Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
290.020 μηνύματα σε 11.834 θέματα από 6.132 Μέλη / Τελευταίο μέλος: realeshop
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τρίτη, 20 Οκτ 2020, 11:15:32

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τρίτη, 20 Οκτ 2020, 11:15:32

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    [Σήμερα στις 09:46]

    από panioul
    [Σήμερα στις 00:35]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:16]

    [Χθες στις 21:58]

    [Χθες στις 19:08]

    [Χθες στις 12:37]

    [Χθες στις 11:32]

    [Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 20:27:44]

    από hpergm
    [Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 17:28:25]

    από hpergm
    [Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 17:24:45]

    [Σάββατο, 17 Οκτ 2020, 23:45:51]

    [Σάββατο, 17 Οκτ 2020, 13:29:57]

    από 3DJunk
    [Παρασκευή, 16 Οκτ 2020, 18:45:52]

    από Yiannis_S
    [Παρασκευή, 16 Οκτ 2020, 13:49:00]

    [Παρασκευή, 16 Οκτ 2020, 13:28:43]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6132
    Τελευταίο: realeshop
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 290020
    Σύνολο θεμάτων: 11834
    Online σήμερα: 60
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 4
    Επισκέπτες: 32
    Συνολικά: 36
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Κατασκευή Τηλέμαχου ως πρώτου αερομοντέλου  (Αναγνώστηκε 2699 φορές)
    tzdim
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5


    « στις: Δευτέρα, 18 Δεκ 2017, 00:34:32 »

    Καλησπέρα σε όλους! Είμαι ο Δημήτρης απο Ηράκλειο Κρήτης. Καταρχήν χαιρετίζω όλους εσάς που συμμετέχετε σε αυτό το φόρουμ! Όπως γράφει και ο τίτλος του θέματος αποφάσισα να κατασκευάσω έναν Τηλέμαχο για να μάθω αρχικά τις βασικές τεχνικές κατασκευής και σε δεύτερο χρόνο, αν ολοκληρώσω την κατασκευή να μάθω και να το πετάω! Πριν αρκετά χρόνια ~17 ασχολήθηκα για ένα διάστημα με τον αερομοντελισμό με ένα ARF μοντέλο αλλά τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά. Ως διαμένον σε χωριό της επαρχιάς τότε, δεν υπήρχε ουσιαστική βοήθεια με αποτέλεσμα να σπάσω το μοντέλο 2 φορές. Το επισκέυασα την πρώτη αλλά τη δεύτερη η άτρακτος μου βγήκε σκευρωμένη οπότε αυτό ήταν το τέλος του μοντελισμού για μένα μέχρι σήμερα. Φτάνουμε στο σήμερα όπου ύστερα απο την ευγενική προσφορά των σχεδιών του Τηλέμαχου απο τον Θείο Γιάννη έχω ξεκινήσει με την προσπάθεια κατασκευής του. Ιδιαίτερη βοήθεια για μένα είναι το βιβλίο του jkon όπως και αρκετά απο τα υπάρχοντα ποστ στο φορουμ με οδηγίες κατασκευής. Παρακάτω παραθέτω την μέχρι τώρα διαδικασία και ευελπιστώ στις παρατηρήσεις σας για οτιδήποτε πιστεύτε ότι μπορεί να έχω κάνει λάθος. Μέχρι στιγμής έχω κόψει τα πλευρίδια σε κόντρα πλακέ 4mm τα οποία θα χρησιμοποιήσω ώς οδηγούς για να ετοιμάσω τα κανονικά απο μπάλσα 2mm μόλις έρθει η παραγγελία των υλικών κάποια στιγμή μέσα στην εβδομάδα. Επίσης αν υπάρχει κάποιος φίλος μοντελιστής απο Ηράκλειο και μπορεί να με διαφωτίσει που μπορώ να βρώ πλακάζ στο Ηράκλειο θα του ήμουν υπόχρεος! Αγόρασα κόντρα πλακέ 15mm 1.20χ0.40 απο το praktiker αλλά όταν εφάρμοσα την τεχνική που περιγράφει ο jkon για να δω αν είναι επίπεδο διαπίστωσα ότι είναι σκευρωμένο.

    https://photos.app.goo.gl/fDGG5DTNFPDpfSI42
    https://photos.app.goo.gl/YZI61VgdFi1NQAPG3

    (συγνώμη για τα link αλλά δεν ξέρω πως να βάλω φωτογραφίες μέσα στο ποστ μου  Cheesy)
    Καταγράφηκε
    MNCH
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 43



    « Απάντηση #1 στις: Τρίτη, 19 Δεκ 2017, 13:45:21 »

    Μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου. Με λένε Μανώλη, από Ηράκλειο. Στύλε μου το κινητό σου να σε βοηθήσω σε ότι θες. Thumbs up 
    Καταγράφηκε
    tzdim
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5


    « Απάντηση #2 στις: Δευτέρα, 8 Ιαν 2018, 00:08:14 »

    Χρονια πολλά σε όλους και καλή χρονιά!

