Τίτλος: Futaba GY-401 σε 450άρι τσόπτερο Αποστολή από: Nikolas K στις Παρασκευή, 24 Αύγ 2018, 15:42:50 Καλησπέρα σας! ;)
Πρώτα πρώτα να εκφράσω τον θαυμασμό και την έκπληξή μου: η τελευταία απάντηση σε αυτήν τη θεματική ενότητα (Ηλεκτρικά Ελικόπτερα), είναι το 2017. Μάλλον έχει φθίνει το ενδιαφέρον γι' αυτά. Τυχερός θα είμαι αν πάρω απάντηση σε αυτό που θέλω να ρωτήσω, όχι λόγω του ότι δεν θα ενδιαφερθεί να απαντήσει κανείς, αλλά γιατί δεν θα ασχολείται με ελικόπτερα, ή δεν θα θυμάται....κι εδώ που τα λέμε εγώ εδώ μέσα τον Διονύση Γκούσκο βλέπω μόνο να ασχολείται με ελικόπτερα, με καύσιμο βέβαια. Ελπίζω να κάνω λάθος! Θα δείξει! :) Λοιπόν, έχω ένα 450άρι τσόπτερο (τσόπτερο στα κορακίστικα σημαίνει ελικόπτερο, εκ του αμερικάνικου "chopper", ελληνιστί τσόπερ, βάλε του και φτερά--> τσόπτερο). Α! Σας είπα ότι είμαι καινούργιος στα 6κάναλα τσόπτερα; Ισχύει και αυτό. Δεν ξέρω να πετάω αυτές τις παλιομηχανές. Από τα αεροπλάνα προέρχομαι. Από μηχανές που θέλουν να πετάξουν κι όχι που τις κάνει ο άνθρωπος να πετάξουν. ;) Τα παραπάνω όμως είναι λίγο πολύ γνωστά και χιλιοειπωμένα (και απαράδεκτα). Οπότε, το έστησα το τσόπτερο και όλα καλά. Έχω κάνει και το πρώτο μου spool up. Έτσι δεν λέγεται; Ναι, επέζησε. Οι βασικές κινήσεις του είναι σωστές και κατάφερα κιόλας να το κάνω light on the skids (ήμουν με εκπαιδευτικά σκέλη). Α! (άντε πάλι...) Σας είπα ότι το τσόπτερο είναι με flybar; Βέεεεβαια, ισχύει και αυτό. Τόσο vintage! ΔΕΝ έχω ακόμα εισέλθει στην flybarless τεχνολογία. Οπότε, ως γνωστόν, χρειάζεται gyro και όντως έχω βάλει ένα (μτχ) Futaba GY-401. Η ερώτηξή μου λοιπόν είναι (άντε επιτέλους μας τα έπρηξες θα πείτε...): πρέπει να κάνω οποιαδήποτε ρύθμιση στην ουρά με το γυροσκόπιο σε normal mode; Τί έκανα τώρα; Ρύθμισα το μπράτσο του σέρβο στο κέντρο και το pushrod έτσι ώστε το βήμα των λεπίδων της ουράς να είναι περίπου μηδέν. Τριμ στον πομπό, επίσης μηδέν. Κατόπιν, όταν δοκίμασα το ελικόπτερο, δεν έκανα καμία άλλη κίνηση, παρά μόνο να ρυθμίσω το γυροσκόπιο σε Heading Hold mode. Αυτό, όπως περίμενα κι όπως είναι φυσικό, όταν άρχισε να γυρίζει το στροφείο ρύθμισε και το pitch της ουράς έτσι ώστε αυτή να μην γυρίζει! Όλα καλά μου φάνηκαν. Αλλά έτσι έπρεπε να το κάνω; Ή μήπως έπρεπε να τριμάρω πρώτα εγώ, με το γυροσκόπιο σε normal mode, την ουρά κι έπειτα να φέρω ξανά το μπράτσο του σέρβο στην μεσαία θέση, κρατώντας όμως το pitch που βρήκα και μετά να το γύριζα σε heading hold το γυροσκόπιο; Αυτά για την ώρα κι ευχαριστώ. Έποντα όμωςι κι άλλες ερωτήσεις, να ξέρετε! :lalala: :lalala: :) Τίτλος: Απ: Futaba GY-401 σε 450άρι τσόπτερο Αποστολή από: Aris M. στις Σάββατο, 25 Αύγ 2018, 15:12:52 Καλησπέρα Νικόλα!
