Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
307.425 μηνύματα σε 12.497 θέματα από 6.279 Μέλη / Τελευταίο μέλος: lefteris76
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 15 Μαΐ 2025, 18:22:30

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 15 Μαΐ 2025, 18:22:30

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από MYRON B
    [Σήμερα στις 17:03]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 15:10]

    από Yiannis_S
    [Σήμερα στις 11:37]

    [Σήμερα στις 11:14]

    [Χθες στις 21:58]

    [Χθες στις 21:56]

    από 3DJunk
    [Χθες στις 00:25]

    από dominicm
    [Τρίτη, 13 Μαΐ 2025, 14:59:57]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 12 Μαΐ 2025, 15:12:33]

    [Σάββατο, 10 Μαΐ 2025, 19:12:02]

    από 0 teo
    [Σάββατο, 10 Μαΐ 2025, 17:15:38]

    από Nikolas K
    [Σάββατο, 10 Μαΐ 2025, 14:20:36]

    [Τρίτη, 6 Μαΐ 2025, 17:31:07]

    από CMarkop
    [Κυριακή, 4 Μαΐ 2025, 16:45:43]

    [Κυριακή, 4 Μαΐ 2025, 15:03:30]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6279
    Τελευταίο: lefteris76
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 307425
    Σύνολο θεμάτων: 12497
    Online σήμερα: 690
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 4
    Επισκέπτες: 347
    Συνολικά: 351
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2 3 4 5     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Κατασκευή 4-μετρου φτερού "RES"  (Αναγνώστηκε 8111 φορές)
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « στις: Σάββατο, 23 Απρ 2022, 19:33:20 »

    Μετά από αρκετές αναβολές, ήρθε η στιγμή να παρουσιάσω μια 4μετρη κατασκευή φτερού τύπου "RES". Έχω καταλήξει σε μια συγκεκριμένη μέθοδο κατασκευής για φτερά με πάνω από 3 μέτρα εκπέτασμα. Αυτή η μέθοδος δίνει πτέρυγες ελαφριές και αρκετά στιβαρές, για χρήση ακόμα και σε πλαγιές με δυναμικά ή απογείωση με βίντζι.

    Το φτερό που θα παρουσιάσω εδώ είναι "light" έκδοση, κυρίως για πτήση πεδιάδας με εκμετάλλευση θερμικών.

    Το φτερό σχεδιάστηκε στο πρόγραμμα devwing ευγενική χορηγία του φίλου μας του Αντρέα (eolos30). Όλες οι αεροτομές κόπηκαν με laser στον φίλο μας Γιάννη Δικαιούλια και τα joiner των 9,5° για τη  σύνδεση κεντρικού με ακροπτερυγίο κατασκευάστηκαν από τον "καλλιτέχνη" Θανάση (athas).

    Αυτά προς το παρόν, καλή Ανάσταση!


    Καταγράφηκε
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.097



    WWW
    « Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 27 Απρ 2022, 20:21:12 »

    αναμένουμε εναγωνίως .
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #2 στις: Παρασκευή, 29 Απρ 2022, 23:57:24 »

    Το φτερό σχεδιάστηκε κάπου μέσα στο 2018, αλλά επειδη ακολούθησε μια περίοδος κατασκευαστικής απραξίας  , τα σχέδια ξαναβγήκαν στο φως μόλις πριν από μερικούς μήνες, όταν άρχισε και η κατασκευή του. 
    Οπως φαίνεται και στις φωτογραφίες (θέλω να ελπίζω βασικά..), σχεδιάστηκε με πνεύμα "μινιμαλιστικό".  Ελαφρύ και αρκετά στιβαρό για να κάνει τις πτήσεις για τις οποίες εχει σχεδιαστεί.
    Στο δια ταύτα λοιπόν, έχουμε:
    Το φτερό χωρίζεται σε τρία κομμάτια: το κεντρικό (πάνελ Α) και δυο ακροπτερύγια (πάνελ Β και Γ).
    Η χορδή στην ρίζα του φτερού έχει μηκος 26,5cm, και στο τελείωμα του Α πάνελ 25,6cm.
    Το δοκάρι έχει πλάτος 11mm και για να μην δυσκολεύουμε κι άλλο την ζωή μας, διατηρήθηκε σταθερό σε όλο το πρώτο πάνελ. Οχι όμως και το πάχος του
    Ξεκινά με 13 στρώσεις UNI 100 που σταδιακά μειώνονται και καταλήγουν σε 8 στο τέλος του Α.
    Έτσι καταλήγουμε με ένα δοκάρι που αποτελείται από δύο λάμες carbon με πάχος 1,45mm με tapering στα 0,90mm περίπου και ενδιάμεσα blocks από μασίφ μπάλσα το γνωστό δοκάρι από το bubble dancer του Mark Drela.


