Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.508 Posts in 12.387 Topics da 6.239 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Venerdì, 17 Mag 2024, 15:19:31

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Venerdì, 17 Mag 2024, 15:19:31

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Soggetti recenti
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6239
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304508
    Topics Totali: 12387
    Online Oggi: 44
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 4
    Visitatori: 32
    Totale: 36
    Selezione di tema

    Pagine: [1] 2 3 4 ... 23     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: Κοπή foam(φελιζόλ) με θερμό νήμα  (Letto 160882 volte)
    orck
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.623


    game over :|


    « il: Giovedì, 31 Ago 2006, 10:22:14 »

    πηρα την αφορμη απο την απαντηση του agridoc σε αλλο θεμα για την μεθοδο κοπης foam, depron με ζεστο συρμα χρωμιονικελινη
    θα ηθελα να δω εαν το εχει δοκιμασει κανεις και ποια τα συμπερασματα/σχολια του για την τεχνικη αυτη
    επισης που μπορουμε να προμηθευτουμε το συρμα;


    Στο τροφοδοτικό που έχεις η ρύθμιση των A είναι το maximum. Θα την χρησιμοποιήσεις π.χ. για να κόψεις φτερό με χρωμιονικελίνη...
    Loggato

    Παναγιωτης, Π.Φαληρο
    Οι αγγελιες μου
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.387



    « Risposta #1 il: Giovedì, 31 Ago 2006, 11:27:39 »

    Καλημέρα orck,

    Την χρωμονικελίνη την χρησιμοποιούν στις εστίες κουζίνας, τουλάχιστον στις παλιές. Μαγαζιά που έχουν τέτοιο σύρμα βρίσκεις στην Αριστείδου (πίσω από την πλατεία Κλαυθμώνος) σε κάτι στοές. Αν θα πάς εκεί θα βρείς σε ότι πάχος θέλεις.

    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Loggato
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.938


    « Risposta #2 il: Giovedì, 31 Ago 2006, 15:09:56 »

    Γεια.
    Τουλάχιστον εγώ το χρησιμοποιούσα πολύ στην κοπή των φτερών μου για τους εξής λόγους :
    1. Γρήγορη κατασκευή.
    2. Μεγάλη αντοχή ακόμη μετά από πολλή ζόρικα πετάγματα.
    3. Τα ημίφτερα "βγαίνουν" πανομοιότυπα.

    Το σύρμα της χρωμιονικελίνης εγώ τo έβρισκα στα καταστήματα ηλεκτρολογικού υλικού σε πάχοι 0.6-0.8 mm και ισχύος 400 - 800 W σε μορφή σπείρας και ήταν φθηνά.

    Στην κατασκευή πρέπει να προσέχεις μερικά ζητήματα όπως :
    -  Χρήση φελιζόλ όχι το πολύ βαρύ (πχ μπλέ) αλλά όχι και το πολύ μαλακό.
    -  Όταν κόβεις το προφίλ της αεροτομής το θερμαινόμενο νήμα μπαίνει και βγαίνει την ίδια χρονική στιγμή. Στο ακροπτέρυγο σε πτέρυγες με μικρότερο προφίλ αεροτομής πρέπει να "βιαστείς" στην κοπή για να προλάβεις να "βγεις" ταυτόχρονα με το άκρο της μέσα μεγάλης αεροτομής.
    - Τροφοδοτικό τουλάχιστον 5Α έντασης ρυθμιζόμενο για να βρεις σε ποια θερμοκρασία "κόβει" καλύτερα το σύρμα χωρίς να κοκκινήσει.
    - Άνοιγμα σύρματος  όχι μεγαλύτερο  των 90- 100 cm επειδή διαστέλεται υπερβολικά με την θερμοκρασία.
    - Μπορεί και χρησιμοποιούνται πολλών ειδών πετσώματα για την κάλυψη των φτερών. Εγώ χρησιμοποιούσα την Ατλακόλ (μέτρια ρευστότητα χωρίς αρέωση με πινέλο) με πολυ καλά αποτελέσματα.

