Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.516 Beiträge in 12.388 Themen von 6.239 Mitglieder / Neuestes Mitglied: Νικ.
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Samstag, 18 Mai 2024, 22:14:39

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Suche:     Erweiterte Suche
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Samstag, 18 Mai 2024, 22:14:39

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Mitglieder
    Mitglieder insgesamt: 6239
    Neuester: Νικ.
    Statistiken
    Beiträge insgesamt: 304516
    Themen insgesamt: 12388
    Heute online: 116
    Maximal online: 959
    (Sonntag, 18 Okt 2020, 16:30:52)
    Benutzer Online
    Benutzer: 3
    Gäste: 34
    Gesamt: 37
    Themavorwähler

    Seiten: 1 2 3 [Alle]     Nach unten
    Drucken
    Autor Thema: How to?  (Gelesen 7319 mal)
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 346



    « am: Montag, 8 Jun 2020, 17:53:15 »

    Καλησπέρα  σε όλη την παρέα.
    Μετά από πολύ καιρό και εν μέσω καραντίνας είπα και εγώ να ξεκινήσω μία κατασκευή free flight ένα κιτ της gillows ένα  cessna 150 kit 309. Προχωρώντας  δημιουργούνται διάφορες κατασκευαστικές  απορίες.
    Έχω προχωρήσει την άτρακτο και θα συνεχίσω με οριζόντιο και κάθετο σταθερό.
    Η απορία που έχω είναι  πως κάνουμε  το τριμάρισμα  σε περίπτωση  που θέλουμε να διορθώσουμε τις κινήσεις στο  elevator ή στο rudder,το ρωτάω τώρα πριν φτιάξω  τις επιφάνειες ώστε να κάνω κάτι πρίν.
    Ευχαριστώ.

    ΥΓ εν συνεχεία  έπονται  και άλλες απορίες.
    Gespeichert
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Online Online

    Beiträge: 10.776



    WWW
    « Antwort #1 am: Montag, 8 Jun 2020, 20:47:51 »

    Καλησπέρα !Εννοείς οταν θα εχεις χτήσει τα πηδάλια και θα ειναι κολλημένα στις μοίρες που λέει ο κατασκευαστής? Η πρίν , στο ποσες μοιρες να βαλεις κατα την κατασκευή τους?
    Gespeichert

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 346



    « Antwort #2 am: Dienstag, 9 Jun 2020, 13:50:16 »

    Όταν κολλήσεις τα πηδάλιά στις προκαθορισμένες θέσεις του κατασκευαστή.
    Πέραν τούτου δε λέω και για κάποια τρικ ίσως που γίνονται  με έξτρα κολλημένες επιφάνειες ή άλλο τρόπο όπου η πλεύση του απ δεν είναι η αναμενόμενη.
    βέβαια αυτά που λέω ίσως αφορούν περiσσότερο κατασκευές indoor;
    Gespeichert
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Antwort #3 am: Dienstag, 9 Jun 2020, 16:26:06 »

    Το τριμάρισμα ενός μικρού μοντέλου ελεύθερης πτήσης, είναι μία επιστήμη από μόνη της.

    Υποτίθεται ότι η διαμήκης δίεδρος είναι ελεγμένη και ο κατασκευαστής μπορεί να την πετύχει. Φυσικά αντιλαμβάνομαι την απορία,
    τι κάνουμε αν χρειάζεται να αλλάξουμε την γωνία, χώρια από την μετακίνηση του κέντρου βάρους.

    Αν χρειαστεί αλλαγή της γωνίας του οριζόντιου σταθερού αυτή θα είναι πολύ μικρή. Μερικά δέκατα του χιλιοστού.
    Μην την κολλήσεις. Κάνε την εσοχή που μπαίνει στην θέση του λίγο πιο ψηλή, ώστε να μπορεί να αλλάξει μέσα σε αυτή λίγο η γωνία του.
    Θα στερεώνεται με σφήνες από μπάλσα. Όταν το τριμάρεις το κολλάς μόνιμα στην γωνία που βρέθηκε ότι αποδίδει καλύτερα

    Οσον αφορά το κάθετες επιφάνειες αφήνουμε ένα κινητό (αρθρωτό) rudder, που μπορεί να στραφεί λίγο.
    Αν είναι από μπάλσα θα το αρθρώςεις με δύο λαμάκια, από κουτί αναψυκτικών ή κάλυμμα στεγανοποίησης του κουτιού στιγμιαίου καφέ.

