Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
306.449 μηνύματα σε 12.459 θέματα από 6.279 Μέλη / Τελευταίο μέλος: makis_planes
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Κυριακή, 19 Ιαν 2025, 19:04:25

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Κυριακή, 19 Ιαν 2025, 19:04:25

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από eolos30
    [Σήμερα στις 19:03]

    από spirost
    [Σήμερα στις 18:01]

    από alex r/c
    [Σήμερα στις 16:56]

    από hlsat
    [Σήμερα στις 15:30]

    [Σήμερα στις 14:28]

    από ZTRAMP
    [Σήμερα στις 10:05]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:21]

    από spirost
    [Χθες στις 22:12]

    από spirost
    [Χθες στις 14:55]

    από AKISSSS
    [Χθες στις 12:47]

    από CMarkop
    [Χθες στις 12:19]

    από spirost
    [Χθες στις 12:03]

    από savasp2
    [Παρασκευή, 17 Ιαν 2025, 22:41:30]

    από papabill
    [Παρασκευή, 17 Ιαν 2025, 21:18:34]

    από Yiannis_S
    [Τρίτη, 14 Ιαν 2025, 11:58:05]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6279
    Τελευταίο: makis_planes
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 306449
    Σύνολο θεμάτων: 12459
    Online σήμερα: 49
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 3
    Επισκέπτες: 33
    Συνολικά: 36
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 22     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3  (Αναγνώστηκε 29994 φορές)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.090



    « Απάντηση #150 στις: Σάββατο, 24 Δεκ 2022, 15:43:12 »

    Η BUSA δίνει ένα block από balsa για το κάτω μέρος του κώνου πίσω-πίσω.
    Κολλήθηκε και σχηματίστηκε με ράσπα και γυαλόχαρτο - θυμίζοντας μας ένδοξες ημέρες Marutaka...  devil


    * 20220115_085335.jpg (51.82 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 460 φορές.)

    * 20220115_085543.jpg (31.72 KB, 358x768 - εμφανίστηκε 459 φορές.)

    * 20220115_090142.jpg (64.47 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 466 φορές.)

    * 20220115_093919.jpg (41.37 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 459 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    ArgyrisGiannetakis
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.863



    WWW
    « Απάντηση #151 στις: Σάββατο, 24 Δεκ 2022, 15:54:43 »

    Υπέροχη κατασκευή παράδειγμα ποιότητας και έμπνευσης  για όλους μας! Συνέχισε την καταπληκτική παρουσίαση Εκτωρα! Μια εικόνα ειναι χίλιες λέξεις! Thumbs up Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.090



    « Απάντηση #152 στις: Σάββατο, 24 Δεκ 2022, 15:58:06 »

    Μελετώντας πώς ακριβώς θα κλείσουμε την τριγωνική τρύπα (υπάρχουν οδηγίες από την BUSA), έπεσε το μάτι μας στις φωτογραφίες του documentation - και τί είδαμε; Ότι η BUSA το έχει σχεδιάσει... ανάποδα!
    Εάν προσέξετε, στο 1:1, το τρίγωνο είναι ορθογώνιο με τη μακριά του πλευρά πρός το cockpit και την ορθή γωνία κάτω από το οριζόντιο. Δείτε τώρα και πώς το κόψαμε (ακολουθώντας το σχέδιο της BUSA) - με την ορθή γωνία μπροστά από τη σέλλα του οριζόντιου και τη μακριά πλευρά προς την ουρά...

    Αφού βλαστημήσαμε και συνάμα ήχησαν στα αυτιά μας τα λόγια του έμπειρου και σοφού Παντελή ("βγάλε τα σχέδια από τον τοίχο και γέμισέ τον με τις φωτογραφίες του documentation"), αποφασίσαμε να κλείσουμε το κενό με κομμάτι αφρού Dow και να αναπαραστήσουμε το συγκεκριμένο πανέλο σωστά κατά το φινίρισμα (με δόντι από στόκο ή αστάρι).

    Πάλι ο μπογιατζής θα μαζέψει τα μερεμέτια του σοβατζή και του χτίστη...  buck2
     Grin Grin Grin


    * DSC01877.jpg (31.33 KB, 800x533 - εμφανίστηκε 471 φορές.)

    * 20220123_080813.jpg (36.76 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 464 φορές.)

    * 20220123_081433.jpg (41.28 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 459 φορές.)

