Aeromodelling GR
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide
E-mail
307.437
μηνύματα σε
12.497
θέματα από
6.279
Μέλη
/ Τελευταίο μέλος:
lefteris76
Καλώς όρισες,
Επισκέπτη
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
Χάσατε το
email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 16 Μαΐ 2025, 14:02:47
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:
Στο θέμα
Στον πίνακα
Σε όλο το φόρουμ
στο Google
Σύνθετη αναζήτηση
Κώστας Κωστόπουλος - Ο δημιουργός του Aeromodelling GR
Αρχική
|
Forum
|
Album
|
Βοήθεια
|
Αναζήτηση
|
Ημερολόγιο
|
Σύνδεση
|
Εγγραφή
Περιεχόμενα
Καταστήματα
Κεντρική σελίδα
Αρθρα
Links
Σύλλογοι
Γιατί αυτή η σελίδα;
Στοιχεία χρήσης
Καλώς όρισες,
Επισκέπτη
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
Χάσατε το
email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 16 Μαΐ 2025, 14:02:47
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
Ο Αλέξης Αλεξανδρόπουλος έφυγε από κοντά...
από
DeltaMan
[
Σήμερα
στις 10:25]
Εντυπωσιακά βίντεο #6
από
Markhelis
[
Σήμερα
στις 00:55]
33% Extra 300S (Wendell Hostetler plan...
από
DINOS BALANOS
[
Χθες
στις 23:42]
RYAN SCW ALUMINUM BUILD
από
spirost
[
Χθες
στις 23:09]
ΈΝΩΣΗ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΤΏΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΉΤΗΣ -...
από
MYRON B
[
Χθες
στις 17:03]
ΠΩΛΕΙΤΑΙ - ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ - Δώστε εδώ την αγγ...
από
Yiannis_S
[
Χθες
στις 11:37]
ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
από
Γιάννης Κωνσταντακάτος
[
Χθες
στις 11:14]
Futaba 14SG
από
3DJunk
[Τετάρτη, 14 Μαΐ 2025, 00:25:12]
Red Arrows 1:3.75 scale CARF BAe Hawk at...
από
dominicm
[Τρίτη, 13 Μαΐ 2025, 14:59:57]
Paypal help!
από
Yiannis_S
[Δευτέρα, 12 Μαΐ 2025, 15:12:33]
Δημιουργία Αεραθλητικής Ομοσπονδίας - Αε...
από
_ΤΑΣΟΣ_
[Σάββατο, 10 Μαΐ 2025, 19:12:02]
F1N HELLAS
από
0 teo
[Σάββατο, 10 Μαΐ 2025, 17:15:38]
Citabria by Dumas
από
Nikolas K
[Σάββατο, 10 Μαΐ 2025, 14:20:36]
Μοντελοδρόμιο στο Ολυμπιακό χωριό?
από
Γιάννης Κωνσταντακάτος
[Τρίτη, 6 Μαΐ 2025, 17:31:07]
Μοντελοδρόμιο Hobby Box - Ακραίφνιο #2
από
CMarkop
[Κυριακή, 4 Μαΐ 2025, 16:45:43]
Google search
WWW
Aeromodelling GR
Στατιστικά
Μέλη
Σύνολο μελών: 6279
Τελευταίο:
lefteris76
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 307437
Σύνολο θεμάτων: 12497
Online σήμερα: 357
Online έως τώρα: 959
(Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 41
Συνολικά: 42
Στυλ εμφάνισης
Aeromodelling GR - I
Babylon Theme
Classic YaBB SE Them
Delta TP
NetBiz TP
Omega TP
SMF Default Theme
Aeromodelling GR
|
Forum
|
Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)
|
Κλίμακος (scale) F4C και semi scale
(Συντονιστής:
ArgyrisGiannetakis
) | Θέμα:
ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
Σελίδες: [
1
]
2
3
4
...
29
Κάτω
« προηγούμενο
επόμενο »
Αποστολέας
Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3 (Αναγνώστηκε 37937 φορές)
hpergm
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.155
ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
στις:
Σάββατο, 8 Ιαν 2022, 13:33:39 »
Όχι, δεν είναι ορθογραφικό λάθος - γράφεται Ercoupe (με "Ε") και όχι Aircoupe όπως θα περίμενε κανείς.
