Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.766 μηνύματα σε 11.354 θέματα από 5.948 Μέλη / Τελευταίο μέλος: giourgg.1
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 15:23:26

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 15:23:26

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Τελευταίες 10 φωνές:
Δευτέρα, 20 Νοέ 2017, 22:44:55
Τα βλέπω όλα πράσινα !!!
Πρόσφατα θέματα
από twinspark
[Σήμερα στις 14:28]

από thana-psi
[Σήμερα στις 13:32]

από thana-psi
[Σήμερα στις 13:28]

[Σήμερα στις 12:26]

από thana-psi
[Σήμερα στις 12:16]

[Σήμερα στις 10:36]

από Phanislo
[Σήμερα στις 01:26]

[Χθες στις 21:31]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 21:42:30]

από 470lp
[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 18:39:15]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 10:53:05]

από dominicm
[Δευτέρα, 11 Δεκ 2017, 11:05:46]

από dhiotis
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 12:49:29]

[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 11:52:52]

από sliver
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 10:43:25]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5948
Τελευταίο: giourgg.1
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285766
Σύνολο θεμάτων: 11354
Online σήμερα: 51
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 30
Συνολικά: 42
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Εκπαιδευτικά - Trainers  |  Θέμα: Λίγα (ακόμα) λόγια για τον Τηλέμαχο « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1] 2 3 4  Όλοι  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Λίγα (ακόμα) λόγια για τον Τηλέμαχο  (Αναγνώστηκε 12197 φορές)
   
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« στις: Τετάρτη, 13 Ιαν 2016, 09:32:09 »

Γιατί ο Τηλέμαχος παρέμεινε δημοφιλής τόσα χρόνια; Γιατί δεν έχει πηδάλια κλίσης.

Όταν σχεδιάζει κάποιος ένα αερομοντέλο, έχει στον νού του κάποιους στόχους. Το σχέδιο διαμορφώνεται έτσι ώστε να επιτευχθούν ο στόχοι. Τι πρωτότυπη δήλωση θα μου πείτε….

Ο Τηλέμαχος έχει τους εξής στόχους.
Να φτιάχνεται εύκολα και να επισκευάζεται εύκολα.
Να κοστίζει όσο το δυνατόν λιγότερα για την προσφορά του.
Να πετάει σχεδόν μόνος του. Να είναι – όπως πολλές φορές λέμε - «ελεύθερης πτήσης με σποραδικές παρεμβολές από την τηλεκατεύθυνση».
Να μην πέφτει σε περιδίνηση.

Με ένα Τηλέμαχο ο αρχάριος θα βρεθεί σύντομα στον αέρα, θα χρειαστεί την μικρότερη βοήθεια του εκπαιδευτή, και θα βγει «σόλο», χωρίς να κινδυνεύει να ρίξει το μοντέλο σε δύσκολη κατάσταση.

Το να μετατρέψει κανείς το φτερό του Τηλέμαχου προσθέτοντας πηδάλια κλίσης, είναι κατασκευαστικά απλό, δεν χρειάζεται να το σχεδιάσω εγώ.

Αλλά το όλο εγχείρημα για να γίνει σωστά, πρέπει να περιλάβει και άλλες μετατροπές και ειδικές ρυθμίσεις.

Για να προσφέρουν την δυνατότητα κλίσης τα πηδάλια, πρέπει να μειωθεί η δίεδρος σε 4 - 6 μοίρες, δηλαδή κάτω από το μισό. Αυτό μειώνει δραματικά την ευστάθεια. Αν προσθέστε και την αυξημένη ευαισθησία στον έλεγχο με τα πηδάλια κλίσης, θα αντιληφθείτε ότι εμφανίζεται ένα μεγάλο πρόβλημα για τον αρχάριο.

