Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.515 Posts in 12.388 Topics by 6.239 Members / Latest Member: Νικ.
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Saturday, 18 May 2024, 21:45:33

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Saturday, 18 May 2024, 21:45:33

Login with username, password and session length
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Members
    Total Members: 6239
    Latest: Νικ.
    Stats
    Total Posts: 304515
    Total Topics: 12388
    Online Today: 116
    Online Ever: 959
    (Sunday, 18 Oct 2020, 16:30:52)
    Users Online
    Users: 4
    Guests: 23
    Total: 27
    Theme selection

    Pages: [1]     Go Down
    Print
    Author Topic: Βαψιμο κοντρα πλακε  (Read 3743 times)
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 318



    « on: Wednesday, 18 May 2022, 15:13:56 »



    Ειπα να περασω  ενα χερι  ξυλο  με σπρει μπογια αφου το ετριψα και το καθαρισα, το αφησα να στεγνωσει 2 24 ωρα.  ολα οκ.

    μετα απο καποιες μερες εμεινε στον ηλιο και απο τη ζεστη 40+ το επιασα με τα χερια και η μπογια βγηκε στο δεξι χερι.

    Ξερει καποιος τι ειδους υλικο πρεπει να περαστει απο κατω οπως π.χ το ασταρι πριν το βαψιμο στα οχηματα.

    Η αλλη λυση εινια να τριφτει και να περαστει με γυαλιστερο βερνικι για ξυλο, αλλα κολπα.


    καποια ιδεα
    Logged

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Reply #1 on: Wednesday, 18 May 2022, 18:09:31 »

    Ειπα να περασω  ενα χερι  ξυλο  με σπρει μπογια αφου το ετριψα και το καθαρισα, το αφησα να στεγνωσει 2 24 ωρα.  ολα οκ.
    μετα απο καποιες μερες εμεινε στον ηλιο και απο τη ζεστη 40+ το επιασα με τα χερια και η μπογια βγηκε στο δεξι χερι.

    Οταν λέμε θερμοκρασία περιβάλλοντος 40 βαθμοί, εννοούμε στη σκιά.

    Με απ' ευθείας έκθεση στον ήλιο το υλικό θα έχει πολυ μεγαλύτερη θερμοκρασία. Αρα μην απορείς που είχες αυτό το αποτέλεσμα.

    Πολλές φορές ξεκολλάμε ξύλα, θερμαίνοντας την κόλλα που είναι κολλημένα. Η θερμοκρασία αλλοιώνει τα ευαίσθητα και ασταθή υλικά.

    Αλλά έχω την  απορία γιατί η μπογιά "βγήκε στο δεξί χέρι" ενώ όπως λές το έπιασες και με τα δύο χέρια..
    Logged

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 318



    « Reply #2 on: Sunday, 24 Jul 2022, 17:05:44 »


    Με απευθείας έκθεση στον ήλιο  το χρώμα έπρεπε να στεγνώσει αλλά δε στέγνωσε.

    Το σωστό είναι να μπει υπόστρωμα στο ξύλο να κλείσει τους πόρους για να έχει το σωστό αποτέλεσμα.

    Σιγά σιγά θα γίνει
    Logged

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Reply #3 on: Sunday, 24 Jul 2022, 17:43:19 »

    Με απευθείας έκθεση στον ήλιο  το χρώμα έπρεπε να στεγνώσει αλλά δε στέγνωσε.
    Το σωστό είναι να μπει υπόστρωμα στο ξύλο να κλείσει τους πόρους για να έχει το σωστό αποτέλεσμα.
    Σιγά σιγά θα γίνει

    Πές μας τι είδους χρώμα ήταν;
    Μήπως ήταν δύο συστατικών και δεν έβαλες τον καταλύτη;
    Logged

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 318



    « Reply #4 on: Thursday, 28 Jul 2022, 11:55:52 »

    Ναι ο μεταλλικός καταλύτης έχει μεγαλύτερη διάρκεια στο χρόνο και είναι πιο οικονομικος
    Logged

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Reply #5 on: Thursday, 28 Jul 2022, 12:24:22 »

    Ναι ο μεταλλικός καταλύτης έχει μεγαλύτερη διάρκεια στο χρόνο και είναι πιο οικονομικος

    Συγνώμη, αλλά δεν κατάλαβα τίποτα.
    Τελικά έβαλες ή δεν έβαλες καταλύτη;
    Logged

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 318



    « Reply #6 on: Sunday, 5 Mar 2023, 14:08:42 »

    Δεν εβαλα καταλυτη, το χρωμα ηταν σκουρο μπλε ,

     το φυσικο χρωμα ξυλου εχει πιο καλη εμφανισην απο αλλα χρωματα
    Logged

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 139



    « Reply #7 on: Monday, 6 Mar 2023, 12:57:42 »

    Μετά από τόσο καιρό νομίζω, ότι θα έχει στεγνώσει και χωρίς καταλύτη....  Χαμόγελο
    Logged
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.095



    WWW
    « Reply #8 on: Tuesday, 7 Mar 2023, 09:05:11 »

