Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.201 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:14:13

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:14:13

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:09]

    [Χθες στις 22:30]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 21:25:44]

    από afilos
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 14:52:26]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 10:46:22]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 07:32:40]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304201
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 169
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 123
    Συνολικά: 123
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 [3] 4     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Βοηθεια σε προβλημα που προκυπτει κατα την εκτελεση μανουβρας  (Αναγνώστηκε 9297 φορές)
    Yankos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.326


    Χρωστάω, άρα υπάρχω. - Yankos -


    « Απάντηση #30 στις: Τετάρτη, 20 Ιούν 2012, 15:43:46 »

    11.Οχι δε ρολαρει στην κατακορυφη ανοδο(μεχρι που στολλαρει απο ελλειψη δυναμης της μηχανης)

    Ο κινητήρας απ' αυτά που λες δεν φτάνει για 3D ε;
    Από πτερυγικό φορτίο πώς τα πάμε;
    Καταγράφηκε

    KATANAS
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 181



    « Απάντηση #31 στις: Τετάρτη, 20 Ιούν 2012, 15:46:38 »

    Παντως φιλε Katanas ,εκτος απο ολα αυτα ... Κατα την δικη μου γνωμη πιστευω πως στο revolver δεν χρειαζονται πολυ μεγαλες κινησεις .... Ειναι sport μοντελακι... Με πολυ μεγαλες πιστευω του χαλας την ποιοτητα πτησης του μοντελου .... Βεβαια αυτο θα το δεις εσυ !! Wink

    Xρηστος! Χαμόγελο

    Φιλε μου Χρηστο το οτι ειναι sport kai oxi 3d το γνωριζω(γι αυτο αγορασα το edge ωστε να προσπαθησω να κανω με αυτο 3d)
    Απλα η απορια μου ειναι γιατι εχει αυτη την συμπεριφορα το αεροπλανο,και το ενα και το αλλο.

    Φιλικα Δημητρης
    Καταγράφηκε

    My first plane was katana!
    KATANAS
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 181



    « Απάντηση #32 στις: Τετάρτη, 20 Ιούν 2012, 15:58:26 »



    Ο κινητήρας απ' αυτά που λες δεν φτάνει για 3D ε;
    Από πτερυγικό φορτίο πώς τα πάμε;

    φιλε  Υankos
     as ξεχασουμε το ζητημα 3d (αυτος ειναι ο λογος που εβαλα μεγαλες κινησεις στο edge, οχι στο ρεβολβερ),το ερωτημα που εχω εγω ,ο προβληματισμος μου αν θες, ειναι για ποιο λογο εχω την εκτροπη και στα δυο αεροπλανα.το αν μπορουν να κανουν 3d πτηση πιστευω ειναι ασχετο γιατι το προβλημα δημιουργειτε σε ακροβατικο που μπορει και εκτελει και ενα trainer aeroplano.
    Δε ξερω αν μπορω να σου δωσω να καταλαβεις  τι θελω να πω...
    Καταγράφηκε

    My first plane was katana!
    flaperon35
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 442



    « Απάντηση #33 στις: Τετάρτη, 20 Ιούν 2012, 16:19:07 »

    Να προσθέσω και γω, μυπος αν εχεις δύο servo στα πιδαλια το ένα τα έχει ψιλοπεξει κ ενώ στον πάγκο βλέπεις ίδια κινηση, στον αέρα με φορτίο κάπου χάνει ?? Λέω κ γω τορα κάτι που μπορεί να Σημβει Ειδηκα αν τα servo είναι οριακά για ένα μοντέλο.
    Καταγράφηκε

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΑΖΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.... ΜΟΝΟ ΧΑΖΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.191



    « Απάντηση #34 στις: Τετάρτη, 20 Ιούν 2012, 18:45:54 »

    Προς ποιά φορά εκτρέπεται;
    Η εκτροπή είναι roll ή snap roll
    Εκτρέπεται αν κάνει εξωτερικό λουπ;
    Εκτρέπεται στο κάτω μέρος του λουπ που βγαίνει οριζόντια ;
    Εκτρέπεται αν στην ευθεία οριζοντία τραβήξεις απότομα το elevator;
    Στην ευθεία οριζόντια πτήση κρατάει τα φτερά οριζόντιο για αρκετό διάστημα;
    Στην ανάστροφη οριζοντία πτήση θέλει διόρθωμα με aileron για να κρατήσει τα φτερά οριζόντια;
    Στην ανάστροφη πτήση θέλει up ή down elevator για να κρατήσει το ύψος ;
    Που είναι το Κέντρο βάρους;
    Πόσο μεγάλη έλικα έχει; Είναι ξύλινη ή συνθετική; Πόσες στροφές γυρίζει;
    Στο hover κάνει torque roll;
    Στην κατακόρυφη άνοδο αρχίζει μετά κάποιο ύψος να ρολάρει;
    Στην κατακόρυφη κάθοδο (στο ρελαντί) αρχίζει να ρολάρει μετά από κάποιο χρόνο;

    Οταν απαντηθούν τα παραπάνω, ίσως προσεγγίσετε το πρόβλημα.

