Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
295.450 μηνύματα σε 12.047 θέματα από 6.181 Μέλη / Τελευταίο μέλος: sixoremenos
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Κυριακή, 19 Σεπ 2021, 20:07:34

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Κυριακή, 19 Σεπ 2021, 20:07:34

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από antonisng
    [Σήμερα στις 19:04]

    [Σήμερα στις 15:59]

    [Χθες στις 23:03]

    από chris 1975
    [Χθες στις 20:23]

    από dominicm
    [Χθες στις 13:15]

    από GeorgeC
    [Παρασκευή, 17 Σεπ 2021, 08:36:24]

    από Greekjets
    [Πέμπτη, 16 Σεπ 2021, 22:16:22]

    [Πέμπτη, 16 Σεπ 2021, 17:30:26]

    [Πέμπτη, 16 Σεπ 2021, 13:12:52]

    από dominicm
    [Τρίτη, 14 Σεπ 2021, 18:17:46]

    από bouzx6r
    [Τρίτη, 14 Σεπ 2021, 13:36:07]

    από geoli
    [Τρίτη, 14 Σεπ 2021, 12:54:50]

    από Anton53
    [Δευτέρα, 13 Σεπ 2021, 20:04:40]

    από Anton53
    [Δευτέρα, 13 Σεπ 2021, 16:01:41]

    [Σάββατο, 11 Σεπ 2021, 22:32:22]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6181
    Τελευταίο: sixoremenos
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 295450
    Σύνολο θεμάτων: 12047
    Online σήμερα: 48
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 35
    Συνολικά: 36
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Βοήθεια για Control Line Αυτόγυρο  (Αναγνώστηκε 17399 φορές)
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 792



    « στις: Κυριακή, 6 Ιαν 2008, 13:57:27 »

    Γειά σας και Χρόνια Πολλά!

    Θα ήθελα να ρωτήσω ορισμένα πράγματα γύρω από τα μοντέλα C/L. Έχω φτιάξει ένα C/L αυτόγυρο, με 12άρη κινητήρα, δικό μου σχέδιο.

    Α) Γενικά έχει κάποιος εμπειρία από C/L αυτόγυρα;
    Β) Πού πρέπει να βρίσκεται το κέντρο βάρους σε σχέση με το bellcrank; Γενικά σε σχέδια αεροπλάνων έχω δει ότι το bellcrank τοποθετείται πάνω στο κέντρο βάρους που συμπίπτει με το κέντρο πίεσης της αεροτομής της πτέρυγας. Ποιό από όλα είναι κανόνας; Στην παρούσα κατάσταση, στο μοντέλο μου, το κέντρο βάρους του αυτόγυρου βρίσκεται μπροστά από το bellcrank κατά κάποια απόσταση. Θα πρέπει να το προσέξω αυτό;
    Γ) Τί πάχος lines, τί μήκος και τί υλικό να χρησιμοποιήσω; Επιτρέπεται η πετονιά;
    Δ) Επειδή ο κινητήρας έχει RC καρμπυρατέρ, μπορείτε να μου πείτε έναν απλό και πρακτικό τρόπο για να στερεώσω το βαρελάκι του στην τελείως ανοικτή θέση;

    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις! Κάθε γνώμη χρήσιμη μου είναι!
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    rulis
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 7


    « Απάντηση #1 στις: Κυριακή, 6 Ιαν 2008, 16:06:02 »

