Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.514 Beiträge in 12.388 Themen von 6.239 Mitglieder / Neuestes Mitglied: Νικ.
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Samstag, 18 Mai 2024, 18:33:54

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Suche:     Erweiterte Suche
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Samstag, 18 Mai 2024, 18:33:54

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
    Neue Themen
    [Heute um 15:33]

    [Gestern um 16:04]

    von geoli
    [Gestern um 15:43]

    [Gestern um 14:48]

    [Donnerstag, 16 Mai 2024, 11:35:02]

    [Sonntag, 12 Mai 2024, 14:53:18]

    [Samstag, 11 Mai 2024, 20:08:18]

    [Freitag, 10 Mai 2024, 23:15:04]

    [Freitag, 10 Mai 2024, 17:13:22]

    [Donnerstag, 9 Mai 2024, 15:30:01]

    [Montag, 6 Mai 2024, 01:30:30]

    [Sonntag, 5 Mai 2024, 14:26:40]

    [Freitag, 3 Mai 2024, 20:02:54]

    [Mittwoch, 1 Mai 2024, 09:15:28]

    [Freitag, 26 Apr 2024, 12:30:31]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Mitglieder
    Mitglieder insgesamt: 6239
    Neuester: Νικ.
    Statistiken
    Beiträge insgesamt: 304514
    Themen insgesamt: 12388
    Heute online: 116
    Maximal online: 959
    (Sonntag, 18 Okt 2020, 16:30:52)
    Benutzer Online
    Benutzer: 0
    Gäste: 20
    Gesamt: 20
    Themavorwähler

    Seiten: [1] 2 3 4 ... 11     Nach unten
    Drucken
    Autor Thema: Τηλέμαχος - Η κατασκευή  (Gelesen 92825 mal)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « am: Donnerstag, 1 Jan 2009, 08:43:55 »

    Αγαπητοί φίλοι,

    Καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία σε σας και τις οικογένειές σας
    Φέτος θα φτιάξουμε ένα Τηλέμαχο. Ο Τηλέμαχος είναι ένα εκπαιδευτικό αεροπλάνο, σχεδιασμένο από τον jkon το 1976 με εξαιρετικά πτητικά χαρακτηριστικά.
    Τα σχέδια, σε φυσικό μέγεθος, αποστέλλονται ταχυδρομικώς, από τον ίδιο, σε όποιον τα ζητήσει.
    Σχετικά θέματα είναι
    1.   Στο βιβλίο του jkon: http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-071.htm
    2.   Στο Aeromodelling.gr: https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=1155.0
    Έχουν κατασκευασθεί πολλοί θερμικοί Τηλέμαχοι και, τα τελευταία χρόνια, αρκετοί ηλεκτρικοί.
    Εμείς θα κατασκευάσουμε ένα θερμικό Τηλέμαχο με OS .15LA
    Η κατασκευή είναι συμβατική και μπορεί να αποτελέσει μια θαυμάσια πρώτη επαφή με αυτό που ονομάζουμε «κατασκευή από σχέδιο».
    Θα ακολουθήσουμε πιστά το σχέδιο και όπου υπάρχουν διαφορές θα το σημειώνουμε.
    Το θέμα είναι ανοικτό σε όλους για συζήτηση, ερωτήσεις, διαφορετικούς τρόπους κατασκευής κλπ.
    Και ξεκινούμε με την αγορά των υλικών.
    Όλα τα υλικά υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Διαλέγουμε ελαφριά μπάλσα και ίσια πηχάκια.
    Όπου βλέπουμε 3mm μπάλσα, χρησιμοποιούμε 2.5mm. Τα πηχάκια των 5x5 mm αντικαθίστανται με 6x6mm. (οδηγίες του jkon). Διαλέγουμε και ένα φύλλο σκληρή μπάλσα 2.5 χιλ.
    Η κατασκευή προβλέπει βάση μηχανής από κόντρα πλακέ, αλλά προτίμησα να αγοράσω μία βάση για 15άρα που θα βιδωθεί σε firewall. Επίσης δεν βρήκα tank στις διαστάσεις του σχεδίου και έτσι πήρα λίγο μεγαλύτερο (4 oz.). Το κόστος των υλικών, χωρίς ηλεκτρονικά και μηχανή, δεν ξεπέρασε τα 90€



    Επόμενο βήμα είναι η προετοιμασία του εργαστηρίου. Χρησιμοποιούμε πλακάζ πάχους 16mm πάνω στο οποίο θα χτίσουμε την άτρακτο και το φτερό. Οι διαστάσεις του δικού μου είναι 200cm x 40cm. Για να μη κολλάνε τα ξύλα μας στον πλακάζ περνάμε μια σακκούλα αποθήκευσης χαλιών από πάνω. Έτσι προστατεύουμε και το σχέδιο.