    Θείε δεν έθεσες ένα πολύ βασικό ερώτημα νομίζω το οποίο είναι "Ποιό είναι το βάρος του μοντέλου και τί πτερυγικό φόρτο έχει?"

    Κάποτε είχα ενα Giles το οποίο είχε πολύ snapy συμπεριφορά. Το Internet αν και ήταν στις αρχές του τότε μου έδωσε τη δυνατότητα να ρωτήσω το σχεδιαστή (Mike McConville) ο οποίος μετά από κάποιες πληροφορίες που του έδωσα μου έγραψε το εξής: "Put the plane on a diet" με λίγα λόγια "μείωσε το βάρος".

    Εστω και αν το μοντέλο έχει διαφορική κίνηση στα elevator δεν δικαιολογείται το Immelman αντί του Loop.

    Νομίζω μετά από όσα έχουν παρατεθεί εδώ το τίτλος του θέματος θα έπρεπε να έιναι:

    "Πρόβλημα να δοθεί βοήθεια σε πρόβλημα που προκύπτει κατά την εκτέλεση της μανούβρας." Grin Grin Αυτό ήταν ένα αστείο για να χαλαρώσουμε λίγο. Ελπίζω να μην είναι πρόβλημα έστω και αν δεν έχουμε τεράστια εμπειρία και πολλές ώρες πτήσεως. Δάκρυ

    Φιλικά
    Καταγράφηκε
    Yankos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.326


    Χρωστάω, άρα υπάρχω. - Yankos -


    « Απάντηση #35 στις: Τετάρτη, 20 Ιούν 2012, 19:20:42 »

    Νίκο, αυτός ο McConville έχει σχεδιάσει και το Showtime50 αν δεν κάνω λάθος  devil
    (το δικό μου μοντέλο δεν έπαιρνε άλλη δίαιτα και η πτήση του είχε έκτροπα  laugh )

    Το δικό σου Giles μετά τη δίαιτα έκοψε τις κακές συνήθειες;
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #36 στις: Τετάρτη, 20 Ιούν 2012, 19:41:02 »

    Θείε δεν έθεσες ένα πολύ βασικό ερώτημα νομίζω το οποίο είναι "Ποιό είναι το βάρος του μοντέλου και τί πτερυγικό φόρτο έχει?"

    Το βάρος / φόρτος του φτερού δεν συνδέεται με το φαινόμενο που περιγράφεται.

    Θα είχε σύνδεση αν το μοντέλο έμπαινε σε snap roll στο κάτω μέρος της εξόδου από ανακύκλωση, αν τραβούσαμε σφιχτά το elevator, οπότε θα πάθαινε το γνωστό high G stall.

    Το πρόβλημα επίσης σχετιζεται με στολλάρισμα του φτερού, (αλλά όχι επειδή είναι βαρύ), και με το στολλάρισμα όλης της ουράς.

    Αυτό που δεν ρώτησα είναι αν μπορεί να βγάλει ανακύκλωση σε πολύ μικρή ακτίνα, δηλαδή διατηρώντας ταχύτητα σε όλη την ανακύκλωση.

    Θα αναπτύξω μία ακόμα περίπτωση, μπορεί να συμβαίνει μπορεί και όχι, δεν είναι εύκολο να δώσω λύση αν δεν πιάσω ο ίδιος το χειριστήριο .

    Οταν το αεροπλάνο πετάει με ταχύτητα, το ελικόρευμα βρίσκει το fin rudder από την μία πλευρά, και θα του άλλαζε κατεύθυνση, όμως η διορθωτική συμμετοχή του fin/rudder καθώς τα αερονημάτια από την σχετική ταχύτητα το βρίσκουν και από την άλλη πλευρά το κρατάει στην ευθεία.

