Aeromodelling GR
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide
E-mail
292.001
μηνύματα σε
11.924
θέματα από
6.158
Μέλη
/ Τελευταίο μέλος:
SomniusX
Καλώς όρισες,
Επισκέπτη
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
Δευτέρα, 8 Μάρ 2021, 17:26:47
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:
Στο θέμα
Στον πίνακα
Σε όλο το φόρουμ
στο Google
Σύνθετη αναζήτηση
Κώστας Κωστόπουλος - Ο δημιουργός του Aeromodelling GR
Αρχική
|
Forum
|
Album
|
Βοήθεια
|
Αναζήτηση
|
Ημερολόγιο
|
Σύνδεση
|
Εγγραφή
Περιεχόμενα
Καταστήματα
Κεντρική σελίδα
Αρθρα
Links
Σύλλογοι
Γιατί αυτή η σελίδα;
Στοιχεία χρήσης
Καλώς όρισες,
Επισκέπτη
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
Δευτέρα, 8 Μάρ 2021, 17:26:47
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
καθυστερήσεις σε αγορές από Hobbyking
από
jony b
[
Σήμερα
στις 17:16]
FrSky TARANIS
από
Stargazer
[
Σήμερα
στις 17:09]
Εντυπωσιακά βίντεο #5
από
cptnassos
[
Σήμερα
στις 15:18]
Compass varlance
από
tgfpv
[
Σήμερα
στις 15:12]
Επισκευή καμμένου μοτέρ
από
Θόδωρος
[
Σήμερα
στις 02:23]
3D Printing Σχεδια και Κατασκευες
από
cptnassos
[
Χθες
στις 19:41]
ΠΩΛΕΙΤΑΙ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ - Δώστε εδώ την α...
από
PaNt
[
Χθες
στις 15:08]
BMFA SCALE ZOOM MEETINGS
από
ArgyrisGiannetakis
[
Χθες
στις 10:55]
''DRACO'' MIKE PATEY
από
ArgyrisGiannetakis
[Σάββατο, 6 Μάρ 2021, 22:55:18]
Ελληνικό SPAD VII κλίμακα 1/3,5
από
CMarkop
[Σάββατο, 6 Μάρ 2021, 21:48:18]
ΑΓΩΝΕς ΑΝΕΜΟΠΤΕΡΟΥ F5J ΤΟ 2021
από
alex.cularis
[Σάββατο, 6 Μάρ 2021, 21:17:10]
ΠΩΛΕΙΤΑΙ - ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ - Δώστε εδώ την αγ...
από
Θοδωρης FH16
[Σάββατο, 6 Μάρ 2021, 10:00:09]
os 91 pump
από
jnkmilos
[Πέμπτη, 4 Μάρ 2021, 22:58:05]
Warbird formation flying at its best
από
dominicm
[Πέμπτη, 4 Μάρ 2021, 15:44:08]
Paypal help!
από
Yiannis_S
[Τετάρτη, 3 Μάρ 2021, 20:54:12]
Google search
WWW
Aeromodelling GR
Στατιστικά
Μέλη
Σύνολο μελών: 6158
Τελευταίο:
SomniusX
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 292001
Σύνολο θεμάτων: 11924
Online σήμερα: 53
Online έως τώρα: 959
(Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 30
Συνολικά: 33
cptnassos
jony b
Στυλ εμφάνισης
Aeromodelling GR - I
Babylon Theme
Classic YaBB SE Them
Delta TP
NetBiz TP
Omega TP
SMF Default Theme
Aeromodelling GR
|
Forum
|
Το αερομοντελιστικό εργαστήρι
|
Υλικά, εργαλεία και τεχνικές
(Συντονιστές:
Γιάννης Παξιμαδάκης
,
DEPRON MANIAC
) | Θέμα:
Η ασφάλεια στο εργαστήριο
Σελίδες: [
1
]
Κάτω
« προηγούμενο
επόμενο »
Αποστολέας
Θέμα: Η ασφάλεια στο εργαστήριο (Αναγνώστηκε 10889 φορές)
evan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 7.072
Ευάγγελος Μιχαηλίδης
Η ασφάλεια στο εργαστήριο
«
στις:
Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 16:43:32 »
Με αφορμή τις κατασκευές που παρουσιάστηκαν το τελευταίο διάστημα στο φόρουμ, έχουν προκύψει κάποια θέματα προστασίας από τα υλικά που χρησιμοποιούμε για τη κατασκευή των μοντέλων μας.
