Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.801 μηνύματα σε 11.355 θέματα από 5.943 Μέλη / Τελευταίο μέλος: javant
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 15 Δεκ 2017, 23:54:12

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 15 Δεκ 2017, 23:54:12

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
[Σήμερα στις 22:30]

από fotis
[Σήμερα στις 21:56]

[Σήμερα στις 19:24]

από chris 1975
[Σήμερα στις 18:25]

από SOFIANOS
[Σήμερα στις 15:21]

[Σήμερα στις 13:20]

[Σήμερα στις 11:24]

[Σήμερα στις 10:31]

από kondorgr
[Σήμερα στις 09:58]

[Χθες στις 16:13]

από Nikolas K
[Χθες στις 15:54]

από thana-psi
[Χθες στις 12:16]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 21:42:30]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 18:39:15]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 10:53:05]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5943
Τελευταίο: javant
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285801
Σύνολο θεμάτων: 11355
Online σήμερα: 62
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 21
Συνολικά: 30
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστής: Γιάννης Παξιμαδάκης)  |  Θέμα: Κοπή foam(φελιζόλ) με θερμό νήμα « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 22  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Κοπή foam(φελιζόλ) με θερμό νήμα  (Αναγνώστηκε 118870 φορές)
   
orck
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.653


game over :|


Προφίλ
« στις: Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 10:22:14 »

πηρα την αφορμη απο την απαντηση του agridoc σε αλλο θεμα για την μεθοδο κοπης foam, depron με ζεστο συρμα χρωμιονικελινη
θα ηθελα να δω εαν το εχει δοκιμασει κανεις και ποια τα συμπερασματα/σχολια του για την τεχνικη αυτη
επισης που μπορουμε να προμηθευτουμε το συρμα;


Στο τροφοδοτικό που έχεις η ρύθμιση των A είναι το maximum. Θα την χρησιμοποιήσεις π.χ. για να κόψεις φτερό με χρωμιονικελίνη...
Καταγράφηκε

Παναγιωτης, Π.Φαληρο
Οι αγγελιες μου
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.193



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 11:27:39 »

Καλημέρα orck,

Την χρωμονικελίνη την χρησιμοποιούν στις εστίες κουζίνας, τουλάχιστον στις παλιές. Μαγαζιά που έχουν τέτοιο σύρμα βρίσκεις στην Αριστείδου (πίσω από την πλατεία Κλαυθμώνος) σε κάτι στοές. Αν θα πάς εκεί θα βρείς σε ότι πάχος θέλεις.

Αντώνης Παπαδόπουλος
Καταγράφηκε
ΚΥΡΝΙΚ
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.942


Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 15:09:56 »

Γεια.
Τουλάχιστον εγώ το χρησιμοποιούσα πολύ στην κοπή των φτερών μου για τους εξής λόγους :
1. Γρήγορη κατασκευή.
2. Μεγάλη αντοχή ακόμη μετά από πολλή ζόρικα πετάγματα.
3. Τα ημίφτερα "βγαίνουν" πανομοιότυπα.

Το σύρμα της χρωμιονικελίνης εγώ τo έβρισκα στα καταστήματα ηλεκτρολογικού υλικού σε πάχοι 0.6-0.8 mm και ισχύος 400 - 800 W σε μορφή σπείρας και ήταν φθηνά.

