Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.517 Posts in 12.388 Topics da 6.239 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Domenica, 19 Mag 2024, 05:45:05

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Domenica, 19 Mag 2024, 05:45:05

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Soggetti recenti
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6239
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304517
    Topics Totali: 12388
    Online Oggi: 45
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 0
    Visitatori: 16
    Totale: 16
    Selezione di tema

    Pagine: 1 [2] 3 4     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: Ενας Τηλέμαχος λίγο διαφορετικός.  (Letto 9038 volte)
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #15 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 19:29:48 »

    i diedros einai h elafra anodikh klish sto mprosta meros tou fterou? an nai de nomizw na exw dwsei poly. isws kai ka8olou. ean einai etsi mou proteinete na exoun kinhsh synexomenh ta ailerons se hpia morfh?

    Αυτό που περιγράφεις λέγεται "ΔΙΑΜΗΚΗΣ ΔΙΕΔΡΟΣ"

    Εγώ μιλάω για την απλή δίεδρο, δηλαδή πόσο V σχηματίζουν οι δύο έδρες όταν τις κοιτάς από μπροστά/από πίσω.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    lampros
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 305



    « Risposta #16 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 19:41:23 »

    h aplh diedros einai bash sxediou. den exw kanei kapoia parallagh paro mono thn pros8hkh ailerons.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #17 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 20:08:14 »

    Tότε μπορείς να ακινητοποιήσεις τα ailerons, και το αεροπλάνο θα στρίβει κανονικά μόνο με το rudder.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.208



    « Risposta #18 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 20:29:39 »

    Σωστά, ο Τηλέμαχος προορίζεται για τον τελείως αρχάριο για να μάθει και την κατασκευή και την πτήση όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ευκολότερα και με λιγότερες “άτυχες” στιγμές.
    Την μετατροπή αυτή την πρότεινα εγώ στα παιδιά (Αντώνη και Γιάννη), θυμούμενος την δική μου εμπειρία όταν έμαθα και εγώ να πετάω με τον Τηλέμαχο (αυθεντικό) το 1990. Όταν πέρασα μετά τον Τηλέμαχο στο επόμενο αεροπλάνο μου (ουσιαστικά εκπαιδευτικό και αυτό) αισθανόμουν σαν να μάθαινα πάλι από την αρχή (στις πρώτες του πτήσεις τουλάχιστον). Το επόμενο δηλαδή βήμα μου φάνηκε κάπως μεγάλο.
    Έγινε λοιπόν αυτό το “πείραμα”. Μειώθηκε η δίεδρος γωνία στις 4 μοίρες (αν θυμάμαι καλά) και μπήκαν και τα πηδάλια κλίσεως. Όλα τα άλλα είναι ακριβώς όπως το σχέδιο. Και όπως λέει και ο Αντώνης παραπάνω, έδειξε (λόγω του προβλήματος που είχαμε με τον κινητήρα στις 2 – 3 πρώτες απογειώσεις) πόσο καλή και “εκπαιδευτική” σχεδίαση έχει κάνει ο κ. Γιάννης (δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι είναι και από τα πιο δημοφιλή εκπαιδευτικά μας). Η μικροζημιά έγινε γιατί την τρίτη φορά που μας έσβησε ο κινητήρας το κατέβασα σε ένα χαντάκι. Μετά από 15 λεπτά ήταν και πάλι στον αέρα.
    Η συμπεριφορά του με αυτές τις αλλαγές είναι παραπάνω από πολύ καλή. Είναι άψογη!
    Διατηρεί τις αργές του ταχύτητες, συγχωρεί λάθη και είναι εξίσου πολύ σταθερός,  έχοντας ταυτόχρονα πολύ καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές. Του έκανα και στροφές με το πηδάλιο διεύθυνσης μόνο (χωρίς να ακουμπήσω καν τα κλίσεως) και πάλι ήταν καταπληκτικός.
    Σας το προτείνω. Κάντε το και εσείς σαν πέιραμα στην τελική (αφού πρώτα μάθετε να τον πετάτε όπως είναι). Αντί να περάσετε σε ένα άλλο μοντέλο (από το μηδέν) με πηδάλια κλίσεως, κατασκευάστε απλά ένα ακριβώς ίδιο φτερό με μικρότερη δίεδρο και πηδάλια κλίσεως.
    ‘Ενα μεγάλο μπράβο στον Αντώνη και τον Γιάννη για την καταπληκτική κατασκευή τους.
    Ελαφρύ, σωστό και αλφάδι Thumbs up
    Κώστας Μαρκόπουλος
    Loggato

