Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.516 Posts in 12.388 Topics da 6.239 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Domenica, 19 Mag 2024, 02:59:10

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Domenica, 19 Mag 2024, 02:59:10

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Soggetti recenti
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6239
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304516
    Topics Totali: 12388
    Online Oggi: 45
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 1
    Visitatori: 14
    Totale: 15
    Selezione di tema

    Pagine: 1 2 [3] 4 5 6     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: Κανονισμός drones (ΣΜΗΕΑ)  (Letto 24533 volte)
    GMeskos
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 336



    « Risposta #30 il: Giovedì, 26 Mag 2016, 13:34:04 »

    Άντώνη,μέ πήρε τηλ.ό Μπαμπινιώτης!!
    Loggato

    SO MANY PLANES,SO LITTLE TIME!!
    sv1gra
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 5


    « Risposta #31 il: Giovedì, 26 Mag 2016, 14:25:49 »

    Δυστυχώς τα πράγματα άσχημα και πιστεύω ότι θα επαναληφθεί ότι έγινε και με το χόμπι των ραδιοερασιτεχνών.
    Το 1960, 1970, και μέχρι το 1986 περίπου έδρασαν στα ερτζιανά οι γνωστοί ραδιοπειρατές.
    Πρόλαβα να παίξω και εγώ από το 76 ως το 85 και με 4 wat με άκουγαν στα fm μέχρι και 3-4 τετράγωνα στην γειτονιά μου ! ! !
    Τα πράγματα όμως γρήγορα άλλαξαν γιατί το κέρδος από το  εμπορικό κομμάτι στην διαφήμιση ήταν πειρασμός (και έπρεπε να ληφθούν και μέτρα για τα αεροπλάνα που άκουγαν Καζαντζίδη).
    Έτσι αφού πρώτα εσκεμμένα χρησιμοποιήθηκε ο όρος ραδιοερασιτέχνες ή και απλούστερα ερασιτέχνης  κατηγορήθηκαν για παρεμβολές σε ότι μπορούμε να φανταστούμε (όχι φυσικά ότι δεν υπήρχαν πολλά προβλήματα και ήρθε ο νόμος για την ελεύθερη ραδιοφωνία.
    Το παρακάτω το ξέρουμε όλοι, ο νόμος δεν εφαρμόστηκε ποτέ, τα κανάλια και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί έχουν προσωρινές άδειες, και οι ραδιοερασιτέχνες όταν δηλώνουν την ιδιότητα τους ακόμα τους ρωτάνε τι τραγούδια παίζεις και που για να σε ακούσω;;;
    Η ρετσινιά έμεινε για πάντα !!!

    Η άποψη μου είναι ότι αν δεν υπάρξει σοβαρή αντίδραση- παρέμβαση και με συγκεκριμένες προτάσεις για το θέμα  από σωματεία - λέσχες και κάθε αρμόδιο φορέα  τον  αεραθλητών, σε λίγο θα κοιτάζουμε τον ουρανό να πετά το dron της αστυνομίας του mega του Αντ1 και του skay , ίσως και μερικοί ιδιώτες φωτογράφοι σε γάμους με ιδικό εξοπλισμό και ιδικές άδειες .
    Μην ξεχνάμε και το οικονομικό θέμα , πόσο θα κοστίζουν τα παράβολα για  άδειες και τι διάρκεια θα έχουν;
    Όπως και να έχει για έμενα η μαγεία θα έχει χαθεί …….. Δάκρυ

    Υ.Γ 1 για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι ραδιοερασιτέχνες και τι κάνουν
    http://www.raag.org/displayITM1.asp?ITMID=21&LANG=GR

    Υ.Γ2 Οι ράδιοπειρατές υπάρχουν ακόμα!  Wink

    Υ.Γ3 Ακόμα και τώρα όταν με σταματούν οι αστυνομικοί σε επαρχιακο δύκτειο προσπαθώ να αποδειξω ότι δεν είμαι τρομοκράτης ή λαθρέμπορος ή ή ή........ idiot2
    Loggato
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #32 il: Giovedì, 26 Mag 2016, 16:15:24 »

    Όταν εκδόθηκε ο κανονισμός της ΥΠΑ για τις πτήσεις των αερομοντέλων το 2010, όλοι ήταν πεπεισμένοι ότι δεν θα μπορούσαν να ξαναπετάξουν μοντέλα. Aκούστηκαν πολλές άστοχες ερμηνείες, και κατάρες γι’ αυτούς που τον συνέταξαν.