Στην κατασκευή πρέπει να προσέχεις μερικά ζητήματα όπως :
-  Χρήση φελιζόλ όχι το πολύ βαρύ (πχ μπλέ) αλλά όχι και το πολύ μαλακό.
-  Όταν κόβεις το προφίλ της αεροτομής το θερμαινόμενο νήμα μπαίνει και βγαίνει την ίδια χρονική στιγμή. Στο ακροπτέρυγο σε πτέρυγες με μικρότερο προφίλ αεροτομής πρέπει να "βιαστείς" στην κοπή για να προλάβεις να "βγεις" ταυτόχρονα με το άκρο της μέσα μεγάλης αεροτομής.
- Τροφοδοτικό τουλάχιστον 5Α έντασης ρυθμιζόμενο για να βρεις σε ποια θερμοκρασία "κόβει" καλύτερα το σύρμα χωρίς να κοκκινήσει.
- Άνοιγμα σύρματος  όχι μεγαλύτερο  των 90- 100 cm επειδή διαστέλεται υπερβολικά με την θερμοκρασία.
- Μπορεί και χρησιμοποιούνται πολλών ειδών πετσώματα για την κάλυψη των φτερών. Εγώ χρησιμοποιούσα την Ατλακόλ (μέτρια ρευστότητα χωρίς αρέωση με πινέλο) με πολυ καλά αποτελέσματα.

Ελπίζω να βοήθησα.
Φιλικά.
Νίκος


 
« Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 15:30:47 από nikos5 » Καταγράφηκε
orck
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.653


game over :|


Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 15:45:52 »

ενδιαφερον...

το συρμα το αγοραζεις σαν αντισταση κουζινας σε μορφη σπειρας και το ισιωνεις πριν την χρηση;
περιπου η καταναλωση του ειναι 4-5Α;
αν βγει κοκκινο το συρμα θα μαυρισει τις επιφανιες του foam;
αυτο με την Ατλακολ δεν το καταλαβα...

Γεια.
Τουλάχιστον εγώ το χρησιμοποιούσα πολύ στην κοπή των φτερών μου για τους εξής λόγους :
1. Γρήγορη κατασκευή.
2. Μεγάλη αντοχή ακόμη μετά από πολλή ζόρικα πετάγματα.
3. Τα ημίφτερα "βγαίνουν" πανομοιότυπα.

Το σύρμα της χρωμιονικελίνης εγώ τo έβρισκα στα καταστήματα ηλεκτρολογικού υλικού σε πάχοι 0.6-0.8 mm και ισχύος 400 - 800 W σε μορφή σπείρας και ήταν φθηνά.

Στην κατασκευή πρέπει να προσέχεις μερικά ζητήματα όπως :
-  Χρήση φελιζόλ όχι το πολύ βαρύ (πχ μπλέ) αλλά όχι και το πολύ μαλακό.
-  Όταν κόβεις το προφίλ της αεροτομής το θερμαινόμενο νήμα μπαίνει και βγαίνει την ίδια χρονική στιγμή. Στο ακροπτέρυγο σε πτέρυγες με μικρότερο προφίλ αεροτομής πρέπει να "βιαστείς" στην κοπή για να προλάβεις να "βγεις" ταυτόχρονα με το άκρο της μέσα μεγάλης αεροτομής.
- Τροφοδοτικό τουλάχιστον 5Α έντασης ρυθμιζόμενο για να βρεις σε ποια θερμοκρασία "κόβει" καλύτερα το σύρμα χωρίς να κοκκινήσει.
- Άνοιγμα σύρματος  όχι μεγαλύτερο  των 90- 100 cm επειδή διαστέλεται υπερβολικά με την θερμοκρασία.
- Μπορεί και χρησιμοποιούνται πολλών ειδών πετσώματα για την κάλυψη των φτερών. Εγώ χρησιμοποιούσα την Ατλακόλ (μέτρια ρευστότητα χωρίς αρέωση με πινέλο) με πολυ καλά αποτελέσματα.

Ελπίζω να βοήθησα.
Φιλικά.
Νίκος


 

Καταγράφηκε

Παναγιωτης, Π.Φαληρο
Οι αγγελιες μου
ΚΥΡΝΙΚ
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.942


Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 18:54:14 »

