Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.514 Messages dans 12.388 Fils de discussion par 6.239 Membres / Dernier membre: Νικ.
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 17:21:44

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Rechercher:     avancée
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 17:21:44

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
    Matières récentes
    [Aujourd'hui à 15:33]

    [Hier à 16:04]

    par geoli
    [Hier à 15:43]

    [Hier à 14:48]

    [Jeudi, 16 Mai 2024, 11:35:02]

    [Dimanche, 12 Mai 2024, 14:53:18]

    [Samedi, 11 Mai 2024, 20:08:18]

    [Vendredi, 10 Mai 2024, 23:15:04]

    [Vendredi, 10 Mai 2024, 17:13:22]

    [Jeudi, 9 Mai 2024, 15:30:01]

    [Lundi, 6 Mai 2024, 01:30:30]

    [Dimanche, 5 Mai 2024, 14:26:40]

    [Vendredi, 3 Mai 2024, 20:02:54]

    [Mercredi, 1 Mai 2024, 09:15:28]

    [Vendredi, 26 Avril 2024, 12:30:31]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Membres
    Total des membres: 6239
    Dernier: Νικ.
    Stats
    Total des messages: 304514
    Total des fils de discussion: 12388
    En ligne aujourd'hui: 116
    Jamais en ligne: 959
    (Dimanche, 18 Oct. 2020, 16:30:52)
    Membres en ligne
    Membres: 2
    Invités: 30
    Total: 32
    Choix de thème

    Pages: 1 2 [Toutes]     Bas de page
    Imprimer
    Auteur Fil de discussion: Kyosho minium Piper j-3 cub  (Lu 4644 fois)
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « le: Jeudi, 8 Avril 2021, 16:00:11 »

    Ήθελα ένα αεροπλανάκι για μικρές πλατειες και παρκάκια χωρίς να μπω σε διαδικασία σπατάλης φαιας ουσίας καθώς το μόνο που με ενδιέφερε ήταν να επιστρέψω στις πτησεις πολυ χαλαρά, με δυο μικρά παιδια ο χρόνος "συγκέντρωσης" είναι πολυ περιορισμενος ακόμα. Ήθελα ένα αεροπλανάκι, να είμαι άνετος, να κάνω το κεφι μου και να παραμενει στο πορτ μπαγκάζ σε ετοιμότητα. Σε υπερβολικά χαμηλή τιμή πλεον κυκλοφορουν τα minium οπότε και χτυπησα το συγκεκριμένο 4καναλο παρα τις αρκετές αρνητικές αναφορές στο rcgroups. Και φυσικά όταν μας έχει γυαλισει ένα μοντέλο, ως δια μαγείας όλα τα σχολια, review, συμβουλές κτλ περνανε απαρατήρητα καθως το ότι ξέρουμε να πεταμε υπερκαλυπτει όλες τις αδυναμίες λες και ειμαστε η μαγική νεραιδα που χωρίς κόπο θα κάνουμε τα παντα να λειτουργούν στον αυτόματο πιλότο. Καταλαβαίνετε που το παω...
    Κοινώς, έφαγα τα μούτρα μου... Ξανά... Χαχαχαχαχαχα
    Του μπι κοντινουεντ
    Προσεχώς:
     αποτυχημένες δοκιμές και μετατροπες
    Journalisée
    socratesb
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 130


    « Répondre #1 le: Vendredi, 9 Avril 2021, 14:46:08 »

    Καλησπέρα,
    Τα μίνι απ είναι πολύ ευαίσθητα στον αέρα, ακόμα και εάν είναι της τάξεως των 10 χλμ/ω. Τα μοντέλα της eflite με τα ενσωματωμένα γυροσκόπια έχουν σαφώς πιο τσουχτερή τιμή αλλά στον αέρα είναι πολύ πολύ καλύτερα - στο μέτρο του δυνατού πάντα.

    Η επιλογή χώρου πτήσης για πάρκα και πλατείες είναι απολύτως ακατάλληλη, εκτός εάν μιλάμε για ακατοίκητες περιοχές. Μπορεί το απ να είναι μικρό αλλά υπάρχει πιθανότητα να βρεθεί πάνω σε κάποιον περαστικό και να τον τραυματίσει  ή να τρομάξει κάποιον οδηγό που θα αντιδράσει με λάθος τρόπο με πραγματικά δυσάρρεστες συνέπειες. Ο χώρος πτήσης πρέπει να είναι απομονωμένος από περαστικούς σε μεγάλη ακτίνα ακόμα και για το πιο μικρό μοντέλο. Εάν πετάς σε περιοχή με δέντρα και βλάστηση η πιθανότητα να εξαφανιστεί το μοντέλο "κάπου εκεί" υπάρχει.

