Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.513 Beiträge in 12.388 Themen von 6.239 Mitglieder / Neuestes Mitglied: Νικ.
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Samstag, 18 Mai 2024, 15:02:00

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Suche:     Erweiterte Suche
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Samstag, 18 Mai 2024, 15:02:00

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
    Neue Themen
    [Heute um 14:21]

    [Gestern um 16:04]

    von geoli
    [Gestern um 15:43]

    [Gestern um 14:48]

    [Donnerstag, 16 Mai 2024, 11:35:02]

    [Sonntag, 12 Mai 2024, 14:53:18]

    [Samstag, 11 Mai 2024, 20:08:18]

    [Freitag, 10 Mai 2024, 23:15:04]

    [Freitag, 10 Mai 2024, 17:13:22]

    [Donnerstag, 9 Mai 2024, 15:30:01]

    [Montag, 6 Mai 2024, 01:30:30]

    [Sonntag, 5 Mai 2024, 14:26:40]

    [Freitag, 3 Mai 2024, 20:02:54]

    [Mittwoch, 1 Mai 2024, 09:15:28]

    [Freitag, 26 Apr 2024, 12:30:31]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Mitglieder
    Mitglieder insgesamt: 6239
    Neuester: Νικ.
    Statistiken
    Beiträge insgesamt: 304513
    Themen insgesamt: 12388
    Heute online: 116
    Maximal online: 959
    (Sonntag, 18 Okt 2020, 16:30:52)
    Benutzer Online
    Benutzer: 2
    Gäste: 19
    Gesamt: 21
    Themavorwähler

    Seiten: 1 [2] 3  Alle     Nach unten
    Drucken
    Autor Thema: Επεξεργασία μετάλλων - Το βάψιμο  (Gelesen 26906 mal)
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Antwort #15 am: Mittwoch, 7 Feb 2007, 09:02:09 »

    Mόλης έπεσε στα χέρια μου ένα βιβλίο από αυτά του πολυτεχνείου. Αν και λίγο παλιό λεει ωραία πράγματα. Εν ολίγοις λεει αυτά που είπε και ο the machinist . «Τα μέταλλα που βάφονται είναι ειδικά και πολύ συγκεκριμένα και έχουν παραχθεί για αυτό το σκοπό. Βάφονται σε φούρνους θερμοκρασίας ανάλογα με τι χρήση τους και βυθίζονται σε άλατα όπου αλλάζει η κρυσταλλικοί δομή τους»

    Ουχχ!! Αν θες να άνοιξης βαφείο μέταλλων καλό είναι το βιβλίο για εμένα δεν κάνει.
    συμπεράνω ότι θέλει και ‘’τρελό’’ εξοπλισμό για να κανείς στο ελάχιστο αυτά που χρειάζεται.

    Πάντως το έχω ακούσει από πολλούς το βάψιμο του ασηματσαλου. Δεν ξέρω αν είναι για σκλήρυνση αντί της κάμψης (άκαμπτο)  η της τριβής.(για έδρανο μονοδρομικου ρουλεμάν) . Θα το δοκιμάσω το Σαβ/Κυρ/κο. Στη θερμοκρασία που πρότεινε ο EVANGELOS.
    Gespeichert
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.938


    « Antwort #16 am: Mittwoch, 7 Feb 2007, 09:18:02 »

    Αν και περάσαν αρκετά χρόνια της τριβής μου με το παραπάνω αντικείμενο που αφορά τις θερμικές κατεργασίες θα προσπαθήσω να κάνω μία απόπειρα να δώσω μερικούς ορισμούς.

    Βαφή, επαναφορά και ανόπτιση ονομάζουμε τις θερμικές κατεργασίες εκείνες που βελτίωνουν τα μηχανικά χαρακτηριστικά ενός μετάλλου με την βοήθεια της θερμότητας και μόνο χωρίς ωστόσο να αλλάξει η σύνθεσή του παρά μόνο η κρυσταλική δομή.
    Θεωρείται απλός και οικονομικός τρόπος βελτίωσης μηχανικών ιδιοτήτων με χρήση μόνο της θερμότητας.