    Μπορείς όμως να αφήσεις όλη την επιφάνεια τριμαρίσματος μόνο με λαμαρίνα. Ότι και αν βάλεις πρέπει να μένει ακίνητο εκεί που το ορίζεις.
    Αυτό που ίσως να μην γνωρίζουν πολλοί, είναι η διασταύρωση των πηδαλίων. Κολλάμε στο ένα ή και στα δύο χείλη εκφυγής, κοντά στο αακροπερύγια, μικρή επιφάνεια από λαμαρίνα (υλικό ως ανωτέρω) κσι τα εκτρέπουμε για κλίση αντίθετη με το rudder.Το ερώτημα είναι πιο από τα δύο θα είναι το ισχυρό, και πιο το βοηθητικό/αντισταθμίστικό. Επίσης λύση μπορεί να δώσει λίγο βαράκι στο ένα ακροπτερύγιο.

    Παρακαλώ τον αγαπητό Γιώργο Κανδυλάκη, να διορθώσει ή /και να εμπλουτίσει την απάντησή μου.
    Εν γένει τα λαστιχοκίνητα scale τα τριμάρουμε σε δεξιές στροφές για να αντισταθμίζεται πιό εύκολα η ροπή του λάστιχου.,  
    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #4 am: Donnerstag, 11 Jun 2020, 12:42:19 »

    Γεια σου Γιώργο,

    τα λέει πάνω-κάτω ο jkon...

    τρεις βασικές επιλογές για τα πηδάλια:

    μονοκόματα, οπότε η ρύθμιση γίνεται με παραμόρφωση τους (λύγισμα, με ατμό ή με φύσημα). εύκολο, ελαφρύ, γρήγορο, αφήνει όμως ζάρες...

    με σκληρούς μεντεσέδες (από αλουμίνιο αναψυκτικού, σύρμα δεματικού ή άλλο). Πιο όμορφο, πιο πρακτικό, πιο δύσκολο, πιο βαρύ...

    με πρόσθετο πηδάλιο από διαφανές πλαστικό... Παρά την εμφάνιση το χρησιμοποιούν πολλοί...


    Μια διαφωνίσ μόνο, τα free flight προτιμούν κατά κανόνα τις αριστερές πτήσεις.
    Σωστή η αναφορά ότι δεξιά πετάνε καλύτερα (πιο οριζόντια και πιο σταθερή πτήση), θέλει όμως πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια και εμπειρία στο τριμάρισμα. Λίγοι το επιλέγουν, π.χ. στους αγώνες που πηγαίνω ζήτημα να πετάει ένα 10% έτσι...

    gkan
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Antwort #5 am: Freitag, 12 Jun 2020, 06:01:31 »


    Μια διαφωνίσ μόνο, τα free flight προτιμούν κατά κανόνα τις αριστερές πτήσεις.
    Σωστή η αναφορά ότι δεξιά πετάνε καλύτερα (πιο οριζόντια και πιο σταθερή πτήση), θέλει όμως πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια και εμπειρία στο τριμάρισμα. Λίγοι το επιλέγουν, π.χ. στους αγώνες που πηγαίνω ζήτημα να πετάει ένα 10% έτσι...

    gkan

    Ευχαριστώ Γιώργο, έχεις δίκιο, διορθώνω με αυτά που γνωρίζω, τα περισσότερα  ε. π.  πετάνε αριστερόστροφα εκτός από τα scale χαμηλοπτέρυγα που τους βολεύει να πετάνε δεξιόστροφα.
    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 346



    « Antwort #6 am: Mittwoch, 23 Sep 2020, 22:48:01 »

    Καλησπέρα  σε όλη την παρέα.
    Το project προχορά  φυσικά θα ζητήσω βοήθεια  στην τοποθέτηση  των φτερών και οριζοντίου και κάθετου.