    * EIKONA 2.png (52.29 KB, 576x360 - εμφανίστηκε 363 φορές.)

    *  (73.7 KB, 576x360 - εμφανίστηκε 406 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #3 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2022, 00:11:18 »

    Τα φύλλα balsa 2 mm με την AG 24-25-26


    * 20220428_184445.jpg (53.49 KB, 1000x451 - εμφανίστηκε 378 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #4 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2022, 00:26:14 »

    Κατασκευή Κεντρικου τμήματος.

    'Ολο το φτερό χτίζεται ανεστραμμένο..., τοποθέτηση οπως πάντα πρώτα  του σχεδίου μας του φτερού.

    Η κάτω λάμα carbon με ένα φιλέτο από μπάλσα 1,5 χιλ. (δεν φαίνεται στην φώτο)από κάτω.

    Τα blocks από μπάσλα για τα ενδιάμεσα τμήματα.


    * 20220213_083002.jpg (251.25 KB, 2219x1000 - εμφανίστηκε 400 φορές.)

    * 20211122_171712.jpg (32.5 KB, 762x343 - εμφανίστηκε 397 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #5 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2022, 00:36:33 »

    Με τισ φωτογραφίες έχω ενα θέμα... laugh. Αν κλικάρεται πάνω πάντος ,φαίνονται κανονικά.
    Καταγράφηκε
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #6 στις: Δευτέρα, 2 Μαΐ 2022, 00:35:08 »

    Αυτό είναι το πιο κρίσιμο στάδιο. Το δοκάρι έχει περαστεί ρητίνη και θα ξεκαλουπωθεί μετά από 2 ημέρες. Έχουν αφαιρεθεί όπως φαίνεται τα ενδιάμεσα πλευρίδια (ribs), ώστε η κατασκευή των blocks (spare webs) να γίνει ευκολότερη. Αυτά θα τοποθετηθούν μετά, αφού πρώτα κολλήσουμε στη θέση τους το χείλος προσβολής και εκφυγής ώστε να χρησιμεύσουν σαν οδηγοί στην τοποθέτηση των υπολοίπων ribs. Για να αποφύγουμε τυχόν στρεβλώσεις που θα αχρηστεύσουν όλη την  κατασκευή, αφού μετά την ρητίνη καμία επιδιόρθωση δεν μπορεί να γίνει, κάνουμε μια γενική πρόβα ακριβώς όπως φαίνεται στη φωτογραφία, χωρίς φυσικά ρητίνη.
    Δηλαδή, τοποθετούμε τα πλευρίδια και τα spare webs σύμφωνα με την αρίθμησή τους. Ασφαλίζουμε το κεντρικό κομμάτι του φτερού βιδώνοντας καλά τους ξύλινους σφιγκτήρες #1.  Τοποθετούμε και τους υπόλοιπους σφιγκτήρες σφίγγοντας χαλαρά τις βίδες και αφού συμπιέσουμε κατά μήκος όλο το δοκάρι, ασφαλίζουμε διαδοχικά τους ακριανούς σφιγκτήρες. Σφίγγουμε μετά όλους τους σφιγκτήρες και ελέγχουμε για τάσεις στρέψης στα tabs (ποδαράκια) όλων των πλευριδίων. Ένας έξυπνος τρόπος είναι να τοποθετήσουμε χαρτονάκια πάχους 0,5χιλ κάτω από κάθε tab. Αν μετά την απομάκρυνση των χαρτονιών τα ribs δεν παραμείνουν στη θέση τους (κενό 0,5χιλ), σημαίνει ότι οι τάσεις συμπίεσης δεν εφαρμόζονται μόνο στα blocks μπάλσας αλλά συμπιέζονται και τα πλευρίδια. Γι’αυτό φροντίζουμε πάντα τα spare webs να είναι λίγο ψηλότερα από τα ribs (περίπου 0,3χιλ). Μπορούμε βέβαια επιλεκτικά να βαθύνουμε την εγκοπή του δοκαριού στα προβληματικά πλευρίδια.
     


