Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
295.810 μηνύματα σε 12.065 θέματα από 6.183 Μέλη / Τελευταίο μέλος: hellrazer
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τετάρτη, 20 Οκτ 2021, 15:21:04

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τετάρτη, 20 Οκτ 2021, 15:21:04

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από geoli
    [Σήμερα στις 14:19]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 14:11]

    [Σήμερα στις 11:14]

    [Σήμερα στις 10:19]

    από modelers
    [Χθες στις 22:36]

    [Χθες στις 20:29]

    [Δευτέρα, 18 Οκτ 2021, 21:36:16]

    [Δευτέρα, 18 Οκτ 2021, 19:23:26]

    από dominicm
    [Δευτέρα, 18 Οκτ 2021, 16:53:39]

    [Δευτέρα, 18 Οκτ 2021, 14:17:14]

    από Yiannis_S
    [Κυριακή, 17 Οκτ 2021, 14:16:20]

    από cptnassos
    [Κυριακή, 17 Οκτ 2021, 01:17:40]

    από giamous
    [Σάββατο, 16 Οκτ 2021, 21:29:34]

    από dominicm
    [Σάββατο, 16 Οκτ 2021, 10:31:10]

    [Παρασκευή, 15 Οκτ 2021, 23:20:51]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6183
    Τελευταίο: hellrazer
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 295810
    Σύνολο θεμάτων: 12065
    Online σήμερα: 43
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 5
    Επισκέπτες: 23
    Συνολικά: 28
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 23     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Κοπή foam(φελιζόλ) με θερμό νήμα  (Αναγνώστηκε 143856 φορές)
    orck
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.622


    game over :|


    « στις: Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 10:22:14 »

    πηρα την αφορμη απο την απαντηση του agridoc σε αλλο θεμα για την μεθοδο κοπης foam, depron με ζεστο συρμα χρωμιονικελινη
    θα ηθελα να δω εαν το εχει δοκιμασει κανεις και ποια τα συμπερασματα/σχολια του για την τεχνικη αυτη
    επισης που μπορουμε να προμηθευτουμε το συρμα;


    Στο τροφοδοτικό που έχεις η ρύθμιση των A είναι το maximum. Θα την χρησιμοποιήσεις π.χ. για να κόψεις φτερό με χρωμιονικελίνη...
    Καταγράφηκε

    Παναγιωτης, Π.Φαληρο
    Οι αγγελιες μου
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.336



    « Απάντηση #1 στις: Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 11:27:39 »

    Καλημέρα orck,

    Την χρωμονικελίνη την χρησιμοποιούν στις εστίες κουζίνας, τουλάχιστον στις παλιές. Μαγαζιά που έχουν τέτοιο σύρμα βρίσκεις στην Αριστείδου (πίσω από την πλατεία Κλαυθμώνος) σε κάτι στοές. Αν θα πάς εκεί θα βρείς σε ότι πάχος θέλεις.

    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Καταγράφηκε
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.938


    « Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 15:09:56 »

    Γεια.
    Τουλάχιστον εγώ το χρησιμοποιούσα πολύ στην κοπή των φτερών μου για τους εξής λόγους :
    1. Γρήγορη κατασκευή.
    2. Μεγάλη αντοχή ακόμη μετά από πολλή ζόρικα πετάγματα.
    3. Τα ημίφτερα "βγαίνουν" πανομοιότυπα.

    Το σύρμα της χρωμιονικελίνης εγώ τo έβρισκα στα καταστήματα ηλεκτρολογικού υλικού σε πάχοι 0.6-0.8 mm και ισχύος 400 - 800 W σε μορφή σπείρας και ήταν φθηνά.

