Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.709 μηνύματα σε 11.353 θέματα από 5.920 Μέλη / Τελευταίο μέλος: zepos
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 11 Δεκ 2017, 15:14:32

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 11 Δεκ 2017, 15:14:32

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Τελευταίες 10 φωνές:
Δευτέρα, 20 Νοέ 2017, 22:44:55
Τα βλέπω όλα πράσινα !!!
Πρόσφατα θέματα
από snoopy
[Σήμερα στις 14:00]

[Σήμερα στις 12:26]

από danthimos
[Σήμερα στις 11:58]

από danthimos
[Σήμερα στις 11:51]

από dominicm
[Σήμερα στις 11:05]

από tritongr
[Χθες στις 21:38]

από dhiotis
[Χθες στις 12:49]

[Χθες στις 11:52]

[Χθες στις 11:01]

από sliver
[Χθες στις 10:43]

από vagelis
[Σάββατο, 9 Δεκ 2017, 19:08:02]

από dominicm
[Σάββατο, 9 Δεκ 2017, 17:48:36]

[Σάββατο, 9 Δεκ 2017, 15:42:38]

από Apostolos
[Παρασκευή, 8 Δεκ 2017, 17:57:02]

από DIAMOND
[Παρασκευή, 8 Δεκ 2017, 10:34:33]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5920
Τελευταίο: zepos
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285709
Σύνολο θεμάτων: 11353
Online σήμερα: 49
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 23
Συνολικά: 33
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Συντονιστές: 3DJunk, stavros)  |  Θέμα: Ποιό είναι καλό μοντέλο για αρχάριο σε pattern ? « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 ... 10  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Ποιό είναι καλό μοντέλο για αρχάριο σε pattern ?  (Αναγνώστηκε 37273 φορές)
   
3DJunk
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.699



Προφίλ
« Απάντηση #15 στις: Τετάρτη, 25 Ιαν 2006, 21:08:43 »

Ηλια ευχαριστω και παλι...

Aς δουμε λιγο το θεμα απο αποψη φυσικης, Στην ανοδο ασκουνται οι εξης δυναμεις:

- H ελξη του κινητηρα Τ
-Το βαρος W
- H αντισταση του αερα D η οποια σχετιζεται με την ταχυτητα του αεροπλανου και καποιους συντελεστες οι οποιοι εχουν σχεση με την αεροδυναμικη, σχημα αεροτομης, ποσο χοντρα ειναι η ατρακτος το χυλος εκφυγης κτλ.

Συμφωνα με την κλασσικη φυσικη η συνισταμενη των δυναμεων στην ανοδο ειναι ιση με:

ΣF=m.γ οπου m η μαζα του μοντελου και γ η επιταχυνση.

ΣF=T-(W+D) η T-(W+D)=m.γ

Αν Τ-(W+D)>0 τοτε το μοντελο κανει επιταχυνομενη κινηση, αν ειναι αρνητικο τοτε κανει επιβραδυνωμενη κινηση στην ανοδο.

Αν η ταχυτητα του μοντελου ειναι Uo οταν μπαινει στην ανοδο τοτε η τελικη ταχυητα του στο τελος της ανοδου ειναι:

Ut=Uo+γt οπου t o χρονος ανοδου. Αν το μοντελο κανει επιβραδυνομενη κινηση η ταχυτητα στο τελος της ανοδου ειναι Ut=Uo-γt στην οριακη περιπτωση που η τελικη ταχυητητα μηδενιζεται τοτε Uo=γt

Στην περιπτωση του hover η αντισταση του αερα ειναι μηδενικη αφου το μοντελο δεν κινειται (η αντισταση ειναι αναλογη της ταχυτητας) σ’αυτη την περιπτωση ισχυει:

Τ=W και το μοντελο ειναι σε ηρεμια.

