Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.201 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 08:26:47

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 08:26:47

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:09]

    [Χθες στις 22:30]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 21:25:44]

    από afilos
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 14:52:26]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 10:46:22]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 07:32:40]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304201
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 194
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 107
    Συνολικά: 107
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 [2]  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Topmodel Elite 3,06 ARC  (Αναγνώστηκε 8755 φορές)
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #15 στις: Τρίτη, 29 Απρ 2014, 10:08:27 »

    Προτείνω να ακολουθήσεις τα όρια φόρτισης του κατασκευαστή 32-35 γρ/τ.π.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Stratigio
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 745



    « Απάντηση #16 στις: Τρίτη, 29 Απρ 2014, 18:50:15 »


    Επίσης λέω να πάω καρφωτό το κ.β στα 95mm και να βάλω την 2200mAh, αφού είναι οι καινούργιες και πιο αξιόπιστες μπαταρίες που έχω, παρόλο που ο κατασκευαστής δίνει τα 85mm ως το πίσω όριο.

      Θεωρητικά όσο πιο πίσω πας (και ως το κέντρο ισορροπίας του ανεμόπτερου, που αν ξεπεράσεις είσαι εκτός ελέγχου), τόσο μικρότερος ο βαθμός καθόδου σου. Από ένα σημείο (ανάλογο με το πόσο καλά τριμμαρισμένο είναι το ανεμόπτερό σου ) και πέρα όμως ο έλεγχος γίνεται όλο και δυσκολότερος ή καλύτερα το α/π γίνεται πιο " ευερέθιστο" με αποτέλεσμα να χρειάζεται περισσότερη επέμβαση από εσένα για να κρατήσει την επιθυμητή πορεία. Ως γνωστό κάθε κίνηση του πηδαλίου κοστίζει κάποια δευτερόλεπτα σε χρόνο πτήσης, άρα και το πλεονέκτημά σου (μικρότερος βαθμός καθόδου) πάει περίπατο.

     
    ΤοAlbatros με χορδή 24cm και βάρος κάπου στα 1800γρ ζύγιζε λουκούμι από 92mm έως και 97mm ανάλογα τον καιρό, αρα δεν καταλαβαίνω τον λόγο για να μην δουλέψει στο ίδιο μήκος και το ζύγισμα του Elite. Οπότε λέω να μην αναλωθώ σε δοκιμές σε τόσο μικρά μήκη.

       Είναι τόσοι οι παράγοντες που θα πρέπει να λάβεις υπόψη όταν κάνεις σύγκριση μεταξύ δυο φτερών (Α/R , tapering κλπ), που η ομοιότητα αεροτομής και μήκους χορδής είναι μικρής αξίας στημ εξίσωση. Αν ήμουν στη θέση σου, θα ακολουθούσα τη συμβουλή του Nikolas K, που τα λέει ωραία παραπάνω και θα ξεκινούσα από το μακρύτερο προτεινόμενο (και ασφαλέστερο) σημείο προχωρώντας σιγά-σιγά προς τα πίσω, ως το σημείο που προσωπικά νιώθω (-πετάω) καλύτερα. Νομίζω πως και με το δικό σου τρόπο θα καταλήξεις κι εσύ στο ίδιο σημείο, μόνο που ο δρόμος θα είναι μακρύτερος και λιγότερο ασφαλής.

    Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν πετάνε όλες οι αεροτομές με οτιδήποτε φόρτιση ή τουλάχιστον αυτό έχω καταλάβει. Η MH32 που χρειάζεται αρκετή φόρτιση για να αποδώσει, δεν θα πετάξει καλά, αν το φορτίο της είναι κάτω απο 20gr/dm2 σε τέτοιο εκπέτασμα. Άρα για να είμαι στις σωστές φορτίσης θα πρέπει να έχω βάρος ανεμοπτέρου απο 2-2,2Κγ ίσως και ελάχιστα λιγότερο, αλλά κάπου εκεί γενικά.

       Εξαρτάται από το τι ζητάς από το ανεμόπτερό σου.
     
