Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.201 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 09:29:58

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 09:29:58

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:09]

    [Χθες στις 22:30]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 21:25:44]

    από afilos
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 14:52:26]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 10:46:22]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 07:32:40]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304201
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 194
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 60
    Συνολικά: 60
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 [2] 3  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Διαδικτυακό Σεμινάριο για Κριτές F3A  (Αναγνώστηκε 12261 φορές)
    Geοrge
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.042



    « Απάντηση #15 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 01:22:01 »

    Καταπληκτικό θέμα! και έτσι να μείνει
    Εαν είχατε την δυνατότητα να "σηκώνατε" video απο έναν simulator για το ποιό πρέπει να είναι το σωστό και για την ίδια άσκησηι που έγινε λάθος, θα πήγαινε κατα κάποιον τροπο το θέμα απο θεωρία στην πράξη!

    Καταγράφηκε
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.387



    « Απάντηση #16 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 07:47:33 »

    Καλημέρα,

    Μπράβο Νίκο για το θέμα που άνοιξες. Πιστεύω οτι ο καλύτερος τίτλος για το θέμα θα ήταν Διαδικτυακή παρουσίαση των ασκήσεων της F3A.

    Θα προσπαθήσω να βρώ χρόνο και να μετατρέψω λίγο τις παρουσιάσεις που υπάρχουν σε power point για τα σεμινάρια αυτά, και να τις ανεβάσω στο site της ΕΛΑΟ, ώστε να είναι διαθέσιμες για όλους. Αυτή την στιγμή πρέπει να υπάρχουν σε CD, σε κάθε σωματείο.

    Τώρα όσο αφορά το Knife Edge. Ετοίμασα με το Corel μία σελίδα που επισυνάπτω στην απάντηση αυτή που πιστεύω ότι δίνει εξηγήσεις σε όλα.

    Καταρχάς βασική αρχή για όλες τις ασκήσεις των ακροβατικών είναι ότι ο κριτής πρέπει να βαθμολογεί το ίχνος και όχι την διεύθυνση του αερομοντέλου. Ενα αερομοντέλο μπορεί να πετά ευθεία οριζοντία ασχέτως αν η μύτη του είναι στραμμένη προς τα πάνω.

    Στο κάτω μέρος του σχήματος που έφτιαξα, αν βλέπουμε το μοντέλο από μπροστά, φαίνεται ξεκάθαρα τι εννοεί ο κανονισμός λέγοντας ότι το μοντέλο στρέφει 90 μοίρες και πετά ευθεία οριζοντία.

    Στο πάνω μέρος του σχήματος, φαίνεται ξεκάθαρα τι σημαίνει ευθεία οριζοντία και βαθμολογείται ανάλογα και τι αντίστροφα κακοβαθμολογείται.

    Εκείνο που ξεχωρίζει τους καλούς αθλητές, είναι ότι την ώρα που εκτελούν το roll 90 μοιρών, παράλληλα γνωρίζουν και πόσο θα πρέπει να "πατήσουν" το rudder ώστε το μοντέλο με το που θα είναι στις 90 μοίρες θα έχει και την σωστή διεύθυνση ώστε να πετάξει την ευθεία οριζοντία. Το πόσο θα χρειαστεί να "πατηθεί" το rudder, εξαρτάται από το ίδιο το μοντέλο και τα αεροδυναμικά του χαρακτηριστικά, αλλά και από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν.

    Εκείνο που γίνεται και για το οποίο σίγουρα αφαιρούνται βαθμοί είναι όταν το μοντέλο κάνει το roll 90 και στην συνέχεια ο αθλητής με εμφανή τρόπο "πατήσει" το rudder. Αυτό αποτελεί εκτροπή και αφαιρoύνται ανάλογα βαθμοί. Εξίσου επίσης προσοχή στο knife edge παίζει και η χρήση του elevator, για να αντισταθμίσει πιθανό πλαινό άνεμο. Εάν για παράδειγμα το μοντέλο ξεκινήσει την άσκηση στα 150 μέτρα απόσταση από τους κριτές, κανονικά θα πρέπει να την ολοκληρώσει και στα 150 μέτρα.