    Ενα στολλαρισμένο μοντέλο με τον κινητήρα σε φουλ ισχύ, δεν παράγει διορθωτικές δυνάμεις στα σταθερά πηδάλια της ουράς, είναι σαν να μην έχει καθόλου stabilizer και fin, αλλά το ελικόρευμα εξακολουθεί να υπάρχει και να χτυπάει στο αριστερό πλάϊνό το fin/rudder ξαφνικά στην ανάποδη θέση, οπότε συμπεριφέρεται σαν να του έχουμε δώσει αριστερό rudder, που στην ανάποδη θέση ρολλάρει το αεροπλάνο δεξιά.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #37 στις: Τετάρτη, 20 Ιούν 2012, 20:20:56 »

    Τη στιγμή που ανεβαίνει στο επάνω μέρος της ανακύκλωσης και ξέρεις ότι πρόκειται να ρολλάρει, δώσε (και κράτα) δεξί rudder να δεις πως συμπεριφέρεται.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.191



    « Απάντηση #38 στις: Τετάρτη, 20 Ιούν 2012, 21:41:07 »

    Νίκο, αυτός ο McConville έχει σχεδιάσει και το Showtime50 αν δεν κάνω λάθος  devil
    (το δικό μου μοντέλο δεν έπαιρνε άλλη δίαιτα και η πτήση του είχε έκτροπα  laugh )

    Το δικό σου Giles μετά τη δίαιτα έκοψε τις κακές συνήθειες;

    Αν εχεις χρονο δες το παρακατω link:

    http://www.rcuniverse.com/forum/m_2290164/tm.htm

    To μοντελο ειναι παλιας σχολης, το εφτιαξε ο Αλεκος (ο πατερας μου) απο κιτ της Midwest το 1997 και το πετουσα με YS 140 FZ (αυτον το κινητηρα τυγχανει να εχει ο θειος τωρα ειναι στο Venus που το πουλησα). Ηταν η εποχη που πετουσαν σοβαρο 3D 4-5 ατομα σε ολο τον κοσμο (Somenzini, Hyde, CPLR, Shulman, Silvestri, McConvile) και ειχε αρχισει να γινεται μοδα. Ακομα εχω τα τευχη του Model Airplane News που εδειχναν πως να κανεις harrier, elevator, waterfall κτλ. Τοτε ολα αυτα φανταζαν σαν επεισοδια σειρας επιστημ. φαντασιας. Δυστυχως προσπαθουσα να μαθω επιμονως με λαθος setup (CG μπροστα, μικρες κινησεις κτλ) και χωρις sim και γι'αυτο δεν ειχα κανει ιδιαιτερη προοδο. Ωστοσο πετουσα με το μοντελο freestyle ακρoβατικα και pattern και το απολαμβανα πολυ. Ακομα και με μικρες κινησεις και ταχυτητα οταν εδινα αποτομα elevator το μοντελο εκανε snap, δεν μπηκα σε ιδιαιτερο κοπο να το διορθωσω γιατι μετα πανεπιστημιο, δουλεια κτλ δεν ειχα χρονο. Το 2004 αγορασα ενα Kyosho Flip 3D και καταλαβα τι ειναι να πετας σωστα στημενο 3D μοντελο αλλα μεχρι εκει το μοντελο επασχε σημαντικα στο κομματι του precision.

    Μου κανει εντυπωση πως ειχες τετοια θεματα με το Showtime...λογικα σε αυτη την περιπτωση το βαρος δεν πρεπει να ηταν ο λογος του προβληματος.
    Καταγράφηκε
    KATANAS
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 181



    « Απάντηση #39 στις: Πέμπτη, 21 Ιούν 2012, 00:40:00 »

    εβαλα ενα βιντεακη στο youtube απο tην πτηση μου σημερα.
    Στο 2:25 κανω λοοπ με μεγαλη κινηση και παρουσιαζει το φαινομενο που σας λεω ενω στο 2:40 κανω λουπ με μικρες κινησεις,και πιστευω ολα οκ!
    αυτη τη στιγμη η πνευματικη μου κατασταση μετα απο 6-7 κρυες μπυρες δε μου επιτρεπει να ακολουθησω την σκεψη του κυριου γιαννη και του 3Djunk alla ευκαιριας δωθεισεις να σου πω φιλε Νικολα οτι πετας απιστευτο 3D και σε χαζευω με τις ωρες! Cheesy Cheesy Cheesy
    ααααααα το λινκ απο το βιντεο http://youtu.be/R0K8G2PSGbQ
    Αν σας βοηθεισει ωστε να με βοηθησετε καλο θα ειναι!
    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 21 Ιούν 2012, 18:43:37 από KATANAS » Καταγράφηκε

