Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.801 μηνύματα σε 11.355 θέματα από 5.943 Μέλη / Τελευταίο μέλος: javant
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 16 Δεκ 2017, 10:49:29

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 16 Δεκ 2017, 10:49:29

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
[Χθες στις 22:30]

από fotis
[Χθες στις 21:56]

[Χθες στις 19:24]

από chris 1975
[Χθες στις 18:25]

από SOFIANOS
[Χθες στις 15:21]

[Χθες στις 13:20]

[Χθες στις 11:24]

[Χθες στις 10:31]

από kondorgr
[Χθες στις 09:58]

[Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 16:13:57]

από Nikolas K
[Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 15:54:16]

από thana-psi
[Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 12:16:50]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 21:42:30]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 18:39:15]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 10:53:05]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5943
Τελευταίο: javant
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285801
Σύνολο θεμάτων: 11355
Online σήμερα: 40
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 23
Συνολικά: 28
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ελικόπτερα R/C  |  Ελικόπτερα με καύσιμο (Συντονιστής: Γκούσκος Διονύσιος)  |  Θέμα: Eλικόπτερο με Τουρμπίνα « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 6  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Eλικόπτερο με Τουρμπίνα  (Αναγνώστηκε 41268 φορές)
   
Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.174


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #15 στις: Δευτέρα, 2 Φεβ 2015, 00:09:21 »

Μπραβο για τη δημιουργιτικοτητα σου,  παρακολουθω το ποστ με ενδιαφερον καλη συνεχεια

Να είσαι καλά και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Το χόμπι μας αποτελείται από δύο φάσεις, Κατασκευή & πτήση.

Για εμένα προσωπικά, καλώς ή κακώς, ισχύει η εξής ανισότητα : Κατασκευή > πτήση. Οπότε η δημιουργικότητα είναι απαραίτητη!!

Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο απο ένα γεμάτο, δημιουργικό χειμώνα..
Εξω αέρας βροχή και κρύο... και μέσα στο εργαστήριο dremel, κολλητήρι, κατσαβίδι!

 Thumbs up



Η πρώτη εκκίνηση της τουρμπίνας μπορώ να πω ότι δεν μας ταλαιπώρησε ιδιαίτερα αφού δεν χρειάστηκε να πειράξουμε και πολλές παραμέτρους στον εγκέφαλο της τουρμπίνας.. ένα-δύο πραγματάκια μόνο..

Μαζί με τον Γιάννη, με ανοιχτό το Facking Manual,  τον πυροσβεστήρα stand by, περίσσιο ενθουσιασμό και 2 ζεστά cappuccino καταφέραμε να την ξεκινήσουμε και να δούμε το πολυπόθητο “Running” στην οθόνη του τερματικού.  beer
 
Με ρελαντί στις 60.000 στροφές και τον cappuccino στο χέρι, μπορώ να πω ότι ήταν ιδιαίτερα απολαυστική στιγμή..

Εδώ και μια αναμνηστική φωτογραφία αμέσως μετά τον τερματισμό της πρώτης λειτουργίας και κατά τη διαδικασία ψύξης της τουρμπίνας.. 

Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.174


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #16 στις: Δευτέρα, 2 Φεβ 2015, 12:41:19 »

Ξανά πίσω στο δικό μου εργαστήριο λοιπόν, με τεράστια ικανοποίηση και ακόμη μεγαλύτερη όρεξη για τη συνέχεια..  Τώρα πρέπει να μελετήσω τα συμπεράσματα και να δω πως θα προχωρήσω το project..  Undecided

Υπάρχει ένα θέμα όπου με τον νιτρο κινητήρα δεν μπορούσα να αντιληφθώ αλλά στη πρώτη κιόλας εκκίνηση της τουρμπίνας το είδα και μου δημιούργησε μπελάδες..

Η φάνα του συμπλέκτη είναι αζύγιστη.. Ένα ελικόπτερο JET  δεν είναι δυνατόν να δονείται..  tickedoff
οπότε πρέπει να βγει η φάνα και να ζυγιστεί σωστά και με ακρίβεια...

Ψαχουλεύοντας στο internet θα δείτε ότι υπάρχουν δύο τρόποι  για να ζυγίσεις μια φάνα – προπέλα – φτερωτή ή ένα ηλεκτρικό μοτέρ..

1.   Στατικό ζύγισμα
2.   Δυναμικό ζύγισμα – Ζυγοστάθμιση

Ο πρώτος δεν με ενθουσιάζει αρκετά.. δεν θα επεκταθώ όμως.. θέλω κάτι καλύτερο.

Έτσι λοιπόν θα πρέπει να βρω τρόπο να ζυγίσω τη φάνα δυναμικά σε υψηλές στροφές ώστε να έχω όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια για ομαλή περιστροφή ακόμη και στις 18000 στροφές!

Και εδώ, οι φίλοι και οι γνωστοί παίζουν σημαντικό ρόλο καθώς δεν γνωρίζω που μπορώ να απευθυνθώ για κάτι τέτοιο αφού εδώ στη Ζάκυνθο το πολύ να βρω κάνα συνεργείο που κάνει ζυγοσταθμίσεις σε ζάντες.. 

