Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
295.810 μηνύματα σε 12.065 θέματα από 6.183 Μέλη / Τελευταίο μέλος: hellrazer
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τετάρτη, 20 Οκτ 2021, 16:01:26

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τετάρτη, 20 Οκτ 2021, 16:01:26

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από geoli
    [Σήμερα στις 14:19]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 14:11]

    [Σήμερα στις 11:14]

    [Σήμερα στις 10:19]

    από modelers
    [Χθες στις 22:36]

    [Χθες στις 20:29]

    [Δευτέρα, 18 Οκτ 2021, 21:36:16]

    [Δευτέρα, 18 Οκτ 2021, 19:23:26]

    από dominicm
    [Δευτέρα, 18 Οκτ 2021, 16:53:39]

    [Δευτέρα, 18 Οκτ 2021, 14:17:14]

    από Yiannis_S
    [Κυριακή, 17 Οκτ 2021, 14:16:20]

    από cptnassos
    [Κυριακή, 17 Οκτ 2021, 01:17:40]

    από giamous
    [Σάββατο, 16 Οκτ 2021, 21:29:34]

    από dominicm
    [Σάββατο, 16 Οκτ 2021, 10:31:10]

    [Παρασκευή, 15 Οκτ 2021, 23:20:51]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6183
    Τελευταίο: hellrazer
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 295810
    Σύνολο θεμάτων: 12065
    Online σήμερα: 43
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 28
    Συνολικά: 29
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Επεξεργασία μετάλλων - Το βάψιμο  (Αναγνώστηκε 23484 φορές)
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 08:58:03 »


    Ξέρει κανείς κάποιο σίγουρο αλλά ερασιτεχνικό τρόπο να ‘’βάψη’’ ασηματσαλο? Όσες φορές προσπάθησα με πετρέλαιο η νερό η λαδί  να σβήσω τον πυρωμένο άξονα σε διάφορες θερμοκρασίες δεν είδα και καμία σοβαρή διαφορά.
    « Τελευταία τροποποίηση: Δευτέρα, 30 Απρ 2007, 09:57:14 από panelpni » Καταγράφηκε
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 248



    « Απάντηση #1 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 10:25:14 »

    Δεν το ζεσταίνεις αρκετά.
    Στο νερό βούτα το.
    Καταγράφηκε

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Απάντηση #2 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 10:53:55 »

    Το ζεσταίνω με προπάνιο μέχρι να κοκκινίσει. Μήπως θέλει άλλο αέριο για να φτάσει σε πιο μεγάλη θερμοκρασία?  Undecided
    Καταγράφηκε
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 248



    « Απάντηση #3 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 11:10:26 »

    Πρεπει να μην μπορείς να το κοιταζεις ανετα
    Καταγράφηκε

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Απάντηση #4 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 12:13:29 »

    Το 'πιασα. Thumbs up
    Τhanks.
    Καταγράφηκε
    HarrisPat
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 124



    « Απάντηση #5 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 16:20:57 »

    Φίλε panelpni,

    Βασικά πρέπει να ξέρεις αν το ατσάλι σου είναι νερού η λαδιού.
    Αν είναι νερού και προσπαθείς να το βάψης με λαδι δεν πρόκειτε να κάνεις τίποτα.
    Και το αντίστροφο βέβαια.

    Ενας απλός τρόπος για να το μάθεις είναι να κόψεις δύο μικρά κομματάκια και να δοκιμάσεις ένα σε λάδι κι ένα σε νερό.
    Ενα απο τα δύο θα είναι οκ.

    Και φυσικά
    Πρεπει να μην μπορείς να το κοιταζεις ανετα

     Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #6 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 16:34:46 »

    Δεν ξέρω αν είναι τόσο απλό. Το βούτηγμα στο νερό το είχα δοκιμάσει παλιά όταν έφτιαχνα ντίζες με φιλιέρα. Πύρωνα το ατσαλόσυρμα και το άφηνα να κρυώσει σιγά σιγά, μετά έφτιαχνα τις βόλτες.

    Είχα δοκιμάσει να ξαναβάψω με ζέσταμα ξανά και νερό αλλά το ατσαλόσυρμα γινόταν μεν πολύ σκληρό και άκαμπτο αλλά και πολύ εύθραυστο. Θέλει γνώση και εμπειρία το βάψιμο του ατσαλιού για να πετύχεις αυτό που θέλεις.