    Αυτό που έχουν διαπιστώσει όλοι σήμερα, μετά από 6 χρόνια συμβίωσης με τον κανονισμό της ΥΠΑ, είναι ότι κανείς δεν ενοχλήθηκε στην ενασχόλισή του με τον αερομοντελισμό, είτε σαν χομπίστας είτε σαν αθλητής.

    Αυτό ήταν η συνέπεια δυο παραμέτρων: α) Οι διατάξεις του κανονισμού δεν ήταν παράλογες, ή μη εφαρμόσιμες, και β) οι αερομοντελιστές είχαν την γνώση και την πειθαρχία να εκτελούν ασφαλείς πτήσεις σύμφωνα και με τον κανονισμό αλλά και με την κοινή λογική.  

    Και μία επί πλέον απόδειξη ότι ο κανονισμός είχε γερές βάσεις, είναι ότι όσες φορές και αν ζητήθηκαν προτάσεις βελτίωσής του δεν εμφανίστηκε καμμία.

    Αναπόφευκτα, τώρα που εμφανίστηκαν τα drones εμφανίστηκε μεγάλο μπέρδεμα. Δεν μας φταίνε σε τίποτα, δεν τα αντιπαθούμε, αλλά δεν μπορούμε να τους επιτρέψουμε να πετάνε ανεξέλεγκτα.

    Η ελευθερία κινήσεων έχει και τα όριά της. Ιδίως μέσα στον εναέριο χώρο, ή επάνω από τα κεφάλια μας. Ιδίως όταν πολλοί που θα τα χειρίζονται δεν είναι αερομοντελιστές ουτε έχουν αεροπορική συνείδηση.

    Ο υπάρχων κανονισμός του 2010 καλύπτει 100% τον αερομοντελισμό, αλλά αφήνει πολλά κενά όσον αφορά τα drones.

    Εύλογη η παρατήρηση, αφού το 2010 τα drones δεν ήταν διαδεδομένα σε αριθμό, ούτε γνωρίζαμε τις τεχνικές προδιαγραφές και τις δυνατότητές τους

    Είναι κατανοητό, ότι χρειάζονται νέες οδηγίες για την χρήση τους.

    Και το ότι νέος αυτός ο κανονισμός πρέπει να αφορά μόνο τα drones και όχι τα αερομοντέλα είναι επίσης κατανοητό. "Ο καθένας εις το είδος του" όπως έλεγε μιά διαφήμιση.

    Εξ όσων είμαι σε θέση να γνωρίζω, η ΕΛΑΟ (η ανώτατη αεραθλητική αρχή), παρακολουθεί στενά την εξέλιξη του νέου κανονισμού και αναφέρει τις θέσεις της εγκαίρως. Η κεντρική ιδέα είναι να ολοκληρωθεί ο νέος κανονισμός, χωρίς να θιγούν τα κεκτημένα των αερομοντέλων.

    Η ΕΑΑ θα ενημερώσει επίσημα την Ομοσπονδία για τις θέσεις της επί του θέματος.

    Η δική μου προτροπή είναι να βοηθήσετε την υπόθεση καταθέτοντας και τις δικές σας προτάσεις μέσω οιασδήποτε παραγωγικής οδού.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.387



    « Risposta #33 il: Giovedì, 26 Mag 2016, 16:19:58 »

    Άντώνη,μέ πήρε τηλ.ό Μπαμπινιώτης!!
    Χαιρετίσματα

    Ρώτησε πως μπορείς να σταματήσεις ένα ορθογράφος σε tablet να διορθώνει απο μόνος του ότι νομίζει

    Ιδίως τα ε με τα αι
    Loggato
    Dimhack
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.431



    « Risposta #34 il: Giovedì, 26 Mag 2016, 22:42:21 »

    Απλα γελάω με το όλο Θέμα του κανονισμού.

