Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.199 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 28 Μάρ 2024, 10:21:55

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 28 Μάρ 2024, 10:21:55

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 01:40]

    από afilos
    [Χθες στις 21:49]

    [Χθες στις 21:25]

    από afilos
    [Χθες στις 14:52]

    από hpergm
    [Χθες στις 10:46]

    [Χθες στις 07:32]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304199
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 34
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 60
    Συνολικά: 62
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 [3]  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Χαρακτηριστικά αεροτομών.  (Αναγνώστηκε 21767 φορές)
    Yankos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.326


    Χρωστάω, άρα υπάρχω. - Yankos -


    « Απάντηση #30 στις: Πέμπτη, 15 Σεπ 2011, 13:27:34 »

    Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω, εκτός από μερικά σημεία:

    Σε flat bottom αεροτομή μπορείς να βάλεις ailerons αρκεί να μην έχεις πολύ μεγάλη δίεδρο.
    Τα εκπαιδευτικά, αν το θέλει κάποιος μπορεί να τα ξεζουμίσει περισσότερο, δείτε  Cheesy Cheesy


    Ο άνεμος που μπορεί να πετάξει ένα μοντέλο έχει να κάνει με διάφορους παράγοντες όπως:
    το βάρος, την ισχύ του κινητήρα, την ικανότητα του χειριστή, την αντοχή κ.α.
    Μπορεί να πετάς εκπαιδευτικό και με 5 μποφόρ και να το διασκεδάζεις  angel

    Καταγράφηκε

    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #31 στις: Πέμπτη, 15 Σεπ 2011, 18:38:16 »

    Καλησπέρα

    Αρκετά απο αυτά που έχουν ειπωθεί είναι η βάση.
    Παρά αυτά για εμένα προσωπικά η διαφωτιστική οδός γύρω απο την αεροδυναμική και κατασκευή
    είναι η αγορά ενός ή περισσοτέρων βιβλίων για το θέμα αυτό!

    και προτείνω.. http://www.amazon.com/Aerodynamics-Engineers-4th-John-Bertin/dp/0130646334


    Σίγουρα θα έχετε μια ολοκληρωμένη άποψη περι του θέματος..

    Καταγράφηκε
    Yankos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.326


    Χρωστάω, άρα υπάρχω. - Yankos -


    « Απάντηση #32 στις: Παρασκευή, 16 Σεπ 2011, 01:36:20 »

    Μετά απ' όσα ειπώθηκαν έχω ακόμα μια πρακτική απορία:

    στη σχεδίαση ενός φτερού, αν έχω ένα εμβαδό Α με σχετικά μικρό εκπέτασμα και σχετικά μεγάλη χορδή, θα έχω μεγαλύτερο αριθμό RN απ' ότι
    αν έχω το ίδιο εμβαδό Α με μεγαλύτερο εκπέτασμα και μικρότερη χορδή;
    Το φτερό μου θα έχει αντίστοιχα μεγαλύτερη απόδοση;
    Καταγράφηκε

    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #33 στις: Παρασκευή, 16 Σεπ 2011, 10:48:43 »

    1. Ναι, αφού το χαρακτηριστικό μήκος που υπάρχει στον τύπο υπολογισμού του Re (έτσι γράφεται στη βιβλιογραφία) είναι η χορδή και είναι στον αριθμητή.

    2. Αν απόδοση= μέγιστο L/D (άντωση/οπισθέλκουσα) τότε όχι. Ενα στενό/μακρύ φτερό έχει καλύτερο L/D από ένα κοντό/πλατύ ίδιου εμβαδού και γεωμετρικά όμοιου σχήματος λόγω μικρότερης οπισθέλκουσας (εξ΄ου και το σχήμα φτερών των ανεμοπτέρων). Για κάθε προφιλ και περιοχή Re μπορεί να υπολογιστεί ένας άριστος λόγος εκπετάσματος/χορδής. Δύο σοβαρά freeware που παιζουν με αυτά (προφιλ, διαστάσεις, σχήμα) είναι τα predimrc & xflr5 (εξομοιωτής αεροδυν.σήραγγας). Ενα άλλο άρθρο που ασχολείται με το θέμα σε σχετικά κατανοητό επίπεδο είναι το Scaling sailplanes.Δεν έχω links πρόχειρα αλλά βρίσκονται εύκολα.
    Απόδοση όμως μπορεί να είναι άλλα πράγματα (speed, roll, snap, stall κλπ), ανάλογα με την αποστολή του μοντέλου.

    Καταγράφηκε
    Yankos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.326


    Χρωστάω, άρα υπάρχω. - Yankos -


    « Απάντηση #34 στις: Πέμπτη, 7 Ιούν 2012, 21:59:12 »

    Επανέρχομαι με άλλη μια απορία.