    * 20200923_222216a.jpg (136 KB, 677x409 - angeschaut 541 Mal.)
    « Letzte Änderung: Mittwoch, 23 Sep 2020, 23:21:52 von geoli » Gespeichert
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #7 am: Freitag, 25 Sep 2020, 22:50:45 »

     Ενα πολύ καλό "τεύχος" του 1974 με πληροφορίες για 12 μαχητικά του WW II, το κάθε ένα με πλήρη σχέδια, ρυθμίσεις , και χαρακτηριστικά ειναι αυτό που επισυνάπτω.
    Ειναι όλα σε κλίμακα 1/24 "free flighit" για rubber η CO2. βέβαια 'οποιος θέλει και επιθυμεί μπορούν κάλλιστα να μετετραπούν και σε R/C.
    Αντε και καλές κατασκευές !!! Cheesy 
     [https://rclibrary.co.uk/index.asp][/url]
    Gespeichert
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #8 am: Freitag, 25 Sep 2020, 23:01:06 »

    https://rclibrary.co.uk/files_titles/1119/FlyingScaleModelsWWII.pdf
    Gespeichert
    aru
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Offline Offline

    Beiträge: 60


    small details matter


    « Antwort #9 am: Samstag, 26 Sep 2020, 12:27:41 »

    Τι ωραίος θυσαυρούλης είναι αυτός!!  Thumbs up
    Gespeichert
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 346



    « Antwort #10 am: Samstag, 26 Sep 2020, 14:25:23 »


    https://rclibrary.co.uk/files_titles/1119/FlyingScaleModelsWWII.pdf

    Πολύ ωραία σελίδα! Thumbs up
    Gespeichert
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 346



    « Antwort #11 am: Samstag, 26 Sep 2020, 14:45:47 »

    Καλημέρα σε όλη την παρέα.

    Συνεχίζοντας  την κατασκευή και προσπαθώντας να γίνει όσο το δυνατό σωστότερη δουλειά  έρχομε στην επόμενη φάση που είναι η κάλυψη με tissue ή μεταξόχαρτο ελληνιστί;
    και το πρώτο ερώτημα είναι η κόλλα που θα χρησιμοποιήσω, α) uhu stick και αρεωμένη ξυλόκολλα με νερό, και μετά βρέξιμο με νερό, β) dope και μετά βρέξιμο με νερό και dope ή dope με οινόπνευμα.
    Εδώ επειδή πολύς λόγος γίνεται στο διαδίκτυο θα ήθελα να ακούσω την άποψη σας
    Τέλος το tisssue βάφεται:
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια και το χρόνο σας! Χαμόγελο

    Gespeichert
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Antwort #12 am: Samstag, 26 Sep 2020, 15:31:09 »

    Αγαπητέ Γιώργο,

    Σίγουρα θα βρεις απαντήσεις στο βιβλίο μου

    http://jkon.elao.gr  στις γενικές κατασκευαστικές οδηγίες.

    Αυτό που δεν μπορώ να διερευνήσω είναι η ποιότητα και το βάρος του χαρτιού επικάλυψης που έχεις.

    καλη συνέχεια
    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #13 am: Samstag, 26 Sep 2020, 16:05:13 »

    Καλημέρα σε όλη την παρέα.

    Συνεχίζοντας  την κατασκευή και προσπαθώντας να γίνει όσο το δυνατό σωστότερη δουλειά  έρχομε στην επόμενη φάση που είναι η κάλυψη με tissue ή μεταξόχαρτο ελληνιστί;
    και το πρώτο ερώτημα είναι η κόλλα που θα χρησιμοποιήσω, α) uhu stick και αρεωμένη ξυλόκολλα με νερό, και μετά βρέξιμο με νερό, β) dope και μετά βρέξιμο με νερό και dope ή dope με οινόπνευμα.
    Εδώ επειδή πολύς λόγος γίνεται στο διαδίκτυο θα ήθελα να ακούσω την άποψη σας
    Τέλος το tisssue βάφεται:
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια και το χρόνο σας! Χαμόγελο


    Μπορείς να βρείς πολύ καλά χρωματιστά χαρτιά από την DIAMOND MODELS.

    http://www.diamond-models.gr/materials/
    « Letzte Änderung: Sonntag, 27 Sep 2020, 01:45:50 von Γιώργος Κανδυλάκης » Gespeichert
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #14 am: Sonntag, 27 Sep 2020, 02:00:45 »

    α) επικάλυψη:

    τρεις τρόποι για την κόλληση του χαρτιού

    1, με Uhu Stick

    2, με αραιωμένη (50-50 με νερό) άσπρη κόλλα

    3, με βερνίκι νίτρου στον ξύλινο σκελετό, στέγνωμα και μετά ενεργοποίηση από πάνω με διαλυτικό.