Το όνομα προέρχεται από τα 2 πρώτα γράμματα της Εταιρίας Engineering and Research Corp. (ERCO) που ίδρυσε ο Henry Berliner το 1930 στην Washington των ΗΠΑ με σκοπό την κατασκευή μεταλλικών ελίκων για αεροπλάνα καθώς και άλλες μεταλλικές κατασκευές αεροναυτικής. Ένας ταλαντούχος μηχανικός με το όνομα Fred Weick μεταπήδησε στην ERCO το 1936 ως αρχι-σχεδιαστής, μετά από μια καλή καριέρα στην τότε NACA προκειμένου να προχωρήσει παρακάτω με τα σχέδια ενός ασφαλούς αεροσκάφους που είχε ήδη αρχίσει να αναπτύσσει εκεί.
Τί σημαίνε "ασφαλές"; Κατά τον Wick ένα ασφαλές αεροσκάφος θα έπρεπε να έχει μεταξύ άλλων:
- Τρίκυκλο σύστημα προσγείωσης για εύκολη απογείωση και προσγείωση.
- Μεγάλη ευστάθεια κατά την πρόνευση και κλίση προκειμένου να μην υπάρχει περίπτωση απώλειας στήριξης και περιδίνησης.
- Σύστημα ελέγχου 2 μόνον αξόνων (πρόνευση/κλίση) για ευκολία χειρισμού.
Στην ERCO δόθηκε στον Wick η δυνατότητα να βελτιστοποιήσει ελεύθερα τα αρχικά του concept και το ERCO 310, ο προπομπός του Ercoupe, έκανε την πρώτη του πτήση τον Οκτώβριο του 1937. Το 310 ήταν ένα πρωτοποριακό αεροπλάνο με όλες τις παραπάνω σχεδιαστικές καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένης και μια μεγάλης καλύπτρας που προσέδιδε εξαιρετική ορατότητα (αρκετά χρόνια πρίν τα bubble canopies γίνουν... "μόδα"). Ο κινητήρας ήταν ένας Continental των 65 ίππων, ενώ δεν... υπήρχαν καθόλου ποδοστήρια για το rudder - οι άξονες ελέγχου κλίσης και διεύθυνσης καθώς και ο ριναίος τροχός ήταν μηχανικά συνδεδεμένοι σε μόνιμη "μίξη" καθιστώντας έτσι το "τιμόνι" και τη μανέτα του γκαζιού ως τα μοναδικά 2 μέσα (απλούστατου) χειρισμού. Κάτι σα HOTAS του '30. Μέχρι και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (CAA) δέχθηκε να εκδώσει "ελαφρύτερες" άδειες για το αεροσκάφος μιας και αυτό ήταν απλούστερο από οτιδήποτε πετούσε τότε. Μάλιστα, προχώρησε να χαρακτηρίσει το Ercoupe, όπως σύντομα μετονομάστηκε το 310, ώς "χαρακτηριστικά ανίκανο για περιδίνηση"!
Το Ercoupe ξεκίνησε να διατίθεται στην αγορά των αεροσκαφών αναψυχής το 1940 - ακριβώς όταν ξέσπασε ο 2ος ΠΠ.
Οι πραγματικές όμως πωλήσεις ξεκίνησαν τελικά στη μεταπολεμική περίοδο. Παρ' όλο που η σχεδίαση ήταν τότε 10ετίας, εντούτοις οι καινοτομίες του αεροπλάνου θεωρούνταν ακόμα σύγχρονες και έτσι, με χιλιάδες άντρες και γυναίκες να έχουν εκπαιδευτεί ως χειριστές στον Πόλεμο, η αγορά των αεροσκαφών αναψυχής αναθερμάνθηκε γρήγορα.
Μάλιστα, το Ercoupe προωθήθηκε και από... πολυκαταστήματα ως ένα απλό και ασφαλές μέσο μεταφοράς και αναψυχής!
Ercoupe Advertisement.jpg
(52.52 KB, 631x300 - εμφανίστηκε 654 φορές.)
Ercoupe in Mall.jpg
(79.37 KB, 864x556 - εμφανίστηκε 624 φορές.)
Ercoupe in Mall_2.jpg
(69.42 KB, 864x545 - εμφανίστηκε 635 φορές.)