    * 20220123_080823.jpg (52.85 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 471 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.090



    « Απάντηση #153 στις: Σάββατο, 24 Δεκ 2022, 16:10:41 »

    Υπέροχη κατασκευή παράδειγμα ποιότητας και έμπνευσης  για όλους μας! Συνέχισε την καταπληκτική παρουσίαση Εκτωρα! Μια εικόνα ειναι χίλιες λέξεις! Thumbs up Thumbs up

    Ευχαριστούμε Αργύρη! Μας δίνεις δύναμη να συνεχίσουμε!

    Εδώ να πούμε ότι "κλέψαμε" λίγο και στη σειρά της παρουσίασης - φαίνονται κάποιες τρύπες στο τέλος του πετσώματος πίσω-πίσω, οι οποίες εμφανίστηκαν από το πουθενά. Βασικά, κάναμε και μια πρόβλεψη* για την τοποθέτηση του τελικού κώνου της ουράς που το kit δίνει από 2 μισά ABS.

    Εδώ, μελετήσαμε για αρκετή ώρα τις φωτογραφίες έτσι ώστε να πετύχουμε τις θέσεις/αποστάσεις των βιδών στερέωσης, τη γωνία του κώνου (πρέπει να επιτρέπει max down στο elevator) καθώς και το ιδιαίτερο "τελείωμα" με τάπα (τα περισσότερα Ercoupe έχουν ένα φως ναυτιλίας πίσω-πίσω, το ERB απλώς μια... τάπα!)

    *Πίσω από το πέτσωμα είχαμε ήδη προβλέψει για την τοποθέτηση μικρών τάκων από hardwood για να πιάνουν οι ξυλόβιδες.


    * DSC01878.jpg (41.63 KB, 800x533 - εμφανίστηκε 464 φορές.)

    * 20220116_201427.jpg (75.67 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 467 φορές.)

    * 20220122_163544.jpg (57.66 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 464 φορές.)

    * 20220122_163615.jpg (44.83 KB, 800x373 - εμφανίστηκε 468 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.090



    « Απάντηση #154 στις: Σάββατο, 24 Δεκ 2022, 16:18:28 »

    Και αφού βάλαμε πάνω και το οριζόντιο (δεν έχουμε δείξει ακόμα κάποιες λεπτομέρειες όπως π.χ. τον τρόπο στερέωσης στη σέλλα της ατράκτου με βίδες) με τα rudders του για να μας καθοδηγήσει στην εφαρμογή του πίσω κώνου, είπαμε "άντε, ας το ξαναβγάλουμε έξω για χαλβάδιασμα, τώρα με κλειστή άτρακτο και κόκπιτ να μοιάζει πιο πολύ με αεροπλάνο...".

    Καλή Χρονιά σε όλους τους φίλους!


    * 20220123_122307.jpg (126.93 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 472 φορές.)

    * 20220123_122318.jpg (154.14 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 481 φορές.)

    * 20220123_122336.jpg (157.87 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 473 φορές.)

    * 20220123_122250.jpg (167.82 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 482 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Dell Gatto Grande
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 670


    when you see a bird walking, don't fly.


    « Απάντηση #155 στις: Δευτέρα, 26 Δεκ 2022, 20:15:02 »

    Ωραίο Έκτορα!
    ..το firewall το έχουν με right thrust? .. απορία γιατι βλέπω τα rudders έξω από το ρεύμα της προπέλας..
    Καταγράφηκε

    Γιώργος Παπαγιάννης
    www.rcjet.gr 
    Proud Official Pilot of www.powerbox-systems.com
    flaperon35
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 442



    « Απάντηση #156 στις: Δευτέρα, 26 Δεκ 2022, 20:29:39 »

    έργο τέχνης  Thumbs up  για κινητήρα τη σκέψεις υπάρχουν Huh
    Καταγράφηκε

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΑΖΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.... ΜΟΝΟ ΧΑΖΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.090



    « Απάντηση #157 στις: Τρίτη, 27 Δεκ 2022, 10:44:33 »

    Ωραίο Έκτορα!
    ..το firewall το έχουν με right thrust? .. απορία γιατι βλέπω τα rudders έξω από το ρεύμα της προπέλας..

    Καλημέρα Γάτε!

