Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.513 Messages dans 12.388 Fils de discussion par 6.239 Membres / Dernier membre: Νικ.
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 14:26:11

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Rechercher:     avancée
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 14:26:11

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
    Matières récentes
    [Aujourd'hui à 14:21]

    [Hier à 16:04]

    par geoli
    [Hier à 15:43]

    [Hier à 14:48]

    [Jeudi, 16 Mai 2024, 11:35:02]

    [Dimanche, 12 Mai 2024, 14:53:18]

    [Samedi, 11 Mai 2024, 20:08:18]

    [Vendredi, 10 Mai 2024, 23:15:04]

    [Vendredi, 10 Mai 2024, 17:13:22]

    [Jeudi, 9 Mai 2024, 15:30:01]

    [Lundi, 6 Mai 2024, 01:30:30]

    [Dimanche, 5 Mai 2024, 14:26:40]

    [Vendredi, 3 Mai 2024, 20:02:54]

    [Mercredi, 1 Mai 2024, 09:15:28]

    [Vendredi, 26 Avril 2024, 12:30:31]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Membres
    Total des membres: 6239
    Dernier: Νικ.
    Stats
    Total des messages: 304513
    Total des fils de discussion: 12388
    En ligne aujourd'hui: 116
    Jamais en ligne: 959
    (Dimanche, 18 Oct. 2020, 16:30:52)
    Membres en ligne
    Membres: 3
    Invités: 27
    Total: 30
    Choix de thème

    Pages: 1 [2] 3  Toutes     Bas de page
    Imprimer
    Auteur Fil de discussion: Επεξεργασία μετάλλων - Το βάψιμο  (Lu 26905 fois)
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Répondre #15 le: Mercredi, 7 Fιvr. 2007, 09:02:09 »

    Mόλης έπεσε στα χέρια μου ένα βιβλίο από αυτά του πολυτεχνείου. Αν και λίγο παλιό λεει ωραία πράγματα. Εν ολίγοις λεει αυτά που είπε και ο the machinist . «Τα μέταλλα που βάφονται είναι ειδικά και πολύ συγκεκριμένα και έχουν παραχθεί για αυτό το σκοπό. Βάφονται σε φούρνους θερμοκρασίας ανάλογα με τι χρήση τους και βυθίζονται σε άλατα όπου αλλάζει η κρυσταλλικοί δομή τους»

    Ουχχ!! Αν θες να άνοιξης βαφείο μέταλλων καλό είναι το βιβλίο για εμένα δεν κάνει.
    συμπεράνω ότι θέλει και ‘’τρελό’’ εξοπλισμό για να κανείς στο ελάχιστο αυτά που χρειάζεται.

    Πάντως το έχω ακούσει από πολλούς το βάψιμο του ασηματσαλου. Δεν ξέρω αν είναι για σκλήρυνση αντί της κάμψης (άκαμπτο)  η της τριβής.(για έδρανο μονοδρομικου ρουλεμάν) . Θα το δοκιμάσω το Σαβ/Κυρ/κο. Στη θερμοκρασία που πρότεινε ο EVANGELOS.
    Journalisée
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.938


    « Répondre #16 le: Mercredi, 7 Fιvr. 2007, 09:18:02 »

    Αν και περάσαν αρκετά χρόνια της τριβής μου με το παραπάνω αντικείμενο που αφορά τις θερμικές κατεργασίες θα προσπαθήσω να κάνω μία απόπειρα να δώσω μερικούς ορισμούς.

    Βαφή, επαναφορά και ανόπτιση ονομάζουμε τις θερμικές κατεργασίες εκείνες που βελτίωνουν τα μηχανικά χαρακτηριστικά ενός μετάλλου με την βοήθεια της θερμότητας και μόνο χωρίς ωστόσο να αλλάξει η σύνθεσή του παρά μόνο η κρυσταλική δομή.
    Θεωρείται απλός και οικονομικός τρόπος βελτίωσης μηχανικών ιδιοτήτων με χρήση μόνο της θερμότητας.