    Σε ένα φτερό με συμμετρικές αεροτομές, που είναι χοντρές στη ρίζα και λεπταίνουν προς τα ακροπτερύγια,
    τη διαφορά στο πάχος της αεροτομής πώς μπορώ να τη διαχειριστώ και με τι αποτέλεσμα;

    Δλδ μια περίπτωση είναι να ευθυγραμμίσω τις αεροτομές στο επάνω μέρος τους και κάτω να σχηματίζουν γωνία (σαν δίεδρο),
    μια άλλη περίπτωση θα ήταν να ευθυγραμμίσω τις αεροτομές στο κάτω μέρος τους και πάνω να σχηματίζουν γωνία,
    μια περίπτωση να έχω ίση γωνία πάνω και κάτω και τέλος μια περίπτωση είναι να επιλέξω άλλη γωνία πάνω και άλλη γωνία κάτω.

    Ως τώρα ευθυγράμμιζα πάνω, ενώ κάτω σχηματιζόταν γωνία.
    Οι άλλες περιπτώσεις δουλεύουν; Τι αποτελέσματα δίνουν;

    Με δεδομένο ότι πρόκειται για ακροβατικό μοντέλο που πρέπει να στέκεται το ίδιο καλά σε όλες τις θέσεις,
    μήπως θα δούλευε καλά η ίση γωνία πάνω και κάτω; Ή παίζει κάτι άλλο;


    * fteraaaaaaaaaa.png (8.21 KB, 819x460 - εμφανίστηκε 1273 φορές.)
    Καταγράφηκε

    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #35 στις: Παρασκευή, 8 Ιούν 2012, 11:23:21 »

    Για τα ακροβατικά με συμμετρικές αεροτομές, νομίζω ότι το είδος δίεδρου που χρειάζεται το φτερό εξαρτάται από το σημείο που θέλουμε να βρίσκεται το κατακόρυφο κέντρο πιέσεων στην άτρακτο. Οι μεταβλητές είναι το ύψος τοποθέτησης του φτερου στην άτρακτο, πόσο οπισθοκλινής είναι η πτέρυγα, αν έχει δίεδρο το stab, η διαμήκης δίεδρος, και το σχήμα της ατράκτου, ακόμα και το σχήμα του fin.
    Από οπτική παρατήρηση έχω συμπεράνει ότι τα pattern έχουν εμφανή δίεδρο. Τα ακροβατικά τύπου extra, edge, cap ευθυγραμμίζουν τις αεροτομές πάνω, χωρίς άλλη δίεδρο. Τα Yak, sukhoi ευθυγραμμίζουν στη μέση. Τα καθαρόαιμα 3d ycd, hype έχουν ουσιαστικά ορθογώνιο φτερό και 0 δίεδρο.
    Σε τραπεζοειδή φτερά το άλλο που γίνεται είναι η χρήση αεροτομής μεταβλητού πάχους (πχ. 12% στη ρίζα 14% στο tip) , οπότε το μέγεθος αυτής της διέδρου μικραίνει, ανάλογα και με το λόγο μήκους άκρου/ρίζας. Η παχύτερη αεροτομή στο tip περιορίζει το tip stall χωρίς χρήση washout.
    Καταγράφηκε
    Yankos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.326


    Χρωστάω, άρα υπάρχω. - Yankos -


    « Απάντηση #36 στις: Παρασκευή, 8 Ιούν 2012, 18:00:43 »

    Ευχαριστώ για την απάντηση  Thumbs up

    Λέω να κάνω κάτι εντελώς μεσοπτέρυγο, με φτερό στο σχήμα που έχουν τα edge 540,
    δλδ χείλος προσβολής ευθεία, χείλος εκφυγής γωνία.

    Αν κάνω τη διάταξη όπως στο τρίτο σχήμα, δλδ ίση γωνία πάνω και κάτω, λέτε να πάει καλά;
    Καταγράφηκε

    Dr.KC
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 89



    « Απάντηση #37 στις: Παρασκευή, 8 Ιούν 2012, 20:23:58 »

    Αν κάνω τη διάταξη όπως στο τρίτο σχήμα, δλδ ίση γωνία πάνω και κάτω, λέτε να πάει καλά;

    Δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα. Και το κανονικό 540 που τρέχει στο Aero-GP έτσι είναι. Thumbs up

    Υ.Γ. Πολύ ωραία ενότητα παίδες.
    Καταγράφηκε

    Κώστας
    ilias
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 4.861



    « Απάντηση #38 στις: Σάββατο, 6 Δεκ 2014, 10:43:01 »

    Εχει καποιος αποψη ή γνωση για την αεροτομη CLARK Y15; Σκεφτομαι να φτιαξω κατι με χορδη 30 εκ και υψος 4,5εκ.
    Καταγράφηκε

    Velox 26cc
    Last down xxxl
    PrecisionAerobatics Addiction
    Polaris seaplane
    Bard glider
    TopModel CZ Stinger
    Pilot Q.B. 10L
    Tarot 450PRO V2 Flybarless
    ...κατι πτέρυγες και πολύ σαβούρα
    Σελίδες: 1 2 [3]  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Βιβλία και περιοδικά - Θεωρητικά θέματα  |  Θέμα: Χαρακτηριστικά αεροτομών.
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.031 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.