Καλησπέρα σας!
Πρώτα πρώτα να εκφράσω τον θαυμασμό και την έκπληξή μου: η τελευταία απάντηση σε αυτήν τη θεματική ενότητα (Ηλεκτρικά Ελικόπτερα), είναι το 2017. Μάλλον έχει φθίνει το ενδιαφέρον γι' αυτά. Τυχερός θα είμαι αν πάρω απάντηση σε αυτό που θέλω να ρωτήσω, όχι λόγω του ότι δεν θα ενδιαφερθεί να απαντήσει κανείς, αλλά γιατί δεν θα ασχολείται με ελικόπτερα, ή δεν θα θυμάται....κι εδώ που τα λέμε εγώ εδώ μέσα τον Διονύση Γκούσκο βλέπω μόνο να ασχολείται με ελικόπτερα, με καύσιμο βέβαια. Ελπίζω να κάνω λάθος! Θα δείξει!
Λοιπόν, έχω ένα 450άρι τσόπτερο (τσόπτερο στα κορακίστικα σημαίνει ελικόπτερο, εκ του αμερικάνικου "chopper", ελληνιστί τσόπερ, βάλε του και φτερά--> τσόπτερο).
Α! Σας είπα ότι είμαι καινούργιος στα 6κάναλα τσόπτερα; Ισχύει και αυτό. Δεν ξέρω να πετάω αυτές τις παλιομηχανές. Από τα αεροπλάνα προέρχομαι. Από μηχανές που θέλουν να πετάξουν κι όχι που τις κάνει ο άνθρωπος να πετάξουν.
Τα παραπάνω όμως είναι λίγο πολύ γνωστά και χιλιοειπωμένα (και απαράδεκτα).
Οπότε, το έστησα το τσόπτερο και όλα καλά. Έχω κάνει και το πρώτο μου spool up. Έτσι δεν λέγεται; Ναι, επέζησε. Οι βασικές κινήσεις του είναι σωστές και κατάφερα κιόλας να το κάνω light on the skids (ήμουν με εκπαιδευτικά σκέλη).
Α! (άντε πάλι...) Σας είπα ότι το τσόπτερο είναι με flybar; Βέεεεβαια, ισχύει και αυτό. Τόσο vintage! ΔΕΝ έχω ακόμα εισέλθει στην flybarless τεχνολογία.
Οπότε, ως γνωστόν, χρειάζεται gyro και όντως έχω βάλει ένα (μτχ) Futaba GY-401.
Η ερώτηξή μου λοιπόν είναι (άντε επιτέλους μας τα έπρηξες θα πείτε...): πρέπει να κάνω οποιαδήποτε ρύθμιση στην ουρά με το γυροσκόπιο σε normal mode; Τί έκανα τώρα; Ρύθμισα το μπράτσο του σέρβο στο κέντρο και το pushrod έτσι ώστε το βήμα των λεπίδων της ουράς να είναι περίπου μηδέν. Τριμ στον πομπό, επίσης μηδέν. Κατόπιν, όταν δοκίμασα το ελικόπτερο, δεν έκανα καμία άλλη κίνηση, παρά μόνο να ρυθμίσω το γυροσκόπιο σε Heading Hold mode. Αυτό, όπως περίμενα κι όπως είναι φυσικό, όταν άρχισε να γυρίζει το στροφείο ρύθμισε και το pitch της ουράς έτσι ώστε αυτή να μην γυρίζει! Όλα καλά μου φάνηκαν. Αλλά έτσι έπρεπε να το κάνω; Ή μήπως έπρεπε να τριμάρω πρώτα εγώ, με το γυροσκόπιο σε normal mode, την ουρά κι έπειτα να φέρω ξανά το μπράτσο του σέρβο στην μεσαία θέση, κρατώντας όμως το pitch που βρήκα και μετά να το γύριζα σε heading hold το γυροσκόπιο;
Αυτά για την ώρα κι ευχαριστώ. Έποντα όμωςι κι άλλες ερωτήσεις, να ξέρετε!