    Ελπίζω το σχήμα να βοηθά στην καλύτερη ερμηνεία του γράμματος αλλά και του πνεύματος του κανονισμού.

    Αντώνης Παπαδόπουλος


    * knife_edge.jpg (84.63 KB, 1469x2106 - εμφανίστηκε 430 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 11:20:16 από Αντώνης Παπαδόπουλος » Καταγράφηκε
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.387



    « Απάντηση #17 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 07:58:11 »

    Καλημέρα Grele,

    Δεν έχω καταλάβει την απορία σου στο reverse cuban eight?

    Ρωτάς αν αυτή είναι η σειρά με την οποία εκτελείται η άσκηση ή κάτι άλλο?

    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #18 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 08:05:35 »

    Εγώ μάλλον κατάλαβα τι ζητάει ο Βασίλης.

    Η είσοδος στο Reverse Cuban eight  ακολουθεί την καμπύλη του loop, ξεκινώντας από το κάτω μεσαίο τμήμα του. Δεν ξεκινάει πιο πέρα ούτε είναι απότομη. Αρα τα δύο loops, είναι μεν κουτσουρεμένα, αλλά συμμετρικά, όπως το δεξί στο σχήμα σου.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #19 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 08:22:15 »

    Αγαπητέ Νικόλα, η προσπάθειά σου είναι μεγάλη και εμφανίζεται σε μία χρονική περίοδο που υπάρχει τάση ανάπτυξης της κατηγορίας με νέους χειριστές.

    Φυσικά δεν έχω αντίρρηση να υποστηρίξω την προσπάθεια στον ελεύθερο χρόνο που έχω.

    Ομως, αν θέλουμε να διατηρηθεί ο τίτλος "σεμινάριο" πρέπει τις ενότητες να τις αναπτύσσει ένας εισηγητής, με τα επίσημα σχήματα της FAI, που ευτυχώς έχεις και εσύ. Αν γράφει ο καθένας το πως αυτός νομίζει ότι πρέπει να εκτελείται μία άσκηση, το μπέρδεμα θα φθάσει σε μεγάλο επίπεδο.

    Ηδη διαπιστώνω ότι έχει αρχίσει να συμβαίνει κάτι τέτοιο, και μάλιστα με αρκετό τόνο "εμένα θα ακούτε". 

    Επίσης θα συμφωνήσω με τον Αντώνη, ότι ένα τέτοιο σεμινάριο μπορεί να απευθύνεται μόνο προς αθλητές, και όχι προς μελλοντικούς κριτές. 
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    GRELE
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 893



    « Απάντηση #20 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 10:01:13 »

    Αγαπητοι φιλοι
    Αυτο που λεει ο θειος ειναι ειναι αυτο που καταλαβα και εγω σχεδιαζοντας γεωμετρικα το ακροβατικο προκειμενου να το καταλαβω.Προκυπτει δε απο την αναγκαιοτητα τα ευθυγραμμα τμηματα πριν και μετα το roll να ειναι τα ιδια οπως και απο την αναγκαιοτητα του να ειναι τμηματα ιδιας διαμετρου κυκλων τα τοξα που πρπει να διατρεξει το μοντελο.
    Δεν ημουν σιγουρος εαν το ερμηνευα σωστα μεχρι τωρα.

    Φιλικα
    Βασιλης Παπαδοπουλος
    Καταγράφηκε

    ......electrics are here to stay......
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.191



    « Απάντηση #21 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 10:15:33 »

    Καλημερα,

    Όπως εξηγησα η προσπαθεια μου γινεται για δύο λόγους:

    1) Για να ενημερώσει/ετοιμάσει θεωρητικά τους αθλητές των μικρότερων κατηγοριών κυρίως.