    Ελπίζω να βοήθησα.
    Φιλικά.
    Νίκος


     
    « Ultima modifica: Giovedì, 31 Ago 2006, 15:30:47 da nikos5 » Loggato
    orck
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.623


    game over :|


    « Risposta #3 il: Giovedì, 31 Ago 2006, 15:45:52 »

    ενδιαφερον...

    το συρμα το αγοραζεις σαν αντισταση κουζινας σε μορφη σπειρας και το ισιωνεις πριν την χρηση;
    περιπου η καταναλωση του ειναι 4-5Α;
    αν βγει κοκκινο το συρμα θα μαυρισει τις επιφανιες του foam;
    αυτο με την Ατλακολ δεν το καταλαβα...

    Γεια.
    Τουλάχιστον εγώ το χρησιμοποιούσα πολύ στην κοπή των φτερών μου για τους εξής λόγους :
    1. Γρήγορη κατασκευή.
    2. Μεγάλη αντοχή ακόμη μετά από πολλή ζόρικα πετάγματα.
    3. Τα ημίφτερα "βγαίνουν" πανομοιότυπα.

    Το σύρμα της χρωμιονικελίνης εγώ τo έβρισκα στα καταστήματα ηλεκτρολογικού υλικού σε πάχοι 0.6-0.8 mm και ισχύος 400 - 800 W σε μορφή σπείρας και ήταν φθηνά.

    Στην κατασκευή πρέπει να προσέχεις μερικά ζητήματα όπως :
    -  Χρήση φελιζόλ όχι το πολύ βαρύ (πχ μπλέ) αλλά όχι και το πολύ μαλακό.
    -  Όταν κόβεις το προφίλ της αεροτομής το θερμαινόμενο νήμα μπαίνει και βγαίνει την ίδια χρονική στιγμή. Στο ακροπτέρυγο σε πτέρυγες με μικρότερο προφίλ αεροτομής πρέπει να "βιαστείς" στην κοπή για να προλάβεις να "βγεις" ταυτόχρονα με το άκρο της μέσα μεγάλης αεροτομής.
    - Τροφοδοτικό τουλάχιστον 5Α έντασης ρυθμιζόμενο για να βρεις σε ποια θερμοκρασία "κόβει" καλύτερα το σύρμα χωρίς να κοκκινήσει.
    - Άνοιγμα σύρματος  όχι μεγαλύτερο  των 90- 100 cm επειδή διαστέλεται υπερβολικά με την θερμοκρασία.
    - Μπορεί και χρησιμοποιούνται πολλών ειδών πετσώματα για την κάλυψη των φτερών. Εγώ χρησιμοποιούσα την Ατλακόλ (μέτρια ρευστότητα χωρίς αρέωση με πινέλο) με πολυ καλά αποτελέσματα.

    Ελπίζω να βοήθησα.
    Φιλικά.
    Νίκος


     

    Loggato

    Παναγιωτης, Π.Φαληρο
    Οι αγγελιες μου
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.938


    « Risposta #4 il: Giovedì, 31 Ago 2006, 18:54:14 »

    Ok, πάμε.
    Ναι, το σύρμα πριν την χρήση ισιώνεται προσεκτικά χωρίς να έχει τσακίσεις.
    Τα τροφοδοτικά των 3Α που πωλούνται στην αγορά είναι λίγο. Πρέπει να είναι τουλάχιστον των 5Α με μέγιστη τάση 30V ρυθμιζόμενη.
    Το σύρμα ΔΕΝ πρέπε να κοκκινήσει παρά μόνο να θερμανθεί αρκετά (προσοχή και πάλι στα τυχόν εγκαύματα). Η πολύ υψηλή θερμοκρασία λιώνει υπερβολικά το φελιζολ.
    Μερικές δοκιμές σε μικρά μπλοκ φελιζόλ θα βοηθήσουν στην αρχή για την εύρεση του σωστού ρεύματος/θερμοκρασίας σύρματος.
    Το πάνω και και κάτω αρνητικό των μπλόκ φελιζολ χρησιμοποιούνται για να πρεσσάρουμε κατόπιν  το πέτσωμα (πχ φύλλο μπάλσας 1,5 mm) στο ημήφτερο από όπου και κόπηκε.
    Η Ατλακόλ είναι το είδος της κόλλας που χρησιμοποιούσα γα να κολλήσω το πέτσωμα (ή φύλλο μπάλσας 1,5 mm) στο ημίφτερο. 

