Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.525 Beiträge in 12.389 Themen von 6.239 Mitglieder / Neuestes Mitglied: Νικ.
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Sonntag, 19 Mai 2024, 19:09:11

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Suche:     Erweiterte Suche
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Sonntag, 19 Mai 2024, 19:09:11

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Mitglieder
    Mitglieder insgesamt: 6239
    Neuester: Νικ.
    Statistiken
    Beiträge insgesamt: 304525
    Themen insgesamt: 12389
    Heute online: 45
    Maximal online: 959
    (Sonntag, 18 Okt 2020, 16:30:52)
    Benutzer Online
    Benutzer: 1
    Gäste: 23
    Gesamt: 24
    Themavorwähler

    Seiten: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 26     Nach unten
    Drucken
    Autor Thema: ΑΡΧΑΡΙΟΣ ΝΤΙΠ ΓΙΑ ΝΤΙΠ ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΧΟΡΤΑΓΗ ΟΡΕΞΗ!  (Gelesen 81235 mal)
    manosm1
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 640



    « Antwort #90 am: Freitag, 31 Jan 2014, 21:16:55 »

    Οφείλω για άλλη μια φορά να σας ευχαριστήσω θερμά και ιδιαίτερα τον φίλο Βιργίλιο, για την τόσο αναλυτική και άοκνη ενημέρωση.  Thumbs up
    Θα τα μελετήσω πολύ προσεκτικά και πιστεύω να έχω αποτελέσματα το συντομότερο δυνατόν.
    Gespeichert

    «Οι σοφοί άνθρωποι μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν.
    Οι ανόητοι άνθρωποι μιλούν επειδή πρέπει να πουν κάτι» .

    Πλάτωνας
    manosm1
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 640



    « Antwort #91 am: Mittwoch, 5 Feb 2014, 21:52:42 »

    Με πιο προσεκτικη ματιά και έλεγχο, στο τετρακόπτερο με το ardupilot όντως έχω 4 bec στα 3A.
    Διαπίστωσα (και διαβάζοντας ξανά...) ότι δεν χρειάζεται καν από κανένα bec ούτε το κόκκινο (+5v) ούτε το μαύρο καλώδιο (γείωση). Αρκεί μόνο το άσπρο (σήμα) για να "παίρνουν" εντολή τα μοτέρ από το ardupilot. Το δοκίμασα και τα μοτερ δουλεύουν τέλεια.
    Δεν ξέρω βέβαια πρακτικά αν αυτό θα βοηθήσει στο να μην υπάρχουν απώλειες στο ρεύμα και τις ρουφά τις μπαταρίες έτσι εύκολα.
    Θα συνεχίσω με τις μετατροπές στο minimosd όπως προτάθηκε παραπάνω, καθώς και στην τροφοδοσία κάμερας-πομπού καθώς εκεί πρέπει να τροφοδοτώ με 12V (εν παραλλήλω από την μπαταρία).
    Έπεται συνέχεια.

    Τα λέμε... Wink
    Gespeichert

    «Οι σοφοί άνθρωποι μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν.
    Οι ανόητοι άνθρωποι μιλούν επειδή πρέπει να πουν κάτι» .

    Πλάτωνας
    vilisdev
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 560


    SV2BLH


    « Antwort #92 am: Mittwoch, 5 Feb 2014, 22:58:30 »

    Κάτι ακόμη γιά το minimOSD.
    Θα το γράψω και εδώ (ας είναι καλά τα copy-paste) γιά να προσεχτεί απ'οσους θέλουν να ασχοληθούν με το APM.
    Ο APM έχει μιά θύρα τηλεμετρίας στην οποία μπορούν να συνδεθούν το radio link (στους 433MHz γιά Ευρώπη) γιά να έχουμε επικοινωνία με τον υπολογιστή μας και το minimOSD γιά να δώσουμε τα δεδομένα στον πομπό. Και τα δύο όμως μαζί δεν λειτουργούν, έχει προτεραιότητα το radio link.
    Στην περίπτωση που θέλουμε να λειτουργούν και τα δύο ταυτόχρονα κάνουμε τα εξής:

    Αφήνουμε συνδεδεμένο το Radio Link όπως έχει μόνο του στη θύρα telemetry.
    Βρίσκουμε τα pin GND, +5V και TX στη θύρα UART0 και κολλάμε 3 pins.
    Συνδέουμε τα GND, +5V και RX του OSD μέσω ένος βύσματος (γιά σέρβο).
    Και αν έχουμε κουτάκι στο APM κόβουμε μιά τρύπα γιά να βγαίνουν τα pins.

