Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.513 μηνύματα σε 12.388 θέματα από 6.239 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Νικ.
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 18 Μάι 2024, 15:01:17

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 18 Μάι 2024, 15:01:17

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 14:21]

    από dominicm
    [Χθες στις 16:04]

    από geoli
    [Χθες στις 15:43]

    από SV 1 BTA
    [Χθες στις 14:48]

    από sakis art
    [Πέμπτη, 16 Μάι 2024, 11:35:02]

    από dominicm
    [Κυριακή, 12 Μάι 2024, 14:53:18]

    από Aris M.
    [Σάββατο, 11 Μάι 2024, 20:08:18]

    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 23:15:04]

    από SV 1 BTA
    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 17:13:22]

    από dominicm
    [Πέμπτη, 9 Μάι 2024, 15:30:01]

    από dominicm
    [Δευτέρα, 6 Μάι 2024, 01:30:30]

    από Markhelis
    [Κυριακή, 5 Μάι 2024, 14:26:40]

    από Demetre
    [Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 20:02:54]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 1 Μάι 2024, 09:15:28]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6239
    Τελευταίο: Νικ.
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304513
    Σύνολο θεμάτων: 12388
    Online σήμερα: 116
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 20
    Συνολικά: 21
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Τι μπορει να μας πει το XFLR5  (Αναγνώστηκε 2368 φορές)
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « στις: Τετάρτη, 13 Ιούλ 2022, 08:10:03 »

                Καλές δροσιές. (Στα βουνά, ίσως να είναι καλύτερα;)

                   Λοιπόν το 3.2μ ηλ.ανεμοπτερο που την κατασκευή του παρουσίασα πριν κάτι μήνες , πετάει ωραία.
                  Επόμενη κατασκευή, λέω να είναι ένα 3.70μ.

                 Για να βρεθεί ο καλύτερος συνδυασμός αεροτομών, γωνιών, βάρους, … δούλεψε το ελεύθερο πρόγραμμα  XFLR5 (την τελευταία έκδοση  6.57, που τη κατέβασα από εδώ :https://sourceforge.net/projects/xflr5/files/)

                Το πρόγραμμα αυτό, έχει μεγάλη υποστήριξη και ένα tutorial 15 μικρών μαθημάτων, που συνιστώ.( δεν κρατάνε πάνω από 15 λεπτά το καθένα και από τα πρώτα αρχίζεις και δουλεύεις το πρόγραμμα)

                Μετα την εύκολη εγκατάσταση, πατάς:
             File –  Insert Project  -   το αρχειο rar (320+370) που επισυναπτω κατω απ το διάγραμμα – Open – Module - wing and plane design              
              Θα σας δείξει τότε τα παρακάτω διαγράμματα, που συγκρίνουν τις επιδόσεις του 320 (που πετάει τώρα) , με το 370 που θα φτιαχτεί το χειμώνα, για τον Πανελλήνιο.

               Τι σημαντικές πληροφορίες μας δίνουν αυτά τα διαγράμματα:
                     Το πρώτο ( Cm / AoA) μας λέει πως το αεροπλάνο μας ( το 320) αν του βάλουμε  
            το Κ.Β στα 95mm ,τη  γωνία χορδής φτερού προς άτρακτο 1.2  και τη γωνία οριζόντιου πηδάλιου προς άτρακτο ( -0,8) , τότε  θα πετάει με γωνία 2.3 ΑοΑ.
               Ενω το 370 θα παεταει με 1.7 γωνια προσβολής.



                                


    * Cm.png (22.48 KB, 833x730 - εμφανίστηκε 342 φορές.)
    * 320+370.rar (72.21 KB - έγινε λήψη 48 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 13 Ιούλ 2022, 09:07:23 από Γιάννης Παξιμαδάκης » Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 13 Ιούλ 2022, 08:11:50 »



                     Το δεύτερο διάγραμμα μας λέει με ποια ταχύτητα πετά το κάθε ένα από τα δυο ανεμόπτερα και ποια θα είναι η ταχύτητά του, αν αλλάξουμε τη γωνία προσβολής (ΑοΑ).