    Προσωπικά οπαδός του 3, αν και θέλει πολύ καλό εξαερισμό...

    β) τέντωμα του χαρτιού: με νερό, οι λεπτές επιφάνειες (φτερό, ουρά) στερέωση σε επίπεδη επιφάνεια κατά το στέγνωμα για να μην σκευρώσουν

    γ) αδιαβροχοποίηση / στεγάνωση επικάλυψης (doping): 2-3 χέρια αραιωμένο βερνίκι νίτρου

    δ) βάψιμο: μόνο με αερογράφο ή σπρέυ, ελαφριά χέρια. Δεν το συνιστώ σε πρώτη φάση, λόγω βάρους. Καλύτερα τα χρωματιστά χαρτιά...

    Αυτά που προτείνει ο Dimko μου φαίνονται αρκετά καλά...

    Τέλος, ένας από τις καλύτερους οδηγούς για τα διάφορα βήματα κατασκευής ενός stick and tissue model εδώ:
    http://www.ffscale.co.uk/comper.htm

    ειδικά για την επικάλυψη:
    http://www.ffscale.co.uk/comp7.htm
    http://www.ffscale.co.uk/comp8.htm

    gkan
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 346



    « Antwort #15 am: Freitag, 2 Okt 2020, 21:36:47 »

    Καλησπέρα σε όλη την παρέα.

    Μελετώντας τα υπόλοιπα βήματα ανακύπτουν κάποιες απορίες που θα ήθελα να συζητήσουμε. Όσον αφορά την κατασκευή και επειδή δέν είμαι και guru στις κατασκευές συν του ότι πολλές φορές είμαι και ανυπόμονος και νευρικός όλο και κάποια λαθακια γίνονται.

    Καταρχήν στην καμπίνα κόλησα τους εξω τομείς ανάποδα δηλ  το εμπρός πίσω,ίσως αυτό να μην είναι τόσο τρομερό αλλά μου δημιουργείται η απορία πως θα κολλήσω τις πτέρυγες ώστε το απ να πετάξει,μιας και αυτός είναι  ο τελικός στόχος.
    Σκεπτόμενος λοιπον και ψάχνοντας βρήκα ότι η πτέρυγα θα μπορουσε να κοληθεί με δύο μοίρες θετική γωνία,βρίσκω το λοιπόν το νοητό άξονα στον αρχικό τομέα και στον διαμήκη τομέα της καμπίνας και επανασχεδιάζω στην πτερυγα ξανα με δύο μοίρες +,έτσι σκεφτομε οτι ίσως θα πρέπει να κολληθεί.
    Απο εκεί και έπειτα παραθέτω κάποια πράγματα που βρήκα στο διαδίκτυο
    Whash out στην πτέρυγα κάνουμε;
    Μετατόπιση γωνίας πτέρυγας θετικά,και ουρά αρνητίκά ή 0
    Κόλλημα ένα κομμάτι μπάλσα κάτω από την αριστερή πτέρυγα ώστε το αεροπλάνο να πετάξει σε μεγάλους κύκλους.
    Αυξηση της διέδρου και πώς;
    και τέλος αύξηση του down thrust.
    Ισως παρέθεσα πολλά ,ευχαριστώ για την υπομονή σας και για τις απάντήσεις σας
    Ενας ανυπόμονος και επίδοξος κατασκευαστής Grin
    Gespeichert
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #16 am: Samstag, 3 Okt 2020, 13:18:53 »

    πάμε με τη σειρά...

    αεροτομές καμπίνας κολλημένες ανάποδα.
    Τις ξεκολάς και τις κολλάς σωστα. Αν τις κόλλησες με CA, τις αντιγράφεις σε καινούργιο ξύλο, τις αφαιρείς έστω και αν καταστραφούν και κολλάς τις καινούργιες. Σωστά !

    Washout
    ναι, βοηθάει πολύ. Αρκεί να είναι ίσο και στα δύο φτερά. 1,5-2 χιλ. είναι αρκετά.

