Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.331 μηνύματα σε 12.381 θέματα από 6.300 Μέλη / Τελευταίο μέλος: CharlesjeF
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 19 Απρ 2024, 06:17:27

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 19 Απρ 2024, 06:17:27

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 01:10]

    από Yiannis_S
    [Χθες στις 00:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από tsiou
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 23:05:11]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]

    από chris 1975
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 11:21:01]

    από tasospap
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 09:47:39]

    [Παρασκευή, 12 Απρ 2024, 17:02:03]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 20:51:06]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 12:49:07]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 08:22:03]

    από Yiannis_S
    [Τρίτη, 9 Απρ 2024, 00:01:58]

    από jjkor
    [Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 00:59:23]

    [Πέμπτη, 4 Απρ 2024, 22:49:28]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6300
    Τελευταίο: CharlesjeF
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304331
    Σύνολο θεμάτων: 12381
    Online σήμερα: 89
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 96
    Συνολικά: 97
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2 3  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: How to?  (Αναγνώστηκε 7198 φορές)
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 343



    « στις: Δευτέρα, 8 Ιούν 2020, 17:53:15 »

    Καλησπέρα  σε όλη την παρέα.
    Μετά από πολύ καιρό και εν μέσω καραντίνας είπα και εγώ να ξεκινήσω μία κατασκευή free flight ένα κιτ της gillows ένα  cessna 150 kit 309. Προχωρώντας  δημιουργούνται διάφορες κατασκευαστικές  απορίες.
    Έχω προχωρήσει την άτρακτο και θα συνεχίσω με οριζόντιο και κάθετο σταθερό.
    Η απορία που έχω είναι  πως κάνουμε  το τριμάρισμα  σε περίπτωση  που θέλουμε να διορθώσουμε τις κινήσεις στο  elevator ή στο rudder,το ρωτάω τώρα πριν φτιάξω  τις επιφάνειες ώστε να κάνω κάτι πρίν.
    Ευχαριστώ.

    ΥΓ εν συνεχεία  έπονται  και άλλες απορίες.
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.756



    WWW
    « Απάντηση #1 στις: Δευτέρα, 8 Ιούν 2020, 20:47:51 »

    Καλησπέρα !Εννοείς οταν θα εχεις χτήσει τα πηδάλια και θα ειναι κολλημένα στις μοίρες που λέει ο κατασκευαστής? Η πρίν , στο ποσες μοιρες να βαλεις κατα την κατασκευή τους?
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 343



    « Απάντηση #2 στις: Τρίτη, 9 Ιούν 2020, 13:50:16 »

    Όταν κολλήσεις τα πηδάλιά στις προκαθορισμένες θέσεις του κατασκευαστή.
    Πέραν τούτου δε λέω και για κάποια τρικ ίσως που γίνονται  με έξτρα κολλημένες επιφάνειες ή άλλο τρόπο όπου η πλεύση του απ δεν είναι η αναμενόμενη.
    βέβαια αυτά που λέω ίσως αφορούν περiσσότερο κατασκευές indoor;
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #3 στις: Τρίτη, 9 Ιούν 2020, 16:26:06 »

    Το τριμάρισμα ενός μικρού μοντέλου ελεύθερης πτήσης, είναι μία επιστήμη από μόνη της.

    Υποτίθεται ότι η διαμήκης δίεδρος είναι ελεγμένη και ο κατασκευαστής μπορεί να την πετύχει. Φυσικά αντιλαμβάνομαι την απορία,
    τι κάνουμε αν χρειάζεται να αλλάξουμε την γωνία, χώρια από την μετακίνηση του κέντρου βάρους.

    Αν χρειαστεί αλλαγή της γωνίας του οριζόντιου σταθερού αυτή θα είναι πολύ μικρή. Μερικά δέκατα του χιλιοστού.
    Μην την κολλήσεις. Κάνε την εσοχή που μπαίνει στην θέση του λίγο πιο ψηλή, ώστε να μπορεί να αλλάξει μέσα σε αυτή λίγο η γωνία του.
    Θα στερεώνεται με σφήνες από μπάλσα. Όταν το τριμάρεις το κολλάς μόνιμα στην γωνία που βρέθηκε ότι αποδίδει καλύτερα

    Οσον αφορά το κάθετες επιφάνειες αφήνουμε ένα κινητό (αρθρωτό) rudder, που μπορεί να στραφεί λίγο.
    Αν είναι από μπάλσα θα το αρθρώςεις με δύο λαμάκια, από κουτί αναψυκτικών ή κάλυμμα στεγανοποίησης του κουτιού στιγμιαίου καφέ.