    Βαφή: Αύξηση της σκλήρότητας και αντοχής της επιφανειακής φθοράς αλλά μέιωση αντοχής σε κρούση. Επιτυγχάνεται με θέρμανση με άνω των 753 β.κ και απότομη ψύξη.

    Επαναφορά : Μείωση της σκληρότητας αλλά αύξηση της αντοχής σε κρούση. Χρησιμοποιήται για να εξαφανήσουμε εσωτερικές τάσεις του μετάλλου, πχ μετά από σφυρηλάτιση εν θερμώ. Γίνεται θέρμανση και πολύ αργή ψύξη.

    Ανόπτηση : Αφού γίνει βαφή ακολουθείται εκ νέου θέρμανση και απόψυξη όχι τόσο απότομη όπως η βαφή για να έχουμε αφενός μεν σκληρότητα και να έχει ανακτηθεί (εις βαρος της σκληρότητας) μέρος της χαμένης αντοχής σε κρούσεις.

    Η τελική θερμοκρασία θέρμανσης για οποιαδήποτε θερμική κατεργασία εξαρτάται από την περιεκτικότητα του χάλυβα σε άνθρακα. Για χάλυβες με κάτω του 0,8% π(C) παραμένει σταθερή (λίγο άνω των 760 β.κ.) ενώ για χάλυβες άνω των 0,8% π(C) η θερμοκρασία ανεβαίνει αρκετά και "βγαίνει" από σχετικό διάγραμμα.

    Παράδειγμα εφαρμογής των παραπάνων αποτελεί το κοπίδι. Η συνθεσή του είναι σε όλο το σώμα η ίδια. Εντούτοις στην κόψη του παρουσιάζεται να είναι σκληρό και σπάζει (άρα βαμμένο), στο μέσον του είναι είναι αρκετά μαλακό για να απορροφά τις σφυριές χωρίς όμως να λυγίζει (άρα ανοπτημένο) και στην κεφαλή του είναι πολύ μαλακό για να κεφαλώνει (άρα έχει υποστεί επαναφορά).

    Ελπίζω να βοήθησα.
    Journalisée
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Répondre #17 le: Mercredi, 7 Fιvr. 2007, 10:02:12 »

    Τώρα κ. Γιάννη για το τι κερδίζουμε, αυτό μάλλον το ξέρει αυτός που θέλει να κάνει την επεξεργασία.




    [/quote]



    Sorry. Κάποιον ξέχασα. Θέλω να επισκευάσω (αντικαταστήσω) ένα στραβωμένο άξονα από X-CELL Heli. Στο κάτω μέρος του άξονα τον 10mm  που αρχικά έβαλα, εδράζετε το μονοδρομικο ρoυλεμαν του autorotation  και οι βελονο’ι’δης μπίλιες ‘δάγκωναν΄ τον άξονα και τον κατέστρεφαν. Ο αυθεντικός άξονας είναι σκληρός σε αυτό το σημείο και δεν έχει πρόβλημα. Αυτό θέλω να καταφέρω και εγώ. Να σκληρύνω τον άξονα. (και να γλυτωσω την αγορα τού αυθεντικού)


    Νικόλα. Πολύ χρήσιμα αυτά που έγραψες.Tο παράδειγμα με το κοπίδι είναι εξαιρετικό.!

    Σας ευχαριστώ.
    « Dernière édition: Mercredi, 7 Fιvr. 2007, 15:40:35 par panelpni » Journalisée
    sfyris
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 2.031


    WWW
    « Répondre #18 le: Mercredi, 7 Fιvr. 2007, 20:17:08 »

    Καρβίδιο.....χάλασα 2 τρυπανάκια κοβαλτίου και τελικά το τρύπησα και άτσαλα...σαν μαργαριτάρι έγινε  buck2
    Journalisée

    Έχεις σκεφτεί ποτέ οτι δεν προσέλαβα τον γιο, τον αδερφό, τον ξάδερφο, το φίλο σου στην επιχείρησή μου επειδή εσύ κάνεις πλούσιο το κάθε κινεζάκι;
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 251



    « Répondre #19 le: Mercredi, 7 Fιvr. 2007, 20:31:24 »

    Καρβίδιο.....χάλασα 2 τρυπανάκια κοβαλτίου και τελικά το τρύπησα και άτσαλα...σαν μαργαριτάρι έγινε  buck2


    Αυτό και εάν είναι παγκόσμια πρώτη...


