Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.516 Posts in 12.388 Topics da 6.239 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Domenica, 19 Mag 2024, 02:24:52

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Domenica, 19 Mag 2024, 02:24:52

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Soggetti recenti
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6239
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304516
    Topics Totali: 12388
    Online Oggi: 45
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 1
    Visitatori: 34
    Totale: 35
    Selezione di tema

    Pagine: [1]     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: κεντρο βαρους σε πολεμοπουλα  (Letto 5113 volte)
    flaperon35
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 442



    « il: Giovedì, 20 Nov 2014, 17:14:51 »

    Για πιο λογο σχεδον ολλα τα αεροπλανα τα ζυγηζουνε περιπου στο 1/3 του φτερου ενο τα πολεμοπουλα στο 1/4. Δεν ρωταω σε πια περιπτοση πεταει καλητερα, γιατι το οτι πεταει καλιτερα στο 1/4 το εχω δει στην πραξη, ρωταω γιατι σημβενη αυτο ?
    Loggato

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΑΖΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.... ΜΟΝΟ ΧΑΖΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #1 il: Giovedì, 20 Nov 2014, 18:33:27 »

    Αναφέρεσαι στη χορδή της ρίζας, ή στη μέση χορδή;
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    flaperon35
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 442



    « Risposta #2 il: Giovedì, 20 Nov 2014, 21:37:06 »

    Της ριζας.
    Loggato

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΑΖΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.... ΜΟΝΟ ΧΑΖΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
    w1ndsurfer
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.404



    « Risposta #3 il: Venerdì, 21 Nov 2014, 07:16:59 »

    Μήτσο καλημέρα,
    Να διαχωρίσουμε τον μύθο από την πραγματικότητα:

    Όλες οι θέσεις ΚΒ παίζουν σε όλες τις πτέρυγες όπως βλέπεις στο παρακάτω διάγραμμα.
    Η διαφορά των warbirds σε σχέση με "άλλα μοντέλα" (βλέπε εκπαιδευτικά και ακροβατικά) είναι:

    - υψηλότερος πτερυγικός φόρτος
    - μικρότερα πηδάλια (για να είναι scale)

    Γι'αυτό τον λόγο συστήνεται η παρθενικές πτήσεις warbirds να γίνονται με ΚΒ στο 25% της ΜΕΣΗΣ ΧΟΡΔΗΣ (όχι απαραίτητα της ρίζας) επειδή εκεί η πτέρυγα είναι σταθερή και υπάρχει ασφαλές περιθώριο σφάλματος.

    Φυσικά μετά μπορεί να μετακινηθεί το ΚΒ ανάλογα με τις ικανότητες και ορέξεις του χειριστή. Το 33% MAC που αναφέρεις είναι για 3D μοντέλα τα οποία επίτηδες είναι "στο όριο" της ευστάθειας για να εκτελέσουν εντυπωσιακές μανούβρες.

    Αν σε ενδιαφέρει το θέμα έχω μπόλικα βιβλία να σου δώσω  Crazy2
     


    * Lennon CG locations.jpg (70.83 KB, 869x329 - visto 461 volte.)
    Loggato

    Η τέλεια σχεδίαση επιτυγχάνεται όταν είναι τόσο λιτή ώστε δεν υπάρχει κάτιι που μπορεί να αφαιρεθεί - Antoine De Saint-Exupery (French writer and aviator)
    flaperon35
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 442



    « Risposta #4 il: Venerdì, 21 Nov 2014, 09:29:03 »

    Πολυ οραια! σευχαρηστω νικολα, βιβλια; αν ειναι στα ελληνικα ναι αμμε, γιατη τα αγγλικα μου αστα να πανε.
    Loggato

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΑΖΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.... ΜΟΝΟ ΧΑΖΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #5 il: Venerdì, 21 Nov 2014, 09:59:40 »

    Της ριζας.

    Τότε οι αναφορές είναι άνευ σύγκρισης, γιατί άλλα φτερά έχουν εμπροσθόκλιση, και άλλα οπισθόκληση.

    Γι' αυτό πάντα πρέπει να αναφερόμαστε στην μέση χορδή.

    Το ότι εσύ έχεις κάποια αναφορά για την αεροτομή της ρίζας, σημαίνει ότι ο κατασκευαστής έχει υπολογίσει το Κ.Β. ως προς την μέση χορδή, και απλά μεταφέρει την γραμμή στην ρίζα, τότε δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρέπει να το βάλεις εκεί.

    Το θέμα του Κ.Β. αναλύεται στο σεμινάριο που είχαμε κάνει για τα ανεμόπτερα. Θα το βρεις στην ιστοσελίδα της επιτροπής αερομοντελισμού της ΕΛΑΟ. Μελέτησε την ενότητα του Κ.Β. και αν έχεις απορίες πες μας.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    flaperon35
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 442



    « Risposta #6 il: Venerdì, 21 Nov 2014, 10:17:54 »

    Ευχαρηστω θα το κοιταξω.
    Loggato

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΑΖΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.... ΜΟΝΟ ΧΑΖΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.208



    « Risposta #7 il: Mercoledì, 26 Nov 2014, 09:12:02 »