    Loggato
    papabill
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.178



    WWW
    « Risposta #35 il: Giovedì, 26 Mag 2016, 23:45:11 »

    Απλα γελάω με το όλο Θέμα του κανονισμού.
    Γελας?
    Για κλαματα ειμαστε...
    Loggato

    Το ελικόπτερο ή το ραφι θα στολίσει ή στο χωράφι θα σκορπίσει...
    sv1gra
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 5


    « Risposta #36 il: Venerdì, 27 Mag 2016, 01:27:56 »

    Όταν μας κρεμούν τα χαλινάρια εμείς νομίζουμε ότι είναι παράσημα  Δάκρυ
    Loggato
    friar
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 106



    « Risposta #37 il: Venerdì, 27 Mag 2016, 07:17:44 »

    Καλημέρα σας
    Δεν βλέπω ούτε γέλια ούτε κλάματα ούτε και χαλινάρια.
    Είσαι αερομοντελιστής και πετάς αερομοντέλο σε μοντελοδρόμιο η σε εγκεκριμένο από αεραθλητικό σωματείο χώρο, τότε δεν σε αφορά αυτός ο κανονισμός το λέει ξεκάθαρα στο άρθρο 2.-
    Είσαι επαγγελματίας φωτογράφος κινηματογραφιστής διαφημιστής τοπογράφος γεωγράφος γεωπόνος εκτιμητής ναρκαλιευτής εκπαιδευτής η οτιδήποτε άλλο και το έχεις εργαλείο για τη δουλειά σου, τότε ναι, μπαίνουν χαλινάρια και πολύ καλά κάνουν καιρός ήτανε.-
    Είσαι χομπίστας και πετάς στην ερημιά για την ψυχαγωγία σου η για να βγάλεις φωτογραφίες από τα τοπία που πήγες εκδρομή η διακοπές, και το μηχάνημα σου δεν περνάει τα 25 κιλά, κράτα αποστάσεις και είσαι κύριος. Μόνον μην ξεχάσεις να το δηλώσεις στην ΥΠΑ και να το τσιπάρεις  με τον αριθμό καταγραφής που θα σου δώσουν .-
    Αυτά κατάλαβα και πιστεύω να τα λέω καλά διορθώστε με αν σφάλω.
    Loggato
    allpaple
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 9


    « Risposta #38 il: Venerdì, 27 Mag 2016, 08:45:16 »

    Η δική μου προτροπή είναι να βοηθήσετε την υπόθεση καταθέτοντας και τις δικές σας προτάσεις μέσω οιασδήποτε παραγωγικής οδού.
    Υπαρχει λογος? Απο ποιον θα ληφθουν υπ οψιν?  Οι αποφασεις λαμβανονται αλλου.

    http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+REPORT+A8-2015-0261+0+DOC+XML+V0//EL

    Loggato
    DEPRON MANIAC
    Board moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.062


    Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις


    « Risposta #39 il: Venerdì, 27 Mag 2016, 09:02:17 »

    Η δική μου προτροπή είναι να βοηθήσετε την υπόθεση καταθέτοντας και τις δικές σας προτάσεις μέσω οιασδήποτε παραγωγικής οδού.
    Υπαρχει λογος? Απο ποιον θα ληφθουν υπ οψιν?  Οι αποφασεις λαμβανονται αλλου.

    http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+REPORT+A8-2015-0261+0+DOC+XML+V0//EL



      Οπότε καλό θα ήταν το θέμα να κλείσει εδώ, οποιαδήποτε ανάρτηση δεν έχει πλέον ουσία.
    Loggato

    Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν τελειώνουν ποτέ

    Βρε μανία με το depron

     Ο flight controller είναι θαυμάσιο μηχάνημα αλλά δεν κάνει θαύματα
    και προπαντώς δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου

     Όσο πιο smart γίνεται η τεχνολογία τόσο πιο χαζός γίνεται ο άνθρωπος
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #40 il: Venerdì, 27 Mag 2016, 13:53:49 »

    Η δική μου προτροπή είναι να βοηθήσετε την υπόθεση καταθέτοντας και τις δικές σας προτάσεις μέσω οιασδήποτε παραγωγικής οδού.
    Υπαρχει λογος? Απο ποιον θα ληφθουν υπ οψιν?  Οι αποφασεις λαμβανονται αλλου.
    http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+REPORT+A8-2015-0261+0+DOC+XML+V0//EL

    Ενας πωλητής κάποιου αγαθού, λέει στον εργοδότη του:

    Μα, αυτό το προϊόν, που θέλετε να πουλήσω, είναι λάθος σχεδιασμένο, χαλάει εύκολα, και είναι ακριβό. Πως θα το πουλήσω;

    Και του απαντάει ο εργοδότης:

    Αν το προϊόν ήταν σωστά σχεδιασμένο, δεν χάλαγε και ήταν φθηνό, δεν θα χρειαζόμουνα πωλητές σαν και εσένα, θα πούλαγε μόνο του.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.387