Μόνος μου πάλι, με διάφορες μεθόδους που αναλύονται στο internet και ειδικότερα στο youtube μάλλον θα καταλήξω να κάνω παπατζιλίκια..

Ο Νίκος ο Κυρμπέσης μου έδωσε μια σημαντική πληροφορία λέγοντάς μου να βρω σε κάποια μεγάλη πόλη κάποιο από τα συνεργεία που ασχολούνται με επισκευές τουρμπινών για αμάξια!

Όπως μου είπε ο Νίκος, αυτοί όταν κάνουν μια επισκευή στις τουρμπίνες, περνούν με αμμοβολή τις  φτερωτές και έπειτα τις ζυγοσταθμίζουν δυναμικά σε ειδικό μηχάνημα με πολλές στροφές  ( 10000+).

Εδώ χρειάζομαι λοιπόν έναν που να γνωρίζει τέτοιους τύπους και ποιόν καλύτερο από ένα μέλος του τοπικού Drift club και αθλητή Drift Race σε πανελλαδικό επίπεδο τον φίλο Λάμπρο Κολτούκη!

Ο Λάμπρος με ένα τηλέφωνο κανόνισε να στείλουμε τη φάνα στο TURBO EXELIXIS στα κάτω Πατήσια στην Αθήνα, όπου εξειδικεύεται στην εμπορία και την επισκευή τουρμπινών και διαθέτει σύγχρονα μηχανήματα ζυγοστάθμισης φτερωτών τουρμπίνας! http://www.turbo-exelixis.gr   Thumbs up

Πριν φύγει η φάνα για ζύγισμα ήθελα με κάποιο τρόπο να έχω ένα σημείο αναφοράς σε σχέση με πριν και μετά το ζύγισμα για σύγκριση..
 
Χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή στο κινητό μου τηλέφωνο (vibration meter) και ένα tie wrap (δεματικό) μέτρησα τα ποσοστά των κραδασμών που παράγει η αζύγιστη φάνα με την τουρμπίνα να τρέχει στο ρελαντί. Το ίδιο θα κάνω και αμέσως μετά το ζύγισμα.

Δεν τίθεται θέμα πιστότητας των μετρήσεων όσο αφορά τους αριθμούς.. σε καμία περίπτωση.. απλά είναι ένα σημείο αναφοράς για να έχουμε μια εικόνα του πρίν και του μετά..

Έτσι εκτός από το χέρι μου στο σασί θα έχω και γραφήματα των κραδασμών και στους τρείς άξονες (Χ-Υ-Ζ)..
Θα ήθελα την μέτρηση να την κάνω με την τουρμπίνα σε πλήρη ισχύ αλλά αυτό είναι αδύνατον.. Οπότε ρελαντί και βλέπουμε..

Εξάλλου όσο περισσότερες οι στροφές τόσο και μεγαλύτερη η συχνότητα.. Οπότε καλύτερα οι μετρήσεις να γίνουν στα χαμηλά για καλύτερη ανάλυση με τα πενιχρά μέσα που διαθέτουμε…

Αυτή είναι η εικόνα 20 δευτερολέπτων δειγματοληψίας επάνω στο σασί με αζύγιστη τη φάνα.. 



Βλέπετε ότι λίγο μετά τη μέση του γραφήματος στον άξονα Χ (κόκκινη καμπύλη), οι κραδασμοί ελαττώνονται και προς το τέλος αυξάνονται ξανά.. αυτό συμβαίνει διότι απλά άνοιξα λίγο το γκάζι και μετά το έκλεισα ξανά στο ρελαντί..
 
Το πακέτο έφυγε για Αθήνα λοιπόν και αναμένουμε την επιστροφή του..

ΥΓ

Μεγάλο δίλλημα πλέον στο μυαλό μου αν τελικά χρειάζεται να χρησιμοποιήσω τη φάνα…
ή να την αφαιρέσω, μειώνοντας έτσι ένα απ' τα ήδη αρκετά κινούμενα μέρη του ελικοπτέρου..
Με τον νιτρο κινητήρα είναι απαραίτητο εξάρτημα καθώς τον ψήχει.. με την τουρμπίνα πάλι όχι και τόσο... 
Καλό κάνει γιατί ρίχνει λίγο τις θερμοκρασίες στην εξάτμιση της τουρμπίνας, αλλά.. τέλος πάντων θα δούμε..
Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.174


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #17 στις: Τρίτη, 3 Φεβ 2015, 16:25:19 »

Μέχρι να επιστρέψει η φάνα, οι εργασίες στο project συνεχίζονται βάζοντας τάξη στα καλώδια που υπάρχουν μέχρι στιγμής.. αν τα αφήσω έτσι, όταν θα μπουν και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά θα γίνει ένας πραγματικός χαμός επάνω στο σασί!!   knuppel2

Σε αυτό το στάδιο θα ασχοληθώ μόνο με τα.. της τουρμπίνας..  Βαλβίδες , αντλία, εγκέφαλος τουρμπίνας (Fadec).. και όχι servo, δέκτη, regulator, μπαταρίες, gyro, governor,smoke..