    Η BUSA μας οδηγεί στην κατασκευή του firebox/firewall σε 0-0 μοίρες και μετά συμβουλεύει ενσωμάτωση 1.5ο downthrust και 1.5ο right thrust μέσω των αποστατών της μηχανής.
    Όπως θα δείτε και παρακάτω, θα ακολουθήσουμε την παραπάνω στρατηγική, η οποία μας έχει "καθίσει καλά" σε άλλα μοντέλα, οδηγώντας σε μεγάλες ακρίβειες κατασκευής.
    Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγη... τριγωνομετρία!
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.090



    « Απάντηση #158 στις: Τρίτη, 27 Δεκ 2022, 10:50:34 »

    έργο τέχνης  Thumbs up  για κινητήρα τη σκέψεις υπάρχουν Huh

    Ευχαριστούμε - τα εύσημα μάλλον ανήκουν στο σχεδιαστή του Ercoupe και τον κατασκευαστή του κίτ.
    Εμείς απλά... εκτελούμε (με προσοχή και σχολαστικότητα)!

    Ο κινητήρας έχει ήδη επιλεγεί και είναι ο δικύλινδρος boxer βενζινοκινητήρας της Saito, FG-61TS. Σηκώνει το σωστό για την κλίμακα μέγεθος προπέλας (22x10), έχει αρκετή δύναμη να τραβήξει ένα scale/βολτάδικο μοντέλο των 15kg, σχετικά μικρό βάρος για την κατηγορία του και ηχεί... περίφημα!  Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    flaperon35
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 442



    « Απάντηση #159 στις: Τρίτη, 27 Δεκ 2022, 21:41:35 »

    νομίζω και εγώ πως ο κινητήρας αυτός του ταιριάζει γάντι...  Thumbs up  το διπλό rader άραγε τη συμπεριφορά θα του δίνει ? μπορείς με της ανάλογες μίξης να δοκιμάσεις πολές διαφορετικές  λυτουργίες Π.χ. όταν δίνεις δεξιά ruder να δίνει πιο πολύ κινήσει στο αριστερό πηδάλιο η και το ανάποδο, κάτι σαν diferensial αλά στο rader αντί για τα aileron. νομίζω πως σηκώνη πολύ πιραματισμό  buck2
    Καταγράφηκε

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΑΖΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.... ΜΟΝΟ ΧΑΖΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
    gliderguider
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 271


    Νίκος Βουλουμάνος


    « Απάντηση #160 στις: Τετάρτη, 28 Δεκ 2022, 08:24:44 »

    Μπράβο Έκτορα, σωστή κατασκευή, προσοχή στη λεπτομέρεια και χορταστικό μέγεθος!
    Keep up the good work  Thumbs up Thumbs up Thumbs up!

    Kαλή χρονιά με υγεία και πολύ εργαστήριο!
    Καταγράφηκε

    Seize your day!
    Dell Gatto Grande
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 670


    when you see a bird walking, don't fly.


    « Απάντηση #161 στις: Παρασκευή, 30 Δεκ 2022, 13:02:58 »

    Ωραίο Έκτορα!
    ..το firewall το έχουν με right thrust? .. απορία γιατι βλέπω τα rudders έξω από το ρεύμα της προπέλας..

    Καλημέρα Γάτε!

    Η BUSA μας οδηγεί στην κατασκευή του firebox/firewall σε 0-0 μοίρες και μετά συμβουλεύει ενσωμάτωση 1.5ο downthrust και 1.5ο right thrust μέσω των αποστατών της μηχανής.
    Όπως θα δείτε και παρακάτω, θα ακολουθήσουμε την παραπάνω στρατηγική, η οποία μας έχει "καθίσει καλά" σε άλλα μοντέλα, οδηγώντας σε μεγάλες ακρίβειες κατασκευής.
    Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγη... τριγωνομετρία!

    μπορεί και η προπέλα να δείχνει όπου θέλει σωστά με πλαγία και κάτοψη ... and a gyro to mix-out the engine couplings ....
    Καταγράφηκε

    Γιώργος Παπαγιάννης
    www.rcjet.gr 
    Proud Official Pilot of www.powerbox-systems.com
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.090



    « Απάντηση #162 στις: Πέμπτη, 5 Ιαν 2023, 17:46:49 »

    νομίζω και εγώ πως ο κινητήρας αυτός του ταιριάζει γάντι...  Thumbs up  το διπλό rader άραγε τη συμπεριφορά θα του δίνει ? μπορείς με της ανάλογες μίξης να δοκιμάσεις πολές διαφορετικές  λυτουργίες Π.χ. όταν δίνεις δεξιά ruder να δίνει πιο πολύ κινήσει στο αριστερό πηδάλιο η και το ανάποδο, κάτι σαν diferensial αλά στο rader αντί για τα aileron. νομίζω πως σηκώνη πολύ πιραματισμό  buck2

    Σωστά, επειδή τα 2 rudders κινούνται από ξεχωριστά servo, και φυσικά να μπορούμε πειραματιστούμε. Σκεπτόμαστε ήδη κάτι σαν κατακόρυφο Crow (και τα 2 rudder full αντι-συμμετρική απόκλιση) για... αερόφρενο!
    (Βέβαια, κατά την κρίση θα πάρουμε μηδέν διότι το 1:1 δεν το κάνει, αλλά περί ορέξεως...  devil)

    Μπράβο Έκτορα, σωστή κατασκευή, προσοχή στη λεπτομέρεια και χορταστικό μέγεθος!
    Keep up the good work  Thumbs up Thumbs up Thumbs up!
    Kαλή χρονιά με υγεία και πολύ εργαστήριο!

