Ασφάλεια - Ασφάλιση αερομοντελλιστών

Η ασφάλεια στην κατασκευή και την πτήση οφείλει ν' αποτελεί πρώτιστη μέριμνα όλων μας.

Μπορούμε ν' απολαύσουμε τον αερομοντελλισμό χωρίς να προξενήσουμε ζημιά στον εαυτό μας και ιδίως στους άλλους. Από την άλλη μεριά ένα ατύχημα μπορεί πάντα να συμβεί και η διεθνής, όσο και η ελληνική εμπειρία, έχει δείξει την αναγκαιότητα της ασφάλισης των αερομοντελλιστών. Σε όλα τα προηγμένα κράτη η ασφάλιση των αερομοντελλιστών είναι απαραίτητη.

Τα ατυχήματα, ειδικά όταν αφορούν τρίτα άτομα, εκτός από την άμεση βλάβη είναι επιζήμια για την πορεία του αερομοντελλισμού γενικώτερα λόγω της κακής εικόνας που δημιουργούν.


Ασφάλιση

Για την Ελλάδα αυτό που είναι σίγουρο είναι η ομαδική ασφάλεια από την Επιτροπή Αερομοντελλισμού της ΕΛ.Α.Ο. Είναι πάμφθηνη και ακολουθείται ο δρόμος που ακολουθείται στο εξωτερικό. Ολοι οι αερομοντελλιστές ασφαλισμένοι σε κοινό φορέα.
Είναι επίσης απαραίτητη όπως και η εγγραφή σε αναγνωρισμένο σωματείο για την συμμετοχή αερομοντελλιστή σε αγώνες.

Πατήστε εδώ για το συμβόλαιο ασφάλισης σε μορφή MS Word doc. (Από το Website της ΕΛ.Α.Ο.).

Ασφάλεια

Στο χόμπυ του αερομοντελλισμού χρησιμοποιούνται στο στάδιο της κατασκευής και της επισκευής πολλά εργαλεία που, με απρόσεκτη χρήση, μπορούν να προκαλέσουν τραυματισμούς, μερικές φορές πολύ σοβαρούς. Οι κόλλες, τα βερνίκια και τα καύσιμα μπορούν να βλάψουν άμεσα την υγεία μας, πράγμα που μπορεί να κάνουν και ύπουλα με μακροχρόνια επίδραση στον οργανισμό μας, αν δεν προσέχουμε πως τα χρησιμοπούμε.

Στον χώρο πτήσης έχουμε τις μηχανές που αναπτύσσουν αρκετή ισχύ, ακόμα και οι πιο μικρές. Κυρίως όμως πρέπει να τονισθεί για όσους θέλουν να ασχοληθούν με τα αερομοντέλλα και όσους έρχονται σε επαφή με αυτά οτι πρέπει να τα βλέπουμε όχι σαν παιχνίδια, αλλά σαν μικρά αεροπλάνα, όπως και πραγματικά είναι.

Τα αερομοντέλλα, όπως κάθε πτητική συσκευή, οφείλουν να ακολουθούν κανόνες ασφάλειας στο έδαφος και την πτήση.Η επιπόλαιη αντιμετώπισή τους σαν "παιχνιδάκια" μπορεί να οδηγήσει σε πρόκληση ατυχήματος με αποτέλεσμα τραυματισμό ή και θάνατο.

Αν κάποιος αμφιβάλλει, ας σκεφθεί απλά αν θα τολμούσε να σταθεί να τον χτυπήσει ένα αντικείμενο βάρους ενός κιλού που κινείται με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Επίσης μία έλικα διαμέτρου 20 εκ. που γυρίζει με 10.000 στροφές το λεπτό έχει ταχύτητα στο ακροπτερύγιο 377 χλμ./ώρα.Τα νούμερα που αναφέρθηκαν είναι πολύ συνηθισμένα και μικρά μάλιστα για αερομοντέλλα. Αυτά τα στοιχεία βέβαια δεν πρέπει να μας αποθαρρύνουν αλλά να μας κάνουν να τα αντιμετωπίζουμε με την απαιτούμενη σοβαρότητα ώστε να αποφύγουμε ατυχήματα.

Ειδικά όσον αφορά τα ραδιοκατευθυνόμενα, που αποτελούν σήμερα την πιό διαδεδομένη κατηγορία, έχουμε το πρόβλημα της παρεμβολής σήματος στην συχνότητα ελέγχου. Το άνοιγμα του πομπού μας ενώ πετά κάποιος άλλος στην ίδια συχνότητα θα έχει σαν αποτέλεσμα να χαθεί ο έλεγχος στο μοντέλλο που πετάει ο άλλος, με απρόβλεπτα αποτελέσματα, συνήθως καταστροφή του μοντέλου ενός φίλου αερομοντελιστή. Εχει λοιπόν ζωτική σημασία η οργάνωση των αερομοντελλιστών και η γνώση των χώρων πτήσης για να αποφύγουμε ατυχήματα.
Επίσης η γνώση του αντικειμένου οδηγεί στην αποφυγή οδήγησης του αερομοντέλλου πάνω από ανθρώπους και αντικείμενα αξίας, κάτι που έχουμε δει να γίνεται για επίδειξη από άτομα που αγνοούν τις πιθανές συνέπειες.

Τα συχνότερα αίτια των ατυχημάτων είναι η άγνοια του πιθανού κινδύνου, το άγχος του αρχαρίου αλλά και του αθλητή υπό πίεση, ακόμα και του έμπειρου και η υπερβολική εμπιστοσύνη και επιδειξιομανία.



1.Υλικά-Εργαλεία
2. Χημικά (Κόλλες - Βαφές - Καύσιμα)
3. Μηχανές - Ελικες
4. Τηλεκατευθύνσεις - Παρεμβολές
4. Ασφάλεια χώρου πτήσεων

Συνεχίζεται .....


Τί είναι Αερομοντελλισμός | Οργάνωση του Αερομοντελλισμού στην Ελλάδα | Ασφάλεια - Ασφάλιση αερομοντελλιστών
Υλικά και εργαλεία | Βιβλία και περιοδικά | Αγώνες και κανονισμοί | Ο αερομοντελλισμός σαν hobby
Ελληνική ορολογία αερομοντελλισμού | Ο Ελληνας αερομοντελλιστής και το Internet | Ιστορία του αερομοντελλισμού στην Ελλάδα
Κεντρική σελίδα