Aeromodelling GR
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide
E-mail
292.704
μηνύματα σε
11.955
θέματα από
6.164
Μέλη
/ Τελευταίο μέλος:
afilos
Καλώς όρισες,
Επισκέπτη
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
Πέμπτη, 22 Απρ 2021, 04:43:40
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:
Στο θέμα
Στον πίνακα
Σε όλο το φόρουμ
στο Google
Σύνθετη αναζήτηση
Κώστας Κωστόπουλος - Ο δημιουργός του Aeromodelling GR
Αρχική
|
Forum
|
Album
|
Βοήθεια
|
Αναζήτηση
|
Ημερολόγιο
|
Σύνδεση
|
Εγγραφή
Περιεχόμενα
Καταστήματα
Κεντρική σελίδα
Αρθρα
Links
Σύλλογοι
Γιατί αυτή η σελίδα;
Στοιχεία χρήσης
Καλώς όρισες,
Επισκέπτη
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
Πέμπτη, 22 Απρ 2021, 04:43:40
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
Εντυπωσιακά βίντεο #5
από
Markhelis
[
Σήμερα
στις 00:32]
Το καλύτερο 1m DLG, βήμα-βήμα για να το ...
από
afilos
[
Χθες
στις 22:24]
ΠΩΛΕΙΤΑΙ - ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ - Δώστε εδώ την αγγ...
από
bjtamp
[
Χθες
στις 21:53]
απορια?
από
jony b
[
Χθες
στις 21:25]
One inch lower and that would have been ...
από
dominicm
[
Χθες
στις 15:27]
ΠΩΛΕΙΤΑΙ - ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ - Δώστε εδώ την αγ...
από
christos139
[
Χθες
στις 12:00]
3D Printing Σχεδια και Κατασκευες
από
ArgyrisGiannetakis
[
Χθες
στις 01:15]
SkyMaster F-18 1/6 SuperScale scratch-bu...
από
Yiannis_S
[Τρίτη, 20 Απρ 2021, 22:34:32]
FUTABA R617FS συνδεση GYRO A3-L HELP !
από
samsone
[Τρίτη, 20 Απρ 2021, 19:56:53]
ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ - Δώστε εδώ την αγγελία σας σα...
από
modelist
[Τρίτη, 20 Απρ 2021, 17:58:53]
Ερώτηση: Μπούσουλας για ανεμόπτερα;
από
bouzx6r
[Τρίτη, 20 Απρ 2021, 16:42:58]
ΠΩΛΕΙΤΑΙ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ - Δώστε εδώ την α...
από
ΝΙΚΟΣ
[Τρίτη, 20 Απρ 2021, 13:27:22]
Extreme Flight 74" Laser v2
από
dominicm
[Τρίτη, 20 Απρ 2021, 12:11:06]
F-4E Phantom AUP Skymaster 1/7.5 scale
από
cptnassos
[Δευτέρα, 19 Απρ 2021, 23:03:57]
The Pasped W-1 Skylark 1935
από
verigazakis
[Δευτέρα, 19 Απρ 2021, 11:35:39]
Google search
WWW
Aeromodelling GR
Στατιστικά
Μέλη
Σύνολο μελών: 6164
Τελευταίο:
afilos
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 292704
Σύνολο θεμάτων: 11955
Online σήμερα: 43
Online έως τώρα: 959
(Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 35
Συνολικά: 36
Στυλ εμφάνισης
Aeromodelling GR - I
Babylon Theme
Classic YaBB SE Them
Delta TP
NetBiz TP
Omega TP
SMF Default Theme
Aeromodelling GR
|
Forum
|
Ανεμόπτερα R/C
|
Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα
(Συντονιστής:
_ΤΑΣΟΣ_
) | Θέμα:
Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
Σελίδες:
1
2
[
3
]
4
5
Κάτω
« προηγούμενο
επόμενο »
Αποστολέας
Θέμα: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ (Αναγνώστηκε 4462 φορές)
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.399
Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #30 στις:
Σάββατο, 4 Απρ 2020, 22:58:43 »
Καλησπέρα σε όλους.