      Πέρασε λίγος καιρός απο την προηγούμενη ανάρτηση μου. Μεσολάβησαν οι γιορτές οπότε ο χρόνος ήταν περιορισμένος αλλά κατάφερα και ασχολήθηκα με την αριστερή πτέρυγα του Τηλέμαχου.

    Προετοιμασία για το κόψιμο των πλευριδίων και το τελικό αποτέλεσμα.




    Καρφίτσωμα των δοκών και δοκιμαστική εφαρμογή




    Τελικές θέσεις των δοκών



    Και το τελικό "χτίσιμο"





    Να ρωτήσω πώς εσείς κόβετε τις εσοχές στο χείλος εκφυγής στις οποίες θα ακουμπήσουν τα πλευρίδια? Δοκίμασα αρχικά με το ντρέμελ αλλά ο όγκος του μαζί με το γεγονός ότι ο δίσκος είχε μικρή διάμετρο δεν μου επέτρεπαν να
    κάνω καλές εσοχές για τα πλευρίδια, τουλάχιστον όχι όσο καλές θα ήθελα. Επίσης το χείλος εκφυγής που βρήκα ήταν 8χ25 και το "κατέβασα" στο 6χ20 με την πλάνη, υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να κάβω ίσια σε μεγάλες αποστάσεις
    τα τριγωνικά πιχάκια? Σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω το striper αλλά το χείλος εκφυγής είναι απο αρκετά σκληρή μπάλσα και έτσι μου φάνηκε αδύνατον να το κόψω ίσιο οπότε αναγκαστηκά πλάνη και συνεχής έλεγχος ορθότητας του
    κομματιού για να σταματήσω όταν πρέπει.

    Ευχάριστώ!
    Καταγράφηκε
    tzdim
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5


    « Απάντηση #3 στις: Σάββατο, 27 Ιαν 2018, 23:28:28 »

    Καλησπέρα σε όλους!
     
      Μετά απο 2 εβδομάδες τελείωσα επιτέλους με το φτερό! Επόμενο βήμα το οριζόντιο και κάθετο σταθερό τα οποία θα γίνουν και αυτά χτιστά για να περιορίσω κάπως το βάρος.
    Μια ερώτηση όσον αφορά τη δεξαμενή καυσίμου. Έχω πάρει μία 100ml, γνωρίζει κάποιος να μου πει αν η χωριτηκότητα αυτή είναι αρκετή ή αν πρέπει να βάλω μεγαλύτερη?















































    Καταγράφηκε
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 7.067


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Απάντηση #4 στις: Κυριακή, 28 Ιαν 2018, 00:35:55 »

    ...
    Μια ερώτηση όσον αφορά τη δεξαμενή καυσίμου. Έχω πάρει μία 100ml, γνωρίζει κάποιος να μου πει αν η χωριτηκότητα αυτή είναι αρκετή ή αν πρέπει να βάλω μεγαλύτερη?


    Είναι ικανοποιητική. Κι εγώ αντίστοιχη   χρησιμοποιώ  (4 oz), με OS. 15LA.

    Καλή συνέχεια με την κατασκευή και τη παρουσίαση.
    « Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 28 Ιαν 2018, 02:43:34 από evan » Καταγράφηκε

    Ο Δαίδαλος ουν είπε τω υιώ: Νενικηθέμεθα μεν και δούλοι εσμέν, εγώ δε της φυγής οδόν εσοφισάμην. "Πρώτοι των ανθρώπων δια του ουρανού πετόμεθα ώσπερ αετοί"
    Και ο πατήρ εκέλευσε ταπεινώς πέτεσθαι και μη εγγίζεσθαι τω ηλίω, Άλλ’ ο νεανίας ουκ εμιμνήσκετο των του πατρός λόγων και εις θάλατταν έπεσεν.
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 904



    « Απάντηση #5 στις: Κυριακή, 28 Ιαν 2018, 14:08:53 »

    Μπράβο Δημήτρη, Thumbs up
    μου θύμισες που έκανα τα ίδια το 1990 Wink
    καλή συνέχεια και σου εύχομαι ολόψυχα να το ευχαριστηθείς, τόσο στην κατασκευή όσο και στη πτήση του (ούτως ή άλλως ο Τηλέμαχος είναι ιδανικός και για τα δύο Thumbs up)

    Υ.Γ. και μετά περνάμε σε κατασκευές scale έτσι; Ποοολύ άνεση
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    tzdim
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5


    « Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 31 Ιαν 2018, 01:10:10 »