«
Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 8 Ιαν 2022, 14:04:00 από hpergm
»
Καταγράφηκε
Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.155
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #1 στις:
Σάββατο, 8 Ιαν 2022, 14:01:29 »
Η απόφαση να ασχοληθούμε με κάτι λίγο πιο scale ήρθε μετά από τις επίμονες παραινέσεις αρκετών φίλων συμμοντελιστών καθώς και η εξάντληση των προκλήσεων της F4-GR/ARF κατηγορίας στην οποία λαμβάνουμε μέρος εδώ και κάποια χρόνια.
Τελικά ενδώσαμε και ψάξαμε να βρούμε τί... θα φτιάξουμε.
Αποφασίσαμε να χτίσουμε κάτι από κίτ, μιας και ο χρόνος δεν επαρκεί για σχεδίαση, και το Ercoupe από τη Balsa USA φάνηκε να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές που είχαμε θέσει: απλή κατασκευή, μεγάλο μέγεθος, εύκολες και δοκιμασμένες πτητικές επιδόσεις, τρίκυκλο σύστημα και ικανοποιητική αισθητική.
Για αυτό το τελευταίο, περί ορέξεως.... κολοκυθόπιτα! Ομολογούμε ότι ποτέ δε μας άρεσε αισθητικά το συγκεκριμένο αεροπλάνο και απορούσαμε πως μια μεγάλη στο χώρο εταιρία όπως η BUSA αποφάσισε να το βγάλει σε τόσο μεγάλο (και ακριβό) κίτ.
Ψάχνοντας, όμως, έρχεται η όρεξη. Είδαμε ότι η BUSA προωθούσε το μεταγενέστερο μοντέλο (415D) με φουσκωμένη/μοντέρνα καλύπτρα και ένα βαρετό διάκοσμο που δεν έδινε αξία στις γραμμές του αεροπλάνου και δεν αντανακλούσε τη νοσταλγική αισθητική του μεσοπολέμου. Βρήκαμε αναρίθμητες φωτό στο Internet από το cult following που έχει το Ercoupe στη Διεθνή κοινότητα και συνειδητοποιήσαμε ότι η σωστή επιλογή πρωτοτύπου και προγενέστερου μοντέλου (415C) θα μας έδινε αυτό που ψάχναμε, καθώς οι γραμμές του αεροπλάνου είναι τελικά πιο ενδιαφέρουσες από αυτές που το (ανύπαρκτο) marketing της Balsa USA επέλεξε να δείχνει (βλ. διαφορά στις παρακάτω φωτό).
Θα μιλήσουμε όμως παρακάτω για την επιλογή του πρωτοτύπου. Για τώρα θα επικεντρωθούμε στην κατασκευή.
balsa-usa-ercoupe-kit.jpg
(79.48 KB, 631x733 - εμφανίστηκε 627 φορές.)
Erco_415CD_Ercoupe_N3330H.jpg
(52.64 KB, 800x310 - εμφανίστηκε 633 φορές.)
Καταγράφηκε
Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
evan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 7.064
Ευάγγελος Μιχαηλίδης
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #2 στις:
Σάββατο, 8 Ιαν 2022, 17:35:31 »
...και ένα Ercoupe 415C με ελληνικό registration.
Φωτογραφημένο τον Σεπτέμβριο του 2006 στο υπόστεγο του Γιώργου Παπαδόπολου (Κωπαΐδα)
Περισσότερα στοιχεία εδώ:
https://www.airpics.net/photo/SX-NAI-Ercoupe-415C-Private/8357
Καλή συνέχεια με την κατασκευή Έκτορα.
ercoupe1.jpg
(226.84 KB, 800x533 - εμφανίστηκε 441 φορές.)
«
Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 11 Ιαν 2022, 14:28:10 από evan
»
Καταγράφηκε
Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
hpergm
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.155
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #3 στις:
Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 15:56:38 »
Ευχαριστούμε Ευάγγελε, το αεροπλάνο έχει διεθνές κίνημα και η ύπαρξη ενός Ελληνικού είναι μια ευχάριστη έκπληξη!
Ξεκινάμε λοιπόν το... Μαραθώνιο thread.