    Μπορείς όμως να αφήσεις όλη την επιφάνεια τριμαρίσματος μόνο με λαμαρίνα. Ότι και αν βάλεις πρέπει να μένει ακίνητο εκεί που το ορίζεις.
    Αυτό που ίσως να μην γνωρίζουν πολλοί, είναι η διασταύρωση των πηδαλίων. Κολλάμε στο ένα ή και στα δύο χείλη εκφυγής, κοντά στο αακροπερύγια, μικρή επιφάνεια από λαμαρίνα (υλικό ως ανωτέρω) κσι τα εκτρέπουμε για κλίση αντίθετη με το rudder.Το ερώτημα είναι πιο από τα δύο θα είναι το ισχυρό, και πιο το βοηθητικό/αντισταθμίστικό. Επίσης λύση μπορεί να δώσει λίγο βαράκι στο ένα ακροπτερύγιο.

    Παρακαλώ τον αγαπητό Γιώργο Κανδυλάκη, να διορθώσει ή /και να εμπλουτίσει την απάντησή μου.
    Εν γένει τα λαστιχοκίνητα scale τα τριμάρουμε σε δεξιές στροφές για να αντισταθμίζεται πιό εύκολα η ροπή του λάστιχου.,  
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #4 στις: Πέμπτη, 11 Ιούν 2020, 12:42:19 »

    Γεια σου Γιώργο,

    τα λέει πάνω-κάτω ο jkon...

    τρεις βασικές επιλογές για τα πηδάλια:

    μονοκόματα, οπότε η ρύθμιση γίνεται με παραμόρφωση τους (λύγισμα, με ατμό ή με φύσημα). εύκολο, ελαφρύ, γρήγορο, αφήνει όμως ζάρες...

    με σκληρούς μεντεσέδες (από αλουμίνιο αναψυκτικού, σύρμα δεματικού ή άλλο). Πιο όμορφο, πιο πρακτικό, πιο δύσκολο, πιο βαρύ...

    με πρόσθετο πηδάλιο από διαφανές πλαστικό... Παρά την εμφάνιση το χρησιμοποιούν πολλοί...


    Μια διαφωνίσ μόνο, τα free flight προτιμούν κατά κανόνα τις αριστερές πτήσεις.
    Σωστή η αναφορά ότι δεξιά πετάνε καλύτερα (πιο οριζόντια και πιο σταθερή πτήση), θέλει όμως πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια και εμπειρία στο τριμάρισμα. Λίγοι το επιλέγουν, π.χ. στους αγώνες που πηγαίνω ζήτημα να πετάει ένα 10% έτσι...

    gkan
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Παρασκευή, 12 Ιούν 2020, 06:01:31 »


    Μια διαφωνίσ μόνο, τα free flight προτιμούν κατά κανόνα τις αριστερές πτήσεις.
    Σωστή η αναφορά ότι δεξιά πετάνε καλύτερα (πιο οριζόντια και πιο σταθερή πτήση), θέλει όμως πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια και εμπειρία στο τριμάρισμα. Λίγοι το επιλέγουν, π.χ. στους αγώνες που πηγαίνω ζήτημα να πετάει ένα 10% έτσι...

    gkan

    Ευχαριστώ Γιώργο, έχεις δίκιο, διορθώνω με αυτά που γνωρίζω, τα περισσότερα  ε. π.  πετάνε αριστερόστροφα εκτός από τα scale χαμηλοπτέρυγα που τους βολεύει να πετάνε δεξιόστροφα.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 343



    « Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 23 Σεπ 2020, 22:48:01 »

    Καλησπέρα  σε όλη την παρέα.
    Το project προχορά  φυσικά θα ζητήσω βοήθεια  στην τοποθέτηση  των φτερών και οριζοντίου και κάθετου.


    * 20200923_222216a.jpg (136 KB, 677x409 - εμφανίστηκε 539 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 23 Σεπ 2020, 23:21:52 από geoli » Καταγράφηκε
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 25 Σεπ 2020, 22:50:45 »

     Ενα πολύ καλό "τεύχος" του 1974 με πληροφορίες για 12 μαχητικά του WW II, το κάθε ένα με πλήρη σχέδια, ρυθμίσεις , και χαρακτηριστικά ειναι αυτό που επισυνάπτω.
    Ειναι όλα σε κλίμακα 1/24 "free flighit" για rubber η CO2. βέβαια 'οποιος θέλει και επιθυμεί μπορούν κάλλιστα να μετετραπούν και σε R/C.
    Αντε και καλές κατασκευές !!! Cheesy 
     [https://rclibrary.co.uk/index.asp][/url]
    Καταγράφηκε
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #8 στις: Παρασκευή, 25 Σεπ 2020, 23:01:06 »

    https://rclibrary.co.uk/files_titles/1119/FlyingScaleModelsWWII.pdf
    Καταγράφηκε
    aru
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 60


    small details matter


    « Απάντηση #9 στις: Σάββατο, 26 Σεπ 2020, 12:27:41 »

    Τι ωραίος θυσαυρούλης είναι αυτός!!  Thumbs up
    Καταγράφηκε
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 343



    « Απάντηση #10 στις: Σάββατο, 26 Σεπ 2020, 14:25:23 »


    https://rclibrary.co.uk/files_titles/1119/FlyingScaleModelsWWII.pdf

    Πολύ ωραία σελίδα! Thumbs up
    Καταγράφηκε
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 343



    « Απάντηση #11 στις: Σάββατο, 26 Σεπ 2020, 14:45:47 »

    Καλημέρα σε όλη την παρέα.