    2) Για να συζητήσουμε με τους υφιστάμενους κριτές των μικρότερων κατηγοριών κυρίως τις απόψεις μας και σε περίπτωση πιθανής διαφωνίας να παραθέσουμε τα επιχειρήματα μας τα οποία όσον αφορά στο άτομο μου τουλάχιστον, βασίζονται στους κανονισμούς της FAI και συζητήσεις με αθλητές εξωτερικού που είχα την ευκαιρία να μιλήσω στο παρελθόν και ακόμα μιλάω. Ξέρετε πόσα χρήματα έχω πληρώσει στον ΟΤΕ για να μιλάω με τον Πρωταθλητή Ιρλανδίας για παράδειγμα, οπόιος με τη σειρά του μιλάει με τους πρωταθλητές της Γαλλίας και άλλων χωρών; Κατι σαν αλυσιδωτη αντίδραση ας πουμε...

    Τέλος το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί ένα μήνυμα προς όλους όσους παίρνουν αποφάσεις για τους αγώνες που πρόκειται να γίνουν στην κατηγορία FAI και όχι μόνο. Θα ήθελα να επισημάνω πως για να γίνει κατηγορία FAI θα χρειαστούν 5 καταρτισμένοι κριτές, 5 προκειμένου να γίνεται διασπορά πιθανών διαφορών μεταξύ των. Προσωπικά σαν προτεινόμενος εκρόσωπος στην FAI απο την την επιτροπή αερομοντελισμού έχω ήδη κάνει κάποιες επισήμάνσεις σχετικά με την επιλογή των κριτών. Ελπίζω να ληφθούν υπόψη, αν δε μπορούν να υλοποιηθούν τότε έχω και εναλλακτικές προτάσεις.

    Στις επόμενες ενότητες θα συνεχίσω με τα snap roll (ορισμός, εκτέλεση κτλ.)

    Ευχαριστώ,
    Νίκος



    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 10:27:44 από Nikolas » Καταγράφηκε
    Κωστης
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 674


    Playing some blues...


    « Απάντηση #22 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 11:42:49 »

      Συγχαρητηρια Νικολα για το ανοιγμα αυτου του thread που πιστευω θα λυσει πολλες αποριες και θα βοηθησει αρκετους απο τους αθλητες που ασχολουνται με την κατηγορια και οχι μονο.
      Θα ηθελα μια διευκρινιση σχετικα με την ασκηση:  Humpty Bump with options.

     Σε συζητηση που ειχα με τον φιλο μου τον Σεραφειμ στους αγωνες στο Βολο το Σ/Κ που μας περασε, ο συναθλητης μου, μου εξηγησε πως με το που μπαινουμε στην ασκηση κανουμε κατακορυφη ανοδο και διανυουμε χ αποσταση, εκτελουμε μισο roll  εν συνεχεια διανυουμε αλλη τοση χ αποσταση , στρεφουμε το μοντελο μας προς τα μπρος ή πισω ( επιλογη του αθλητη ) και εκτελουμε κατακορυφη καθοδο, κατοπιν κανουμε γωνια και βγαιουμε σε ευθεια οριζοντια πτηση.
      Προσωπικα, μετα την στροφη του μοντελου μπρος ή πισω, εκτελω μισο λουπ και βγαινω σε ευθεια οριζοντια πτηση. Ειναι σωστη ή λαθος η εκτελεση της ασκησης μου. Εχω την εντυπωση, πως υστερα απο επεξηγηση του Σεραφειμ, μαλλον εκτελω την ασκηση λαθος.
     


                                                                                                                                                                       Κωστης
    Καταγράφηκε

    …χαρά στον Ίκαρο αψήφιστα που υψώθη φτεροπλάστης…
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #23 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 13:08:55 »

      Συγχαρητηρια Νικολα για το ανοιγμα αυτου του thread που πιστευω θα λυσει πολλες αποριες και θα βοηθησει αρκετους απο τους αθλητες που ασχολουνται με την κατηγορια και οχι μονο.
      Θα ηθελα μια διευκρινιση σχετικα με την ασκηση:  Humpty Bump with options.

