Επίσης λέω να πάω καρφωτό το κ.β στα 95mm και να βάλω την 2200mAh, αφού είναι οι καινούργιες και πιο αξιόπιστες μπαταρίες που έχω, παρόλο που ο κατασκευαστής δίνει τα 85mm ως το πίσω όριο.
Θεωρητικά όσο πιο πίσω πας (και ως το κέντρο ισορροπίας του ανεμόπτερου, που αν ξεπεράσεις είσαι εκτός ελέγχου), τόσο μικρότερος ο βαθμός καθόδου σου. Από ένα σημείο (ανάλογο με το πόσο καλά τριμμαρισμένο είναι το ανεμόπτερό σου ) και πέρα όμως ο έλεγχος γίνεται όλο και δυσκολότερος ή καλύτερα το α/π γίνεται πιο " ευερέθιστο" με αποτέλεσμα να χρειάζεται περισσότερη επέμβαση από εσένα για να κρατήσει την επιθυμητή πορεία. Ως γνωστό κάθε κίνηση του πηδαλίου κοστίζει κάποια δευτερόλεπτα σε χρόνο πτήσης, άρα και το πλεονέκτημά σου (μικρότερος βαθμός καθόδου) πάει περίπατο.
ΤοAlbatros με χορδή 24cm και βάρος κάπου στα 1800γρ ζύγιζε λουκούμι από 92mm έως και 97mm ανάλογα τον καιρό, αρα δεν καταλαβαίνω τον λόγο για να μην δουλέψει στο ίδιο μήκος και το ζύγισμα του Elite. Οπότε λέω να μην αναλωθώ σε δοκιμές σε τόσο μικρά μήκη.
Είναι τόσοι οι παράγοντες που θα πρέπει να λάβεις υπόψη όταν κάνεις σύγκριση μεταξύ δυο φτερών (Α/R , tapering κλπ), που η ομοιότητα αεροτομής και μήκους χορδής είναι μικρής αξίας στημ εξίσωση. Αν ήμουν στη θέση σου, θα ακολουθούσα τη συμβουλή του Nikolas K, που τα λέει ωραία παραπάνω και θα ξεκινούσα από το μακρύτερο προτεινόμενο (και ασφαλέστερο) σημείο προχωρώντας σιγά-σιγά προς τα πίσω, ως το σημείο που προσωπικά νιώθω (-πετάω) καλύτερα. Νομίζω πως και με το δικό σου τρόπο θα καταλήξεις κι εσύ στο ίδιο σημείο, μόνο που ο δρόμος θα είναι μακρύτερος και λιγότερο ασφαλής.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν πετάνε όλες οι αεροτομές με οτιδήποτε φόρτιση ή τουλάχιστον αυτό έχω καταλάβει. Η MH32 που χρειάζεται αρκετή φόρτιση για να αποδώσει, δεν θα πετάξει καλά, αν το φορτίο της είναι κάτω απο 20gr/dm2 σε τέτοιο εκπέτασμα. Άρα για να είμαι στις σωστές φορτίσης θα πρέπει να έχω βάρος ανεμοπτέρου απο 2-2,2Κγ ίσως και ελάχιστα λιγότερο, αλλά κάπου εκεί γενικά.
Εξαρτάται από το τι ζητάς από το ανεμόπτερό σου.
Είναι αλήθεια πως η ΜΗ32 έχει χαμηλό pitch stability (συγνώμη για τους όρους αλλά αυτούς έχω μάθει να χρησιμοποιώ και φοβάμαι πως η προσπάθεια μετάφρασής μου θα χειροτέρευε την κατάσταση) στις ταχύτητες που καταγράφει το μικρότερο βαθμό καθόδου (6-7μ/δρλτ αν θυμάμαι καλά). Δηλαδή (χοντρικά) σε όποια αλλαγή ταχύτητας πτήσης (είσοδος σε θερμικό, ριπή ανέμου) είναι ασταθής (χρειάζεται παρέμβαση) , όταν πετάει σε αυτές τις ταχύτητες (6-7μ/δρλτ). Ο φάκελος ταχύτητάς της όμως είναι αρκετά μεγάλος ,δηλαδή αναυξήσουμε την ταχύτητα πτήσης (φορτωμένοι) το κόστος σε βαθμό καθόδου δεν μεγαλώνει αντίστοιχα (όχι τόσο όσο πολλές 'αλλες "ανεμοπτερικές" αεροτομές συγκριτικά). Αυξάνοντας όμως την ταχύτητα, το pitch stability αυξάνει δραματικά (γίνεται πολύ πιο σταθερό), παράγοντας που σε συνδυασμό με το μικρό κόστος σε βαθμό καθόδου κάνει τους περισσότερους να προτιμούν να την πετάνε γρηγορότερα.
Μεγάλο όμως ρόλο επίσης παίζει και ο σχεδιασμός, που μπορεί να αλλάξει τη θέση (και τη μορφή) των εν λόγω καμπυλών. Άρα και η καλύτερη αντιμετώπιση είναι να ακολουθήσεις (τουλάχιστον αρχικά) τις οδηγίες του σχεδιαστή/κατασκευαστή, όπως λέει ο Θείος.
Τους τελευταίους μήνες πετάω τις περισσότερες φορές με ένα υβριδικό ανεμόπτερο που χρησιμοποιεί ΜΗ32 και φορτώνει περί τα 21gr/dm2. Ο βαθμός καθόδου του είναι κοντά στα 40cm και σύμφωνα με τον τρόπο που μου αρέσει να πετάω, οι ανάγκες μου από το συγκεκριμένο α/π, υπερκαλύπτονται, ιδιαίτερα σε καλές καιρικές συνθήκες. Μου αρέσει να χρησιμοποιώ την "αστάθειά" του για να διαβάζω τον περιοχή που πετάω και αν δεν χρειαστεί για κάποιο λόγο να ταξιδέψω γρήγορα, οι επιδόσεις του (ευκολία χειρισμού, ανταπόκριση, χαμηλή ταχύτητα, ο ελάχιστος βαθμός καθόδου κλπ) μου κάνουν.
Θέλω να πιστεύω πως δεν σε μπέρδεψα πολύ.
Θείε καλά τα λέω ? ? ? Δεν κοιμόμουν στο σεμινάριο..?