    Τελικά προτίμησα να το αφήνω πιο μαλακό (δεν είχα ποτέ προβλήματα) παρά να ρισκάρω ένα σπάσιμο ντίζας.
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 248



    « Απάντηση #7 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 18:41:43 »

    Αναφέρει σαφώς ότι προσπαθεί να βάψει ασηματσαλο = ατσάλι νερού = 780-800 βαθμούς κελσίου-νερό-επαναφορά.
    Καταγράφηκε

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.054



    WWW
    « Απάντηση #8 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 21:56:40 »

    Γεια σας

    επειδή είμαι άσχετος με τη επεξεργασία μετάλλων , μπορείτε να μας πείτε αναλυτικά ( όσο γίνεται) τι είναι το "βάψιμο"

    σε ποια μέταλλα αναφέρεται και τι κερδίζουμε ??

    Ευχαριστώ

    Καταγράφηκε

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    HarrisPat
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 124



    « Απάντηση #9 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 22:12:22 »

    Αναφέρει σαφώς ότι προσπαθεί να βάψει ασηματσαλο = ατσάλι νερού = 780-800 βαθμούς κελσίου-νερό-επαναφορά.
    HuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuh?
    Καταγράφηκε

    HarrisPat
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 124



    « Απάντηση #10 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 22:28:18 »

    Γεια σας

    επειδή είμαι άσχετος με τη επεξεργασία μετάλλων , μπορείτε να μας πείτε αναλυτικά ( όσο γίνεται) τι είναι το "βάψιμο"

    σε ποια μέταλλα αναφέρεται και τι κερδίζουμε ??

    Ευχαριστώ




    Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

    Όπως είναι γνωστό ορισμένα μέταλλα και ιδιαίτερα ο χάλυβας, όταν υποβάλλεται σε θέρμανση και ακολούθως σε απότομη ψύξη (βαφή) ή σε βραδύτατη ψύξη (ανόπτηση) υφίστανται ορισμένες αλλοιώσεις δηλαδή σκλήρυνση στη πρώτη και μαλάκωμα στη δεύτερη περίπτωση.

    Η αναγέννηση μετάλλου αποβλέπει στην επαναφορά του μετάλλου στην αρχική του κατάσταση.
    Συνίσταται δε αυτή σε ανόπτηση με παρατεταμένη (επί 2 περίπου ώρες) πυράκτωση του μετάλλου λίγο παραπάνω από τους 900 βαθμούς Κελσίου και ακολούθως βραδύτατη ψύξη αυτού είτε αντίστροφα σε βαφή δηλαδή απότομη ψύξη στους 900 βαθμούς και κατόπιν ανόπτηση στους 920 βαθμούς.


    Τώρα κ. Γιάννη για το τι κερδίζουμε, αυτό μάλλον το ξέρει αυτός που θέλει να κάνει την επεξεργασία.



    Καταγράφηκε

    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.501


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #11 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 22:31:59 »

    Harrispat καλησπέρα

    Αυτό έχει να κάνει με την κρυσταλική δομή του μετάλλου;;
    Καταγράφηκε
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 248



    « Απάντηση #12 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 23:47:36 »


    Αυτό έχει να κάνει με την κρυσταλική δομή του μετάλλου;;

    Και μόνο με αυτη και την αλλαγη της κατά την θέρμανση
    Καταγράφηκε

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.501


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #13 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 23:57:30 »

    Και με τα μονοκρυσταλλικά Ευάγγελε τι γίνεται;; έχουν διαστολή, βάψιμο κτλ;;
    Καταγράφηκε
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 298


    Λαμπράκης Πάνος


    WWW
    « Απάντηση #14 στις: Τετάρτη, 7 Φεβ 2007, 01:01:29 »