Δεύτερο πρόβλημα που θα εμφανιστεί είναι η «αντίθετη εκτροπή» (“adverse yaw”), που προσπαθούμε να την απαλείψουμε με την «διαφορική κίνηση» των πηδαλίων κλίσης («aileron differential»). Θεωρία και σχήματα: στο βιβλίο μου  

Περιληπτικά, θέλουμε να ρυθμιστούν οι γεωμετρικές κινήσεις των δύο πηδαλίων κλίσης, ώστε να είναι ασύμμετρες. Αυτό που ανεβαίνει, να κάνει μεγαλύτερη διαδρομή, και να παράγει έτσι ισότιμη οπισθέλκουσα με αυτό που κατεβαίνει.

Αυτή η ρύθμιση είναι δύσκολη με ένα σέρβο στη μέση, ίσως ευκολώτερη με ανεξάρτητα σέρβο σε κάθε πηδάλιο. Αλλά δεν παύει να είναι το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα για τον αρχάριο.

Επειδή λοιπόν η αντίθετη εκτροπή παραμένει σε κάποιο βαθμό, η εύκολη λύση είναι να προσθέσουμε μίξη του πηδάλιου διεύθυνσης προς την επιθυμητή πλευρά της στροφής.

Μα αν για να στρίψει σωστά, αναγκαστικά κινούμε το πηδάλιο διεύθυνσης, γιατί να μην αφήσουμε την αρχική σχεδίαση με την μεγάλη δίεδρο;

Βάλαμε πηδάλια κλίσης για να αντιληφθούμε ότι το μόνο που προσφέρουν είναι «ασυνέπεια»;  

Για να πετύχουμε ισότιμη οπισθέλκουσα μέσω της διαφορικής κίνησης των πηδαλίων, πρέπει αυτό που ανεβαίνει να δέχεται ικανοποιητική ροή. Καταλήγουμε ότι πρέπει να τροποποιήσουμε ακόμα περισσότερο το αρχικό σχέδιο.

Α)  αλλάζοντας την γωνία πρόσπτωσης της αεροτομής αυτής σε μηδενική ή ελαφρά αρνητική. Ετσι χάνεται όλη η ευστάθεια.
Β) αλλάζοντας την αεροτομή με μία λεπτή, ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή με μικρή ή μηδενική γωνία πρόσπτωσης. Επίσης μειώνεται η ευστάθεια

Αν λοιπόν κάνουμε τις παραπάνω τροποποιήσεις, δεν θα πρέπει να αναφερόμαστε πλέον στο μοντέλο «Τηλέμαχος», αλλά στο μοντέλο «οι περιπέτειες του Οδυσσέα»

Οποιος θέλει ένα υψηλοπτέρυγο με πηδάλια κλίσης, μπορεί να διαλέξει ένα από τα εκατοντάδες που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Ας προσέξει να έχει όμως ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή. Αεροτομή με μεγάλη καμπυλότητα και ευθύγραμμη κάτω πλευρά δεν παντρεύεται με πηδάλια κλίσης.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
akiste
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 39


Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 13 Ιαν 2016, 23:06:22 »

<<Ο Τηλέμαχος έχει τους εξής στόχους.
Να φτιάχνεται εύκολα και να επισκευάζεται εύκολα.
Να κοστίζει όσο το δυνατόν λιγότερα για την προσφορά του.
Να πετάει σχεδόν μόνος του. Να είναι – όπως πολλές φορές λέμε - «ελεύθερης πτήσης με σποραδικές παρεμβολές από την τηλεκατεύθυνση».
Να μην πέφτει σε περιδίνηση.