     Σε συζητηση που ειχα με τον φιλο μου τον Σεραφειμ στους αγωνες στο Βολο το Σ/Κ που μας περασε, ο συναθλητης μου, μου εξηγησε πως με το που μπαινουμε στην ασκηση κανουμε κατακορυφη ανοδο και διανυουμε χ αποσταση, εκτελουμε μισο roll  εν συνεχεια διανυουμε αλλη τοση χ αποσταση , στρεφουμε το μοντελο μας προς τα μπρος ή πισω ( επιλογη του αθλητη ) και εκτελουμε κατακορυφη καθοδο, κατοπιν κανουμε γωνια και βγαιουμε σε ευθεια οριζοντια πτηση.
      Προσωπικα, μετα την στροφη του μοντελου μπρος ή πισω, εκτελω μισο λουπ και βγαινω σε ευθεια οριζοντια πτηση. Ειναι σωστη ή λαθος η εκτελεση της ασκησης μου. Εχω την εντυπωση, πως υστερα απο επεξηγηση του Σεραφειμ, μαλλον εκτελω την ασκηση λαθος.
     Κωστης

    Αγαπητέ Κωστή,

    μάλλον πριν προχωρήσουμε στο πως θα κρίνονται σωστά οι ασκήσεις, έπρεπε πρώτα να περιγράψει κάποιος πως εκτελείται κάθε άσκηση.

    Αλλά αυτό υπάρχει γραμμένο στον κανονισμό. Βέβαια, πολλές φορές, ακόμα και αν διαβάσει κάποιος τον κανονισμό με προσοχή, έχει απορίες που χρειάζονται διευκρίνηση.

    Κατ' αρχή υπάρχουν πολλών ειδών Humpty Bump, αντιλαμβάνομαι ότι εσύ αναφέρεσαι στην ακραία άσκηση turnaround, που γίνεται με μισό ή μισά ρολλ, και όχι σε αυτή που γίνεται με τέταρτα του ρολλ.

    Από την στιγμή που το "humpty bump" συμπληρώνεται με την φράση ..... "with options" έχεις την ευχέρεια να διαλέξεις το πως θα το κάνεις.

    Στην μία επιλογή το μισό ρολλ γίνεται στην άνοδο. Οι ευθείες αποστάσεις πριν και μετά το ρολλ πρέπει να είναι ίδιου μήκους.

    Στην κορυφή εκτελείς μισό λουπ, είτε (μισό) εξωτερικό είτε (μισό) εσωτερικό, οπότε το μοντέλο θα κατέρχεται με την καλύπτρα προς το box.

    Η απόσταση που θα καλύψει στην κατακόρυφη αυτή βύθιση, πρέπει να είναι όσο κάλυψε και στην άνοδο, μαζύ με το μισό ρολλ, ώστε να βγει στην ευθεία οριζοντία στο ίδιο ύψος με την είσοδό του.

    Η είσοδος στην κατακόρυφη άνοδο της άσκησης, όπως και η έξοδος από την κατακόρυφη βύθιση στην οριζοντία πτήση, γίνεται μαλακά, διαγράφοντας το 1/4 λουπ, η ακτίνα των οποίων θα είναι ίδια σε μέγεθος με το μισό λουπ που έκανες στην κορυφή.

    Στην άλλη επιλογή η άνοδος είναι ευθεία χωρίς ρολλ, αλλά αναγκαστικά τότε θα κάνεις το μισό ρολλ στην κάθοδο, έχοντας τις ευθείες πριν και μετά το ρολλ ίσου μήκους, και αθροιστικά η κάθοδος θα έχει την ίδια απόσταση όσο και η άνοδος.