Ο Αντώνης Παπαδόπουλος, άλλωστε, είναι πάντα παρών για να μας τα υπενθυμίζει.
Ο θείος έχει αφιερώσει ένα κεφάλαιο στο βιβλίο του σε θέματα ασφάλειας
http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-054.htm
Σε αυτό το θέμα μπορούμε να συζητούμε για ειδικότερα θέματα ασφάλειας που προκύπτουν και για τρόπους προστασίας. Για να επιλέξουμε προστασία πρέπει να μάθουμε από τι "κινδυνεύουμε"
Και ας αρχίσουμε με τα γνωστά μας ανθρακονήματα.
Στην πρόσφατη κατασκευή του Libelle χρειάστηκε να κοπεί σωληνάκι διαμέτρου 6mm από ανθρακονήματα στο Dremel.
https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4036.msg37427#msg37427
Τα ρινίσματα εξετάστηκαν με ηλεκτρονικό μικροσκόπιο. Χρησιμοποιήσαμε ανιχνευτή που δίνει παράλληλα με την εικόνα και πληροφορίες για τη χημική σύσταση. Τα πιο "βαρειά" στοιχεία είναι πιο φωτεινά .
Στην πρώτη φωτογραφία φαίνονται τα ανθρακονήματα όπως συγκρατούνται από τη ρητίνη. Τα ανθρακονήματα έχουν σκούρο γκρι χρώμα και η ρητίνη είναι τα λευκά στίγματα. Η διαφορά οφείλεται στο ότι η ρητίνη περιέχει χλώριο που είναι πιο βαρύ από τον άνθρακα.
Στη δεύτερη φωτογραφία φαίνεται ένα τεμάχιο ανθρακονήματος. Εδώ έχει ενδιαφέρον η διάμετρός του που είναι 5 μικρά περίπου (1μm = 1/1000 mm)
Συνεχίζεται ...
CARBON1a.jpg
(107.32 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 1730 φορές.)
CARBON4a.jpg
(49.8 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 1726 φορές.)
Καταγράφηκε
Ο Δαίδαλος ουν είπε τω υιώ: Νενικηθέμεθα μεν και δούλοι εσμέν, εγώ δε της φυγής οδόν εσοφισάμην. "Πρώτοι των ανθρώπων δια του ουρανού πετόμεθα ώσπερ αετοί"
Και ο πατήρ εκέλευσε ταπεινώς πέτεσθαι και μη εγγίζεσθαι τω ηλίω, Άλλ’ ο νεανίας ουκ εμιμνήσκετο των του πατρός λόγων και εις θάλατταν έπεσεν.
evan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 7.072
Ευάγγελος Μιχαηλίδης
Απ: Η ασφάλεια στο εργαστήριο
«
Απάντηση #1 στις:
Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 17:01:28 »
Στην κατασκευή του Ka6E χρειάστηκε να γίνει επεξεργασία της ατράκτου με τροχό.
https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4292.msg40264#msg4026
. Η άτρακτος είναι κατασκευασμένη από ρητίνη με ίνες γυαλιού. Και εδώ μαζέψαμε λίγη σκόνη και την εξετάσαμε στο ηλεκτρονικό μικροσκόπιο.
Στην πρώτη φωτογραφία φαίνεται ότι έχει γίνει ο διαχωρισμός ρητίνης και γυαλιού. Τα άμορφα θραύσματα είναι η ρητίνη και οι βελόνες είναι το γυαλί.