    Μετά την αλλαγή αυτή δοκιμάστηκε και λειτούργησε κανονικά. Είχαμε δηλαδή και OSD στην οθόνη του δέκτη μας και επίσης σύνδεση και προγραμματισμό μέσω του radio link στο Mission Planner.
    Μπορείς να το κάνεις τώρα που θα δουλέψεις τις συνδέσεις στο minimOSD (αν δεν το έκανες ήδη).

    Γιά την τροφοδοσία σου υποθέτω ότι χρησιμοποιείς power module με ενσωματωμένο BEC. Αν ναι, τότε πρέπει να βγάλεις οπωσδήποτε τα κόκκινα καλώδια από τα ESC. Τα μαύρα τα βγάζεις εφόσον τα ESC παίρνουν κοινή γείωση από την LiPo σου γιά να μην έχεις βρόγχους γειώσεων (όπως είπε και ο manolaki).
    Αν βγάλεις τα καλώδια αυτά και τροφοδοτείς απο το power module μόνο APM και receiver μπορείς να αφήσεις το jumper όπως έχει (αυτό που βρίσκεται δίπλα από τη θύρα PM και τις OUTPUTS 1 και 2).
    Αν τροφοδοτείς όμως καί άλλα όπως το minimOSD, το radio link κλπ τότε πρέπει να αφαιρεθεί το jumper.

    Αν το power module σου είναι μόνο sensor (χωρίς BEC) τότε πρέπει να αφήσεις τα καλώδια μόνο ενός ESC και να αφαιρέσεις κόκκινα και μαύρα από τα άλλα τρία.

    Εδώ αναφέρονται αναλυτικά όλες οι περιπτώσεις τροφοδοσίας ανάλογα με κάθε σύνθεση.
    http://copter.ardupilot.com/wiki/common-apm25-and-26-overview/#Powering_the_APM_2526_Board

    Παρακάτω μία φωτο από την συνδεσμολογία του minimOSD στην θύρα UART0. Το σφουγγαράκι που βλέπεις δεξιά είναι αυτό που βάζω κλείνοντας το κουτί πάνω από τον αισθητήρα πίεσης γιά να μην επηρεάζεται από τον αέρα της προπέλλας.


    * APM+Radio+OSD.jpg (100.43 KB, 640x480 - angeschaut 329 Mal.)
    « Letzte Änderung: Mittwoch, 5 Feb 2014, 23:34:28 von vilisdev » Gespeichert
    manosm1
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 640



    « Antwort #93 am: Donnerstag, 6 Feb 2014, 08:49:22 »

    Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψω την χαρά μου για τις λεπτομερείς περιγραφές σας.
    Μόνο ευχαριστώ.  Thumbs up
    Gespeichert

    «Οι σοφοί άνθρωποι μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν.
    Οι ανόητοι άνθρωποι μιλούν επειδή πρέπει να πουν κάτι» .

    Πλάτωνας
    manosm1
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 640



    « Antwort #94 am: Dienstag, 11 Feb 2014, 10:36:20 »