    Στην κατασκευή πρέπει να προσέχεις μερικά ζητήματα όπως :
    -  Χρήση φελιζόλ όχι το πολύ βαρύ (πχ μπλέ) αλλά όχι και το πολύ μαλακό.
    -  Όταν κόβεις το προφίλ της αεροτομής το θερμαινόμενο νήμα μπαίνει και βγαίνει την ίδια χρονική στιγμή. Στο ακροπτέρυγο σε πτέρυγες με μικρότερο προφίλ αεροτομής πρέπει να "βιαστείς" στην κοπή για να προλάβεις να "βγεις" ταυτόχρονα με το άκρο της μέσα μεγάλης αεροτομής.
    - Τροφοδοτικό τουλάχιστον 5Α έντασης ρυθμιζόμενο για να βρεις σε ποια θερμοκρασία "κόβει" καλύτερα το σύρμα χωρίς να κοκκινήσει.
    - Άνοιγμα σύρματος  όχι μεγαλύτερο  των 90- 100 cm επειδή διαστέλεται υπερβολικά με την θερμοκρασία.
    - Μπορεί και χρησιμοποιούνται πολλών ειδών πετσώματα για την κάλυψη των φτερών. Εγώ χρησιμοποιούσα την Ατλακόλ (μέτρια ρευστότητα χωρίς αρέωση με πινέλο) με πολυ καλά αποτελέσματα.

    Ελπίζω να βοήθησα.
    Φιλικά.
    Νίκος


     
    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 15:30:47 από nikos5 » Καταγράφηκε
    orck
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.622


    game over :|


    « Απάντηση #3 στις: Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 15:45:52 »

    ενδιαφερον...

    το συρμα το αγοραζεις σαν αντισταση κουζινας σε μορφη σπειρας και το ισιωνεις πριν την χρηση;
    περιπου η καταναλωση του ειναι 4-5Α;
    αν βγει κοκκινο το συρμα θα μαυρισει τις επιφανιες του foam;
    αυτο με την Ατλακολ δεν το καταλαβα...

    Γεια.
    Τουλάχιστον εγώ το χρησιμοποιούσα πολύ στην κοπή των φτερών μου για τους εξής λόγους :
    1. Γρήγορη κατασκευή.
    2. Μεγάλη αντοχή ακόμη μετά από πολλή ζόρικα πετάγματα.
    3. Τα ημίφτερα "βγαίνουν" πανομοιότυπα.

    Το σύρμα της χρωμιονικελίνης εγώ τo έβρισκα στα καταστήματα ηλεκτρολογικού υλικού σε πάχοι 0.6-0.8 mm και ισχύος 400 - 800 W σε μορφή σπείρας και ήταν φθηνά.

    Στην κατασκευή πρέπει να προσέχεις μερικά ζητήματα όπως :
    -  Χρήση φελιζόλ όχι το πολύ βαρύ (πχ μπλέ) αλλά όχι και το πολύ μαλακό.
    -  Όταν κόβεις το προφίλ της αεροτομής το θερμαινόμενο νήμα μπαίνει και βγαίνει την ίδια χρονική στιγμή. Στο ακροπτέρυγο σε πτέρυγες με μικρότερο προφίλ αεροτομής πρέπει να "βιαστείς" στην κοπή για να προλάβεις να "βγεις" ταυτόχρονα με το άκρο της μέσα μεγάλης αεροτομής.
    - Τροφοδοτικό τουλάχιστον 5Α έντασης ρυθμιζόμενο για να βρεις σε ποια θερμοκρασία "κόβει" καλύτερα το σύρμα χωρίς να κοκκινήσει.
    - Άνοιγμα σύρματος  όχι μεγαλύτερο  των 90- 100 cm επειδή διαστέλεται υπερβολικά με την θερμοκρασία.
    - Μπορεί και χρησιμοποιούνται πολλών ειδών πετσώματα για την κάλυψη των φτερών. Εγώ χρησιμοποιούσα την Ατλακόλ (μέτρια ρευστότητα χωρίς αρέωση με πινέλο) με πολυ καλά αποτελέσματα.

