Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.516 Posts in 12.388 Topics da 6.239 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Domenica, 19 Mag 2024, 01:03:52

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Domenica, 19 Mag 2024, 01:03:52

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Soggetti recenti
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6239
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304516
    Topics Totali: 12388
    Online Oggi: 45
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 1
    Visitatori: 36
    Totale: 37
    Selezione di tema

    Pagine: 1 2 [3] 4 5     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ  (Letto 9401 volte)
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Risposta #30 il: Sabato, 4 Apr 2020, 22:58:43 »

    Καλησπέρα σε όλους.

    Σχετικά με το να βγάλει την 1η νύχτα εν πτήση, πάμε αλλού, θα χρειαστεί άλλη πλατφόρμα πολύ μεγαλύτερη, άλλα ύψη άρα και άδειες κλπ... Ας το αφήσουμε προς το παρόν.
    Συμφωνώ πάντως Κε Γιάννη, ναί, θέλεις μεγάλη αποθήκευση ενέργειας, όγκο, βάρος. Βέβαια, όσο πιό efficient είναι το μοτοανεμόπτερο, τόσο λιγότερη ενέργεια θα χρειάζεται για να μήν χάνει ύψος, το πόσο εξαρτάται φυσικά απο το αεροπλάνο, καρικές συνθήκες κλπ... έχει πολύ έρευνα το κομμάτι της νύχτας.

    * Δέν κατάλαβα γιατί χρειάζονται 120 watts για να αντικατασταθούν τα 80 χαμένα watts. Εννοείτε πως "στο δρόμο" απ'το ηλιακό προς την μπατ θα έχουμε απώλειες? Σίγουρα θα έχει λίγες απώλειες αλλά δέν ξέρω πόσο (ακόμα  Χαμόγελο)

    * Κύκλωμα φόρτισης (ελεγκτής), πολύ αξιόπιστος, είναι αυτό... https://genasun.eu/products/genasun-gv-10-lithium-14-2-volt-mppt

    * Grele, αυτά έχουν λυθεί πιά... εκτός απο navigation lights, μπαίνουν και autopilots με συστήματα μετάδοσης τηλεμετρικών δεδομένων...
    Loggato

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Risposta #31 il: Sabato, 4 Apr 2020, 23:16:34 »

    Μερικές σκέψεις για τη νύχτα (είπα να μήν ασχοληθώ προς το παρόν έ?)...  Χαμόγελο

    * Οι Samsung INR-21700-50Ε 5000 mAh, ζυγίζουν 69 gr max κ καθεμία, θα αγοράσω σύντομα μιά 6άδα για δοκιμές...

     Θεωρώ πως για να διατηρήσω ύψος και ταχύτητα καταναλώνει  80 watts, που ελπίζω δλδ να πέσει στα 70 γιατί 80 είπαμε καταναλώνει το άλλο, το 1ο μας πειραματικό. Το αφήνουμε για χάρην υπολογισμών στο 80.
      
       > Υποθέτω πως σχεδιάζω την μπατ μου για διαμόρφωση 3S... 3S1P / 5 Ah= 210 gr. Φτιάχνω τώρα 15 παραλληλίες... 3S15P / 75 Ah= 3.150 γραμμάρια.
          Απο 3S setup, πρέπει να τραβάω 6,6 Αμπέρ για να καταναλίσκω 80 watts. Αρα η παραπάνω 3S μπορεί να μου δώσει το ρεύμα που θέλω για 75/6,6= 11,36 ώρες.
          Χμμμ... οριακά θα βγάλει τη νύχτα, οριακά... Χαμόγελο
        
    Αναφέρω το 3S setup γιατί σε πολλά συστήματα on-board τους αρέσει το 12βολτο... Βέβαια, όπως λέει και ο φίλος Grele, πρέπει να συνυπολογιστούν στα 80 watts και οι καταναλώσεις για avionics, φώτα κλπ...