    Καλές Πτήσεις με Ασφάλεια Πρωτίστως.
    Journalisée
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #2 le: Vendredi, 9 Avril 2021, 15:25:15 »

    Καλησπέρα,
    Τα μίνι απ είναι πολύ ευαίσθητα στον αέρα, ακόμα και εάν είναι της τάξεως των 10 χλμ/ω. Τα μοντέλα της eflite με τα ενσωματωμένα γυροσκόπια έχουν σαφώς πιο τσουχτερή τιμή αλλά στον αέρα είναι πολύ πολύ καλύτερα - στο μέτρο του δυνατού πάντα.

    Η επιλογή χώρου πτήσης για πάρκα και πλατείες είναι απολύτως ακατάλληλη, εκτός εάν μιλάμε για ακατοίκητες περιοχές. Μπορεί το απ να είναι μικρό αλλά υπάρχει πιθανότητα να βρεθεί πάνω σε κάποιον περαστικό και να τον τραυματίσει  ή να τρομάξει κάποιον οδηγό που θα αντιδράσει με λάθος τρόπο με πραγματικά δυσάρρεστες συνέπειες. Ο χώρος πτήσης πρέπει να είναι απομονωμένος από περαστικούς σε μεγάλη ακτίνα ακόμα και για το πιο μικρό μοντέλο. Εάν πετάς σε περιοχή με δέντρα και βλάστηση η πιθανότητα να εξαφανιστεί το μοντέλο "κάπου εκεί" υπάρχει.

    Καλές Πτήσεις με Ασφάλεια Πρωτίστως.

    Εγινε, ξέχασες να αναφέρεις ότι εδώ μπορεί να διαβάζουν και επίδοξοι νέοι αερομοντελιστες στους οποίους δεν πρεπει να έστω και καταλάθος να δημιουργηθεί η εντυπωση ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να παρει ένα αεροπλάνο και να πεταει οπουδήποτε, ανεύθυνα. Ειδικότερα αν το μοντέλο είναι άνω των 250γρ τότε τα πραγματα σοβαρευουν ακόμα περισσότερο καθώς ο ιδιοκτήτης μπορεί να διωχθεί διοικητικά από την υπηρεσία πολιτικης αεροπορίας, μέσω του οικείου αστυνομικου τμήματος συνήθως από κάποια καταγγελία και ακόμα χειρότερα αν προκαλέσει κάποιο ατυχημα, φθορά ή τραυματισμό.
    Journalisée
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 318



    « Répondre #3 le: Vendredi, 9 Avril 2021, 21:13:53 »

    Εγινε, ξέχασες να αναφέρεις ότι εδώ μπορεί να διαβάζουν και επίδοξοι νέοι αερομοντελιστες στους οποίους δεν πρεπει να έστω και καταλάθος να δημιουργηθεί η εντυπωση ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να παρει ένα αεροπλάνο και να πεταει οπουδήποτε, ανεύθυνα. Ειδικότερα αν το μοντέλο είναι άνω των 250γρ τότε τα πραγματα σοβαρευουν ακόμα περισσότερο καθώς ο ιδιοκτήτης μπορεί να διωχθεί διοικητικά από την υπηρεσία πολιτικης αεροπορίας, μέσω του οικείου αστυνομικου τμήματος συνήθως από κάποια καταγγελία και ακόμα χειρότερα αν προκαλέσει κάποιο ατυχημα, φθορά ή τραυματισμό.

    Παραξενο που γραφτηκες σημερα και αναφερεις τα προηγουμενα

    και ειναι το πρωτο σου post
    Journalisée

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #4 le: Vendredi, 9 Avril 2021, 21:54:47 »

    Εγινε, ξέχασες να αναφέρεις ότι εδώ μπορεί να διαβάζουν και επίδοξοι νέοι αερομοντελιστες στους οποίους δεν πρεπει να έστω και καταλάθος να δημιουργηθεί η εντυπωση ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να παρει ένα αεροπλάνο και να πεταει οπουδήποτε, ανεύθυνα. Ειδικότερα αν το μοντέλο είναι άνω των 250γρ τότε τα πραγματα σοβαρευουν ακόμα περισσότερο καθώς ο ιδιοκτήτης μπορεί να διωχθεί διοικητικά από την υπηρεσία πολιτικης αεροπορίας, μέσω του οικείου αστυνομικου τμήματος συνήθως από κάποια καταγγελία και ακόμα χειρότερα αν προκαλέσει κάποιο ατυχημα, φθορά ή τραυματισμό.

    Παραξενο που γραφτηκες σημερα και αναφερεις τα προηγουμενα

    και ειναι το πρωτο σου post
    Καθόλου παραξενη η δική σου απάντηση, μην πω ότι άργησες κιόλας κάνοντας μάλιστα λάθος για το ποτε γράφτηκα αλλά και για το πρωτο μου post. Ητοι  2 στα 2.
    Αλλά για συνέχισε και πες μας εδώ δημόσια, χωρίς να έχει καμία σχέση με αυτο που ξεκίνησα στην πρωτη μου δημοσίευση, τις απόψεις σου.
    Journalisée
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 971


    « Répondre #5 le: Vendredi, 9 Avril 2021, 22:39:20 »

    kaλησπερα
    μια διευκρινηση τα γρ που αναφερει ο κανονισμος είναι 350 και όχι 250 οποιος θελει ενημερώνεται από το site της επιτροπης αερομοντελισμου για το που και πως
    Journalisée
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #6 le: Vendredi, 9 Avril 2021, 22:55:02 »

    kaλησπερα
    μια διευκρινηση τα γρ που αναφερει ο κανονισμος είναι 350 και όχι 250 οποιος θελει ενημερώνεται από το site της επιτροπης αερομοντελισμου για το που και πως
    Σωστότατο, εχω καιρό να ασχοληθώ με ελληνικές δημοσιεύσεις και μάλλον κολλησε ο εγκέφαλος στα 250γρ του εξωτερικου!

