Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
300.592 μηνύματα σε 12.246 θέματα από 6.222 Μέλη / Τελευταίο μέλος: sakis 62
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Δευτέρα, 28 Νοέ 2022, 21:20:34

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Δευτέρα, 28 Νοέ 2022, 21:20:34

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    [Σήμερα στις 20:40]

    από hlsat
    [Σήμερα στις 19:02]

    [Σήμερα στις 09:46]

    [Χθες στις 22:46]

    [Χθες στις 16:48]

    από eolos30
    [Χθες στις 10:32]

    από hpergm
    [Σάββατο, 26 Νοέ 2022, 22:38:17]

    από stefos
    [Σάββατο, 26 Νοέ 2022, 20:05:14]

    από Loukis35
    [Παρασκευή, 25 Νοέ 2022, 13:41:09]

    [Πέμπτη, 24 Νοέ 2022, 18:02:10]

    από antonisng
    [Τετάρτη, 23 Νοέ 2022, 15:02:14]

    [Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 23:26:20]

    [Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 23:21:00]

    από 3DJunk
    [Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 21:56:07]

    [Παρασκευή, 18 Νοέ 2022, 17:58:36]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6222
    Τελευταίο: sakis 62
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 300592
    Σύνολο θεμάτων: 12246
    Online σήμερα: 60
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 6
    Επισκέπτες: 36
    Συνολικά: 42
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 10     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3  (Αναγνώστηκε 8106 φορές)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 928



    « Απάντηση #75 στις: Κυριακή, 13 Φεβ 2022, 18:18:53 »

    Οι νομείς της ουράς είναι μονοκόμματοι - και ως έκ τούτου παιχνιδάκι.
    Λίγη προσοχή μόνο στις αποστάσεις και την καθετότητα, για να μην έχουμε προβλήματα αργότερα με το μονοκόμματο (!) πέτσωμα από λεπτό κόντρα πλακέ.
    Ένα κομμάτι Balsa συνδέει την οπίσθια αψίδα του cokcpit με τον πρώτο νομέα του κώνου της ουράς δίνοντας σταθερότητα στην όλη κατασκευή αλλά και αναπαριστώντας πιστά την εσωτερική ενίσχυση που έχει η άτρακτος σε εκείνο το σημείο!
    Έχοντας τελειώσει τις τοποθετήσεις των former, προχωράμε με τα stringer για να δέσει το πάνω μισό και να ετοιμαστεί για τα πετσώματα.
    Επιτέλους, και κάτι που θυμίζει άτρακτο πάνω στον πάγκο μας!

    Σημ. Το διαγώνιο πηχάκι Balsa μέσα στο cockpit είναι προσωρινό - μπαίνει εκεί μέχρι να αρχίσει να "δένει" η άτρακτος για να αποφύγουμε στρεβλώσεις. Το ίδιο και τα 2 πηχάκια που συνδέουν ψηλά τις αψίδες.


    * 20210131_163756.jpg (90.55 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 526 φορές.)

    * 20210131_163948.jpg (92.07 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 527 φορές.)

    * 20210131_185536.jpg (95.09 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 524 φορές.)

    * 20210131_211212.jpg (84.58 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 527 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.525


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #76 στις: Τετάρτη, 16 Φεβ 2022, 10:18:29 »

    Ωραίο αεροπλάνο Έκτωρ!!

    Υπάρχει στο αεροδρόμιο του Μεσολογγίου ένα ίδιο! Thumbs up
    Καταγράφηκε
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.379



    « Απάντηση #77 στις: Τετάρτη, 16 Φεβ 2022, 10:58:30 »

    Πρέπει να είναι αυτό που ήταν παλαιότερα στην Κωπαίδα. Ο Γιώργος Ζήσης είχε μεταφέρει αρκετά από τα αεροσκάφη που είχε εκεί.
    Καταγράφηκε
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.525


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #78 στις: Τετάρτη, 16 Φεβ 2022, 16:12:09 »

    Καλησπέρα Αντώνη! Thumbs up

    Αυτό είναι?


    * FB_IMG_1645020593352.jpg (95.66 KB, 1080x810 - εμφανίστηκε 407 φορές.)