Το kit έφτασε στο εργαστήριό μας σε 3(!) μετρίου μεγέθους κουτιά, αλώβητο και σε καλή κατάσταση - αφού όμως πρώτα άφησε αρκετά... χαμόγελα σε διάφορες Ευρωπαϊκές τελωνειακές υπηρεσίες
. Το κυρίως κουτί περιείχε όλη την ξυλεία (ένα μικρό δασάκι), ενώ το cowl, τα εξαρτήματα του συστήματος προσγείωσης, το αλεξινέμιο και διάφορα άλλα μικρά και vac formed πλαστικά κομμάτια ήταν προσεκτικά πακεταρισμένα στο δεύτερο μεγάλο κουτί. Το τρίτο είχε το.. σέτ σχεδίων/οδηγιών (8 μεγάλα φύλλα).
Ξεκινήσαμε με... RTFM (δηλ. να διαβάσουμε το βιβλίο οδηγιών) προκειμένου να καταλάβουμε τί μας περιμένει. Και βέβαια, αντιμετωπίσαμε από την πρώτη κιόλας σελίδα την πρόκληση του... βιτσιόζικου Αμερικάνικου συστήματος - το οποίο θεωρεί φυσιολογικό να μπορεί κανείς να ξεχωρίσει τη φύλο balsa των 3/16" από εκείνο των 5/8". Ά, και εκείνο των 3/32" από αυτό των 7/64". Χωρίς βέβαια να του ξεφύγει το πηχάκι των 3/8" x 1/4".
Αφού πήραμε μερικά Depon για τον πονοκέφαλο, ξεκινήσαμε να κάνουμε λίστα υλικών στον υπολογιστή, συμπεριλαμβανομένων και μετατροπών σε μετρικό σύστημα (το οποίο και χρησιμοποιούν τα παχύμετρά μας). Κολλήσαμε και μερικά από τα σχέδια στον τοίχο για να αρχίσουμε να καταλαβαίνουμε που πήγαινε τί. Μετά από (2!) απογεύματα δουλειάς, είχαμε ξεχωρίσει όλα τα υλικά, τσεκάρει ότι ήταν όλα εκεί και σημειώσει επάνω τους τις διαστάσεις τους (σε ίντσες πάντα, για να μπορούμε να ακολουθούμε τις οδηγίες) και τοποθεσία στο αεροσκάφος.
Εδώ να πούμε ότι ο χρόνος οργάνωσης επενδύει κανείς στην αρχή γλυτώνει (με το παραπάνω) ατελείωτο ψάξιμο μέσα σε ένα βουνό από "σπασόξυλα" (και όποια λάθη) κατά τη διάρκεια της κατασκευής!
20201102_181221.jpg
(81.78 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 556 φορές.)
20201108_205822.jpg
(80.3 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 556 φορές.)
20201108_215126.jpg
(82.26 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 554 φορές.)
20201108_215131.jpg
(71.02 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 560 φορές.)
Καταγράφηκε
Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.155
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #4 στις:
Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 15:59:07 »
Τα κουτιά τα είχαν όλα, δεν έλειπε τίποτα!
Άντε και σε καλή μεριά!
20201109_221243.jpg
(88.32 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 554 φορές.)
20201109_223707.jpg
(84.27 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 555 φορές.)
Καταγράφηκε
Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.155
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #5 στις:
Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 16:13:40 »
Το κίτ είναι "ημι-κλασσικού" τύπου με ένα μίγμα από πηχάκια, φύλλα και κάποια laser cut κομμάτια (νομείς, ribs, κλπ). Δεν είναι δηλαδή full laser cut με interlocking λογική όπως τα ARF μαζικής παραγωγής (και κάποια άλλα κίτ) ώστε να το συναρμολογήσει κανείς και απλά να "τσιμπήσει" με κόλλα και όλα να "κλειδώσουν" αυτόματα ίσια. Θα χρειαστεί λοιπόν μια απολύτως ίσια και οριζόντια επιφάνεια με δυνατότητα υποδοχής πινέζων για την κατασκευή.
Εδώ να πούμε ότι οι πάγκοι μας είχαν σκληρό υλικό (δε μπαίνει πινέζα με τίποτα), οπότε έπρεπε πρώτα να βρούμε μια επιφάνεια ιδανική για καρφίτσωμα. Ο καλός φίλος Νίκος Βουλουμάνος μας συμβούλεψε να βρούμε κόντρα πλακέ οκουμέ, το οποίο είναι μαλακό και οικονομικό. Μια βόλτα στο τοπικό ξυλεμπορικό έλυσε άμεσα το πρόβλημα. Ευχαριστούμε Νίκο!