    μοντελισμός = κατασκευή._
    antonisng
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 158



    « Risposta #19 il: Sabato, 29 Ago 2015, 00:13:22 »

    Ο Τηλέμαχος έδειξε τα πολύ καλά πτητικά χαρακτηριστικά της αρχικής σχεδίασής του και πιστεύω πως εξακολουθεί και έτσι να έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα καθότι διατήρησε τις χαμηλές του ταχύτητες, την επαναφορά του σε ευθεία οριζόντια πτήση λόγω διέδρου όταν αφήναμε τα χειριστήρια αλλά και τη σταθερότητά του καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσης. Ίσως ήταν λίγο τολμηρό το βήμα μας, αλλά εμπιστευόμενοι το δάσκαλό μας που γνωρίζουμε εδώ και χρόνια τα αριστουργήματα που κατασκευάζει με τις αντίστοιχες ώρες πτήσης του αλλά και τις αεροπορικές μας γνώσεις σε συνδυασμό με την ήδη αποκτηθείσα εμπειρία μας με το piper που είχε μόνο rudder/elevator είπαμε να προχωρήσουμε ένα κλικ παρακάτω. Προκειμένου να βάλουμε τα ailerons ελαττώσαμε όντως της δίεδρο στις 8 μοίρες. Ωστόσο η κατασκευή τους (με την απαραίτητη καθοδήγηση) δεν ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκη.

    Ευτυχώς δεν εμφανίστηκε ή δεν έγινε καθόλου αισθητό το φαινόμενο του adverse yaw όπως σωστά αναφέρει ο κος Kωνσταντακάτος για την εκτροπή των ailerons που προκαλεί ασύμμετρη οπισθέλκουσα και ο Τηλέμαχος έστριβε πολύ στρωτά μόνο με τη χρήση aileron χωρίς να πλαγιολισθαίνει. Σε περίπτωση που εμφανιστεί πάντως υπάρχει και η λύση των frise ailerons ή του σεταρίσματος διαφορετικού εύρους κίνησης των ailerons πάνω και κάτω από την neutral position τους (differential ailerons). Ανεση
    Συμπερασματικά η πρώτη εντύπωση μας έδειξε ότι ο Τηλέμαχος είναι όχι μόνο ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό για αρχαρίους, αλλά και ένα πολύ καλό αερομοντέλο για το αμέσως επόμενο στάδιο... πριν πάμε στα βαθιά!  angel
    Loggato
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #20 il: Sabato, 29 Ago 2015, 08:14:24 »

    Αγαπητοί φίλοι, χαίρομαι για το επιτυχημένο αποτέλεσμα της προσπάθειάς σας. και σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.

    Απλά αναφέρω ότι ο Τηλέμαχος έχει κλείσει ήδη 40 χρόνια παρουσίας στον Ελληνικό ουρανό.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    lampros
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 305



    « Risposta #21 il: Sabato, 29 Ago 2015, 16:49:33 »

    niw8w poly ikanopoihmenos me ton eayto mou pou apofasisa na ftia3w ena montelo monos mou apo thn arxh xwris na exw ka8olou gnwseis tou antikeimenou. ema8a para polla pragmata apo ayth th kataskeyh kai mou anoikse portes na prospa8hsw na kataskeyasw kai kati ligo poio polyploko sto mellon. S eyxaristw Kyrie Giannh gia ta dwrean sxedia kai elpizw mia mera na sto antapodosw. eite me ena kafe eite me opoiodhpote allo tropo. DEN EXW LOGIA. tetoioi an8rwpoi spanizoun stis meres mas kyrioi. oxi mono mou esteile dwrean ta sxedia alla de dexete kai metaforika. proswpika de symfwnw me ayth thn energeia giati epembainei arnhtika sta oikonomika toy symferonta anebazontas apo thn allh to endiaferon toy laou me to a8lhma. einai san mia klwtsia pou dinei sto ka8ena na mpei ba8ia mesa ston aeromontelismo. proswpika pisteyw oti prepei na ginete mia symbolikh xrewsh gia na krathsei ena epipedo an8rwpwn pou pragmatika 8elei na to kataskeyasei gia ayto mpainei kai sto kopo na kanei mia symbolikh plhrwmh. sigoura yparxoun polla atoma pou exoun afhsei ta sxedia sto rafi kai ayto den einai dikaio kat eme. polloi mporei na me kakologhsoun me ayta pou lew. de blepw thn wra na gyrisw Ellada kai na to peta3w. Eyxaristw kai pali Χαμόγελο

    den exw skopo na postarw synexeia logw Greeklish kyriws. Sygnwmh gia osous kourasa. kales pthseis se olous kai kales prosgeiwseis KYRIWS Lampros New York.
    Loggato

    antonisng
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 158



    « Risposta #22 il: Sabato, 29 Ago 2015, 20:43:35 »