    Αγαπητοί φίλοι,
    οι μετατροπές έγιναν (τροφοδοσία από μια μπαταρία, κολλήσεις στο minimosd, μετατροπή στο apm κ.λ.π.).
    Το δοκίμασα στον "πάγκο" και δουλεύουν. Υπάρχει όμως ένα θέμα. Κάτω από το 4κόπτερο έχω gimbal 2 αξόνων (2 servo για pan/tilt).
    Τα servo αυτά τροφοδοτούνται και συνδέονται μέσω του controller (Martinez, που σύντομα θα αλλαχτεί σε AlexMos...) τους, ο οποίος όμως "απαιτεί" και αυτός τροφοδοσία από 3σελη Lipo. Τo gimbal συνδέεται σε 2 κανάλια του δέκτη (ξεχωριστά και ανεξάρτητα από το apm) για το pan/tilt.
    Ετσι λοιπόν με μια 3σελη τροφοδοτούνται: το apm (ardupilot), η κάμερα με τον πομπό (εν παραλλήλω), και ο gimbal controller (και αυτός παράλληλα).
    Μήμπως είναι πολλά; Εν τω μεταξύ πριν συνδέσω το gimbal στην δοκιμή που έκανα στον πάγκο, στην οθόνη εμφάνιζε "Low RSSI" ενώ η τάση της μπαταρίας (3σελη) ήταν 11,7 volts. Αυτό τώρα τι σημαίνει; Κάπου πήρε το μάτι μου, οτι για το RSSI χρειάζεται κάποια ρύθμιση μέσω του mission planner.
    Δεν ξέρω αν βαδίζω σωστά.... Σκέφτομαι το gimbal να το τροφοδοτήσω με ξεχωριστή μπαταρία. Ή δεν χρειάζεται;
    Αναμένω κάποια συμβουλή.

    Φιλικά,
    Μάνος  Wink
    Gespeichert

    «Οι σοφοί άνθρωποι μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν.
    Οι ανόητοι άνθρωποι μιλούν επειδή πρέπει να πουν κάτι» .

    Πλάτωνας
    vilisdev
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 560


    SV2BLH


    « Antwort #95 am: Dienstag, 11 Feb 2014, 12:04:19 »

    Το RSSI είναι μιά τάση από το δέκτη προς το APM και μας δείχνει τι ένταση σήματος λήψης έχουμε από την Τ/Κ στον δέκτη μας. Δεν έχει καμία σχέση με την τάση τροφοδοσίας μας. Ενα χαμηλό νούμερο RSSΙ σημαίνει ότι έχουμε χαμηλό σήμα από την Τ/Κ, αρχίζουμε δηλαδή να βγαίνουμε εκτός εμβέλειας. Η τάση RSSI στους περισσότερους δέκτες είναι από 0-3,3V.
    Γιά να δείς τις ρυθμίσεις σου πηγαίνεις στο Mission Planner και στο menu CONFIG/TUNING πας στο FULL PARAMETERS LIST. Κατεβαίνεις στην παράμετρο RSSI_RANGE (είναι με αλφαβητική σειρά) και ελέγχεις αν είναι 3,3V (θα μπορούσε να είναι π.χ. 5V και να σου δείχνει low). Αν ο δέκτης σου δεν έχει έξοδο RSSI θα μπορούσες να απενεργοποιήσεις την ένδειξη βάζοντας στην παράμετρο RSSI_PIN την τιμή -1.
    Αν δεν έχεις δέκτη με RSSI θα μπορούσες να απενεργοποιήσεις την ένδειξη και από το minimOSD. Αυτό γίνεται με το πρόγραμμα ArduCAM OSD Config πανεύκολα απλά θα χρειαστείς και ένα καλώδιο USB-FTDI. Αυτό θα χρειαστεί γιά να παίξεις και με τη διαρύθμιση των ενδείξεων του OSD.
    Οδηγίες εδώ:
    http://code.google.com/p/minimosd-extra/wiki/RSSI


    Gespeichert
    manosm1
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 640



    « Antwort #96 am: Dienstag, 11 Feb 2014, 12:40:31 »

    Εισαι ωραίος !!!!  Σε ευχαριστώ.  Thumbs up Thumbs up Thumbs up
    Gespeichert

    «Οι σοφοί άνθρωποι μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν.
    Οι ανόητοι άνθρωποι μιλούν επειδή πρέπει να πουν κάτι» .