    Καλησπερα,

    Αυτα ειναι,εαν ειναι να χασουμε την μπαλα να την χασουμε για τα καλα!Συγχωρεστε με εκ των προτερων που θα "πλατιασω" και θα πιασω τα θεωρητικα,αλλα καθε post για καλο..Τα μεταλλα και η σκληροτητα τους εχουν μοναδα μετρησης, οι βαθμοι της κλιμακας Rockwell δινουν ενα μετρο συγκρισης για το ποσο "σκληρο" ειναι ενα μεταλλο.Ακουγεται απλο αλλα δεν ειναι σαν την θερμοκρασια ενα πραγμα...Τα βασικα στοιχεια για να ρυθμισεις τη συμπεριφορα ενος μεταλλου ειναι η θερμοκρασια,η πιεση και ο χρονος.Πχ ποση ωρα θα θερμανεις ενα μεταλλο,στους ποσους βαθμους, και ποση ωρα μεχρι να επανερθει στη χαρακτηριστικη θερμοκρασια του.Οσο για την πιεση,μπορεις να σκληρηνεις, "βαψεις" ενα μεταλλο συμπιεζοντας το και μεταβαλλοντας τους μοριακους δεσμους του,"αφαιρωντας" τα κενα να το πω πιο απλα.Βεβαια μπορεις να τα κανεις και τα τρια παραλληλα, πιεση, θερμοκρασια και ρυθμιση του χρονου στην θερμανση ψυξη κλπ.
    Το θεμα ειναι ενα ομως, ξεφευγουμε απο τη μοντελιστικη  χρηση και μπαινουμε σε χωραφια που,εεε οσο να ναι θελει και καποιες σπουδες buck2Οι εταιρειες που θελουν μεταλλα για συγκεκριμενες χρησεις,ξερουν πανω απ'ολα τι συμπεριφορα θελουν απο το μεταλλο(μεσα απο πειραματα κλπ) ξερουν πολλα στοιχεια γι αυτο και το κυριοτερο ξερουν πως θα επιτυχουν αυτο που θελουν...
    Που θελω να καταληξω?Επειδη δεν εχουμε τις απαραιτητες γνωσεις για να εχουμε συγκεκριμενα αποτελεσματα και εννοειται οτι και καποιες φορες δεν γνωριζουμε τι μεταλλο εχουμε στα χερια μας,ενα ειναι το κολπο,πειραματισμος!Και λιγο διαβασμα δεν βλαπτει.Πλακα πλακα καποια στιγμη θα ηθελα να μαθω περισσοτερα πραγματα γυρω απο τα μεταλλα,αλλα τι να πρωτοδιαβασεις με τοσο λιγο χρονο που μενει?Πηγα μια φορα να ζεστανω ενα ασηματσαλο για να το λυγισω ευκολοτερα ο πονηρος!Το λυγισα ωραια και καλα,το εβαλα στο trainer(ηταν το σκελος προσγειωσης) και απογειωθηκα, οταν επεστρεψα και πατησα αποτομα, το ελαστικο και ακαμπτο ασηματσαλο, λυγισε σαν χαλκος και εννοειται οτι το αλαλανο συρθηκε καποια μετρα απο την μια πλευρα με ομορφα αποτελεσματα laughΔεν ηξερα δεν ρωταγα?

    Φιλε παναγιωτη ρωτα γιατι...
    ΥΓ 1 Εννοειται οτι δεν ξερω γυρω απο "βαψιμο" μεταλλων οποτε παναγιωτη δεν εχω συγκεκριμενη απαντηση να σου δωσω..
    ΥΓ 2.Το κλου της υποθεσης ποιο ειναι?Εβλεπα σε ενα φορουμ χθες καποιον που ρωτουσε πως θα τρυπησει ΚΑΡΒΙΔΙΟ!!! idiot2
    Τιποτα σε πιο μαλακο???
    Γριφος: Ποσους βαθμους Rc ειναι η λαμα του μαχαιριου για να κανουμε χαρακιρι?
    Καταγράφηκε

    160ms
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Απάντηση #15 στις: Τετάρτη, 7 Φεβ 2007, 09:02:09 »

    Mόλης έπεσε στα χέρια μου ένα βιβλίο από αυτά του πολυτεχνείου. Αν και λίγο παλιό λεει ωραία πράγματα. Εν ολίγοις λεει αυτά που είπε και ο the machinist . «Τα μέταλλα που βάφονται είναι ειδικά και πολύ συγκεκριμένα και έχουν παραχθεί για αυτό το σκοπό. Βάφονται σε φούρνους θερμοκρασίας ανάλογα με τι χρήση τους και βυθίζονται σε άλατα όπου αλλάζει η κρυσταλλικοί δομή τους»

    Ουχχ!! Αν θες να άνοιξης βαφείο μέταλλων καλό είναι το βιβλίο για εμένα δεν κάνει.
    συμπεράνω ότι θέλει και ‘’τρελό’’ εξοπλισμό για να κανείς στο ελάχιστο αυτά που χρειάζεται.