    ΕΧΤΡΗΜ προσπαθεια να κανεισ cl αυτογυρο ΜΠΡΑΒΟ.
    Απο οσο θυμαμαι και ξερω το μπελ κρανκ μπαινει λιγο πιο πισω απο το κεντρο βαρους .Για το κεντρο βαρους σε σχεσει με το κεντρο πιεσεων δεν υπαρχει κανονασ ,σε καπιεσ αεροτομεσ συμπηπτει σε αλεσ οχι.
    Πετονια (ΝΑΥΛΟΝ) ψαρεματοσ δεν εινε καταληλη λογο ελαστικοτητασ,τα λαιν που χρησιμοπηουντε ειν ατσαλινο συρμα επινεικελομενο για να μην σκουριαζει και οταν μπλεκοντε τα συματα να μην εχουν τριβεσ (σαν χορδεσ ηλεκ. κιθαρασ) με διατομη 0,08-0,10mm αναλογα με το μεγεθοσ του μοντελου.Δυστυχωσ τετειο συρμα στα 10-12 μ αποσταση που χρειαζεσε δυσκολα  θα βρεισ.
    Κατι που μπορεισ να χρησιμοποιησεισ εινε συρματοσχοινο ψαρεματοσ πλαστικοποιημενο,το πιο λεπτο που θα βρεισ για να μην εχουν βαροσ τα λαινσ(σε ειδη ψαρικησ).
    Το βαρελακι του καρμπυρατερ, μπορεις να το στερεωσεις με μια ντιζα ρυθμιζομενη απο το αυτακι καπου στη βαση του κινητηρα η εαν το καρμπυρατερ σου το επιτρεπει βιδωνοντας τερμα τη βιδα που συγκρατει το βαρελακι.
    ιδιαιτερη προσοχη στο μηκος του τεποζιτιου απο τον κινητηρα. Το μοντελο οταν βρισκεται στην οριζοντια θεση ο κινητηρας πρεπει να δουλευει μπουκωμενος & οταν το μοντελο αποκτα ανοδικη πορεια ο κινητηρας σου να σφυριζει (φουλ στροφες).
    Αυτο επιτυγχανεται με τη σωστη ρυθμιση της βελονας & τη σωστη θεση του τεποζιτου.
    Καταγράφηκε
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 792



    « Απάντηση #2 στις: Κυριακή, 6 Ιαν 2008, 17:10:13 »

    ΕΧΤΡΗΜ προσπαθεια να κανεισ cl αυτογυρο ΜΠΡΑΒΟ.
    Απο οσο θυμαμαι και ξερω το μπελ κρανκ μπαινει λιγο πιο πισω απο το κεντρο βαρους .Για το κεντρο βαρους σε σχεσει με το κεντρο πιεσεων δεν υπαρχει κανονασ ,σε καπιεσ αεροτομεσ συμπηπτει σε αλεσ οχι.
    Πετονια (ΝΑΥΛΟΝ) ψαρεματοσ δεν εινε καταληλη λογο ελαστικοτητασ,τα λαιν που χρησιμοπηουντε ειν ατσαλινο συρμα επινεικελομενο για να μην σκουριαζει και οταν μπλεκοντε τα συματα να μην εχουν τριβεσ (σαν χορδεσ ηλεκ. κιθαρασ) με διατομη 0,08-0,10mm αναλογα με το μεγεθοσ του μοντελου.Δυστυχωσ τετειο συρμα στα 10-12 μ αποσταση που χρειαζεσε δυσκολα  θα βρεισ.
    Κατι που μπορεισ να χρησιμοποιησεισ εινε συρματοσχοινο ψαρεματοσ πλαστικοποιημενο,το πιο λεπτο που θα βρεισ για να μην εχουν βαροσ τα λαινσ(σε ειδη ψαρικησ).
    Το βαρελακι του καρμπυρατερ, μπορεις να το στερεωσεις με μια ντιζα ρυθμιζομενη απο το αυτακι καπου στη βαση του κινητηρα η εαν το καρμπυρατερ σου το επιτρεπει βιδωνοντας τερμα τη βιδα που συγκρατει το βαρελακι.
    ιδιαιτερη προσοχη στο μηκος του τεποζιτιου απο τον κινητηρα. Το μοντελο οταν βρισκεται στην οριζοντια θεση ο κινητηρας πρεπει να δουλευει μπουκωμενος & οταν το μοντελο αποκτα ανοδικη πορεια ο κινητηρας σου να σφυριζει (φουλ στροφες).
    Αυτο επιτυγχανεται με τη σωστη ρυθμιση της βελονας & τη σωστη θεση του τεποζιτου.