    Πλάτωνας
    vilisdev
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 560


    SV2BLH


    « Antwort #97 am: Dienstag, 11 Feb 2014, 13:51:38 »

    Σχετικά με την ένδειξη της τάσης σου θα πρότεινα να μας πεις πιό power module έχεις.
    Τα περισσότερα δείχνουν διαφορετικές τάσεις και θέλουν καλιμπράρισμα. Ειναι δηλαδή συνηθισμένο φαινόμενο να βάζεις καινούργια LiPo, να είναι 12,5V και η ένδειξη που βλέπεις να είναι π.χ. 11,7V.
    Το καλιμπράρισμα γίνεται βάζοντας ένα βαττόμετρο μεταξύ μπαταρίας και power module και στο Mission Planner στο menu INITIAL SETUP/Optional Hardware/Battery Monitor επιλέγεις other και πληκτρολογείς την τάση που έχεις ώστε να δείχνει αυτήν. Κάνεις το ίδιο και γιά τα amperes και πρέπει μετά να σου δείχνει τις σωστές ενδείξεις.
    Gespeichert
    vilisdev
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 560


    SV2BLH


    « Antwort #98 am: Dienstag, 11 Feb 2014, 18:22:09 »

    Το gimbal με τα σερβος δεν τραβάει μεγάλα ρεύματα. Θα συνδεθεί και αυτό (παράλληλα με τα άλλα) στην 3s LiPo. Αν ρυθμίσεις σωστά και το battery monitor θα δεις ακριβώς τι ρεύματα τραβούν όλα και έτσι θα υπολογίσεις τον χρόνο πτήσης. Η LiPo μπορεί να είναι μία 3s5000mAh γιά να σου δώσει αρκετό χρόνο πτήσης. Αν βάλεις μιά καλή LiPo δεν θα έχεις άλλα προβλήματα τροφοδοσίας.
    Μετά από όλα τα δεδομένα που είδαμε η τουμπα στο APM οφείλοταν σε σβήσιμο και επανεκκίνηση του APM λόγω κακής τροφοδοσίας.

    Κάτι ακόμη που ξέχασα να γράψω πριν γιά το καλιμπράρισμα του battery monitor.
    Αν γίνει με μικρά ρεύματα δεν είναι ακριβές. Πρέπει να τραβήξεις πάνω από 5-10A γιά να είναι σωστό.
    Αν έχουμε connect με radio link συνδέουμε το βαττόμετρο όπως είπαμε πριν και δίνουμε λίγο throttle ώστε να μην απογειωθεί. Βλέπουμε τα amperes (και τα volts) που δείχνει το βαττόμετρο και τα εισάγουμε στο ανάλογο πεδίο.
    Αν συνδέουμε μέσω usb τότε πρέπει να βγάλουμε αναγκαστικά τις προπέλλες και δίνουμε full throttle γιά να έχουμε όσο το δυνατόν πιό μεγάλο ρεύμα στο βαττόμετρο μας.
    Gespeichert
    manosm1
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 640



    « Antwort #99 am: Dienstag, 11 Feb 2014, 19:35:11 »

    Αγαπητέ Βιργίλιε, χρησιμοποιώ το power module 3DR .
    Μια ερώτηση: Όταν λες βαττόμετρο, εννοείς προφανώς το κλασσικό πολύμετρο ;
    Gespeichert

    «Οι σοφοί άνθρωποι μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν.
    Οι ανόητοι άνθρωποι μιλούν επειδή πρέπει να πουν κάτι» .

    Πλάτωνας
    vilisdev
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 560


    SV2BLH


    « Antwort #100 am: Dienstag, 11 Feb 2014, 19:54:48 »

    Μπορείς και με το πολύμετρο αλλά γιά το ρεύμα πρέπει να το βάλεις σε σειρά. Και πρέπει οπωσδήποτε να βγάλεις τις προπέλλες.
    Εννοούσα ένα σαν της φωτογραφίας.  Χαμόγελο


    * Watt'sUp.jpg (94.59 KB, 1000x1000 - angeschaut 210 Mal.)
    Gespeichert
    vilisdev
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 560


    SV2BLH


    « Antwort #101 am: Dienstag, 11 Feb 2014, 20:11:43 »