    Ελπίζω να βοήθησα.
    Φιλικά.
    Νίκος


     

    Καταγράφηκε

    Παναγιωτης, Π.Φαληρο
    Οι αγγελιες μου
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.938


    « Απάντηση #4 στις: Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 18:54:14 »

    Ok, πάμε.
    Ναι, το σύρμα πριν την χρήση ισιώνεται προσεκτικά χωρίς να έχει τσακίσεις.
    Τα τροφοδοτικά των 3Α που πωλούνται στην αγορά είναι λίγο. Πρέπει να είναι τουλάχιστον των 5Α με μέγιστη τάση 30V ρυθμιζόμενη.
    Το σύρμα ΔΕΝ πρέπε να κοκκινήσει παρά μόνο να θερμανθεί αρκετά (προσοχή και πάλι στα τυχόν εγκαύματα). Η πολύ υψηλή θερμοκρασία λιώνει υπερβολικά το φελιζολ.
    Μερικές δοκιμές σε μικρά μπλοκ φελιζόλ θα βοηθήσουν στην αρχή για την εύρεση του σωστού ρεύματος/θερμοκρασίας σύρματος.
    Το πάνω και και κάτω αρνητικό των μπλόκ φελιζολ χρησιμοποιούνται για να πρεσσάρουμε κατόπιν  το πέτσωμα (πχ φύλλο μπάλσας 1,5 mm) στο ημήφτερο από όπου και κόπηκε.
    Η Ατλακόλ είναι το είδος της κόλλας που χρησιμοποιούσα γα να κολλήσω το πέτσωμα (ή φύλλο μπάλσας 1,5 mm) στο ημίφτερο. 

    Φιλικά.
    Νίκος
    Καταγράφηκε
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 00:44:10 »

    Αν πας στην Αριστείδου (πίσω από Κλαυθμώνος) που ανέφερε ο Αντώνης θα βρεις χρωμιονικελίνη σε χοντρά καρούλια που δεν χρειάζεται ίσιωμα. Η χρωμιονικελίνη από αντιστάσεις είναι μπελάς στο ίσιωμα και μένει και λίγο "κατσαρή".

    Αν και έχω κάποια χρόνια  Στριφογύρισμα ματιών να κόψω φτερό θυμάμαι 0,4 - 0,5 mm και ρεύμα 2-2,5A, εξαρτάται όμως και από το είδος του φελιζόλ. Αμα βρεις τα A τελείωσες. Πολλά A λειώνουν το φελιζόλ. Θέλει εξάσκηση. Εχει χρησιμοποιηθεί και ατσαλόσυρμα με συσκευή ηλεκτροκόλλησης για πηγή για πολλά A, δεν το έχω δοκιμάσει και θέλει προσοχή.

    Οι μέθοδοι επικάλυψης ποικίλουν ανάλογα με το μέγεθος και το είδος του μοντέλου.
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    bleriot
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 314



    « Απάντηση #6 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 12:58:46 »

    ένας τρόπος να ρυθμίσεις τη θερμοκρασία στο σύρμα είναι να χρησιμοποιήσεις ένα φθηνό ροοστάτη στην πρίζα και ένα δυνατό μετασχηματιστή .
    Ένας άλλος τρόπος πιο ανορθόδοξος για ρυθμιζόμενο ρευμα είναι να χρησιμοποιήσεις μπαταρία από ηλεκτρικό μοντέλο NiCd, να τη συνδέσεις στο speed controller και να ρυθμίζεις τη θερμοκρασία  δίνοντας γκάζι από την τηλεκατευθυνση.
    Τηλεκατευθυνόμενο σύστημα για ηλεκτρικά όπου αντί για μοτέρ έχεις σύρμα.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.743


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 13:04:19 »

    Ένας άλλος τρόπος πιο ανορθόδοξος για ρυθμιζόμενο ρευμα είναι να χρησιμοποιήσεις μπαταρία από ηλεκτρικό μοντέλο NiCd, να τη συνδέσεις στο speed controller και να ρυθμίζεις τη θερμοκρασία δίνοντας γκάζι από την τηλεκατευθυνση.

    Ειλικρινά αυτή η ιδέα είναι πολύ πρωτότυπη και μου αρέσει πολύ.
     
    Προσθέτω ότι αντί για NiCd μπορείς να χρησιμοποιήσεις και 12βολτη αυτοκινήτου.