    My first plane was katana!
    Yankos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.326


    Χρωστάω, άρα υπάρχω. - Yankos -


    « Απάντηση #40 στις: Πέμπτη, 21 Ιούν 2012, 01:06:02 »

    To μοντελο ειναι παλιας σχολης, το εφτιαξε ο Αλεκος (ο πατερας μου) απο κιτ της Midwest το 1997 και το πετουσα με YS 140 FZ (αυτον το κινητηρα τυγχανει να εχει ο θειος τωρα ειναι στο Venus που το πουλησα). Ηταν η εποχη που πετουσαν σοβαρο 3D 4-5 ατομα σε ολο τον κοσμο (Somenzini, Hyde, CPLR, Shulman, Silvestri, McConvile) και ειχε αρχισει να γινεται μοδα. Ακομα εχω τα τευχη του Model Airplane News που εδειχναν πως να κανεις harrier, elevator, waterfall κτλ. Τοτε ολα αυτα φανταζαν σαν επεισοδια σειρας επιστημ. φαντασιας. Δυστυχως προσπαθουσα να μαθω επιμονως με λαθος setup (CG μπροστα, μικρες κινησεις κτλ) και χωρις sim και γι'αυτο δεν ειχα κανει ιδιαιτερη προοδο. Ωστοσο πετουσα με το μοντελο freestyle ακρoβατικα και pattern και το απολαμβανα πολυ. Ακομα και με μικρες κινησεις και ταχυτητα οταν εδινα αποτομα elevator το μοντελο εκανε snap, δεν μπηκα σε ιδιαιτερο κοπο να το διορθωσω γιατι μετα πανεπιστημιο, δουλεια κτλ δεν ειχα χρονο. Το 2004 αγορασα ενα Kyosho Flip 3D και καταλαβα τι ειναι να πετας σωστα στημενο 3D μοντελο αλλα μεχρι εκει το μοντελο επασχε σημαντικα στο κομματι του precision.

    Μου κανει εντυπωση πως ειχες τετοια θεματα με το Showtime...λογικα σε αυτη την περιπτωση το βαρος δεν πρεπει να ηταν ο λογος του προβληματος.

    To πάλεψα όσο μπόρεσα με τις λίγες γνώσεις που έχω.
    Είχα ελαφρύ setup με saito 82 πάνω.
    Δοκίμασα πολλές φορές με άλλη γωνία στον κινητήρα, άλλο ζύγισμα, άλλες κινήσεις πηδαλίων, με τα πτερύγια για πλευρική επιφάνεια,
    άλλες έλικες. Στις απότομες αλλαγές διεύθυνσης εκτρεπόταν...
    Ήταν πιο πολύ πατερνάκι; Ήταν η μακριά άτρακτος; Δεν έχω καταλάβει ακόμη.
    Του έβαλα δυνατότερο κινητήρα ASP91fs αλλά τίποτα.

    Είχε και αυτήν την επικίνδυνη εκτροπή στο knife, οπότε μετά απ' όλα αυτά δεν έχω και την καλύτερη άποψη για τις
    σχεδιαστικές ικανότητες του Mcconville  angel

    Και επειδή το φαινόμενο το βλέπω γύρω μου και σε άλλα μοντέλα, έχει ενδιαφέρον η συζήτηση, μπας και διαφωτιστούμε
    για το τι παίζει και πώς θα το αποφύγουμε.
    Και σετάροντας, αλλά και σχεδιάζοντας κάτι από την αρχή.
    Καταγράφηκε

    GMeskos
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 336



    « Απάντηση #41 στις: Πέμπτη, 21 Ιούν 2012, 23:59:53 »

    Radio Control Μοντέλα         
         

     

     

    3. Τριμάρισμα αεροπλάνου (Γιώργος Μέσκος)

     

     

    ΠΩΣ ΝΑ ΤΡΙΜΑΡΕΤΕ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΠΤΗΣΗ

     

    Αυτό μπορεί να είναι μια μάλλον εκνευριστική εμπειρία για τον σχετικά καινούργιο μοντελιστή, αλλά είναι μια απαραίτητη διαδικασία, αν θέλει κανείς να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητες οποιουδήποτε αερομοντέλου. Πιθανότατα τα περισσότερα λανθασμένα συμπεράσματα για ένα ορισμένο μοντέλο βγήκαν από το ότι ήταν λάθος ρυθμισμένο, παρά από οποιαδήποτε άλλη αιτία.