    Γωνία ουράς.
    Γενικά χρειάζεσαι περίπου 2-3 μοίρες διαφορά ανάμεσα στο φτερό και το οριζόντιο πηδάλιο. Για υψηλοπτέρυγο 3/0. Για μεσοπτέρυγο 2/1, για χαμηλοπτέρυγο 0/-3. Προτεινόμενες τιμές...

    Κόλλημα ξύλου κάτω από το φτερό.
    Όχι.

    Αύξηση διέδρου.
    Παραπάνω από το σχέδιο? Κανονικά δεν χρειάζεται. Ότι λέει το σχέδιο.

    Αύξηση του downthrust.
    Πόσο είναι τώρα? 2,3,4 μοίρες, όλα είναι αποδεκτά, θα τα καθορίσουν όμως οριστικά οι δοκιμές.

    Όταν φτάσει οι ώρα για δοκιμές:
    πρώτα χωρίς λάστιχο, δοκιμαστικά glides, με προυπόθεση το σωστό σημείο ισορροπίας (balance point, πρέπει να φαίνεται στο σχέδιο). Θα χρειαστεί σίγουρα βάρος στην ουρά ή στη μύτη.

    Η ρύθμιση της σωστής ολίσθησης γίνεται με μικροδιορθώσεις στη γωνία της ουράς, ή και του φτερού αν είναι στερεωμένο με λάστιχα.

    έτσι βρίσκουμε τις τελικές γωνίες των επιφανειών.

    Μετά βάζουμε λάστιχο. Ξαναζυγίσουμε, ώστε να είμαστε στο προηγούμενο σημείο ισορροπίας. Οποιαδήποτε ρύθμιση από εδώ και πέρα, μόνο μέσω down και rightthrust...

    Έχουμε όμως καιρό μέχρι τότε...

    gkan
    « Letzte Änderung: Mittwoch, 2 Dez 2020, 00:04:34 von Γιώργος Κανδυλάκης » Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 346



    « Antwort #17 am: Dienstag, 1 Dez 2020, 22:59:23 »

    Καλησπέρα σε όλη την παρέα.
    Μία φωτο για να ανέβει και λίγο η ψυχολογία μας .
    Εχω ακόμα τα φτερά τον πιλότο και συναρμολόγηση. Χαμόγελο


    * 20201201_222420.jpg (163.72 KB, 706x397 - angeschaut 974 Mal.)
    Gespeichert
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 346



    « Antwort #18 am: Freitag, 11 Dez 2020, 20:27:18 »

    Καλησπέρα σε όλη την παρέα.

    θα ήθελα να ρωτήσω με τί κόλλα κολλάτε το wind shield στην άτρακτο και που βρίσκω;

    Ευχαριστώ.
    Gespeichert
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #19 am: Freitag, 11 Dez 2020, 22:19:34 »

    Humbrol Clearfix. μπορείς  όμως να δοκιμάσεις και την ατλακόλ (κρυσταλιζέ0 , με καλά αποτελέσματα.
    Gespeichert
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #20 am: Freitag, 11 Dez 2020, 23:25:42 »

    UHU Por
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.387



    « Antwort #21 am: Freitag, 11 Dez 2020, 23:36:49 »

    Με τι μέθοδο κόλλησες το χαρτί?

    Ειχε περιγράψει ο Γιώργος σε προηγούμενο post μερικές.
    Gespeichert
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Antwort #22 am: Samstag, 12 Dez 2020, 06:45:23 »

    Καλημέρα στην παρέα,

    Σε ένα μεγάλο αεροπλάνο το windshield στερεώνεται με βίδες.

    Αν δεν βρεις την κατάλληλη κόλλα, κάνε με προσοχή τρύπες στην περίμετρο (την μεταξύ τους απόσταση θα την κρίνεις εσύ) και κάρφωσε το πλαστικό στην άτρακτο με απλές καρφίτσες, και εποξική κόλλα. Θα κόψεις τις καρφίτσες για να μην περισσεύουν και φαίνονται μέσα από το «τζάμι». Θα κάνεις πρώτα τρύπα στη διάμετρο της καρφίτσας με ένα ψιλό τρυπανάκι.

    Κάρφωσε πρώτα το ένα πλαϊνό και αφού πήξει η κόλλα, προχώρα στο άλλο. Έτσι θα μπορείς να το κρατήσεις στη θέση του εύκολα. Τέλος κάρφωσε το επάνω και κάτω μπροστινό τμήμα του.

