Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
291.960 μηνύματα σε 11.922 θέματα από 6.158 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SomniusX
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Παρασκευή, 5 Μάρ 2021, 08:17:38

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Παρασκευή, 5 Μάρ 2021, 08:17:38

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από jnkmilos
    [Χθες στις 22:58]

    από cptnassos
    [Χθες στις 22:54]

    από dominicm
    [Χθες στις 15:44]

    από mpampis81
    [Χθες στις 02:26]

    από Yiannis_S
    [Τετάρτη, 3 Μάρ 2021, 20:54:12]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 3 Μάρ 2021, 12:42:14]

    από PaNt
    [Τρίτη, 2 Μάρ 2021, 19:57:07]

    από CMarkop
    [Τρίτη, 2 Μάρ 2021, 19:14:33]

    [Τρίτη, 2 Μάρ 2021, 16:43:58]

    από kgiova
    [Τρίτη, 2 Μάρ 2021, 12:53:56]

    από tosoun
    [Τρίτη, 2 Μάρ 2021, 08:34:16]

    [Δευτέρα, 1 Μάρ 2021, 12:18:26]

    από chris 1975
    [Κυριακή, 28 Φεβ 2021, 19:23:18]

    από dim sofos
    [Κυριακή, 28 Φεβ 2021, 15:57:18]

    [Κυριακή, 28 Φεβ 2021, 11:35:19]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6158
    Τελευταίο: SomniusX
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 291960
    Σύνολο θεμάτων: 11922
    Online σήμερα: 54
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 4
    Επισκέπτες: 43
    Συνολικά: 47
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 8     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: PZL P-24F Π.Α. 1940  (Αναγνώστηκε 68382 φορές)
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 10:16:33 »

