Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.928 μηνύματα σε 11.358 θέματα από 5.944 Μέλη / Τελευταίο μέλος: H KOINH GNWMH
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 18 Δεκ 2017, 22:40:41

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 18 Δεκ 2017, 22:40:41

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
από @Nikos@
[Σήμερα στις 22:34]

από papabill
[Σήμερα στις 22:13]

[Σήμερα στις 21:52]

από snoopy
[Σήμερα στις 21:20]

από kios100
[Σήμερα στις 21:16]

από DeltaMan
[Σήμερα στις 21:15]

από Alex v22
[Σήμερα στις 00:58]

από tzdim
[Σήμερα στις 00:34]

από hpergm
[Χθες στις 22:18]

από dominicm
[Χθες στις 21:08]

από modelers
[Χθες στις 21:06]

[Χθες στις 16:49]

[Χθες στις 16:39]

από mpamphs
[Σάββατο, 16 Δεκ 2017, 22:23:42]

[Παρασκευή, 15 Δεκ 2017, 13:20:56]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5944
Τελευταίο: H KOINH GNWMH
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285928
Σύνολο θεμάτων: 11358
Online σήμερα: 108
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 29
Συνολικά: 48
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Ηλεκτρονικά (Συντονιστής: kolotoympas)  |  Θέμα: ΕΝΑ ΜΑΝΤΡΟΣΚΥΛΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΟ « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1] 2 3  Όλοι  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: ΕΝΑ ΜΑΝΤΡΟΣΚΥΛΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΟ  (Αναγνώστηκε 11376 φορές)
   
dim tzanis
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 29



Προφίλ
« στις: Δευτέρα, 21 Μάι 2007, 21:08:48 »



Η παροχή ηλεκτρικής ενεργείας στα αερομοντέλα  με κινητήρα μεθανόλης ή βενζίνης
επιτυγχάνεται με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες διαφόρων τύπων 4,8 έως 6,0 volt.
Είναι δε πολύ μεγάλος πονοκέφαλος για τον αερομοντελιστή, διότι τυχόν απώλειας της εν πτήση σημαίνει καταστροφή του αερομοντέλου.
Σήμερα υπάρχουν πολύ αξιόλογοι φορτιστές που συντηρούν τις μπαταρίες μας πολύ καλά, καθιστώντας τις πολύ αξιόπιστες.
Όμως στο αεροδρόμιο ο αερομοντελιστής τι εικόνα έχει για τις μπαταρίες του;
Κατά καιρούς έχουν εμφανισθεί διάφορα συστήματα ελέγχου του επιπέδου αποθήκευσης της μπαταρίας, όπως π.χ. το σύστημα του μετώπου της μεγάλης
και απότομης αποφόρτισης.
Όλα έχουν κάτι να προσθέσουν επάνω σε αυτό το θέμα.
Ένα από αυτά είναι και ο έλεγχος του επιπέδου τάσης.
Στη περίπτωση αυτή και έχοντας υπ όψιν ότι ο αερομοντελιστής κατά την φάση του
preflight  check αναλώνεται με τις ρυθμίσεις της μηχανής του αερομοντέλου, ενέχεται λοιπόν ο κίνδυνος του μη ελέγχου                                                                                            της ενδεικτικής λυχνίας led ή άλλων λυχνιών απεικόνισης της τάσης.
Υπενθυμίζω δε ότι οι πτήσεις γίνονται μάλλον με πολύ ήλιο και η ένδειξη της λυχνίας είναι φτωχότατη.
Η παράληψη ελέγχου της τάσης είναι αδικαιολόγητη από τον αερομοντελιστή, αλλά η πράξη δείχνει το αντίθετο.
Λαμβάνοντας τα παραπάνω υπ όψιν σχεδίασα και κατασκεύασα  ένα ηχητικό ελεγκτή τάσης 4,6 volt, όταν το κατώτερο όριο ασφαλείας είναι στα 4,3 volt.
Ο τόνος του ήχου που παράγει είναι περίπου 2500 Hz  80db, πολύ διαπεραστικός και θα τον ακούσουμε σε οποιοδήποτε περιβάλλον.
Ακόμη και την τελευταία στιγμή κατά την φάση ελέγχου πηδαλίων, μπορεί να μας ενημερώσει  ηχητικά για χαμηλή τάση  μπαταρίας. 
Η ενέργεια που απορροφά από την μπαταρία είναι πρακτικά ασήμαντη και η ακρίβεια του δεν συζητείται.
Το ηλεκτρονικό σχέδιο βασίζεται στο πολύ αξιόλογο reference TL431 και στον εξαπλό αντιστροφέα CD4069.
Η καθυστέρηση αντίδρασης του ελεγκτή είναι της τάξεως των 50 ms περίπου, έτσι δεν ενεργοποιείται με τις αιχμές προς τα κάτω που δημιουργούν τα
ρεύματα εκκίνησης του μοτέρ των servo.
Αν όμως υπάρξει μια πτώση τάσης μεγαλύτερου χρόνου, από 50 ms τότε αυτός ενεργοποιείται  διατηρώντας τον συριγμό για ένα δευτερόλεπτο το ελάχιστον.
Όταν δε η τάση είναι χαμηλότερη των 4,6 volt  τότε ο συριγμός είναι συνεχής.
Η σύνδεση του κυκλώματος γίνεται με ένα αχρησιμοποίητο κανάλι του δέκτη, μέσω μιας απλής προέκτασης servo.
Οι διαστάσεις της πλακέτας είναι, μήκος 55mm, πλάτος 24 mm, ύψος 14mm, και το βάρος της δεν ξεπερνά τα 15 g.
Όλα τα εξαρτήματα είναι κοινότατα του εμπορίου και τα βρίσκεις παντού.
Εκτός από τον μετασχηματιστή TR1 που τον αφαίρεσα από ένα μικρό alarm πόρτας κόστους 1,6 ευρώ, το οποίο αγόρασα από το practiker.
Δεν κατέχω το αλάθητο, τυχόν αντίθετες απόψεις είναι σεβαστές.
 