Οι προσεκτικοί παρατηρητές θα παρατηρήσουν ότι εδώ η ρητίνη έχει πιο σκούρο χρώμα από τις ίνες. Αυτό οφείλεται στα στοιχεία του γυαλιού που είναι πιο "βαρειά" από τα στοιχεία της ρητίνης. Το γυαλί περιέχει, κυρίως, πυρίτιο, αργίλιο και ασβέστιο ενώ η ρητίνη είναι οργανική ένωση με χλώριο.
Στη δεύτερη φωτογραφία φαίνεται μία ίνα γυαλιού και μπορούμε να δούμε ότι η διάμετρός της είναι 10μm περίπου.
Συνεχίζεται ...
GLASS2a.jpg
(124.45 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 1708 φορές.)
GLASS3a.jpg
(49.34 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 1718 φορές.)
«
Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 19:01:02 από evan
»
Καταγράφηκε
Ο Δαίδαλος ουν είπε τω υιώ: Νενικηθέμεθα μεν και δούλοι εσμέν, εγώ δε της φυγής οδόν εσοφισάμην. "Πρώτοι των ανθρώπων δια του ουρανού πετόμεθα ώσπερ αετοί"
Και ο πατήρ εκέλευσε ταπεινώς πέτεσθαι και μη εγγίζεσθαι τω ηλίω, Άλλ’ ο νεανίας ουκ εμιμνήσκετο των του πατρός λόγων και εις θάλατταν έπεσεν.
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 2.896
Απ: Η ασφάλεια στο εργαστήριο
«
Απάντηση #2 στις:
Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 17:16:24 »
Βαγγελη,
Μπορεις να μας μας πεις τι μπορει να επιφερει στον οργανισμο η σπανια, περιστασιακη η ακομα συχνη χρηση των παραπανω υλικων αν ερχονται σε επαφη με το δερμα ή ακομα αν εισπνεονται?
Carbon εχω δουλεψει ελαχιστες φορες και το αποφευγω, αρκετες φορες εχω τριψει γυαλι με το σβουρακι χωρις ιδιαιτερες προφυλαξεις πλην σκουπας. Εχω παρατηρησει οτι εχω φαγουρα μετα το τρυψιμο. Απο εδω και εμπρος ομως γαντια, και μασκα.
Τα λεμε,
Νικος
Καταγράφηκε
evan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 7.072
Ευάγγελος Μιχαηλίδης
Απ: Η ασφάλεια στο εργαστήριο
«
Απάντηση #3 στις:
Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 18:24:40 »
Οι ίνες άνθρακα και γυαλιού ίσως σε ορισμένους θυμίσουν τις ίνες του αμιάντου και τους σχετικούς κινδύνους.
Ευτυχώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Οι ίνες του αμιάντου είναι επικίνδυνες, επειδή λόγω των διαστάσεών τους έχουν την ιδιότητα να καρφώνονται στις πνευμονικές κυψελίδες και να προκαλούν φλεγμονές. Όσο μεγαλύτερη είναι η διάμετρος της ίνας τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος αυτός. Επίσης, για να θεωρηθεί βελόνα ένα θραύσμα, πρέπει ο λόγος μήκος/διάμετρος να είναι μεγαλύτερος από 3. Οι ίνες του αμιάντου έχουν διάμετρο μέχρι 3μm και, συνήθως, πολύ μικρότερη.
Οι ίνες άνθρακα έχουν διάμετρο πάνω από 5 μm και οι ίνες γυαλιού πάνω από 10μm. Έχουν διαφορετική χημική σύσταση από τον αμίαντο και υπάρχουν σχετικές μελέτες από τις οποίες προκύπτει ότι οι ίνες γυαλιού δεν προκαλούν καρκίνο .
http://www.davidcole.net/pubmed/4033-Chronic-inhalation-toxicity-of-size-separated-glass-fibers-in-Fischer-344-rats-.html
Παρ' όλα αυτά καλό είναι να αποφεύγεται η εισπνοή αυτών με τη χρήση κατάλληλης μάσκας. Οι συνηθισμένες μάσκες των χρωματοπωλείων δεν προστατεύουν αποτελεσματικά.
Στην αγορά κυκλοφορούν μάσκες που δέχονται φίλτρα κατάλληλα για διάφορες χρήσεις.