    * V.png (15.41 KB, 833x730 - εμφανίστηκε 345 φορές.)
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #2 στις: Τετάρτη, 13 Ιούλ 2022, 08:14:03 »



                  Εδώ βλέπουμε πόση απόσταση διανύει για κάθε ένα μέτρο ύψους που χάνει και  Με ποια γωνία πάει πιο μακριά.


    * Cl-cd.png (17.04 KB, 833x730 - εμφανίστηκε 336 φορές.)
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #3 στις: Τετάρτη, 13 Ιούλ 2022, 08:17:27 »


                      Και εδώ, με ποια γωνία(ΑοΑ) θα έχει τη πιο αργή πτώση.
     Φυσικά θα βρείτε και πολλά άλλα στο προγραμμα, αλλά μάλλον μικρότερης σημασίας.


    * Vz.png (16.92 KB, 833x730 - εμφανίστηκε 340 φορές.)
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #4 στις: Τετάρτη, 13 Ιούλ 2022, 09:32:13 »

                     Η σειρα μικρων παρουσιάσεων που σας παρέπεμψα ειναι
                                αυτη https://www.youtube.com/playlist?list=PLtl5ylS6jdP6uOxzSJKPnUsvMbkmalfKg

                     Δεν θέλει βιασυνη ,ασ παρει και μια βδομάδα.
              ς Οσο ακουγα τον  γερμανο να μηλαει αγγλικα κράταγα σημειωσεις, νομιζω ειναι απαραιτηες και ακομα καλυτερο
                                       να εχεις ανοιχτο το προγραμμα, να σταματάς το βίντεο και να φτιαχνεις οτι άκουσες.

                     Φτάστε μεχρι και την αρχή της stability analysis, (12 Plane stability prerequisites) , να δειξει  το διαγραμμα Cm/AoA, πιο πέρα δεν μου φανηκε χρησιμο.
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.095



    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Τετάρτη, 13 Ιούλ 2022, 12:04:45 »

    Νά σαι καλά  , Ανδρέα .
     Πολύ χρήσιμο το θέμα .  ( ειδικά για την κατηγορία f3res  Χαμόγελο)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    _ΤΑΣΟΣ_
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.960


    Xplooer or Explorer, here’s the question !


    « Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 13 Ιούλ 2022, 13:25:05 »

    Νά σαι καλά  , Ανδρέα .
     Πολύ χρήσιμο το θέμα .  ( ειδικά για την κατηγορία f3res  Χαμόγελο)

    Σε ποια κατηγορία ;;;;;

    Εχτισα 3 και πετάει ΜΟΝΟΝ το δικό μου και αυτο ελάχιστα .....
    Καταγράφηκε

    Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
    GRE-F-0611
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.095



    WWW
    « Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 15 Ιούλ 2022, 16:59:15 »


    Σε ποια κατηγορία ;;;;;

    Εχτισα 3 και πετάει ΜΟΝΟΝ το δικό μου και αυτο ελάχιστα .....

    Ναι δεν υπάρχει  στην Ελλάδα , αγωνιστική κατηγορία F3RES ,αλλά σαν κατηγορία ανεμόπτερων υπάρχει και μ, αρεσει . Μικρά ,φτηνά , εύκολα ( σχετικά ) στην κατασκευή και ευχάριστα στην πτήση ( οπως τα περισσότερα ανεμόπτερα  Χαμόγελο)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #8 στις: Σάββατο, 16 Ιούλ 2022, 00:41:50 »

     

                       Ας κάνουμε μια νέα αρχη.
     
                  Λοιπόν επειδή το θέμα έχει ενδιαφέρον, αλλά  ο χρόνος δυσεύρετος , ας δούμε έτοιμα, χρήσιμα αποτελέσματα.

                                                  Πρώτα κατεβάστε και αποσυμπιέστε το αρχείο : 320 speed-Cruise-Thermal που επισυνάπτω: 
           
                                  https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1kSqk-nDqtsAdQK_rlOSZrCytiY_Ov4Gm

                      Ανοίγουμε το XFLR5-πατάμε File-Insert Project- και διπλό κλικ στο αποσυμπιεσμένο rar .

                             Δεν βλέπεις ακόμα τίποτα, μέχρι να πατήσεις Module – Wing and Plane Design.
                        Τότε πατάς το σύμβολο των διαγραμμάτων, (κάτω από το Plane ).