 Αν αυξηθει η ελξη τοτε αυξανεται το T αλλα παραλληλα αρχιζει και αυξανεται το D αφου το μοντελο αρχιζει και ανακτα ταχυτητα αρα αυξανεται και το D. Για να κανει επιταχυνομενη κινηση στο hover pullout πρεπει η ελξη T να ειναι παντα μεγαλυτερη του αθροισματος (W+D). Ο ρυθμος με τον οποιο αυξανεται το D ομως εξαρταται απο τα αεροδυναμικα χαρακηριστικα του αεροπλανου. Για ενα draggy αεροπλανο ο ρυθμος αυτος (συντελεστης αναλογιας) ειναι μεγαλυτερος απο οτι σε ενα λεπτο αεροπλανο αρα η επιδραση της αντιστασης D μεγαλυτερη καθως το αεροπλανο αποκταει ταχυτητα. Αρα σε ενα χοντρο η draggy αεροπλανο θεωρητικα θελουμε καλυτερη ελξη που να αντισταθμιζει το ρυθμο αυξησης της αντιστασης που σημαινει κατα τη γνωμη μου πιο δυνατος κινητηρας και πιο μεγαλη προπελα χονδρικα.

Καπως ετσι το εξηγω εγω, ειναι απλη φυσικη Λυκειου τιποτα λιγοτερο τιποτα περισσοτερο.

Χαιρετισμους,

Νικος
« Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 25 Ιαν 2006, 21:16:46 από Nikolas » Καταγράφηκε
Elias Sopeoglou
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 321



Προφίλ
« Απάντηση #16 στις: Τετάρτη, 25 Ιαν 2006, 21:47:33 »

Οκ  Thumbs up
Καταγράφηκε
mpol
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 117



Προφίλ
« Απάντηση #17 στις: Τρίτη, 18 Ιούλ 2006, 13:11:01 »

καλό μεσημέρι

θα ήθελα να σας ρωτήσω εάν το lark 70 της CMP είναι καλό μοντέλλο για την εισαγωγή στην f3a?

στα χαρακτηριστικά του αναφέρει οτι χρειάζεται μηχανή 46αρα δίχρονη. εγώ έχω μια 50αρα webra οπότε φαντάζομαι οτι θα είμαι εντάξη.

το μοντέλλο ειναι αρκετά φτηνό (για αρχή) και φαίνεται αρκετά όμορφο.
 
αν μπορούσατε να μου πείται και κάτι για την πτητική συμπεριφορά του θα το εκτιμούσα.

σας ευχαριστώ
Καταγράφηκε

αν το σήμερα ήταν τέλειο, δεν θα υπήρχε λόγος να έρθει το αύριο
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.962


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #18 στις: Τρίτη, 18 Ιούλ 2006, 19:10:55 »

Δεν γνωρίζω την πτητική συμπεριφορά του συγκεκριμένου μοντέλου, όμως μπορώ να παραθέσω τα εξής:

1) το μοντέλο είναι πολύ μικρό 40 τετραγωνικές παλάμες, και με τελικό βάρος 3000-3200 γραμμάρια, η φόρτισή του θα είναι 75 - 80 γραμμάρια/ τετρ. παλάμη, δηλαδή είναι αρκετά βαρύ, και θα πετάει πολύ γρήγορα.

2) η Webra 50 είναι πολύστροφη μηχανή, και θα χρειαστεί μικρή έλικα, άρα δεν είναι ο καταλληλότερος συνδυασμός για τις ανόδους του F3A. Ομως δεν την απορρίπτω.

3) δεν νομίζω ότι είναι πολύ φθηνό. Με τα ίδια χρήματα παίρνεις σίγουρα κάτι πιό γνωστό.

4) όπως είπες αυτό το αεροπλάνο μπορεί να είναι καλό για αρχή... όμως ούτε σκέψη για περισσότερο.

Εδώ θα παρακαλέσω τον Nikolas να βοηθήσει, επειδή γνωρίζει την αγορά καλύτερα από εμένα.

jkon

 
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
3DJunk
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.699



Προφίλ
« Απάντηση #19 στις: Τρίτη, 18 Ιούλ 2006, 20:11:39 »

Χαιρετω τον Κυριο Γιαννη και τους υπολοιπους φιλους του forum. 

