240218_190638.jpg (71.25 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 251 φορές.)

    * 20240218_190642.jpg (136.22 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 254 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #262 στις: Κυριακή, 25 Φεβ 2024, 20:05:20 »

    Η "σφράγιση" του διαμερίσματος του κινητήρα μάλλον θα πετύχει...


    * 20240218_113932.jpg (147.66 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 254 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #263 στις: Κυριακή, 25 Φεβ 2024, 20:14:26 »

    Προχωράμε για τις τελικές κολλήσεις του συστήματος εξάτμισης - τώρα που όλα είναι στη θέση τους.
    Πρίν την τελική τοποθέτηση, αλλάξαμε και τις λαμαρινόβιδες των στηριγμάτων με μηχανής 1.4mm για την αποφυγή οποιασδήποτε περίπτωσης λυσίματος λόγω κραδασμών.
    Κάναμε και έλεγχο διαρροών και βρήκαμε αρκετά σημεία στις κολλήσεις που έπρεπε να επιληφθούμε με το φλόγιστρο και το ασήμι.

    Το όλο σύστημα έχει κλειδώσει πλέον και στις 3 διαστάσεις, ακριβώς στα ανοίγματα/τρυπες τοποθέτησης της ατράκτου/cowl/μηχανής!

    Ίσως το πιο δύσκολο κατασκευαστικά σημείο του αεροπλάνου...  Sad


    * 20240224_175155.jpg (124.91 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 255 φορές.)

    * 20240224_175200.jpg (141.8 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 254 φορές.)

    * 20240225_115716.jpg (73.51 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 251 φορές.)

    * 20240225_133136.jpg (68.46 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 251 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #264 στις: Κυριακή, 25 Φεβ 2024, 20:19:29 »

    Γενικά, μια αξιόπιστη εγκατάσταση απαιτεί αρκετή δουλειά και υπομονή, αλλά έχει σημασία να επιβεβαίωνει κανείς την αξιοπιστία του κάθε υποσυστήματος και κατά τη σχεδιαστική φάση και κατά την κατασκευαστική.
    Στο αεροδρόμιο, είναι αργά...  angel


    * 20240225_130005.jpg (105.1 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 254 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    ArgyrisGiannetakis
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.776



    WWW
    « Απάντηση #265 στις: Κυριακή, 25 Φεβ 2024, 22:39:01 »

    Εξαιρετική κατασκευή φίλε Εκτωρα! Συγχαρητήρια!Η εξάτμηση επίσης έγινε καταπληκτική! Ακράποβιτς!
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    gliderguider
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 264


    Νίκος Βουλουμάνος


    « Απάντηση #266 στις: Δευτέρα, 26 Φεβ 2024, 07:43:40 »

    Mπράβο Έκτορα, εξαιρετική κατασκευή!  Thumbs up Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Seize your day!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #267 στις: Δευτέρα, 26 Φεβ 2024, 20:44:05 »

    Ευχαριστούμε που παρακολουθείτε το νήμα και για τα καλά σας λόγια!
    Μας ενημερώνετε εάν χρειάζεστε κάποιο από τα πλαστικά πιαστράκια για τις δικές σας κατασκευές.  angel

    Μερικές ακόμα φωτό της εγκατάστασης. Η μπαταρία της ανάφλεξης είναι η Li-Ion της Jeti (2600mAh) με την αντικραδασμική βάση της και τοποθετήθηκε στην επάνω πλευρά του firebox.

    Έχοντας πάρει το "κολάι", εκτυπώσαμε ένα holder για το μπλέ βύσμα της Multiplex προκειμένου να μη χτυπάει πέρα-δώθε κατά την πτήση.
    Οι σωλήνες πλήρωσης και τροφοδοσίας του τεποζίτου βγαίνουν από μια "καταπακτή" προσβασιμότητας μέσω παρεμβυσμάτων για να αποφύγουμε κοψίματα.

    Τα δύο καλώδια στο πάνω μέρος του firewall είναι οι αισθητήρες θερμοκρασίας για τους 2 κυλίνδρους.


    * 20240226_171250.jpg (145.5 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 198 φορές.)

    * MPX Plug Holder F360 Model.jpg (56 KB, 1172x732 - εμφανίστηκε 196 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #268 στις: Δευτέρα, 26 Φεβ 2024, 20:47:13 »

    Αυτοί καταλήγουν στον δέκτη τηλεμετρίας της Jeti, ο οποίος ασφαλίστηκε στη θέση του με ακόμα μία σχεδιασμένη και εκτυπωμένη βάση.

    Από την ίδια πλευρά βγαίνει και ο σωλήνας αναπνοής/υπερχείλισης του τεποζίτου, ο οποίος οδηγείται με ασφάλεια προς τα κάτω μέσω ενός σωλήνα αλουμινίου 3mm και καταλήγει στο κάτω μέρος του cowl (εκεί που δε φαίνεται) μαζί με το σωλήνα απόρριψης ελαίου της μηχανής.

    Για τη στήριξη των σωλήνων εκτυπώσαμε πάλι ειδικές βάσεις.  Azn

    Τέλος, φτιάξαμε και μια "ασπίδα θερμότητας" για το servo του ριναίου από ανοξείδωτο φύλλο λωστε να προστατεύεται από τη ζέστη της πολλαπλής..


    * Pipe Holder F360 Model.jpg (34.82 KB, 1055x677 - εμφανίστηκε 194 φορές.)

    * Jeti Temp Board Holder F360 Model.jpg (60.49 KB, 1232x755 - εμφανίστηκε 193 φορές.)

    * 20240226_171309.jpg (68.22 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 190 φορές.)

    * 20240226_171316.jpg (123.9 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 189 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    carapis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 603


    ... ΠΕΤΑΩ ΓΙΑΤΙΙΙ,...ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ...!!!


    WWW
    « Απάντηση #269 στις: Τρίτη, 27 Φεβ 2024, 00:47:15 »

     Cheesy Έκτορα το πας τούμπανο, ΜΠΡΑΒΟ...   Cheesy
    Καταγράφηκε

    FLY SAFE - FLY HIGH ?!!!
    Σελίδες: 1 ... 15 16 17 [18] 19     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)  |  Κλίμακος (scale) F4C και semi scale (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.033 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.