     

     

    Αρχικά το αερομοντέλο πρέπει να κατασκευαστεί όσο γίνεται πιο σωστά. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από τα δεδομένα του σχεδίου, πρέπει να διορθωθεί κατά την ρύθμιση (τριμάρισμα) στην πτήση. Γι' αυτό το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να προσέξετε την κατασκευή από την αρχή. Κάλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε, εντάξει?

     

    1) Ρυθμίστε το αεροπλάνο σας για ευθεία οριζόντια πτήση, χωρίς να επεμβαίνετε με τα στικ του πομπού, με φουλ στροφές του κινητήρα. Κανονικά θα χρειαστεί μόνο διόρθωση στα πτερύγια κλίσεως και στο πηδάλιο ανόδου-καθόδου.

     

    2) Ρυθμίστε το αεροπλάνο για ευθεία ανάποδη πτήση χρησιμοποιώντας μόνο λίγο κάτω στο ανόδου-καθόδου για το οριζόντιο κράτημα στο ίδιο ύψος. Εάν το μοντέλο έχει σταθερή τάση στροφής αριστερά ή δεξιά, ρυθμίστε το πηδάλιο διευθύνσεως προς την ίδια μεριά της στροφής έως ότου χαθεί το σύμπτωμα αυτό όταν πετάτε ανάποδα. Εάν το πηδάλιο διεύθυνσης χρειάστηκε ρύθμιση, τότε ρυθμίστε και πάλι τα πηδάλια κλίσεως για ευθεία κανονική χωρίς χέρια πτήση. Επαναλάβετε την ανάποδη πτήση και ξαναρυθμίστε έως ότου το μοντέλο πετάει ευθεία κανονικά και ανάποδα. (Κανονικά χωρίς χέρια και ανάποδα με λίγο κάτω το πηδάλιο ανόδου-καθόδου). Εάν χρειάζεστε πολύ κάτω πηδάλιο για να κρατήσετε το αεροπλάνο στην ευθεία ανάποδα, τότε ελέγξατε το κέντρο βάρους, γωνίες προσβολής των φτερών, την τοποθέτηση της μηχανής αν είναι προς τα πάνω ή κάτω. Διορθώστε και επαναλάβετε τις παραγράφους 1 και 2.

     

    3) Ρύθμιση για συνθήκες πλαναρίσματος. Πετάξτε με πλήρη ισχύ του κινητήρα ευθεία οριζόντια. Κόψτε στροφές στο ρελαντί. Το μοντέλο πρέπει να συνεχίσει ευθεία χωρίς τάση για απότομη άνοδο ή κάθοδο. Όσο μειώνεται η ταχύτητα προοδευτικά, η μύτη του αεροπλάνου θα πρέπει να πέφτει και θα χρειασθείτε μόνο λίγο πάνω πηδάλιο για να το κρατήσετε σε σταθερή ταχύτητα και ρυθμό καθόδου στο πλανάρισμα. Αν όμως το μοντέλο σας πάει απότομα πάνω ή κάτω όταν κόβετε απότομα τα γκάζια, τότε χρειάζεται αλλαγή η γωνία της μηχανής προς τα πάνω ή κάτω ανάλογα. Αν χρειάζεται πολύ «πάνω» πηδάλιο για να διατηρηθεί το κανονικό πλανάρισμα, τότε πρέπει να ελεγχθούν και να διορθωθούν το κέντρο βάρους ή η γωνία προσβολής των φτερών. Αν χρειασθούν οι διορθώσεις τότε επαναλάβετε το Νο. 1 και 2.

     

    Αυτά τα τρία στάδια αποτελούν την βασική ρύθμιση πτήσης, και πρέπει να γίνουν σωστά πριν προχωρήσετε πιο πέρα. Οι πιο βασικές αλλαγές έγιναν τώρα με αναφορά στο κέντρο βάρους, τις γωνίες των φτερών και τις ρυθμίσεις ως προς τον κάθετο άξονα. Εάν γίνουν οποιεσδήποτε αλλαγές σε μετέπειτα ρυθμίσεις, τότε τα 1,2 και 3 πρέπει να ξαναγίνουν και να πιστοποιηθεί ότι παραμένουν σωστά.

