Είναι καθαρά ψυχολογικό. Εντάξει είναι και θέμα ρυθμίσεων του διακόπτη HOLD αλλά εντέλει θα δεις οτι είναι πιο πολύ ψυχολογικό. Δε θα σταθώ στις ρυθμίσεις τόσο πολύ όσο στη διαδικασία. Οι ρυθμίσεις λοιπόν του HOLD είναι από -3 έως -5 μοίρες αρνητικές και +5 έως +8 στις θετικές. Σε μερικούς μοντελιστές με αρκετή εμπειρία μπορεί να διαφοροποιηθούν τα παραπάνω αλλά σου δίνω ένα γενικό πλάνο που θα πρέπει να κινηθείς για αρχή. Μην ξεχάσεις να ρυθμίσεις επίσης και το ανάλογο ρελαντί και μάλιστα λίγο παραπάνω από όσο όταν είσαι στο έδαφος (δε θέλεις να σου σβήσει ενώ εκπαιδεύεσαι
) Μη φοβάσαι ακόμη και αν ψιλοεμπλέκει δε θα κόβει αφού το ειδικό
auto γρανάζι που έχει το ελικόπτερό σου κάνει ακριβώς αυτή τη δουλειά (πιστεύω να έχει έτσι - αν όχι να βάλεις οπωσδήποτε
).
Λοιπόν, είσαι αρκετά ψηλά σε
idle up 1 ή 2 όχι normal, αλλά σε βολική για σένα στάση noze in ούτε μακρυά αλλά ούτε και αρκετά κοντά σου και οπωσδήποτε οριζόντια. Δε χρειάζεται να είναι απόλυτα ακίνητο ας πηγαίνει και με λίγη ταχύτητα, παρένθεση:
πιστεύω να έχεις αποκτήσει λίγη εμπειρία σε nose in έτσι; Αν όχι κάνε αρκετή εκπαίδευση να πετάς το ελικόπτερο αρκετά άνετα σε οποιαδήποτε στάση και μετά προσπάθησε auto. Αφού πληροίς όλα τα παραπάνω παίρνεις μια ανάσα και γυρνάς το μαγικό διακοπτάκι του HOLD. ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ! Σε έβαλα σε μεγάλο ύψος ώστε να προλάβεις να σκεφτείς κάποια έξοδο από κρίσιμη κατάσταση που τυχόν περιέλθεις (σε όλα τα ακροβατικά να έχεις κάποια συνθήκη εξόδου προσχεδιασμένη). Έχοντας το αριστερό στικ ενα δυο κλικ κάτω από τη μέση και χωρίς να το πειράζεις, προσπαθείς με το δεξί στικ να διατηρήσεις ΜΟΝΟ τη στάση του ελικοπτέρου σου σε οριζόντια και λίγο προχωρητική, διορθώνοντας με το αριστερό ΜΟΝΟ την ουρά. Θα αρχίσει να ακολουθεί καθοδική πορεία προς την κατεύθυνση που ξεκίνησες το HOLD. ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ! Η πορεία θα σου φανεί αρκετά γρήγορα καθοδική αλλά δεν είναι. Λίγο πριν φτάσει σε ύψος περίπου 2 μέτρων και χωρίς ακόμα να έχεις πειράξει το αριστερό στικ γυρνάς το HOLD σε Idle up ξανά. Θα αντιδράσει λίγο απότομα ανάλογα το μοντέλο αλλά μην ανησυχείς δε παθαίνει τόσο εύκολα ζημιά, εσύ απλά προσπάθησε να το διατηρήσεις σε πτήση. Ανέβα πάλι σε μεγάλο και βολικό ύψος, noze in και ξανακάνε τη διαδικασία μέχρι να συνηθίσεις αυτή την απότομη κάθοδο του ελικοπτέρου σου ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΕΙΡΑΖΕΙΣ ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΣΤΙΚ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ.
Όταν λοιπόν συνηθίσεις θα διαπιστώσεις πως έχεις αρκετή ψυχραιμία στο να καταλάβεις πως τόση ώρα απλά σε έβαζα να αυξήσεις την περιστροφή του στροφείου σου μόνο με τη βοήθεια του αέρα που περνάει από μέσα του
.
Ε όταν το διαπιστώσεις αυτό θα είσαι και έτοιμος να κάνεις ένα πετυχημένο auto με ένα καλά κουρδισμένο ελικόπτερο φροντίζοντας πλέον να αυξήσεις προς τα πάνω το αριστερό σου στικ την κατάλληλη στιγμή λίγο πριν φτάσεις στο έδαφος ώστε να ακουμπήσει το ελικόπτερο ομαλά και να προσγειωθεί.
ΚΑΝΟΝΑΣ: ΜΗ ΒΙΑΖΕΣΑΙ! Η βιασύνη είναι εχθρός στις προσπάθειες με τα ελικόπερα. Ακόμα και αν χρειαστείς μέρες να το πετύχεις μη βιάζεσαι και μην επηρεάζεσαι από έξυπνους του τύπου "εγώ τόκανα σε μια ώρα και μαλακίες τούμπανα!" Κανείς δεν ξέρει αυτός που τόκανε σε μια μέρα κάτω από ποιές συνθήκες το πέτυχε και δεν το λέει προκειμένου να σε κάνει να νοιώθεις άσχημα! Ενδιάμεσα των ασκήσεων σβήσε λίγο τη μηχανή και δώσε λίγο χρόνο στον εγκέφαλο να συνειδητοποιήσει την νέα κατάσταση που του βάζεις να μαθει, κάνοντας ένα τσιγαράκι ή πίνοντας μια γουλιά καφέ ή κουβεντιάζοντας με κανα φίλο σου. Είναι σημαντικό τη μέρα που θα διαλέξεις να τα κάνεις αυτά, να μην έχεις άλλους κοντά σου εκτός από άτομα που εμπιστεύεσαι. Δε θάθελες να σου τα πρήζει κανείς ενώ εσύ έχεις το άγχος να σώσεις τη μικρή σου περιουσία
Καλή επιτυχία
Υ.Γ. Να με συγχωρέσετε για την προσθήκη, αλλά είναι σημαντικό. Μην προσπαθήσετε tail in autorotation σε μεγάλο ύψος εκτός και αν γνωρίζετε καλά τι κάνετε. Ακούγεται βολικό για κάποιον που δεν είναι έμπειρος αλλά θα είναι αργά να διαπιστώσετε οτι δεν είναι έτσι. Θα αναγκαστείτε να το πάτε μακρυά με αποτέλεσμα να μην το βλέπετε και θα είναι χειρότερα μετά. Μην ξεχνάτε, τα δευτερόλεπτα περνάν και δεν υπάρχει περιθώριο για διορθώσεις.
Υ.Γ2. Ακούγεται παράδοξο αλλά στον εξομοιωτή είναι πιο δύσκολο! Θα δείτε πόσο εύκολο είναι στην πραγματικότητα μετά από μερικές προσπάθειες. Ιδίως τα μεγάλα ελικόπτερα (60άρια - 90άρια) που κατεβαίνουν λες και είναι αεροπλάνα
.
Υ.Γ3. Ας διορθώσει κάποιος τον τίτλο ώστε να το βρήσκουν το θέμα όσοι το ψάχνουν στο search