    Προσοχή να μην λερώσεις το πλαστικό με κόλλα. Αν και εφ’ όσον δεν κολλάει με την εποξική, κάθε λέρωμα θα μπορεί να ξεφλουδίσει εύκολα.
    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    geoli
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 346



    « Antwort #23 am: Samstag, 19 Dez 2020, 23:09:55 »

    Καλησπέρα σε όλη την παρέα.

    Σαββάτο βράδυ και εν μέσω καραντίνας διασκεδάζω στο εργαστήριο.
    Πρωτίστως  θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους με βοήθησαν για να φτάσω μέχρι εδώ, μπορώ να πω ότι ήταν πολύ ευχάριστο.
    Μου έχουν μείνει λίγα πράγματα ακόμα πριν γίνει η δοκιμή πλεύσης. Το κυριότερο είναι η τοποθέτηση των πτερυγίων κάθετο και οριζόντιο και των πτερύγων.
    Εδώ στις πτέρυγες γεννάται και το εξής ζήτημα. Ο κατασκευαστής ορίζει ότι τα struts αν το απ είναι στατικό πρέπει να έχουν ένα  α μήκος μικρότερο του μήκους αν
    το απ προορίζετε για να πετάξει. Στη δεύτερη περίπτωση όμως οι πτέρυγες παίρνουν μεγαλύτερη δίεδρο και δεν εφάπτονται ολοκληρωτικά στην άτρακτο
    ο κατασκευαστής προτείνει να γεμίσουμε το κενό. Ποια η γνώμη σας.

    Υ.Γ Το χαρτί κολλήθηκε με uhu stick,  νερό για τέντωμα και eze dope, δεν είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα.
     


    * 20201219_222919.jpg (160.39 KB, 807x454 - angeschaut 536 Mal.)
    Gespeichert
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #24 am: Sonntag, 20 Dez 2020, 11:30:47 »

    Καλημέρα,

    Καλό φαίνεται  Thumbs up

    Στην ερώτηση για τη δίεδρο, ξεκάθαρα αυτή για πτήση. Δεν χρειάζεται υπερβολική, είναι και υψηλοπτέρυγο... 2-3 μοίρες

    Αν το σχέδιο δίνει μήκος για τα struts, αγνόησέ το. Κόλλα τα φτερά στη γωνία που θέλεις (μέτρημα ύψους στα ακροπτερύγια, να είναι ίδιο). Μετά ετοίμασε τα struts και κόλλα τα στην άτρακτο και στα φτερά.

    Όσο αφορά στο κενό, συνήθως δεν υπάρχει τέτοιο, αν εγκαίρως κολληθεί η αεροτομή ρίζας (root rib) υπό την ίδια γωνία της διέδρου. Τα περισσότερα σχέδια δίνουν κάτι τέτοιο. Το κενό καλύπτεται εύκολα με λίγη μπάλσα. Στην ανάγκη και με μια λεπτή λωρίδα χαρτιού από πάνω για να μην φαίνεται γυμνό ξύλο.

    Όσο αφορά στην ποιότητα της επικάλυψης, να υποθέσω ότι το αποτέλεσμα χάλασε με το Eze-Dope?

    Δεν το χρησιμοποιώ, έχω διαβάσει όμως ότι είναι λίγο δύσκολο στην εφαρμογή και προκαλεί θολούρες και λεκέδες στην επικάλυψη. Θέλει όμως και εκάσκηση και δοκιμές... Σε απλά δοκιμαστικά κομμάτια...

    gkan
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    xpelekis
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Beiträge: 27



    « Antwort #25 am: Dienstag, 14 Dez 2021, 17:05:21 »

    Μερικά tutorial βίντεο που λύνουν πολλές απορίες και παρουσιάζουν βασικές αλλά και προχωρημένες
    τεχνικές και μεθόδους για όλα τα θέματα γύρω από τα λαστιχοκίνητα αερομοντέλα :







    Gespeichert

    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #26 am: Dienstag, 14 Dez 2021, 20:44:34 »

    Πράγματι, είναι πολύ καλά βίντεο... Ο Tom Hallman είναι κορυφαίος στο χώρο, ενώ έχει ανεβάσει και αμέτρητα βίντεο από υπέροχες πτήσεις free flight μοντέλων. Μπορεί να τα χαζεύει με τις ώρες κανείς...