    Βέβαια, με τις 21700 τύπου, καλό είναι να έχεις 1 με 2S παραπάνω όπως προείπαμε, άρα θα πρέπει να σχεδιαστεί και σάν 4S setup... θα δούμε!
    Όταν έρθει η ώρα για το μεγάλο των 6-7 μέτρων εκπετάσματος, το οποίο Δέν θα καίει μόνο τόσα watts φυσικά, το ξανασυζητάμε χαχαα...  Wink
    Loggato

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    GRELE
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 896



    « Risposta #32 il: Domenica, 5 Apr 2020, 10:09:36 »

    Φιλε  DeltaMan
    Σου προτεινω να κανεις υπολογισμους νυκτας για το θερινο ηλιοστασιο 20-22 Ιουνιου που εχει την μεγαλυτερη μερα(16 ωρες φως) και την μικροτερη νυκτα(8 ωρες σκοταδι) στο ημισφαιριο μας.
    Βεβαιως πρεπει να πω οτι τα χαρακτηριστικα των ηλιακων ισχυουν για καθετη προσπτωση φωτος(κατι που ισχυει για 2-3 ωρες μπρος-πισω του μεσημεριου).
    Δηλαδη στις 7 το πρωι θα εχεις αρκετη ηλιοφανεια αλλα μικροτερη παραγωγη ενεργειας απο την αναμενομενη κλπ κλπ.
    Δεν θελω να σε απαγοητευσω αλλα διαλεξες δυσκολη προκληση εαν βαζεις και την νυχτα μεσα.
    Loggato

    ......electrics are here to stay......
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 971


    « Risposta #33 il: Domenica, 5 Apr 2020, 11:36:55 »

    kaλημερα
     ψαχνωντας  στο you tube    ,περσι  ιταλοι εφτιαξαν ένα δελταπτερυγο με 45 ποντους χορδη   ,220 πλατος με 48 φωτοβολταικα με σωμα από ντεπρον και βαρος χωρις  μπαταρια   1450 γρ και το πετουσαν χωρις μπαταρια με εμβελεια  600 κμ και ταση 13 βολτ και 9 αμπς ενταση  
     νομιζω ηταν ότι πιο ελαφρυ μπορουσε να φτιαχθει και με αυτονομια 11 ωρες   solar DR1L 2.0
    Loggato
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Risposta #34 il: Domenica, 5 Apr 2020, 12:29:58 »

    Καλημέρα σας  Χαμόγελο

    Ναί Grele, όπως τα λές είναι... αν θές "το ρεκόρ" ψάχνεις μέρες με την μεγαλύτερη δυνατή ηλιοφάνεια εντός του έτους. Δέν με ενδιαφέρει όμως μόνο ή/και το ρεκόρ. Θέλω να δείξω πως η νέα τεχνολογία βοηθάει να είμαστε πιό "πράσινοι" και να κάνουμε πιό μακροσκελείς πτήσεις-αποστολές με ασφάλεια.
    Η διάρκεια ζωής αυτών των στοιχείων είναι κάτι το φανταστικό. Human ingenuity. Με λίγα σχετικά χρήματα μπορείς να έχεις μιά μονάδα παραγωγής δική σου...
    Δέν έχει όμως μόνο πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα...
    Αν η ηλιοφάνεια δέν είναι καλή, μειώνεται πολύ η απόδοση άρα μερικές χώρες (που δέν είναι μεσογειακές τόσο) έχουν πολύ χαμηλότερο ετήσιο μέσο όρο
    Η καθετότητα παίζει ρόλο ναί. Γι'αυτό είπα στην αρχή πως τα ίδια στοιχεία (C60) που μπορούν να βγάλουν 3,5 watts σε πλήρη καθετότητα, πάνω στο φτερό του αεροπλάνου σε ευθεία οριζοντία κατά μέσο όρο δίνουν στην καλύτερη περίπτωση 1,5 watts. Προσωπική μου εμπειρία και μετρήσεις μέχρι στιγμής.
    Ο μόνος τρόπος φαντάζομαι είναι να πετάει το αεροπλάνο με "knife edge" ή με μεγάλη πλαγιολίσθηση σε σχέση με την κάθετο του ήλιου για να παράγει στο max χαχαα...