    Πάντως το έχω ακούσει από πολλούς το βάψιμο του ασηματσαλου. Δεν ξέρω αν είναι για σκλήρυνση αντί της κάμψης (άκαμπτο)  η της τριβής.(για έδρανο μονοδρομικου ρουλεμάν) . Θα το δοκιμάσω το Σαβ/Κυρ/κο. Στη θερμοκρασία που πρότεινε ο EVANGELOS.
    Καταγράφηκε
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.938


    « Απάντηση #16 στις: Τετάρτη, 7 Φεβ 2007, 09:18:02 »

    Αν και περάσαν αρκετά χρόνια της τριβής μου με το παραπάνω αντικείμενο που αφορά τις θερμικές κατεργασίες θα προσπαθήσω να κάνω μία απόπειρα να δώσω μερικούς ορισμούς.

    Βαφή, επαναφορά και ανόπτιση ονομάζουμε τις θερμικές κατεργασίες εκείνες που βελτίωνουν τα μηχανικά χαρακτηριστικά ενός μετάλλου με την βοήθεια της θερμότητας και μόνο χωρίς ωστόσο να αλλάξει η σύνθεσή του παρά μόνο η κρυσταλική δομή.
    Θεωρείται απλός και οικονομικός τρόπος βελτίωσης μηχανικών ιδιοτήτων με χρήση μόνο της θερμότητας.

    Βαφή: Αύξηση της σκλήρότητας και αντοχής της επιφανειακής φθοράς αλλά μέιωση αντοχής σε κρούση. Επιτυγχάνεται με θέρμανση με άνω των 753 β.κ και απότομη ψύξη.

    Επαναφορά : Μείωση της σκληρότητας αλλά αύξηση της αντοχής σε κρούση. Χρησιμοποιήται για να εξαφανήσουμε εσωτερικές τάσεις του μετάλλου, πχ μετά από σφυρηλάτιση εν θερμώ. Γίνεται θέρμανση και πολύ αργή ψύξη.

    Ανόπτηση : Αφού γίνει βαφή ακολουθείται εκ νέου θέρμανση και απόψυξη όχι τόσο απότομη όπως η βαφή για να έχουμε αφενός μεν σκληρότητα και να έχει ανακτηθεί (εις βαρος της σκληρότητας) μέρος της χαμένης αντοχής σε κρούσεις.

    Η τελική θερμοκρασία θέρμανσης για οποιαδήποτε θερμική κατεργασία εξαρτάται από την περιεκτικότητα του χάλυβα σε άνθρακα. Για χάλυβες με κάτω του 0,8% π(C) παραμένει σταθερή (λίγο άνω των 760 β.κ.) ενώ για χάλυβες άνω των 0,8% π(C) η θερμοκρασία ανεβαίνει αρκετά και "βγαίνει" από σχετικό διάγραμμα.

    Παράδειγμα εφαρμογής των παραπάνων αποτελεί το κοπίδι. Η συνθεσή του είναι σε όλο το σώμα η ίδια. Εντούτοις στην κόψη του παρουσιάζεται να είναι σκληρό και σπάζει (άρα βαμμένο), στο μέσον του είναι είναι αρκετά μαλακό για να απορροφά τις σφυριές χωρίς όμως να λυγίζει (άρα ανοπτημένο) και στην κεφαλή του είναι πολύ μαλακό για να κεφαλώνει (άρα έχει υποστεί επαναφορά).

    Ελπίζω να βοήθησα.
    Καταγράφηκε
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Απάντηση #17 στις: Τετάρτη, 7 Φεβ 2007, 10:02:12 »

    Τώρα κ. Γιάννη για το τι κερδίζουμε, αυτό μάλλον το ξέρει αυτός που θέλει να κάνει την επεξεργασία.




    [/quote]



    Sorry. Κάποιον ξέχασα. Θέλω να επισκευάσω (αντικαταστήσω) ένα στραβωμένο άξονα από X-CELL Heli. Στο κάτω μέρος του άξονα τον 10mm  που αρχικά έβαλα, εδράζετε το μονοδρομικο ρoυλεμαν του autorotation  και οι βελονο’ι’δης μπίλιες ‘δάγκωναν΄ τον άξονα και τον κατέστρεφαν. Ο αυθεντικός άξονας είναι σκληρός σε αυτό το σημείο και δεν έχει πρόβλημα. Αυτό θέλω να καταφέρω και εγώ. Να σκληρύνω τον άξονα. (και να γλυτωσω την αγορα τού αυθεντικού)


    Νικόλα. Πολύ χρήσιμα αυτά που έγραψες.Tο παράδειγμα με το κοπίδι είναι εξαιρετικό.!