Σχετικά με το να βγάλει την 1η νύχτα εν πτήση, πάμε αλλού, θα χρειαστεί άλλη πλατφόρμα πολύ μεγαλύτερη, άλλα ύψη άρα και άδειες κλπ... Ας το αφήσουμε προς το παρόν.
Συμφωνώ πάντως Κε Γιάννη, ναί, θέλεις μεγάλη αποθήκευση ενέργειας, όγκο, βάρος. Βέβαια, όσο πιό efficient είναι το μοτοανεμόπτερο, τόσο λιγότερη ενέργεια θα χρειάζεται για να μήν χάνει ύψος, το πόσο εξαρτάται φυσικά απο το αεροπλάνο, καρικές συνθήκες κλπ... έχει πολύ έρευνα το κομμάτι της νύχτας.
* Δέν κατάλαβα γιατί χρειάζονται 120 watts για να αντικατασταθούν τα 80 χαμένα watts. Εννοείτε πως "στο δρόμο" απ'το ηλιακό προς την μπατ θα έχουμε απώλειες? Σίγουρα θα έχει λίγες απώλειες αλλά δέν ξέρω πόσο (ακόμα
)
* Κύκλωμα φόρτισης (ελεγκτής), πολύ αξιόπιστος, είναι αυτό...
https://genasun.eu/products/genasun-gv-10-lithium-14-2-volt-mppt
* Grele, αυτά έχουν λυθεί πιά... εκτός απο navigation lights, μπαίνουν και autopilots με συστήματα μετάδοσης τηλεμετρικών δεδομένων...
Καταγράφηκε
Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.399
Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #31 στις:
Σάββατο, 4 Απρ 2020, 23:16:34 »
Μερικές σκέψεις για τη νύχτα (είπα να μήν ασχοληθώ προς το παρόν έ?)...
* Οι Samsung INR-21700-50Ε 5000 mAh, ζυγίζουν 69 gr max κ καθεμία, θα αγοράσω σύντομα μιά 6άδα για δοκιμές...
Θεωρώ πως για να διατηρήσω ύψος και ταχύτητα καταναλώνει 80 watts, που ελπίζω δλδ να πέσει στα 70 γιατί 80 είπαμε καταναλώνει το άλλο, το 1ο μας πειραματικό. Το αφήνουμε για χάρην υπολογισμών στο 80.
> Υποθέτω πως σχεδιάζω την μπατ μου για διαμόρφωση 3S... 3S1P / 5 Ah= 210 gr. Φτιάχνω τώρα 15 παραλληλίες... 3S15P / 75 Ah= 3.150 γραμμάρια.
Απο 3S setup, πρέπει να τραβάω 6,6 Αμπέρ για να καταναλίσκω 80 watts. Αρα η παραπάνω 3S μπορεί να μου δώσει το ρεύμα που θέλω για 75/6,6= 11,36 ώρες.
Χμμμ... οριακά θα βγάλει τη νύχτα, οριακά...
Αναφέρω το 3S setup γιατί σε πολλά συστήματα on-board τους αρέσει το 12βολτο... Βέβαια, όπως λέει και ο φίλος Grele, πρέπει να συνυπολογιστούν στα 80 watts και οι καταναλώσεις για avionics, φώτα κλπ...
Βέβαια, με τις 21700 τύπου, καλό είναι να έχεις 1 με 2S παραπάνω όπως προείπαμε, άρα θα πρέπει να σχεδιαστεί και σάν 4S setup... θα δούμε!
Όταν έρθει η ώρα για το μεγάλο των 6-7 μέτρων εκπετάσματος, το οποίο Δέν θα καίει μόνο τόσα watts φυσικά, το ξανασυζητάμε χαχαα...
Καταγράφηκε
Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
GRELE
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 857
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #32 στις:
Κυριακή, 5 Απρ 2020, 10:09:36 »
Φιλε DeltaMan
Σου προτεινω να κανεις υπολογισμους νυκτας για το θερινο ηλιοστασιο 20-22 Ιουνιου που εχει την μεγαλυτερη μερα(16 ωρες φως) και την μικροτερη νυκτα(8 ωρες σκοταδι) στο ημισφαιριο μας.