Ok, πάμε.
Ναι, το σύρμα πριν την χρήση ισιώνεται προσεκτικά χωρίς να έχει τσακίσεις.
Τα τροφοδοτικά των 3Α που πωλούνται στην αγορά είναι λίγο. Πρέπει να είναι τουλάχιστον των 5Α με μέγιστη τάση 30V ρυθμιζόμενη.
Το σύρμα ΔΕΝ πρέπε να κοκκινήσει παρά μόνο να θερμανθεί αρκετά (προσοχή και πάλι στα τυχόν εγκαύματα). Η πολύ υψηλή θερμοκρασία λιώνει υπερβολικά το φελιζολ.
Μερικές δοκιμές σε μικρά μπλοκ φελιζόλ θα βοηθήσουν στην αρχή για την εύρεση του σωστού ρεύματος/θερμοκρασίας σύρματος.
Το πάνω και και κάτω αρνητικό των μπλόκ φελιζολ χρησιμοποιούνται για να πρεσσάρουμε κατόπιν  το πέτσωμα (πχ φύλλο μπάλσας 1,5 mm) στο ημήφτερο από όπου και κόπηκε.
Η Ατλακόλ είναι το είδος της κόλλας που χρησιμοποιούσα γα να κολλήσω το πέτσωμα (ή φύλλο μπάλσας 1,5 mm) στο ημίφτερο. 

Φιλικά.
Νίκος
Καταγράφηκε
Κώστας Κωστόπουλος
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.939


AKA "agridoc"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #5 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 00:44:10 »

Αν πας στην Αριστείδου (πίσω από Κλαυθμώνος) που ανέφερε ο Αντώνης θα βρεις χρωμιονικελίνη σε χοντρά καρούλια που δεν χρειάζεται ίσιωμα. Η χρωμιονικελίνη από αντιστάσεις είναι μπελάς στο ίσιωμα και μένει και λίγο "κατσαρή".

Αν και έχω κάποια χρόνια  να κόψω φτερό θυμάμαι 0,4 - 0,5 mm και ρεύμα 2-2,5A, εξαρτάται όμως και από το είδος του φελιζόλ. Αμα βρεις τα A τελείωσες. Πολλά A λειώνουν το φελιζόλ. Θέλει εξάσκηση. Εχει χρησιμοποιηθεί και ατσαλόσυρμα με συσκευή ηλεκτροκόλλησης για πηγή για πολλά A, δεν το έχω δοκιμάσει και θέλει προσοχή.

Οι μέθοδοι επικάλυψης ποικίλουν ανάλογα με το μέγεθος και το είδος του μοντέλου.
Καταγράφηκε

Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
bleriot
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 310



Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 12:58:46 »

ένας τρόπος να ρυθμίσεις τη θερμοκρασία στο σύρμα είναι να χρησιμοποιήσεις ένα φθηνό ροοστάτη στην πρίζα και ένα δυνατό μετασχηματιστή .
Ένας άλλος τρόπος πιο ανορθόδοξος για ρυθμιζόμενο ρευμα είναι να χρησιμοποιήσεις μπαταρία από ηλεκτρικό μοντέλο NiCd, να τη συνδέσεις στο speed controller και να ρυθμίζεις τη θερμοκρασία  δίνοντας γκάζι από την τηλεκατευθυνση.
Τηλεκατευθυνόμενο σύστημα για ηλεκτρικά όπου αντί για μοτέρ έχεις σύρμα.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.966


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 13:04:19 »

Ένας άλλος τρόπος πιο ανορθόδοξος για ρυθμιζόμενο ρευμα είναι να χρησιμοποιήσεις μπαταρία από ηλεκτρικό μοντέλο NiCd, να τη συνδέσεις στο speed controller και να ρυθμίζεις τη θερμοκρασία δίνοντας γκάζι από την τηλεκατευθυνση.

Ειλικρινά αυτή η ιδέα είναι πολύ πρωτότυπη και μου αρέσει πολύ.
 
Προσθέτω ότι αντί για NiCd μπορείς να χρησιμοποιήσεις και 12βολτη αυτοκινήτου.