       Είναι αλήθεια πως η ΜΗ32 έχει χαμηλό pitch stability (συγνώμη για τους όρους αλλά αυτούς έχω μάθει να χρησιμοποιώ και φοβάμαι πως η προσπάθεια μετάφρασής μου θα χειροτέρευε την κατάσταση)  στις ταχύτητες που καταγράφει το μικρότερο βαθμό καθόδου (6-7μ/δρλτ αν θυμάμαι καλά). Δηλαδή (χοντρικά) σε όποια αλλαγή ταχύτητας πτήσης (είσοδος σε θερμικό, ριπή ανέμου) είναι ασταθής (χρειάζεται παρέμβαση) , όταν πετάει σε αυτές τις ταχύτητες (6-7μ/δρλτ). Ο φάκελος ταχύτητάς της όμως είναι αρκετά μεγάλος ,δηλαδή αναυξήσουμε την ταχύτητα πτήσης (φορτωμένοι) το κόστος σε βαθμό καθόδου δεν μεγαλώνει αντίστοιχα (όχι τόσο όσο πολλές 'αλλες "ανεμοπτερικές" αεροτομές συγκριτικά). Αυξάνοντας όμως την ταχύτητα, το pitch stability αυξάνει δραματικά (γίνεται πολύ πιο σταθερό), παράγοντας που σε συνδυασμό με το μικρό κόστος σε βαθμό καθόδου κάνει τους περισσότερους να προτιμούν να την πετάνε γρηγορότερα.

       Μεγάλο όμως ρόλο επίσης παίζει και ο σχεδιασμός, που μπορεί να αλλάξει τη θέση (και τη μορφή) των εν λόγω καμπυλών. Άρα και η καλύτερη αντιμετώπιση είναι να ακολουθήσεις (τουλάχιστον αρχικά) τις οδηγίες του σχεδιαστή/κατασκευαστή, όπως λέει ο Θείος.

       Τους τελευταίους μήνες πετάω τις περισσότερες φορές με ένα υβριδικό ανεμόπτερο που χρησιμοποιεί ΜΗ32 και φορτώνει περί τα 21gr/dm2. Ο βαθμός καθόδου του είναι κοντά στα 40cm και σύμφωνα με τον τρόπο που μου αρέσει να πετάω, οι ανάγκες μου από το συγκεκριμένο α/π, υπερκαλύπτονται, ιδιαίτερα σε καλές καιρικές συνθήκες. Μου αρέσει να χρησιμοποιώ την "αστάθειά"  του για να διαβάζω τον περιοχή που πετάω και αν δεν χρειαστεί για κάποιο λόγο να ταξιδέψω γρήγορα, οι επιδόσεις του (ευκολία χειρισμού, ανταπόκριση, χαμηλή ταχύτητα, ο ελάχιστος βαθμός καθόδου κλπ) μου κάνουν.

       Θέλω να πιστεύω πως δεν σε μπέρδεψα πολύ.




     Χαμόγελο

    Θείε καλά τα λέω ? ? ? Δεν κοιμόμουν στο σεμινάριο..?   Εκπληξη
    Καταγράφηκε

    Γιώργος Στρατάκης
    Stratigio
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 745



    « Απάντηση #17 στις: Τρίτη, 29 Απρ 2014, 18:57:42 »

     
     Και η αγαπημένη που προανέφερα...





     Χαμόγελο
    Καταγράφηκε

    Γιώργος Στρατάκης
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 971


    « Απάντηση #18 στις: Τρίτη, 29 Απρ 2014, 22:42:12 »

    friday καλησπερα
    πολυ μεγαλο ρολο παιζει και η γωνια διεδρου που καθεται το φτερο οταν τοποθετησα  το φτερο του grafas  ΜΗ32 πεταει με 1.5  μοιρες  σε ατρακτο  ava ετρεχε παρα  πολυ με 2 χιλοστα περιπου διαφορα στην γωνια στο χειλος προσβολης  και πεταγα χαμηλωνοντας το χειλος εκφυγης thermal  αντιστοιχα και το κεντρο βαρους.
    η ατρακτος του pulsar  εχει ιδιες μοιρες  σελα με ava  kai η MH 32 τρεχει ποιο γρηγορα απο της 1.5 του grafas
    η ατρακτος του elite που ειναι ιδια με του grafas εχει το σερβο του stab   στην ουρα και θελει περισσοτερο βαρος για να ισοροπησει  για αυτο  εβαλα το σερβο στο κεντρο με καρμπον ντιζα και  το πεταω με 2200 btry και  170 gr μοτερ
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #19 στις: Τετάρτη, 30 Απρ 2014, 07:36:06 »


      Θεωρητικά όσο πιο πίσω πας (και ως το κέντρο ισορροπίας του ανεμόπτερου, που αν ξεπεράσεις είσαι εκτός ελέγχου), τόσο μικρότερος ο βαθμός καθόδου σου.

     Θείε καλά τα λέω ? ? ? Δεν κοιμόμουν στο σεμινάριο..?  