    Μία άλλη , διαφορετική εκτέλεση της άσκησης, είναι αυτή που ο κανονισμός σε κάποιο από τα πολλά pattern που κυκλοφορούν κατά καιρούς, απαιτεί έξοδο με ανάστροφη θέση του μοντέλου. Τότε χρειάζεται να κάνεις μισό ρολλ στην άνοδο και ακόμα ένα μισό ρολλ όταν κατεβαίνεις για να βγεις ανάστροφα.

    Χαρά μου να ασχολούμαι και πάλι με το pattern.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Κωστης
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 674


    Playing some blues...


    « Απάντηση #24 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 14:26:59 »

      Κυριε Γιαννη, ησασταν κατατοπιστικοτατος! Απιστευτα καλη διευκρινηση ή αλλιως επεξηγηση της ασκησης. Πραγματικα, πιστευω πως λυθηκε η απορια μου και μαλιστα με το παραπανω. Ευχαριστω πολυ!
    Καταγράφηκε

    …χαρά στον Ίκαρο αψήφιστα που υψώθη φτεροπλάστης…
    GiannisX
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.505



    « Απάντηση #25 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 15:06:35 »

      Συγχαρητηρια Νικολα για το ανοιγμα αυτου του thread που πιστευω θα λυσει πολλες αποριες και θα βοηθησει αρκετους απο τους αθλητες που ασχολουνται με την κατηγορια και οχι μονο.
      Θα ηθελα μια διευκρινιση σχετικα με την ασκηση:  Humpty Bump with options.

     Σε συζητηση που ειχα με τον φιλο μου τον Σεραφειμ στους αγωνες στο Βολο το Σ/Κ που μας περασε, ο συναθλητης μου, μου εξηγησε πως με το που μπαινουμε στην ασκηση κανουμε κατακορυφη ανοδο και διανυουμε χ αποσταση, εκτελουμε μισο roll  εν συνεχεια διανυουμε αλλη τοση χ αποσταση , στρεφουμε το μοντελο μας προς τα μπρος ή πισω ( επιλογη του αθλητη ) και εκτελουμε κατακορυφη καθοδο, κατοπιν κανουμε γωνια και βγαιουμε σε ευθεια οριζοντια πτηση.
      Προσωπικα, μετα την στροφη του μοντελου μπρος ή πισω, εκτελω μισο λουπ και βγαινω σε ευθεια οριζοντια πτηση. Ειναι σωστη ή λαθος η εκτελεση της ασκησης μου. Εχω την εντυπωση, πως υστερα απο επεξηγηση του Σεραφειμ, μαλλον εκτελω την ασκηση λαθος.
     Κωστης

    ....

    Χαρά μου να ασχολούμαι και πάλι με το pattern.

    Θα χαρούμε να σας δούμε και από κοντά στο πανελλήνιο τον άλλο μήνα!
    Καταγράφηκε

    Aeolus-Rc
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.191



    « Απάντηση #26 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 18:29:06 »

    Καλησπέρα,

    Ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας στο συγκεκριμένο θέμα και ιδιαίτερα τους Αντώνη και Γιάννη. Thumbs up

    Συνεχίζουμε με Snap Roll μετά από παράκληση του Χάρη.

    Ορισμός: Το snap roll δεν είναι παρά ένα γρήγορο αυτοπεριστρεφόμενο roll (autorotative roll) κατά τη διάρκεια του οποίου το μοντέλο βρίσκεται σε κατάσταση απώλειας στήριξης (stall). Κατά τη διάρκεια του ακροβατικού το ίχνος του μοντέλου πρέπει να διατηρηθεί σταθερό. Κατά την κρίση του SR πρέπει να ακολουθηθούν τα κριτήρια που προαναφέρθηκαν και για το απλό roll.