Τα φίλτρα χαρακτηρίζονται με ένα γράμμα (και χρώμα) ανάλογα με το είδος της προστασίας που παρέχουν.
http://www.osha.gov/dts/shib/respiratory_protection.pdf
Υπάρχουν φίλτρα που συνδυάζουν όλες τις κατηγορίες (Α,Β,Ε,Κ και P) δηλαδή οργανικά αέρια, ανόργανα αέρια, αμμωνία, σκόνες κλπ.
http://www.spasciani.com/media/media_168.pdf
Η χρήση ενός τέτοιου φίλτρου προστατεύει, εκτός από τις σκόνες, και από τους επικίνδυνους ατμούς των οργανικών διαλυτών των χρωμάτων και των ρητινών που χρησιμοποιούμε και είναι η καλύτερη λύση.
duetta.JPG
(66.03 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 1653 φορές.)
«
Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 8 Ιούν 2011, 09:33:28 από evan
»
Καταγράφηκε
Ο Δαίδαλος ουν είπε τω υιώ: Νενικηθέμεθα μεν και δούλοι εσμέν, εγώ δε της φυγής οδόν εσοφισάμην. "Πρώτοι των ανθρώπων δια του ουρανού πετόμεθα ώσπερ αετοί"
Και ο πατήρ εκέλευσε ταπεινώς πέτεσθαι και μη εγγίζεσθαι τω ηλίω, Άλλ’ ο νεανίας ουκ εμιμνήσκετο των του πατρός λόγων και εις θάλατταν έπεσεν.
evan
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 7.072
Ευάγγελος Μιχαηλίδης
Απ: Η ασφάλεια στο εργαστήριο
«
Απάντηση #4 στις:
Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 18:38:16 »
Παράθεση από: Νικόλας στις Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 17:16:24
Βαγγελη,
Μπορεις να μας μας πεις τι μπορει να επιφερει στον οργανισμο η σπανια, περιστασιακη η ακομα συχνη χρηση των παραπανω υλικων αν ερχονται σε επαφη με το δερμα ή ακομα αν εισπνεονται?
Carbon εχω δουλεψει ελαχιστες φορες και το αποφευγω, αρκετες φορες εχω τριψει γυαλι με το σβουρακι χωρις ιδιαιτερες προφυλαξεις πλην σκουπας. Εχω παρατηρησει οτι εχω φαγουρα μετα το τρυψιμο. Απο εδω και εμπρος ομως γαντια, και μασκα.
Τα λεμε,
Νικος
Για την εισπνοή έχω απαντήσει.
Όσον αφορά το δέρμα, δε φαίνεται να προκαλεί σοβαρά προβλήματα εκτός από την ενοχλητική παροδική φαγούρα.
http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/10.1111/j.1600-0536.1979.tb04833.x?cookieSet=1&journalCode=cod
http://www.safetyline.wa.gov.au/newsite/worksafe/content/topics/hazdsubs_substances/hazsgenl0015.html
Τα γάντια από latex προστατεύουν ικανοποιητικά. Επειδή βέβαια τίποτα δεν είναι τέλειο (
) καλό είναι να γνωρίζουμε και για τις αλλεργίες που είναι δυνατόν να προκαλέσουν τα γάντια από latex
http://dashmedical.com/mm5/graphics/00000001/latex_info.htm
Για τα ανθρακονήματα υπάρχει επίσης το, άκρως ανησυχητικό, post του Αντώνη Παπαδόπουλου:
https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4036.msg37439#msg37439
«
Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 8 Ιούν 2011, 09:25:24 από evan
»
Καταγράφηκε
Ο Δαίδαλος ουν είπε τω υιώ: Νενικηθέμεθα μεν και δούλοι εσμέν, εγώ δε της φυγής οδόν εσοφισάμην. "Πρώτοι των ανθρώπων δια του ουρανού πετόμεθα ώσπερ αετοί"
Και ο πατήρ εκέλευσε ταπεινώς πέτεσθαι και μη εγγίζεσθαι τω ηλίω, Άλλ’ ο νεανίας ουκ εμιμνήσκετο των του πατρός λόγων και εις θάλατταν έπεσεν.