    « Risposta #41 il: Venerdì, 27 Mag 2016, 19:16:21 »

    Η δική μου προτροπή είναι να βοηθήσετε την υπόθεση καταθέτοντας και τις δικές σας προτάσεις μέσω οιασδήποτε παραγωγικής οδού.
    Υπαρχει λογος? Απο ποιον θα ληφθουν υπ οψιν?  Οι αποφασεις λαμβανονται αλλου.

    http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+REPORT+A8-2015-0261+0+DOC+XML+V0//EL



      Οπότε καλό θα ήταν το θέμα να κλείσει εδώ, οποιαδήποτε ανάρτηση δεν έχει πλέον ουσία.

    Καλησπέρα,

    Το θέμα δεν είναι έτσι. Αλλο κανονισμός και άλλο οδηγία. Για την περίπτωση των drones τουλάχιστον μέχρι αυτή την στιγμή δεν υπάρχει πρόθεση για Ευρωπαικό κανονισμό αλλά για οδηγία.

    Εξάλλου πλέον με την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα, για τα drones την οδηγία θα την επεξεργαστεί ο οργανισμός JARUS που απευθύνεται σε όλα τα κράτη και όλους τους κανονιστικούς φορείς όπως και η EASA.

    Αρα το οποιδήποτε σχόλιο μετρά. Δεν είναι κακό να γράψετε και τις απόψεις σας στα αερομοντελιστικά fora. Μία ιδέα, μία πρόταση μπορεί να είναι χρήσιμη και να διαμορφωθεί ανάλογα μέσα από την συζήτηση πριν κατατεθεί στην δημόσια διαβούλευση.

    Για όσους ενδιαφέρονται ραντεβού την Κυριακή το πρωί στην DroneExpo.

    Loggato
    vhal
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 432



    « Risposta #42 il: Domenica, 29 Mag 2016, 12:23:46 »

    Επιτρέψτε μου να πω δυο κουβέντες μιας και τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι επαγγελματικά με το θέμα και συμμετέχω στην ανάπτυξη μερικών τέτοιων συστημάτων (π.χ. δείτε εδώ: www.hero20.com).

    Ο τομέας των UAV θεωρείται από αρκετούς οικονομικούς αναλυτές ο καινούργιος τομέας οικονομικής ανάπτυξης που μέχρι το 2023 θα φτάσει τα 90 δις δολάρια (περίπου 10-12 δις ετησίως). Αυτή η αγορά ΔΕΝ αφορά τα UAV που χρησιμοποιούνται για ψυχαγωγικούς σκοπούς αλλά αφορά τις υπηρεσίες που θα αναπτυχθούν με τη χρήση τέτοιων συστημάτων όπως π.χ. χαρτογράφηση, επιθεωρήσεις δικτύων, προστασία συνόρων, κλπ.

    Δώστε προσοχή στη χρήση της λέξης ΣΥΣΤΗΜΑ γιατί δεν αφορά μόνο την πτητική συσκευή [που μπορεί να είναι είτε σταθερών πτερύγων (όπως τα μοντέλα αεροπλάνων), είτε κάθετης αποπροσγείωσης (όπως τα multicopter), είτε και υβριδικά] ΑΛΛΑ και:
    •   τα συστήματα ελέγχου και αυτόματης πλοήγησης
    •   τα συστήματα επικοινωνίας με τους σταθμούς βάσης
    •   τους αισθητήρες που βρίσκονται στην πτητική συσκευή (π.χ. φωτογραφικές μηχανές, συστήματα μέτρησης ποιότητας της ατμόσφαιρας, laser κλπ)
    •   άλλου είδους φορτία (π.χ. φάρμακα, ιατρικά όργανα, εμπορεύματα κλπ)
    •   το σύστημα επεξεργασίας των δεδομένων ώστε να παράγονται αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο

    Όλα τα παραπάνω είναι εξαιρετικά πολύπλοκες συσκευές που έχουν πολύ μεγάλο κόστος και πού μεγαλύτερη πολυπλοκότητα συγκριτικά με τα μοντέλα διαφόρων μεγεθών που χρησιμοποιούμε στο hobby μας. Όπως ίσως καταλαβαίνετε, με την εκθετική αύξηση του αριθμού των ιπτάμενων συσκευών δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει κανονισμός (κάτι παρόμοιο συνέβη και πριν 70-80 (?) χρόνια με τα αεροπλάνα – όταν πέταγε ο Ράιτ, πέταγε όπου ήθελε, σήμερα δεν θα μπορούσε να συνεχιστεί αυτό…)