    * FB_IMG_1645020601121.jpg (80.56 KB, 1080x810 - εμφανίστηκε 402 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.379



    « Απάντηση #79 στις: Τετάρτη, 16 Φεβ 2022, 22:06:39 »

    Ναι ακριβώς. Στην αρχή του thread ο evan είχε ανεβάσει σχετική φωτογραφία. Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει ιδιοκτήτη τώρα αλλά δύσκολο το βρίσκω. Και με την πάροδο του χρόνου οι φθορές αναπόφευκτες.
    Καταγράφηκε
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 928



    « Απάντηση #80 στις: Κυριακή, 6 Μάρ 2022, 11:45:50 »

    Πολύ ενδιαφέρον αγαπητοί - ευχαριστούμε για τις πολύτιμες πληροφορίες!

    Όχι μόνον λοιπόν βρίσκεται ακόμα στη χώρα μας ένα 415, αλλά αντιπροσωπεύει και το μοντέλο που θέλουμε να αναπαραστήσουμε (C σε D conversion, αλλά με το ίσιο αλεξινέμιο και τα μικρά πίσω παράθυρα).
    Παραθέτουμε και 2 φωτό από αμιγές μοντέλο 415-D για να καταλάβουμε τις διαφορές που εννοούμε.

    Σημ. Επειδή τα Ercoupe έχουν περάσει από πολλά χέρια κατασκευαστών (τα δικαιώματα πουλήθηκαν αρκετές φορές) αλλά και εκάστοτε ιδιοκτητών, όλα είναι διαφορετικά. Κάποια C αλλάξανε το αλεξινέμιο σε bubble type αλλά βάστηξαν τα μικρά παράθυρα, κάποια D έχουν το ίσιο αλεξινέμιο με μεγάλα παράθυρα, κλπ. Και ακόμα δεν μπήκαμε στο θέμα cockpit!

    Eίναι, δηλαδή, αδύνατη η πιστή υπο κλίμακα αναπαράσταση εάν κανείς δεν καταλήξει σε πρωτότυπο θέμα εξαρχής και προσπαθήσει από διάφορες φωτογραφίες να φτιάξει μοντέλο και στο τέλος απλά να επιλέξει διάκοσμο... Μή μας ρωτάτε πως το καταλάβαμε!


    * windscreen-starboard.jpg (66.98 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 305 φορές.)

    * canopy-port.jpg (60.86 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 313 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 928



    « Απάντηση #81 στις: Κυριακή, 6 Μάρ 2022, 12:40:06 »

    Πάμε λοιπόν να ξεκινήσουμε να δίνουμε "χαρακτήρα" στο μοντέλο με το πέτσωμα της άνω ατράκτου.

    Εδώ, η BUSA μας δίνει ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ φύλλο 1.2x1.3m από ποιοτικό κόντρα πλακέ 0.4mm, το οποίο έρχεται ρολλαρισμένο στο δικό του κουτί (!) και το οποίο πρέπει να κοπεί σε διάφορα τμήματα με βάση ένα πατρόν κοπής που δίδεται στα σχέδια. Δυστυχώς βρήκαμε κάποια σχισίματα στις άκρες του, τα οποία θα έπρεπε να σκεφτούμε πως θα αποφύγουμε στα κομμάτια που θα βγάζαμε. Όχι κάτι φοβερά τραγικό πάντως.

    Απλώσαμε το φύλλο στον πάγκο, βγάλαμε τους χάρακες και τους αποστάτες ξυλουργικής και ξεκινήσαμε να τραβάμε γραμμές. Αφότου είδαμε ότι αποφεύγουμε τα σκισίματα, το Fat Max έπιασε δουλειά! (εδώ, το x-acto τα φτύνει...).


    * 20210201_205534.jpg (28.51 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 294 φορές.)

    * 20210201_205540.jpg (37.04 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 301 φορές.)

    * 20210201_205547.jpg (43.14 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 299 φορές.)