                         Πατάς το πλήκτρο 1 και εμφανίζεται σε μεγέθυνση ένα διάγραμμα, με δεξί κλικ πάνω του -Current graph - Define Graph Settings – επιλέγεις τι θες να σου δείξει.

                    Την πράσινη καμπύλη την παίρνουμε όταν πετάει με ΑοΑ= 3.1  Σε αυτή τη γωνία διανύει τη μεγαλύτερη απόσταση, όπως  θα μας δείξει το διάγραμμα Cl/Cd /AoA.

    H Κοκκινωπή καμπύλη αντιστοιχεί σε γωνία προσβολής 5.4 , που πετυχαίνει τον ελάχιστο βαθμό πτώσης, όπως βλέπουμε στο Vz/AoA

                                                                 Στη συνέχεια θα δούμε πως «αναγκάζουμε» το ανεμόπτερό μας να πετά με τη γωνία προσβολής που θέλουμε εμείς.    
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #9 στις: Σάββατο, 16 Ιούλ 2022, 14:43:05 »

                       Ποιο ευκολα θα κατεβει το αρχειο για το xflr απο εδω:

                                https://drive.google.com/drive/folders/1CwSYNdiZPv5WaJ3AWsas5KM4209NruxF?usp=sharing

                 Για πειτε μου σε ποιο σταδιο ειμαστε. Το καταφεραν να το δουλεψουν κάποιοι;Σας αρεσει;

                        Ευχαριστως αν καποιος σκεφτετε να φτιαξει κατι, να μου το στείλει , να το φορτώσω εγω στο προγαμμα να δουμε τις επιδώσεις του και τα τριμ του.

                
                                
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #10 στις: Σάββατο, 16 Ιούλ 2022, 14:59:18 »

     Θα σου στείλω το δικό μου. βγάζει κέντρο βάρουσ? Χαμόγελο
    Καταγράφηκε
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #11 στις: Σάββατο, 16 Ιούλ 2022, 23:00:14 »

    Βάζεις ένα ένα το κάθε βάρος στη θέση του . Το 0 ειναι η αρχή του φτερού. Θετικές τιμές προς τα πίσω, αρνητικό Χ για τα εμπρός. Παίζεις λίγο με τη θέση ενός βάρους και το φέρεις εκεί που σου έχει προτείνει το sailplane calculator.

           Αυτά στο επόμενο.
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #12 στις: Δευτέρα, 18 Ιούλ 2022, 14:56:57 »



               Στο 320 η γκριζα καμπυλη μας συμφερει. Με ΑοΑ 2 Vz=24 και Cl/Cd=25
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #13 στις: Δευτέρα, 18 Ιούλ 2022, 22:16:13 »


             Τα αποτελεσματα που δειχνουν τα διαγράμματα ειναι τυπου 2 , όπως τα ονομάζει δλδ : Τι θα πρέπει να συμβαινει, για να πετα, οριζόντια με σταθερη ανωση (ιση βεβαια με το βάρος)

     Ετσι ασ δουμε πως θα διατυπώναμε με λόγια το παρακάτω διάγραμμα


    * auto.png (13.76 KB, 837x583 - εμφανίστηκε 119 φορές.)
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #14 στις: Τρίτη, 19 Ιούλ 2022, 01:12:17 »



                    Το προηγούμενο μας δίνει με ποια ταχύτητα πρέπει να πετάς για να καλύψεις τη μεγαλύτερη απόσταση.



    Το παρακάτω τι μας λέει:
                 Για να μπορεί να πετά οριζόντια, με μεγαλύτερες γωνίες προσβολής θα πρέπει να εχει όλο και μικρότερη ταχύτητα.
               Αλλά όταν πια η γωνία γίνει αρκετά μεγάλη, η ταχύτητα δεν μειώνεται πια τόσο.
    Αντιθέτως , αν η γωνία για κάποιο λόγο γίνεται όλο και πιο μικρή τότε σαν αντιστάθμισμα, για να συνεχιστεί η ευθεία πτήση, η ταχύτητα θα πρέπει όλο και να αυξάνεται και μάλιστα όλο και πιο απότομα.
             Δεν μπορεί να πετάξει οριζόντια αν η γωνία γίνει μικρότερη από       , όσο μεγάλη και αν είναι η ταχύτητά του.