    Επίσης υπενθυμίζω ότι αντί να χρησιμοποιείς τον πομποδέκτη, μπορείς να ελέγχεις το ESC (speed controller) με ένα servo tester, που στην πραγματικοτητα είναι μία παλμογεννήτρια παλμού σέρβο, που ελέγχει κανονικά και το ESC. Αν το ESC είναι OPTO, χρειάζεται και η μικρή μπαταρία του δέκτη.

    jkon
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    skopos-Komotini
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.249


    ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ


    WWW
    « Απάντηση #8 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 18:30:27 »

    Εγώ παλιότερα ειχα δοκιμάσει με επιτυχία 12 βολτ μπαταρία μόλυβδου και χορδή απο μπουζούκι το αστείο εινε οτι οταν πήγα να αγοράσω την χορδή απο το κατάστημα με ρώτησε γιατι ακριβός την ήθελα και μου έδωσε μια συγκεκριμένη χορδή  idiot2
    Καταγράφηκε

    Hristos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 540



    « Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 20:02:41 »

         Κοιτα να δεις,τοσα χρονια παιζω μπουζουκι και που να το φανταστω ,και για πες τι εγινε πετυχε? οντως μπορει να κανει εφαρμογη η χορδη?
    Καταγράφηκε
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 22:10:43 »

    Η μεταλλική χορδή οργάνου, σαν ατσαλόσυρμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλά "κουράζεται" εύκολα και θέλει πολλά A.

    Επίσης έχει μεγαλύτερο κίνδυνο αν σπάσει, ειδικά όταν είναι ζεστό.

    Εχει το πλεονέκτημσ της σκληρότητας και σχετικής ακαμψίας απέναντι στην χρωμιονικελίνη.
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.501


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 22:37:29 »

    Καλησπέρα

    Κύριοι όλα καλά τα λέτε για την ιδιοκατασκευή εργαλείου κοπής. Ανεση
    Αλλά πώς κόβουμε σωστό γεωμετρικό σχήμα;.
    Καταγράφηκε
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #12 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 22:42:53 »

    Καλησπέρα

    Κύριοι όλα καλά τα λέτε για την ιδιοκατασκευή εργαλείου κοπής. Ανεση
    Αλλά πώς κόβουμε σωστό γεωμετρικό σχήμα;.

    Τεχνικές για ένα ή για δύο (προτιμότερο) άτομα;
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.501


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #13 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 22:47:54 »

     idiot2 smiley6600 laugh
    Καταγράφηκε
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #14 στις: Παρασκευή, 1 Σεπ 2006, 23:12:34 »

    Η ερώτηση που έβαλε ο Δημήτρης είναι και η πιο σημαντική.

    Την πηγή την αγοράζεις ή την φτιάχνεις, σύρμα βρίσκεις αλλά η δουλειά μόλις έχει αρχίσει.

    Θα χρειαστούν αρκετές δοκιμές στην αρχή για να βρούμε τον κατάλληλο συνδυασμό θερμότητας και ταχύτητας για ένα σωστό κόψιμο. Δεν είναι τα ίδια για όλους τους τύπους διογκωμένου πολυστυρενίου ή συναφούς υλικού. Και θα χρειαστούν οπωσδήποτε οδηγοί.

    Αρκετές δουλειές μπορεί να τις κάνει ένα άτομο μόνο του σε άλλες όμως θα χρειαστεί βοηθός και εκπαίδευση μαζί για να επιτευχθεί ο κατάλληλος συγχρονισμός. Βέβαια υπάρχουν ακόμα και εκεί εναλλακτικές τεχνικές για ένα άτομο αλλά έχουν αρκετή φασαρία.

    Επειδή έχω πάνω από δεκαπέντε χρόνια να κόψω foam θα το αφήσω στους πιο δραστήριους τώρα και βλέπουμε  Ανεση
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 23     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστές: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Θέμα: Κοπή foam(φελιζόλ) με θερμό νήμα
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.03 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.