    ΥΓ: Διακρίνω πολυ αγάπη για το χόμπυ, μια μεγάλη αγκαλιά ένα πραμα να το πω...
    « Dernière édition: Vendredi, 9 Avril 2021, 23:25:50 par bouzx6r » Journalisée
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 841



    « Répondre #7 le: Samedi, 10 Avril 2021, 20:44:37 »

    Τέλος πάντων, για πες την συνέχεια!
    Journalisée

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #8 le: Samedi, 10 Avril 2021, 22:22:54 »

    Τέλος πάντων, για πες την συνέχεια!
    Η συνέχεια είναι ότι από κει που είχα παρατησει σχεδόν εντελώς το χόμπυ, σε βαθμό κακουργήματος, τώρα κάθομαι και ασχολούμαι εδώ μεσα, διαβάζω, "τρωγομαι" με τα ρουχα μου και βλέπω ότι αυτό συμπληρώνει ένα κενό στη ζωή μου που κακως είχα αφήσει απ εξω. Βέβαια ξεκίνησε με παρεξηγηση αλλά δε βαριέσαι, εδώ ειμαστε είτε να τα βρουμε είτε να συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε. Απλά μου ήρθε κάπως απότομα γιατι πραγματικα δεν με νοιάζει καθόλου το που και πως θα πεταξω, με νοιάζει μόνο να κάνουμε καμια κουβέντα εδω μεσα, να μαθαίνω από πιο έμπειρους από μένα, να συμβουλεύω νεώτερους, να μοιράζομαι εμπειρίες με οποιους τελοσπαντων θέλουν να τις ακουσουν και να συμμετέχουν. Και αν γίνει και κανένα θαυμα και καταφέρω να ξεκουβαληθω από την ρουτίνα της μέχρι τώρα καθερινοτητας μου και παω για καμιά πτηση θα είναι το ιδανικό. Ας μην είμαστε υπερβολικοί θα έλεγα με κανόνες και περιορισμους, χωρίς βέβαια να αφηνεται να εννοηθει ότι μπορουμε να κάνουμε του κεφαλιου μας. Πολλοί ξεκινάνε χωρίς να έχουν ιδέα από αεροναυπηγική, χωρίς να ασχολείται κανείς στον κυκλο τους, τα λάθη αλλά και οι χαζομάρες είναι αναμενόμενες. Οι "ειδικοι" μπορουν να συμπληρώνουν και να βοηθάνε χωρίς να κόβουν τα φτερά όπως έγινε και σε εμένα όταν πρωτοξεκινησα. Αυτός που θέλει να "παιξει" και να κάνει ο, τι γουστάρει δεν θα ασχοληθεί με φορουμ και κανόνες κτλ. Το πολυ πολυ θα μπει να μάθει απο τα έτοιμα χωρίς να ιδρώσει και μην είδατε τον Παναή.
    Είναι μια κουβέντα ατελειωτη με πολλές πτυχες, τα παραπανω είναι ένα μέρος απο την δική μου οπτική γωνία.
    Και μετά από αυτήν την "ερωτική" εξομολόγηση, ένα μεγάλο μπράβο σε όσους κατάφεραν και διάβασαν τα παραπανω, κερνάω καφέ για τον κόπο τους!
    Συγνώμη αν κακοκαρδησα κάποιους, δεν είναι αυτός ο λόγος που ξεκίνησα να συμμετέχω στο φόρουμ.
    Αγκαλιτσα;   Cheesy
    Journalisée
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 841



    « Répondre #9 le: Lundi, 12 Avril 2021, 18:05:46 »

    Οκ, καλώς.

    Περιμένω να διαβάσω και τα "Προσεχώς": Αποτυχημένες δοκιμές και μετατροπές, που είπες στο πρώτο σου ποστ.
    Journalisée

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #10 le: Lundi, 12 Avril 2021, 20:19:54 »

    Λοιπόν, έχουμε και λέμε...
    Αν και οι δοκιμές ήταν πολύ περιορισμένες, το αεροπλανάκι θέλει τέρμα γκάζια συνέχεια και υποβοήθηση με rudder για να πετάξει. "Μαζί" με τον αέρα δεν ακούει καθόλου. Λαβετε όμως υπόψιν οτι δεν έχω ξαναπετάξει μοντέλο με δίεδρο στα φτερά. Όπως και να έχει είναι ανύπαρκτα τα γκάζια και σε συνδυασμό με το στικ του γκαζιού που έχει επαναφορά (όπως συνήθως στις τ/κ το δεξί για elevon aileron) κάνει την πτήση σε εξωτερικό χώρο μαρτύριο.
    Μαμά έρχεται μαζί με την μπαταρία γύρω στα 30 γραμμάρια. Ξεκίνησα τα πειρά(γ)ματα μετρώντας με ιδιοκατασκευή την ώση πριν αρχίσω να κόβω και να ράβω.