Πρίν τοποθετήσουμε την προσωρινή αυτή επιφάνεια εργασίας διπλο-τσέκαραμε και τους πάγκους με ένα laser για οριζοντίωση (το επίπεδο αναφοράς να είναι στις 0 μοίρες, βοηθώντας έτσι σε μετρήσεις ευθυγράμμισης αργότερα) και τυχόν στρεβλώσεις.
Όλα καλά και... ξεκινάμε!
20201104_075941.jpg
(87.54 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 550 φορές.)
20201104_081353.jpg
(56.38 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 555 φορές.)
20201107_072539.jpg
(50.49 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 547 φορές.)
20201104_082019.jpg
(77.35 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 556 φορές.)
Καταγράφηκε
Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.155
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #6 στις:
Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 16:22:37 »
Η κατασκευή ξεκινά με το κεντρικό τμήμα της πτέρυγας το οποίο είναι και το βασικό δομικό σημείο του αεροπλάνου, καθώς φέρει και το κυρίως σύστημα προσγείωσης.
Επειδή πάνω σε αυτό θα στηριχθεί και η βασική δομή της ατράκτου αργότερα, δώσαμε εξαρχής μεγάλη προσοχή στην ευθυγράμμιση και συμμετρία της υπο-κατασκευής αυτής, όπως και επίσης στην κόλληση (φρέσκια αργή epoxy) και συγκράτηση.
Πρώτα κόψαμε το σχέδιο και το κολλήσαμε με χαρτοταινία πάνω στην επιφάνεια. Προμηθευτήκαμε λεπτό stretch φιλμ συσκευασίας για να προστατεύσουμε τα σχέδιο από τις κόλλες (ευχαριστούμε τον Παντελή για το tip!). Το τανύσαμε επίσης με χαρτοταινίες , πετυχαίνοντας μια απολύτως λεία αντι-κολλητική επιφάνεια.
Ξεκινάμε με της κατασκευή των wing tubes, τετράγωνης διατομής, μέσα στους οποίους μπαίνουν προφίλ αλουμινίου 1"x1". Η εφαρμογή πρέπει να είναι τέλεια ώστε να μην υπάρχουν καθόλου τζόγοι! Για το λόγο αυτό, τους χτίζουμε πάνω στο προφίλ. Χρησιμοποιήσαμε λαδόκολλα για να αποφύγουμε την κόλληση μεταξύ του αλουμινοσωλήνα και των κόντρα πλακέ.
20201109_230949.jpg
(80.26 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 556 φορές.)
20201110_183528.jpg
(26.46 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 553 φορές.)
20201110_183538.jpg
(84.82 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 555 φορές.)
Καταγράφηκε
Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.155
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #7 στις:
Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 16:39:52 »
Προχωρήσαμε, επιβεβαιώνοντας (πάντα!) τη συμμετρία του σχεδίου πριν ξεκινήσουμε τις διάφορες κολλήσεις.
Το επόμενο κομμάτι είναι το spar joiner, πάνω στο οποίο θα κολληθούν τα wing tubes. Εδώ θα πρέπει η εφαρμογή των spar πάνω στο joiner να είναι απόλυτη, χωρίς κανένα διάκενο έτσι ώστε οι δυνάμεις της προσγείωσης να μοιράζονται σε όλη την κατασκευή. Μετρήθηκαν οι γωνίες κοπής πολύ προσεκτικά και οι ανάλογες φαλτσοκοπές έγιναν σε μίνι δισκοπρίονο.
20201110_201256.jpg
(41.57 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 549 φορές.)
20201112_184356.jpg
(36.45 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 541 φορές.)
20201112_190141.jpg
(38.45 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 548 φορές.)
20201112_191159.jpg
(54.46 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 550 φορές.)
«
Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 17:01:41 από hpergm
»
Καταγράφηκε
Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.155
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #8 στις:
Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 17:04:42 »
Ενισχύθηκαν οι ενώσεις μεταξύ των spars και του spar joiner με μικρά gussets.
Σημαδεύτηκαν και οι τρύπες για την τοποθέτηση των κυρίως σκελών, πάντα διπλομετρώντας τις αποστάσεις και την ευθυγράμμιση.
20201114_075300.jpg
(34.37 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 545 φορές.)