    Θα χρειαστούμε μερικά εργαλεία, γυαλόχαρτα από 100 – 220 και μια επιφάνεια κοπής. Συμβουλή: Μη κάνετε οικονομία στα ξυραφάκια και προσέχετε τα χέρια σας.



    Θα χρειαστούμε επίσης κόλλες και φυσικά γάντια και μάσκα
    Συμβουλή: Μη περιφρονείτε τους κανόνες ασφαλείας. Διαβάστε το θέμα «Ασφάλεια στο εργαστήριο» στο βιβλίο του jkon: http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-054.htm και στο aeromodelling.gr: https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4531.0

    « Letzte Änderung: Freitag, 2 Jan 2009, 20:52:32 von evan » Gespeichert

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Antwort #1 am: Donnerstag, 1 Jan 2009, 10:41:50 »

    Θα το φέρεις για έλεγχο στην οδό Ακαδημίας 27Α , 5ος όροφος, 6:30-8:00 μ.μ., και η πρώτη πτήση θα γίνει στο Τατόϊ, παρουσία εντεταλμένου εκπαιδευτή.

    Πως περάσανε 40 + χρόνια από τότε;   
    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Antwort #2 am: Donnerstag, 1 Jan 2009, 11:06:02 »

    Θα το φέρεις για έλεγχο στην οδό Ακαδημίας 27Α , 5ος όροφος, 6:30-8:00 μ.μ.
    Πως περάσανε 40 + χρόνια από τότε;   

    Και τι αγωνία! Μέσα στο λεωφορείο με το μοντέλο στο χέρι. Τι θα ακούσουμε. Ότι είναι βαρύ, σκεβρωμένο φτερό, ότι κολλάει το belcrank ...

    Πως περάσανε 40 χρόνια ...
    Gespeichert

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Antwort #3 am: Donnerstag, 1 Jan 2009, 12:17:04 »

    Για να περάσουμε το σχέδιο στο ξύλο χρησιμοποιούμε την παλιά δοκιμασμένη μέθοδο του καρμπόν.



    Το αποτέλεσμα:



    Τα κομμάτια της ατράκτου. Στο εμπρός μέρος της ατράκτου έχει γίνει μια τροποποίηση για να καλύφθεί το tank. Στους νομείς χρησιμοποιούμε την σκληρή μπάλσα 2.5mm



    Ενίσχυση της ατράκτου με σκληρή μπάλσα 2.5mm Η συγκόλληση γίνεται με ρητίνη.



    Για την ανάμιξη της ρητίνης χρησιμοποιούμε πλαστικά ποτηράκια μιας χρήσης και ζυγαριά. Δεν ξεχνάμε τα γάντια, την μάσκα και καλό εξαερισμό του χώρου. (Ξέρω, ξέρω είναι δύσκολο με τα κρύα)



    « Letzte Änderung: Donnerstag, 1 Jan 2009, 12:33:09 von evan » Gespeichert

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    dimitristsilis
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Offline Offline

    Beiträge: 64


    « Antwort #4 am: Donnerstag, 1 Jan 2009, 17:03:15 »

    Άσχετο, αλλά τα κοπίδια σου είναι από το Praktiker; Πήρα τα δικά μου από εκεί για την πρώτη μου κατασκευή από μπάλσα (αρχάριος) και θέλω να ξέρω αν αξίζουν αφού έδωσα μόνο 3,5 € για σετ με 3 λαβές και 16 ανταλλακτικά ξυράφια Ποοολύ άνεση
    Gespeichert

    Lama v3 (προς το παρόν Azn )
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Antwort #5 am: Donnerstag, 1 Jan 2009, 17:48:00 »

    Άσχετο, αλλά τα κοπίδια σου είναι από το Praktiker; Πήρα τα δικά μου από εκεί για την πρώτη μου κατασκευή από μπάλσα (αρχάριος) και θέλω να ξέρω αν αξίζουν αφού έδωσα μόνο 3,5 € για σετ με 3 λαβές και 16 ανταλλακτικά ξυράφια Ποοολύ άνεση

    Η λογική που ακολουθώ είναι η ακόλουθη:

    Αγοράζω μια φθηνή (και αμφίβολης ποιότητας) σειρά (σετ ξυράφια, allen, καρυδάκια) και ότι χρησιμοποιώ περισσότερο, το αγοράζω σε καλή ποιότητα μεμονωμένα π.χ ανταλλακτικά ξυραφάκια x-acto, εργαλεία facom κλπ


    * knives.jpg (82.91 KB, 640x480 - angeschaut 5531 Mal.)
    « Letzte Änderung: Donnerstag, 1 Jan 2009, 19:25:31 von evan » Gespeichert

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Antwort #6 am: Donnerstag, 1 Jan 2009, 18:19:59 »

    Να υπενθυμίσουμε ότι ο Τηλέμαχος σήμερα έχει την ονομαστική του εορτή!