    * 20210201_220128.jpg (76.13 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 301 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 928



    « Απάντηση #82 στις: Κυριακή, 6 Μάρ 2022, 12:55:22 »

    Το πρώτο κομμάτι που μπαίνει επάνω είναι το πέτσωμα του ταμπλώ μπροστά από το αλεξινέμιο. Αυτό θέλει κοπή σε συγκεκριμένο καμπυλόγραμμο σχήμα και επειδή κολλιέται σε 2 μισά, η κοπές πρέπει να είναι απολύτως συμμετρικές. Επίσης, εδώ αρχίζει να αποδίδει και η προσοχή στη συμμετρία και διαστατική ακρίβεια του διαμήκους χωροδικτυώματος ("crutch"), καθότι εάν δεν είναι σωστή, τότε ακόμα και τέλεια να κόψει κανείς τα 2 μισά του πετσώματος, αυτά δε θα κάτσουν το ίδιο σωστά δεξιά-αριστερά με αποτέλεσμα είτε οπτική ασυμμετρία (κακό) είτε "τραβήγματα"/στραβώματα (χειρότερο!).

    Και μιλώντας για τραβήγματα, όποιος προσέξει τις φωτογραφίες, θα παρατηρήσει ότι το μπροστινό μέρος του crutch είναι ανασηκωμένο από την επιφάνεια εργασίας. Όχι, δεν είναι τράβηγμα. Η BUSA τα έχει σκεφτεί όλα: προκειμένου να μπορέσει ο κατασκευαστής να κολλήσει σωστά το πέτσωμα μέχρι κάτω, η εταιρία προτείνει τη στήριξη του crutch πάνω από την επιφάνεια εργασίας με 2 πήχεις balsa του 1.3m - τους οποίους και δίνει εξτρά μέσα στην ξυλεία! Αυτοί οι πήχεις φαίνονται στις φωτογραφίες να διατρέχουν διαμήκως κάτω από το crutch.

    Μετά από αρκετά dry fit για να τσεκάρουμε ότι όλα ήταν σωστά, προχωρήσαμε στην κόλληση με αργές κόλλες και πίεση με βάρος.

    Εδώ να παραθέσουμε και μια πολύ βολική λύση για το πρόβλημα εφαρμογής πίεσης σε καμπύλες επιφάνειες: σκάγια Νο.9 (~2mm) μέσα σε χοντρό πλαστικό σακκουλάκι! Φθηνή και αποτελεσματική λύση. Το μόνο δύσκολο είναι να βρεί κανείς οπλοπωλείο που να τα πουλάει χύμα για ιδιογόμωση - στην Αθήνα. Τα δικά μας σακκουλάκια έχουν 3kg το καθένα.


    * 20210202_185412.jpg (58.6 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 302 φορές.)

    * 20210202_185419.jpg (75.74 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 292 φορές.)

    * 20210202_193300.jpg (43.4 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 292 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 928



    « Απάντηση #83 στις: Κυριακή, 20 Μάρ 2022, 18:22:09 »

    Προχωράμε στο πέτσωμα της ράχης. Εδώ ξεκινάμε τις μετατροπές - το σχέδιο δίνει πατρόν για τα μεταγενέστερα μεγάλα τετράγωνα πίσω παράθυρα. Εμείς, όπως έχουμε προαναφέρει, θέλουμε να αναπαραστήσουμε τα original μικρότερα και πιο στρογγυλεμένα παράθυρα. Αυτό δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο να το πετύχουμε διότι μιλάμε για ένα άνοιγμα ιδιαίτερου σχήματος πάνω σε κουρμπαριστό πανέλο, χωρίς να έχουμε πατρόν - παρά μόνον φωτογραφίες.

    Προμηθευτήκαμε αρκετά χαρτόνια χειροτεχνίας και ξεκινήσαμε το κόψε-δοκίμασε-φωτό.

    Μας πήρε καμιά 10αριά δοκιμές εφαρμογής με τα χαρτόνια μέχρι να αποφασίσουμε ότι είμαστε κοντά στο επιθυμητό αποτέλεσμα!



    * 20210206_115546.jpg (73.48 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 184 φορές.)

    * 20210206_161614.jpg (47.8 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 181 φορές.)

    * 20210206_200504.jpg (80.83 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 183 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 928



    « Απάντηση #84 στις: Κυριακή, 20 Μάρ 2022, 18:28:33 »

    Αφότου καταλήξαμε στο σωστό πατρόν, μεταφέραμε το σχήμα στα στο λεπτό κόντρα πλακέ, κόβοντας 2 ολόιδια παράθυρα ταυτόχρονα για το δεξί και αριστερό κομμάτι (πιασμένα μαζί, φινίρισμα με το σβουράκι).