                                                                                                                       ΔΗΜΗΤΡΗΣ   ΤΖΑΝΗΣ           

     


* plan_WATCHDOG_MODEL_BATTERY_.jpg (56.99 KB, 2346x1565 - εμφανίστηκε 744 φορές.)

* pcb_WATCHDOG_MODEL_BATTERY.jpg (58.34 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 756 φορές.)

* photo_WATCHDOG_MODEL_BATTERY.jpg (74.17 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 714 φορές.)
Καταγράφηκε
otakis
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 104


Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Δευτέρα, 21 Μάι 2007, 21:55:16 »

φίλε Δημήτρη το μαντρόσκυλό σου είναι σπουδαίο!

τι γίνεται όμως με εμάς τους ηλεκτρικούς κ τις lipo μας, που το όριο συναγερμού είναι μεγαλύτερο?


Φιλικά

Τάκης
Καταγράφηκε
Γιάννης Παξιμαδάκης
Global Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.955



Προφίλ WWW
« Απάντηση #2 στις: Δευτέρα, 21 Μάι 2007, 22:14:11 »

Δημήτρη  Μπραβο.

 Thumbs up Thumbs up Thumbs up
Καταγράφηκε

Γιάννης Παξιμαδάκης
http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
mrkaza
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.140


Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Δευτέρα, 21 Μάι 2007, 22:31:23 »

Θελω και εγω ενα μπορει να μου φτιαξει καποιος που κατεχει το αθλημα και να μου πει το κοστος ?

Ευχαριστω
Καταγράφηκε

dim sofos
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.314


..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Δευτέρα, 21 Μάι 2007, 23:24:49 »

Καλησπέρα


Πράγματι καταπληκτική δουλειά Δημήτρη,θα μπορούσατε κάποια στιμή όποτε θα έχετε τον χρόνο,
να σχεδιάσετε και ένα μαντρόσκυλο για ηλεκτρικά απο 3-9s.


otakis..πάτησες το κατάλληλο κουμπί.
Καταγράφηκε
ilias
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.811



Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Τρίτη, 22 Μάι 2007, 07:37:32 »

θα μπορουσες να γραψεις σε μια λιστα τα υλικα ποια ειναι (π.χ. αντιστασεις κ.τ.λ.) και τους τυπους τους για να τα ζητησουμε σωστα απο τα μαγαζια Huh
Καταγράφηκε

Velox 26cc
Last down xxxl
PrecisionAerobatics Addiction
Polaris seaplane
Bard glider
TopModel CZ Stinger
Pilot Q.B. 10L
Tarot 450PRO V2 Flybarless
...κατι πτέρυγες και πολύ σαβούρα
panelpni
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 306

Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Τρίτη, 22 Μάι 2007, 08:34:28 »

Δημήτρη μπράβο σου. Εσύ το έχεις σχεδίαση? Θα μπορούσε να γίνει και άρθρο. Εάν ναι πέσμου σε παρακαλώ την τάση εξόδου peak to peak να κάνω έναν υπολογισμό.

Για μεγαλυτερη ευκολια και μικροτερο μεγεθος υπαρχει και το ADM690 http://www.analog.com/UploadedFiles/Data_Sheets/ADM690_691_692_693_694_695.pdf

Ρίξε μια ματιά για μελλοντικές κατασκευές.
 
« Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 22 Μάι 2007, 08:57:33 από panelpni » Καταγράφηκε
Κώστας Κωστόπουλος
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.939


AKA "agridoc"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #7 στις: Τρίτη, 22 Μάι 2007, 08:47:52 »

Ενδιαφέρουσα η κατασκευή του watchdog που σχεδιάσατε.  Thumbs up

Δείτε τα ΠΜ σας.

Δυστυχώς παρατήρησα οτι τα τελευταία χρόνια είναι αρκετά πιο δύσκολο από παλιά να βρει κάποιος υλικά για ηλεκτρονικές κατασκευές, ειδικά στην επαρχία. Εχουν μειωθεί κατά πολύ, τόσο οι επισκευές από επαγγελματίες, όσο και οι κατασκευές από ερασιτέχνες και αυτό επηρεάζει την αγορά.