    * v-a.png (14.23 KB, 774x730 - εμφανίστηκε 104 φορές.)
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #15 στις: Τρίτη, 19 Ιούλ 2022, 08:20:27 »



                    Με λιγότερα λόγια:
                     Για να μπορεί να πετά οριζόντια με ολο και μικρότερη ταχύτητα θα πρέπει να μεγαλώνει
                                              η γωνία προσβολής. Και βλέπεις με νούμερα ότι για τόση ταχύτητα θέλει τόση γωνία.

                                            Το παραπάνω διάγραμμα δεν μου φαίνεται τόσο αποκαλυπτικό, αλλα είναι μια απλή αρχή σωστής ερμηνείας
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 139



    « Απάντηση #16 στις: Τρίτη, 19 Ιούλ 2022, 09:46:38 »

    Ποια η ερμηνεία  του λόγου  CL/CD στο διάγραμμα.. ??

     Όσο αυξάνεται η γωνία , αυξάνεται και το  CD.
    Καταγράφηκε
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #17 στις: Τρίτη, 19 Ιούλ 2022, 13:21:11 »


                Κύριε Δημήτρη μας δεν μπορεί που θα πάει, θα το συλλάβουμε σε κάποιο βάθος το θέμα.
                    Η αυξηση της άνωσης μεχριτη γωνια που δειχνει, ειναι μεγαλυτερη απ την οποια αυξηση της οπισθέλουσας.

                           Οι αναλύσεις για τις επιδώσεις ( Performance) , είναι τύπου 2, όπου σου δίνει τη ταχύτητα για να είναι η άνωση ίση με το Βάρος.
                Έτσι για να πετάει οριζόντια με γωνία 2,5 πρέπει να έχει ταχύτητα 7Km/h, με ταχύτητα 10 Km/h   η γωνία μπορεί να είναι 0, ενώ πετάει ακόμα και με γωνία -2 αν η ταχύτητα γίνει 17 Km/h.


    * Km-V-A.png (11.91 KB, 837x674 - εμφανίστηκε 168 φορές.)
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #18 στις: Τετάρτη, 20 Ιούλ 2022, 09:36:50 »



             


                                  Πόσο καλύτερο μπορει να είναι ένα 3.7μετρα από ένα 3,2 ;


                               Τα δυο ανεμόπτερα, διαφέρουν μόνο στο εκπέτασμα.


                                    Η πράσινη καμπύλη είναι του 370.

                                   Το πρόγραμμα, σου γράφει απάνω δεξιά τις συντεταγμένες του κέρσορα, όπως τον μετακινείς πάνω στη καμπύλη.

           Στον άξονα Vz  βλέπουμε  πως επηρεάζει η ταχύτητα πτήσης, το ύψος που χάνει κάθε δευτερόλεπτο.

                              Το 370 την πιο αργή πτώση  (24εκ/δευτ.)   την πετυχαίνει αν πετάει με ταχύτητα 5.9μ/δευτ. Και αν η ταχύτητά του
                                 μειωθεί ακόμα λίγο, Δεν θα στολάρει. Ενώ η γκρίζα γραμμή του 320 ,
                                                  σταματά οριστικά στο 5.5 δηλ λίγο ακόμα
                                                                     να μειώσεις τη ταχύτητα, καλή τύχη.


    * 370 vs 320 -Vz-V.png (14.54 KB, 837x730 - εμφανίστηκε 161 φορές.)
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #19 στις: Τετάρτη, 20 Ιούλ 2022, 09:56:07 »



                            Σαν συνέχεια της σύγκρισης να δούμε μια εξίσου σπουδαία παράμετρο.

                             Πόση απόσταση διανύει το καθένα για κάθε ένα μέτρο ύψους που χάνει. 
                                          Βλέπουμε (πράσινη γραμμή), πως με γωνία προσβολής 3ο το 370 διανύει 26.7μ

                  Γενικά οι προβλέψεις του xflr είναι καλές, είναι πολύ κοντά στη πραγματικότητα.
     