    Βαφή: Αύξηση της σκλήρότητας και αντοχής της επιφανειακής φθοράς αλλά μέιωση αντοχής σε κρούση. Επιτυγχάνεται με θέρμανση με άνω των 753 β.κ και απότομη ψύξη.

    Επαναφορά : Μείωση της σκληρότητας αλλά αύξηση της αντοχής σε κρούση. Χρησιμοποιήται για να εξαφανήσουμε εσωτερικές τάσεις του μετάλλου, πχ μετά από σφυρηλάτιση εν θερμώ. Γίνεται θέρμανση και πολύ αργή ψύξη.

    Ανόπτηση : Αφού γίνει βαφή ακολουθείται εκ νέου θέρμανση και απόψυξη όχι τόσο απότομη όπως η βαφή για να έχουμε αφενός μεν σκληρότητα και να έχει ανακτηθεί (εις βαρος της σκληρότητας) μέρος της χαμένης αντοχής σε κρούσεις.

    Η τελική θερμοκρασία θέρμανσης για οποιαδήποτε θερμική κατεργασία εξαρτάται από την περιεκτικότητα του χάλυβα σε άνθρακα. Για χάλυβες με κάτω του 0,8% π(C) παραμένει σταθερή (λίγο άνω των 760 β.κ.) ενώ για χάλυβες άνω των 0,8% π(C) η θερμοκρασία ανεβαίνει αρκετά και "βγαίνει" από σχετικό διάγραμμα.

    Παράδειγμα εφαρμογής των παραπάνων αποτελεί το κοπίδι. Η συνθεσή του είναι σε όλο το σώμα η ίδια. Εντούτοις στην κόψη του παρουσιάζεται να είναι σκληρό και σπάζει (άρα βαμμένο), στο μέσον του είναι είναι αρκετά μαλακό για να απορροφά τις σφυριές χωρίς όμως να λυγίζει (άρα ανοπτημένο) και στην κεφαλή του είναι πολύ μαλακό για να κεφαλώνει (άρα έχει υποστεί επαναφορά).

    Ελπίζω να βοήθησα.
    Gespeichert
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Antwort #17 am: Mittwoch, 7 Feb 2007, 10:02:12 »

    Τώρα κ. Γιάννη για το τι κερδίζουμε, αυτό μάλλον το ξέρει αυτός που θέλει να κάνει την επεξεργασία.




    [/quote]



    Sorry. Κάποιον ξέχασα. Θέλω να επισκευάσω (αντικαταστήσω) ένα στραβωμένο άξονα από X-CELL Heli. Στο κάτω μέρος του άξονα τον 10mm  που αρχικά έβαλα, εδράζετε το μονοδρομικο ρoυλεμαν του autorotation  και οι βελονο’ι’δης μπίλιες ‘δάγκωναν΄ τον άξονα και τον κατέστρεφαν. Ο αυθεντικός άξονας είναι σκληρός σε αυτό το σημείο και δεν έχει πρόβλημα. Αυτό θέλω να καταφέρω και εγώ. Να σκληρύνω τον άξονα. (και να γλυτωσω την αγορα τού αυθεντικού)


    Νικόλα. Πολύ χρήσιμα αυτά που έγραψες.Tο παράδειγμα με το κοπίδι είναι εξαιρετικό.!

    Σας ευχαριστώ.
    « Letzte Änderung: Mittwoch, 7 Feb 2007, 15:40:35 von panelpni » Gespeichert
    sfyris
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.031


    WWW
    « Antwort #18 am: Mittwoch, 7 Feb 2007, 20:17:08 »

    Καρβίδιο.....χάλασα 2 τρυπανάκια κοβαλτίου και τελικά το τρύπησα και άτσαλα...σαν μαργαριτάρι έγινε  buck2
    Gespeichert

    Έχεις σκεφτεί ποτέ οτι δεν προσέλαβα τον γιο, τον αδερφό, τον ξάδερφο, το φίλο σου στην επιχείρησή μου επειδή εσύ κάνεις πλούσιο το κάθε κινεζάκι;
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 251



    « Antwort #19 am: Mittwoch, 7 Feb 2007, 20:31:24 »

    Καρβίδιο.....χάλασα 2 τρυπανάκια κοβαλτίου και τελικά το τρύπησα και άτσαλα...σαν μαργαριτάρι έγινε  buck2


    Αυτό και εάν είναι παγκόσμια πρώτη...