Βεβαιως πρεπει να πω οτι τα χαρακτηριστικα των ηλιακων ισχυουν για καθετη προσπτωση φωτος(κατι που ισχυει για 2-3 ωρες μπρος-πισω του μεσημεριου).
Δηλαδη στις 7 το πρωι θα εχεις αρκετη ηλιοφανεια αλλα μικροτερη παραγωγη ενεργειας απο την αναμενομενη κλπ κλπ.
Δεν θελω να σε απαγοητευσω αλλα διαλεξες δυσκολη προκληση εαν βαζεις και την νυχτα μεσα.
Καταγράφηκε
......electrics are here to stay......
alex.cularis
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 940
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #33 στις:
Κυριακή, 5 Απρ 2020, 11:36:55 »
kaλημερα
ψαχνωντας στο you tube ,περσι ιταλοι εφτιαξαν ένα δελταπτερυγο με 45 ποντους χορδη ,220 πλατος με 48 φωτοβολταικα με σωμα από ντεπρον και βαρος χωρις μπαταρια 1450 γρ και το πετουσαν χωρις μπαταρια με εμβελεια 600 κμ και ταση 13 βολτ και 9 αμπς ενταση
νομιζω ηταν ότι πιο ελαφρυ μπορουσε να φτιαχθει και με αυτονομια 11 ωρες solar DR1L 2.0
Καταγράφηκε
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.399
Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #34 στις:
Κυριακή, 5 Απρ 2020, 12:29:58 »
Καλημέρα σας
Ναί Grele, όπως τα λές είναι... αν θές "το ρεκόρ" ψάχνεις μέρες με την μεγαλύτερη δυνατή ηλιοφάνεια εντός του έτους. Δέν με ενδιαφέρει όμως μόνο ή/και το ρεκόρ. Θέλω να δείξω πως η νέα τεχνολογία βοηθάει να είμαστε πιό "πράσινοι" και να κάνουμε πιό μακροσκελείς πτήσεις-αποστολές με ασφάλεια.
Η διάρκεια ζωής αυτών των στοιχείων είναι κάτι το φανταστικό. Human ingenuity. Με λίγα σχετικά χρήματα μπορείς να έχεις μιά μονάδα παραγωγής δική σου...
Δέν έχει όμως μόνο πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα...
Αν η ηλιοφάνεια δέν είναι καλή, μειώνεται πολύ η απόδοση άρα μερικές χώρες (που δέν είναι μεσογειακές τόσο) έχουν πολύ χαμηλότερο ετήσιο μέσο όρο
Η καθετότητα παίζει ρόλο ναί. Γι'αυτό είπα στην αρχή πως τα ίδια στοιχεία (C60) που μπορούν να βγάλουν 3,5 watts σε πλήρη καθετότητα, πάνω στο φτερό του αεροπλάνου σε ευθεία οριζοντία κατά μέσο όρο δίνουν στην καλύτερη περίπτωση 1,5 watts. Προσωπική μου εμπειρία και μετρήσεις μέχρι στιγμής.
Ο μόνος τρόπος φαντάζομαι είναι να πετάει το αεροπλάνο με "knife edge" ή με μεγάλη πλαγιολίσθηση σε σχέση με την κάθετο του ήλιου για να παράγει στο max χαχαα...
Αλεξ, αν εννοείς την ομάδα αυτού του βίντεο...
https://www.youtube.com/watch?v=nk2-mRIhF0Q&t=137s
,
είναι μιά ευχάριστη προσπάθεια αλλά με χαμηλά χαρακτηριστικά glide και μεγάλο aspect ratio κλπ... για να το πώ με άλλα λόγια, όλα αυτά τα solar cells αν ήταν πάνω σε άλλο τύπου μοτο-ανεμόπτερο σκάφος, θα είχε το σύνολο καλύτερη απόδοση. Εμείς θα το κάνουμε καλύτερα...