    * 370 vs 320 cl-cd-a.png (14.85 KB, 837x730 - εμφανίστηκε 158 φορές.)
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    evag/m
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2


    « Απάντηση #20 στις: Τετάρτη, 20 Ιούλ 2022, 16:51:40 »

    Αυτά όλα είναι για γνώστες , όταν είσαι απλά του παιχνιδιού ,θα μου επιτραπεί να πω , σας εύχομαι καλό παιχνίδι ,μέχρι εκεί .
    Καταγράφηκε
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #21 στις: Τετάρτη, 20 Ιούλ 2022, 20:19:30 »



                            Ο φιλος εβαγγ. ειναι ενθουσιασμένος
                        που μεσα σε λιγο χρονο τα καταφερε, να το δουλευει.
                                 Ειναι βέβαια μηχανικος στο επάγγελμα και αυτο συγουρα βοηθαει.

                                     Αγαπητε φιλε Βαγγ. περιμένουμε καποια συμβουλή
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    evag/m
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2


    « Απάντηση #22 στις: Τετάρτη, 20 Ιούλ 2022, 21:55:31 »

    Αυτό που έκανες φίλε eole να ασχοληθείς με τόσο σπουδαίο θέμα και να το δώσεις τόσο απλό και κατανοητό πραγματικά ΜΠΡΑΒΟ .   
    Καταγράφηκε
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #23 στις: Πέμπτη, 21 Ιούλ 2022, 07:58:41 »



                    Τώρα εδώ θα δούμε ένα μεγάλο RES ανεμόπτερο.

                 Στη τηλεκατευθυνση, σε ένα διακόπτη 3 θέσεων εχω βαλει τρις διαφορετικές γωνίες στο elevator. Τις γωνίες αυτές τις βρίσκουμε με δοκιμές με το προγραμμα.

             Με τη γωνία που περνει το πιδαλιο υψους στη πρωτη θεση του διακόπτη (thermal), αναγκαζει το αεροπλάνο μας να πετα με γωνία 3,8 και ταχύτητα 6.6μ/δευτ. =24χιλ/ωρα (σε αυτή τη ταχύτητα εχει πολύ μικρο βαθμό πτώσης)

               Στη δευτερη θέση (Cruise) πετα με  2.8ο και ταχυτητα 7.1μ/δευτ. ( με αυτή τη ταχύτητα διανύει μεγάλη απόσταση)

            Και στη τριτη (speed) πετα με γωνία 1.1ο και ταχύτητα 8.4μ/δευτ.=30χιλ/ωρα

       Τις γωνίες μας τις δίνει το xflr σε αυτό το διαγραμμα: Cm /AoA


    * th-cr-sp Cm-A.png (23.43 KB, 837x730 - εμφανίστηκε 124 φορές.)
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #24 στις: Πέμπτη, 21 Ιούλ 2022, 08:20:55 »



                                    Και τις ταχύτητες τις διαβάζουμε στο παρακάτω 
                                            εκει που κόβουν οι καμπυλες, τον αξονα των ταχυτήτων
                                                       και το μοντέλο ισορροπει καθώς το Cm (ροπη) γινεται εκεί μηδέν.


    * th-cr-sp-Cm-V.png (19.75 KB, 837x730 - εμφανίστηκε 125 φορές.)
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #25 στις: Πέμπτη, 21 Ιούλ 2022, 08:31:11 »



                Κάτι άλλο τώρα: Βλέπω τη γραμμη του Thermal πιο κάθετη από του speed . Τι μπορει να σημαινει αυτό στη πράξη;

                   Λοιπόν δεν είναι τοσο σπουδαιο αλλα μας μαθαίνει να διαβάζουμε τα διαγράμματα.