    Βλέποντας, για πολλοστή φορά, το πολύ ωραίο, και πολύ ενδιαφέρον, θέμα που έχει ανοίξει ο Γιώργος για Ελληνικά αεροσκάφη σε ιπτάμενα μοντέλα, αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας την κατασκευή του αγαπημένου μου PZL P-24F της πολεμικής μας αεροπορίας που έδρασε το 1940 στο Αλβανικό μέτωπο. Αποφάσισα να κατασκευάσω το Δ130 του Ανθυποσμηναγού Μητραλέξη (δείτε παρακάτω γιατί).
    Στο παρελθόν, όταν ακόμη ήμασταν στο μοντελοδρόμιο στα Σπάτα είχα κατασκευάσει ένα πολύ μικρότερο με κινητήρα 0,25 το οποίο όμως δεν είχε και την καλύτερη συμπεριφορά, ιδίως στην απογείωση. Από την στιγμή όμως που το αεροπλάνο αυτό είναι από τα αγαπημένα μου (και για τον ρόλο που έπαιξε για την Ελλάδα κατά τον 2ο ΠΠ) είχα πάντα στο μυαλό μου να φτιάξω ένα μεγαλύτερο και πιο πιστό αντίγραφο του.
    Ξεκίνησα την σχεδίαση λοιπόν πριν από περίπου τρία χρόνια με βάση ένα πολύ καλό σκίτσο 3 όψεων που βρήκα στο internet. Η κλίμακα που επιλέχτηκε ήταν 1/5,5 (18%) και βγάζει φτερό κάτι λιγότερο από 2 μέτρα, με βάση έναν κινητήρα ,91 κυβ. ίντσες (2χρονο) που ήδη είχα στο ράφι. Η αεροτομή της πτέρυγας είναι NACA2412 στο κεντρικό τμήμα της πτέρυγας και NACA2414 στο εξωτερικό. Αυτό έγινε για να μπορέσω να αποτυπώσω τα «σπασίματα» που κάνει το πάχος της πτέρυγας όταν την βλέπουμε από μπροστά. Αν χρησιμοποιηθεί ίδια αεροτομή σε όλο το μήκος της απλά δεν βγαίνει σωστά. Οπότε φαντάζομαι ότι και στο πραγματικό κάτι τέτοιο πρέπει να ισχύει. Η ουρά (κάθετο και οριζόντιο) έχουν την NACA0012.
    Πρώτα λίγη ιστορία….
    Το PZL P.24F/G αποτελούσε μετεξέλιξη του πολωνικού καταδιωκτικού PZL P.11, το οποίο προοριζόταν για εξαγωγή. Το πρωτότυπο P.24/I πέταξε τον Ιανουάριο του 1933 υιοθετώντας πολλά δομικά στοιχεία από το P.7. Ακολούθησε το P.24/IΙ (1934) με οπλισμό πυροβόλων /πολυβόλων, ισχυρότερο κινητήρα και τρίφυλλη έλικα. Με αυτό καταρρίφθηκε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας (414 χλμ/ώρα) τον Ιούνιο του 1934.
    Το βελτιωμένο τρίτο πρωτότυπο P.24/IΙΙ του 1935 που χρησίμευσε ως βάση για το ελληνικό, υιοθετούσε δομικά στοιχεία από το P.11, διέθετε κλειστό κόκπιτ (σε αντίθεση με τα πρώτα δύο πρωτότυπα), και το βαρύτερο οπλισμό του P.24/IΙ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ελληνική πλευρά επιδείχθηκε το P.24/IΙ. Επισκέφτηκε το αεροδρόμιο Τατοϊου (με πολιτικό νηολόγιο SP-ATO) για επιδείξεις τον Iανουάριο του 1936.
    Χρησιμοποιήθηκε από όλες τις βαλκανικές χώρες (εκτός από τη Γιουγκοσλαβία), οι οποίες διέθεταν τους τύπους Α/Β/C. Στην Τουρκία κατασκευάστηκε με άδεια στο εργοστάσιο της Καισάρειας, ενώ στη Ρουμανία η άτρακτός του χρησίμευσε ως υπόδειγμα για την ανάπτυξη των εγχώριων μαχητικών ΙΑR 80/81.
    Ήταν ένα υψηλοπτέρυγο καταδιωκτικό με σταθερό σύστημα προσγείωσης, με αστεροειδείς κινητήρες Gnome Rhone διαφόρων τύπων. Λόγω του ότι η Ελλάδα ήταν η τελευταία χώρα που τα παρήγγειλε και επειδή ζήτησε από τον κατασκευαστή τροποποιήσεις στο βασικό μοντέλο Α/Β, κατέληξε να παραλάβει τα πολύ βελτιωμένα μοντέλα F/G, παρόλο που αρχικά είχε παραγγείλει τα μοντέλα Α/Β. Στα σωζόμενα ελληνικά υπηρεσιακά έγγραφα πάντα γίνεται αναφορά σε μοντέλα Α/Β.
    Τα F/G υπερτερούσαν στον ισχυρότερο κινητήρα Gnome Rhone 14 Ν-Ο7 (950 ίπποι), την παρουσία θωράκισης για το χειριστή και τη χρήση σε ορισμένα υποδείγματα βαρέως οπλισμού απαρτιζόμενου από δύο πολυβόλα (ο τύπος του πολυβόλου ποίκιλε ανάλογα με τη χώρα προορισμού) και δύο πυροβόλα Οerlikon FF των 20mm. Αυτή η διαμόρφωση οπλισμού ήταν ίδια ουσιαστικά με αυτή του γερμανικού Μesserschmitt 109 E-4 που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής τρία χρόνια μετά το P.24F. Οι διαφορές ήταν, ότι τα πυροβόλα στα ελληνικά ήταν κοντόκαννα ελβετικής κατασκευής, ενώ τα πολυβόλα ήταν τσεχοσλοβάκικα, αντίγραφα βρετανικών πολυβόλων της Vickers, κατασκευής Ceske Zbrojovice.
    Επιπλέον, τα ελληνικά P. 24F/G έφεραν τον τυποποιημένο εξοπλισμό προδιαγραφών Υπουργείου Αεροπορίας, που αποτελούνταν από γερμανικό ασύρματο Telefunken και αμερικάνικο σύστημα παροχής οξυγόνου Gaertner.
    Από τα σπάνια περιστατικά στην αεροπορική ιστορία αποτελεί η επιτυχής, αλλά ανορθόδοξη, κατάρριψη Ιταλικού τρικινητήριου βομβαρδιστικού τύπου Cant Z 1007 bis Alcione (με κωδικό: ΜΜ 22381), από τον Ανθυποσμηναγό Μητραλέξη (2/11/1940). Ο χειριστής, μετά την εξάντληση των πυρομαχικών του, εκτέλεσε εμβολισμό των πηδαλίων ουράς του ιταλικού αεροσκάφους, καταστρέφοντάς τα με την έλικα του PZL Αποτέλεσμα ήταν το βομβαρδιστικό να καταρριφθεί, το PZL (Δ 130) να εκτελέσει αναγκαστική προσγείωση χωρίς πολλές βλάβες και οι επιζώντες του ιταλικού πληρώματος να αιχμαλωτιστούν στο έδαφος από τον ίδιο τον Ανθυποσμηναγό.
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #1 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 10:22:30 »

    το σκίτσο ...