    Αλεξ, αν εννοείς την ομάδα αυτού του βίντεο... https://www.youtube.com/watch?v=nk2-mRIhF0Q&t=137s ,
    είναι μιά ευχάριστη προσπάθεια αλλά με χαμηλά χαρακτηριστικά glide και μεγάλο aspect ratio κλπ... για να το πώ με άλλα λόγια, όλα αυτά τα solar cells αν ήταν πάνω σε άλλο τύπου μοτο-ανεμόπτερο σκάφος, θα είχε το σύνολο καλύτερη απόδοση. Εμείς θα το κάνουμε καλύτερα...  Wink  
    Loggato

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Risposta #35 il: Domenica, 5 Apr 2020, 13:00:56 »


    Υπάρχουν φυσικά και οι λύσεις σε μπαταρίες που διπλασιάζουν τις Βατώρες (Wh) ανά Κιλό (/kg), αλλά εκεί χρειάζεται επενδυτής για να "παίξεις"...

    https://sionpower.com/products/

    Δείτε λίγο κάτω απο τη μέση της σελίδας τα χαρακτηριστικά του στοιχείου που φτιάχνουν... 
    Loggato

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 971


    « Risposta #36 il: Domenica, 5 Apr 2020, 13:44:36 »

    kaλησπερα
     αποστολε ναι αυτή την προσπαθεια ελεγα   με τη πτερυγα επιτυνχανεις το μικροτερο πτερυγικο φορτο 15,4 gr / tp αλλα εχεις περισσοτερες απώλειες γιατι πετας με ανεβασμένα τα πτερυγια  επισης και η χορδη των 45 εκατοστών διμιουργει επισης μεγαλες τριβες  με μια χορδη 27 εκατοστα και αεροτομή  για ταξιδι   θα πετύχαινες καλυτερο gliding αλλα για να παρεις το ιδιο ρευμα παλι θελεις μεγαλο φτερο 4 μετρα
    Loggato
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Risposta #37 il: Domenica, 5 Apr 2020, 14:45:04 »

    Alex,

    η πτέρυγα, flying wing tailless aircraft δλδ, πρέπει να είναι πολύ μελετημένη και προσεκτικά κατασκευασμένη για να πλησιάσεις τις ανεμοπορικές επιδόσεις ενός αντίστοιχου ανεμοπτέρου με συμβατικό ουραίο σύστημα. Αλλά δέν πρόκειται ποτέ η πτέρυγα να το ξεπεράσει.
    Προσωπικά τις λατρεύω για την ευκολία τους, την ευελιξία τους και την ευκολία κατασκευής και στο πίσω μέρος του μυαλού μου επιφυλάσσομαι να δοκιμάσω τύπου Prandtl-D πτέρυγα χωρίς winglets κλπ... Κάποια μέρα θα παρουσιάσω νούμερα συγκεκριμένα αλλά δέν είμαι έτοιμος ακόμη.
    Το μεγάλο κέρδος της πτέρυγας αν το δούμε "επιχειρησιακά" είναι πως είναι το πιό "μαχητικό" σχήμα που υπάρχει, με την μικρότερη πολυπλοκότητα, τα λιγότερα σημεία που μπορεί να αστοχήσουν και που μπορεί να πετάξει "με καιρό", δλδ ανέμους κλπ, με μεγαλύτερη ίσως "ανεκτικότητα" απο τα άλλα σχήματα.
    Αν θές δλδ να κατέβεις γρήγορα ανάμεσα σε γκρεμούς και πλαγιές βουνών ή να κάνεις σλάλομ στην κοίτη ενός ποταμού, είναι προτεινόμενη...
    Αυτός ο κύριος περιγράφει πολύ ωραία πώς η αεροτομή της πτέρυγας πρέπει συνεχώς να παράγει θετικό pitching moment ώστε να έχουμε παραγωγή άντωσης, χάνοντας όμως σε drag...
    https://www.youtube.com/watch?v=gkb11eKXM14

    Σίγουρα πάντως το μέγεθος παίζει μεγάλο ρόλο σε project ηλιακό, με τη σημερινή διαθέσιμη στο κοινό τεχνολογία μιλώντας. Είμαστε ακόμη στο 25~28% efficiency των ηλιακών στοιχείων...
    Loggato

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 841



    « Risposta #38 il: Domenica, 5 Apr 2020, 17:02:18 »