    Εδώ βλέπουμε την ιδιοκατασκευή όπου έγιναν οι δοκιμές:
    (ήδη του έχω "περάσει" άλλο συστηματάκι μοτέρ, περισσότερα παρακάτω)



    Η ώση, μαμά λέμε, είναι στα 15-16 γραμμάρια...
    Με διάφορες πατέντες δοκίμασα έλικες απο syma x5 (το θρυλικότερο και μακράν καλύτερο τετρακόπτερο ever!) στο υπάρχον σύστημα, έβγαζε κοντά στα 20γρ ώση αλλά έκοβε για κάποιο λόγο και "έσβηνε" το μοτέρ μετά από μερικά δευτερόλεπτα λειτουργίας και έπρεπε να βγάλω βάλω μπαταρία για να δώσει πάλι γκάζι. Πίκρα... Μονόδρομος να μπεί κάποιο άλλο σύστημα, το μοτεράκι του 7x16mm μάλλον δεν άντεχε στα πολλά ζόρια με τις άλλες έλικες, λογικά ανέβαιναν τα αμπέρια και έπεφτε η τάση. Εντελώς τυχαία είχα καβάντζα μειωτήρα/γρανάζωμα από syma x5 (χεχε) αλλά και το αντίστοιχο μοτέρ 7x20mm. Συνήθως όσο μεγαλώνουν αυτού του είδους τα μοτόρια πέφτουν τα kv αλλά κερδίζουμε σε δύναμη.

    Αποτυχία Νο1


    Εδώ βλέπουμε αριστερά τον μειωτήρα από syma x5 και δεξιά τον μαμά


    Με το κατάλληλο πετσόκωμα και με την βοήθεια κόλλας σιλικόνης τοποθέτησα τον νέο μειωτήρα επάνω στο μοντέλο. Όπως βλέπετε (και στην πρώτη φωτό πάνω) δεν άλλαξε σχεδόν τπτ από την εμφάνιση, με μια σακούλα στο κεφάλι είναι μια χαρά.



    Αγγίζει και ξεπερνάει τα 30γρ ώση αλλά ΠΑΛΙ κόβει το μοτέρ, την ακούει η πλακέτα. Παίζοντας με το τριμ του γκαζιού και χαμηλώνοντας ουσιαστικα το μέγιστο γκάζι είδα ότι με 26-27γρ ώση όλα δουλεύουν ρολόι. Σε πτήση δεν είδα κάποια πρόοδο, μη πω ότι πτητικά έγινε χειρότερο. Σίγουρα υπάρχει θέμα με την γωνία του μοτέρ (μεγαλύτερος δίσκος, άλλη ορμή και 1002 άλλα) όμως το επόμενο βήμα ήταν δοκιμή και με μεγαλύτερες επιφάνειες στα aileron δίνοντας μάλιστα κλίση προς τα κάτω χρησιμοποιώντας τα σαν flaps ένα πράγμα.

    Super FAIL No2


    ΔΕΝ ΠΕΤΑΕΙ και ζορίζεται να στρίψει δεξιά! Επίσης το μηδαμινό βάρος του χαρτιού που έκλεψα από τις κόρες μου ζορίζει απίστευτα τις ντίζες, δεν υπάρχει καμιά ελπίδα...
    Με όσο κουράγιο μου είχε απομείνει και ενώ ΕΧΩ δώσει γωνία στο μοτέρ προς τα δεξιά (προς τα εκεί περιστρέφετε η έλικα) έκατσα και ασχολήθηκα με τα μήκη στις ντίζες έτσι ώστε να δώσω περισσότερο κίνηση για δεξί roll.

    Εδώ το σέρβο που ελέγχει τα aileron


    Επόμενο βήμα να αφαιρέσω τις απαίσιες "επεκτάσεις" και να ξαναδοκιμάσω με το νέο σετάρισμα των ντιζών να δω τι παίζει. Επίσης το μπροστινό τμήμα έχει γίνει μελάτο από τα τουμπίδια οπότε ευκαιρία να σηκώσω λίγο το μοτέρ όπου θεωρητικά θα μου δώσει nose up στο γκάζι.
    Ακόμα πιο επόμενο βήμα είναι να τοποθετήσω άλλα ηλεκτρονικά, η πρώτη σκέψη ειναι esc απο servo και...
    ...του μπι κοντινουεντ
    Journalisée
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 841



    « Répondre #11 le: Mardi, 13 Avril 2021, 09:46:13 »