    Ας επαναλάβουμε: Υπάρχει το βαρύ τριμάρισμα, (κέντρο βάρους πιό μπροστά και μεγαλύτερη διαμήκης δίεδρος) και το ελαφρύ τριμάρισμα (κέντρο βάρους πιό πίσω- εντός ορίων- και μικρότερη διαμήκης δίεδρος)

    Ο μικρότερος βαθμός καθόδου επιτυγχάνεται με βαρύ τριμάρισμα, και συγκεκριμένα όταν ο λόγος Cl 3/Cd 2 είναι μέγιστος.

    Η μεγαλύτερη απόσταση (μεγαλύτερο ίχνος) επιτυγχάνεται με ελαφρύ τριμάρισμα και συγκεκριμένα όταν ο λόγος Cl/Cd είναι μέγιστος.

    Στην πράξη τριμάρουμε σε κάποια περιοχή ανάμεσα από τις δύο, για να έχουμε λίγο και από τις δύο επιδόσεις, βάζοντας το ΚΒ εκεί που λέμε "γλυκό σημείο". Καθ' ένας βρίσκει στο ανεμόπτερό του το δικό του "γλυκό σημείο".
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Friday
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 233



    WWW
    « Απάντηση #20 στις: Κυριακή, 4 Μάι 2014, 22:20:55 »

    Καλησπέρα και καλή εβδομάδα

        Παρασκευή απόγευμα και εν όψει της παρθενικής που είχε προγραμματιστεί για το Σάββατο πρωί, ξεκίνησα πολύ διάβασμα σε πολλά και διάφορα άρθρα σχετικά με το κέντρο βάρους και διάφορες μεθόδους που ακολουθούνται.

        Τελικά κατέληξα στο ότι πρέπει να βάλω απ ευθείας το 40% της χορδής στην βάση του φτερού (Αυτό θα με έβγαζε στα 104χιλ) και απο εκεί να ξεκινήσω ότι ρυθμίσεις έχω να κάνω. (Κάτι που ήταν πολύ κοντά στις αρχικές μου σκέψεις). Το επόμενο πρωί, το ξανασκέφτηκα και είπα να μην το ρισκάρω τόσο (Απο 85χιλ να πάω στα 104χιλ) και έτσι το έβαλα στα 85, που ήταν και το πίσω όριο της Topmodelcz. Ξεκινήσαμε με τον φίλο μου (Και μηχανικό μου) Σάββα, ρίχνοντας το ανεμπότερο για τα πρώτα τριμαρίσματα χωρίς μοτές και αμέσως φάνηκε ότι στις χαμηλές αυτές ταχύτητες το elevator δεν είχε την απαραίτητη δύναμη ώστε να κρατήσει το βάρος της μύτης και απλά έπεφτε. Αμέσως η μπαταρία μπήκε πιο πίσω, και έγινε δεύτερη εκτόξευση. Τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα και όχι μόνο αυτό, αλλά εκτός του ότι πήγε την διπλάσια τουλάχιστον απόσταση απο πριν, το χάσαμε πίσω απο κάτι χόρτα (Το έχω να ρίχνω μοντέλα πάνω σε χόρτα και δέντρα στις παρθενικές), χωρίς καμία απολύτως ζημιά.

        Η επόμενη πράξη ήταν να φύγει με μοτέρ, αφού τοποθετήσαμε ακόμα πιο πίσω την μπαταρία και βγάζοντας απο λίγο elevator trim. Απογείωση λοιπόν και κόψιμο στα 100μ, με το αντίστοιχο τριμάρισμα και πορεία. Ο αέρας είχε ανέβει στους 7-8κόμβους, αλλά το Elite δεν είχε κανένα πρόβλημα να τρυπάει αντίθετα στον άνεμο και να κρατάει ωραία τις στροφές του καταφέρνοντας να ακολουθήσουμε και ένα θερμικό απο τα 60μ στα 150μ, ήδη απο την πρώτη πτήση κιόλας, που είναι πολύ καλό σημάδι, μιας και ακόμα ήμασταν στις ρυθμίσεις. 

        Οι προσγειώσεις ήταν όλες εξαιρετικές και σε πολύ χαμηλή ταχύτητα χωρίς να ρίχνει φτερό ή τίποτα τέτοιο. Το τελικό κέντρο βάρους για την ημέρα και τις συνθήκες που επικρατούσαν ήταν στα 98χιλ ενώ άνετα θα μπορεί να πάει χωρίς να χάσει κάτι απο την διεισδυτικότητα του σε τέτοιες εντάσεις ανέμου. Τώρα είναι ζυγισμένο στα 103χιλ και απο εκεί θα ξεκινήσει η επόμενη δοκιμή, όπου και νομίζω ότι κάπου εκεί κοντά πρέπει να είναι και το γλυκό του σημείο.