    Σας ευχαριστώ.
    « Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 7 Φεβ 2007, 15:40:35 από panelpni » Καταγράφηκε
    sfyris
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.031


    WWW
    « Απάντηση #18 στις: Τετάρτη, 7 Φεβ 2007, 20:17:08 »

    Καρβίδιο.....χάλασα 2 τρυπανάκια κοβαλτίου και τελικά το τρύπησα και άτσαλα...σαν μαργαριτάρι έγινε  buck2
    Καταγράφηκε

    Έχεις σκεφτεί ποτέ οτι δεν προσέλαβα τον γιο, τον αδερφό, τον ξάδερφο, το φίλο σου στην επιχείρησή μου επειδή εσύ κάνεις πλούσιο το κάθε κινεζάκι;
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 248



    « Απάντηση #19 στις: Τετάρτη, 7 Φεβ 2007, 20:31:24 »

    Καρβίδιο.....χάλασα 2 τρυπανάκια κοβαλτίου και τελικά το τρύπησα και άτσαλα...σαν μαργαριτάρι έγινε  buck2


    Αυτό και εάν είναι παγκόσμια πρώτη...


    Sorry. Κάποιον ξέχασα. Θέλω να επισκευάσω (αντικαταστήσω) ένα στραβωμένο άξονα από X-CELL Heli. Στο κάτω μέρος του άξονα τον 10mm  που αρχικά έβαλα, εδράζετε το μονοδρομικο ρoυλεμαν του autorotation  και οι βελονο’ι’δης μπίλιες ‘δάγκωναν΄ τον άξονα και τον κατέστρεφαν. Ο αυθεντικός άξονας είναι σκληρός σε αυτό το σημείο και δεν έχει πρόβλημα. Αυτό θέλω να καταφέρω και εγώ. Να σκληρύνω τον άξονα. (και να γλυτωσω την αγορα τού αυθεντικού)


    Σας ευχαριστώ.


    Στα καταστήματα ρουλεμάν υπάρχει άξονας βαμμένος επαγωγικά και ρεκτιφιαρισμένος για τέτοιες δουλειές. Πάρε ένα μέτρο και μην μπλεκεις.
    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 8 Φεβ 2007, 11:40:13 από Γιάννης Παξιμαδάκης » Καταγράφηκε

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Απάντηση #20 στις: Πέμπτη, 8 Φεβ 2007, 10:52:02 »

    Τέλεια!  Έφυγα για Σπύρου Πάτσι.
    Καταγράφηκε
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 298


    Λαμπράκης Πάνος


    WWW
    « Απάντηση #21 στις: Πέμπτη, 8 Φεβ 2007, 14:37:07 »

    Καρβίδιο.....χάλασα 2 τρυπανάκια κοβαλτίου και τελικά το τρύπησα και άτσαλα...σαν μαργαριτάρι έγινε  buck2

    Sfyris,Τρυπησες καρβιδιο? buck2Εισαι σιγουρος οτι αυτο που τρυπουσες ηταν καρβιδιο???
    Καταγράφηκε

    160ms
    sfyris
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.031


    WWW
    « Απάντηση #22 στις: Πέμπτη, 8 Φεβ 2007, 18:18:35 »

    Παιδιά μη με παρεξηγείτε, εδώ που ζω πολλά σκαρφίστικα για να τα βγάλω πέρα που για όσους ζουν σε πόλεις φαίνονται απίστευτα devil. Δεν το κάνω επίτειδες, είναι θέμα επιβίωσης. angel Γιαυτό θα παρακαλούσα να μην υπάρχει ειρωνία, εγώ σας ακούω με την πρέπουσα σοβαρότητα.
    Καταγράφηκε

    Έχεις σκεφτεί ποτέ οτι δεν προσέλαβα τον γιο, τον αδερφό, τον ξάδερφο, το φίλο σου στην επιχείρησή μου επειδή εσύ κάνεις πλούσιο το κάθε κινεζάκι;
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 248



    « Απάντηση #23 στις: Πέμπτη, 8 Φεβ 2007, 18:45:32 »

    Φωτογραφία θέλουμε.  Θα σκάσω αν δεν το δω.
    Καταγράφηκε

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    sfyris
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.031


    WWW
    « Απάντηση #24 στις: Πέμπτη, 8 Φεβ 2007, 18:58:07 »

    Λυπάμαι Βαγγέλη αλλά εκεί που είναι είναι αδύνατο. Αλλά θα προσπαθήσω να το ξανακάνω και θα σου βάλω και φωτό. Μέχρι τοτε ..... μην μου σκάσεις. buck2
    Καταγράφηκε