Καταγράφηκε
Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.399
Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #35 στις:
Κυριακή, 5 Απρ 2020, 13:00:56 »
Υπάρχουν φυσικά και οι λύσεις σε μπαταρίες που διπλασιάζουν τις Βατώρες (Wh) ανά Κιλό (/kg), αλλά εκεί χρειάζεται επενδυτής για να "παίξεις"...
https://sionpower.com/products/
Δείτε λίγο κάτω απο τη μέση της σελίδας τα χαρακτηριστικά του στοιχείου που φτιάχνουν...
Καταγράφηκε
Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
alex.cularis
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 940
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #36 στις:
Κυριακή, 5 Απρ 2020, 13:44:36 »
kaλησπερα
αποστολε ναι αυτή την προσπαθεια ελεγα με τη πτερυγα επιτυνχανεις το μικροτερο πτερυγικο φορτο 15,4 gr / tp αλλα εχεις περισσοτερες απώλειες γιατι πετας με ανεβασμένα τα πτερυγια επισης και η χορδη των 45 εκατοστών διμιουργει επισης μεγαλες τριβες με μια χορδη 27 εκατοστα και αεροτομή για ταξιδι θα πετύχαινες καλυτερο gliding αλλα για να παρεις το ιδιο ρευμα παλι θελεις μεγαλο φτερο 4 μετρα
Καταγράφηκε
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.399
Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #37 στις:
Κυριακή, 5 Απρ 2020, 14:45:04 »
Alex,
η πτέρυγα, flying wing tailless aircraft δλδ, πρέπει να είναι πολύ μελετημένη και προσεκτικά κατασκευασμένη για να πλησιάσεις τις ανεμοπορικές επιδόσεις ενός αντίστοιχου ανεμοπτέρου με συμβατικό ουραίο σύστημα. Αλλά δέν πρόκειται ποτέ η πτέρυγα να το ξεπεράσει.
Προσωπικά τις λατρεύω για την ευκολία τους, την ευελιξία τους και την ευκολία κατασκευής και στο πίσω μέρος του μυαλού μου επιφυλάσσομαι να δοκιμάσω τύπου Prandtl-D πτέρυγα χωρίς winglets κλπ... Κάποια μέρα θα παρουσιάσω νούμερα συγκεκριμένα αλλά δέν είμαι έτοιμος ακόμη.
Το μεγάλο κέρδος της πτέρυγας αν το δούμε "επιχειρησιακά" είναι πως είναι το πιό "μαχητικό" σχήμα που υπάρχει, με την μικρότερη πολυπλοκότητα, τα λιγότερα σημεία που μπορεί να αστοχήσουν και που μπορεί να πετάξει "με καιρό", δλδ ανέμους κλπ, με μεγαλύτερη ίσως "ανεκτικότητα" απο τα άλλα σχήματα.
Αν θές δλδ να κατέβεις γρήγορα ανάμεσα σε γκρεμούς και πλαγιές βουνών ή να κάνεις σλάλομ στην κοίτη ενός ποταμού, είναι προτεινόμενη...
Αυτός ο κύριος περιγράφει πολύ ωραία πώς η αεροτομή της πτέρυγας πρέπει συνεχώς να παράγει θετικό pitching moment ώστε να έχουμε παραγωγή άντωσης, χάνοντας όμως σε drag...
https://www.youtube.com/watch?v=gkb11eKXM14
Σίγουρα πάντως το μέγεθος παίζει μεγάλο ρόλο σε project ηλιακό, με τη σημερινή διαθέσιμη στο κοινό τεχνολογία μιλώντας. Είμαστε ακόμη στο 25~28% efficiency των ηλιακών στοιχείων...