Το θεμα του πτερυγικου φορτου ειναι κατι που με εχει απασχολησει αρκετα κι εμενα. Ενα καλο ευρος για pattern αεροπλανα ειναι 70-75 γρ/τετραγωνικη παλαμη για 3D αεροπλανα ειναι αρκετα μικροτερος. To Kyosho Oxalys που πεταω εχει πτερυγικο φορτο περιπου 73γρ/τετραγωνικη παλαμη και πεταει πολυ καλα. Αυτος  ειναι αρκετος για αργη πτηση στις ευθειες, εχει ενα προβλημα ομως, δε μπαινει ευκολα σε απωλεια στηριξης λογω χαμηλου φορτου και συντηρητικου κεντρου βαρους με αποτελεσμα καποιες φορες στα spin να γινεται forced entry, (οχι stall αλλα snap) και συνεπως μηδενισμος .

Πιστευω οτι το μοντελο αυτο (Lark 70 ) δε θα εχει προβλημα για το GR-A. Υπαρχουν και αλλα μοντελα στην κατηγορια 50 που πετανε αρκετα καλα μερικα απο αυτα ειναι:

- Kyosho Oxalys 50
- Thunder Tiger (Υοshioka) Imagine 50
- Great Planes Venus 40
- Protech Summit 40
- World Model Groovy F3A 40

Οσο για τη Webra 50 δε την γνωριζω, αν ειναι ιδια με την West Eurotech 50 (που ειναι της Webra) σιγουρα θα μπορεσει να σηκωσει προπελες σχετικα μεγαλης διαμτετρου (12''-13'' περιπου) ειδικα αν βαλεις τη συντονισμενη πιπα της Weston.

Αυτα προς το παρον τα λεμε παλι,

Νικος


Καταγράφηκε
mpol
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 117



Προφίλ
« Απάντηση #20 στις: Τρίτη, 18 Ιούλ 2006, 21:13:08 »

σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.

το συγκεκριμένο μοντέλλο το θέλω αποκλιστικά και μόνο για τη μετάβαση απο τα απλά ακροβατικά στην pattern πτήση.  αργότερα υπολογίζω οτι θα πάω σε κατι μεγαλύτερο. καταλυτικό ρόλο στην επιλογή του μοντέλλου έπαιξε το οτι η μηχανή βρισκόταν σε αεροπλάνο που σταμάτησα να πετώ και ετσι ήταν κρίμα να κάθετε.

η προπέλλα που έχω αυτή τη στιγμή είναι 11 Χ 7. νομίζεται οτι πρέπει να βάλω άλλη?

τα servo είναι metal gear στα 5,5 kg και 0.21sec στο elevator και στο rudder. στα ailerons σκεφτομαι στανταρ οπώς και στη μηχανή.
 
σας ευχαριστώ και πάλι.
Καταγράφηκε

αν το σήμερα ήταν τέλειο, δεν θα υπήρχε λόγος να έρθει το αύριο
3DJunk
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.699



Προφίλ
« Απάντηση #21 στις: Τετάρτη, 19 Ιούλ 2006, 11:51:03 »

Γεια χαρα,

Χωρις να γνωριζω τις επιδοσεις του κινητηρα, εφοσον γυριζει ικανοποιητικα την 11χ7  θα δοκιμαζα και μια 12χ6. Το ποσο ικανοιποιητικα τραβαει ο κινητηρας μπορει να φανει ειτε στο εδαφος με μετρησεις στατικης ελξης με δυναμοτετρο, ειτε στον αερα. Γενικα στην ανοδο θελουμε (απο την αποψη του παρατηρητη) σταθερη ταχυτητα ανοδου για 4-5 δευτερολεπτα για ενα σχετικα μεγαλο box. Προτιμησε προπελες APC, αλλα αν εχεις κατι αλλο δε χαλασε και ο κοσμος.