    Απόστολε, δεν υπάρχει τρόπος να συνδεθεί η μπαταρία και το φωτοβολταικό παράλληλα και να τροφοδοτούν κατά βούληση το μοτέρ; Δηλαδή να έχεις ένα υβριδικό σύστημα, που είτε θα τροφοδοτείται το μοτέρ από την μπαταρία, όταν δεν έχει ήλιο, είτε το μοτέρ θα τροφοδοτείται από το φ/β όταν έχει πολύ ήλιο, είτε θα τροφοδοτείται και από το φ/β και την μπαταρία, με το φ/β στην ουσία να υποβοηθά κατά περίπτωση;
    Χρειάζεται σίγουρα κάποιος κοντρόλλερ για να κατανέμει την ισχύ κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο αν κάπως εφαρμοστεί το ανώτερο...
    Loggato

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Risposta #39 il: Domenica, 5 Apr 2020, 18:21:27 »

    Καλησπέρα

    Σωστά Νίκο, υπάρχουν κοντρόλλερς που το κάνουν αυτό, όπως ο Genasun που ανέφερα παραπάνω. Έχει όμως 150 ευρώ.
    Αρχικά εμείς δέν θα χρησιμοποιήσουμε controller, θα έχουμε παράλληλα τα (+) και (-) ηλιακού & μπατ και θα παρακαλουθούμε την τάση της μπατ μέσω του OSD ή μέσω του Mission Planner...
    * Αν το μοτέρ γυρνάει, βλέπεις δλδ κατανάλωση στην οθόνη (έχουμε και ήχο!), και η τάση δέν πέφτει (!), τότε ξέρεις πως όσο δίνει το ηλιακό είναι τόσο όσο χρειάζεται το αεροπλάνο για να διατηρεί πτήση...
    * Αν βλέπεις την τάση να πέφτει αργά, με διαφορετικό δλδ ρυθμό απο ότι αν δέν είχες το ηλιακό, σημαίνει πως συνεισφέρει το ηλιακό αλλά όχι τόσο όσο θέλει το αεροπλάνο...
    * Αν σταματήσεις όμως το μοτέρ (εντός θερμικού ας πούμε) και το ηλιακό δίνει στην μπατ, και το αφήσεις αυτό για πολλή ώρα, θα δείς την τάση της μπατ να ανεβαίνει και αν δέν προσέξεις μπορείς να υπερφορτίσεις και να καταστρέψεις την μπατ!
    Γι 'αυτό θέλει προσοχή, και γι'αυτό είπα πως θέλω το μοτέρ να καταναλώνει συνέχεια ενέργεια μιάς και δέν έχω controller, ώστε να αποφύγω υπερφόρτιση...
    Αυτό (το συνεχόμενο μοτέρ), θα βοηθήσει να πηγαίνει και πιό γρήγορα απ'το σημείο Α στο σημείο Β.

    Ουσιαστικά, ξέρετε, το'χω ξαναναφέρει... θέλω να εκμεταλλεύομαι την έξτρα ενέργεια Κάθε Στιγμή της πτήσης εκτός και αν έχω κάψει την main bat μου και θέλω να την ξαναφορτίσω.
    Ένας απ'τους τομείς που μ'αρέσει πραγματικά είναι οι μεταφορές (cargo). Εκεί θές κάθε δυνατή βοήθεια, κάθε στιγμή, ώστε να γίνει οικονομικότερη ενεργειακά η πτήση...
    Δέν θέλω μόνο να αποδείξω πως μπορεί να πετάξει, ένα αργό ανεμόπτερο... θέλω να σηκώνει και λίγο ωφέλιμο payload.
    Γι 'αυτό ονόμασα το thread "ηλιακά υποβοηθούμενο ηλεκτρικό" και όχι "ηλιακό" καθαρά.
    Καταλαβαίνω φυσικά πως cargo και ηλιακά δέν κολλάνε στο 2020 που ζούμε, αλλά θέλω εγώ και η ομάδα μου να αποκτήσουμε αρκετή εμπειρία πάνω σε αυτή την ενεργειακή βοήθεια, γνώση που θα χρησιμοποιήσουμε σε επόμενα σκάφη...  Χαμόγελο
    Loggato

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 841



    « Risposta #40 il: Domenica, 5 Apr 2020, 19:57:55 »