Με ένα Τηλέμαχο ο αρχάριος θα βρεθεί σύντομα στον αέρα, θα χρειαστεί την μικρότερη βοήθεια του εκπαιδευτή, και θα βγει «σόλο», χωρίς να κινδυνεύει να ρίξει το μοντέλο σε δύσκολη κατάσταση.>>

Eτσι ακριβως προσφερει ολα αυτα , αλλα τα ανακαλυψα ..............σχεδον 40χρονια μετα , πεταξα σολο μετα την πρωτη πτηση που ηταν ποιο πολυ για ελεγχο οτι ολα ηταν σωστα .
Αν ειναι ετσι τοτε ειναι περιτο να γινει 4καναλος , αν ομως γινει λιγο μεγαλυτερος μονο με μεγενθυση λιγο μεγαλυτερο κινητηρα και τρια καναλια διατηρει τα αρχικα χαρακτηριστικα ? η θελει  καποια μετατροπη
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 07:41:28 »

Eτσι ακριβως προσφερει ολα αυτα , αλλα τα ανακαλυψα ..............σχεδον 40χρονια μετα , πεταξα σολο μετα την πρωτη πτηση που ηταν ποιο πολυ για ελεγχο οτι ολα ηταν σωστα .
Αν ειναι ετσι τοτε ειναι περιτο να γινει 4καναλος , αν ομως γινει λιγο μεγαλυτερος μονο με μεγενθυση λιγο μεγαλυτερο κινητηρα και τρια καναλια διατηρει τα αρχικα χαρακτηριστικα ? η θελει  καποια μετατροπη

Εχουμε πετάξει μεγεθυμένους Τηλέμαχους έως το 125% χωρίς πρόβλημα. Αλλά και έως 150% θα ήταν το ίδιο εύκολο για όποιον το επιχειρήσει. Απλά πρέπει να αλλάξουν οι διατομές των ξύλων, και μερικά κομμάτια, όπως οι δοκοί, αντί για μπάλσα να γίνουν από σκληρό ξύλο.


Μεγαλύτερες διαστάσεις, δεν απαγορεύονται αλλά το όριο είναι τι χωράει στο αυτοκίνητο. Ισως προκύψει η ανάγκη διαιρούμενου φτερού, που όπως διαπίστωσε και ο φίλος Βαγγέλης που έφτιαξε ένα τετράμετρο, ο σωλήνας σύνδεσης δεν επιτρέπει δίεδρο μεγαλύτερη από μερικές μοιρες, οπότε έβαλε υποχρεωτικά πηδάλια κλίσης.


Στην ερώτηση αν θα αλλάξουν τα πτητικά χαρακτηριστικά, απαντώ ότι δεν θα αλλάξουν, εφ' όσον διατηρείται ο ίδιος πτερυγικός φορτος. 
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
akiste
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 39


Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 08:54:16 »

Για μια μεγεθυνση 125% , οι δοκοι του φτερου πρεπει να γινουν απο σκληρο ξυλο η απο μεγαλυτερης (κατα 125%) διατομης μπαλσα ?
Για κινητηρα θα τον καλυπτε ενας 30αρης η ενας 40αρης ?
Για ηλεκτρικο μοτερ ποιο μεγεθος θα ηταν ιδανικο ?
Καταγράφηκε
MOGOLOS
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 417



Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 09:28:03 »

Οποιος θέλει ένα υψηλοπτέρυγο με πηδάλια κλίσης, μπορεί να διαλέξει ένα από τα εκατοντάδες που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Ας προσέξει να έχει όμως ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή. Αεροτομή με μεγάλη καμπυλότητα και ευθύγραμμη κάτω πλευρά δεν παντρεύεται με πηδάλια κλίσης.


Για να καταλάβω, κλαρκ αεροτομη με ailerons σεν ταιριαζει?
Καταγράφηκε

Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
Nikolas K
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 651



Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 09:44:10 »

Οποιος θέλει ένα υψηλοπτέρυγο με πηδάλια κλίσης, μπορεί να διαλέξει ένα από τα εκατοντάδες που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Ας προσέξει να έχει όμως ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή. Αεροτομή με μεγάλη καμπυλότητα και ευθύγραμμη κάτω πλευρά δεν παντρεύεται με πηδάλια κλίσης.


Για να καταλάβω, κλαρκ αεροτομη με ailerons σεν ταιριαζει?