    Ευχαριστούμε αγαπητέ - επίσης! Καλά τορναρίσματα...   angel
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.391



    « Απάντηση #163 στις: Παρασκευή, 6 Ιαν 2023, 13:39:45 »

    Καλησπέρα και Καλή Χρονιά

    Επειδή έτυχε και ήξερα τον ιδιοκτήτη του αεροπλάνου που τώρα είναι στο Μεσολόγγι, και μου είχε κάνει εντύπωση οτι το elevator, δεν άφηνε περιθώριο για να κινηθούν τα rudders το ίδιο δεξιά και αριστερά, μου είχε πει ότι το καθε rudder κινείται μόνο προς μία φορά. Πάντα δηλαδή εξωτερικά. Μου είχε πεί ότι υπήρχαν κάποια kit που σου επιτρέπουν την κίνηση προς την μέσα πλευρά αλλά κατ'ελάχιστο.  Το δικό του δεν είχε τότε που το είδα αυτή την παραλλαγή.  Θα έχει ενδιαφέρον η προσγείωση με πλάγιο άνεμο. 
    Καταγράφηκε
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.090



    « Απάντηση #164 στις: Σάββατο, 7 Ιαν 2023, 16:31:48 »

    Καλή Χρονιά επίσης.

    Πράγματι, εάν παρατηρήσει κανείς το σχήμα του elevator, θα δεί ότι τα rudders δε μπορούν να κινηθούν εσωτερικά (μόνον ~5 μοίρες), παρά μόνον εξωτερικά.
    Ο συνδυασμός αρκετά μεγάλης διέδρου σε συνδυασμό με το παραπάνω χαρακτηριστικό σίγουρα θα κάνουν το sideslip πολύ ενδιαφέρον!

    Μιάς και μιλάμε για κίνηση rudder, ας δείξουμε και τη γεωμετρία των servo/ντιζών εντός του elavator. Εδώ τα πράγματα φαντάζουν λίγο... περίεργα (π.χ. γωνίες horn), αλλά δεν είναι: τα ακρόντιζα πιάνουν αρκετά μπροστά από το hinge line (η BUSA δίνει ένα αρκετά μακρύ horn φτιαγμένο από γωνία αλουμινίου) με αποτέλεσμα να πρέπει κανείς να τραβήξει τη ντίζα προς τα μέσα για να εκτρέψει το rudder προς τα έξω... Επειδή δεν υπάρχει η αντίστροφη δυνατότητα κίνησης (δηλ. ντίζα προς τα έξω για να εκτραπεί το rudder προς τα μέσα), έχουμε προσπαθήσει να χρησιμοποιήσουμε όλη τη διαδρομή του servo προς τη μία πλευρά για να πετύχουμε καλό resolution κίνησης. Εξ' ού και οι γωνίες των horn...

    Εδώ να πούμε ότι χρειάστηκε να κάνουμε το διαμέρισμα των servo προσβάσιμο από την επάνω πλευρά διότι αλλιώς δε μας "έδινε χέρι" να συνδέσουμε τα ακρόντιζα με τα horn των servo αλλιώς. Επίσης, επειδή έχουμε επιλέξει να κάνουμε το οριζόντιο προσθαφαιρούμενο για την ευκολία μετακίνησης, έπρεπε κάπως να κρύψουμε μία από τις 3 βίδες στερέωσης (η 2 εμπρός φαίνονται πάνω από το skin του οριζόντιου και στο πρωτότυπο). Έτσι λοιπόν φτιάξαμε ένα κάλυμμα από λεπτό Fliteskin (0.3mm G10), συγκρατούμενο από μικροβιδάκια ώστε να μη φαίνεται στο τελειωμένο μοντέλο (βλ. προηγούμενες φωτό).  angel



    * 20220122_163634.jpg (19.82 KB, 280x600 - εμφανίστηκε 186 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Σελίδες: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 22     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)  |  Κλίμακος (scale) F4C και semi scale (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.247 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.