    Προχωρήσαμε σε πολλές δοκιμές εφαρμογής των κομματιών για να πετύχουμε όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα στις ενώσεις διοτί αυτές είναι ιδιαίτερα εμφανείς στο τελικό φινίρισμα του μοντέλου!


    * 20210206_190324.jpg (37.06 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 175 φορές.)

    * 20210206_190531.jpg (45.08 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 184 φορές.)

    * 20210206_191553.jpg (81.19 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 178 φορές.)

    * 20210206_191558.jpg (41.43 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 186 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 928



    « Απάντηση #85 στις: Κυριακή, 20 Μάρ 2022, 18:32:16 »

    Η προετοιμασία είναι το 95% του αποτελέσματος πριν από την κόλληση. Μετά, απλά απολαμβάνουμε το αποτέλεσμα - δηλ...


    * 20210206_194325.jpg (43.96 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 177 φορές.)

    * 20210206_195137.jpg (41.44 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 183 φορές.)

    * 20210206_200654.jpg (31 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 177 φορές.)

    * 20210206_200657.jpg (36.67 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 179 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 928



    « Απάντηση #86 στις: Κυριακή, 20 Μάρ 2022, 18:34:46 »

    ....σχεδόν μηδενικά διάκενα.


    * 20210206_195252.jpg (42.72 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 176 φορές.)

    * 20210206_200548.jpg (69.57 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 184 φορές.)

    * 20210206_200551.jpg (70.18 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 182 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 928



    « Απάντηση #87 στις: Κυριακή, 20 Μάρ 2022, 18:42:15 »

    Συνεχίζουμε με τη ράχη. Και εδώ η υπομονή στην προσεκτική εφαρμογή θα μας χαρίσει καλό αποτέλεσμα αργότερα.
    Βέβαια, το γεγονός του ότι η άτρακτος είναι καρφιτσωμένη σε μικρή απόσταση από την επιφάνεια βοηθάει διότι δε χρειάζεται τα κομμάτια να είναι ακριβώς κομμένα στο κάτω μέρος (εξέχουν ελαφρά, θα τριμμαριστούν μετά). Προκειμένου να πετύχουμε καλή κόλληση στο crutch, χωρίς κυματισμούς χρησιμοποιήσαμε προφίλ αλουμινίου σε συνδυασμό με τα σακκουλάκια με τα σκάγια για να εφαρμόσουμε ομογενή πίεση. Χρησιμοποιήσαμε αργή κόλλα προς αποφυγή γλιστρημάτων/ατυχημάτων κατά την τοποθέτηση (κάθε λάθος θα σήμαινε ξεκίνημα από την αρχή!). Οι φωτό εξηγούν.


    * 20210206_205821.jpg (91.64 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 191 φορές.)

    * 20210206_205841.jpg (30.91 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 173 φορές.)

    * 20210207_080231.jpg (50.47 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 176 φορές.)

    * 20210207_080909.jpg (46.04 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 176 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 928



    « Απάντηση #88 στις: Κυριακή, 20 Μάρ 2022, 18:46:24 »

    Και έτοιμο!


    * 20210207_113125.jpg (87.22 KB, 800x600 - εμφανίστηκε 181 φορές.)

    * 20210207_113140.jpg (45.65 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 176 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 928



    « Απάντηση #89 στις: Κυριακή, 20 Μάρ 2022, 18:48:37 »

    Και τα απαραίτητα φινιρίσματα: τριμμάρισμα στο κάτω μέρος και γυαλοχαρτάρισμα στην επάνω μεριά  - το οποίο μας απέδειξε την ακρίβεια της εφαρμογής (κάθε στρώση του κόντρα πλακέ είναι... 0.1mm)!


    * 20210207_114209.jpg (36.41 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 181 φορές.)

    * 20210207_122133.jpg (30.47 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 177 φορές.)

    * 20210207_122141.jpg (23.77 KB, 450x600 - εμφανίστηκε 179 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Σελίδες: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 10     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)  |  Κλίμακος (scale) F4C και semi scale (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.039 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.