Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.516 μηνύματα σε 12.388 θέματα από 6.239 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Νικ.
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 18 Μάι 2024, 23:41:54

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 18 Μάι 2024, 23:41:54

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    [Σήμερα στις 22:09]

    από chris 1975
    [Σήμερα στις 20:47]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 15:33]

    από dominicm
    [Χθες στις 16:04]

    από geoli
    [Χθες στις 15:43]

    από SV 1 BTA
    [Χθες στις 14:48]

    από sakis art
    [Πέμπτη, 16 Μάι 2024, 11:35:02]

    από dominicm
    [Κυριακή, 12 Μάι 2024, 14:53:18]

    από Aris M.
    [Σάββατο, 11 Μάι 2024, 20:08:18]

    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 23:15:04]

    από SV 1 BTA
    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 17:13:22]

    από dominicm
    [Πέμπτη, 9 Μάι 2024, 15:30:01]

    από dominicm
    [Δευτέρα, 6 Μάι 2024, 01:30:30]

    από Markhelis
    [Κυριακή, 5 Μάι 2024, 14:26:40]

    από Demetre
    [Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 20:02:54]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6239
    Τελευταίο: Νικ.
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304516
    Σύνολο θεμάτων: 12388
    Online σήμερα: 116
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 37
    Συνολικά: 38
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2 3 4 5     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Avro 504 N/O Ναυτικής Αεροπορίας  (Αναγνώστηκε 5724 φορές)
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 11:34:43 »

    με αρκετή καθυστέρηση ακολουθεί η παρουσίαση της μέχρι τώρα κατασκευής του Avro 504 N/O...

    Ο τύπος αυτός, μαζί με το Bristol 81A έχουν μια ιδιαίτερη θέση στην αεροπορική ιστορία της χώρας.

    Είναι τα πρώτα αεροπλάνα που αγοράστηκαν μετά την Μικρασιατική εκστρατεία και καταστροφή και αποτέλεσαν τη βάση για την αναδημιουργία της αεροπορίας.

    Αγοράστηκαν 6 και 6 αντίστοιχα το 1925-26 για τις ανάγκες εκπαίδευσης της Ναυτική Αεροπορίας.

    Τα Avro είχαν δυνατότητα εναλλακτικού συστήματος προσγείωσης, ή με τροχούς ("Ν"), ή με πλωτήρες ("Ο"). Για αυτό και βλέπουμε φωτογραφίες του ίδιου αεροπλάνου και στις δύο παραλλαγές.

    https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=57934.0
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 11:41:45 »

    Το μοντέλο που κατασκευάζω είναι σε κλίμακα 1/20 και προορίζεται για πτήση κυρίως σε κλειστούς χώρους (indoor).

    Θα είναι ηλεκτρικό και θα συνδυάζει δυνατότητα πτήσης ως τηλεκατευθυνόμενο ή ως ελεύθερης πτήσης, όπως ακριβώς το de Havilland 9 που σκοπεύω να αντικαταστήσει.

    11 χρόνια αγωνιστική παρουσία είναι αρκετά, καιρός να γίνει κάτι καινούργιο...

    Καθώς πρόκειται για μοντέλο αγώνων, η κατασκευή είναι λίγο πιο προσεγμένη και λεπτομερής σε σχέση με ένα νορμάλ μοντέλο, αντίστοιχα και ο απαιτούμενος χρόνος ολοκλήρωσης. Ίσως να έχει τελειώσει σε ένα χρόνο από τώρα, ανάλογα βέβαια και με άλλες προτεραιότητες.

    Η κατασκευή καταγράφεται ήδη στο forum Hippocket Aeronautics, το πλέον δημοφιλές για μοντέλα free flight, οπότε όποιος βιάζεται μπορεί να το δει εκεί...

    https://www.hippocketaeronautics.com/hpa_forum/index.php?topic=25566.0

    Η εδώ παρουσίαση ίσως να είναι λίγο πιο περιληπτική...
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #2 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 11:53:49 »

    ξεκινάμε με το πηδάλιο διεύθυνσης...

    Η μέθοδος κατασκευής ξεφεύγει από τα συνηθισμένα, χρησιμοποιείται περισσότερο σε μεγαλύτερα μοντέλα. Το κεντρικό κομμάτι είναι από φύλλο μπάλσα πάχους 0,5 χιλιοστών


    * DSC01084.JPG (215.28 KB, 1382x1036 - εμφανίστηκε 206 φορές.)

    * DSC01090.JPG (253.3 KB, 1382x1036 - εμφανίστηκε 195 φορές.)

    * DSC01091.JPG (189.38 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 201 φορές.)

    * DSC01093.JPG (207.32 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 201 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #3 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 11:57:33 »

    σε κάθε πλευρά κολλιούνται τα αντίστοιχα πηχάκια, έπειτα το περίγραμμα από προδιαμορφωμένο λεπτό κομμάτι μπάλσα.