    Σήμερα τελείωσα με το κάθετο και οριζόντιο σταθερό. Μένει ακόμα να κόψω τα 2 τμήματα του elevator και το ένα τμήμα του rudder. Επέλεξα όπως αναφέρω και σε προηγούμενο ποστ την χτιστή κατασκευή για αυτά τα δύο.
    Δυστυχώς δεν δοκίμασα να δώσω γωνία βέλους στο οριζόντιο σταθερό όπως προτείνει ο θειος Γιάννης στις οδηγίες κατασκευής. Η δεύτερη αμαρτία μου είναι ότι όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες παρακάτω οι "ακριανές" ενισχύσεις
    ξεκινάνε απο το χείλος προσβολής και καταλήγουν στο χείλος εκφυγής. Αυτό σε συνδοιασμό με την έλλεψη γωνίας βέλους πιστεύετε ότι θα δημιουργεί ταλαντώσεις και συντονισμούς στο οριζόντιο σταθερό, οι οποίες εν γένει μπορεί
    να είναι και επικίνδυνες και να διαλύσει το οριζόντιο στον αέρα? Παρακαλώ πείτε μου αν είναι να κάνω τώρα τις τροποποιήσεις πριν είναι αργά και το "πληρώσω" μετά με τον χείριστο τρόπο. Στο οριζόντιο σταθερό λείπει επίσης στο κέντρο
    του χείλους προσβολής η εγκοπή η οποία φαίνεται στο σχέδιο ώστε να "κουμπώσει" το οριζόντιο με την άτρακτο. Αυτή θα γίνει σε δεύτερο χρόνο μόλις ετοιμάσω την άτρακτο ώστε να μπορέσω πετύχω το δυνατόν καλύτερη εφαρμογή.








    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.516


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 31 Ιαν 2018, 06:52:58 »

    Κατ’ αρχάς συγχαρητήρια για την άψογη κατασκευή του Τηλέμαχου.

    Το θέμα της αντοχής σε συντονισμό, εξαρτάται από την ταχύτητα πτήσης. Αν δεν κάνει βυθίσεις με φουλ στροφές, η ταχύτητα είναι εντός ασφαλών ορίων, και δεν αναμένεται συντονισμός.

    Φυσικά εξαρτάται και από την σκληρότητα των ξύλων, και την καλή εφαρμογή του επενδυτικού υλικού.

    Ακόμα και τα ουραία από depron, αντέχουν στις κανονικές ταχύτητας πτήσης.

    Όμως για να είσαι πιο σίγουρος υπάρχει μία μικρή μετατροπή που γίνεται εύκολα.

    Εκεί που έχεις βάλει το ενισχυτικό τριγωνάκι (χείλος προσβολής και ακροπτερύγιο, αφαίρεσέ το και βάλε ένα κομμάτι μπάλσα μεταξύ του ακροπτερύγιου και του κοντινού λοξού ενδιάμεσου πήχυ. Το πλάτος και πάχος θα είναι όπως και το ξύλο του χείλους προσβολής.

    Μετά φαλτσάρισε το αρχικό χείλος προσβολής να πάρει γωνία βέλους μόνο στο τμήμα που έχει  την πρόσθετη ξυλεία, και ξαναστρογγύλεψε τα ακροπτερύγια, σε πιο πίσω θέση.

    Ετσι θα μειωθεί λίγο η χορδή στα άκρα, και σίγουρα θα βοηθήσει πιθανό πρόβλημα. Προφανώς η μικρή μείωση της επιφάνειας δεν θα είναι αισθητή.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    tzdim
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5


    « Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 7 Μάρ 2018, 16:46:24 »

    Η κατασκευή συνεχίζεται με ολοκλήρωση του καθετου και οριζόντιου σταθερού μαζί με τo rudder & elevator



    Ώρα να βάλω μπροστά και την άτρακτο, αρχικά τα πλαινά με τις ενισχύσεις τους.





    Έπειτα ο πάτος με τους νομείς τις ατράκτου






    και δοκιμαστική εφαρμογή των πλαινών



    και τέλος κόλημα και τοποθέτηση των ντιζών












    Τοποθέτηση της βάσης του χώρου της δεξαμενής. Η μπροστά πλευρά έχει 2 μοίρες κλίση για να ακουμπίσει πάνω της το firewall ώστε να δώσει το σωστό right thrust



    Επιτέλους ο Τηλέμαχος αρχίζει και παίρνει μορφή!




    Έχω ήδη κόψει και το firewall απο αεροπορικό κόντρα πλακέ 3χιλ και μένει να τοποθετήσω τη βάση του κινητήρα αλλά δεν έχω ακόμα βρει blind nut m3, ελπίζω μέσα στη βδομάδα να τελειώσει και αυτο
    και να τοποθετήσω το firewall και το πάνω μέρος τις ατράκτου ώστε να αρχίσω με το "ντύσιμο" του Τηλέμαχου!
    Μέχρι τώρα ζυγίζοντας την άτρακτο μαζί με το firewall, τα φτερά, το κάθετο και οριζόντιο σταθερό καθώς και με τα κομμάτια κάλυψης της ατράκτου το συνολικό βάρος είναι 371γρ. Αν βάλω και τη
    μηχανή με την εξάτμιση, τους τροχούς και τα σκέλη και τη δεξαμενή καυσίμου φτάνουμε 646γρ. Οπότε μένουν να μπουν 3 σέρβο μπαταρίες και βάρος φίλμ επικάλυψης. Λογικά θα είμαι  κάτω
    απο τα 1200 γρ ετσι?Huh
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: [1]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω  |  Θέμα: Κατασκευή Τηλέμαχου ως πρώτου αερομοντέλου
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.032 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.