Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.508 Posts in 12.387 Topics da 6.239 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Venerdì, 17 Mag 2024, 15:17:08

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Venerdì, 17 Mag 2024, 15:17:08

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Soggetti recenti
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6239
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304508
    Topics Totali: 12387
    Online Oggi: 44
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 4
    Visitatori: 35
    Totale: 39
    Selezione di tema

    Pagine: [1] 2 3 4     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: Ενας Τηλέμαχος λίγο διαφορετικός.  (Letto 9031 volte)
    antonisng
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 158



    « il: Venerdì, 28 Ago 2015, 10:56:43 »

    Μετά από εργασίες μηνών με τον john xld, κατανάλωση δεκάδων φραπέδων, μπυρών και σουβλακιών, ένας ακόμα Τηλέμαχος άνοιξε επιτυχώς τα φτερά του! beer

    Πρόκειται για έναν ελαφρώς τροποποιημένο Τηλέμαχο, σε μέγεθος 125% του αρχικού, που διαθέτει ailerons και φοράει μηχανή o.s.max 46άρα, αρκετά δυνατή ακόμα και για το oversize μοντέλο.

    Η πρώτη πτήση έγινε πρόσφατα στο μοντελοδρόμιο Hobby box στην Κωπαίδα με την απαραίτητη βοήθεια και in-flight ρυθμίσεις του «δασκάλου» μας CMarkop ο οποίος μας καθοδήγησε σε όλα τα στάδια της κατασκευής του αλλά και την παρθενική πτήση.

    Το μοντέλο έκαψε 6-7 ντεποζιτάκια σε δοκιμαστικές πτήσεις επιδεικνύοντας πολύ καλή πτητική συμπεριφορά ακόμα και εν μέσω των ασθενών ανέμων (3 μποφόρ β.δ.) που έπνεαν, καθώς και εύκολο χειρισμό για αρχαρίους σαν εμάς με μοναδική εμπειρία σε ένα μικρό ηλεκτρικό piper της kyosho.

    Λόγω προβλήματος στην τροφοδοσία στις 2-3 πρώτες πτήσεις μετά την άνοδο και οριζοντίωση έσβηνε ο κινητήρας. Ωστόσο ο Τηλέμαχος έδειξε και την ικανότητά του στην ανεμοπορία κατεβαίνοντας σχεδόν όπως και με μηχανή. Μετά από επανατοποθέτηση της δεξαμενής καυσίμων λίγο ψηλότερα σε σχέση με το καρμπυρατέρ το πρόβλημα λύθηκε, οπότε και οι πτήσεις συνεχίστηκαν κανονικά. Thumbs up

    Κλείνοντας, θέλουμε να ευχαριστούμε τον κο Μπούρμπουλα που μας επέτρεψε να κάνουμε τις δοκιμές μας στο μοντελοδρόμιο και φυσικά τον δάσκαλό μας τον Κώστα για την βοήθεια, τις οδηγίες και τις ευχάριστες απογευματινές συναντήσεις κατά την κατασκευή, ο οποίος είχε να αντιμετωπίσει …τις ιδέες, τις πρωτοβουλίες και τα σχόλιά μας σε όλη τη διαδικασία.

    Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες από την πρώτη πτήση.
    Loggato
    antonisng
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 158



    « Risposta #1 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 11:00:07 »

    Στο έδαφος...


    * P8220033.JPG (104.28 KB, 761x571 - visto 544 volte.)
    Loggato
    antonisng
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 158



    « Risposta #2 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 11:08:32 »

    και στον αέρα!


    * Τηλέμαχος (31).JPG (119.48 KB, 938x686 - visto 516 volte.)
    Loggato
    antonisng
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 158



    « Risposta #3 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 11:09:43 »

    climbing...


