"ΤΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΣΒΟΛΩΝΕΙ!!!".
Ήταν η φράση που μου είχε κολλήσει και επαναλάμβανα ασταμάτητα εχθές, κάθε φορά που ακουμπούσα στο stand μου αυτό το υπέροχο κατασκεύασμα για να αλλάξω μπαταρία. Φράση που εκφράζει τον ενθουσιασμό του πιτσιρικά (στο χωριό του πατέρα μου, θυμάμαι) όταν πρωτοκαβάλησε το μηχανάκι του μεγάλου αδερφού για το γύρο της πλατείας, αλλά και τη λαχτάρα του να το ξανακάνει το συντομότερο δυνατόν (μου έλειψαν και οι πτήσεις βέβαια, απ'την άλλη). Περιγραφικά, τέτοια αισθήματα με κατέκλυσαν χθες στις πρώτες μου πτήσεις με το Skiff. Πράγμα που δεν με άφησε να βάλω κwλ@ κάτω, πετώντας πάνω από 20 μπαταρίες στο οκτάωρο σχεδόν που βγάλαμε στο HobbyBox.
Η χάρη και η γυαλάδα που του λείπει στον πάγκο, αντισταθμίζεται και με το παραπάνω από τις επιδώσεις του στον αέρα, που κατάφερα να δω σ'αυτή την πρώτη "συνεδρία" μαζί του. Ευέλικτο, ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές μου, μα το βασικότερο του προτέρημα είναι η έντονες αντιδράσεις σε όποιες αναταραχές συναντά. "Δείχνει" με διάφορα σημάδια, κάθε ανοδική η καθοδική δραστηριότητα και ζωντανεύει ευδιάκριτα όταν η ενέργειές μου είναι σωστές.
Ξεκίνησα με το Κ/Β που μου πρότεινε ο κατασκευαστής και κατέληξα ελάχιστα πιο πίσω, έχοντας καιρικές συνθήκες άπνοιας. Οι κινήσεις πηδαλίων που μου πρότεινε ήταν αρκετά μεγάλες (προφανώς για ασφάλεια) και οι βασικές του μίξεις λειτούργησαν αρκετά καλά. Θα πάρει καιρό να καταλήξω στα ακριβή αποτελέσματα που προσδοκώ σε όλες τις φάσεις πτήσης που χρησιμοποιώ, μα η αίσθηση ανταπόκρισής του σε κάθε μου κλήση δίνει την αισιοδοξία πως θα είναι εύκολη η διαδικασία.
Από εμφάνισης το rudder του είναι ογκώδες, ακόλουθα και η συμπεριφορά του είναι συμπαγής. Με την παραμικρή απόκλιση, η ανταπόκριση της ατράκτου είναι άμεση και έντονη κάνοντας τη σωστή τοποθέτησή της στη στροφή παιχνιδάκι. Θα μου πάρει επίσης χρόνο να συνηθίσω τέτοια δραματική αλλαγή στον τρόπο που χρησιμοποιώ το συγκεκριμένο πηδάλιο (θα γίνω κι εγώ τεμπέλης στον αριστερό αντίχειρα).
Άλλο ένα στοιχείο που μου άρεσε, ήταν η καλή του συμπεριφορά στις στροφές. Ενώ η ευαισθησία του να "δείχνει" τον αέρα παραμένει (όπως και κατά την οριζόντια πτήση σχεδόν), η ισορροπία του σε κατάσταση κλίσης είναι αξιοπρόσεκτη. Είναι ελάχιστες οι "cross" διορθώσεις πλέον, μιας και κάθεται ατάραχο στην κλίση που ορίζεις, ασχέτως τη διάμετρο του κύκλου σου.
Χρειάζομαι αρκετό χρόνο και πολλές καταγραφές (και αναλύσεις) ακόμα για να μπορέσω να βγάλω ασφαλέστερα συμπεράσματα σχετικά με τις επιδόσεις του, αλλά οι μέχρι στιγμής καταγραφές με έχουν αφήσει με πολλά ερωτηματικά θαυμασμού. Ενδεικτικά σε πολλές από τις πρωινές ελεύθερες καθόδους τριμμαρίσματος που πραγματοποίησα, είναι πολλές οι φορές που καταγράφηκαν βαθμοί κοντά στα 0,2μ/δευτ. και αυτό για εκτενή (άνω του λεπτού) διαστήματα.
Έπεται συνέχεια...
[/url]