    * ATL_PZL-P24_04.jpg (89.85 KB, 752x1024 - εμφανίστηκε 1431 φορές.)

    * ATL_PZL-P24_05.jpg (93 KB, 753x1024 - εμφανίστηκε 1442 φορές.)
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #2 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 10:23:33 »

    και μία φωτογραφία του πραγματικού ...


    * P24D102ShotDown.jpg (64.25 KB, 394x245 - εμφανίστηκε 1415 φορές.)
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #3 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 10:45:21 »

    το σχέδιο με κομμένα τα βασικά κομμάτια ...


    * P1.jpg (109.58 KB, 755x565 - εμφανίστηκε 1405 φορές.)
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 9.049



    WWW
    « Απάντηση #4 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 10:48:41 »

     Thumbs upΔώσε πράμα στό λαό!! Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #5 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 11:03:55 »

    Η άτρακτος κατασκευάστηκε σε δύο κελύφη (αριστερό – δεξί) που μετά κολλήθηκαν μεταξύ τους.
    Αυτό δίνει μεγάλη αντοχή, ελάχιστο βάρος  και μέγιστο χώρο στο εσωτερικό.


    * P2.jpg (118.24 KB, 755x565 - εμφανίστηκε 1391 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 14:24:08 από CMarkop » Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #6 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 11:05:24 »

    ...


    * P3.jpg (104.2 KB, 755x565 - εμφανίστηκε 1401 φορές.)
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 11:06:12 »

    ...


    * P4.jpg (112.7 KB, 755x565 - εμφανίστηκε 1380 φορές.)
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #8 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 11:07:37 »

    Σημαντικό: «αλφαδιά» της ουράς…


    * P5.jpg (114.33 KB, 755x565 - εμφανίστηκε 1384 φορές.)
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 11:08:47 »

    Ένωση των δύο μισών …


    * P6.jpg (112.39 KB, 778x582 - εμφανίστηκε 1377 φορές.)
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 11:10:17 »

    Η βάση του Σ.Π. (αεροπορικό κ.π. 6 χιλ.)


    * P7.jpg (103.42 KB, 732x548 - εμφανίστηκε 1383 φορές.)
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 11:13:19 »

    Το εσωτερικό ενισχύθηκε με  glass fiber (100 γραμ.) και ρητίνη. Έτσι ταυτόχρωνα έχουμε και αδιαβροχοποίηση του χώρου του ντεπόζιτου.


    * P8.jpg (103.46 KB, 428x572 - εμφανίστηκε 1359 φορές.)
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #12 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 11:14:43 »

    το Σ.Π. έγινε από ατσάλι 5 χιλ.
    (Οι πιο παρατηρητικοί ίσως προσέξουν ότι άλλαξα την καμπυλότητα της ατράκτου στο μπροστινό μέρος. Έγινε πολύ πιο μεγάλη. Αυτό έγινε γιατί ανακάλυψα, προς μεγάλη μου απογοήτευση, ότι το είχα κάνει λάθος. Οπότε έφτιαξα μια εσωτερική δομή για να κρατάει στην σωστή θέση το fire wall, και μετά έγινε επέμβαση ανοιχτής καρδιάς. όλα καλά όμως. Και η εγχείρηση πέτυχε και ο ασθενής επιβίωσε!)


    * P10.jpg (103.68 KB, 618x462 - εμφανίστηκε 1372 φορές.)
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #13 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 11:15:19 »

    ...


    * P11.jpg (103.8 KB, 755x565 - εμφανίστηκε 1360 φορές.)
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 962



    « Απάντηση #14 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2014, 11:18:59 »

    Το skid της ουράς είναι περιστρεφόμενο, στο οποίο μετά προσάρμοσα έναν μικρό αποσπώμενο τροχό – εκτός scale φυσικά – για να βοηθάει στην τροχοδρόμηση. Στο μέλλον ίσως κάνω κάποιες δοκιμές χωρίς αυτόν.


    * P9.jpg (104.64 KB, 686x514 - εμφανίστηκε 1362 φορές.)
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 8     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)  |  Ελληνικά αεροσκάφη σε ιπτάμενα αερομοντέλα (Συντονιστής: Γιώργος Κανδυλάκης)  |  Θέμα: PZL P-24F Π.Α. 1940
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.032 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.