Σελίδες: [
1
]
Πάνω
Aeromodelling GR
|
Forum
|
Το αερομοντελιστικό εργαστήρι
|
Υλικά, εργαλεία και τεχνικές
(Συντονιστές:
Γιάννης Παξιμαδάκης
,
DEPRON MANIAC
) | Θέμα:
Η ασφάλεια στο εργαστήριο
« προηγούμενο
επόμενο »
Μεταπήδηση σε:
Επιλέξτε προορισμό:
-----------------------------
Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR
-----------------------------
=> Aeromodelling GR - γενικές συζητήσεις
===> Test board
===> Σκουπιδοτενεκές
=> Aeromodelling GR Café International
===> Français
===> Deutche
===> Italiano
=> Aeromodelling GR, λειτουργία, βοήθεια, προτάσεις
=> Εμείς και τα μοντέλα μας
-----------------------------
Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο
-----------------------------
=> Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω
=> Sport - fun και γενικά
=> Μοντέλα για αγώνες
===> Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR
===> Pylon racing - F3D - Q500
=> Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη
=> Τζετ και τουρμπίνες
=> Μηχανές - καύσιμα - έλικες
-----------------------------
Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά
-----------------------------
=> Εκπαιδευτικά - Trainers
=> Sport - Ακροβατικά - 3D
=> Slowflyers & Parkflyers - Indoor & Microlight
===> Foamies
=> Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες
-----------------------------
Ανεμόπτερα R/C
-----------------------------
=> Ολα τα ανεμόπτερα R/C
===> F3B - Thermal soaring
===> F3J - Thermal duration gliders
=> Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα
-----------------------------
Ελικόπτερα R/C
-----------------------------
=> Μικρά ηλεκτρικά εκπαιδευτικά ΕΠ - Το πρώτο ξεκίνημα
=> Ελικόπτερα με καύσιμο
===> F3C και κατηγορίες GR
=> Ελικόπτερα ηλεκτρικά
-----------------------------
Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)
-----------------------------
=> Ελληνικά αεροπλάνα 1912-1941
===> 1912-1915
===> 1916-1918
===> 1919-1922
===> 1923-1930
===> 1931-1941
===> Πολιτικά Αεροπλάνα έως το 1941
=> Ελληνικά αεροσκάφη σε ιπτάμενα αερομοντέλα
=> Κλίμακος (scale) F4C και semi scale
-----------------------------
Αερομοντέλα Control line
-----------------------------
=> Ο κόσμος του control line
===> F2A - Speed
===> F2B - Aerobatics
===> F2C - Team racing
===> F2D - Combat
-----------------------------
Αερομοντέλα Free Flight
-----------------------------
=> Ο κόσμος του Free Flight
=> Κατασκευές Free Flight
-----------------------------
Πτήσεις - Εκδηλώσεις - Ενημέρωση
-----------------------------
=> Ανακοινώσεις
=> Σύλλογοι Αερομοντελισμού
=> Χώροι πτήσης - Μοντελοδρόμια
=> Οι Ελληνικές ιστοσελίδες αερομοντελλισμού
-----------------------------
Το αερομοντελιστικό εργαστήρι
-----------------------------
=> Υλικά, εργαλεία και τεχνικές
=> Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ
=> Ηλεκτρονικά
=> Βιβλία και περιοδικά - Θεωρητικά θέματα
=> Λογισμικό και εξομοιωτές πτήσεων
-----------------------------
Η αγορά αερομοντελλιστικού υλικού
-----------------------------
=> Ελληνικά καταστήματα-αντιπροσωπείες-βιοτεχνίες
=> Ο Ελληνας αερομοντελλιστής και η αγορά υλικών
=> Aeromodelling GR Παζάρι
=> Πού θα βρω τι;
-----------------------------
Διάφορα
-----------------------------
=> Drones - Multicopters - Πολλαπλών στροφείων
=> FPV
=> Πυραυλομοντελισμός
=> Αεροπλάνα από χαρτί
=> Χαρταετοί, stunt kites και διάφορα
Φόρτωση...