    Σημαντικά σημεία κατά την εκτέλεση:

    • Κατά την έναρξη του ακροβατικού, η μύτη της ατράκτου πρέπει να ανυψωθεί και να γίνει το λεγόμενο σπάσιμο (break), το ίχνος πρέπει να διατηρηθεί σταθερό κατά τη διάρκεια της περιστροφής.

    • Το μοντέλο πρέπει να βρίσκεται σε κατάσταση stall πριν γίνει η περιστροφή αλλά και κατά τη διάρκεια της μανούβρας.

    • Μπορεί να είναι θετικό (UP elevator, Rudder και Αileron προς την ίδια διεύθυνση) ή αρνητικό (Down Αlevator, Rudder και Αileron ανάποδα). Οποιοδήποτε άλλο Input  οδηγεί σε cross over snap και πρέπει να μηδενίζεται.

    • Η εκτέλεση γίνεται ανυψώνοντας τη μύτη δίνοντας elevator (break), εν συνεχεία αφήνουμε το elevator και δίνουμε rudder με aileron. Για να βγούμε από τη μανούβρα αφήνουμε τα stick (aileron, rudder) τελείως. Το μοντέλο πρέπει να συνεχίσει στην πορεία του ίχνους που είχε πριν από την εκτέλεση.

    Αν δεν υπάρξει break έχουμε από σημαντική ελλάτωση βαθμών μέχρι και μηδενισμό.

    Ίσως τα καλύτερα snap που έχω δει τα έκανε ο Chip Hyde στην Κύπρο, θα προσπαθήσω να ανεβάσω στο YouTube video απο την πτήση που πετάει το P07.

    Καλό σας απόγευμα,
    Νίκος





    * Break.JPG (21.28 KB, 626x412 - εμφανίστηκε 305 φορές.)

    * Snap___.JPG (18.07 KB, 1232x87 - εμφανίστηκε 311 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Elias Sopeoglou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 324



    « Απάντηση #27 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 19:00:29 »

    Καλησπερα !
    Νομιζω οτι για την καλυτερη χρηση αυτου του θεματος απο τους αθλητες ισως θα επρεπε να δημιουργηθουν ενοτητες με τιτλο ενα ακροβατικο ,snap roll ,cuban eight κτλ.Σε λιγο θα γινουν τοσες διαφορετικες ερωτησεις και απαντησεις με αποτελεσμα το χαος .Προτεινω λοιπον την δημηουργια κατ αρχην υποενοτητων με τιτλο τα ακροβατικα που ηδη εχουν αναφερθει ...

    φιλικα
    Ηλιας

    Καταγράφηκε
    Γιώργος Βασδαβάνος
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 31



    « Απάντηση #28 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 19:01:47 »

    Νίκο πολύ καλή  κίνηση , μπράβο,
      
     Θα ήθελα να κάνω μερικές επισημάνσεις για το θέμα των loops & του Knife, μίας και ήμουν ένας από τους κριτές  στο Βόλο, και στο οποίο θέμα νομίζω ότι πολύς ντόρος γίνεται για το τίποτα.

       Λοιπόν :
      Πριν τον αγώνα έγινε   μια  περιληπτική συζήτηση για το ποιες είναι οι μανούβρες της κατηγορίας,  μεταξύ  αθλητών και κριτών .
     Στο θέμα του Knife ακούστηκε  εάν  παίζει ρόλο η γωνία του μοντέλου ως προς την νοητή οριζοντία ευθεία που πετάει. Υπήρξε μια στιγμιαία σύγχυση ,  αλλά το θέμα διευκρινίστηκε αμέσως νομίζω,  προς τη σωστή κατεύθυνση.
      Στο θέμα των loops δική μου ήταν η παρατήρηση προς τα παιδιά της Θεσσαλονίκης  για τα πολύ μεγάλα loops και εξηγώ:
     Σαφώς ένα μεγάλο loop υπερτερεί και δείχνει πιο εντυπωσιακό  από ένα μικρό loop,
    και εγώ υπέρ του μεγάλου ακροβατικού είμαι, γιατί συντελεί στη «χάρη» της μανούβρας .
     Τα παιδιά  απλά  έκαναν πολύ  μεγάλα loops, και τους εξήγησα ότι αυτό δημιουργεί σε αυτούς χειριστική δυσκολία να  «μαζεύουν» τυχόν εκτροπές του μοντέλου, που αφαιρούν βαθμούς. (συνθήκες  άπνοιας)
     Μπράβο πάντως  στα παιδιά  από Θεσσαλονίκη, γιατί πέταξαν πολύ καλά, και χωρίς καμιά βοήθεια από  κανέναν  από ότι μου είπαν.
     Αλλά είδα μία δίψα και αγάπη  στο πρόσωπο τους για  την συγκεκριμένη κατηγορία και είναι κρίμα να μην έχουν την υποστήριξη των εμπειρότερων.