    Φιλικά.
    Νίκος
    Loggato
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Risposta #5 il: Venerdì, 1 Set 2006, 00:44:10 »

    Αν πας στην Αριστείδου (πίσω από Κλαυθμώνος) που ανέφερε ο Αντώνης θα βρεις χρωμιονικελίνη σε χοντρά καρούλια που δεν χρειάζεται ίσιωμα. Η χρωμιονικελίνη από αντιστάσεις είναι μπελάς στο ίσιωμα και μένει και λίγο "κατσαρή".

    Αν και έχω κάποια χρόνια  Στριφογύρισμα ματιών να κόψω φτερό θυμάμαι 0,4 - 0,5 mm και ρεύμα 2-2,5A, εξαρτάται όμως και από το είδος του φελιζόλ. Αμα βρεις τα A τελείωσες. Πολλά A λειώνουν το φελιζόλ. Θέλει εξάσκηση. Εχει χρησιμοποιηθεί και ατσαλόσυρμα με συσκευή ηλεκτροκόλλησης για πηγή για πολλά A, δεν το έχω δοκιμάσει και θέλει προσοχή.

    Οι μέθοδοι επικάλυψης ποικίλουν ανάλογα με το μέγεθος και το είδος του μοντέλου.
    Loggato

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    bleriot
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 316



    « Risposta #6 il: Venerdì, 1 Set 2006, 12:58:46 »

    ένας τρόπος να ρυθμίσεις τη θερμοκρασία στο σύρμα είναι να χρησιμοποιήσεις ένα φθηνό ροοστάτη στην πρίζα και ένα δυνατό μετασχηματιστή .
    Ένας άλλος τρόπος πιο ανορθόδοξος για ρυθμιζόμενο ρευμα είναι να χρησιμοποιήσεις μπαταρία από ηλεκτρικό μοντέλο NiCd, να τη συνδέσεις στο speed controller και να ρυθμίζεις τη θερμοκρασία  δίνοντας γκάζι από την τηλεκατευθυνση.
    Τηλεκατευθυνόμενο σύστημα για ηλεκτρικά όπου αντί για μοτέρ έχεις σύρμα.
    Loggato
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #7 il: Venerdì, 1 Set 2006, 13:04:19 »

    Ένας άλλος τρόπος πιο ανορθόδοξος για ρυθμιζόμενο ρευμα είναι να χρησιμοποιήσεις μπαταρία από ηλεκτρικό μοντέλο NiCd, να τη συνδέσεις στο speed controller και να ρυθμίζεις τη θερμοκρασία δίνοντας γκάζι από την τηλεκατευθυνση.

    Ειλικρινά αυτή η ιδέα είναι πολύ πρωτότυπη και μου αρέσει πολύ.
     
    Προσθέτω ότι αντί για NiCd μπορείς να χρησιμοποιήσεις και 12βολτη αυτοκινήτου.