Ξεκινώντας πιστεύω ότι εχεις συνδέσει σωστά τα καλώδια , εχεις επιλέξει το σωστό σερβο και εχεις ρυθμίσει σε DS on ή off.? το καλώδιο που ειναι για την ευαισθησία του gyro ειναι σε σωστό κανάλι; Ανάβει και σβήνει το led του gyro? Βασικός κανόνας σε αυτά τα gyro (avsc) ειναι να μην χρησιμοποιείς καθολου το τριμ απο τον πομπό. Πάντα 0, στο κέντρο δλδ. Απο εκει και πέρα καλα τα έκανες αν και θα έπρεπε να κανεις ενα σωστό σεταπ πρώτα σε νορμαλ Οχι αλλάζοντας το Χορν του σερβο το οποίο πρεπει να ειναι 90 μοίρες με το σερβο, αλλα το μήκος της ντιζας μηχανική ρύθμιση δλδ. Θέλει περίπου στις 3 μοίρες στα tail blades για να κάνει χοβερ. Πάντα ανοίγεις-συνδέεις τον δεκτή χωρίς να κουνήσεις καθολου το ελικόπτερο και τον διακόπτη στη θέση AVCS στον πομπό. Εχω να σου πω κι αλλα πολλα, καλύτερα θα ήταν στο τηλέφωνο! Αρης.. Τίτλος: Απ: Futaba GY-401 σε 450άρι τσόπτερο Αποστολή από: Nikolas K στις Σάββατο, 25 Αύγ 2018, 17:07:05 Γεια σου Αρη! Ευχαριστω για την απαντηση. Ναι εχω συνδεσει σωστα τα καλωδια και εβαλα ψηφιακο σερβο στο γυροσκοπιο. Γενικα αυτα τα εκανα σωστα νομιζω γιατι το ελικοπτερο δεν ειχε παραλογη συμπεριφορα, π.χ. να γυριζει γυρω γυρω.
Ουτε τριμ χρησιμοποιησα. Το γυροσκοπιο λογικα το τριμαρισε αυτοματα. Αυτο που λες τωρα, δηλ την αναλογικη ρυθμιση, μπορω να το κανω. Αλλα, αν θες διαβασε το π.μ. που σου εστειλα. Τίτλος: Απ: Futaba GY-401 σε 450άρι τσόπτερο Αποστολή από: sttpod στις Σάββατο, 25 Αύγ 2018, 17:37:47 Φίλε Νικόλα καλησπέρα και από εμενα.
Εγώ δε θα σου πω πως θα σεταρεις το 401, είμαι σίγουρος πως σου τα έχουν πει οι αποπανω πολύ καλά. Αυτό που θα σου πω είναι να προσπαθήσεις να διαβάσεις όσο το δυνατόν περισσότερο για το ελικόπτερο που έχεις μπροστά σου. Θα αλλάξει τελείως ο τρόπος που το βλεπεις. Και από τη στιγμή που λόγω αεροπλάνου ξέρεις προσανατολισμούς σε χρόνο μηδέν θα το σηκώσεις και σε λίγο καιρό ακόμα θα κάνεις οκταρια. Καλές προσγειώσεις να έχεις, πάντα στα πέδιλα! Εννοείται είμαι κι εγώ εδώ για όποιος βοήθεια χρειαστεις Τίτλος: Απ: Futaba GY-401 σε 450άρι τσόπτερο Αποστολή από: Nikolas K στις Σάββατο, 25 Αύγ 2018, 21:38:04 Ευχαριστω sttpod! :thumbs up:
Τίτλος: Απ: Futaba GY-401 σε 450άρι τσόπτερο Αποστολή από: Ilias K στις Πέμπτη, 30 Αύγ 2018, 11:33:09 μπραβο σου που αποφασισες να ασχοληθεις με τα ελικοπτερα, θελει μερακι, υπομονη και μπολικο διαβασμα/εξασκηση αλλα το αποτελεσμα θα σε δικαιωσει. εγω δυστυχως δεν εχω πλεον χρονο να ασχοληθω και γι'αυτο εχω δωσει σχεδον ο,τι ειχα, αλλα αν αποφασιζα να καταπιαστω ξανα, ελικοπτερο θα διαλεγα οσο δυσκολο και να ειναι
δυστυχως ολοι πλεον αγοραζουν αυτοαιωρουμενα (drone) που "πετανε" με ενα κουμπι. no problem, καθενας οπως τη βρισκει, το ασχημο ομως ειναι οτι λογω κοστους/δυσκολιας εχουν εξαφανιστει παντελως τα κιτ ελικοπτερων απο τα καταστηματα, με το ζορι βρισκεις και ανταλλακτικα.. Τίτλος: Απ: Futaba GY-401 σε 450άρι τσόπτερο Αποστολή από: Nikolas K στις Πέμπτη, 30 Αύγ 2018, 12:41:31 Καλησπέρα κι από εμένα!
Ναι όντως, πολλά καταστήματα έχουν πάψει να υποστηρίζουν τηλ. ελικόπτερα και φέρνουν αποκλειστικά drones. Υπάρχουν όμως ένα- δύο ελληνικά καταστήματα που έχουν μια -σχετικά- καλή ποικιλία σε ανταλλακτικά ελικοπτέρων ακόμα, τουλάχιστον μέχρι να τους τελειώσει το στοκ. Οι υπόλοιποι έχουν ακολουθήσει το ρέμα της εποχής. Εγώ θεωρώ τα ελικόπτερα πιό ενδιαφέροντα στο μοντελιστικό κομμάτι. Σαφώς, αν ήθελα να φωτογραφίζω ωραία σε τετρακόπτερο θα πήγαινα. Τίτλος: Απ: Futaba GY-401 σε 450άρι τσόπτερο Αποστολή από: sttpod στις Πέμπτη, 30 Αύγ 2018, 14:07:14 Νικολα προχωρα και μη φοβασαι τιποτα. Ο,τι χρειαστεις ειμαστε μαζι σου! :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:
|