     

    Αν το μοντέλο προορίζεται για αγώνες ή αν ο πιλότος θέλει να κάνει απλώς πολύ καλά ακροβατικά, η ρύθμιση κατά την πτήση πρέπει να προχωρήσει ακόμη πιο πέρα αν θέλουμε να έχουμε στην διάθεσή μας όλες τις δυνατότητες του αεροπλάνου. Γι' αυτό το επόμενο βήμα είναι να οριστικοποιηθούν οι γωνίες αποκλίσεως των πηδαλίων κλίσεως ανόδου-καθόδου και διευθύνσεως. Δύο συντελεστές χρησιμοποιούνται για να κατευθύνουν τις προσπάθειές μας στην ρύθμιση των γωνιών αποκλίσεως. Πρώτα είναι η ανάγκη να πάρουμε το μεγαλύτερο όφελος από το ανθρώπινο σύστημα ανακλαστικών, ώστε οι απαιτήσεις των ανακλαστικών να είναι όσο το δυνατόν πιο όμοιες σε όλους τους άξονες ελέγχου του αεροπλάνου. Με άλλα λόγια κανένα πηδάλιο ελέγχου να μην έχει μεγαλύτερη ανταπόκριση στην μία κατεύθυνση από την άλλη. Αυτό μπορούμε να το ονομάσουμε «αίσθημα ισορροπίας» και πρέπει να έχει σύγχρονη εφαρμογή και στους τρείς άξονες του μοντέλου και ιδιαίτερα στα πτερύγια κλίσεως και ανόδου-καθόδου.

     

     

    Ο δεύτερος συντελεστής για την οριστικοποίηση των ορίων των γωνιών αποκλίσεως των πηδαλίων, είναι οι απαιτήσεις ευκινησίας του μοντέλου για κάθε άξονα κινήσεως. Αυτό καθορίζεται είτε από τις προσωπικές προτιμήσεις όταν πρόκειται για απλό πέταγμα ακροβατικών, είτε από τους εκάστοτε ισχύοντες κανονισμούς εάν πρόκειται να πάρετε μέρος σε αγώνες. Κάθε πτερύγιο ελέγχου πρέπει να έχει αρκετή διαθέσιμη απόκλιση. Διαθέσιμη, για να εκτελέσει την πιο απαιτητική άσκηση, η οποία χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο πτερύγιο σαν βασικό στοιχείο.

     

     

    ΤΟ ΠΗΔΑΛΙΟ ΑΝΟΔΟΥ-ΚΑΘΟΔΟΥ

     

    Οι απαιτήσεις για τις ασκήσεις περιδινήσεως είναι ο βασικός συντελεστής για την ρύθμιση των ορίων της απόκλισης του πηδαλίου ανόδου-καθόδου. Το πηδάλιο αυτό πρέπει να μπορεί να βάλει το μοντέλο σε απώλεια στήριξης και να το κρατήσει εκεί κατά την διάρκεια περιδίνησης. Αυτό ισχύει για την κανονική και την ανάστροφη περιδίνηση, εάν απαιτείται τέτοια άσκηση.

     

    Επειδή είναι σημαντική η περιορισμένη ευαισθησία του πηδαλίου αυτού για την απαλή εκτέλεση των περισσοτέρων ασκήσεων, οι γωνίες απόκλισης πρέπει να γίνουν όσο γίνεται μικρότερες - χωρίς να χάσει την αποτελεσματικότητά του - προς τα πάνω και προς τα κάτω το ίδιο. Όταν το πηδάλιο ανόδου-καθόδου αποτελείται από δύο κομμάτια, προσέξατε πάρα πολύ ώστε να είναι τέλεια ευθυγραμμισμένα.

     

     

    ΤΟ ΠΗΔΑΛΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΣ

     

    Οποιαδήποτε απόκλιση του πηδαλίου αυτού πάνω από 35 μοίρες, δεν κάνει τίποτε άλλο από το να λειτουργεί σαν αερόφρενο. Εάν το πηδάλιο δεν κάνει την δουλειά που πρέπει μέχρι τις 35 μοίρες, τότε δεν χρειάζεται να μεγαλώσουμε την κίνησή του, αλλά την επιφάνειά του.

     

     

    ΤΑ ΠΗΔΑΛΙΑ ΚΛΙΣΕΩΣ

     

    Για τον καθορισμό της απόκλισης των πηδαλίων αυτών χρησιμοποιούνται οι ασκήσεις "διπλό Ιμμελμαν" και "τρεις συνεχόμενες περιστροφές".