    Απολαυστικό! Τί βάρος πτήσης το δίνει κανονικά η εταιρία, τί έλικα παίρνει μαμά και γιατί δεν έχεις δοκιμάσει μοτέρ brushless;
    Journalisée

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #12 le: Mardi, 13 Avril 2021, 15:26:12 »

    Απολαυστικό! Τί βάρος πτήσης το δίνει κανονικά η εταιρία, τί έλικα παίρνει μαμά και γιατί δεν έχεις δοκιμάσει μοτέρ brushless;
    Μαμά είναι γυρω στα 30γρ. Η έλικα γράφει D95XP75 και είναι στα 0.7γρ. Brushless ισως δοκιμασω αργότερα. Θα εξαντλησω πρωτα ό, τι μου βγαίνει σε brushed για παραμεινω σε βάρος χαμηλά. Ενδεικτικά με τις υπάρχουσες μετατροπες δλδ νέος μειωτηρας, ελικα και μοτέρ ανέβηκα κοντά 4γρ. Αν βάλω και 2-3 γραμμάρια από περιφερειακες μετατροπες (βάση στα σκέλη, λαστιχακια για "δεσιμο" του πανω μέρους με το κάτω) είμαι στα +8γρ συνολικά.
    Journalisée
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #13 le: Mardi, 13 Avril 2021, 23:08:03 »

    Το λοιπόν...
    Αφαίρεσα τις προεκτάσεις από τα πηδάλια και έφερα στα ίσα εκ νέου τις ντίζες. Oι ντίζες, λόγω του μεγέθους, μου (ξανα)έβγαλαν την πίστη μέχρι να τις φέρω. Υπάρχει ένα θεματάκι με το εύρος της κίνησης, είναι μεγαλύτερο προς τα δεξιά, έπαιξα με τις τρύπες στα χορνάκια και με την θέση του βραχίονα του σέρβο και κάπως τα έφερα. Κάποια στιγμή καλό είναι να αλλάξω εντελώς θέση στο σέρβο με νέα χορνάκια γιατί είναι στραβοκολλημένα και οι ντίζες δεν κάνουν σωστές διαδρομές, είδομεν...









    Ζυγίσματα μειωτήρων/μοτέρ:

    Aftermarket


    Mama


    Μερικές περιφερειακές προσθήκες:

    Ξυλάκια παγωτού για ακαμψία


    Λάστιχα για εύκολο λύσε δέσε


    Την μπαταρία την τοποθετώ αρκετά πιο πίσω λόγω του ότι αυξήθηκε το βάρος εμπρός.

    Και...
    Με χαρά ανακοινώνω ότι είχαμε μια σχετικά αξιοπρεπή πτήση, δοκίμασα και μία τρίφυλλη έλικα (μικρότερη διάμετρος/δίσκος) με την οποία είχα αρκετά καλύτερη πλοήγηση.
    Τα 10γρ περίπου περισσότερη ώση και λίγο σήκωμα του μοτέρ (είναι σε ευθεία πλέον) έδωσαν άλλο αέρα στο μοντέλο, όμως δεν είναι αρκετό καθώς θέλω να το πετάω/ελέγχω και με λίγο αέρα.

    Τελικό (για την ώρα) βάρος:


    Αμέσως επόμενη μόντα είναι να καταργήσω την γωνία των φτερών για να αποκτήσω περισσότερο έλεγχο και ελπίζω σε μερικά βιντεάκια...



    Journalisée
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #14 le: Mercredi, 14 Avril 2021, 20:54:07 »

    Ισιωσα τα φτερά, όντως έχω περισσότερο έλεγχο, πέταξα μερικές μπαταρίες αλλά δεν μου αρκεί η δύναμη. Με την μεγαλύτερη ελικα δεν γίνεται δουλειά, δεν ακουει το μοντέλο. Με μια μικρότερη τρίφυλλη, παρομοια διάμετρος με την μαμά, πεταει μια χαρά, χωρίς αέρα παντα. Κατάφερα να βάλω και μεγαλυτερη μπαταρια, 280mah αντί 70, χάνει λίγο στήριξη στα φτερά λόγω επιπλεον βάρους αλλά με απαλές κινήσεις παλευεται. Δυστυχως μου κοψε 2-3εις φορές το μοτερ και έγινε η μυτη μώλος, όποτε κλείνω λέγοντας ότι δεν πεταει. Δυστυχώς δεν κατάφερα να αποθανατισω πτηση. Σίγουρα έχω ακόμα ένα setup brushed να δοκιμασω, καθώς τα περιπου 10γρ ωσης που τωρα χάνω λόγω του ότι "κόβει" η πλακέτα στα πολλα γκάζια αλλά και μια hobby grade τ/κ ίσως με κρατησουν από το να κουμπώσω ένα brushless για να τελειώνουμε...
    Journalisée
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #15 le: Mardi, 27 Avril 2021, 01:46:45 »

    Μία εικόνα χίλιες λέξεις...