    Ακολουθεί προσεκτικό τρίψιμο με γυαλόχαρτο σε κάθε πλευρά για να πάρει το αεροδυναμικό σχήμα (για λόγους αισθητικής κυρίως, καθόλου για αεροδυναμική...) και προκύπτει το βασικό κομμάτι. Λείπουν τοπικές ενισχύσεις και τρύπες για τα control horns, συρματόσχοινα κλπ...


    * DSC01098.JPG (187.8 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 216 φορές.)

    * DSC01100.JPG (178.49 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 201 φορές.)

    * DSC01103.JPG (195.93 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 213 φορές.)

    * DSC01114.JPG (235.86 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 206 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #4 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 12:06:25 »

    ίδιο ακριβώς διαδικασία για το οριζόντιο πηδάλιο, μόνο που αποτελείται από τρία μέρη, το σταθερό και τα δύο κινητά.


    * DSC01080.JPG (249.6 KB, 1382x1036 - εμφανίστηκε 203 φορές.)

    * DSC01082.JPG (253.94 KB, 1382x1036 - εμφανίστηκε 205 φορές.)

    * DSC01096.JPG (214.29 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 200 φορές.)

    * DSC01101.JPG (202.25 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 204 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #5 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 12:17:09 »

    ...


    * DSC01104.JPG (204.34 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 203 φορές.)

    * DSC01105.JPG (199.06 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 204 φορές.)

    * DSC01106.JPG (179.54 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 198 φορές.)

    * DSC01108.JPG (225.57 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 197 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 12:19:24 »

    ...


    * DSC01109.JPG (207.93 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 200 φορές.)

    * DSC01110.JPG (236.92 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 199 φορές.)

    * DSC01112.JPG (183.35 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 197 φορές.)

    * DSC01116.JPG (222.8 KB, 1209x907 - εμφανίστηκε 197 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 12:23:09 »

    Σειρά είχε η άτρακτος.

    2 πλαϊνά, κατασκευασμένα από πηχάκια. Κανονικά χρησιμοποιείται μπάλσα, εδώ προτίμησα φλαμούρι (basswood) που είναι πιο βαρύ από μπάλσα, αλλά επιτρέπει πιο μικρές διατομές με ίδια αντοχή, πιο κοντά στις διαστάσεις του πρωτότυπου αεροπλάνου.


    * 20201106_235853.jpg (134.48 KB, 1142x856 - εμφανίστηκε 197 φορές.)

    * 20201107_133936.jpg (131.9 KB, 1142x856 - εμφανίστηκε 196 φορές.)

    * 20201107_133947.jpg (165.56 KB, 1142x856 - εμφανίστηκε 200 φορές.)

    * 20201108_103650.jpg (149.66 KB, 1142x856 - εμφανίστηκε 195 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 12:32:57 »

    πρώτα ολοκληρώθηκε το ένα πλαϊνό, στη συνέχεια το δεύτερο έγινε ακριβώς από πάνω από το πρώτο. Έτσι εξασφαλίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό απόλυτη ομοιότητα στο σχήμα των δύο.

    Τοπικά μπορούν να κολλήσουν μεταξύ τους, προσεκτική χρήση λεπτού ξυραφιού επιτρέπει την αποκόλληση τους. Αφού όμως πρώτα τριφτούν με γυαλόχαρτο ώστε να είναι εντελώς ίδια...

    Τα πλαϊνά σε αυτό το στάδιο δεν είναι αρκετά άκαμπτα και στιβαρά. Για αποφυγή παραμορφώσεων στα επόμενα στάδια κόλλησα προσωρινά φυλλαράκια μπάλσα. Θα αφαιρεθούν αργότερα με χρήση διαλυτικού. Προφανώς εδώ δεν χρησιμοποιείται κυανοακρυλική  Cheesy

    Για την ακρίβεια, όλη η κόλληση της μέχρι τώρα κατασκευής έχει γίνει με μη αραιωμένο βερνίκι επικάλυψης. Είναι ελαφρύ, τρίβεται εύκολα και στεγνώνει σχεδόν διαφανές. Η σωστή ποσότητα στο σωστό σημείο εξασφαλίζει την απαιτούμενη αντοχή. Φυσικά χρειάζεται η σχετική προσοχή στον χειρισμό των διαφόρων κομματιών αλλά και να ξεκολλήσει κάτι, το ξανακολλάμε... Κόλλα υπάρχει...


    * 20201108_104152.jpg (133.34 KB, 1142x856 - εμφανίστηκε 197 φορές.)

    * 20201108_154633.jpg (251.36 KB, 1005x753 - εμφανίστηκε 202 φορές.)

    * 20201109_000017.jpg (108.6 KB, 1142x856 - εμφανίστηκε 199 φορές.)

    * 20201109_000022.jpg (194.24 KB, 1142x856 - εμφανίστηκε 193 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #9 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 12:39:56 »

    στην περιοχή των δύο cockpit η δομή της ατράκτου θα είναι εμφανής. Στην περιοχή αυτή γίνεται αι η στήριξη των φτερών καθώς και του συστήματος προσγείωσης.