    * Τηλέμαχος (32).JPG (108.68 KB, 1020x670 - visto 503 volte.)
    Loggato
    antonisng
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 158



    « Risposta #4 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 11:20:25 »

    Και μία από μένα στο έδαφος . . . (εγω ειμαι ο δευτερος που έπινε τις μπύρες)


    * P82200611.JPG (105.74 KB, 845x634 - visto 462 volte.)
    Loggato
    john xld
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 15



    « Risposta #5 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 11:25:02 »

    και με τα προβατάκια παρέα . . .


    * P82200041.JPG (113.05 KB, 761x571 - visto 473 volte.)
    Loggato
    antonisng
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 158



    « Risposta #6 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 13:06:25 »

    και μιά άτυχη στιγμη...
    σε κάποια απο τις αναγκαστικές προσγειώσεις με ανεμοπορεία έγινε μια μικροζημιά στο trailing edge της πτέρυγας η οποία επισκευάστηκε αμέσως. Ευτυχώς η "εκπαιδευτικής φύσεως" σχεδίαση του τηλέμαχου με τα λαστιχάκια έσωσε και την πτέρυγα αλλά και την άτρακτο αφού το landing gear δίπλωσε απλά προς τα πάνω (κάτι σαν grumman υδροπλάνο  Χαμόγελο )

    Στη συνέχεια έπεται και παρουσίαση της κατασκευής!  Azn


    * Αντίγραφο από Τηλέμαχος (27).JPG (70.92 KB, 704x528 - visto 467 volte.)

    * Αντίγραφο από Τηλέμαχος (28).JPG (102.9 KB, 845x634 - visto 459 volte.)
    Loggato
    cosmic
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 243



    WWW
    « Risposta #7 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 15:07:43 »

    βλέπω και aileron στον Τηλέμαχο ε?   Wink

    Τελευταια στιγμή με επεισαν να μην βαλω στον δικο μου...για να δουμε
    Loggato

    Dinosaurs went extinct...Better stay in your extinction!
    antonisng
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 158



    « Risposta #8 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 16:00:16 »

    Είπαμε να το τολμήσουμε καθότι τον φτιάξαμε σε μεγαλύτερη κλίμακα, αλλά και για να πάμε και αρκετά βήματα παρακάτω σε σχέση με το ηλεκτρικό piperάκι που χρησιμοποιήσαμε για την εισαγωγή μας στις πτήσεις  Στριφογύρισμα ματιών
    Ωραίος και ο δικός σου Τηλε/μακεδονομάχος! με το καλό η ολοκλήρωση του και καλή πτήση! Του πάει ωραία αυτό το μπλε-άσπρο!
    Loggato
    cosmic
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 243



    WWW
    « Risposta #9 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 16:18:32 »

    Εμενα παλι μ αρεσε ο κιτρινος  Grin

    Ελεγα να τον κανω κι αλλο φινιρισμα με αυτοκολλητα και λωριδες, αλλά ας πετάξει πρώτα να τον δούμε πως θα παει και επειτα...


    Αντε με το καλό  να τα χαρουμε και καλές προσγειώσεις να έχουμε!
    Loggato

    Dinosaurs went extinct...Better stay in your extinction!
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #10 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 17:33:28 »

    βλέπω και aileron στον Τηλέμαχο ε?   Wink

    Τελευταια στιγμή με επεισαν να μην βαλω στον δικο μου...για να δουμε

    Θα επαναλάβω και εδώ ότι ο Τηλέμαχος έχει μία αποστολή. Να εκπαιδεύσει έναν αρχάριο. Να είναι το πρώτο αεροπλάνο που θα προσπαθήσει να μάθει να χειρίζεται ένας που δεν έχει ξαναπιάσει πομπό στα χέρια του.

    Εχει αποστολή να πετάει με όσο το δυνατόν λιγότερες εντολές από τον χειριστή του. Να πετάει αργά για να δίνει χρόνο στον αρχάριο για σκέψη (μετά όλα γίνονται αυτόματα). Να κατασκευάζεται στον δυνατό ταχύτερο χρονικό διάστημα από κάποιον που δεν έχει προηγούμενη εμπειρία. Κάθε κατσκευή - συναρμολόγηση να καταλήγει σε πτήσιμο αποτέλεσμα. Να μην κοστίζει πολύ. Να μην σπάει στα κρίσιμα σημεία, και αν σπάσει κάπου να επισκευάζεται εύκολα.