    Τελικά δεν θα δοκιμάσω σύντομα brushed setup καθώς τα ηλεκτρονικα που ήθελα να χρησιμοποιήσω θα παραμεινουν στην Τ.Ι.ΤΗ.ΚΑ...
    Αφου έκανα και κάτι δοκιμές με την μαμά πλακετα παρακάμπτοντας μια δίοδο από όπου περνουσε η τάση πριν το μοτερ, ελπίζοντας ότι εκεί υπάρχει το θεμα, οι ηλεκτρονικές μου γνώσεις φάνηκαν κατώτερες των περιστασεων κ δεν βγήκε άκρη.

    Ελπίζοντας σε ένα θαύμα:


     Όμως επειδή δεν κρατήθηκα χρησιμοποίησα κάποια περιφερειακα από δω και από κει για ένα πρωτο, μακάρι και τελευταίο, brushless setup.
    Linear servo και custom ("the steve" converter νομίζω λεγόταν) 1s brushless/converter esc (χωρίς πλεον το "converter") από blade mcpx και brushless  inrunner μοτερακι από losi micro rally μαζί με την βάση του.

    Καθαρισμός των επαφών του servo με wd40(ναι με wd40, εχει δοκιμαστεί και στα ποτενσιόμετρα της 9xr που έχω, χρόνια πριν, χωρίς απολύτως καμία παρενέργεια)
    Στα δεξιά φαίνεται λίγο και η γυμνή πλακέτα από έναν πορτοκαλί δέκτη spectrum


    Τροποποίηση της βάσης του μοτέρ για την τοποθέτηση επάνω στο μοντέλο



    Έδωσα και μία μικρή γωνία προς τα δεξιά(δεξιόστροφη περιστροφή έλικας)


    Φαντασία και ατλακόλ έδωσαν στο ξυλάκι παγωτού το απαραίτητο "δέσιμο" για να μην ραγίσει τρυπώντας το και βιδώνοντας πάνω την βάση

     Στα aileron θα κρατησω το υπάρχον  servo καθώς από τις δοκιμές φαίνεται ότι αντέχει αν και στην μαμά πλακετα εχω την εντύπωση ότι έχει ρυθμιστή για να ρίχνει την τάση στα 3.3v, ειδομεν... Δέκτη, όπως προανέφερα, έχω orange spectrum  τον οποίο "αδυνάτισα" αφαιρώντας ότι μπορουσα να αφαιρέσω τέλος παντων και κόλλησα κατευθείαν στις επαφές τα καλώδια. Οι πορτοκαλί δέκτες δουλεύουν με πολύ χαμηλή τάση, αν θυμάμαι καλά κάτω από 3.5v, έχω κάτι κατασκευές που τροφοδοτώ με μονόσελη απευθείας τον δέκτη και δεν μασάει καθόλου, με επιφύλαξη νομίζω έχω δει 3.3v σε μπαταρία που έβγαλα μόλις άρχισε να λιγοψυχάει. Υπάρχουν έτοιμες πλακέτες brushed και brushless με ενσωματωμένο δέκτη, ακόμα και με 2 servo επάνω οι brushed, ίσως στο μέλλον να δοκιμάσω και από αυτές γιατί μειώνουν αρκετά το βάρος.
    Δυστυχώς δεν εχω καλή έλξη, περι τα 30γρ στην καλύτερη, όμως έχω κουμπωσει την μαμά ελικα οπότε τυχόν "ασταθειες" από τις aftermarket έλικες των προηγουμενων δοκιμών τις ξεχνάω και παω για δοκιμαστική πτηση με ουτε λίγο ουτε πολυ περι τα 14γρ βαρύτερος (30->44) και χωρίς rudder. Αν όλα πανε καλα ίσως κουμπώσω και άλλο ένα linear servo, γυρω στα 1.7γρ ειναι.

    Χωρίς καμία ιδιαίτερη ουσία μια φωτο από το βάρος των ηλεκτρονικών


    Έτοιμα και όλα στην θέση τους



    Επίσης έδωσα και μια μικρή γωνία προς τα κάτω, εννοείται όλα τυχαία και "με το μάτι"...
    Δεν θέλω σχόλια για την εμφάνιση του αεροσκάφους, ναι δεν θυμίζει πια το πανέμορφο ντελικάτο αεροπλανάκι που βγήκε πρώτη φορά από το κουτί, ας μη το κάνουμε θέμα... Χαχαχχαχαχαχαχα
              Δεν κρατιόμουν να δοκιμάσω το αεροπλανάκι, και βέβαια οι πρώτες ρίψεις ήταν με ανάποδες κινήσεις στα aileron, γιατί όχι; Πάντα από κει που είσαι σίγουρος οτι δεν χρειάζεται να ξανά ελέγξεις σκάει η στραβή  Cheesy
    Πρέπει να το έσκασα με την μούρη στα χορτάρια πάνω από 10 φορές μέχρι να καταλάβω γιατί "ρίχνει φτερό χωρίς λόγο" !
    Πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα για να κρατηθεί στα φτερά του, λίγο ο αέρας, λίγο να τριμάρω την τ/κ και έγινε η αναγκαστική προσγείωση της πρώτης φωτό... Grin