    Έχεις σκεφτεί ποτέ οτι δεν προσέλαβα τον γιο, τον αδερφό, τον ξάδερφο, το φίλο σου στην επιχείρησή μου επειδή εσύ κάνεις πλούσιο το κάθε κινεζάκι;
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.501


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #25 στις: Πέμπτη, 8 Φεβ 2007, 21:30:46 »

    Πές μας τώρα ότι το τρύπησες με δράπανο χεριού!! laugh αστειεύομαι έτσι;;
    Καταγράφηκε
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 298


    Λαμπράκης Πάνος


    WWW
    « Απάντηση #26 στις: Παρασκευή, 9 Φεβ 2007, 01:07:53 »

    Φιλε sfyris,

    Δεν ηταν ειρωνικο το υφος μου.. WinkΑπλα μου φαινεται περιεργο.Το καρβιδιο θεωρειται και ειναι απο τα σκληροτερα υλικα στη γη.Μετα το πιο σκληρο ειναι το διαμαντι.Φυσικα και μπορει να τρυπηθει το καρβιδιο αλλα θελει ειδικη τεχνικη και υλικα...
    Συνηθως πιστευω τους ανθρωπους,σκεφτομαι οτι "για να το λενε ετσι,ετσι μαλλον ειναι".Να ξερεις παντως οτι δεν παρεξηγουμαστε WinkΕγω οταν ειναι ν'ασχοληθω με υλικα δυσκολα στην κατεργασια,βγαζω σπυρια!Τα τρυπανια καρβιδιου ειναι πανακριβα σε σχεση με τα απλα και τα κοβαλτιου.Ενα τρυπανι 7mm κοστιζει 7€,αλλά τρυπουσα τις προαλλες ατσαλι κατεργασιας και εκτος απο το feed το οποιο ηταν σαφως πιο αργο,το τρυπουσε σαν αλουμινιο!Δεν θα ηθελα να μπω στην διαδικασια να ακονισω(λες και ακονιζεται με την πετρα που εχει ο τροχος) κοπτικο καρβιδιου,ποσο μαλλον να το τρυπησω.Το μονο που μπορω να κανω με ενα χαλασμενο τρυπανι καρβιδιου ειναι να το πεταξω! laugh
    Φανταζεστε βλημα με μυτη καρβιδιου? idiot2

    Αυτα...
    Καταγράφηκε

    160ms
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Απάντηση #27 στις: Παρασκευή, 9 Φεβ 2007, 09:01:02 »

    Χα....Χα.....Εδω την πάτησες φίλε  The machinist. Το καρβίδιο δεν κάνει για κρούση. Θα γίνει κομματάκια εάν χτυπηθεί,  Grin
     
     Εκπληξη Εκπληξη Εκπληξη Ωχ! Η αυτο είναι το ζητουμενο? devil devil


    Τελικά βρήκα ασηματσαλο 10αρι εξωτερικά βαμμένο και έκανα τη δουλεία μου. Θέλει λίγο τρόχισμα να φύγει η βαφή εκεί όπου είναι να τρυπηθεί-επεξεργαστή και τρυπάει σα βούτυρο με κοβαλτιουχο τρυπανακι.
    Καταγράφηκε
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 298


    Λαμπράκης Πάνος


    WWW
    « Απάντηση #28 στις: Παρασκευή, 9 Φεβ 2007, 12:09:11 »

    Φιλε Παναγιωτη,

    Εχεις δικιο για την κρουση!Παντως εγω δεν θα ηθελα να μου ριξουν με τετοιο βλημα laugh laugh
    Παναγιωτη ο αξονας που βρηκες ειναι ευθυς ή πηγαινει δεξια και αριστερα?

    See you laser..
    Πανος
    Καταγράφηκε

    160ms
    mrkaza
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.113


    « Απάντηση #29 στις: Παρασκευή, 9 Φεβ 2007, 12:12:49 »


    Εχεις δικιο για την κρουση!Παντως εγω δεν θα ηθελα να μου ριξουν με τετοιο βλημα laugh laugh

    Δηλαδή με τι βλήμα θα ήθελες ?  devil
    Καταγράφηκε

    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Απάντηση #30 στις: Παρασκευή, 9 Φεβ 2007, 12:27:54 »

    Είμαι τυχερός η βέργα ήταν αποθηκευμένη στο πάτωμα και παρέμεινε ίσια.
    Καταγράφηκε
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 298


    Λαμπράκης Πάνος


    WWW
    « Απάντηση #31 στις: Παρασκευή, 9 Φεβ 2007, 16:51:15 »

    Παναγιωτη,

    Καλη φαση με την βεργα.Για να την ψαξω λιγο τη δουλεια...
    Φιλε mrkaza,απλο μολυβακι θα την εκανε την δουλεια του... Wink

    later..
    Καταγράφηκε

    160ms
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.501


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #32 στις: Παρασκευή, 9 Φεβ 2007, 22:14:55 »

    Καλησπέρα στους Μηχανοπατέντες του forum.