    Ο Τηλέμαχος έχει σχεδιαστεί για να στρίβει μόνο με το πηδάλιο διεύθυνσης. Αυτό επιτυγχάνεται σε συνδυασμό με την δίεδρο.
    Δεν χρειάζονται πηδάλια κλισης.

    Αν κάποιος θέλει να βάλει πηδάλια κλίσης, θα πρέπει να αλλάξει το κατασκευαστικό μέρος και να μειώσει την δίεδρο.
    Θα πρέπει επίσης να γνωρίζει ότι, όταν υπάρχουν πηδάλια κλίσης σε μία ημισυμμετρική αεροτομή (εδώ με επίπεδη την κάτω επιφάνεια) θα εμφανιστεί το φαινόμενο της "αντίστροφης εκτροπής". Για να στρίψει ικανοποιητικά ένα τέτοιο αεροπλάνο θα χρειαστεί μεγάλη διαφορική κίνηση στα δύο πηδάλια κλίσης, και προσθήκη (μίξη) ταυτόχρονης βοήθειας από το πηδάλιο διεύθυνσης.

    Σίγουρα δεν θα έχει βελτιώσει τίποτε από την πτητική ικανότητα του κλασσικού Τηλέμαχου, αντίθετα ίσως απομακρυνθεί από την ιδιότητά του εκπαιδευτικού.

    Επίσης δεν μπορώ να αντιληφθώ γιατί ορισμένοι θέλουν να πετάνε τον Τηλέμαχο γρήγορα, ένώ η   αποστολή του είναι να πετάει αργά.

    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    lampros
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 305



    « Risposta #11 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 18:39:00 »

    mia erwthsh. exw balei ailerons kai sto diko moy thlemaxo alla paramenei sto idio mege8os bash sxediou. ean h kinhsh einai apla gia dior8wsh trimarisma gia na petaei isia kai apenergopoih8ei h leitourgia toys, ephreazei thn ekpedeytikh idiothta toy a/p? sygxwreste me grafw apo amerikh kai den exei to laptop ellhnika.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #12 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 18:43:50 »

    Αγαπητέ Λάμπρο,

    αν έχεις μειώσει την δίεδρο, μπορεί η απενεργοποίηση των ailerons να χαλάσει τον έλεγχο του μοντέλου.

    Κάνε το εξής πείραμα. Οπως πετάει το αεροπλάνο δώσε μόνο κίνηση rudder. Αν η στροφή είναι ικανοποιητική και ελέγξιμη, τότε μπορείς να απενεργοποιήσεις τα πηδάλια κλίσης.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    lampros
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 305



    « Risposta #13 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 18:54:40 »

    i diedros einai h elafra anodikh klish sto mprosta meros tou fterou? an nai de nomizw na exw dwsei poly. isws kai ka8olou. ean einai etsi mou proteinete na exoun kinhsh synexomenh ta ailerons se hpia morfh?
    Loggato

    cosmic
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 243



    WWW
    « Risposta #14 il: Venerdì, 28 Ago 2015, 18:56:16 »

    Εχετε απόλυτο δικαιο κ. Κωνσταντακατο, απλά βλέπεται μας συνεπερνει ο ενθουσιασμός του πρωταρη.

    Βεβαια προσωπικα αντιληφθηκα με τον ασχημο τροπο (οικονομικα)  οτι ο ενθουσιασμός και η βιασυνη σε αυτο το χομπυ, πληρωνονται ως συνηθως ακριβα...
    Loggato

    Dinosaurs went extinct...Better stay in your extinction!
    Pagine: [1] 2 3 4     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω  |  Topic: Ενας Τηλέμαχος λίγο διαφορετικός.
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.045 secondi con 25 queries.