    Σύντομα και σχετικά βιντεάκια με την πτήση πτώση αλλά και με επιτέλους επιτυχημένη προσπάθεια!
    Καληνύχτες στους ξενύχτες!
    Journalisée
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #16 le: Mardi, 27 Avril 2021, 12:15:55 »

    Σχετικό βιντεάκι:
    Journalisée
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #17 le: Vendredi, 30 Avril 2021, 13:05:20 »

    Σήμερα έκανα και δοκιμή με ηρεμία, έπαιξα και με το κέντρο βάρους (μετακινώντας την μπαταρία) καθώς το είχα αρκετά μπροστά, με αέρα μόνο θέλει λίγο πιο μπροστά αλλιώς θέλει καλά αντανακλαστικά, δοκίμασα και αργή πτήση με (κβ πίσω από το 1/3 του φτερού), είναι άψογο! Είμαι πολύ χαρούμενος, μετά από χρόνια είμαι και πάλι στον αέρα!
    Του έβαλα έλικα από ένα micro stryker, 3.75x3, ουσιαστικά σε mm και pitch βγαινει ίδια με την μαμά (95x75) αλλά έχει άλλο "καλούπι" και βγάζει μερικά γραμμάρια έλξη παραπάνω.
    Με τα πολλά και με τα λίγα, αξίζει η μετατροπή (αν υπάρχουν ήδη στο συρτάρι μας τα ηλεκτρονικά) και το έξτρα βάρος δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα.
    Θυμίζω ότι από το εργοστάσιο είναι 30γρ με μπαταρία και με την μετατροπή έφτασε τελικά τα 46γρ με μπαταρία. Σίγουρα μπορεί να βγει και ελαφρύτερο με άλλο μοτεράκι και πλακέτα "όλα σε ένα" αλλά αυτά είχα αυτά έβαλα!


    Journalisée
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #18 le: Samedi, 1 Mai 2021, 00:00:40 »

    Journalisée
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #19 le: Dimanche, 30 Mai 2021, 15:05:16 »

    Συνέχισα τις δοκιμές αλλάζοντας μοτερ με δότη το umx stryker για άλλη μια φορά. Είναι ένα μοτεράκι outrunner στα 3000kv με μέγεθος περιπου 1303, δεν μπορώ να βγάλω ευκολα την καμπάνα για να μετρήσω. Θυμίζω ότι το προηγουμενο ήταν inrunner 8750kv παρόμοιου βάρους. Κουμπωσα και ένα ερασιτεχνικό πολυμετρο που μετράει μέχρι 10 αμπερια για να συγκρίνω τα ρευματα και ξεκίνησα τις δοκιμές. Έμεινα έκπληκτος, λιγότερο από το μισό η κατανάλωση με καλυτερη έλξη! Με ότι έλικα και να δοκίμασα, μικρή(3"),  που θεωρητικά θα είχε πλεονεκτημα το inrunner, ή μεγάλη, παρομοια αποτελέσματα. Όποτε έπρεπε να βρω ένα τρόπο να βάλω το νέο μοτέρ στο αεροπλανάκι. Εκεί με βοήθησε εντελώς τυχαία ένα κλασσικό μπλε σερβο καθώς η διάμετρος ταίριαξε ακριβώς με τον άξονα του μοτέρ, φαίνεται παρακατω στις φωτό. Μερικες τρυπες, εμπειρικά και οι γωνίες του μοτέρ, ένα ρετουσαρισμα και συμμάζεμα στα καλώδια, καρπονοντιζα δεξιά και αριστερά για ακαμψία εμπρός και έτοιμο!





    Με καλή μπαταρία εβγαζα έλξη περι τα 37γρ οπότε πεταξα και μια καμερουλα πανω!


    Η έλικα που φαίνεται ακριβώς πανω ειναι 4χ2 (ίντσες).
    Αρκετά τα επιπλέον 6γρ βάρους και σε συνδυασμό με την αλλαγή του κ.β. ,καθώς το νέο μοτέρ έκατσε πιο μπροστά ,οι πρωτες δοκιμές μαζί με την κάμερα ήταν πληρως αποτυχημένες. Χωρίς την καμερουλα πεταει μια χαρά, θέλει λίγο πιο πισω η μπαταρία και λίγους πειραματισμους ακόμα με την γωνία του μοτέρ στο πανω/κάτω αλλά είμαστε καλα σε γενικές γραμμές.
    Journalisée
    Θόδωρος
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 65



    « Répondre #20 le: Dimanche, 16 Avril 2023, 01:28:34 »

    Φίλε bouzx6r,

    Δεν ξέρω αν ασχολείσαι ακόμα μ΄αυτό αλλά επειδή έπαισε το μάτι μου και επειδή ‘παιζω‘ κι εγώ με ενα μοντελάκι που πουλάνε στα περίπτερα με 4 ευρώ και το χω καταφέρει να πετάει σχετικά καλά χωρίς αέρα φυσικά, σου έχω κάποιες ερωτήσεις:

    1)Αν κατάλαβα καλά έχεις βρει κάποιο τρόπο να μετράς βαττ ή ώση μονόσελου μοτέρ?  ή τα μετράς με τη ζυγαριά?