     

    Για τις τρεις περιστροφές ένας μέσος χρόνος περίπου 4'' είναι αρκετά ικανοποιητικός. Σ' αυτό το σημείο προσπαθήστε να αποκτήστε το "αίσθημα ισορροπίας" μεταξύ των πηδαλίων κλίσεως και του ανόδου-καθόδου, μεγαλώνοντας ή μικραίνοντας τις κινήσεις κατά περίπτωση. Τώρα πρέπει να γίνει η σωστή ρύθμιση για διαφορική κίνηση των πηδαλίων κλίσης. Έχει αποδειχθεί ότι είναι πιο εύκολα να προσδιοριστεί η διαφορική κίνηση κάνοντας ένα "split S" μετά από μία μεγάλη ευθεία άνοδο. Εάν, μετά το μισό roll το μοντέλο πάει προς τα αριστερά η διαφορική κίνηση των πηδαλίων κλίσεως είναι μεγάλη, εάν πάει δεξιά είναι μικρή.

     

     

    LOOPING

     

    Αυτή η ρύθμιση είναι αναμφισβήτητα ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος. Εάν δεν έχετε αρκετή πείρα τότε όταν θέλετε να κάνετε αυτήν την ρύθμιση να μην φυσάει αέρας ή ελάχιστα, και να έχετε κάποιον για βοήθεια ώστε να συζητάτε και να αναλύετε τις παρατηρήσεις σας μεταξύ των πτήσεων. Για να κάνετε το τριμάρισμα για την κατεύθυνση του loop, και τα δύο - εσωτερικό και εξωτερικό - loop πρέπει να γίνουν κόντρα στον άνεμο, ευθεία και να απομακρύνονται από τον πιλότο. Πρώτα δοκιμάστε το εσωτερικό loop χωρίς να χρησιμοποιήστε άλλη εντολή εκτός από το ανόδου-καθόδου και να κάνετε ένα loop σε κάθε πέρασμα. Σημειώστε προς πια μεριά το μοντέλο άλλαξε κατεύθυνση πιο φτερό πήγαινε προς την εξωτερική παράμετρο του loop. Μετά δοκιμάστε ένα εξωτερικό σημειώνοντας τα ίδια στοιχεία πάντοτε χρησιμοποιώντας μόνο το πηδάλιο ανόδου-καθόδου.

     

    Σ' αυτό το σημείο ενδιαφέρεστε μόνον εάν ένα φτερό άλλαξε κατεύθυνση τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό loop. Και εάν αυτό έγινε, αν ήταν το ίδιο φτερό και στα δύο loops. Εάν το ίδιο φτερό κινήθηκε προς τα έξω και στα δύο loops τότε αυτό το φτερό είναι πιο βαρύ και πρέπει να προσθέσετε βάρος στο ακροπτερύγιο του άλλου φτερού. Εάν η ίδια αλλαγή πορείας συμβαίνει στην αρχή των loops τότε το πηδάλιο κατεύθυνσης πρέπει να ρυθμιστεί για να διορθωθεί αυτή η αλλαγή πορείας. Εάν η ρύθμιση του πηδαλίου κατεύθυνσης είναι απαραίτητη, τότε πιθανότατα τα πηδάλια κλίσης θα χρειασθούν και πάλι ρύθμιση. Εάν η ίδια αλλαγή κατεύθυνσης συμβαίνει αρχικά όπως πλησιάζετε στην κορυφή του loop εσωτερικού ή εξωτερικού το πιο πιθανό είναι να χρειάζεται ρύθμιση η γωνία της μηχανής παρά το πηδάλιο κατεύθυνσης. Σ' αυτήν την περίπτωση κινούμε την βάση της μηχανής δεξιά ή αριστερά. Εάν μετά από τα προηγούμενα, το μοντέλο κατευθύνεται καλά στα εσωτερικά αλλά όχι τόσο καλά στα εξωτερικά loops, τότε ρυθμίστε και τα δύο πηδάλια κλίσεως προς τα επάνω ανάλογα με το πόσο καλύτερη ή χειρότερη τάση έχει το μοντέλο στην εξωτερική κατεύθυνση, είτε ανεβάζετε τα πηδάλια κλίσης περισσότερο ή λιγότερο ή αλλάξτε σε χαμήλωμα ανάλογα με τα αποτελέσματα. Συνεχίστε αυτή την διαδικασία έως ότου το μοντέλο πηγαίνει καλά μόνο σε ένα εσωτερικό ή εξωτερικό loop. Εάν πηγαίνει καλά σε ένα loop θα πάει καλά και σε τρία, εκτός αν ο πιλότος ή το ρεύμα από το προηγούμενο loop ή οι καιρικές συνθήκες κάνουν το μοντέλο να αλλάξει κατεύθυνση. Για αυτούς τους λόγους είναι πολύ σπάνιο να γίνουν 3 τέλεια loops με την χρήση μόνο του πηδαλίου ανόδου-καθόδου.