    Οκ, κέντρο βάρους σε σχέση με κέντρο πιέσεων το βρίσκουμε στην πορεία. Όσο αφορά τη θέση του bellcrank με το κέντρο βάρους, είναι πιό πίσω το bellcrank. Ωραία εως εδώ..
    Τώρα για τα σύρματα, δεν περιμένω και μεγάλες ταχύτητες για να έχω πρόβλημα ελαστικότητας. Πάντως, θα πάω αύριο να ψάξω για συρματόσχοινο σε μαγαζί ψαρέματος και βλέπουμε.
    Δύσκολο εγχείρημα το ξέρω. Επίσης αναφέρω ότι είναι η πρώτη μου κατασκευαστική προσπάθεια γενικά. Αλλά μου έχει μάθει αρκετά ως τώρα, χώρια τον ευχάριστο χρόνο που έχω περάσει κατασκευάζοντας και διαβάζοντας για τα στροφόπτερα. Αλήθεια, εδώ στην Ελλάδα γιατί κανείς δεν ασχολείται με μοντέλα αυτογύρων; Ένεκα της δυσκολίας;
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    hlsat
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 996


    ΗΛΙΑΣ ΞΑΝΘΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ


    « Απάντηση #3 στις: Κυριακή, 6 Ιαν 2008, 20:54:58 »

    Nikolas K καλησπερα ασχολουνται και εδω στην Ελλαδα με μοντελα control line και δεν τα ονομαζουμαι αυτογυρα αλλα δεσμια η κυκλυκης πορειας επισης ενα ακομη υλικο που μπορεις να χρεισιμοποιησης αντι για συρματοσχοινο ειναι το νημα ντακρον που δεν εχει ελαστικοτητα και αυτο το βρισκης σε καταστηματα με ειδη ψαρεματος το παχος που θα χρειασθης για το μεγεθος της μηχανης και την αποσταση ελεγχου ειναι 0.8 - 1.0 χιλ και δεν ειναι το θεμα ελαστικοτητα σχεση με την ταχυτητα αλλα με τον καλυτερο τροπο ελεγχου
    του μοντελου και του πηδαλιου σπυ ευχομαι καλες πτησεις και χωρις ζαλαδα λογο του γυρο γυρο
    Καταγράφηκε

    Χαρας το μαστορα που εχει μεγαλα κεφια
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.144



    « Απάντηση #4 στις: Κυριακή, 6 Ιαν 2008, 21:31:13 »

    Ηλία, υποθέτω ότι αναφέρεται πράγματι σε αυτόγυρο, μοντέλο δηλαδή με ρότορα ελεύθερης περιστροφής. Και σε δέσμιο, μια και θέλει να σταθεροποιήσει το γκάζι του κινητήρα.

    Νικόλα, δεν μπορώ να σε βοηθήσω άμεσα, λόγω έλλειψης γνώσης με το συγκεκριμένο θέμα, περίμενε να δουν τo μήνυμά σου ορισμένοι "παλαιότεροι" που έχουν φάει τα CL με το κουτάλι...

    Όσο για αυτόγυρα, πράγματι είναι δύσκολα και ιδιόμορφα, σε οποιαδήποτε μορφή, RC, CL ή FF. Όσες φορές δοκίμασα σε free flight, δεν είχα θετικά αποτελέσματα. Αντίθετα ο jkon κάτι κατάφερε

    https://www.aeromodelling.gr/album/displayimage.php?album=random&cat=10273&pos=-734

    Δες και αυτά τα video:
    http://www.metacafe.com/watch/229827/how_the_autogyro_works/
    (εξαιρετική ταινία εποχής, επεξηγηματική για τη λειτουργία του αυτόγυρου, ειδικά η προσγείωση με σταματημένη μηχανή !)

    http://www.youtube.com/watch?v=LOlQ9yFfbEY&feature=related
    (πτήση μοντέλου, μάλλον RC)

    Έχει και πολλά άλλα, αν ψάξεις

    Καλή συνέχεια με το μοντέλο, βάλε και φωτογραφίες να δούμε...