Όλα τα καλώδια θα μετρηθούν, θα κοπούν και θα ξαναφτιαχτούν στο κατάλληλο μήκος χωρίς να περισσεύει ή να μπει extension πουθενά!
 
H καλωδίωση θα ολοκληρωθεί με το ντύσιμο των καλωδίων σε πλεξούδες με δίχτυ και θερμοσυστελλόμενα καθώς και με τις κολλήσεις στα κατάλληλα τελικά βύσματα.

Πρέπει όλα να είναι τέλεια μετρημένα (και ως προς το μήκος τους αλλά προπάντων ως προς την συνέχεια και την αγωγιμότητά τους με ένα πολύμετρο), κομμένα, κολλημένα, σταθερά, τακτοποιημένα και όμορφα!

Απαιτείται τρομερή προσοχή σε μια τέτοια διαδικασία και δεν την συστήνω σε κανέναν αν δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις στις κολλήσεις ηλεκτρονικών εξαρτημάτων ή δεν έχει κάποιον που να μπορεί να το κάνει σωστά και πάνω απ’ όλα με υπευθυνότητα!  police

Προσωπικά, το κολλητήρι  είναι προέκταση του χεριού μου, και έτσι για μένα ως ηλεκτρονικός,  αυτό το στάδιο, μου είναι το πιο εύκολο απ όλα τα άλλα στάδια του project..

Πραγματικά αν δεν ξέρετε τι κάνετε μην προβείτε σε αυτή την κίνηση! Μπορεί να είναι όμορφο το αποτέλεσμα αλλά μην ξεχνάμε ότι τα καλώδια πάνω απ’ όλα πρέπει να δουλεύουν άψογα!! όχι να δείχνουν όμορφα..

Μετά από 4 ώρες δουλειάς λοιπόν, το τελικό αποτέλεσμα στις συνδέσεις που αφορούν την τουρμπίνα και στην τοποθέτηση των εξαρτημάτων της είναι αυτό.





Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.174


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #18 στις: Τετάρτη, 4 Φεβ 2015, 14:23:39 »

Ολοκληρώνοντας τις διασυνδέσεις της τουρμπίνας πάμε στα ντεπόζιτα για το καύσιμο και τον καπνό.

Οι τουρμπίνες έχουν ένα μεγάλο εχθρό.. τις φυσαλίδες αέρα.

Μία μόνο φυσαλίδα στην εισαγωγή καυσίμου είναι ικανή να σβήσει την τουρμπίνα και το autorotation να είναι ζήτημα ζωής και θανάτου της τουρμπίνας πρωτίστως και ύστερα του ελικοπτέρου του ίδιου! 

Όλοι όσοι πετάτε ελικόπτερο γνωρίζετε ότι για να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη τροφοδοσία με καύσιμο σε έναν νίτρο κινητήρα ειδικά σε απότομες μανούβρες ( aerobatics – 3D ) χρησιμοποιούμε το λεγόμενο header Tank..

Στα setups με τουρμπίνες δεν χρησιμοποιούνται header tanks για αυτό το σκοπό αλλά Hopper Tanks ή UAT’s (Ultimate Air Trap) τα οποία λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο και ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες δημιουργίας φυσαλίδων στην τροφοδοσία της τουρμπίνας..

Με τεράστια προσοχή ώστε να μη υπάρχει πουθενά ούτε η παραμικρή διαρροή ή εισαγωγή αέρα στο κύκλωμα φτιάχνουμε τα σωληνάκια τον βοσκό και τις συνδέσεις με φίλτρο, τάπες και  στραγγαλιστές..

Το καύσιμο της τουρμπίνας έχει πολύ πιο χαμηλό ιξώδες από το νίτρο.. οπότε είναι πολύ πιο διεισδυτικό άρα απαιτείται τέλεια στεγανότητα! Και όχι μόνο για την απώλεια καυσίμου ή την δημιουργία φυσαλίδων στην εισαγωγή.. αλλά και την πιθανότητα φωτιάς!!!

Το καύσιμο αυτό αναφλέγεται αν έρθει σε επαφή με πολύ θερμές επιφάνειες όπως η εξάτμιση της τουρμπίνας για παράδειγμα… τη συνέχεια την ξέρετε…

Τα σωληνάκια πρέπει να είναι για βενζίνα / πετρέλαιο και όχι για nitro.. Ο βοσκός αρκετά βαρύς για να μπορεί να κινείται εύκολα μέσα στο βασικό ντεπόζιτο και το Hopper tank ερμητικά κλειστό ώστε να μην χάνει καθόλου και να μην παίρνει αέρα!


Τα του smoke system..ok.. δεν χρειάζεται και τίποτα σπουδαίο εδώ… απλά να μην έχουμε διαρροές και να παίζει ο βοσκός καλά για να έχουμε συνεχή καπνό..
Με 290ml δεν νομίζω ότι θα έχει αρκετή διάρκεια καπνίσματος.. αλλά θα δείξει..