     Νίκο προχώρα γιατί νομίζω ότι είσαι ο πλέον αρμόδιος  να πάς αυτή την κατηγορία μπροστά, φαίνεται άλλωστε  πόσο την αγαπάς.
     Νομίζω  ότι ο Αντώνης  έδωσε τον σωστό τίτλο γιατί αφορά όλους τους εμπλεκόμενους της κατηγορίας  

      Από το φίλο Ηλία  θα περίμενα  πιο σοβαρή στάση στο θέμα που ανοίχτηκε, δίνοντας τις γνώσεις του ,  απ το να αναλώνεται σε διαλόγους που δεν προσφέρουν τίποτα και μόνο πίσω μας πάνε.

     Φιλικά και καλοπροαίρετα πάντα
     Γιώργος
    Καταγράφηκε
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.387



    « Απάντηση #29 στις: Πέμπτη, 19 Μάρ 2009, 20:09:56 »

    Κωστή καλησπέρα,

    Μία συμλήρωση για το Humpty Bump with options. Αν προσέξεις στα προγράμματα των ασκήσεων των τελευταίων ετών θα προσέξεις ότι κάπου στην μέση των ασκήσεων θα βρείς μία άσκηση turnaround που θα είναι αλλοτε humpty bumps with options ή άλλοτε όπως παλαιότερα, reverse top hat with options.

    Ο βασικός λόγος είναι ότι αυτές οι ασκήσεις λέγονται και θεωρούνται διορθωτικές. Δηλαδή οταν ο αθλητής έχει πετάξει τις μισές ασκήσεις είναι πολύ πιθανόν να έχει μπει ή προς τα μέσα ή να έχει βγεί πολύ έξω (σε σχέση με τα 150 μέτρα). Και για να μην κουβαλά στη συνέχεια των ασκήσεων αυτό το "κουσούρι" του δίνεται η ευκαιρία με την άσκηση αυτή να ξανατοποθετηθεί σωστά.

    Ανάλογα λοιπόν με το τι θέλει να διορθώσει επιλέγει και το ανάλογο option που προσφέρονται για την άσκηση αυτή. Αμα θέλει να μπεί προς τα μέσα θα επιλέξει άλλη option από αυτή που θα διάλεγε αν θέλει να βγεί προς τα έξω.

    Με όλα τα παραπάνω θέλω να πώ ότι όταν κάνεις προπόνηση για την άσκηση αυτή δοκίμασε να πετάξεις όλα τα προσφερόμενα options ώστε ανάλογα με την διόρθωση που θα ήθελες να κάνεις εκείνη την στιγμή, να επιλέξεις και το σωστό option.

    Και εδώ θα καταλάβετε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει ο βοηθός ή caller. Αυτός θα πρέπει να είναι σε θέση να σε οδηγήσει στην επιλογή σου, και σύ φυσικά να τον εμπιστεύεσαι.

    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 [2] 3  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Συντονιστές: 3DJunk, stavros)  |  Θέμα: Διαδικτυακό Σεμινάριο για Κριτές F3A
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.04 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.