    Υποθέτεις πως θα έχεις ένα αυτορρυθμιζόμενο σύστημα.
    Δεν ξέρω αν έχεις ξανακάνει κάτι τέτοιο ή το έχεις ακούσει αλλά μου ακούγεται πολύ απλό για να δουλέψει έτσι.
    Κι αν η πολικότητα της μπαταρίας παραβιαστεί από το φωτοβολταικό ή γίνει το αντίθετο; Ένα από τα δύο θα κάνει μπουμ. Το ρεύμα (όπως και τα υγρά) πάνε από τον ευκολότερο δρόμο. Ό,που έχει την μικρότερη αντίσταση.
    Σίγουρα θέλεις ασφαλιστικές δικλείδες, διόδους, τριόδους, δεν ξέρω πώς στην ευχή τα λένε αυτά οι ηλεκτρονικοί.
    Πρέπει να εξασφαλίζεται η τροφοδοσία του μοτέρ απρόσκοπτα και χωρίς να επηρεάζει η μία πηγή ρεύματος την άλλη (μπαταρία). Ή χωρίς να μπορεί μα την επηρεάσει.
    Κι ύστερα, πού θα συνδέσεις το speedcontroller του μοτέρ; Στον κλάδο της μπαταρίας, ή στον κοινό κλάδο;
    Και γιατί να μετράς τάση μπαταρίας κι όχι την ένταση στον κλάδο της μπαταρίας;
    Κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου, αλλά κουβέντα κάνουμε στο φόρουμ.
    Loggato

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Risposta #41 il: Lunedì, 6 Apr 2020, 13:14:01 »

    Kαλημέρα Νικόλα μου, φυσικά κουβέντα κάνουμε...

    Σε ένα πιό εξελιγμένο σύστημα, αργότερα, σίγουρα πρέπει να μπεί controller, όπως τα λές για να είναι αυτορυθμιζόμενο το σύστημα, αλλά για αρχή δέν χρειάζεται να προκαλούμε πολυπλοκότητα όταν δέν είναι αναγκαία.
    > Η πολικότητα της μπαταρίας δέν γίνεται να παραβιαστεί... η τάση του ηλιακού πέφτει απλά, δέν αλλάζει πολικότητα!
    > Ναί, φυσικά έχουμε κάνει δοκιμές...

    Φαντάσου τις δύο πηγές (μπαταρίες) συνδεδεμένες μαζί, παράλληλα. Η μία, η μπαταρία, θα έχει σταθερή τάση. Η άλλη, το ηλιακό, θα έχει κυμαινόμενη τάση αναλόγως της στροφής, της στάσης του σκάφους, της ηλιοφάνειας...
    Σε μετρήσεις που κάναμε προσπαθώντας να επιστρέψουμε ρεύμα στο ηλιακό (σάν να θέλουμε να το φορτίσουμε δλδ), δέν έγινε κάτι, είναι πολύ ανθεκτικά. Σκέψου πως δώσαμε έως και 16πλάσια τάση σε ένα στοιχείο πάνω απ'την ονομαστική του (!), λιώσαν τα ψιλά καλωδιάκια που είχαμε βάλει (σάν ασφάλεια), αλλά μέχρι εκεί... μετά το ηλιακό στοιχείο δούλευε πάλι κανονικά!
    Αυτό είναι τελείως ακραίο παράδειγμα... Δλδ αν το ηλιακό πέσει στα 9 volts ενώ η main bat έχει 12 volts λέγοντας, θα κυκλοφορήσει λίγο ρεύμα στιγμιαία μέσα στο ηλιακό σάν να το φορτίζει η main bat... αλλά θα είναι λίγο ρεύμα, δέν θα επηρρεάσει κάτι και την επόμενη στιγμή το ηλιακό θα ξεπεράσει σε τάση την main bat και θα προσφέρει πάλι ενέργεια προς ότι το ζητάει περισσότερο... το esc ή η μπατ για να φορτίσει...

    Δέν είναι ευκόλο να το περιγράψω με γραπτό λόγο και σίγουρα δέν θα θεωρήσω πως θα έχει 100% επιτυχία... Απλά ξέρω πως ακόμη και αν δέν έχω ηλεκτρονικό διακόπτη ή απλό σερβο-διακόπτη που να κλείνει το ηλιακό κατά βούληση, Αν το μοτέρ δουλεύει συνέχεια στα watts που βγάζει που βγάζει το ηλιακό ή/και παραπάνω, δέν θα υπάρξει πρόβλημα.