Εδώ φαίνονται οι τελικοί βοσκοί ένας για το καύσιμο και ένας για το λάδι καπνού..

Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.174


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #19 στις: Πέμπτη, 5 Φεβ 2015, 15:10:10 »

Η φάνα επέστρεψε από την TURBO EXELIXIS..

Ζυγισμένη δυναμικά στις 13000 στροφές.. απλά  είναι τέλεια!

Εδώ φαίνονται καθαρά και οι παρεμβάσεις του μηχανικού στην TURBO EXELIXIS και το σημείο απ’ το οποίο έγινε η αφαίρεση υλικού από τη φάνα.. ούτε ένα γραμμάριο δεν αφαιρέθηκε… αλλά ακόμα και αυτή η μικρή ποσότητα μετάλλου, λόγω της φυγόκεντρου δύναμης, αποτελεί πρόβλημα…



Μια ακόμη εκκίνηση της τουρμπίνας με τη ζυγισμένη φάνα έτσι για να πάρουμε τις καμπύλες κραδασμών στο σασί και καλά…  
να μυρίσουμε λίγο τουρμπίνα είναι το θέμα…..  smitten



Και εδώ η σύγκριση με το πριν και το μετά..
 


Φαίνεται καθαρά η διαφορά ακόμη και στην εναλλαγή των στροφών.
Με το χέρι επάνω στο σασί σχεδόν δεν καταλαβαίνεις ότι περιστρέφεται κάτι.. αν δεν υπήρχε και ο συμπλέκτης θα ήταν ευθεία γραμμή!

Τώρα σειρά έχει η συνέχιση της μετάδοσης της κίνησης στα δύο στροφεία του ελικοπτέρου..
Η επιλογή των δύο γραναζιών (pinion και main) σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που δίνει ο κατασκευαστής για την τουρμπίνα..
Δηλαδή η επιλογή του Gear Ratio του ελικοπτέρου...
« Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 28 Οκτ 2016, 11:39:19 από Γκούσκος Διονύσιος » Καταγράφηκε

salasgr
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 351


fly something ... or take a nap...


Προφίλ
« Απάντηση #20 στις: Πέμπτη, 5 Φεβ 2015, 18:18:02 »

Καλη συνεχεια αναμενουμε!!!
Καταγράφηκε



Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.174


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #21 στις: Σάββατο, 7 Φεβ 2015, 12:25:52 »

Καλη συνεχεια αναμενουμε!!!

 Thumbs up

Η σχέση μετάδοσης ενός ελικοπτέρου καθορίζεται από μερικούς παράγοντες..

Το μέγεθος του μοντέλου.

Το ελικόπτερο θα γίνει 800άρι.. με μακρύτερη μπούμα, κατάλληλο torque tube, μακρύτερες αντηρίδες , 800ΜΜ Main Blades και 115ΜΜ Tail Blades.

Τον τρόπο πτήσης του μοντέλου.

Θα είναι ένα αρκετά μεγάλο μοντέλο με υπεραρκετή δύναμη ώστε να μπορεί να εκτελέσει όμορφα ακροβατικά στον αέρα τύπου F3C και όχι Smack 3D.

Την απόδοση του κινητήρα.

Σύμφωνα με το manual, το εύρος στοφών στον άξονα του συμπλέκτη (άξονας δεύτερου σταδίου της τουρμπίνας) είναι στις 4000 – 18000 στροφές. Η  μέγιστη ροπή αποδίδεται στις 13300 στροφές ( 4.05Νm – 6.53hp).

Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα δεδομένα, τα γρανάζια που επέλεξα είναι : pinion 12 & main 87.. τα οποία μας δίνουν μια σχέση (gear ratio) της τάξης του 7.25 : 1.

Έτσι με στόχο τις 1850 ~ 2000 στροφές (στα Idle UPs), η τουρμπίνα θα λειτουργεί άνετα για να αποδώσει στο δεύτερο στάδιο 13400 ~ 14500 στροφές και στο πρώτο στάδιο 175000 ~ 185000 στροφές ενώ σε όλο το εύρος της πτήσης δεν θα πέσουν οι στροφές κάτω από το σημείο μέγιστης ροπής..

Σε normal πτήση με το κεντρικό στροφείο στις 1550 στροφές το δεύτερο στάδιο θα γυρίζει με 11600 στροφές με την ιπποδύναμη να βρίσκεται πάνω από τους  6 ίππους σύμφωνα με το γράφημα που μας δίνει η WREN.

Αυτή είναι η καμπύλη απόδοσης ιπποδύναμης σε συνάρτηση με τις στροφές του δευτέρου σταδίου σε πλήρη ισχύ από το manual..



Με αυτό τον συνδυασμό γραναζιών έχουμε μια πολύ καλή σχέση για απόδοση αλλά και οικονομία καυσίμου, καθώς η τουρμπίνα στο πρώτο στάδιο δεν θα χρειαστεί να τρέξει στο ΜΑΧ των στροφών της κρατώντας την κατανάλωση σε χαμηλότερα επίπεδα, τον χρόνο πτήσης περίπου στα 7 λεπτά με 960ml καύσιμο και την δύναμη παραπάνω από αρκετή για ακροβατικά...