    Ο πτερυγικός φόρτος και το μέγεθος των πηδαλίων δεν επηρεάζουν την θέση του κ.β.
    Το κ.β. το βρίσκουμε πάντα στη μέση χορδή. Αυτή είναι που «περιγράφει» πιο σωστά την συμπεριφορά της όλης πτέρυγας ανεξαρτήτως σχήματος.
    Τα warbirds καλό είναι να ζυγίζονται με το κ.β. πιο μπροστά για να είναι και πιο σταθερά.
    Εγώ τουλάχιστον κάνω ακριβώς αυτό που λέει ο w1ndsurfer. Ξεκινάω (και σε αυτά που έχω σχεδιάσει εγώ) με κ.β κάπου στο 25% και μετά σιγά- σιγά αφαιρώ έρμα μέχρις ότου να έρχεται σωστά στην προσγείωση και χωρίς να είναι υπερευαίσθητο το ανόδου-καθόδου.
    Κάπου είχα διαβάσει ότι τα αεροπλάνα του β’ ΠΠ ήταν στα όρια της αστάθειας, (από θέμα θέσης κ.β αλλά και επιφάνειας ουράς, για να είναι πιο ευέλικτα στην μάχη), κάτι που εμείς δεν θέλουμε στα μοντέλα μας.
    Και αφού δεν μπορούμε να μεγαλώσουμε την ουρά (για ευνόητους λόγους) μεταφέρουμε το κ.β. πιο μπροστά για να κερδίσουμε σε ευστάθεια.
    Ελπίζω να βοήθησα,
    Κώστας.
    Loggato

    μοντελισμός = κατασκευή._
    flaperon35
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 442



    « Risposta #8 il: Mercoledì, 26 Nov 2014, 09:50:49 »

    Σευχαρηστω κοστα. Να σε ρωτησω στην φοτο του προφηλ σου, πιο μοντελο εχεις ?
    Loggato

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΑΖΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.... ΜΟΝΟ ΧΑΖΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #9 il: Mercoledì, 26 Nov 2014, 10:34:47 »

    ...και το μέγεθος των πηδαλίων δεν επηρεάζουν την θέση του κ.β.

    Το κέντρο βάρους επιλεγεται να βρίσκεται σε κάποια απόσταση μπροστά από το ουδέτερο σημείο του αεροπλάνου, για να υπάρχει θετική ευστάθεια. η απόσταση αυτή λέγεται "περιθώριο ευστάθειας"

    Το ουδέτερο σημείο του αεροπλάνου, είναι συνάρτηση της πτέρυγας και του ουραίου (επιφάνεια & απόσταση). Μικρότερο ουραίο, ή πιό κοντός μοχλός ουράς, συνεπάγεται να έρθει το ουδέτερο σημείο του αεροπλάνου λίγο πιό μπροστά.
    Αρα αν επιθυμούμε να διατηρήσουμε το ίδιο "περιθώριο ευστάθειας", πρέπει να βάλουμε και το κέντρο βάρους λίγο πιό μπροστά.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.208



    « Risposta #10 il: Mercoledì, 26 Nov 2014, 10:55:52 »

    Συμφωνώ απόλυτα κύριε Γιάννη.
    Ίσως να έπρεπε να προσθέσω ότι με δεδομένες και σταθερές τις επιφάνειες πτέρυγας  και ουράς, καθώς και με δεδομένη την μεταξύ τους απόσταση, τότε η επιφάνεια των πηδαλίων (το ποσοστό δηλαδή της επιφάνειας που θα γίνει πηδάλιο) δεν θα αλλάξει την  θέση του κ.β.
    Δημήτρη, είναι το PZL P-24F

    Κώστας.
    Loggato

    μοντελισμός = κατασκευή._
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #11 il: Mercoledì, 26 Nov 2014, 11:16:25 »

    Πράγματι Κώστα,

    την επιφάνεια του οριζόντιου πτερύγιου, την προσμετράμε ολόκληρη μαζί με τα πηδάλια.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    flaperon35
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 442



    « Risposta #12 il: Mercoledì, 26 Nov 2014, 12:28:20 »

    Μολης ερωτεφτηκα!  smitten smitten smitten smitten smitten
    Ειναι τελιο! Θελω ενα pzl p-24f......απο μια πολυ γρηγορη αναζιτηση ειδα πως δεν παιζει πουθενα σε arf.    Δάκρυ  Δάκρυ  Δάκρυ


    * pzlp24fag_2.jpg (13.55 KB, 640x443 - visto 280 volte.)
    Loggato

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΑΖΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.... ΜΟΝΟ ΧΑΖΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
    Δημήτρης Άρτα
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.268



    « Risposta #13 il: Mercoledì, 26 Nov 2014, 13:59:00 »

    Ποτέ δεν είναι αργά!!!!
    Ξεκίνα!!!!
    https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=42060.0
    Loggato

    Πετάμε ?
    flaperon35
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 442



    « Risposta #14 il: Mercoledì, 26 Nov 2014, 14:44:54 »

    Χα χα αυτο τορα μολης εβλεπα και απορο πως δεν το ειχα δει πιο νορεις και τορα που το ειδα ντρεπομε που εγραψα πιο πανο πως δεν το βρησκω σε ARF.  Ντροπή  Ντροπή  Ντροπή
    Τελικα μερηκα σπανια μοντελα ειναι μονο για αυτους που εχουν το μερακι και την ιπομονη για να τα φιαξουν. Μπραβω και παλυ κοστα.
    Loggato

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΑΖΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.... ΜΟΝΟ ΧΑΖΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
    Pagine: [1]     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)  |  Κλίμακος (scale) F4C και semi scale (Moderatore: ArgyrisGiannetakis)  |  Topic: κεντρο βαρους σε πολεμοπουλα
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.02 secondi con 25 queries.