    Sorry. Κάποιον ξέχασα. Θέλω να επισκευάσω (αντικαταστήσω) ένα στραβωμένο άξονα από X-CELL Heli. Στο κάτω μέρος του άξονα τον 10mm  που αρχικά έβαλα, εδράζετε το μονοδρομικο ρoυλεμαν του autorotation  και οι βελονο’ι’δης μπίλιες ‘δάγκωναν΄ τον άξονα και τον κατέστρεφαν. Ο αυθεντικός άξονας είναι σκληρός σε αυτό το σημείο και δεν έχει πρόβλημα. Αυτό θέλω να καταφέρω και εγώ. Να σκληρύνω τον άξονα. (και να γλυτωσω την αγορα τού αυθεντικού)


    Σας ευχαριστώ.


    Στα καταστήματα ρουλεμάν υπάρχει άξονας βαμμένος επαγωγικά και ρεκτιφιαρισμένος για τέτοιες δουλειές. Πάρε ένα μέτρο και μην μπλεκεις.
    « Letzte Änderung: Donnerstag, 8 Feb 2007, 11:40:13 von Γιάννης Παξιμαδάκης » Gespeichert

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Antwort #20 am: Donnerstag, 8 Feb 2007, 10:52:02 »

    Τέλεια!  Έφυγα για Σπύρου Πάτσι.
    Gespeichert
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 299


    Λαμπράκης Πάνος


    « Antwort #21 am: Donnerstag, 8 Feb 2007, 14:37:07 »

    Καρβίδιο.....χάλασα 2 τρυπανάκια κοβαλτίου και τελικά το τρύπησα και άτσαλα...σαν μαργαριτάρι έγινε  buck2

    Sfyris,Τρυπησες καρβιδιο? buck2Εισαι σιγουρος οτι αυτο που τρυπουσες ηταν καρβιδιο???
    Gespeichert

    Αίεν Υψικρατείν
    sfyris
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.031


    WWW
    « Antwort #22 am: Donnerstag, 8 Feb 2007, 18:18:35 »

    Παιδιά μη με παρεξηγείτε, εδώ που ζω πολλά σκαρφίστικα για να τα βγάλω πέρα που για όσους ζουν σε πόλεις φαίνονται απίστευτα devil. Δεν το κάνω επίτειδες, είναι θέμα επιβίωσης. angel Γιαυτό θα παρακαλούσα να μην υπάρχει ειρωνία, εγώ σας ακούω με την πρέπουσα σοβαρότητα.
    Gespeichert

    Έχεις σκεφτεί ποτέ οτι δεν προσέλαβα τον γιο, τον αδερφό, τον ξάδερφο, το φίλο σου στην επιχείρησή μου επειδή εσύ κάνεις πλούσιο το κάθε κινεζάκι;
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 251



    « Antwort #23 am: Donnerstag, 8 Feb 2007, 18:45:32 »

    Φωτογραφία θέλουμε.  Θα σκάσω αν δεν το δω.
    Gespeichert

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    sfyris
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.031


    WWW
    « Antwort #24 am: Donnerstag, 8 Feb 2007, 18:58:07 »

    Λυπάμαι Βαγγέλη αλλά εκεί που είναι είναι αδύνατο. Αλλά θα προσπαθήσω να το ξανακάνω και θα σου βάλω και φωτό. Μέχρι τοτε ..... μην μου σκάσεις. buck2
    Gespeichert

    Έχεις σκεφτεί ποτέ οτι δεν προσέλαβα τον γιο, τον αδερφό, τον ξάδερφο, το φίλο σου στην επιχείρησή μου επειδή εσύ κάνεις πλούσιο το κάθε κινεζάκι;
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Antwort #25 am: Donnerstag, 8 Feb 2007, 21:30:46 »