Ταιριάζει! Θέλει όμως ρυθμίσεις για την αποφυγή της έντονης αντίθετης εκτροπής (π.χ. με λίγο rudder, ή με ρύθμιση διαφορικής κίνησης των πηδαλίων κλίσης) Αυτό που θέλει να πει ο κος Γιάννης είναι ότι δεν αξίζει να το κάνει ένας αρχάριος πιό πολύπλοκο το θέμα κάνοντας τα παραπάνω γιατί η φιλοσοφία του Τηλεμάχου είναι να είναι εύκολος στην κατασκευή, το σετάρισμα, το τριμάρισμα και την πτήση....
Καταγράφηκε

Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #6 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 11:38:03 »

Για να καταλάβω, κλαρκ αεροτομη με ailerons σεν ταιριαζει?

Αγαπητέ Γιάννη,

ο Nikolas K έδωσε μία πολύ κατατοπιστική απάντηση, βασιζόμενος στην δική μου ανάλυση.

Για να γίνει το θέμα πιό κατανοητό, θα δώσω ακόμα ένα παράδειγμα.

Εστω ότι ένα μοντέλο με αεροτομή clark και με πηδάλια κλίσης ρολάρει μόνο του προς π.χ. αριστερά. Η πρώτη αντίδραση όλων μας είναι να τριμάρουμε από τον πομπό τα πηδάλια να στρίψουν λίγο δεξιά.

Ομως το αριστερό πηδάλιο που κατέβηκε, έχει μεγαλύτερη οπισθέλκουσα από ότι το δεξιό που ανέβηκε, με αποτέλεσμα το μοντέλο να εξακολουθήσει να "φεύγει" προς τα αριστερά. Τριμάριουμε κι' άλο τα ίδια. Φέρνουμε το τριμ στην τελευταία του θέση τα ίδια.

Αυτό είναι μία καλή απόδειξη τι ενόχληση είναι η "αντίθετη εκτροπή" ,

Αν το μοντέλο είχε π.χ. συμμετρική αεροτομή, δεν θα αντιδρούσε έτσι, θα τριμαριζότανε με το πρώτο "κλικ".
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #7 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 11:59:22 »

Επειδή το ζητάει ο λαός,

μία μέρα που θα έχω κέφι, θα σχεδιάσω ένα νέο φτερό που θα εφαρμόζει στην άτρακτο του κλασσικού Τηλέμαχου, με συμμετρική ή ημισυμμετρική αεροτομή, μηδενική δίεδρο και πηδάλια κλίσης

το δυσκολώτερο είναι να βρω νέο όνομα
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
evan
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 6.831


rcuniverse.com/community/profile.cfm?memid=526119


Προφίλ WWW
« Απάντηση #8 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 12:03:41 »

...
το δυσκολώτερο είναι να βρω νέο όνομα

Τηλέγονος !

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B7%CE%BB%CE%AD%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%82
Καταγράφηκε

...πρέπει να φυλάξεις τον πολιτισμό και την αξιοπρέπειά σου σαν το ακριβότερο άρωμα. Να μην πέσεις στο επίπεδό τους. Μόνο αυτό σε σώζει σαν άνθρωπο.  Χ.Μ.
ioannispar
Aeromodeller Jr. member
**
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 76

Αν δεν παθεις... δεν θα μαθεις...


Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 12:29:31 »

Αυτο το νεο φτερο θα το ηθελα και εγω!

Οσο για ονομα ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΙΙ θα ηταν ενα ομορφο και μετα απο εξελιξη μοντελο ισαξιο του αρχικου!
Καταγράφηκε

DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 15 Ιαν 2016, 15:56:56 »

Καλησπέρα.

Προτείνω να Μήν υπάρξει Καμία αλλαγή στο υπάρχων σχέδιο του Τηλέμαχου. Να παραμείνει ως έχει στην Ελληνική Αερομοντελιστική Ιστορία.

Θα προτιμούσα Κε Γιάννη να σχεδιάσετε ένα "άλλο" μοντέλο, με όνομα που δέν θα εμπεριέχει μέσα του τη λέξη Τηλέμαχος, αλλά κάποια άλλη, μοναδική για εσάς λέξη.