    Άλλη η ικανοποίηση των κατασκευών, άλλα και τα περιθώρια για πειραματισμούς  Thumbs up

    gkan
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    rulis
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 7


    « Απάντηση #5 στις: Δευτέρα, 7 Ιαν 2008, 00:04:47 »

    Νικο απλα δεν εγινε μοδα ,ισοσ λογο τησ μη συμβατικησ τοπολογιασ, ελειψεισ πληροφοριων καθωσ και καποιων τεχνηκων δυσκολιων.Σαν rc μοντελο χρειαζετε ικανοποιτικο διαδρομο για απογειωση (μεχρι να αναπτηξει το στροφειο ταχητητα για να αποκτησεισ την σχετικη αντωση) καθωσ και αξιοποιστο κινητηρα.Εχω δει 2 διαφορετικα μοντελα να πετουν την δεκαετηα του 80 το ενα μαληστα το εχω πεταξει και μπωρο να σου πω οτι ηταν παρα πολυ απλο στην πτησει του και αρκετα προβλεψιμο.
    Προσωπικα δεν ασχοληθηκα γιατη την εποχη εκεινη περνουσα τη φαση τησ ταχυτητασ και τον ακροβατικων.
    Προσοχη με τα λαινσ ,ασχετοσ ταχυτητασ το μοντελο σου εινε με μικρο κινητηρα + αργο.Βαση τησ φυγοκεντρου το μοντελο σου δεν θα εχει αρκετη ταση να φυγει εξω απο τον κυκλο.
    Αυτο συμενει χαλαρωσει των λαινσ +την αεροδυναμηκη αντισταση (κοιλια στα λαινσ)+ελαστικοτητα υλικου =καθηστερηση αποκρησησ στο υψουσ βαθουσ.Προβλημα στα CL.
     
     
     
    Καταγράφηκε
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #6 στις: Δευτέρα, 7 Ιαν 2008, 00:21:06 »

    Nikolas K δεν κατάλαβα αν ενδιαφέρεσαι για αυτόγυρο ή για C/L. Το μήνυμα σου δείχνει οτι μάλλον δεν έχεις ασχοληθεί με C/L έως τώρα.

    Α) Αυτόγυρα C/L έχουν πετάξει με επιτυχία, χωρίς φοβερά πτητικά χαρακτηριστικά, γι αυτό και δεν υπήρξαν ποτέ διαδεδομένα. Πιθανώς να υπάρχει στα περιοδικά και σχέδια που έχω κάτι. Στην Ελλάδα δεν ξέρω αν έχει φτιάξει κανένας κάτι. Ψάξε για C/L autogyro. Links για C/L θα βρείς πολλά στα Aeromodelling links και Aeromodelling links (unformatted), στις σελίδες του Dave Day θα βρεις και κάτι για αυτόγυρο (R/C).

    Β) Το κέντρο βάρους πρέπει να είναι λίγο πίσω ή το πολύ πολύ στο σημείο του κέντρου βάρους ή του άξονα του αυτόγυρου, στην περίπτωση αυτή. Ετσι η ροπή που δημιουργείται από την δύναμη συγκράτησης και την φυγόκεντρο τείνει να στρέψει το μοντέλο προς τα έξω. Στο τελικό αποτέλεσμα συμβάλει ή θέση των leadouts και η στροφή του κινητήρα και του πηδαλίου διευθύνσεως (rudder).

    Γ) Σημερινή .12 cu in (φαντάζομαι οτι αυτό ενοείς 12άρη κινητήρα) αντιστοιχει με .15+ παλαιότερη, θέλει ατσαλόσυρμα τουλάχιστον 0,3 mm (0.12") μήκους 15-16 m.

    Η πετονιά έχει ελαστικότητα και θα χρειαστείς πάχος 0,8 mm στα 12 m και μεγάλη λαβή. Εχω πετάξει αρκετά έτσι πιτσιρικάς, γιατί δεν έβρισκα ατσαλόσυρμα αλλά δεν υπάρχει μεγάλη ακρίβεια, κόβει ταχύτητα λόγω πάχους που συνεπάγεται αυξημένη αντίσταση και για τον ίδιο λόγο τα lines κάνουν αρκετή "κοιλιά".

    Με Dacron πετούσαν τα Coxάκια 0.049, δεν ξέρω για μεγαλύτερα. Το σύστημα πρέπει να αντέχει σε pull test τουλάχιστον 10 φορές το βάρος του μοντέλου. Υπολόγισε το ίδιο για κάθε νήμα και σύνδεσμο.