    Πές μας τώρα ότι το τρύπησες με δράπανο χεριού!! laugh αστειεύομαι έτσι;;
    Gespeichert
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 299


    Λαμπράκης Πάνος


    « Antwort #26 am: Freitag, 9 Feb 2007, 01:07:53 »

    Φιλε sfyris,

    Δεν ηταν ειρωνικο το υφος μου.. WinkΑπλα μου φαινεται περιεργο.Το καρβιδιο θεωρειται και ειναι απο τα σκληροτερα υλικα στη γη.Μετα το πιο σκληρο ειναι το διαμαντι.Φυσικα και μπορει να τρυπηθει το καρβιδιο αλλα θελει ειδικη τεχνικη και υλικα...
    Συνηθως πιστευω τους ανθρωπους,σκεφτομαι οτι "για να το λενε ετσι,ετσι μαλλον ειναι".Να ξερεις παντως οτι δεν παρεξηγουμαστε WinkΕγω οταν ειναι ν'ασχοληθω με υλικα δυσκολα στην κατεργασια,βγαζω σπυρια!Τα τρυπανια καρβιδιου ειναι πανακριβα σε σχεση με τα απλα και τα κοβαλτιου.Ενα τρυπανι 7mm κοστιζει 7€,αλλά τρυπουσα τις προαλλες ατσαλι κατεργασιας και εκτος απο το feed το οποιο ηταν σαφως πιο αργο,το τρυπουσε σαν αλουμινιο!Δεν θα ηθελα να μπω στην διαδικασια να ακονισω(λες και ακονιζεται με την πετρα που εχει ο τροχος) κοπτικο καρβιδιου,ποσο μαλλον να το τρυπησω.Το μονο που μπορω να κανω με ενα χαλασμενο τρυπανι καρβιδιου ειναι να το πεταξω! laugh
    Φανταζεστε βλημα με μυτη καρβιδιου? idiot2

    Αυτα...
    Gespeichert

    Αίεν Υψικρατείν
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Antwort #27 am: Freitag, 9 Feb 2007, 09:01:02 »

    Χα....Χα.....Εδω την πάτησες φίλε  The machinist. Το καρβίδιο δεν κάνει για κρούση. Θα γίνει κομματάκια εάν χτυπηθεί,  Grin
     
     Εκπληξη Εκπληξη Εκπληξη Ωχ! Η αυτο είναι το ζητουμενο? devil devil


    Τελικά βρήκα ασηματσαλο 10αρι εξωτερικά βαμμένο και έκανα τη δουλεία μου. Θέλει λίγο τρόχισμα να φύγει η βαφή εκεί όπου είναι να τρυπηθεί-επεξεργαστή και τρυπάει σα βούτυρο με κοβαλτιουχο τρυπανακι.
    Gespeichert
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 299


    Λαμπράκης Πάνος


    « Antwort #28 am: Freitag, 9 Feb 2007, 12:09:11 »

    Φιλε Παναγιωτη,

    Εχεις δικιο για την κρουση!Παντως εγω δεν θα ηθελα να μου ριξουν με τετοιο βλημα laugh laugh
    Παναγιωτη ο αξονας που βρηκες ειναι ευθυς ή πηγαινει δεξια και αριστερα?

    See you laser..
    Πανος
    Gespeichert

    Αίεν Υψικρατείν
    mrkaza
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.113


    « Antwort #29 am: Freitag, 9 Feb 2007, 12:12:49 »


    Εχεις δικιο για την κρουση!Παντως εγω δεν θα ηθελα να μου ριξουν με τετοιο βλημα laugh laugh

    Δηλαδή με τι βλήμα θα ήθελες ?  devil
    Gespeichert

    Seiten: 1 [2] 3  Alle     Nach oben
    Drucken
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Moderatoren: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Thema: Επεξεργασία μετάλλων - Το βάψιμο
    Gehe zu:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Prüfe XHTML 1.0 Prüfe CSS
    Seite erstellt in 0.037 Sekunden mit 25 Zugriffen.