    Σχετικά με το νέο κανονισμό τώρα:
    Ο υπό διαβούλευση κανονισμός ΔΕΝ αφορά τους αερομοντελιστές – που κάνουν ότι κάνουν με σκοπό την ψυχαγωγία ή τον αεραθλητισμό. Άρα ότι και να πετάτε είτε μοντέλο αεροπλάνου, είτε «πολυκόπτερο» με κάμερα ή χωρίς, εφόσον το κάνετε για το κέφι σας δεν σας αφορά ο συγκεκριμένος κανονισμός
    (Δείτε το Άρθρο 2 – Πεδίο Εφαρμογής) και το Άρθρο 3 – Ορισμός Αερομοντέλου)
    Ότι κάνετε (κάνουμε) ρυθμίζεται με τον κανονισμό αερομοντέλων του 2010 και ισχύουν οι περιορισμοί που αναφέρονται εκεί.

    Αν τώρα χρησιμοποιείτε το «πολυκόπτερό» σας π.χ. για να βγάλετε φωτογραφίες σε γάμους και βαφτίσια επ’ αμοιβή, ε τότε ο κανονισμός σας αφορά και πρέπει να ακολουθήσετε τους όρους του (όπως αυτοί καταλήξουν μετά την διαβούλευση). Αν τώρα κάποιος όρος σας φαίνεται παράλογος, μπείτε στην διαβούλευση και αναπτύξτε τα επιχειρήματά σας.

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε όποιον κανονισμό και αν υπάγεται η χρήση που κάνετε, δεν αποφεύγετε αστικές και ποινικές ευθύνες σε περίπτωση τραυματισμού και/ή υλικών ζημιών. Συνεπώς η κοινή λογική πρέπει να πρυτανεύει σε κάθε χρήση.
     
    Loggato

    Βαγγέλης Χαλκιαδάκης - Αερολέσχη Φθιώτιδας

    Ζηλεύω του σταυραετού
    απου πετά στα νέφη
    και παίζει με τσι αστραπές
    και με τ' αστροπελέκια.
    friar
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 106



    « Risposta #43 il: Martedì, 31 Mag 2016, 06:03:46 »

    Καλημέρα σας

    Σκέψεις επί του κανονισμού

    Στα άρθρα 5 και 19 αναφέρεται η ελάχιστη απόσταση από αεροδρόμια 8Km. Σεβαστό για το Ελ Βενιζέλος και την Ανδραβίδα για παράδειγμα. Υπάρχουν όμως και άλλα πολλά ανενεργά αεροδρόμια όπως το Επιτάλιο το Λέχαιο και το Πόρτο Χέλι. Έχουμε και εκεί 8Km;
    Εάν δεν μπορούμε να αντιγράψουμε τον κανονισμό αερομοντέλων που έχει απόσταση  3 χιλιοµέτρων από ελεγχόµενο αεροδρόµιο ίσως επειδή πρέπει να ακολουθήσουμε μια διεθνή πρακτική μήπως εκεί θα μπορούσαμε να αντιγράψουμε την FAA που μας λέει
    •   5 nautical miles (NM) from an airport having an operational control tower; or
    •   3 NM from an airport with a published instrument flight procedure, but not an operational tower; or
    •   2 NM from an airport without a published instrument flight procedure or an operational tower; or
    •   2 NM from a heliport with a published instrument flight procedure.
    Loggato
    ILIAS paragon
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Offline Offline

    Posts: 47



    « Risposta #44 il: Venerdì, 3 Giu 2016, 20:45:04 »

    ρε μαγκες και ψαγμενοι, τι σημαινει DRONES μπορει να μου πει καποιος?
    Ή Drones ειναι οτιδηποτε ειναι τηλεκατευθυνομενο και πεταει?
    Οι χαρταετοι ειναι DRONES ή UAV???
    Οι σαιτες ειναι DRONES?
    O χαρτετος με καμερα θεωρειτε uav?
    Loggato
    Pagine: 1 2 [3] 4 5 6     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Διάφορα  |  Drones - Multicopters - Πολλαπλών στροφείων (Moderatore: kolotoympas)  |  Topic: Κανονισμός drones (ΣΜΗΕΑ)
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.026 secondi con 25 queries.