    * 20220213_100119.jpg (220.7 KB, 1886x850 - εμφανίστηκε 354 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #7 στις: Δευτέρα, 2 Μαΐ 2022, 00:40:31 »


    - Ξεκαλούπωμα και έλεχγος ευθυγράμμισης....



    * 20220214_113342.jpg (114.24 KB, 1300x585 - εμφανίστηκε 332 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #8 στις: Δευτέρα, 2 Μαΐ 2022, 00:43:37 »

    Λεπτομέρειες του Κεντρικου Τμήματος και της ενύσχισης....


    * 20220213_100534.jpg (62.4 KB, 1000x451 - εμφανίστηκε 329 φορές.)

    * 20220214_113320.jpg (60.33 KB, 1000x451 - εμφανίστηκε 324 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #9 στις: Δευτέρα, 2 Μαΐ 2022, 00:49:05 »

      -Ζύγισμα για να δούμε πως πάμε !

      - Χείλος εκφυγείς.

      - Ταίριασμα των υπολοίπων ribs


    * 20220214_113612.jpg (63.49 KB, 1100x496 - εμφανίστηκε 327 φορές.)

    * 20220223_154151.jpg (71 KB, 1300x586 - εμφανίστηκε 330 φορές.)

    * 20220223_210550.jpg (219.02 KB, 2219x1000 - εμφανίστηκε 342 φορές.)
    Καταγράφηκε
    _ΤΑΣΟΣ_
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.050


    Xplooer or Explorer, here’s the question !


    « Απάντηση #10 στις: Δευτέρα, 2 Μαΐ 2022, 11:51:11 »

    Συνέχισε την υπέροχη διαδρομή, την απολαμβάνω αφάνταστα !
    Καταγράφηκε

    Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
    GRE-F-0611
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #11 στις: Δευτέρα, 2 Μαΐ 2022, 18:22:47 »

    Ευχαριστώ   
    Καταγράφηκε
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #12 στις: Δευτέρα, 2 Μαΐ 2022, 19:56:57 »

      - Τοποθέτηση στις εγκοπές, των δοκαριών, που θα σχηματισουν το πλαίσιο για το καπάκι των αερόφρενων (spoilers).

      - Το σημειο όπου αργοτερα θα τοποθετήσουμε το pocket του joiner . Παράληψη στον σχεδιασμό του αποτυπώματος στην απέναντι πλευρά !

      - Pocket και joiner των 9,5ο. Ταίριασμα και κλείσιμο των άκρων με rapid epoxy των  3'. Ελεχγος διαρροών πριν το γέμισμα με ρητίνη!


    * 20220302_142606.jpg (58.68 KB, 1000x451 - εμφανίστηκε 290 φορές.)

    * 20220302_142625.jpg (74.67 KB, 1200x541 - εμφανίστηκε 297 φορές.)

    * 20220309_150831.jpg (74.03 KB, 1350x608 - εμφανίστηκε 288 φορές.)

    * 20220309_150849.jpg (113.08 KB, 1350x608 - εμφανίστηκε 297 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.097



    WWW
    « Απάντηση #13 στις: Τρίτη, 3 Μαΐ 2022, 07:44:19 »

    Αν μπορεις περισσότερες πληροφορίες για την κατασκευή των joners. 
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #14 στις: Τρίτη, 3 Μαΐ 2022, 22:16:24 »

     Το δύσκολο κομμάτι το ανάλαβε ο Αθανάσιος, με την κατασκευή  ενός εξαιρετικού καλουπιού,για το joiner των 9,5ο.
    Το επόμενο στάδιο ειναι σχετικά απλό. Κόβω δυο φιλέτα από depron 6 mm,  πάχους 2.7 mm. Το καθένα τυλιγεται 4 φορές με υφασμα UNI , και μετά όλα μαζί πάλι  4 φορές με το ίδιο υφασμα. Βγαίνει η διατομή που φαίνεται με πάχος τοιχώματος λίγο πάνω από ένα χιλιοστό. Έχει πλευρά 8,6 χιλ. και βάρος 6,5 γρ.
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: [1] 2 3 4 5     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ανεμόπτερα R/C  |  Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα (Συντονιστής: _ΤΑΣΟΣ_)  |  Θέμα: Κατασκευή 4-μετρου φτερού "RES"
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.219 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.