Το 2ο αυτό μοντέλο θα απευθύνεται σε κάποιον που έχει ήδη πετάξει και μάθει, με Τηλέμαχο π.χ., και θέλει να αποχωρήσει απο το στάδιο του αρχαρίου και να συνεχίσει "προς τα πάνω"...  Wink

Με άλλα λόγια, θα ήθελα να δώ μιά "σειρά" απο σχέδια μοντέλων του Κου Γιάννη Κωνσταντακάτου, που σε ξεκινούν απο αρχάριο και σε φτάνουν σε ήπια ακροβατικά ας πούμε._

Με Τιμή & Αγάπη,
Απόστολος
Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.963


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 15 Ιαν 2016, 18:47:40 »

Αγαπητέ Απόστολε, κατ' αρχάς η απουσία σου από την εκδήλωση ήταν αισθητή.

Δεν θα είναι λάθος να έχει ένα σύνθετο όνομα, και η μία λέξη να είναι "Τηλέμαχος".

Σκέφτομαι το "Τηλέμαχος acro", αλλά έχουμε καιρό να ακούσουμε και άλλες προτάσεις. Θα κάνουμε ψηφοφορία.

Σχετικά με την νέα σχεδίάση φτερού, προβληματίζομαι πως θα είναι πιό εύκολη η μετατροπή της ατράκτου του κλασικού Τηλέμαχου για να δεχθεί το φτερό με την ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή (θα μπορεί κάποιος να διαλέξει ανάμεσα στα δύο). 

Μέχρι στιγμής η μόνη λύση είναι να υπάρξει μία νέα πλαϊνή όψη, με τη νέα θέση και αεροτομή του φτερού, και να κοπούν τα πλαϊνά.

Αυτό σημαίνει ότι απο την στιγμή που θα γίνει η μετατροπή δεν θα υπάρχει δυνατότητα εναλλαγής κατά βούληση. Για κάθε φτερό θα χρειάζεται επέμβαση για να διαμορφωθεί η βάση.

Η επόμενη σκέψη που θα ήθελα το feed back όσων έχουν διάθεση να συμμετάσχουν, αν τα πηδάλια κλίσης θα είναι τριγωνικός πήχυς (χείλος εκφυγής - strip ailerons)  σε όλο το άνοιγμα, ή κτιστά με μεγαλύτερο ποσοστό της χορδής στο εξωτερικό τμήμα της έδρας, που έχουν καλύτερη απόδοση, και μικρότερη "αντίθετη εκτροπή".

Ούτως ή άλλως θα έχει υποχρεωτικά δύο σέρβο, ένα για κάθε πηδάλιο. Η σωστη θέση είναι στο μέσον κάθε έδρας, οπότε η διαφορά δεν θα είναι μεγάλη μεταξύ των δύο επιλογών στον τύπο των πηδαλίων κλίσης

Η πρόθεσή μου να σχεδιάσω κάτι νέο δεν θα προχωρήσει παρακάτω. Θα γίνει παράλληλα με την μετατροπή σε υδροπλάνο. Μεγαλύτερο ακροβατικό δεν υπάρχει λόγος να σχεδιάσω, υπάρχουν πολλά έτοιμα, πιό αλφαδιασμένα και πιό φθηνά απ' ότι θα καταφέρει ο ενδιαφερόμενος αερομοντελιστής από την αρχή.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #12 στις: Παρασκευή, 15 Ιαν 2016, 19:46:49 »

Κύριε Γιάννη, ζώ πλέον στην Πρέβεζα και τα ταξίδια μου είναι πολύ συγκεκριμένα, δυστυχώς. Θα ήθελα πολύ να μπορώ να ταξιδεύω περισσότερο.
Θα βρεθούμε όμως κάποια στιγμή, δέ μπορεί...  