    Συνεχίζοντας  την κατασκευή και προσπαθώντας να γίνει όσο το δυνατό σωστότερη δουλειά  έρχομε στην επόμενη φάση που είναι η κάλυψη με tissue ή μεταξόχαρτο ελληνιστί;
    και το πρώτο ερώτημα είναι η κόλλα που θα χρησιμοποιήσω, α) uhu stick και αρεωμένη ξυλόκολλα με νερό, και μετά βρέξιμο με νερό, β) dope και μετά βρέξιμο με νερό και dope ή dope με οινόπνευμα.
    Εδώ επειδή πολύς λόγος γίνεται στο διαδίκτυο θα ήθελα να ακούσω την άποψη σας
    Τέλος το tisssue βάφεται:
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια και το χρόνο σας! Χαμόγελο

    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #12 στις: Σάββατο, 26 Σεπ 2020, 15:31:09 »

    Αγαπητέ Γιώργο,

    Σίγουρα θα βρεις απαντήσεις στο βιβλίο μου

    http://jkon.elao.gr  στις γενικές κατασκευαστικές οδηγίες.

    Αυτό που δεν μπορώ να διερευνήσω είναι η ποιότητα και το βάρος του χαρτιού επικάλυψης που έχεις.

    καλη συνέχεια
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #13 στις: Σάββατο, 26 Σεπ 2020, 16:05:13 »

    Καλημέρα σε όλη την παρέα.

    Συνεχίζοντας  την κατασκευή και προσπαθώντας να γίνει όσο το δυνατό σωστότερη δουλειά  έρχομε στην επόμενη φάση που είναι η κάλυψη με tissue ή μεταξόχαρτο ελληνιστί;
    και το πρώτο ερώτημα είναι η κόλλα που θα χρησιμοποιήσω, α) uhu stick και αρεωμένη ξυλόκολλα με νερό, και μετά βρέξιμο με νερό, β) dope και μετά βρέξιμο με νερό και dope ή dope με οινόπνευμα.
    Εδώ επειδή πολύς λόγος γίνεται στο διαδίκτυο θα ήθελα να ακούσω την άποψη σας
    Τέλος το tisssue βάφεται:
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια και το χρόνο σας! Χαμόγελο


    Μπορείς να βρείς πολύ καλά χρωματιστά χαρτιά από την DIAMOND MODELS.

    http://www.diamond-models.gr/materials/
    « Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 27 Σεπ 2020, 01:45:50 από Γιώργος Κανδυλάκης » Καταγράφηκε
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #14 στις: Κυριακή, 27 Σεπ 2020, 02:00:45 »

    α) επικάλυψη:

    τρεις τρόποι για την κόλληση του χαρτιού

    1, με Uhu Stick

    2, με αραιωμένη (50-50 με νερό) άσπρη κόλλα

    3, με βερνίκι νίτρου στον ξύλινο σκελετό, στέγνωμα και μετά ενεργοποίηση από πάνω με διαλυτικό.

    Προσωπικά οπαδός του 3, αν και θέλει πολύ καλό εξαερισμό...

    β) τέντωμα του χαρτιού: με νερό, οι λεπτές επιφάνειες (φτερό, ουρά) στερέωση σε επίπεδη επιφάνεια κατά το στέγνωμα για να μην σκευρώσουν

    γ) αδιαβροχοποίηση / στεγάνωση επικάλυψης (doping): 2-3 χέρια αραιωμένο βερνίκι νίτρου

    δ) βάψιμο: μόνο με αερογράφο ή σπρέυ, ελαφριά χέρια. Δεν το συνιστώ σε πρώτη φάση, λόγω βάρους. Καλύτερα τα χρωματιστά χαρτιά...

    Αυτά που προτείνει ο Dimko μου φαίνονται αρκετά καλά...

    Τέλος, ένας από τις καλύτερους οδηγούς για τα διάφορα βήματα κατασκευής ενός stick and tissue model εδώ:
    http://www.ffscale.co.uk/comper.htm

    ειδικά για την επικάλυψη:
    http://www.ffscale.co.uk/comp7.htm
    http://www.ffscale.co.uk/comp8.htm

    gkan
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Σελίδες: [1] 2 3  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα Free Flight  |  Κατασκευές Free Flight (Συντονιστής: Γιώργος Κανδυλάκης)  |  Θέμα: How to?
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.033 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.