    Τα τελευταία 4 αυτά είναι μια καινούρια σειρα τεχνικών που προτιμάει και λύνουν αρκετές απορίες για συγκεκριμένα θέματα...
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Antwort #27 am: Mittwoch, 15 Dez 2021, 07:28:26 »

    Καλημέρα
    Πολύ ωραία τα videos. Το 2004 δεν είχα την πολυτέλεια της νέας τεχνολογίας, όμως κατάφερα να παρουσιάσω με τον κλασικό τρόπο την ίδια ύλη στο βιβλίο μου.
    <a href=”https://jkon.elao.gr”>  στην ενότητα «ελεύθερη πτήση»[/url]
    καλή συνέχεια
    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Antwort #28 am: Mittwoch, 15 Dez 2021, 07:29:29 »

    Καλημέρα
    Πολύ ωραία τα videos. Το 2004 δεν είχα την πολυτέλεια της νέας τεχνολογίας, όμως κατάφερα να παρουσιάσω με τον κλασικό τρόπο την ίδια ύλη στο βιβλίο μου.
    Οποιος ενδιαφέρεται μπορεί να τα βρει στο"ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων"  στις ενότητες «ελεύθερη πτήση» και "πρόγραμμα Γαλαξίας"
    καλή συνέχεια
    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    xpelekis
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Beiträge: 27



    « Antwort #29 am: Mittwoch, 15 Dez 2021, 10:10:48 »

    Ναι, το έχω διαβάσει 2-3 φορές... Ο συνδυασμός του γραπτού αυτού κειμένου (βιβλίου) με το οπτικό
    υλικό των ανωτέρω βίντεο - που στο μεγαλύτερο μέρος συμπίπτουν στην ύλη - ξεκαθαρίζει το "τοπίο"
    στον τομέα του "Know How" της κατασκευής και πτήσης (trim) των Free flights και μέχρι που μπορεί να
    το "φτάσει" κανείς αν το επιθυμεί να ασχοληθεί και να επενδύσει χρόνο στο hobby.

    Έχω αρκετούς μήνες τώρα που εμπνεόμενος από τα βίντεο του Hallman μου έχει κολλήσει η ιδέα να
    εμπλακώ στο hobby του free flight λαστιχοκίνητου αερομοντελισμού.
    Αυτό που με εντυπωσίασε και με εξέπληξε απρόσμενα, είναι το πόσο ικανά μπορούν να είναι σε pattern
    πτήσης και διάρκεια αυτής (πάνω από ένα λεπτό) τα λαστιχοκίνητα αεροπλάνα (απίστευτο...) :

    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Antwort #30 am: Mittwoch, 15 Dez 2021, 12:01:03 »

    Αυτό που με εντυπωσίασε και με εξέπληξε απρόσμενα, είναι το πόσο ικανά μπορούν να είναι σε pattern
    πτήσης και διάρκεια αυτής (πάνω από ένα λεπτό) τα λαστιχοκίνητα αεροπλάνα (απίστευτο...) :

    Να παραθέσω ένα νέο αριθμό. Υπάρχουν λαστιχοκίνητα εσωτερικού χώρου, κατηγορίας F1D και όχι μόνον, που εκτελούν πτήσεις της τάξης των 60 λεπτών, σε συσχετισμό πάντα με το ύψος της σάλας.
    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #31 am: Mittwoch, 15 Dez 2021, 16:34:48 »

    Έχω αρκετούς μήνες τώρα που εμπνεόμενος από τα βίντεο του Hallman μου έχει κολλήσει η ιδέα να
    εμπλακώ στο hobby του free flight λαστιχοκίνητου αερομοντελισμού.
    Αυτό που με εντυπωσίασε και με εξέπληξε απρόσμενα, είναι το πόσο ικανά μπορούν να είναι σε pattern
    πτήσης και διάρκεια αυτής (πάνω από ένα λεπτό) τα λαστιχοκίνητα αεροπλάνα (απίστευτο...) :

    xpelekis (Χρήστος ?) αρχικά καλωσήρθες στο forum...