    Ημερολόγιο
    1η Ιανουαρίου
    Σήμερα εορτάζουν:
    Βασίλειος, Βασιλική, Τηλέμαχος
    « Letzte Änderung: Freitag, 2 Jan 2009, 21:08:47 von evan » Gespeichert

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Antwort #7 am: Freitag, 2 Jan 2009, 19:43:07 »

    Ενισχύουμε την άτρακτο με κόντρα πλακέ 3mm στα σημεία που θα περάσουν οι καβίλιες. Σημειώνουμε προσεκτικά τη θέση των νομέων και ειδικά του firewall γιατί καθορίζει την γωνία downthrust.



    Στερεώνουμε μαζί τα δύο πλευρά της ατράκτου και γυαλοχαρτίζουμε. Η σκόνη της μπάλσας είναι ψιλή και ελαφριά. Εισχωρεί παντού. Συμβουλή: Απομακρύνετε εκτυπωτές, ηλεκτρονικές συσκευές, πομπούς τ/κ, φωτογραφικές μηχανές κλπ.



    Όταν μείνουμε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα ανοίγουμε τις οπές για τις καβίλιες



    Ανοίγουμε τη σχισμή για το stabilizer



    Τα κομμάτια της ατράκτου έτοιμα για συναρμολόγηση. Έχουμε ενισχύσει την άνω πλευρά της ατράκτου, όπου θα πατήσει το φτερό, με μία λωρίδα σκληρή μπάλσα 2.5mm.

    Gespeichert

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Antwort #8 am: Freitag, 2 Jan 2009, 20:02:17 »

    Στερεώνουμε με καρφίτσες τα κομμάτια της ατράκτου από το νομέα 3 μέχρι πίσω. (Το κάτω μέρος είναι επίπεδο από τον νομέα 3 και πίσω.) Μπορούμε να ελέγξουμε την καθετότητα των πλευρών με ένα ορθογώνιο τρίγωνο.





    Ούπς! Μία καρφίτσα χωρίς ακίδα!  Εκπληξη



    ... και κολλάμε με CA



    « Letzte Änderung: Freitag, 2 Jan 2009, 20:38:07 von evan » Gespeichert

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    GiannisX
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.505



    « Antwort #9 am: Freitag, 2 Jan 2009, 21:29:59 »

    Άσχετο, αλλά τα κοπίδια σου είναι από το Praktiker; Πήρα τα δικά μου από εκεί για την πρώτη μου κατασκευή από μπάλσα (αρχάριος) και θέλω να ξέρω αν αξίζουν αφού έδωσα μόνο 3,5 € για σετ με 3 λαβές και 16 ανταλλακτικά ξυράφια Ποοολύ άνεση

    Η λογική που ακολουθώ είναι η ακόλουθη:

    Αγοράζω μια φθηνή (και αμφίβολης ποιότητας) σειρά (σετ ξυράφια, allen, καρυδάκια) και ότι χρησιμοποιώ περισσότερο, το αγοράζω σε καλή ποιότητα μεμονωμένα π.χ ανταλλακτικά ξυραφάκια x-acto, εργαλεία facom κλπ

    Kαλησπέρα και καλή χρονιά!
    Συγχαρητήρια Εvan για την κατασκευή!
    Θα ήθελα να πω , ότι τα κοπίδια είναι πάρα πολύ κακής ποιότητας,
    τα δοκίμασα και μου σπάσαν όταν έβαλα δύναμη. από την ρίζα έσπασε όχι το ξυράφι
    και πετάχτηκε μακριά !
    Gespeichert

    Aeolus-Rc
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Antwort #10 am: Samstag, 3 Jan 2009, 08:23:04 »

    Θα ήθελα να πω , ότι τα κοπίδια είναι πάρα πολύ κακής ποιότητας,
    τα δοκίμασα και μου σπάσαν όταν έβαλα δύναμη. από την ρίζα έσπασε όχι το ξυράφι
    και πετάχτηκε μακριά !