Και εδώ η καμπύλη κατανάλωσης σε συνάρτηση με τις στροφές της τουρμπίνας στο πρώτο στάδιο..

Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.174


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #22 στις: Τρίτη, 10 Φεβ 2015, 00:11:30 »

Σειρά έχουν μερικά servo.. συγκεκριμένα αυτά  του κεντρικού στροφείου.. 

Τα servo για το (κυκλικό) θα είναι τα DS8715 της JR.

Εξαιρετικά αξιόπιστα servo με δύναμη 12 κιλών και ταχύτητα 0,09 sec/60° στα 4,8 Volts.

Και εδώ θα κοπούν τα καλώδια στο κατάλληλο μήκος και θα ντυθούν με προστατευτικό δίχτυ και θερμοσυστελλόμενα. .

Τα βύσματα στις άκρες θα κολληθούν εξ’ αρχής σε όλα τα σέρβο  για να μην έχουμε κολλήματα στα καλώδια εκτός αν χρειαστεί επιμήκυνση κάποιου καλωδίου (μάλλον του servo για το rudder που μάλλον θα τοποθετηθεί στην μπούμα αντί για το σασί)..





Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.174


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #23 στις: Πέμπτη, 12 Φεβ 2015, 17:05:02 »

Μια έκπληξη είχαμε όσον αφορά τα brackets για την τουρμπίνα! 

Ο Γιάννης Μόσχοβης κατά τον κόσμο του forum, levitron, προσφέρθηκε να τα κατασκευάσει από αλουμίνιο!

Μου ζήτησε ένα μηχανολογικό σχέδιο... Έκανα τις μετρήσεις μου και του έστειλα αυτή τη καρικατούρα…



ok.. ότι μπορούμε κάνουμε.. δεν είμαστε και μηχανολόγοι.... 

Τέλος πάντων πήρε μια ιδέα, τα είπαμε και τηλεφωνικώς.. Τα έφτιαξε και μου τα έστειλε Ζάκυνθο!

Μου είπε να κάνω τις τρύπες για τις βίδες και να τους δείξω και εγώ την αγάπη μου με ένα σμιριδόχαρτο..  Grin











Ακριβέστατα, στιβαρά και πανέμορφα! Πλέον το ελικόπτερο έχει δέσει τέλεια.. τσιμέντο!  beer

Το βάρος είναι σαφώς μεγαλύτερο από τα carbon που είχα φτιάξει στο χέρι.. στο ελικόπτερο προστέθηκαν άλλα 70 γραμμάρια..
αλλά τι να κάνουμε… είναι καλύτερα έτσι.

Ανάμεσα στην τουρμπίνα και τα brackets έβαλα λάστιχο πάχους 1.5MM το οποίο το τεστάρισα για την αντοχή του σε θερμοκρασίες με το κολλητήρι μου στους 400 βαθμούς..

Στο σημείο αυτό το manual λέει ότι δεν ξεπερνά τους 130 βαθμούς.. οπότε το υλικό αυτό είναι οκ παρέχοντας προστασία και στιβαρότητα..

Το ευχαριστώ είναι πολύ λίγο για τον Γιάννη που γενναιόδωρα αφιέρωσε χρόνο για να κατεργαστεί τα συγκεκριμένα κομμάτια!

 Thumbs up
Καταγράφηκε

levitron
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 298



Προφίλ WWW
« Απάντηση #24 στις: Πέμπτη, 12 Φεβ 2015, 18:18:02 »

αμα βλεπω κατασκευες σαν και αυτην ,θα κανω ότι μπορω για να
βοηθησω    εδώ είμαι  αμα χρειαστη και κατι άλλο το φτιαχνουμε   Thumbs up
Καταγράφηκε

raptor 90
vario airwlf  90
raptor 50
t rex 700
hobby king 600
hobby king 500

2 αεροπλάνα και μια αποθηκη που
δεν ξερω τι εχω
jean-zac
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 167


Προφίλ
« Απάντηση #25 στις: Πέμπτη, 12 Φεβ 2015, 21:19:29 »

Σκεπτόμουν να μην γράψω τίποτα ακόμη για να μην χαλάσω την παρουσίαση της μετατροπής αλλά …μας έσκασες  με την αναμονή και την ενημέρωση με δόσεις !!! Διαβάζω με ενδιαφέρον και κάθε πρωί ψάχνω μήπως και έγραψες-παρουσίασες κάτι νέο για την πρόοδο του ελικοπτέρου. Θαυμάζω και χειροκροτώ την προσπάθειά σου αλλά  χειροκροτώ επίσης και την κίνηση το Γιάννη-Levitron !!!  Οι φινετσάτοι άνθρωποι και οι σωστοί  μοντελιστές  είναι πάντα πρόθυμοι να βοηθήσουν έστω και αν δεν γνωρίζουν τον άλλον.