Τα σερβο φαινονται οκ για αρχη θα ηταν καλο στα aileron να βαλεις λιγο πιο γρηγορα, η ροπη δε παιζει ρολο αν ειναι μικροτερη απο 5.5 Kg. Γενικα σε pattern αεροπλανα βαζουν  σερβο με πλαστικο γραναζι αφου τα φορτια που δεχονται στην πτηση δεν ειναι μεγαλα. Το βασικο πλεονεκτιμα του πλαστικου εναντι του μεταλικου ειναι η καλυτερη εφαρμογη και συνεπως μικροτεροι τζογοι, αρα μεγαλυτερη ακριβεια.

Νικος
Καταγράφηκε
mpol
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 117



Προφίλ
« Απάντηση #22 στις: Τετάρτη, 19 Ιούλ 2006, 14:20:37 »

Νικόλα, σε ευχαριστώ πολύ

Πραγματικά εντιπωσιάζομαι μερα με τη μερα με τις απαντησεις που δινονται σε αυτό το φορουμ. Ανθρωποι που αγαπούν το μοντελλισμό και ειναι προθυμοι να βοηθήσουν κι εμας του νεότερους, χωρίς την προσωπίδα του παντογνώστη, και παντα με την καλύτερη διαθεση και συμπεριφορά.

ο χώρος του μοντελλισμού δεν αφορά μόνο την πτηση στο μοντελλοδρομιο αφορά και τις σχεσεις μεταξυ των μοντελλιστων που παντα διακατέχονται απο ευγένια και καλοσύνη.

με συγχωρείται που ξέφυγα απο το θέμα αλλά ήταν μια καλή ευκαιρία να ευχαριστήσω όλους όσους με συμβούλεψαν και μου έδωσαν γνώσεις που μόνος μου δύσκολα θα μπορούσα να αποκτήσω

Καταγράφηκε

αν το σήμερα ήταν τέλειο, δεν θα υπήρχε λόγος να έρθει το αύριο
Γιάννης Παξιμαδάκης
Global Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.955



Προφίλ WWW
« Απάντηση #23 στις: Τρίτη, 28 Νοέ 2006, 11:06:28 »

Καλημέρα σε ολους
Ξέρει κάποιος αυτο το μοντέλο  (ACRO PET)??




το site ειναι εδω.
http://theworldmodels.com/para/products/airplanedetails.php?airplaneid=153

Αλλη ερώτηση



Αυτου του ειδους το rudder εμφανίζεται περοσσότερο σε 3D ή freestyle μοντέλα . γιατι?Huh

γιατι δεν υπάρχει σε καθαρά F3A μοντέλα??

σε τι θα επιρεάσει πχ. το roll ή το knife edge??

Ευχαριστώ



Καταγράφηκε

Γιάννης Παξιμαδάκης
http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
dim sofos
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.314


..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


Προφίλ
« Απάντηση #24 στις: Τρίτη, 28 Νοέ 2006, 11:58:53 »

Γειά χαρά.

Γιάννη, χωρίς να έχω τον τίτλο του παττερνατζή, αυτά ονομάζονται counter balance και προσφέρουν
ισοροπία στα φορτία που τραβάει το servo.
Eπίσης όπως σωστά παρατήρησες,τα χρησιμοποιούν σε 3D μοντέλα για draggy επιφάνειες.

Απο προσωπική εμπειρία πετώντας το synergy 91 3D, χωρίς επαναλαμβάνω να πετάω πρόγραμμα pattern
παρατηρώ ελάχιστες διαφορές στο roll, αλλά στο knife edge δουλεύουν καταπληκτικά.
Συνεπώς αυτά είναι για αεροπλάνα με μικρές ταχύτητες και απότομες φιγούρες.