    Για να δούμε τι ξέρω και εγώ για το θέμα.
    Θα φέρω το παράδειγμα με το κοπίδι,η αρχή και το τέλος.

    Αφού έχουμε δώσει την μορφή με σφυρηλάτηση πρέπει να το πυρώσουμε ολόκληρο και στη συνέχεια να το ρίξουμε σε κουτί με ασβεστόσκονη ή στάχτη ή άλλη δυσθερμαγωγό σκόνη,ώστε να κρυώση σιγά-σιγά.
    Αυτή η διαδικασία ονομάζεται ανόπτηση (ξεπύρωμα) και γίνεται για να επανέλθη το ατσάλι εσωτερικά στην φυσιολογική
    του κατάσταση.
    Έπειτα τροχίζουμε ή λιμάρουμε το κοπίδι στην γωνία του και ακολουθεί η βαφή (σκλήρυνση) της κόψης.Για να γίνει αυτό
    πυρώνουμε την μύτη ώσπου να πάρει βυσινί προς το κόκκινο χρώμα.Στη συνέχεια το βουτάμε σε δοχείο με νερό κατακόρυφα και το κινούμε με τρόπο, έτσι ώστε στο νερό να σχηματίζουμε το νούμερο 8.Αυτό το κάνουμε για να αλλάζει συνεχώς θέση το κοπίδι και κρυώνει πιο γρήγορα.
    Μετά την ψύξη πρέπει να του κάνουμε επαναφορά,έτσι ώστε να χάσει λίγη σληράδα, γιατί άν μείνει έτσι υπάρχει μεγάλη σκληρότητα και σπάει εύκολα.
    Η επαναφορά γίνεται με δύο τρόπους α) κρυώνουμε το κοπίδι και το αφήνουμε πάνω σε σιδερένια πλάκα πάχους 15μμ
    πλάτους 60μμ και μήκους 200μμ.Πυρώνουμε την πλάκα μέχρι να πάρει σκούρο κόκκινο χρώμα.Έν το μεταξύ έχουμε
    γυαλίσει την μύτη του κοπιδιού με σμυριδόπανο.Το κρύο λοιπόν κοπίδι θα αποροφήση την θερμότητα και θα αρχίσει
    η γυαλισμένη επιφάνεια να παίρνει χρώμα.Τους χρωματισμούς αυτούς που οφείλονται στην οξείδωση της επιφάνειας, τους
    ονομάζουμε χρωμαρισμούς επαναφοράς.Το πρώτο χρώμα που θα δούμε να παίρνει είναι το ξανθό(σαν άχυρο) και όσο
    περισσότερο απορροφά θερμότητα,τόσο θα σκουραίνει.Όταν το χρώμα φτάσει μεταξύ μπλέ και μελιτζανί τότε το ρίχνουμε στο νερό.
    β) Τρόπος λοιπόν ζεσταίνουμε το κοπίδι και  βουτάμε την μύτη του σε δοχείο με νερό.Το νερό μόλις έρθει σε επαφή με το πυρωμένο ατσάλι αρχίζει να βράζει γύρω απο την κόψη του κοπιδιού και το κρατάμε μέχρι να κρυώση η μύτη.Μόλις δούμε ότι σταμάτησε να βγάζει φυσαλίδες τραβάμε γρήγορα το κοπίδι και τρύβουμε σύντομα την μύτη με σμυριδόχαρτο.Αυτό γίνεται για να καθαρίσει και να δούμε τους χρωματισμούς επαναφοράς.Μόλις δούμε το μελιτζανί προς μπλέ το κρυώνουμε ολόκληρο μέσα στο νερό.

    Παραθέτω και τους βαθμούς με τα χρώματα ενδεικτικά.

