Καλησπέρα σε όλους.
Μέχρι να έχουμε τα τελικά κομμάτια του πλαισίου μπορούμε να συνεχίσουμε την παρουσίαση του project με τα υπόλοιπα μέρη του και μόλις έχουμε τα frames θα επανέλθουμε με τη συναρμολόγηση..
G700ZΟ Κινητήρας, εξάτμιση & σχέση μετάδοσης.Β.Η. Hanson Modified
300 3D MAX (Zenoah G290 RC) με εξάτμιση
Hatori Gasser.
website:
http://www.bhhanson.com/aircraft_helicopter.htmΕλικόπτερο με βενζινοκινητήρα stock, είναι απλά μια ιπτάμενη(?)
κουδουνίστρα..
Οι βελτιωμένοι (modified) κινητήρες είναι μονόδρομος όταν πρόκειται για ελικόπτερα.. και όταν λέμε
βελτιωμένοι, δεν εννοούμε μόνο σε απόδοση αλλά το κυριότερο,
σε επίπεδα παραγόμενων κραδασμών (smooth running).
Είναι εξαιρετικά σπάνιο να δουλέψει stock μοτέρ σε ελικόπτερο από τους απίστευτα πολλούς κραδασμούς που παράγει..
Αυτά τα μοτερ (τα τύπου RC) είναι κατασκευασμένα για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και δεν έχουν υποστεί περαιτέρω επεξεργασία (ζύγισμα – αλάφρωμα – θυρίδωμα – ρεκτιφιέ κλπ..) για αυτό και είναι οικονομικοί στην αγορά τους και εξαιρετικά αξιόπιστοι αλλά ειναι και πολύ κακοί από άποψη κραδασμών.
Υπάρχουν αρκετοί που κάνουν βελτιώσεις σε αυτού του τύπου τους κινητήρες με αρκετά καλά αποτελέσματα τόσο σε μείωση των παραγόμενων κραδασμών όσο και στην βελτίωση της απόδοσης..
Αυτά τα μοτέρ έχουν το
διπλό κόστος αλλά στην πραγματικότητα δεν μπορούν να συγκριθούν με τα stock εφ όσον μιλάμε για ελικόπτερα και οι stock απλά δεν πετάνε.
Έχω κάνει αρκετές δοκιμές και πειράματα, έχω δει να κόβονται μπούμες και άξονες ουριαίου στον αέρα.. Ειδικά όταν θέλεις να ανεβάσεις στροφές και να παίξεις ψηλά, απλά δεν μπορείς.
Είναι επικίνδυνο για τον πιλότο αλλά και για τους γύρω του..
Οπότε, όσοι από εσάς το σκέφτεστε απλά ξεχάστε το. Πληρώστε ένα κινητήρα που δεν θα σας καταστρέψει το μοντέλο για να μην αναφερθώ σε χειρότερα σενάρια..
O Al Chianeli από την
B.H. Hanson είναι ο ορισμός του επαγγελματία στον τομέα αυτό.
Κύριος στις συμφωνίες του, απίστευτα φιλικός και υπομονετικός, άμεσος στις επικοινωνίες του, κορυφαίος στη δουλειά του και πάνω απ όλα άνθρωπος που ενδιαφέρεται για τον πελάτη του και όχι μόνο για τα $$..
Είναι η
δεύτερη φορά που τον προτιμώ και είμαι σίγουρος ότι θα μου στείλει ένα τέλειο κινητήρα, άψογα ζυγοσταθμισμένο για να παίζει ήρεμα ακόμη και σε υψηλές στροφές, ισχυρό και αξιόπιστο όπως ακριβώς και την πρώτη φορά που με δισταγμό πλήρωσα
δύο φορές το κόστος ενός Zenoah!
Το αποτέλεσμα όμως τον δικαίωσε και σήμερα είπα “Shut UP and take my money”!
Υπάρχουν και άλλοι που κάνουν την ίδια δουλειά αλλά πήγα στα σίγουρα, τα δοκιμασμένα..
Το μοτέρ που είχα βάλει τότε στο 800άρι ελικόπτερο της δουλειάς (29 3D MAX το έλεγε τότε..) ακόμη πετάει με συνολικό βάρος πτήσης περίπου τα 14 κιλά, έχει κάψει πάνω από 200 λίτρα καύσιμο μέχρις στιγμής σε αναλογία 32:1 με λάδι Stihl συνθετικό, με μια αλλαγή μπουζί και δύο αλλαγές μεμβρανών καρμπυρατέρ.
Καμπάνα συμπλέκτη.Θα χρησιμοποιήσουμε τον συμπλέκτη του Zenoah και θα χρειαστεί και μια καμπάνα συμπλέκτη που θα φέρει το γρανάζι (pinion)..
Παλαιότερα είχα δοκιμάσει και την απλή
καμπάνα που δίνει η
HPI για τα βενζινοκίνητα αμάξια
Baja 5c.. αλλά
ήταν θεόστραβη και παρήγαγε περισσότερους κραδασμούς από το ίδιο το μοτέρ!!
Mια καμπάνα της
Vertigo, ευθυγραμμισμένη, ζυγισμένη, αλαφρωμένη και αεριζόμενη.. είναι ότι πρέπει για την περίπτωσή μας..
Γρανάζια.Με τα γρανάζια θα πάμε σε δοκιμασμένες λύσεις.
Στα 700άρια με βενζινοκινητήρες αρέσουν σχέσεις κάπου κοντά στο
6,5..
Ο MR Hanson μου είπε ότι τα ‘φτιαγμένα’ μοτέρ μπορούν να δουλέψουν ακόμη και στις 14500 στροφές το λεπτό και να είναι σε καλά επίπεδα κραδασμών (smooth running) αλλά ακόμη καλύτερα να παίζουμε ανάμεσα στις 13000 με 14000 για να είμαστε μέσα στο εύρος της μέγιστης ροπής και ιπποδύναμης του κινητήρα και σε χαμηλά επίπεδα κραδασμών..
Με
gear ratio 6.76 ( 115Τ Main gear / 17Τ Pinion Gear ) θα μπορούμε να έχουμε στο στροφείο 1550 στροφές με τον κινητήρα να δουλεύει περίπου στις 10,500 στροφές και 2000 στροφές, σε idle UP, με τον κινητήρα στις 13,500.. Για τον RC 300 3D ΜΑΧ του Hanson είναι ότι πρέπει!
Για κεντρικό γρανάζι θα βάλουμε ένα βελτιωμένο της
KDE MOD 1 115T και για το ουριαίο σύστημα τα μαύρα που δίνει η Align ως αναβαθμίσεις για το TREX 700 στη slant έκδοσή τους.
Εξάτμιση.Η εξάτμιση είναι της
Hatori, συντονισμένη για Zenoah βενζινοκινητήρες 23-30 κυβικών.
Υπάρχουν μερικές επιλογές ακόμη αλλά εδώ στην Ελλάδα είναι αδύνατο να βρεθούν..
Ο Hanson βγάζει και πίπες συντονισμού που ανεβάζουν την απόδοση σε ακόμη πιο υψηλά επίπεδα.. Την έχω δοκιμάσει και πραγματικά το ελικόπτερο τρελαίνεται! Είναι όμως πανάκριβες, δύσκολες στην τοποθέτηση και το συντονισμό.
Με αυτά και με αυτά κλείνουμε ένα ακόμη πολύ σημαντικό κομμάτι του project..