Ευτυχώς που υπάρχουν μερικοί που δεν το βάζουν κάτω  Wink
Καταγράφηκε

Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
dim tzanis
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 29



Προφίλ
« Απάντηση #8 στις: Τρίτη, 22 Μάι 2007, 09:12:36 »

Καλημέρα σε όλους.
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια , αυτά είναι η καλλίτερη αμοιβή μου.
Το κυκλωματάκι  αυτό μπορεί να προσαρμοστεί σε οποιαδήποτε τάση από
3.5 – 18 volt .
Αρκεί για αυτό  να αλλάξουμε την R5 ως εξής :

R5=56000/2,5x(επιθυμητή τάση -2,5)

Δηλαδή αν έχουμε τρία στοιχεία LiPo 3,7x3=11,1volt τότε :

R5=56000/2,5x(11,1 -2,5=8,6)

R5=56000/2,5=22400x8,6=192640 Ωμ

Αυτή η αντίσταση δεν υπάρχει, θα την κάνουμε όμως με δυο άλλες κατά προσέγγιση

180000+12000=192000 

Η απόκλιση είναι μικρότερη από 0,3% και χωρίς σημασία.
Καταγράφηκε
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.265


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Τρίτη, 22 Μάι 2007, 09:19:31 »

Δημήτρη ,

τα Συγχαρητήριά μου επίσης . Ήξερα πως υπάρχουν Έλληνες που μπορούν ...
Άραγε θα μπορούσαμε να μάθουμε ποτέ πόσο θα μας κόστιζε άν το παίρναμε έτοιμο απο κάπου ?

Φιλικά , DM
Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
panelpni
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 306

Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Τρίτη, 22 Μάι 2007, 10:22:21 »

Καλημέρα σε όλους.
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια , αυτά είναι η καλλίτερη αμοιβή μου.
Το κυκλωματάκι  αυτό μπορεί να προσαρμοστεί σε οποιαδήποτε τάση από
3.5 – 18 volt .
Αρκεί για αυτό  να αλλάξουμε την R5 ως εξής :

R5=56000/2,5x(επιθυμητή τάση -2,5)

Δηλαδή αν έχουμε τρία στοιχεία LiPo 3,7x3=11,1volt τότε :

R5=56000/2,5x(11,1 -2,5=8,6)

R5=56000/2,5=22400x8,6=192640 Ωμ

Αυτή η αντίσταση δεν υπάρχει, θα την κάνουμε όμως με δυο άλλες κατά προσέγγιση

180000+12000=192000 

Η απόκλιση είναι μικρότερη από 0,3% και χωρίς σημασία.



Πέσμου σε παρακαλώ την τάση εξόδου peak to peak να κάνω έναν υπολογισμό.
Καταγράφηκε
dim tzanis
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 29



Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Τρίτη, 22 Μάι 2007, 11:47:08 »

Αγαπητέ Panelpni

Αν εννοείς το peak to peak επάνω στον κρύσταλλο ( buzzer )
είναι ανάλογο της τάσης τροφοδοσίας.
Εδώ στην περίπτωση μας, (4,6 volt) είναι περίπου 70vpp λόγω μετασχηματιστή.
Όμως μπορούμε αν θέλουμε να τη περιορίσουμε αυξάνοντας την τιμή της αντίστασης
πόλωσης βάσης του τρανζίστορ BC639 το οποίο με την διαγωγιμότητα του θα ρυθμίσει καταλυτικά προς τα κάτω την τάση εξόδου.
Αν δεν σε έχω καλύψει θα επανέλθω.
Καταγράφηκε
dim tzanis
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 29



Προφίλ
« Απάντηση #12 στις: Τρίτη, 22 Μάι 2007, 12:47:44 »

Το σχέδιο του pcb σε πραγματική διάσταση


* PCB_WATCHDOG_MODEL_BATTERY_pdf.jpg (59.99 KB, 962x587 - εμφανίστηκε 634 φορές.)
Καταγράφηκε
panelpni
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 306

Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Τετάρτη, 23 Μάι 2007, 08:54:28 »

Ναι. Ευχαριστώ!
Καταγράφηκε
dim tzanis
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 29



Προφίλ
« Απάντηση #14 στις: Τετάρτη, 23 Μάι 2007, 10:12:51 »

Αγαπητέ DeltaMan μερικές πλακέτες pcb θα μπορούσα να τις δώσω δωρεάν σε όποιον θέλει να το κατασκευάσει, τα υπόλοιπα
εξαρτήματα σίγουρα υπάρχουν σε ηλεκτρονικά μαγαζιά π.χ. Βενιέρης.
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1] 2 3  Όλοι  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Ηλεκτρονικά (Συντονιστής: kolotoympas)  |  Θέμα: ΕΝΑ ΜΑΝΤΡΟΣΚΥΛΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΟ « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.114 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.