    Αν δεν έχεις κάτι τέτοιο θα μπορούσες να κάνεις μέτρηση της τάσης και με έναν μετρητή LiPo από αυτούς που κουμπώνεις στο balance βύσμα και βλέπεις την κατάσταση τους. Σου δείχνουν την τάση ανά cell και το σύνολο. Βάζεις τα Volts και τα Amperes τα αφήνεις γιά αργότερα. Οταν σου πέσει κανένα βαττόμετρο στα χέρια ρυθμίζεις και το ρεύμα.
    Το 3DR power module είναι μόνο sensor ή έχει και BEC?
    Gespeichert
    manosm1
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 640



    « Antwort #102 am: Dienstag, 11 Feb 2014, 21:48:46 »

    Νομίζω έχει και bec. Είναι αυτό που φαίνεται σε αυτό το link:
    http://copter.ardupilot.com/wiki/common-measuring-battery-voltage-and-current-consumption-with-apm/


    * 3drpowermodule.jpg (47.12 KB, 800x207 - angeschaut 195 Mal.)
    Gespeichert

    «Οι σοφοί άνθρωποι μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν.
    Οι ανόητοι άνθρωποι μιλούν επειδή πρέπει να πουν κάτι» .

    Πλάτωνας
    manosm1
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 640



    « Antwort #103 am: Dienstag, 11 Feb 2014, 22:45:33 »

    Συμπτωματικά διαπίστωσα κάτι το οποίο μάλλον είναι κακή ένδειξη: Πάνω στον πάγκο αφού τα σύνδεσα όλα (δεν έχω ακόμη κάνει τις μετρήσεις με το βατόμετρο...) έβαλα μπρος για να δω αν όλα δουλεύουν. Τηλεμετρίες, apm, gimbal όλα Ο.Κ.

    ΌΜΩΣ : Τα 3 από τα 4 bec που οδηγούν τα moter ζεστάθηκαν πολύ. Εκτός από ένα (αυτό στο οποίο δεν έχω αφαιρέσει το κόκκινο καλώδιο αλλά και τα τρία κοκκινο-μαύρο-άσπρο συνδέονται στο apm), αυτό ήταν κρύο, σε όλα τα υπόλοιπα έχω αφήσει μόνο το καλώδιο ελέγχου (άσπρο) συνδεδεμένο με το apm αλλά ζεσταίνονται πολύ. Μήμπως θα έπρεπε να συνδέσω και το μαύρο (γείωση); Ή συμβαίνει κάτι άλλο.
    Θα έχει μεγάλη πλάκα να πάρουν τα bec φωτιά στον αέρα και να σταματήσουν να γυρνάνε τα μοτέρ.  idiot2
    Gespeichert

    «Οι σοφοί άνθρωποι μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν.
    Οι ανόητοι άνθρωποι μιλούν επειδή πρέπει να πουν κάτι» .

    Πλάτωνας
    vilisdev
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 560


    SV2BLH


    « Antwort #104 am: Mittwoch, 12 Feb 2014, 00:36:34 »

    Το power module της φωτογραφίας έχει και BEC 5V/2,25A. Το ποιό σωστό σε αυτή την περίπτωση είναι να βγάλεις απ'ολα τα ESC τα κόκκινα καλώδια ώστε το APM να λειτουργήσει μόνο με το BEC του power module. Πρέπει επίσης να αφαιρέσεις οπωσδήποτε το jumper που είπαμε παραπάνω. Αυτό συνιστάται και στα link που αναφέραμε πιό πριν.
    Gespeichert
    Seiten: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 26     Nach oben
    Drucken
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Διάφορα  |  FPV (Moderator: kolotoympas)  |  Thema: ΑΡΧΑΡΙΟΣ ΝΤΙΠ ΓΙΑ ΝΤΙΠ ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΧΟΡΤΑΓΗ ΟΡΕΞΗ!
    Gehe zu:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Prüfe XHTML 1.0 Prüfe CSS
    Seite erstellt in 0.024 Sekunden mit 24 Zugriffen.