     

    Εάν όλα γίνουν όπως πρέπει, μπορεί να είναι κουραστικό, αλλά θα έχετε ένα μοντέλο που θα πηγαίνει σαν να είναι σε ράγες. Αυτό θα είναι μια τρομερή ικανοποίηση, άλλωστε αυτό δεν θέλουμε όλοι?

     

    Επιμέλεια: Γιώργος Μέσκος

     

    Τα ανωτέρω είναι η ερμηνεία στα Ελληνικά, άρθρου που δημοσιεύθηκε από τον Jim Kirkland το 1971.

    Γ.Μ.
    Καταγράφηκε

    SO MANY PLANES,SO LITTLE TIME!!
    KATANAS
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 181



    « Απάντηση #42 στις: Παρασκευή, 22 Ιούν 2012, 12:42:49 »

    Kυριε Μεσκο ευχαριστω για τις οδηγιες τριμαρισματος ,
    εχω μονο μια απορια ,λεει σε αυτο το σημειο:Εάν η ίδια αλλαγή κατεύθυνσης συμβαίνει αρχικά όπως πλησιάζετε στην κορυφή του loop εσωτερικού ή εξωτερικού το πιο πιθανό είναι να χρειάζεται ρύθμιση η γωνία της μηχανής παρά το πηδάλιο κατεύθυνσης. Σ' αυτήν την περίπτωση κινούμε την βάση της μηχανής δεξιά ή αριστερά
    σε αυτη την περιπτωση η μετακινηση της μηχανης γινεται προς την αντιθετη πλευρα?Δηλαδη ριχνει φτερο απο δεξια την μετακινουμε αριστερα?και κραταμε της ιδιες μοιρες στις γωνιες της μηχανης?

    Ευχαριστω
    Φιλικα Δημητρης
    Καταγράφηκε

    My first plane was katana!
    GMeskos
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 336



    « Απάντηση #43 στις: Παρασκευή, 22 Ιούν 2012, 15:15:30 »

    Έάν τό μοντέλο πάει δεξιά,γιά νά τό διορθώσουμε άντί νά δώσουμε άριστερό rudder,δίνουμε άριστερή κλίση στήν μηχανή.
    Άνάλογα μέ τήν τοποθέτηση τής μηχανής είτε τήν μετακινούμε είτε δίνουμε περισσότερο thrust.
    Καταγράφηκε

    SO MANY PLANES,SO LITTLE TIME!!
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.191



    « Απάντηση #44 στις: Σάββατο, 23 Ιούν 2012, 23:39:08 »

    εβαλα ενα βιντεακη στο youtube απο tην πτηση μου σημερα.
    Στο 2:25 κανω λοοπ με μεγαλη κινηση και παρουσιαζει το φαινομενο που σας λεω ενω στο 2:40 κανω λουπ με μικρες κινησεις,και πιστευω ολα οκ!
    αυτη τη στιγμη η πνευματικη μου κατασταση μετα απο 6-7 κρυες μπυρες δε μου επιτρεπει να ακολουθησω την σκεψη του κυριου γιαννη και του 3Djunk alla ευκαιριας δωθεισεις να σου πω φιλε Νικολα οτι πετας απιστευτο 3D και σε χαζευω με τις ωρες! Cheesy Cheesy Cheesy
    ααααααα το λινκ απο το βιντεο http://youtu.be/R0K8G2PSGbQ
    Αν σας βοηθεισει ωστε να με βοηθησετε καλο θα ειναι!

    Γεια σου φιλε μου. Wink

    Απο το συγκεριμενο video ειναι εμφανες πως το μοντελο κανει roll ωστοσο καλο θα ηταν να ειχαμε και video με καμερα εκτος μοντελου.

    Το προβλημα σου δεν εχει σχεση με το thrust σε καμια περιπτωση κατα τη γνωμη μου. Για να βγαλεις ακρβες συμπερασμα κατα το loop φροντισε τα φτερα σου να ειναι παραλληλα με το εδαφος δηλαδη το μοντελο να μην εχει κληση πριν τη διαγραφη περιφερειας.

    Θα ηθελα να πεταξω και εγω το μοντελο σου για να καταλαβω πληρως τι συμβαινει αλλα...μαλλον εισαι μακρυα...

    Τα λεμε και παλι,
    Νικος
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 2 [3] 4     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Sport - fun και γενικά (Συντονιστής: Serafim)  |  Θέμα: Βοηθεια σε προβλημα που προκυπτει κατα την εκτελεση μανουβρας
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.036 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.