    Sorry. Κάποιον ξέχασα. Θέλω να επισκευάσω (αντικαταστήσω) ένα στραβωμένο άξονα από X-CELL Heli. Στο κάτω μέρος του άξονα τον 10mm  που αρχικά έβαλα, εδράζετε το μονοδρομικο ρoυλεμαν του autorotation  και οι βελονο’ι’δης μπίλιες ‘δάγκωναν΄ τον άξονα και τον κατέστρεφαν. Ο αυθεντικός άξονας είναι σκληρός σε αυτό το σημείο και δεν έχει πρόβλημα. Αυτό θέλω να καταφέρω και εγώ. Να σκληρύνω τον άξονα. (και να γλυτωσω την αγορα τού αυθεντικού)


    Σας ευχαριστώ.


    Στα καταστήματα ρουλεμάν υπάρχει άξονας βαμμένος επαγωγικά και ρεκτιφιαρισμένος για τέτοιες δουλειές. Πάρε ένα μέτρο και μην μπλεκεις.
    « Dernière édition: Jeudi, 8 Fιvr. 2007, 11:40:13 par Γιάννης Παξιμαδάκης » Journalisée

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Répondre #20 le: Jeudi, 8 Fιvr. 2007, 10:52:02 »

    Τέλεια!  Έφυγα για Σπύρου Πάτσι.
    Journalisée
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 299


    Λαμπράκης Πάνος


    « Répondre #21 le: Jeudi, 8 Fιvr. 2007, 14:37:07 »

    Καρβίδιο.....χάλασα 2 τρυπανάκια κοβαλτίου και τελικά το τρύπησα και άτσαλα...σαν μαργαριτάρι έγινε  buck2

    Sfyris,Τρυπησες καρβιδιο? buck2Εισαι σιγουρος οτι αυτο που τρυπουσες ηταν καρβιδιο???
    Journalisée

    Αίεν Υψικρατείν
    sfyris
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 2.031


    WWW
    « Répondre #22 le: Jeudi, 8 Fιvr. 2007, 18:18:35 »

    Παιδιά μη με παρεξηγείτε, εδώ που ζω πολλά σκαρφίστικα για να τα βγάλω πέρα που για όσους ζουν σε πόλεις φαίνονται απίστευτα devil. Δεν το κάνω επίτειδες, είναι θέμα επιβίωσης. angel Γιαυτό θα παρακαλούσα να μην υπάρχει ειρωνία, εγώ σας ακούω με την πρέπουσα σοβαρότητα.
    Journalisée

    Έχεις σκεφτεί ποτέ οτι δεν προσέλαβα τον γιο, τον αδερφό, τον ξάδερφο, το φίλο σου στην επιχείρησή μου επειδή εσύ κάνεις πλούσιο το κάθε κινεζάκι;
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 251



    « Répondre #23 le: Jeudi, 8 Fιvr. 2007, 18:45:32 »

    Φωτογραφία θέλουμε.  Θα σκάσω αν δεν το δω.
    Journalisée

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    sfyris
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 2.031


    WWW
    « Répondre #24 le: Jeudi, 8 Fιvr. 2007, 18:58:07 »

    Λυπάμαι Βαγγέλη αλλά εκεί που είναι είναι αδύνατο. Αλλά θα προσπαθήσω να το ξανακάνω και θα σου βάλω και φωτό. Μέχρι τοτε ..... μην μου σκάσεις. buck2
    Journalisée

    Έχεις σκεφτεί ποτέ οτι δεν προσέλαβα τον γιο, τον αδερφό, τον ξάδερφο, το φίλο σου στην επιχείρησή μου επειδή εσύ κάνεις πλούσιο το κάθε κινεζάκι;
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Répondre #25 le: Jeudi, 8 Fιvr. 2007, 21:30:46 »