Επίσης υπενθυμίζω ότι αντί να χρησιμοποιείς τον πομποδέκτη, μπορείς να ελέγχεις το ESC (speed controller) με ένα servo tester, που στην πραγματικοτητα είναι μία παλμογεννήτρια παλμού σέρβο, που ελέγχει κανονικά και το ESC. Αν το ESC είναι OPTO, χρειάζεται και η μικρή μπαταρία του δέκτη.

jkon
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
skopos-Komotini
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.269


ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ


Προφίλ WWW
« Απάντηση #8 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 18:30:27 »

Εγώ παλιότερα ειχα δοκιμάσει με επιτυχία 12 βολτ μπαταρία μόλυβδου και χορδή απο μπουζούκι το αστείο εινε οτι οταν πήγα να αγοράσω την χορδή απο το κατάστημα με ρώτησε γιατι ακριβός την ήθελα και μου έδωσε μια συγκεκριμένη χορδή  idiot2
Καταγράφηκε

Hristos
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 538



Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 20:02:41 »

     Κοιτα να δεις,τοσα χρονια παιζω μπουζουκι και που να το φανταστω ,και για πες τι εγινε πετυχε? οντως μπορει να κανει εφαρμογη η χορδη?
Καταγράφηκε
Κώστας Κωστόπουλος
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.939


AKA "agridoc"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 22:10:43 »

Η μεταλλική χορδή οργάνου, σαν ατσαλόσυρμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλά "κουράζεται" εύκολα και θέλει πολλά A.

Επίσης έχει μεγαλύτερο κίνδυνο αν σπάσει, ειδικά όταν είναι ζεστό.

Εχει το πλεονέκτημσ της σκληρότητας και σχετικής ακαμψίας απέναντι στην χρωμιονικελίνη.
Καταγράφηκε

Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
dim sofos
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.314


..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 22:37:29 »

Καλησπέρα

Κύριοι όλα καλά τα λέτε για την ιδιοκατασκευή εργαλείου κοπής.
Αλλά πώς κόβουμε σωστό γεωμετρικό σχήμα;.
Καταγράφηκε
Κώστας Κωστόπουλος
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.939


AKA "agridoc"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #12 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 22:42:53 »

Καλησπέρα

Κύριοι όλα καλά τα λέτε για την ιδιοκατασκευή εργαλείου κοπής.
Αλλά πώς κόβουμε σωστό γεωμετρικό σχήμα;.

Τεχνικές για ένα ή για δύο (προτιμότερο) άτομα;
Καταγράφηκε

Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
dim sofos
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.314


..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 22:47:54 »

 idiot2 smiley6600 laugh
Καταγράφηκε
Κώστας Κωστόπουλος
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.939


AKA "agridoc"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #14 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 23:12:34 »

Η ερώτηση που έβαλε ο Δημήτρης είναι και η πιο σημαντική.

Την πηγή την αγοράζεις ή την φτιάχνεις, σύρμα βρίσκεις αλλά η δουλειά μόλις έχει αρχίσει.

Θα χρειαστούν αρκετές δοκιμές στην αρχή για να βρούμε τον κατάλληλο συνδυασμό θερμότητας και ταχύτητας για ένα σωστό κόψιμο. Δεν είναι τα ίδια για όλους τους τύπους διογκωμένου πολυστυρενίου ή συναφούς υλικού. Και θα χρειαστούν οπωσδήποτε οδηγοί.

Αρκετές δουλειές μπορεί να τις κάνει ένα άτομο μόνο του σε άλλες όμως θα χρειαστεί βοηθός και εκπαίδευση μαζί για να επιτευχθεί ο κατάλληλος συγχρονισμός. Βέβαια υπάρχουν ακόμα και εκεί εναλλακτικές τεχνικές για ένα άτομο αλλά έχουν αρκετή φασαρία.

Επειδή έχω πάνω από δεκαπέντε χρόνια να κόψω foam θα το αφήσω στους πιο δραστήριους τώρα και βλέπουμε 
Καταγράφηκε

Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 22  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστής: Γιάννης Παξιμαδάκης)  |  Θέμα: Κοπή foam(φελιζόλ) με θερμό νήμα « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.136 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.