Καταγράφηκε
Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
Nikolas K
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 775
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #38 στις:
Κυριακή, 5 Απρ 2020, 17:02:18 »
Απόστολε, δεν υπάρχει τρόπος να συνδεθεί η μπαταρία και το φωτοβολταικό παράλληλα και να τροφοδοτούν κατά βούληση το μοτέρ; Δηλαδή να έχεις ένα υβριδικό σύστημα, που είτε θα τροφοδοτείται το μοτέρ από την μπαταρία, όταν δεν έχει ήλιο, είτε το μοτέρ θα τροφοδοτείται από το φ/β όταν έχει πολύ ήλιο, είτε θα τροφοδοτείται και από το φ/β και την μπαταρία, με το φ/β στην ουσία να υποβοηθά κατά περίπτωση;
Χρειάζεται σίγουρα κάποιος κοντρόλλερ για να κατανέμει την ισχύ κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο αν κάπως εφαρμοστεί το ανώτερο...
Καταγράφηκε
Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!
Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.399
Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #39 στις:
Κυριακή, 5 Απρ 2020, 18:21:27 »
Καλησπέρα
Σωστά Νίκο, υπάρχουν κοντρόλλερς που το κάνουν αυτό, όπως ο Genasun που ανέφερα παραπάνω. Έχει όμως 150 ευρώ.
Αρχικά εμείς δέν θα χρησιμοποιήσουμε controller, θα έχουμε παράλληλα τα (+) και (-) ηλιακού & μπατ και θα παρακαλουθούμε την τάση της μπατ μέσω του OSD ή μέσω του Mission Planner...
* Αν το μοτέρ γυρνάει, βλέπεις δλδ κατανάλωση στην οθόνη (έχουμε και ήχο!), και η τάση δέν πέφτει (!), τότε ξέρεις πως όσο δίνει το ηλιακό είναι τόσο όσο χρειάζεται το αεροπλάνο για να διατηρεί πτήση...
* Αν βλέπεις την τάση να πέφτει αργά, με διαφορετικό δλδ ρυθμό απο ότι αν δέν είχες το ηλιακό, σημαίνει πως συνεισφέρει το ηλιακό αλλά όχι τόσο όσο θέλει το αεροπλάνο...
* Αν σταματήσεις όμως το μοτέρ (εντός θερμικού ας πούμε) και το ηλιακό δίνει στην μπατ, και το αφήσεις αυτό για πολλή ώρα, θα δείς την τάση της μπατ να ανεβαίνει και αν δέν προσέξεις μπορείς να υπερφορτίσεις και να καταστρέψεις την μπατ!
Γι 'αυτό θέλει προσοχή, και γι'αυτό είπα πως θέλω το μοτέρ να καταναλώνει συνέχεια ενέργεια μιάς και δέν έχω controller, ώστε να αποφύγω υπερφόρτιση...
Αυτό (το συνεχόμενο μοτέρ), θα βοηθήσει να πηγαίνει και πιό γρήγορα απ'το σημείο Α στο σημείο Β.
Ουσιαστικά, ξέρετε, το'χω ξαναναφέρει... θέλω να εκμεταλλεύομαι την έξτρα ενέργεια Κάθε Στιγμή της πτήσης εκτός και αν έχω κάψει την main bat μου και θέλω να την ξαναφορτίσω.
Ένας απ'τους τομείς που μ'αρέσει πραγματικά είναι οι μεταφορές (cargo). Εκεί θές κάθε δυνατή βοήθεια, κάθε στιγμή, ώστε να γίνει οικονομικότερη ενεργειακά η πτήση...
Δέν θέλω μόνο να αποδείξω πως μπορεί να πετάξει, ένα αργό ανεμόπτερο... θέλω να σηκώνει και λίγο ωφέλιμο payload.
Γι 'αυτό ονόμασα το thread "ηλιακά υποβοηθούμενο ηλεκτρικό" και όχι "ηλιακό" καθαρά.
Καταλαβαίνω φυσικά πως cargo και ηλιακά δέν κολλάνε στο 2020 που ζούμε, αλλά θέλω εγώ και η ομάδα μου να αποκτήσουμε αρκετή εμπειρία πάνω σε αυτή την ενεργειακή βοήθεια, γνώση που θα χρησιμοποιήσουμε σε επόμενα σκάφη...
Καταγράφηκε
Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
Nikolas K
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 775
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #40 στις:
Κυριακή, 5 Απρ 2020, 19:57:55 »
Υποθέτεις πως θα έχεις ένα αυτορρυθμιζόμενο σύστημα.