    Γειά σου Γιάννη. Ευχαριστώ για την παρέμβαση. Πράγματι οι λαβές εσωτερικά είναι πλαστικές και είναι εύκολο να σπάσουν  Sad
    Gespeichert

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Antwort #11 am: Samstag, 3 Jan 2009, 08:43:36 »

    Και συνεχίζουμε με το firewall και τη βάση της μηχανής
    Κόβουμε το firewall από κοντρα πλακέ 3mm καλής ποιότητας. Θα χρησιμοποιήσουμε βίδες Μ3 και blind nuts. Επειδή τα blind nuts έχουν μεγαλύτερο μήκος από 3mm, χρησιμοποιούμε διπλό κοντρα πλακέ. Σημαδεύουμε τη θέση της βάσης στο firewall. Υπάρχουν τέσσερεις γραμμές ανάγλυφες πάνω στη βάση (άνω, κάτω, δεξιά και αριστερά) που βοηθούν στην συμμετρική τοποθέτηση. Επειδή με τη γωνία righthrust που θα δώσουμε στο firewall ο άξονας της έλικας θα μετακινηθεί προς τα δεξιά κατά 3mm, μετακινούμε τη βάση της μηχανής κατά 3mm πιο αριστερά από το κέντρο. Έτσι ο άξονας της έλικας θα ταυτισθεί με τον διαμήκη άξονα της ατράκτου



    Σημαδεύουμε και ανοιγουμε τις τρύπες με τρυπάνι 3mm Μεγαλώνουμε τις τρύπες από την πίσω μεριά για να περάσουν τα blind nuts



    Βιδώνουμε τη βάση και ανοίγουμε στο κέντρο τρύπα διαμέτρου 15mm για να περάσουν τα σωληνάκια του tank




    « Letzte Änderung: Samstag, 3 Jan 2009, 16:15:19 von evan » Gespeichert

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Antwort #12 am: Samstag, 3 Jan 2009, 09:00:00 »

    Για να σημειώσουμε τα σημεία που θα ανοίξουμε τις τρύπες για τη στήριξή της μηχανής χρησιμοποιούμε τη μέθοδο που περιγράφεται στην "Αερομοντελιστική Σελίδα του Παράσχου και Βασίλη Δεμίρη"
    http://www.parasxosrc.gr/old/1_06/construction_techniques.htm
    Βάζουμε λίγη πλαστελίνη στη βάση της μηχανής



    Τοποθετούμε τη μηχανή στη βάση και πιέζουμε. Ούπς! Τι καρμπυρατέρ είναι αυτό;  Εκπληξη Να μη ξεχάσουμε να το αλλάξουμε  Grin



    Αφαιρούμε τη μηχανή. Φαίνονται τα σημεία όπου θα γίνουν οι τρύπες



    Χρησιμοπούμε τρυπάνι 2mm για να σημειώσουμε τις τρύπες



    Αφαιρούμε την πλαστελίνη και ολοκληρώνουμε τις τρύπες (πάντα με 2mm)


    « Letzte Änderung: Samstag, 3 Jan 2009, 10:46:09 von evan » Gespeichert

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    dimitristsilis
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Offline Offline

    Beiträge: 64


    « Antwort #13 am: Samstag, 3 Jan 2009, 09:38:28 »

    Άσχετο, αλλά τα κοπίδια σου είναι από το Praktiker; Πήρα τα δικά μου από εκεί για την πρώτη μου κατασκευή από μπάλσα (αρχάριος) και θέλω να ξέρω αν αξίζουν αφού έδωσα μόνο 3,5 € για σετ με 3 λαβές και 16 ανταλλακτικά ξυράφια Ποοολύ άνεση

    Η λογική που ακολουθώ είναι η ακόλουθη:

    Αγοράζω μια φθηνή (και αμφίβολης ποιότητας) σειρά (σετ ξυράφια, allen, καρυδάκια) και ότι χρησιμοποιώ περισσότερο, το αγοράζω σε καλή ποιότητα μεμονωμένα π.χ ανταλλακτικά ξυραφάκια x-acto, εργαλεία facom κλπ

    Kαλησπέρα και καλή χρονιά!
    Συγχαρητήρια Εvan για την κατασκευή!
    Θα ήθελα να πω , ότι τα κοπίδια είναι πάρα πολύ κακής ποιότητας,
    τα δοκίμασα και μου σπάσαν όταν έβαλα δύναμη. από την ρίζα έσπασε όχι το ξυράφι
    και πετάχτηκε μακριά !
    Μήπως δεν ήταν καλά σφιγμένο το μαχαίρι στη λαβή;
    Gespeichert

    Lama v3 (προς το παρόν Azn )
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 841



    « Antwort #14 am: Samstag, 3 Jan 2009, 13:53:36 »

    Μήπως θα έπρεπε οι τρύπες στη βάση της μηχανής να ανοιχτούν μετά την ολοκλήρωση του μοντέλου, ώστε να μπορεί να ισορροπήσει μετακινώντας τη μηχανή εμπρός-πίσω;
    Gespeichert

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Seiten: [1] 2 3 4 ... 11     Nach oben
    Drucken
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω  |  Thema: Τηλέμαχος - Η κατασκευή
    Gehe zu:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Prüfe XHTML 1.0 Prüfe CSS
    Seite erstellt in 0.028 Sekunden mit 24 Zugriffen.