    Πές μας τώρα ότι το τρύπησες με δράπανο χεριού!! laugh αστειεύομαι έτσι;;
    Journalisée
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 299


    Λαμπράκης Πάνος


    « Répondre #26 le: Vendredi, 9 Fιvr. 2007, 01:07:53 »

    Φιλε sfyris,

    Δεν ηταν ειρωνικο το υφος μου.. WinkΑπλα μου φαινεται περιεργο.Το καρβιδιο θεωρειται και ειναι απο τα σκληροτερα υλικα στη γη.Μετα το πιο σκληρο ειναι το διαμαντι.Φυσικα και μπορει να τρυπηθει το καρβιδιο αλλα θελει ειδικη τεχνικη και υλικα...
    Συνηθως πιστευω τους ανθρωπους,σκεφτομαι οτι "για να το λενε ετσι,ετσι μαλλον ειναι".Να ξερεις παντως οτι δεν παρεξηγουμαστε WinkΕγω οταν ειναι ν'ασχοληθω με υλικα δυσκολα στην κατεργασια,βγαζω σπυρια!Τα τρυπανια καρβιδιου ειναι πανακριβα σε σχεση με τα απλα και τα κοβαλτιου.Ενα τρυπανι 7mm κοστιζει 7€,αλλά τρυπουσα τις προαλλες ατσαλι κατεργασιας και εκτος απο το feed το οποιο ηταν σαφως πιο αργο,το τρυπουσε σαν αλουμινιο!Δεν θα ηθελα να μπω στην διαδικασια να ακονισω(λες και ακονιζεται με την πετρα που εχει ο τροχος) κοπτικο καρβιδιου,ποσο μαλλον να το τρυπησω.Το μονο που μπορω να κανω με ενα χαλασμενο τρυπανι καρβιδιου ειναι να το πεταξω! laugh
    Φανταζεστε βλημα με μυτη καρβιδιου? idiot2

    Αυτα...
    Journalisée

    Αίεν Υψικρατείν
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 311

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Répondre #27 le: Vendredi, 9 Fιvr. 2007, 09:01:02 »

    Χα....Χα.....Εδω την πάτησες φίλε  The machinist. Το καρβίδιο δεν κάνει για κρούση. Θα γίνει κομματάκια εάν χτυπηθεί,  Grin
     
     Εκπληξη Εκπληξη Εκπληξη Ωχ! Η αυτο είναι το ζητουμενο? devil devil


    Τελικά βρήκα ασηματσαλο 10αρι εξωτερικά βαμμένο και έκανα τη δουλεία μου. Θέλει λίγο τρόχισμα να φύγει η βαφή εκεί όπου είναι να τρυπηθεί-επεξεργαστή και τρυπάει σα βούτυρο με κοβαλτιουχο τρυπανακι.
    Journalisée
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 299


    Λαμπράκης Πάνος


    « Répondre #28 le: Vendredi, 9 Fιvr. 2007, 12:09:11 »

    Φιλε Παναγιωτη,

    Εχεις δικιο για την κρουση!Παντως εγω δεν θα ηθελα να μου ριξουν με τετοιο βλημα laugh laugh
    Παναγιωτη ο αξονας που βρηκες ειναι ευθυς ή πηγαινει δεξια και αριστερα?

    See you laser..
    Πανος
    Journalisée

    Αίεν Υψικρατείν
    mrkaza
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.113


    « Répondre #29 le: Vendredi, 9 Fιvr. 2007, 12:12:49 »


    Εχεις δικιο για την κρουση!Παντως εγω δεν θα ηθελα να μου ριξουν με τετοιο βλημα laugh laugh

    Δηλαδή με τι βλήμα θα ήθελες ?  devil
    Journalisée

    Pages: 1 [2] 3  Toutes     Haut de page
    Imprimer
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Modérateurs: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Fil de discussion: Επεξεργασία μετάλλων - Το βάψιμο
    Aller à:  

    Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
    Page générée en 0.022 secondes avec 25 requêtes.