    Για την ιδέα που σου έχει κολλήσει δεν μπορώ να προσθέσω κάτι, την ίδια έχω εγώ εδώ και 35 χρόνια τώρα...Την έχω ακολουθήσει και μου αρέσει... Δεν είμαστε πολλοί, σίγουρα όμως φανατικοί του είδους.

    Τα μοντέλα πράγματι πετάνε ωραία, δεν είναι τόσο δύσκολο αλλά δεν είναι και εύκολο. Για τον Hallman βέβαια όλα φαίνονται εύκολα.

    Τα βασικά προβλήματα για να ασχοληθεί κανείς είναι δύο, κατά τη γνώμη μου:
    η προμήθεια κατάλληλων εξειδικευμένων υλικών
    η εύρεση κατάλληλου χώρου και καιρού για πτήση

    Το πρώτο λύνεται πολύ εύκολα πλέον, με παραγγελίες από το εξωτερικό. Βρίσκει κανείς τα πάντα, αντίθετα στα μοντελιστικά καταστήματα δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα σχετικό...

    Το δεύτερο εξαρτάται από το που βρίσκεσαι. Δεν χρειάζεται άπειρος χώρος αλλά καλό είναι να υπάρχει σχετική ανοιχτοσιά έξω, ή κλειστό γυμναστήριο για μέσα. Κατά καιρούς έγιναν και γίνονται διάφορες προσπάθειες από συλλόγους (π.χ. Ε.Α.Θ. Θεσσαλονίκη), το ενδιαφέρον παραμένει όμως περιορισμένο σε λίγους φανατικούς...

    Σε κάθε περίπτωση, για ότι χρειαστείς είμαι στη διάθεσή σου...

    Σε διεθνές επίπεδο προτείνω επίσης το πιο εξειιδικευμένο forum Hip Pocket Aeronautics...

    gkan
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #32 am: Mittwoch, 15 Dez 2021, 16:41:08 »

    Αυτό που με εντυπωσίασε και με εξέπληξε απρόσμενα, είναι το πόσο ικανά μπορούν να είναι σε pattern
    πτήσης και διάρκεια αυτής (πάνω από ένα λεπτό) τα λαστιχοκίνητα αεροπλάνα (απίστευτο...) :

    Να παραθέσω ένα νέο αριθμό. Υπάρχουν λαστιχοκίνητα εσωτερικού χώρου, κατηγορίας F1D και όχι μόνον, που εκτελούν πτήσεις της τάξης των 60 λεπτών, σε συσχετισμό πάντα με το ύψος της σάλας.

    Πράγματι, αλλά εδώ μιλάμε για μια απίθανη εξειδίκευση που προσεγγίζει τα όρια της επιστημονικής προσέγγισης.

    Επίσης, τα 60 λεπτά είναι εδώ και καιρό παρελθόν στην F1D, λόγω των αλλαγών στους κανόνες που μίκρυναν τα μεγέθη, τα βάρη και το διαθέσιμο λάστιχο, για να γίνουν τα μοντέλα πιο εύκολα στη αεροπορική μεταφορά (χειραποσκευές ΜΟΝΟ) και οι πτήσεις πιο "νορμάλ" σε διάρκεια. Κυμαίνονται πλέον στα 30 λεπτά max...

    gkan
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Antwort #33 am: Mittwoch, 15 Dez 2021, 19:16:05 »

    Επίσης, τα 60 λεπτά είναι εδώ και καιρό παρελθόν στην F1D, λόγω των αλλαγών στους κανόνες που μίκρυναν τα μεγέθη, τα βάρη και το διαθέσιμο λάστιχο, για να γίνουν τα μοντέλα πιο εύκολα στη αεροπορική μεταφορά (χειραποσκευές ΜΟΝΟ) και οι πτήσεις πιο "νορμάλ" σε διάρκεια. Κυμαίνονται πλέον στα 30 λεπτά max...

    gkan
    Ευχαριστώ Γιώργο για την ενημέρωση. Είχα μείνει στα παλιά.
    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Seiten: 1 2 3 [Alle]     Nach oben
    Drucken
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα Free Flight  |  Κατασκευές Free Flight (Moderator: Γιώργος Κανδυλάκης)  |  Thema: How to?
    Gehe zu:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Prüfe XHTML 1.0 Prüfe CSS
    Seite erstellt in 0.029 Sekunden mit 25 Zugriffen.