    Το θέμα του σε ποιά διαδρομή (ηλιακού ή μπαταρίας) θα βλέπουμε τα Αμπέρ, ναί, και 'μείς τώρα το σχεδιάζουμε... καλό είναι να βλέπουμε Καί τα δύο και αυτό παλεύουμε με δύο current sensors για να έχουμε πλήρη εικόνα...

    Αν φτάσεις σε σημείο το ηλιακό σου να παράγει περισσότερο απο όση ενέργεια χρειάζεσαι για να πετάξει το σκάφος ή για να φορτίσεις την μπατ σου, τότε ναί, χρειάζεται σίγουρα ελεγκτής για να κόβει την παροχή και να ισορροπεί τα πράγματα.
    Loggato

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #42 il: Lunedì, 6 Apr 2020, 15:21:10 »

    καλησπέρα στην παρέα,

    Δεν είμαι ηλεκτρονικός, αλλά διαβάζοντας το θέμα με τα δύο παράλληλα μέρη (μπαταρία / ηλ. κυψέλες) μήπως μία δίοδος έλυνε εύκολα το πρόβλημα της προστασίας των ηλιακών κυψελών;
    Μπορεί να μην έχω αντιληφθεί σαφώς το θέμα, οπότε συγχωρήστε μου την παρέμβαση
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 340



    « Risposta #43 il: Lunedì, 6 Apr 2020, 15:51:53 »

    έχω ασχοληθεί αρκετά με τα ηλιακά ναι οι πλάκες έχουν διόδους  & ρυθμιστής τάσης (σταθεροποιητης ),αλλάζει ακόμα και από μια σκιά ,π.χ ένα σύννεφο η πουλί  Thumbs up η για σωστή απόδοση θέλει μια κλίση 15-20 %(τα πολυκρυσταλλικα  ίσως να είναι καλύτερη επιλογή )

    υ.γ επειδή  δεν μπορούμε να έχουμε τη κλίση που θέλουμε είναι πιο σταθερά

      αν βγει 1 κύτταρο off τα ακυρώνει όλα ,τα εν συρα θα πέσουν τα volt κατακόρυφα  0 volt Cheesy
     γι αυτό πρωτινό 2 σειρές και παράλληλα & εν σειρά
    Loggato

    άλλα κόλπα !
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Risposta #44 il: Lunedì, 6 Apr 2020, 19:40:55 »

    Καλησπέρα κύριοι.

    Θα δούμε, θα δούμε, θα γίνουν περισσότερα τέστ, θα αποκτήσουμε εμπειρία και θα τα γράψω εδώ...
    Δέν τη φοβάμαι την πτώση τάσης, λόγω της δοκιμής όπου προσπαθήσαμε να "φορτίσουμε" το ηλιακό και μάλιστα με Μεγάλη διαφορά τάσεως! 'Ολα αμέσως μετά λειτουργούσαν κανονικά!
    Επίσης δέν φοβάμαι το κάψιμο ενός στοιχείου ή αν βγεί off, γιατί έτσι θα υπάρξει Ασυνέχεια στο κύκλωμα, θα ανοίξει το κύκλωμα οπότε είναι σάν να μήν υπάρχει.
    Για την δίοδο δέν ξέρω Κε Γιάννη. Και μείς σκεφτόμασταν μέχρι και μιά μεγαλύτερη ελαφρώς ασφάλεια στη γραμμή των ηλιακών, 10 Αμπέρ ας πούμε ώστε να καεί αν η μπατ προσπαθήσει να επιστρέψει ρεύμα προς αυτά... λόγω της παραπάνω δοκιμής πάλι δέν ανησυχώ.

    Τώρα με τους περιορισμούς ούτε για πτήση δοκιμής δέν μπορούμε να πάμε ρε γμτο...  Sad
    Loggato

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Pagine: 1 2 [3] 4 5     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ανεμόπτερα R/C  |  Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα (Moderatore: _ΤΑΣΟΣ_)  |  Topic: Ηλιακά Υποβοηθούμενο Ηλεκτρικό Α/μ
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.023 secondi con 24 queries.