20201114_075257.jpg
(65.57 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 546 φορές.)
20201114_081834.jpg
(60.89 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 547 φορές.)
20201114_081644.jpg
(36.03 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 546 φορές.)
Καταγράφηκε
Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.155
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #9 στις:
Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 17:15:09 »
Τα wingtubes κολλούνται ανάμεσα στα spar και περνάνε ανάμεσα από τα πρώτα ribs που είναι φτιαγμένα από ply.
Οπότε, γυρνάμε την κατασκευή στο οριζόντιο επίπεδο, και αφού κλειδώσουμε τις καθετότητες, ξεκινάμε τις κολλήσεις.
Εδώ να πούμε ότι τα σακκουλάκια που χρησιμοποιούμε για βαρύδια έχουν μέσα περίπου 3kg σκάγια (το μικρότερο νούμερο, Νο.9 έαν θυμόμαστε καλά). Ιδιαίτερα χρήσιμο βοήθημα!
Όπως πάντα, ελέγχουμε την ευθυγράμμιση/καθετότητα της όλης υποκατασκευής για να είμαστε σίγουροι ότι όλα τα υπόλοιπα που θα βασιστούν επάνω της (ημι-πτέρυγες/άτρακτος) θα είναι σε ορθές γωνίες.
20201114_091604.jpg
(81.09 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 543 φορές.)
20201114_110431.jpg
(73.22 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 544 φορές.)
20201114_135403.jpg
(75.54 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 545 φορές.)
Καταγράφηκε
Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.155
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #10 στις:
Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 17:21:39 »
Όλα καλά, και προχωράμε στο πέτσωμα. Χρησιμοποιούμε μικρή ράσπα για να φέρουμε το προφίλ των sub-spar να ταιριάζει με τα ribs, κόβουμε τα φύλλα balsa ακριβώς στο μέγεθος των σχεδίων και κολλάμε χρησιμοποιώντας βάρη.
20201114_205507.jpg
(66.25 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 542 φορές.)
20201114_180755.jpg
(23.62 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 549 φορές.)
20201114_213113.jpg
(76.73 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 543 φορές.)
20201115_005531.jpg
(75.77 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 545 φορές.)
Καταγράφηκε
Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
CMarkop
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.253
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #11 στις:
Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 17:31:40 »
Ομορφιές
Καταγράφηκε
μοντελισμός = κατασκευή._
_ΤΑΣΟΣ_
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.050
Xplooer or Explorer, here’s the question !
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #12 στις:
Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 18:55:26 »
Αβε Εκτορα, οι φυλακισμένοι σε χαιρετούν !!!
Καταγράφηκε
Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
GRE-F-0611
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.394
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #13 στις:
Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 19:43:09 »
Καλή Χρονιά και καλή συνέχεια στο project.
Βλέποντας τις φωτογραφίες από το kit και τα περιεχόμενα του φαντάζομαι ότι είναι με τέτοιο τρόπο συσκευασμένο που από την στιγμή που το ανοίξεις και αραδιάσεις το περιεχόμενο πλεον είναι αδύνατον να τα ξαναβάλεις όλα στο κουτί και να κλείσει. Κάνω λάθος?
Από scale documentation πως τα πάς? Θα είναι για την F4C ή την F4H?
Μπράβο!!
Καταγράφηκε
hpergm
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.155
Απ: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
«
Απάντηση #14 στις:
Κυριακή, 9 Ιαν 2022, 20:53:57 »
Ευχαριστούμε που παρακολουθείτε το thread.
Βεβαίως, η κατασκευή δεν αναμένεται να είναι.. "μουσειακού" επιπέδου όπως οι πρόσφατες των Αργύρη και Κώστα, οπότε η ποινή φυλάκισης θα είναι αρκετά light.
Το πακετάρισμα της ξυλείας είναι πράγματι ένας γρίφος που για να λυθεί μάλλον θα πάρει περισσότερο χρόνο από το χτίσιμο του μοντέλου. Γι' αυτό και άμα βγει από το κουτί, η κατασκευή είναι... μονόδρομος!
Το θέμα έχει ήδη επιλεγεί και υπάρχει και αρκετό documentation που τελικά μας ήρθε κάπως αναπάντεχα - θα πούμε την ιστορία λίγο παρακάτω.