    Δ) Μερικά καρμπυρατέρ έχουν βίδα που επιτρέπει την σταθεροποίηση του trhottle σε ανοιχτή θέση. Αν όχι ένα αυτοσχέδιο ελατήριο απο ατσαλόσυρμα 0,6-0,8 mm βιδωμένο σε βίδα του κινητήρα αρκεί.

    Καλά όλα αυτά αλλά δεν ξεκινάς C/L έτσι όπως πας να ξεκινήσεις. Νομίζω έχεις έρθει σε επαφή με τον jkon. Κάνε λίγο υπομονή και ξεκίνησε με ένα συμβατικό μοντέλο.

    Για αυτόγυρα ίσως καλύτερα ν' ασχοληθείς σε R/C.
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 792



    « Απάντηση #7 στις: Δευτέρα, 7 Ιαν 2008, 11:10:18 »

    Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!

    Αυτό που έχω φτιάξει είναι και αυτόγυρο και Control Line!

    Μμ, ο κινητήρας είναι μια ASP .12 (λιγο παλιά, 15ετίας), αλλά από ό,τι βλέπω έχει οδηγό βίδα για το βαρελάκι (το κινεί ελικοειδώς). Επομένως, ναι θα τη βιδώσω τελείως μέχρι να σφηνώσει το βαρελάκι.
    Επομένως, ναι, πρέπει να είναι λίγο δύσκολο σαν πρώτη προσπάθεια. Θα προσπαθήσω πάντως να το πετάξω και βλέπουμε. Πάω στα καταστήματα ψαρικής τώρα!
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    hlsat
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 996


    ΗΛΙΑΣ ΞΑΝΘΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ


    « Απάντηση #8 στις: Δευτέρα, 7 Ιαν 2008, 13:41:09 »

    Καλημερα στα παιδια του θεματος οταν λεται και δεσμιο και αυτογυρο τι ενοηται το αυτογυρο τι ειναι γιατι οταν πετουσαμαι δεσμια δεν ειχαμαι αεροπλανα που να ειναι και αυτογυρα και ακομη και τωρα δεν εχω δει κατι τετοιο μια φωτο ισως βοηθουσαι την καταστασι να το γνωρισω μηπως και το ξερω αλλα με αλλη ονομασια ευχαριστω
    Καταγράφηκε

    Χαρας το μαστορα που εχει μεγαλα κεφια
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.144



    « Απάντηση #9 στις: Δευτέρα, 7 Ιαν 2008, 14:07:02 »

    Ηλία, δες τα links που έδωσα παραπάνω. Είναι απόλυτα κατατοπιστικά...

    gkan
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    GiannisX
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.505



    « Απάντηση #10 στις: Δευτέρα, 7 Ιαν 2008, 14:11:06 »

    http://www.autogyro.com/technic/specs.htm

    Model specs and graphic of rc autogyro
    Καταγράφηκε

    Aeolus-Rc
    hlsat
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 996


    ΗΛΙΑΣ ΞΑΝΘΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ


    « Απάντηση #11 στις: Δευτέρα, 7 Ιαν 2008, 14:12:28 »

    Γιωργο καλημερα τα γνωριζω τα αυτογυρα και εχω σχεδια αλλα σαν ελευθερης μορφης πτηση η σαν τηλεκατευθηνομενα δεν εχω δη αυτογυρο δεσμιο και φυσικα το πως ελενχεται απο τα σχοινια για αυτο και ρωτησα τα λινκ σου τα ειδα αλλα δεν δειχνουν κατι τετοιο ευχαριστω
    Καταγράφηκε

    Χαρας το μαστορα που εχει μεγαλα κεφια
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.144



    « Απάντηση #12 στις: Δευτέρα, 7 Ιαν 2008, 15:01:30 »

    Λάθος κατάλαβα τότε...

    Ελέγχονται ακριβώς σαν αεροπλάνα. Ο ρότορας περιστρέφεται ελεύθερα από το ρεύμα της προπέλας και συνισφέρει μόνο στην άνωση. Κάτι σαν φτερό, αλλά περιστρεφόμενο. Δεν υπάρχει μηχανισμός αλλαγής βήματος ή κάτι αντίστοιχο.

    Υπάρχουν κανονικά πηδάλια στην ουρά και κινητήρας για την ταχύτητα.

