..........δεν το προσπάθησα και πολύ στο 1 μετρο περίπου κλείνω το γκάζι χτυπάει κάτω κάνει μια αναπήδηση περίπου στο 1 μετρο πάλι και ξανά σκάει κάτω και σέρνεται.ευτυχώς την γλίτωσα φτηνά.απώλειες:μπροστινός τροχός κομμένος από την ριζα του ανασυρόμενου συστήματος η μια πόρτα του τροχού κομμένη και αυτή,στραβωμένες η πίσω κοντρες τον τροχών και φυσικά γρατσουνιές στην κοιλια.πίστευα ότι επειδή έχει βάρος θα είχε καλύτερη συμπεριφορά αλλα αυτό είχε όλα τα χαρακτηριστικά(μειονεκτήματα)ενός "ιψιλοπτεριγου".αυτό που μου έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι όταν το έτρεξα με μισό γκάζι έκανε εύκολα την αναπήδηση ενώ στην κανονική τροχοδρόμηση βεντουζαρισε κάτω.φύσαγε βεβαια και λίγο αλλόκοτα
Πρώτο λάθος σου και βασικό είναι ότι πέταξες τέτοιο αεροπλάνο χωρίς να του έχεις πάρει τον αέρα με τέτοιες συνθήκες.
Το δεύτερο λάθος είναι ότι αύξησες πολύ την οπισθέλκουσα και κυριολεκτικά ήταν σαν να τράβηξες χειρόφρενο στον αέρα κόβοντας την ταχύτητα.
Όπως σωστά ανέφερε ο Γιάννης έπρεπε να κρατήσεις γκάζι και να ..."σκίζεις" αέρα αντί να κάνεις ανεμοπορία με 10 κιλά αεροπλάνο στον αέρα.
Αν είχες ξεκινήσει κάθοδο και ήσουν "γρήγορος" τότε τέτοια κάθοδο δικαιολογεί να κόψεις γκάζι.
Αυτό που εξηγείς είναι φυσιολογικό στην τροχοδρόμηση να βεντουζάρει το αεροπλάνο. ΟΙ περισσότεροι που ασχολούνται με τον μοντελισμό κάνουν αυτό το λάθος και
πιστεύουν ότι ο αέρας έχει άμεση σχέση. Κατά ένα μέρος έχει αλλά στην ταχύτητα του αεροπλάνου όχι.
Αν έχεις εμπειρία μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις και να τον κάνεις μέρος της πτήσης και της πορείας του αεροπλάνου και αυτό πάλι κάτω από ορισμένες συνθήκες.
Περισσότερο σωστό θα ήταν να πούμε ότι ο άνεμος απλά επεμβαίνει στην πτήση ενός ιπτάμενου αντικειμένου και απλά ο χειριστής πρέπει να μεταβάλει τον τρόπο
πτήσης του και να τον προσαρμόσει στις υφιστάμενες συνθήκες.
Άλλωστε γι αυτό και ως ταχύτητα αεροσκάφους θεωρείται η
True Airspeed (TAS) όπως αποκαλείται στην αεροπορική ορολογία και είναι η ταχύτητα που έχει ένα αεροσκάφος κινούμενο μέσα σε ένα ρευστό (αέρα) χωρίς να επηρεάζεται από την πνοή του ανέμου (όποια και αν είναι η κατεύθυνσή του και όχι αυτή που μπορεί να δημιουργείται από την κίνηση των μορίων του αέρα επάνω στην πτέρυγα λόγω ανέμου και μεταβάλλει την ατμοσφαιρική πίεση στην επιφάνεια μίας πτέρυγας).
Αυτή είναι η ταχύτητα στην οποία αναφέρεται όλη η αεροπορία όταν πετάει και όχι η
(IAS) Indicated Airspeed ας πούμε ή...... "μικτή" ταχύτητα. Οταν λοιπόν πετάς κόντρα στον αέρα και μένεις ακίνητος στην ουσία έχει πχ
ταχύτητα την ταχύτητα του ανέμου αλλά η
True Airspeed σου είναι
0 . Εξάλλου τα πραγματικά αεροπλάνα χρησιμοποιούν συσκευές οι οποίες κάνουν αυτή ακριβώς την δουλειά και ηλεκτρονικά παράγουν και τροφοδοτούν σε υποσυστήματα διεύθυνσης του αεροσκάφους την πληροφορία TAS για ρύθμισης κίνησης πηδαλίων πίεσης υδραυλικών κλπ κλπ κλπ. ΑΝ έδιναν την ολική ταχύτητα τότε θα είχαν αποτελέσματα σαν τα δικά σου.
Αν ψάξεις λιγάκι στο ίντερνετ η ορολογία εξηγείται. Αρα λοιπόν εσύ την ώρα που χτύπησες κάτω στην ουσία έπεσες σε stall απλά γλύτωσες με λίγες ζημιές διότι έπεσες μόνο από λίγα μέτρα.
Οσο αφορά τώρα μην φοβάσαι για τον ριναίο. Είναι σχεδιασμένο το αεροπλάνο να κόβει τον ριναίο. Και μένα στην δεύτερη και τελευταία του πτήση το είχε κόψει στεγνά.
Αυτό φταίει στο ότι το σκέλος είναι σχεδιασμένο να δέχεται κάθετες δυνάμεις και όχι από 100 μοίρες. Η robart γι αυτό το σκοπό έχει σκέλη τα οποία αντί να κατεβαίνουν σε 90 μοίρες και να στέκονται κάτω έχει σκέλη που κλειδώνουν λίγο πιο μπροστά στις 100 και έτσι μπορεί να αντιμετωπίσει και να δέχεται περισσότερες πιέσεις κατα την προσγείωση και να μην σπάει.
Ωστόσο μην φοβάσαι γιατί από τα λάθη μας μαθαίνουμε. Δεν γεννήθηκε κανείς μαθημένος και λαθη κάνουμε όλοι μας.
Πιστεύω ότι πολύ γρήγορα θα το επισκευάσεις και πολύ γρήγορα θα είσαι και πάλι στον αέρα.
(Απλά φρόντισε να μην φυσάει τόσο πολύ-τουλάχιστον μέχρι να μάθεις την συμπεριφορά του αεροπλάνου
)