Δεν ξέρω αν έχεις ξανακάνει κάτι τέτοιο ή το έχεις ακούσει αλλά μου ακούγεται πολύ απλό για να δουλέψει έτσι.
Κι αν η πολικότητα της μπαταρίας παραβιαστεί από το φωτοβολταικό ή γίνει το αντίθετο; Ένα από τα δύο θα κάνει μπουμ. Το ρεύμα (όπως και τα υγρά) πάνε από τον ευκολότερο δρόμο. Ό,που έχει την μικρότερη αντίσταση.
Σίγουρα θέλεις ασφαλιστικές δικλείδες, διόδους, τριόδους, δεν ξέρω πώς στην ευχή τα λένε αυτά οι ηλεκτρονικοί.
Πρέπει να εξασφαλίζεται η τροφοδοσία του μοτέρ απρόσκοπτα και χωρίς να επηρεάζει η μία πηγή ρεύματος την άλλη (μπαταρία). Ή χωρίς να μπορεί μα την επηρεάσει.
Κι ύστερα, πού θα συνδέσεις το speedcontroller του μοτέρ; Στον κλάδο της μπαταρίας, ή στον κοινό κλάδο;
Και γιατί να μετράς τάση μπαταρίας κι όχι την ένταση στον κλάδο της μπαταρίας;
Κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου, αλλά κουβέντα κάνουμε στο φόρουμ.
Καταγράφηκε
Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!
Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.399
Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #41 στις:
Δευτέρα, 6 Απρ 2020, 13:14:01 »
Kαλημέρα Νικόλα μου, φυσικά κουβέντα κάνουμε...
Σε ένα πιό εξελιγμένο σύστημα, αργότερα, σίγουρα πρέπει να μπεί controller, όπως τα λές για να είναι αυτορυθμιζόμενο το σύστημα, αλλά για αρχή δέν χρειάζεται να προκαλούμε πολυπλοκότητα όταν δέν είναι αναγκαία.
> Η πολικότητα της μπαταρίας δέν γίνεται να παραβιαστεί... η τάση του ηλιακού πέφτει απλά, δέν αλλάζει πολικότητα!
> Ναί, φυσικά έχουμε κάνει δοκιμές...
Φαντάσου τις δύο πηγές (μπαταρίες) συνδεδεμένες μαζί, παράλληλα. Η μία, η μπαταρία, θα έχει σταθερή τάση. Η άλλη, το ηλιακό, θα έχει κυμαινόμενη τάση αναλόγως της στροφής, της στάσης του σκάφους, της ηλιοφάνειας...
Σε μετρήσεις που κάναμε προσπαθώντας να επιστρέψουμε ρεύμα στο ηλιακό (σάν να θέλουμε να το φορτίσουμε δλδ), δέν έγινε κάτι, είναι πολύ ανθεκτικά. Σκέψου πως δώσαμε έως και 16πλάσια τάση σε ένα στοιχείο πάνω απ'την ονομαστική του (!), λιώσαν τα ψιλά καλωδιάκια που είχαμε βάλει (σάν ασφάλεια), αλλά μέχρι εκεί... μετά το ηλιακό στοιχείο δούλευε πάλι κανονικά!
Αυτό είναι τελείως ακραίο παράδειγμα... Δλδ αν το ηλιακό πέσει στα 9 volts ενώ η main bat έχει 12 volts λέγοντας, θα κυκλοφορήσει λίγο ρεύμα στιγμιαία μέσα στο ηλιακό σάν να το φορτίζει η main bat... αλλά θα είναι λίγο ρεύμα, δέν θα επηρρεάσει κάτι και την επόμενη στιγμή το ηλιακό θα ξεπεράσει σε τάση την main bat και θα προσφέρει πάλι ενέργεια προς ότι το ζητάει περισσότερο... το esc ή η μπατ για να φορτίσει...