                      Στο Thermal με τη μεγάλη κλίση του elevator προς τα κάτω (έχει δλδ κάποιο Up),
                                         αν συμβει μια αυξηση της ταχύτητας (αν βουτήξει για λίγο), θα έχουμε μια μεγάλη- εμφανη ροπη επαναφορας, που θα σπρώξει έντονα την ουρα προς τα κάτω. ( με πιθανό αποτέλεσμα κάποιους δελφινισμούς)

                  Αντιθέτως στη ρυθμιση για ταχύτητα (speed -στη 3η θεση του διακόπτη), με τη μικρη ή μηδενικη κλίση του elevator,
                            θα επανέρχεται βέβαια μόνο του στην οριζόντια πτηση αλλα πιο αργα (γιατι το Cm  μεγαλωνει μεν οσο αυξάνεται η ταχύτητα, αλλα πιο αργα)

                             Και λιγος αυτοσαρκασμός: Όλα τα παραπάνω με πολύ λίγα λόγια: Στο Thermal μπορει να έχουμε δελφινισμούς.
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #26 στις: Πέμπτη, 21 Ιούλ 2022, 08:52:10 »


                 Τη μεγιστη απόσταση την πετυχαινουμε κοντα στη γωνια 2.8 και όπως διαβαζουμε στο παρακάτο είναι 26,6 μετρα (για κάθε μετρο υψους).

                                                              Όταν το τρέχουμε στο speed  η απόσταση μικραίνει λίγο (24,8)

                                                                                  Ενώ στο thermal ( γινεται 26)

                              Προσέξτε τη μεγιστη αποσταση τη δινει λιγο πριν το μεγιστο χρόνο


    * therm-cr-sp cl-cd-alfa.png (19.78 KB, 837x730 - εμφανίστηκε 127 φορές.)
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #27 στις: Πέμπτη, 21 Ιούλ 2022, 09:11:31 »




                              Πόσο είναι το λιγότερο υψος που μπορει να χανει κάθε δευτερολ.:
                                     33εκ οταν τρέχει
                                       27 στη μεγιστη αποσταση και 25 στη καλυτερη του.

                     Σημερα ολοκληρωνεται αυτή η παρουσιαση από πλευρας μου.  Μακαρι να ακολουθησει ενας επικοδομητικός διαλογος, κάποιες παρατηρήσεις, … Ότι μπορω να απαντησω, ειτε εδώ η σε μυν. Ευχαριστω για την υπομονη ελπιζω να παρακίνησα κάποιους.   
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    Ta tsakwse
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 220



    « Απάντηση #28 στις: Πέμπτη, 21 Ιούλ 2022, 13:26:19 »

    Καλησπερίζω τους φίλους Ανδρέα και Ευάγγελο,

    Έχω αρχίσει κι εγώ, δειλά δειλά, να χρησιμοποιώ το XFLR5

    Ευχαριστούμε Ανδρέα για το θέμα που έχεις ανοίξει

    Ο φόβος μου είναι, όμως, μήπως ο Ευάγγελος σχεδιάζει

    ΧΟΝΤΡΕΣ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ

    ΠΟΛΥ ΧΟΝΤΡΕΣ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ

    ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΟΝΤΡΕΣ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ

    Εκ του Σχεδιαστικού Τμήματος Αεροτομών
    του ΚΟΣΜΗΜΑΤΟΔΡΟΜΕΙΟΥ ΒΗΤΑ
    Μπάμπης ο Σκύλος
    Καταγράφηκε

    Τάδε Έφη ο εκπρόσωπος τύπου του Άραβος Επενδητού
    Ta tsakwse
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 220



    « Απάντηση #29 στις: Πέμπτη, 21 Ιούλ 2022, 13:30:11 »

    Μην ξεχνάτε να ρίχνετε και καμιά βουτιά για μένα στα ωραία νερά της Αζολίμνου

    Τους χαιρετισμούς μου,

    Χρήστος Καρυτινός
    Καταγράφηκε

    Τάδε Έφη ο εκπρόσωπος τύπου του Άραβος Επενδητού
    eolos30
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 862



    « Απάντηση #30 στις: Παρασκευή, 22 Ιούλ 2022, 14:38:46 »



                      Η παρουσιαση εχει μαλλον  ολοκληρωθει.

         Θαθελα να τη ρετουσάρω λιγο. Να είναι πιο οργανωμένη.
         
                            Μήπως μπορεί να μου δοθεί η δυνατότητα να αλλάζω τα δικά μου, βασικά;
    Καταγράφηκε

    The desire for safety stands against every great and noble enterprise. -Tacitus
    Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ανεμόπτερα R/C  |  Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα (Συντονιστής: _ΤΑΣΟΣ_)  |  Θέμα: Τι μπορει να μας πει το XFLR5
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.024 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.