Όσον αφορά την κατηγορία, είμαστε της λογικής ότι πρέπει πρώτα να μάθουμε να περπατάμε (Η) πρίν πετάξουμε (C). Βέβαια, μιάς και θα ξοδέψουμε αρκετές 100-άδες ώρες για την κατασκευή, δε βλέπουμε γιατί να μην προχωρήσουμε και λίγο παραπάνω στις λεπτομέρειες - βάρους επιτρέποντος πάντα..
Καταγράφηκε
Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
Σελίδες: [
1
]
2
3
4
...
29
Πάνω
Aeromodelling GR
|
Forum
|
Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)
|
Κλίμακος (scale) F4C και semi scale
(Συντονιστής:
ArgyrisGiannetakis
) | Θέμα:
ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
« προηγούμενο
επόμενο »
Μεταπήδηση σε:
Επιλέξτε προορισμό:
-----------------------------
Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR
-----------------------------
=> Aeromodelling GR - γενικές συζητήσεις
===> Test board
===> Σκουπιδοτενεκές
=> Aeromodelling GR Café International
===> Français
===> Deutche
===> Italiano
=> Aeromodelling GR, λειτουργία, βοήθεια, προτάσεις
=> Εμείς και τα μοντέλα μας
-----------------------------
Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο
-----------------------------
=> Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω
=> Sport - fun και γενικά
=> Μοντέλα για αγώνες
===> Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR
===> Pylon racing - F3D - Q500
=> Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη
=> Τζετ και τουρμπίνες
=> Μηχανές - καύσιμα - έλικες
-----------------------------
Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά
-----------------------------
=> Εκπαιδευτικά - Trainers
=> Sport - Ακροβατικά - 3D
=> Slowflyers & Parkflyers - Indoor & Microlight
===> Foamies
=> Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες
-----------------------------
Ανεμόπτερα R/C
-----------------------------
=> Ολα τα ανεμόπτερα R/C
===> F3B - Thermal soaring
===> F3J - Thermal duration gliders
=> Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα
-----------------------------
Ελικόπτερα R/C
-----------------------------
=> Μικρά ηλεκτρικά εκπαιδευτικά ΕΠ - Το πρώτο ξεκίνημα
=> Ελικόπτερα με καύσιμο
===> F3C και κατηγορίες GR
=> Ελικόπτερα ηλεκτρικά
-----------------------------
Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)
-----------------------------
=> Ελληνικά αεροπλάνα 1912-1941
===> 1912-1915
===> 1916-1918
===> 1919-1922
===> 1923-1930
===> 1931-1941
===> Πολιτικά Αεροπλάνα έως το 1941
=> Ελληνικά αεροσκάφη σε ιπτάμενα αερομοντέλα
=> Κλίμακος (scale) F4C και semi scale
-----------------------------
Αερομοντέλα Control line
-----------------------------
=> Ο κόσμος του control line
===> F2A - Speed
===> F2B - Aerobatics
===> F2C - Team racing
===> F2D - Combat
-----------------------------
Αερομοντέλα Free Flight
-----------------------------
=> Ο κόσμος του Free Flight
=> Κατασκευές Free Flight
-----------------------------
Πτήσεις - Εκδηλώσεις - Ενημέρωση
-----------------------------
=> Ανακοινώσεις
=> Σύλλογοι Αερομοντελισμού
=> Χώροι πτήσης - Μοντελοδρόμια
=> Οι Ελληνικές ιστοσελίδες αερομοντελλισμού
-----------------------------
Το αερομοντελιστικό εργαστήρι
-----------------------------
=> Υλικά, εργαλεία και τεχνικές
=> Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ
=> Ηλεκτρονικά
=> Βιβλία και περιοδικά - Θεωρητικά θέματα
=> Λογισμικό και εξομοιωτές πτήσεων
-----------------------------
Η αγορά αερομοντελλιστικού υλικού
-----------------------------
=> Ελληνικά καταστήματα-αντιπροσωπείες-βιοτεχνίες
=> Ο Ελληνας αερομοντελλιστής και η αγορά υλικών
=> Aeromodelling GR Παζάρι
=> Πού θα βρω τι;
-----------------------------
Διάφορα
-----------------------------
=> Drones - Multicopters - Πολλαπλών στροφείων
=> FPV
=> Πυραυλομοντελισμός
=> Αεροπλάνα από χαρτί
=> Χαρταετοί, stunt kites και διάφορα
Φόρτωση...