Διονύση  καλορίζικο !!!!!  beer   και κρέμασε και κανένα …..σκόρδο για το μάτι !!!   







Καταγράφηκε
Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.174


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #26 στις: Πέμπτη, 12 Φεβ 2015, 22:24:16 »

αμα βλεπω κατασκευες σαν και αυτην ,θα κανω ότι μπορω για να
βοηθησω     εδώ είμαι  αμα χρειαστη και κατι άλλο το φτιαχνουμε   Thumbs up

Γιάννη να σαι καλά! Ελπίζω να σε δούμε το καλοκαίρι στο νησί και να τα πούμε από κοντά!  beer


jean-zac πραγματικά με έκανες και γέλασα πολύ!  Grin  Thumbs up

Συγνώμη για την ενημέρωση σε δώσεις αλλά αφενός το project βρίσκεται σε εξέλιξη αφετέρου είναι και ο χρόνος περιορισμένος για τη συνεχή κατασκευή και συγγραφή..

Ίσως θα θυμάστε μερικοί από εσάς, με το θέμα του TREX600 με YS 120 ότι άρχισα την δημοσίευση του Project αφού είχε ολοκληρωθεί και είχε πετάξει.. και φαντάζομαι ότι ίσως να νομίζετε και ότι με αυτό κάνω το ίδιο..

Όχι. Δεν το κάνω έτσι αυτή τη φορά.. και ο λόγος είναι ότι θέλω να προχωράει σιγά-σιγά και να έρθω σε επαφή με πιο έμπειρους μοντελιστές για να επωφεληθώ απ τις συμβουλές τους και να αποφύγω τυχών λάθη ..

Είναι project άλλης κατηγορίας (και οικονομικά αλλά και από άποψη γνώσεων) και δεν το βάζω στο ίδιο τσουβάλι με το προηγούμενο..

Έτσι λοιπόν θέλω να πω ότι δεν υπάρχει θέμα διακοπής της παρουσίασης και είστε όλοι ευπρόσδεκτοι να γράψετε το μακρύ σας και το κοντό σας!  Ίσα-ίσα που εκτιμώ και σέβομαι κάθε άποψη.

Κάτι ακόμη με αφορμή το ζήτημα που έθιξες σχετικά με την κίνηση του Levitron, είναι ότι με την εκκίνηση αυτής της κατασκευής, και όσο περνούν οι μέρες, νιώθω ότι έχω μπει σε έναν καινούριο κόσμο του αερομοντελισμού όπου ακόμη και με το προηγούμενο μεγάλο project δεν το ένιωσα..

Και εξηγούμαι.

Απ τη μία σαν τεχνολογία είναι κάτι νέο για μένα αλλά το σημαντικότερο απ όλα είναι η αντιμετώπιση, η ανταπόκριση και η ευγενής άμιλλα (αν μπορώ να το θέσω έτσι) μεταξύ των αερομοντελιστών που ασχολούνται με αυτή την κατηγορία αερομοντελισμού.. Τα αεριωθούμενα -  JET.

Έχω μείνει έκπληκτος από το ενδιαφέρον τόσο μέσω μηνυμάτων όσο και μέσω τηλεφώνου, για την εξέλιξη του project, αλλά και για την ανιδιοτελώς απλόχερη βοήθεια και στην πράξη αλλά και τη βοήθεια σε συμβουλευτικό χαρακτήρα.

Απ τη πολύ μικρή και πρόσφατη εμπειρία μου και την επίσης μικρή έως τώρα επαφή μου με το σινάφι των… JET-άδων..  πραγματικά έχω να πω ότι όλοι οι υπόλοιποι αερομοντελιστές έχουμε πολλά να ζηλέψουμε από αυτούς.. και δεν εννοώ τις τουρμπίνες τους…

Σας ευχαριστώ όλους για την ανταπόκριση και το ενδιαφέρον σας. Είμαι ανοιχτός σε κάθε γνώμη – συμβουλή και αν κάποιος χρειάζεται επιπλέον πληροφορίες για την κατασκευή δεν έχει παρά να το αναφέρει εδώ δημόσια ή να επικοινωνήσει μαζί μου ιδιαιτέρως.

Δεν κάνουμε αγώνες εδώ.. δεν κρύβουμε τα μοντέλα με πετσέτες.

Είμαστε αερομοντελιστές και όλοι μαθαίνουμε από όλους.
Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.174


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #27 στις: Δευτέρα, 23 Φεβ 2015, 20:11:19 »

Ο ρυθμός της κατασκευής έχει πέσει λιγάκι λόγω αναμονής μερικών εξαρτημάτων και λίγου διαθέσιμου ελεύθερου χρόνου.. αλλά βρήκα ευκαιρία να ασχοληθώ λίγο με τον... καπνό!

Για Smoke system λοιπόν,  το Skywriter της Sullivan, αξιόπιστο, θωρακισμένο για θόρυβο αλλά βάρους 129 γραμμαρίων και πολύ ογκώδες …

Θα ήθελα κάτι μικρότερο και σε μέγεθος και σε βάρος αλλά αυτό υπάρχει στο εργαστήριο τώρα..

Οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην εξαγωγή της τουρμπίνας είναι ιδανικές για καπνό! Με θερμοκρασίες 500 και πάνω βαθμούς κελσίου θα έχουμε ένα πολύ παχύ σύννεφο καπνού ότι πρέπει για ζωγραφική στον μπλε καμβά του ουρανού..

Ο καπνός δημιουργείται από την καύση ειδικού δαδιού για καπνό (ή μείγμα πετρελαίου και baby-oil), ερχόμενο σε επαφή με τα πολύ θερμά μέταλλα της εξάτμισης.

Η αντλία ψεκάζει το λάδι απευθείας στην καυτή εξάτμιση και έτσι το λάδι καίγεται δημιουργώντας έντονο λευκό καπνό. Η ποσότητα του καπνού καθορίζεται από την ποσότητα , τη ροή του λαδιού και την θερμοκρασία επαφής του με τα μέταλλα.

Για να μεταφέρουμε το λάδι στην εξάτμιση χρησιμοποιούμε μεταλλικά ακροφύσια ή μεταλλικά σωληνάκια, μπροστά ή μέσα στην εξάτμιση. Εδώ έχουμε δύο εξατμίσεις οπότε θα βάλουμε ένα στην κάθε πλευρά για καλύτερα αποτελέσματα (περισσότερο καπνό δηλαδή ). μόλις βρώ τα κατάλληλα θα επανέλθω εδώ..

Δεν θα κάνω τρύπες για να τα βάλω μέσα στις εξατμίσεις, οι θερμοκρασίες είναι τόσο υψηλές που ακόμα και από έξω θα κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους και χωρίς να «βάλω χέρι» στην τουρμπίνα..

Όλα ωραία και όλα καλά.. αλλά δεν υπάρχει χώρος στο σασί για αυτή την αντλία.. είναι πολύ μεγάλη σε μέγεθος και θα μου χαλάσει τον όλο σχεδιασμό του project..  Θέλω όλα να είναι τακτοποιημένα και όμορφα και κυρίως όσο το δυνατόν μέσα στο canopy!

Να μην εξέχουν από αριστερά και δεξιά ούτε εξαρτήματα ούτε δοχεία καυσίμου όπως μας έχουν συνηθίσει σε JET ελικόπτερα (τα scale εξαιρούνται) ..

Έτσι λοιπόν αποφάσισα να γδύσω την αντλία στην κυριολεξία!

Λύνοντάς το διαπίστωσα ότι μόνο το case της είναι 50 γραμμάρια και ότι με λίγη δουλίτσα θα μπορούσε να τοποθετηθεί σε μια γωνίτσα του frame χωρίς το κουτί της! Έτσι και λιγότερο χώρο θα πιάσει αλλά και το βάρος της τελικά θα πέσει κάτω από 80 γραμμάρια!







Και εδώ δυο φωτογραφίες της μέχρι τώρα κατάστασης του ελικοπτέρου..

Η αντλία για τον καπνό τοποθετιμένη στο σασί και μια αλλαγή στην τοποθέτηση του Hopper Tank κοντά στις 45 μοίρες, όπως με συμβούλεψε μέσω μηνύματος ο φίλος Φώτης.  Thumbs up



Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.174


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #28 στις: Πέμπτη, 5 Μάρ 2015, 20:54:54 »

Καλησπέρα σε όλους.

Στις αρχές του θέματος είχα κάνει μια αναφορά σε μερικές αλλαγές που θα κάνω για την αντοχή στο χρόνο σε σχέση με τα αναλώσιμα του ελικοπτέρου..

Καθώς φτάσαμε και σε αυτή τη φάση της κατασκευής επέστρεψα λοιπόν σε αυτό..

Οι αλλαγές αφορούν τις ντίζες, τα Ball links αλλά και τις μπαλόβιδες φυσικά.

Δεν θα μπορούσα να αφήσω τα εργοστασιακά Ball links για δύο λόγους..

1.   Πλέον δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για να stock-άρω τα δικά του ball links.. αλλά και να υπήρχαν,
2.   Οι μπαλόβιδες σκουριάζουν και τα ball links του xcell είναι πολύ ευαίσθητα σε φθορά.. πολύ μαλακά, τρώγονται γρήγορα και ειδικά αν πετάς συχνά οι τζόγοι εμφανίζονται πολύ νωρίς αυξάνοντας τον κίνδυνο να ξεκουμπώσει κάποιο και να κλαίμε...  έχω χάσει ένα XCELL (το Stratus) από Ball link και δεν έχω σκοπό να χάσω άλλο..

Οι ντίζες θα αντικατασταθούν με 3mm από το upgrade pack που έδινε η Μ.Α. για το stratus (με όποιες μικρο-επεμβάσεις χρειαστεί να γίνουν..)!  knuppel2

Δεν ήθελε και πολύ σκέψη για το ποιας εταιρείας ball links θα χρησιμοποιήσω.. Τα Ball links και οι μπαλόβιδες του Trex 700 είναι ιδανικά για την αλλαγή. Πολύ σκληρά, καλής ποιότητας (και οι μπαλόβιδες και τα ball links), για ντίζες 2.5mm ~ 3mm, οικονομικά και εύκολα διαθέσιμα..
Έχουν όλα τα χαρακτηριστικά που χρειάζομαι για αυτά τα τόσο σημαντικά αναλώσιμα εξαρτήματα..