Αρκετοί τα κόβουν και τα κολλάνε πάνω στις σταθερές επιφάνειες για να έρθουν κοντά σε αυτό που θέλεις και εσύ.
Βέβαιαι τα παιδιά του F3A σίγουρα έχουν να μας μάθουν περισσότερα.
Καταγράφηκε
Γιάννης Παξιμαδάκης
Global Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.955



Προφίλ WWW
« Απάντηση #25 στις: Τρίτη, 28 Νοέ 2006, 12:06:21 »

Ευχαριστώ Δημήτρη

περιμένω βέβαια και τις απαντήσεις των γνωστών "πατερνατζίδων" και για το acro pet , αν και νομίζω ότι ειναι καινουργιο μοντέλο
Καταγράφηκε

Γιάννης Παξιμαδάκης
http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
3DJunk
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.699



Προφίλ
« Απάντηση #26 στις: Τρίτη, 28 Νοέ 2006, 12:14:17 »

Γιαννη καλημερα,

Το αεροπλανο αυτο εχει  elevators counterbalanced και πολυ απλα δεν ενδεικνειται για ασκησεις ακριβειας, στο λεω αυτο απο προσωπικη πειρα. Για το rudder δε παιζει τοσο ρολο αν ειναι ετσι, το παττερν αεροπλανο που πεταω τελευταια εχει τετοιου ειδους rudder. Στη δικη μου περιπτωση επειδη o σχεδιαστης εχει κατεβασει το υψος του καθετου σταθερου στο υψος του canopy σχεδον και εχει μειωσει την επιφανεια του rudder για να το κανει πιο effective το εχει κανει counterbalanced.

To οτι ειναι counterbalanced τα elevators αυξανει τη συνολικη επιφανεια των πηδαλιων και τα κανει πιο effective σε συνθηκες  απωλειας στηριξης, κατι που δε μας ενδιαφερει και πολυ στο παττερν. Στις υψηλες ταχυτητες ομως τα κανει πιο ευαισθητα, επισις η πιθανοτητα σκευρωματος ειναι μεγαλυτερη σε μεγαλα και φαρδυα elevators. Αρα για παττερν τουλαχιστον καλυτερα να τα αποφευγουμε.

Επισις τα καθαρα παττερν δεν εχουν full span ailerons οπως αυτο, αλλα semi span για να μη δημιουργουνται στροβιλισμοι του ελικορευματος κοντα στο root του φτερου και χτυπανε στο stab, καθως και στο καθετο δημιουργωντας φαινομενα "ψαρεματος" στην ευθεια οριζοντια.

Ηλια, σωστα??

Αν εχεις καποια αλλη ερωτηση ευχαριστως να βοηθησω αν μπορω.

Τα λεμε,
Νικος



« Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 28 Νοέ 2006, 13:50:22 από Νικόλας » Καταγράφηκε
Γιάννης Παξιμαδάκης
Global Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.955



Προφίλ WWW
« Απάντηση #27 στις: Τρίτη, 28 Νοέ 2006, 12:56:14 »

Παράθεση
Το αεροπλανο αυτο εχει  elevators counterbalanced και πολυ απλα δεν ενδεικνειται για ασκησεις ακριβειας, στο λεω αυτο απο προσωπικη πειρα

Νομίζω ότι ειναι καθοριστικό

Δεν το ειχα προσέξει


Ευχαριστώ Νίκο
Καταγράφηκε

Γιάννης Παξιμαδάκης
http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.962


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #28 στις: Τρίτη, 28 Νοέ 2006, 13:14:45 »

Φανταστείτε το αεροπλάνο ότι είναι ένα απλό βέλος (τοξοβολίας) που έχει φτερά στην πίσω άκρη. Τα φτερά αυτά παράγουν οπισθέλκουσα. Αν βρεθούν μακρυά από τον άξονα πτήσης (που περνάει από το ΚΒ), παράγεται ροπή που τείνει να τα επαναφέρει ακριβώς επάνω στον άξονα της πτήσης, στην κατάσταση ισορροπίας του, δηλαδή στην θέση που οι ροπές είναι μηδέν.

Οταν στο μοντέλο η ουρά στο σύνολό της, οριζόντιο και κάθετο, έχει κέντρο πίεσης εκτός του άξονα, στην περίπτωση επάνω από αυτόν, το μοντέλο έχει τάση να κατεβάσει την ουρά και να ανεβάσει την μύτη, για να έρθει στην κατάσταση που το άθροισμα των ροπών είναι μηδέν. Εδώ προσθέτουμε μία ακόμα αντίθετη ροπή για να αντισταθμίσουμε την εκτροπή της ουράς, με down thrust.