    Επίσης υπενθυμίζω ότι αντί να χρησιμοποιείς τον πομποδέκτη, μπορείς να ελέγχεις το ESC (speed controller) με ένα servo tester, που στην πραγματικοτητα είναι μία παλμογεννήτρια παλμού σέρβο, που ελέγχει κανονικά και το ESC. Αν το ESC είναι OPTO, χρειάζεται και η μικρή μπαταρία του δέκτη.

    jkon
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    skopos-Komotini
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.249


    ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ


    WWW
    « Risposta #8 il: Venerdì, 1 Set 2006, 18:30:27 »

    Εγώ παλιότερα ειχα δοκιμάσει με επιτυχία 12 βολτ μπαταρία μόλυβδου και χορδή απο μπουζούκι το αστείο εινε οτι οταν πήγα να αγοράσω την χορδή απο το κατάστημα με ρώτησε γιατι ακριβός την ήθελα και μου έδωσε μια συγκεκριμένη χορδή  idiot2
    Loggato

    Hristos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 540



    « Risposta #9 il: Venerdì, 1 Set 2006, 20:02:41 »

         Κοιτα να δεις,τοσα χρονια παιζω μπουζουκι και που να το φανταστω ,και για πες τι εγινε πετυχε? οντως μπορει να κανει εφαρμογη η χορδη?
    Loggato
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Risposta #10 il: Venerdì, 1 Set 2006, 22:10:43 »

    Η μεταλλική χορδή οργάνου, σαν ατσαλόσυρμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλά "κουράζεται" εύκολα και θέλει πολλά A.

    Επίσης έχει μεγαλύτερο κίνδυνο αν σπάσει, ειδικά όταν είναι ζεστό.

    Εχει το πλεονέκτημσ της σκληρότητας και σχετικής ακαμψίας απέναντι στην χρωμιονικελίνη.
    Loggato

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Risposta #11 il: Venerdì, 1 Set 2006, 22:37:29 »

    Καλησπέρα

    Κύριοι όλα καλά τα λέτε για την ιδιοκατασκευή εργαλείου κοπής. Ανεση
    Αλλά πώς κόβουμε σωστό γεωμετρικό σχήμα;.
    Loggato
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Risposta #12 il: Venerdì, 1 Set 2006, 22:42:53 »

    Καλησπέρα

    Κύριοι όλα καλά τα λέτε για την ιδιοκατασκευή εργαλείου κοπής. Ανεση
    Αλλά πώς κόβουμε σωστό γεωμετρικό σχήμα;.

    Τεχνικές για ένα ή για δύο (προτιμότερο) άτομα;
    Loggato

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Risposta #13 il: Venerdì, 1 Set 2006, 22:47:54 »

     idiot2 smiley6600 laugh
    Loggato
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Risposta #14 il: Venerdì, 1 Set 2006, 23:12:34 »

    Η ερώτηση που έβαλε ο Δημήτρης είναι και η πιο σημαντική.

    Την πηγή την αγοράζεις ή την φτιάχνεις, σύρμα βρίσκεις αλλά η δουλειά μόλις έχει αρχίσει.

    Θα χρειαστούν αρκετές δοκιμές στην αρχή για να βρούμε τον κατάλληλο συνδυασμό θερμότητας και ταχύτητας για ένα σωστό κόψιμο. Δεν είναι τα ίδια για όλους τους τύπους διογκωμένου πολυστυρενίου ή συναφούς υλικού. Και θα χρειαστούν οπωσδήποτε οδηγοί.

    Αρκετές δουλειές μπορεί να τις κάνει ένα άτομο μόνο του σε άλλες όμως θα χρειαστεί βοηθός και εκπαίδευση μαζί για να επιτευχθεί ο κατάλληλος συγχρονισμός. Βέβαια υπάρχουν ακόμα και εκεί εναλλακτικές τεχνικές για ένα άτομο αλλά έχουν αρκετή φασαρία.

    Επειδή έχω πάνω από δεκαπέντε χρόνια να κόψω foam θα το αφήσω στους πιο δραστήριους τώρα και βλέπουμε  Ανεση
    Loggato

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    Pagine: [1] 2 3 4 ... 23     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Moderatori: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Topic: Κοπή foam(φελιζόλ) με θερμό νήμα
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.024 secondi con 25 queries.