Σιγουρεύοντας τις αποστάσεις, τις διαστάσεις και τα σπειρώματα είναι όλα οκ για την αλλαγή. Μια-μια οι μπαλόβιδες για αρχή και ύστερα ένα-ένα τα ball links στις ντίζες ξεκινά η modα.....

















Το αποτέλεσμα είναι άψογο.
Πολύ στιβαρό στήσιμο μηδενικοί τζόγοι.. και όλα είναι έτοιμα για να μπουν paddles & blades..

Μέχρι στιγμής είμαστε κάπως έτσι...  





 Thumbs up
Καταγράφηκε

Γκούσκος Διονύσιος
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.174


Ζάκυνθος


Προφίλ WWW
« Απάντηση #29 στις: Σάββατο, 7 Μάρ 2015, 15:31:32 »

Για την ουρά, GY520 της Futaba.

Μικρό, ελαφρύ και αξιόπιστο σε συνδυασμό με ένα Futaba BLS251 4.8 κιλών και με ταχύτητα 0,06 sec/60° στα 4,8 Volts, θα έχουμε ένα δοκιμασμένο και αξιόπιστο setup για το ουριαίο στροφείο του XCELL.

Η τοποθέτησή του δεν θα γίνει στη προκαθορισμένη θέση που έχει το xcell για gyro.. επειδή στη θέση αυτή έγινε ειδική κατασκευή με carbon για το regulator..

Με δύο τρύπες παραπάνω στο σασί, το γυροσκόπιο θα μπει ακριβώς πάνω από τον άξονα του συμπλέκτη.  Ένα σημείο που ως Nitro ελικόπτερο ήταν αναγκαίο να είναι ανοικτό από πάνω για να μπαίνει η μίζα.. πλέον θα είναι η θέση για το gyro αφού είναι και σχεδόν πάνω στον άξονα.. και όσο πιο κοντά στον άξονα τοποθετείται το γυροσκόπιο τόσο το καλύτερο..

Το servo θα μπει στη μπούμα γιατί η θέση του στο σασί ( μαζί με τη θέση του servo για το γκάζι του νίτρο ) καταλείφθηκαν απ  τις βαλβίδες καυσίμου της τουρμπίνας..

Οπότε εδώ έχουμε ένα ακόμη θεματάκι σε σχέση με την τοποθέτηση του servo στη μπούμα..

Οι κλέμες για τη βάση του servo για  τοποθέτηση σε μπούμα που έχω στο εργαστήριό μου, είναι για μπούμα με εξωτερική διάμετρο 22mm και η μπούμα του XCELL είναι 19ΜΜ! Έχουμε ένα κενό 3 χιλιοστά και οι κλέμες πλέουν γύρο από την μπούμα…

Εδώ μπαίνει άλλος ένας φίλος στο παιχνίδι, πολύ καλός μάστορας, με επιτραπέζιο τόρνο, ertacetal ( σκληρό πλαστικό υλικό για κατεργασία ) και όρεξη για κατασκευές..

Έτσι λοιπόν στο εργαστήριο του φίλου Γιώργου Κορωνιού φτιάξαμε στον τόρνο δύο δαχτυλίδια πάχους 1,5ΜΜ από μαύρο ertacetal για να μπουν ανάμεσα στην μπούμα και τις κλέμες.

Έτσι η βάση για το servo πλέον θα είναι σφιχτά πιασμένη στη μπούμα και το servo θα μπορεί να τοποθετηθεί με ασφάλεια στην θέση του.
Το καλώδιο του servo θα επιμηκυνθεί γιατί η απόστασή του από το γυροσκόπιο είναι αρκετά μεγάλη και δεν υπάρχει άλλη λύση.
Κοφτάκι.. κολλητήρι.. θερμοσυστελλόμενα..









Είναι όλα έτοιμα για να μπει και το ουριαίο στροφείο στη θέση του…



Υ.Γ.
Όταν η Align έβγαζε αναβαθμίσεις για τα ουριαία της, η Μ.Α. της έριχνε καμιά δεκαριά χρόνια χαλαρά… Τέλος πάντων η δεύτερη έβαλε λουκέτο και η πρώτη μεσουρανεί.
Ένα πολύ καλό παράδειγμα που δείχνει ότι επιχειρήσεις με τεχνογνωσία και ικανότητες χωρίς Business plan και καλό marketing δεν έχουν μέλλον… Ακόμη και η Ferrari έβγαλε 4θέσιο…
Καταγράφηκε

Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 6  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ελικόπτερα R/C  |  Ελικόπτερα με καύσιμο (Συντονιστής: Γκούσκος Διονύσιος)  |  Θέμα: Eλικόπτερο με Τουρμπίνα « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.216 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.