    να πω κι εγω την γνωμη μου . Δηλ τι κανω εγω .
    Αν ερχετε σε αμεση επαφή  με νερό .
    1) Πρωτα περναμε το κοντρα πλακε με  βερνικι  εμποτισμού , ωστε να το φερουμε στο χρωμα που θελουμε ,
    Αφου στεγνωσει  
    2) περνας υαλοϋφασμα  με εποξικη ριτινη  και μετά βερνικι με προστασία UV .
    Αν δεν θα ερχετε σε επαφή με νερο
     1)βερνικι  εμποτισμού , ωστε να το φερουμε στο χρωμα που θελουμε
    2) βερνικι με προστασία UV


    ΥΣ. η κατασκευη δεν εχει σχεση με αρομοντελισμό  Huh,
    Στις φωτο και τα 2 κοντρα πλακέ , ειχαν αρχικά το ιδιο  φυσικό χρωμα. Η πρώτη φωτο χωρίς υαλούφασμα , εποξική και τελικό βερνικι  και η  δευτερη το τελικό αποτέλεσμα . .Το ζητουμενο ηταν να ειναι εμφανές το κοντρα πλακε





    Logged

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 318



    « Reply #9 on: Thursday, 25 Apr 2024, 10:50:23 »


    εξαρταται για τη χρηση που το θες,

    δεν εβαλα καταλυτη να συμπληρωσω, μπλε σκουρο


    για τη χρηση που το ηθελα δεν νομιζω οτι χρειαζεται να περασω  εμποτισμου, εποξικη ρητινη και το τελευταιο χρωμα, 3 στρωματα δηλαδη.

    Logged

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 238



    « Reply #10 on: Saturday, 27 Apr 2024, 21:58:40 »

    You MUST  mix the two parts in order  for the coating to cure. If not ,then you just made a big mess
    Solution : Use MEK paint thinner or paint removers, to remove the existing coating as much as possible), and then U can No 1, re-coat again,but this time MIX part A and B  as  per manufacturers  instructions,or , option No 2,U can use ONE PART Polyurethane Marine quality varnish.(moisture cured)
    Read all paint labels  very well first.If U using poly. or epoxy,system,part A and B,there is a mixing ratio U MUST follow very close.
    ps. NOTHING will stick on the coating U apply. It will de-laminate  with-in a few months,unless U remove it.
    When using a coating system .of any kind,we must use ONLY products of the same manufacturer that's specified for this particular system.Otherwise the application of two or more different systems will not cure properly thus will de-laminate.(the thinners in the paint-coating,will evaporate through the coating and will attack the other coatings).
    Logged
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 318



    « Reply #11 on: Monday, 29 Apr 2024, 20:12:49 »

    thanx for feedback

    I'm not using 2 part system A and B so mixing ratio isn't applicable
    i have to recoat again and use thinner to remove existing coating,

    why do you mention application of two or more different systems that must be of same manufacturer,?? if you use part A and use part B thinner of another manufacturer will have same effect
    Logged

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 238



    « Reply #12 on: Wednesday, 1 May 2024, 06:22:09 »

    A Coating system,consists of a specific number of coats of different chemical property , and application,like regular paints or high performance coatings as polyurethane.
    Some require one ,two ,three or more coats of different materials.
    Example : 2 coat system= one primer / sealer coat following with a finish coat.
    A three coat system will have one primer coat ,one intermediate coat and one finish coat.(first coat wash coat.2nd coat epoxy. 3rd coat polyurethane) and all three coats perform a different job.
    Now to your Q. if you apply as first  coat (to seal the porous of the ply),from one manuf.  and then come back with  a finish coat from another manuf., chances are that the tow coats will not bind together or will NOT cure properly thus will de-laminate. No manuf. will warranty his product for this kind of use,cause they know about de-lamination and discoloration (turning flat)of the high performance coatings like polyurethane.
    Many coatings or glue, will attack fiberglass also and prevent it from curing (making it soft)
    If Ur gonna use just varnish ,get a Marine type of varnish.They are much better. No water base,Oil base varnish is best ,and if U want to give it some color U can mix it or give it a coat with oil base stain from the same manuf. of course.
    But remember Water base primer and water based finish.
    Oil based primer,and oil based finish. Do Not mix water base with oil base products.(here we have water based and oil based polyurethanes e.t.c.)
    Happy Easter 
    Logged
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 318



    « Reply #13 on: Thursday, 2 May 2024, 13:05:39 »




    The two system approach does the job  i have to get a oil based primer and a varnish marine coat , and make sure to be oil based to finish the construction.  Happy Easter
    Logged

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 238



    « Reply #14 on: Friday, 3 May 2024, 20:02:54 »

    I should add that U can apply ,more than one finish coat. Just sand lightly between coats with a fine sandpaper. Actually 2 finish coats is the best.Thin the varnish a little before applications with paint thinner.
    Good Luck.
    Logged
    Pages: [1]     Go Up
    Print
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Moderators: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Topic: Βαψιμο κοντρα πλακε
    Jump to:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines
    Privacy Policy

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
    Page created in 0.032 seconds with 26 queries.