    Άρα έχουμε γκάζι, up-down elevator, left-right rudder.

    Σε CL έχουμε μόνο up-down και υπό προϋποθέσεις γκάζι...

    φιλικά

    gkan
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 792



    « Απάντηση #13 στις: Δευτέρα, 7 Ιαν 2008, 15:02:50 »

    Γιωργο καλημερα τα γνωριζω τα αυτογυρα και εχω σχεδια αλλα σαν ελευθερης μορφης πτηση η σαν τηλεκατευθηνομενα δεν εχω δη αυτογυρο δεσμιο και φυσικα το πως ελενχεται απο τα σχοινια για αυτο και ρωτησα τα λινκ σου τα ειδα αλλα δεν δειχνουν κατι τετοιο ευχαριστω

    Υπάρχουν δύο τρόποι για να ελέγξεις ένα C/L αυτόγυρο:

    Α) Ελέγχοντας την κλίση του στροφείου, ως προς το διαμήκη άξονα.
    Β) Χρησιμοποιώντας elevator για να ελέγχεις την κλίση όλου του αυτογύρου και κατα συνέπεια και του στροφείου.
    Γενικότερα, δίνοντας μεγαλύτερη κλίση στο στροφείο, οι στροφές αυξάνουν και η άντωση μεγαλώνει.
    Εγώ διάλεξα τον B τρόπο.

    Αγόρασα Dacron από ένα κατάστημα ειδών αλιείας. Αντέχει σε εφελκυσμό καπου 12.5 kg, πολυ περισσότερο από τα 10Χ700gr περίπου που απαιτείται.

    Τώρα, έχω δει αρκετά σχέδια μοντέλων αυτογύρων. To autogyro.com το έχω ξεκοκκαλίσει. Έχω δει όλα τα βίντεο του youtube επίσης. Μου αρέσει η ιδέα του αυτόγυρου γενικά. Συνδυάζει την αργή πτήση του ελικοπτέρου (κάνει και hovering σε ικανό μετωπικό άνεμο) με την τεχνολογική (σχετικά) απλότητα ενός αεροπλάνου.

    Στην περίπτωσή μου όμως, η δοκιμαστική πτήση θα δείξει το κατα πόσο το όλο σύστημα λειτουργεί.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 792



    « Απάντηση #14 στις: Δευτέρα, 7 Ιαν 2008, 15:10:01 »

    Λάθος κατάλαβα τότε...

    Ελέγχονται ακριβώς σαν αεροπλάνα. Ο ρότορας περιστρέφεται ελεύθερα από το ρεύμα της προπέλας και συνισφέρει μόνο στην άνωση. Κάτι σαν φτερό, αλλά περιστρεφόμενο. Δεν υπάρχει μηχανισμός αλλαγής βήματος ή κάτι αντίστοιχο.

    Υπάρχουν κανονικά πηδάλια στην ουρά και κινητήρας για την ταχύτητα.

    Άρα έχουμε γκάζι, up-down elevator, left-right rudder.

    Σε CL έχουμε μόνο up-down και υπό προϋποθέσεις γκάζι...

    φιλικά

    gkan

    Όταν ο de la Cierva επινόησε το αυτόγυρο αυτόν τον τρόπο χρησιμοποίησε. Ήταν όμως πολύ αργή η απόκριση λόγω γυροσκοπικών φαινομένων. Κατόπιν, φτιάχτηκαν αυτόγυρα που ελέγχονταν δίνοντας κλίσεις (διαμήκως και εγκάρσια) στο στροφείο. Αυτά δεν είχαν καθόλου elevator κι ailerons, παρά μόνο rudder. Ήταν όμως και αυτά δύσχρηστα γιατί είχαν βαριά χειριστήρια (πάλι λόγω γυροσκοπικών φαινομένων) και αργή απόκριση. Τα πιό επιτυχημένα αυτόγυρα κατασκευάστηκαν λίγο πριν την έλευση του πρακτικού ελικοπτέρου και ελέγχονταν με variable pitch blades και swashplates όπως τα ελικόπτερα. Επιβίωσαν όμως λίγο...
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα Control line  |  Ο κόσμος του control line  |  Θέμα: Βοήθεια για Control Line Αυτόγυρο
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.