Δέν είναι ευκόλο να το περιγράψω με γραπτό λόγο και σίγουρα δέν θα θεωρήσω πως θα έχει 100% επιτυχία... Απλά ξέρω πως ακόμη και αν δέν έχω ηλεκτρονικό διακόπτη ή απλό σερβο-διακόπτη που να κλείνει το ηλιακό κατά βούληση, Αν το μοτέρ δουλεύει συνέχεια στα watts που βγάζει που βγάζει το ηλιακό ή/και παραπάνω, δέν θα υπάρξει πρόβλημα.
Το θέμα του σε ποιά διαδρομή (ηλιακού ή μπαταρίας) θα βλέπουμε τα Αμπέρ, ναί, και 'μείς τώρα το σχεδιάζουμε... καλό είναι να βλέπουμε Καί τα δύο και αυτό παλεύουμε με δύο current sensors για να έχουμε πλήρη εικόνα...
Αν φτάσεις σε σημείο το ηλιακό σου να παράγει περισσότερο απο όση ενέργεια χρειάζεσαι για να πετάξει το σκάφος ή για να φορτίσεις την μπατ σου, τότε ναί, χρειάζεται σίγουρα ελεγκτής για να κόβει την παροχή και να ισορροπεί τα πράγματα.
Καταγράφηκε
Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5.551
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #42 στις:
Δευτέρα, 6 Απρ 2020, 15:21:10 »
καλησπέρα στην παρέα,
Δεν είμαι ηλεκτρονικός, αλλά διαβάζοντας το θέμα με τα δύο παράλληλα μέρη (μπαταρία / ηλ. κυψέλες) μήπως μία δίοδος έλυνε εύκολα το πρόβλημα της προστασίας των ηλιακών κυψελών;
Μπορεί να μην έχω αντιληφθεί σαφώς το θέμα, οπότε συγχωρήστε μου την παρέμβαση
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
jony b
Aeromodeller Sr. Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 278
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #43 στις:
Δευτέρα, 6 Απρ 2020, 15:51:53 »
έχω ασχοληθεί αρκετά με τα ηλιακά ναι οι πλάκες έχουν διόδους & ρυθμιστής τάσης (σταθεροποιητης ),αλλάζει ακόμα και από μια σκιά ,π.χ ένα σύννεφο η πουλί
η για σωστή απόδοση θέλει μια κλίση 15-20 %(τα πολυκρυσταλλικα ίσως να είναι καλύτερη επιλογή )
υ.γ επειδή δεν μπορούμε να έχουμε τη κλίση που θέλουμε είναι πιο σταθερά
αν βγει 1 κύτταρο off τα ακυρώνει όλα ,τα εν συρα θα πέσουν τα volt κατακόρυφα
0 volt
γι αυτό πρωτινό 2 σειρές και παράλληλα & εν σειρά
Καταγράφηκε
άλλα κόλπα !
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.399
Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς
Απ: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
«
Απάντηση #44 στις:
Δευτέρα, 6 Απρ 2020, 19:40:55 »
Καλησπέρα κύριοι.
Θα δούμε, θα δούμε, θα γίνουν περισσότερα τέστ, θα αποκτήσουμε εμπειρία και θα τα γράψω εδώ...
Δέν τη φοβάμαι την πτώση τάσης, λόγω της δοκιμής όπου προσπαθήσαμε να "φορτίσουμε" το ηλιακό και μάλιστα με Μεγάλη διαφορά τάσεως! 'Ολα αμέσως μετά λειτουργούσαν κανονικά!
Επίσης δέν φοβάμαι το κάψιμο ενός στοιχείου ή αν βγεί off, γιατί έτσι θα υπάρξει Ασυνέχεια στο κύκλωμα, θα ανοίξει το κύκλωμα οπότε είναι σάν να μήν υπάρχει.
Για την δίοδο δέν ξέρω Κε Γιάννη. Και μείς σκεφτόμασταν μέχρι και μιά μεγαλύτερη ελαφρώς ασφάλεια στη γραμμή των ηλιακών, 10 Αμπέρ ας πούμε ώστε να καεί αν η μπατ προσπαθήσει να επιστρέψει ρεύμα προς αυτά... λόγω της παραπάνω δοκιμής πάλι δέν ανησυχώ.