    -κίτρινος βαθύς...................220C
    -χρυσοκίτρινος....................245C
    -ερυθροκαστανός................265C
    -κόκκινος............................275
    -γαλανός ανοιχτός................290
    -γαλανός βαθύς...................310
    -γκρί..................................325
    -ελαφρά κόκκινος.................500
    -σκοτεινός κόκκινος...............700
    -κόκκινος κερασί...................800
    -κόκκινος ανοιχτός................1000
    -πορτοκαλί..........................1100
    -κίτρινος σκοτεινός................1150
    -κίτρινος ανοιχτός..................1200
    -ισχυρά λευκός......................1350
    -λαμπρός λευκός....................1500
    Καταγράφηκε
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Απάντηση #33 στις: Δευτέρα, 12 Φεβ 2007, 11:20:15 »

    Παιδιά τι να πω!!! Το μπράβο είναι λίγο. Νομίζω ότι ξεπεράσαμε κατά πολύ της
    προσδοκίες κάποιου ο οποίος μας διαβάζει και θέλει να μάθει ένα δυο πραγματάκια για να προχώρηση στη μοντελιστική εργασία του. Προσωπικά  εκτυπώνω το θέμα και το βάζω στο ντοσιέ  Επεξεργασία μετάλλων - Το βάψιμο
    για να παίρνω πληροφορίες όταν θέλω να κάνω παρόμοια δουλεία.

     
    Dim sofos τι έκανες το ΣΚ? Άφησες της πτήσης και έβαφες μέταλλα  για να  μας το μεταφέρεις στο φόρουμ?


    Εύγε!
    Καταγράφηκε
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Απάντηση #34 στις: Δευτέρα, 12 Φεβ 2007, 12:20:52 »

    Πάνο, ξέρεις ποιος έχει μικρά βιντια για μανέλες τόρνου. Θέλω τα πολύ-πολύ μικρά με την τρυπά στη μέση και δεν τα βρίσκω. 
    Καταγράφηκε
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 298


    Λαμπράκης Πάνος


    WWW
    « Απάντηση #35 στις: Δευτέρα, 12 Φεβ 2007, 21:21:21 »

    Παναγιωτη,

    Δες την απαντηση στο πεδιο για τα μηχανουργικα.Μη μπερδευουμε τα θεματα! Wink
    Καταγράφηκε

    160ms
    fotis400
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 296



    « Απάντηση #36 στις: Δευτέρα, 12 Φεβ 2007, 22:06:50 »

    Αλλή μία ερώτηση:

    Το θέμα του βαψίματος το έχω ξανακούσει.... Θυμάμαι όμως να το έχω κάνει μόνο σε σίδηρο. Παρ' όλα αυτά έχω παρατηρήσει ίδια φαινόμενα και στον χαλκό, ενώ νόμιζα ότι δεν γίνεται σε αυτό το υλικό.

    Γενικά μπορεί κάποιος να με ενημερώσει τι γίνεται με τα υλικά? Ισχύουν αυτά σε όλα τα υλικά? δεν αλλάζει τίποτα? Θερμοκρασίες? Τι ακριβώς γίνεται Huh Huh
    Καταγράφηκε
    melograno
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 54


    « Απάντηση #37 στις: Κυριακή, 15 Απρ 2007, 17:30:48 »

    παιδια τις πατεντας σας χαιρετω.λιγα πραγματα γνωριζω για τα μεταλλα και τις βαφες.εμεις (χρυσοχοοι) στο υγρο που σβυνουμε το μεταλλο ετσι ωστε μετα το πυρωμα να μπορουμε να το σφιρυλατισουμε χωρις να σπασει ειναι το οινοπνευμα(μπλε).η επαναφορα γινετε απαλα και σιγα χωρις να το σκληρενη.αυτο το κανουμε οταν θελουμε να δουλεψουμε ενα μεταλλο πολλες φορες χωρις να σπαει









    Καταγράφηκε
    Loukis35
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 60


    « Απάντηση #38 στις: Παρασκευή, 12 Μάρ 2021, 13:18:36 »

    Πώς μπορώ να βάψω σκουριασμένη εξάτμιση?

    Αρχικά τρίψιμο με συρματόβουρτα να φύγουν τα πολλά.

    Μετά πέρασμα με μετατροπέα σκουριάς για ότι έχει απομείνει.

    Μετά πέρασμα με σπρέι υψηλών θερμοκρασιών? Θα αντέξει και δεν θα ξεφλουδίσει? Ή μήπως χρειαστεί και αστάρι πρώτα?
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστές: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Θέμα: Επεξεργασία μετάλλων - Το βάψιμο
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.055 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.