    Κατά συνέπεια θα υπάρχουν και αρκετές δυνάμεις οπότε κρίνεται απαραίτητη η ενίσχυση με διαγώνια σύρματα, όπως στο πρωτότυπο αεροπλάνο. Μόνο που σε αυτή την κλίμακα μιλάμε για κλωστές που επιτελούν τον ίδιο ακριβώς ρόλο...

    Άνοιγμα μικρών τρυπών με τρυπανάκι 0,3χιλ., πέρασμα των κλωστών, κόλλημα του ενός άκρου τους χωρίς φορτίο. Στη συνέχεια φόρτιση του άλλου άκρου με βάρος, ίδιο και στα δύο διαγώνια μέρη για ισορροπία δυνάμεων και κόλλημα με κυανοακρυλική.


    * 20201110_212841.jpg (253.53 KB, 891x668 - εμφανίστηκε 195 φορές.)

    * 20201110_213703.jpg (137 KB, 1142x856 - εμφανίστηκε 196 φορές.)

    * 20201110_213714.jpg (139.49 KB, 1142x856 - εμφανίστηκε 195 φορές.)

    * 20201110_215920.jpg (154.26 KB, 1142x856 - εμφανίστηκε 198 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #10 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 12:44:55 »

    κόψιμο των άκρων που περισσεύουν και αφαίρεση των βοηθητικών ξύλων, μια και τώρα υπάρχει η αναγκαία διαγώνια στιβαρότητα.

    Με ένα μαγικό τρόπο που δεν τεκμηριώθηκε φωτογραφικά, ολοκληρώθηκε το κουτί της ατράκτου  Wink

    Δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, απλά θέλει προσοχή ώστε στο τέλος να είναι όλα σωστά γωνιασμένα...


    * 20201110_222000.jpg (124.9 KB, 1142x856 - εμφανίστηκε 188 φορές.)

    * 20201115_211858.jpg (237.21 KB, 914x685 - εμφανίστηκε 185 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 340



    « Απάντηση #11 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 14:02:44 »

     Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up.......................
    ...................χωρείς λόγια
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #12 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 19:50:26 »

    ολοκλήρωση του κουτιού της ατράκτου και προσθήκη κορμοτομών και στη συνέχεια διαμήκων πηχών (stringers)

    Για να μην παραμορφωθεί η άτρακτος κατά την ασύμμετρη κόλληση, κολλήθηκε πάλι προσωρινά στο κάτω μέρος της ένα χοντρό κομμάτι μπάλσα για να την κρατάει στη θέση της.

    Σειρά είχαν οι κορμοτομές ή νομείς ατράκτου. Στις φωτογραφίες η πάνω πλευρά έχει ήδη ολοκληρωθεί, χωρίς τεκμηρίωση των βημάτων. Η ιδιαιτερότητα εδώ είναι το μικρό πάχος και το μικρό μέγεθος των κομματιών που οδήγησαν στη λύση μεγαλύτερων κομματιών με αφαίρεση εκ των υστέρων των περιττών.

    Τα σχεδιασμένα κομμάτια εκτυπώθηκαν και κολλήθηκαν με κόλλα Spraymount της 3Μ. Η κόλλα αυτή επιτρέπει την αφαίρεση αργότερα του χάρτινου πατρόν, χωρίς να αφήνει ίχνη στο ξύλο.


    * 20201206_140646.jpg (193.74 KB, 979x734 - εμφανίστηκε 150 φορές.)

    * 20201206_140650.jpg (93.86 KB, 979x734 - εμφανίστηκε 145 φορές.)

    * 20201205_133252.jpg (201.35 KB, 979x734 - εμφανίστηκε 142 φορές.)

    * 20201205_141033.jpg (198.06 KB, 979x734 - εμφανίστηκε 140 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #13 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 19:54:08 »

    ...


    * 20201206_145909.jpg (254.05 KB, 979x734 - εμφανίστηκε 149 φορές.)

    * 20201206_150136.jpg (183.89 KB, 979x734 - εμφανίστηκε 139 φορές.)

    * 20201208_212633.jpg (197.36 KB, 979x734 - εμφανίστηκε 144 φορές.)

    * 20201208_220214.jpg (219.99 KB, 979x734 - εμφανίστηκε 151 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #14 στις: Τετάρτη, 18 Αύγ 2021, 20:04:31 »

    πλαϊνοί νομείς κολλημένοι, λείπουν τα πηχάκια.

    τα πηχάκια και αυτά από φλαμούρι. αφού κόπηκαν από λεπτό φύλλο περάστηκαν με γυαλόχαρτο για να πάρουν την ακρινή διάσταση, 1,5x0,5 χιλιοστά.


    * 20201209_000113.jpg (247.7 KB, 783x587 - εμφανίστηκε 143 φορές.)

    * 20201209_000131.jpg (217.07 KB, 783x587 - εμφανίστηκε 147 φορές.)

    * 20201209_000251.jpg (207.36 KB, 783x587 - εμφανίστηκε 145 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Σελίδες: [1] 2 3 4 5     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα Free Flight  |  Κατασκευές Free Flight (Συντονιστής: Γιώργος Κανδυλάκης)  |  Θέμα: Avro 504 N/O Ναυτικής Αεροπορίας
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.018 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.