Τώρα με τους περιορισμούς ούτε για πτήση δοκιμής δέν μπορούμε να πάμε ρε γμτο...
Καταγράφηκε
Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
Σελίδες:
1
2
[
3
]
4
5
Πάνω
Aeromodelling GR
|
Forum
|
Ανεμόπτερα R/C
|
Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα
(Συντονιστής:
_ΤΑΣΟΣ_
) | Θέμα:
Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
« προηγούμενο
επόμενο »
Μεταπήδηση σε:
Επιλέξτε προορισμό:
-----------------------------
Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR
-----------------------------
=> Aeromodelling GR - γενικές συζητήσεις
===> Test board
===> Σκουπιδοτενεκές
=> Aeromodelling GR Café International
===> Français
===> Deutche
===> Italiano
=> Aeromodelling GR, λειτουργία, βοήθεια, προτάσεις
=> Εμείς και τα μοντέλα μας
-----------------------------
Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο
-----------------------------
=> Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω
=> Sport - fun και γενικά
=> Μοντέλα για αγώνες
===> Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR
===> Pylon racing - F3D - Q500
=> Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη
=> Τζετ και τουρμπίνες
=> Μηχανές - καύσιμα - έλικες
-----------------------------
Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά
-----------------------------
=> Εκπαιδευτικά - Trainers
=> Sport - Ακροβατικά - 3D
=> Slowflyers & Parkflyers - Indoor & Microlight
===> Foamies
=> Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες
-----------------------------
Ανεμόπτερα R/C
-----------------------------
=> Ολα τα ανεμόπτερα R/C
===> F3B - Thermal soaring
===> F3J - Thermal duration gliders
=> Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα
-----------------------------
Ελικόπτερα R/C
-----------------------------
=> Μικρά ηλεκτρικά εκπαιδευτικά ΕΠ - Το πρώτο ξεκίνημα
=> Ελικόπτερα με καύσιμο
===> F3C και κατηγορίες GR
=> Ελικόπτερα ηλεκτρικά
-----------------------------
Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)
-----------------------------
=> Ελληνικά αεροπλάνα 1912-1941
===> 1912-1915
===> 1916-1918
===> 1919-1922
===> 1923-1930
===> 1931-1941
===> Πολιτικά Αεροπλάνα έως το 1941
=> Ελληνικά αεροσκάφη σε ιπτάμενα αερομοντέλα
=> Κλίμακος (scale) F4C και semi scale
-----------------------------
Αερομοντέλα Control line
-----------------------------
=> Ο κόσμος του control line
===> F2A - Speed
===> F2B - Aerobatics
===> F2C - Team racing
===> F2D - Combat
-----------------------------
Αερομοντέλα Free Flight
-----------------------------
=> Ο κόσμος του Free Flight
=> Κατασκευές Free Flight
-----------------------------
Πτήσεις - Εκδηλώσεις - Ενημέρωση
-----------------------------
=> Ανακοινώσεις
=> Σύλλογοι Αερομοντελισμού
=> Χώροι πτήσης - Μοντελοδρόμια
=> Οι Ελληνικές ιστοσελίδες αερομοντελλισμού
-----------------------------
Το αερομοντελιστικό εργαστήρι
-----------------------------
=> Υλικά, εργαλεία και τεχνικές
=> Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ
=> Ηλεκτρονικά
=> Βιβλία και περιοδικά - Θεωρητικά θέματα
=> Λογισμικό και εξομοιωτές πτήσεων
-----------------------------
Η αγορά αερομοντελλιστικού υλικού
-----------------------------
=> Ελληνικά καταστήματα-αντιπροσωπείες-βιοτεχνίες
=> Ο Ελληνας αερομοντελλιστής και η αγορά υλικών
=> Aeromodelling GR Παζάρι
=> Πού θα βρω τι;
-----------------------------
Διάφορα
-----------------------------
=> Drones - Multicopters - Πολλαπλών στροφείων
=> FPV
=> Πυραυλομοντελισμός
=> Αεροπλάνα από χαρτί
=> Χαρταετοί, stunt kites και διάφορα
Φόρτωση...