        Η επιλογή των χρωμάτων με δικαίωσε πλήρως, μιας και η ορατότητα του σε μακρινές αποστάσεις είναι πολύ καλή.

        Αυτά προς το παρόν εν αναμονή των επόμενων πτήσεων. Το απόλαυσα πολύ.


    * _DSC0125.JPG (11.83 KB, 800x529 - εμφανίστηκε 277 φορές.)

    * _DSC0127.JPG (17.95 KB, 800x529 - εμφανίστηκε 284 φορές.)

    * _DSC0137.JPG (59.91 KB, 800x529 - εμφανίστηκε 288 φορές.)

    * _DSC0144.JPG (35.53 KB, 397x600 - εμφανίστηκε 291 φορές.)
    Καταγράφηκε

    No Guts No Glory
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 971


    « Απάντηση #21 στις: Δευτέρα, 5 Μάι 2014, 09:31:56 »

    friday καλημερα
    βλεπω οτι εισαι ετοιμος για αγωνες f5j   προλαβαινεις να  γραφτεις  στην ΕΑΑ και να  παρεις μερος στον περειφεριακο στο Ακραιφνιο 1 Ιουνιου
    Καταγράφηκε
    Friday
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 233



    WWW
    « Απάντηση #22 στις: Δευτέρα, 5 Μάι 2014, 10:47:08 »

    Εεε χρειάζονται κάποιες δοκιμές ακόμα... Όσον αφορά την εγγραφή μου, δεν έχω αποφασίσει ακόμη αν θα γραφτώ και που θα γραφτώ. Η αλήθεια είναι ότι ο λόγος που απομακρύνθηκα απο την σχεδόν 20 ετή ενασχόληση μου με τον αθλητισμό ήταν οι συμπεριφορές των σωματείων και οι "κλίκες" που την έλεγε ο ένας στον άλλον και με το καθε αυτού άθλημα, υπήρχε "παρεπιπτόντως" ενασχόληση.

      Δυστυχώς βλέπω μια απο τα ίδια να συμβαίνει κι εδώ και σκέφτομαι αν τελικά θέλω να συμμετέχω σε κάτι τέτοιο. Παρόλο που η κοινωνικότητα και η ομαδικότητα θα μπορούσε να αποτελεί πολύ θετικό στοιχείο, μάλλον περιορίζεται στην ανταλλαγή αντιδικιών. Θα προτιμούσα στα σχετικά νήματα αγώνων, να διάβαζα περισσότερο για τις συνθήκες του αγώνα, για το στήσιμο που επέλεξε να κάνει ο καθένας στο ανεμόπτερο του για τις συγκεκριμένες συνθήκες, για την στρατηγική που ο καθένας χρησιμοποίησε για να προσεγγίσει τον αγώνα και άλλα τέτοια που θα μετέφεραν την εμπειρία και στους υπόλοιπους, εκτός αν κάποια απο αυτά αποτελούν μυστικά (Που το κατανοώ εν μέρει), αλλά απο την στιγμή που κανείς δεν φαίνετε να κερδίζει χρήματα ή κάτι άλλο που θα έκανε τον αγώνα πιο "σκληρό", τότε θα περίμενα τέτοια πράγματα να ακούγουνται και να υπάρχουν.

       Συγγνώμη για την παρεκτροπή απο το θέμα, αλλά με την αφορμή που μου έδωσε ο alex.cularis είπα να αναλύσω την θέση μου, μιας και πράγματι θα μου άρεσε να ανήκω σε ένα σύλλογο (έχω μεγαλώσει μέσα σε συλλόγους) και να παίρνω μέρος σε προπονήσεις -  αγώνες κλπ, αλλά δεν μου αρέσει καθόλου αυτή η αντιδικία που υπάρχει σε άσχετα θέματα με το πραγματικά ουσιαστικό κομμάτι. Θα γούσταρα να βλέπω ποσταρίσματα του στυλ, "Σπουργιτάκια θα μείνετε χαμηλά στον αγώνα" ή "Ξεκινήστε τα χρονόμετρα απο το 5λεπτο", παρά αυτά που διαβάζω...

    Ευχαριστώ και συγγνώμη
    Καταγράφηκε

    No Guts No Glory
    Σελίδες: 1 [2]  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ανεμόπτερα R/C  |  Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα (Συντονιστής: _ΤΑΣΟΣ_)  |  Θέμα: Topmodel Elite 3,06 ARC
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.035 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.