    2)Προσωπικά έχω ένα πρόβλημα στη προσγείωση (στα χόρτα φυσικά) πολύ συχνά δεν έχω προλάβει να κλείσω το γκάζι και μπλοκάροντας η έλικα τραβάει πολλά αμπέρ και μου καιει το esc, εσύ δεν αντιμετώπισες παρόμοιο πρόβλημα στις προσγειώσεις σου?

    Να σου πώ την αλήθεια απογοητεύτηκα λίγο που το γύρισες στο brushless τελικά...
    Journalisée
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #21 le: Mercredi, 19 Avril 2023, 12:38:58 »

    (διαγραφή)
    Journalisée
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 82


    « Répondre #22 le: Mercredi, 19 Avril 2023, 12:40:04 »

    Φίλε bouzx6r,

    Δεν ξέρω αν ασχολείσαι ακόμα μ΄αυτό αλλά επειδή έπαισε το μάτι μου και επειδή ‘παιζω‘ κι εγώ με ενα μοντελάκι που πουλάνε στα περίπτερα με 4 ευρώ και το χω καταφέρει να πετάει σχετικά καλά χωρίς αέρα φυσικά, σου έχω κάποιες ερωτήσεις:

    1)Αν κατάλαβα καλά έχεις βρει κάποιο τρόπο να μετράς βαττ ή ώση μονόσελου μοτέρ?  ή τα μετράς με τη ζυγαριά?

    2)Προσωπικά έχω ένα πρόβλημα στη προσγείωση (στα χόρτα φυσικά) πολύ συχνά δεν έχω προλάβει να κλείσω το γκάζι και μπλοκάροντας η έλικα τραβάει πολλά αμπέρ και μου καιει το esc, εσύ δεν αντιμετώπισες παρόμοιο πρόβλημα στις προσγειώσεις σου?

    Να σου πώ την αλήθεια απογοητεύτηκα λίγο που το γύρισες στο brushless τελικά...
    Ωση μετραω με ζυγαριά και τα ρεύματα τα μετράω με πολύμετρο.
     Τωρα στην προσγείωση στο τσιμέντο αν πέσει με την μούρη μπορεί να σπάσουν και η ελικα και η βαση της. Όμως επειδή κλείνω τα γκάζια δεν έχω θέμα με το μοτέρ.
    Έχω φτιάξει και εγω ενα 4ευρω χωρίς μοτέρ όμως ακόμα. εχω να ασχοληθώ καιρό.
    http://youtu.be/8eTDx9LOyVw
    Journalisée
    Θόδωρος
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 65



    « Répondre #23 le: Jeudi, 20 Avril 2023, 03:12:10 »


    [/quote]



    Ωση μετραω με ζυγαριά και τα ρεύματα τα μετράω με πολύμετρο.
     Τωρα στην προσγείωση στο τσιμέντο αν πέσει με την μούρη μπορεί να σπάσουν και η ελικα και η βαση της. Όμως επειδή κλείνω τα γκάζια δεν έχω θέμα με το μοτέρ.
    Έχω φτιάξει και εγω ενα 4ευρω χωρίς μοτέρ όμως ακόμα. εχω να ασχοληθώ καιρό.
    http://youtu.be/8eTDx9LOyVw
    [/quote]


    Τέλειο! Μπράβο! Thumbs up Thumbs up Thumbs up

    Εγώ του έχω βάλει τα servo στην ουρά, στον κενό χώρο που έχει γιατί με το μοτέρ μου έβγαινε μπροστόβαρο.   buck2
    Επίσης δεν έχω προσθέσει rudder και elevator αλλά έκοψα τα υπάρχοντα κι έτσι έχω μικρότερες επιφάνειες και δυνατότητες ελιγμών.
    Η πλάκα είναι ότι το σκάφος είναι τόσο φτηνό και το σχήμα του τόσο καλό που μπορείς να πειραματιστείς πολύ εύκολα.

    Δυστυχώς από ζυγαριά έχω μόνο μία κουζίνας που δεν είναι πολύ αξιόπιστη για τόσο μικρή ώση Sad
    Και το γκάζι αναγκάζομαι να το κρατάω μέχρι τελευταία στιγμή ανοιχτό γιατι αλλίως δεν κάνει πολύ ομαλή ολίσθηση, είναι λίγο βαρύ για το μέγεθός του.
    Journalisée
    Pages: 1 2 [Toutes]     Haut de page
    Imprimer
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Slowflyers & Parkflyers - Indoor & Microlight (Modérateur: _ΤΑΣΟΣ_)  |  Fil de discussion: Kyosho minium Piper j-3 cub
    Aller à:  

    Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
    Page générée en 0.025 secondes avec 24 requêtes.