    Σίγουρα ο Τηλέμαχος εκτός από ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό είναι και ένα πολύ καλό σχολείο από κατασκευαστικής άποψης!
    Μετά από 40 χρόνια θα είχε ενδιαφέρον μια επετειακή συνάντηση μόνο με Τηλέμαχους!  Στριφογύρισμα ματιών
    Όλοι μεν βασίζονται στο ίδιο σχέδιο αλλά ο καθένας έχει κάτι διαφορετικό! Ειδικά στο φινίρισμα, όπου αποτυπώνονται οι "καλλιτεχνικές" τάσεις του καθενός από μας  Crazy2 (αν και το κιτρινάκι μας ήταν περισσότερο για να βοηθάει στην οπτική επαφή)
    Loggato
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #23 il: Domenica, 30 Ago 2015, 07:20:56 »

    Μετά από 40 χρόνια θα είχε ενδιαφέρον μια επετειακή συνάντηση μόνο με Τηλέμαχους!  Στριφογύρισμα ματιών

    Το έχουμε ήδη υπό οργάνωση.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    john xld
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 15



    « Risposta #24 il: Lunedì, 31 Ago 2015, 08:42:26 »

    Και αρχίζοντας με την κατασκευή της πτέρυγας . . .

    Κόψαμε τις αεροτομές στις οποίες έγινε και λάθος αρχικά , αλλά μετά διορθώθηκε . . .


    * 1.jpg (35.8 KB, 960x290 - visto 191 volte.)
    Loggato
    john xld
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 15



    « Risposta #25 il: Lunedì, 31 Ago 2015, 08:43:19 »

    Και φτιάχτηκαν και τα έλερον, παρακάτω φαίνεται η τομή τους


    * 2.jpg (113.75 KB, 671x277 - visto 203 volte.)
    Loggato
    john xld
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 15



    « Risposta #26 il: Lunedì, 31 Ago 2015, 08:44:26 »

    Εδώ φαίνεται η τομή του χείλους προσβολής (5 μπάλσινα πηχάκια γίνανε σάντουιτς)


    * 3.jpg (48.47 KB, 960x720 - visto 188 volte.)
    Loggato
    john xld
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 15



    « Risposta #27 il: Lunedì, 31 Ago 2015, 08:50:18 »

    Να σημειώσουμε εδώ ότι άλλη μια αλλαγή από το αρχικό σχέδιο του Τηλέμαχου ήταν ότι κάναμε τα πηχάκια από ξύλο αντί για μπάλσα.

    Και πριν αρχίσει το χτίσιμο της πτέρυγας την καρφιτσώνουμε και σφηνώνουμε ένα τάκο από 6αρα μπάλσα για να γίνει το επιθυμητό washout το οποίο στην περίπτωση μας είναι  6 χιλιοστά.


    * 4.jpg (85.57 KB, 294x280 - visto 201 volte.)
    Loggato
    john xld
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 15



    « Risposta #28 il: Lunedì, 31 Ago 2015, 08:54:26 »

    Τελειώνει και η κατασκευή των 2 μισών της πτέρυγας . . . και οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν ότι μόλις καναμε δύο δεξιές . . . μπράβο μας!
    Όπου πετάγεται η ιδέα “μιας που τις έχουμε δεν τον κάνουμε διπλάνο” ! ! !

    αλλά ευτυχώς για τον αερομοντελισμό όπως μας ήρθε  . . . έτσι έφυγε . . . και την ξανά ξηλώσαμε και πάλι από την αρχή αυτή την φορά την αριστερή την σωστή.


    * 6.jpg (89.58 KB, 900x675 - visto 204 volte.)
    Loggato
    john xld
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 15



    « Risposta #29 il: Lunedì, 31 Ago 2015, 08:55:08 »

    Τα ακροπτερύγια


    * 7.JPG (119.4 KB, 374x280 - visto 186 volte.)
    Loggato
    Pagine: 1 [2] 3 4     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω  |  Topic: Ενας Τηλέμαχος λίγο διαφορετικός.
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.033 secondi con 25 queries.