Κάθε φορά που εκτρέπεται το rudder το κέντρο πίεσης της ουράς αλλάζει θέση. Επειδή μέρος του rudder βρίσκεται στην συνέχεια της ατράκτου, το χαμηλό αυτό τμήμα δεν μετέχει στην μετακίνηση του κέντρου πιέσεων. Το επάνω μέρος που είναι σε καθαρό ρεύμα, είναι το καθοριστικό τμήμα. Το κέντρο πιέσεων μετακινείται προς τα επάνω. Σπάνια θα μείνει στην ίδια θέση.


Ετσι, αν και το μοντέλο βρίσκεται τριμαρισμένο στην ευθεία πτήση, κάθε φορά που δίνουμε rudder, έχει την τάση να κατεβάσει την ουρά.
Υιοθετώντας αεροδυναμικό counterbalance στο επάνω μέρος του rudder η επιφάνεια που εμφανίζεται κόντρα στο ρεύμα είναι ακόμα μεγαλύτερη στο επάνω μέρος.

Οταν βρίσκεται σε knife edge, αυτό σημαίνει εκτροπή προς την καλύπτρα.

Για να έχουμε όσο το δυνατόν μικρότερη τέτοια εκτροπή στο knife edge, φροντίζουμε να έχουμε ένα μοντέλο με το Κέντρο Βάρους όσο πιό πίσω είναι δυνατόν, για να μη χρειάζεται μεγάλη εκτροπή το rudder.

Τα περισσότερα σχέδια του παρελθόντος, έκαναν το λάθος να τοποθετούν το stab ψηλότερα από τον διαμήκη άξονα, και την επιφάνεια του fin ασύμμετρα επίσης ψηλά από τον άξονα, και το φαινόμενο ήταν πολύ έντονο, δεν μπορούσαν να κρατηθούν σε knife edge χωρίς εκτροπές.

Τέλος, επειδή όπως είπα το ΚΒ είναι αρκετά πίσω, το elevator πρέπει να είναι μικρό και με μικρή κίνηση.

Το ζητούμενο είναι να διαλέγουμε μοντέλα F3A που έχουν τοποθετήσει σωστά τις επιφάνειες της ουράς, για να μην γεννώνται εκτροπές (έστω όχι μεγάλες εκτροπές).

jkon (θείος Γιάννης)
« Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 28 Νοέ 2006, 13:18:37 από Γιάννης Κωνσταντακάτος » Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
3DJunk
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.699



Προφίλ
« Απάντηση #29 στις: Τρίτη, 28 Νοέ 2006, 13:17:47 »

Γιαννη παρακαλω,

Επειδη δε θελω να ειμαι απολυτος και οι περιορισμοι σχετικα με το αεροπλανο ειναι καλο να αποφευγονται ιδιαιτερα οταν καποιος αρχιζει να πεταει παττερν, θα αλλαζα την φραση μου.

Ενα αεροπλανο παττερν με σχετικα λεπτα elevators βγαζει ασκησεις ακριβειας καλυτερα απο ενα με counterbalanced, οχι οτι δε θα τις βγαζει αυτο με τα μεγαλυτερα πηδαλια αλλα θα ταλαιπωρησει περισσοτερο το χειριστη και θα τον αναγκασει να μειωσει αρκετα τις κινησεις του χανοντας αρκετο απο το resolution του stick (αφου λογικα θα μειωσει την κινηση) αρα και την αισθηση του πηδαλιου.

Χαιρετισμους,
Νικος



« Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 28 Νοέ 2006, 13:19:53 από Νικόλας » Καταγράφηκε
Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 ... 10  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Συντονιστές: 3DJunk, stavros)  |  Θέμα: Ποιό είναι καλό μοντέλο για αρχάριο σε pattern ? « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.835 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.