Σχετικά με τη σέλα του φτερού... νομίζω πως αν κοπεί το Νέο φτερό απο φόαμ, μπορούν να χρησιμοποιηθούν τμήματα απο τα "αρνητικά" της κοπής του που θα κουμπώνουν στο ίσιο πέλμα της ατράκτου εφόσον και αυτά ίσια θα είναι απο κάτω.
Έτσι θα μπορεί να "ντουμπλαριστεί" το παλιό και το νέο φτερό πάνω στην ίδια άτρακτο!
Αν επίσης το νέο σας φτερό είναι σταθερής χορδής, μπορεί να κόβεται ένα συνεχόμενο κομμάτι (για παραγωγική διαδικασία) απο styrofoam που είναι και πιό σκληρό, και έπειτα "φέτες" απο αυτό να πατάνε πάνω στη σέλα...

Με βρίσκετε σύμφωνο για τα 2 servos. Για το σχήμα του aileron δέν κατάλαβα ακριβώς. Ένα σχέδιο, μιά ζωγραφιά θα βοηθούσε ίσως, απλά για να μαθαίνουμε και 'μείς.
Εγώ προσωπικά δέν θα τα έκανα full strip σε Τηλέμαχο τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα, εκτός και αν ήθελα να παίξω και με λειτουργίες Flaperons, Spoilerons κλπ.
Θα έκοβα μόνο ένα τμήμα του εκφυγής προς το εξωτερικό τμήμα του κάθε μισού πάνελ φτερού και θα άφηνα το aileron να έχει σταθερό πλάτος, κάπως σάν τα primary gliders...  
Οι γνώσεις μου όμως στο θέμα επιλογής είναι μικρές. Με δοκιμές θα πήγαινα, οπότε θα συμφωνήσω με ότι αποφασίσετε, ειδικά αν η δοκιμή δείξει το σωστό δρόμο...

Αν χρειαστείτε βοήθεια στην κοπή του νέου φόαμ φτερού, ευχαρίστως να βοηθήσω, αλλά μόνο για αυτό επειδή οι "εποξικές" μου ανησυχίες τα τελευταία δύο χρόνια δέν μου αφήνουν Καθόλου χρόνο.
Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
pansofos
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 198



Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Παρασκευή, 15 Ιαν 2016, 20:18:38 »

Μπορει να κατασκευαστει πτερυγα χωρις να πειραξουμε την υπαρχουσα ατρακτο.

Το κεντρικο κομματι  που σκεπαζει την ατρακτο παραμενει απο κατω ισιο (φλατ)
και τα υπολειπα, δεξι και αριστερο κατασκευαζεται με την αναλογη ακροβατικη  αεροτομη,
αφου μειωθει βασει του σχεδιου, στο δεξι και αριστερο και  η γωνεια προσβολης.

Λιγο δυσκολο αλλα με ενα καλο σχεδιο πιστευω οτι γινεται.

Ετσι θα  μπορει  να κατσει στην ιδια υπαρχουσα ατρακτο, και ο μοντελιστης  να φτιαξει
 μονο ενα φτερο με τις παραπανο καινοτομιες ,ο δε αρχαριος θα εχει την δυνατοτητα να
κατασκευασει και το δευτερο φτερο απο την αρχη.

Για το  ονομα η προταση μου ειναι ενα γυναικειο ονομα που εμπνεει εμπιστοσυνη  το
το........ ΠΗΝΕΛΟΠΗ , που ηταν και μανα του Τηλεμαχου.
Καταγράφηκε
ΜΑΥΡΟΣ79Β
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 203


ΙΤΕ ΠΑΙΔΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ- ΠΑΣ ΜΗ ΕΛΛΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΣ


Προφίλ
« Απάντηση #14 στις: Σάββατο, 16 Ιαν 2016, 00:49:05 »

......  και το ονομα αυτου    ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
Καταγράφηκε

ΖΗΤΩ Ο ΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ
Σελίδες: [1] 2 3 4  Όλοι  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Εκπαιδευτικά - Trainers  |  Θέμα: Λίγα (ακόμα) λόγια για τον Τηλέμαχο « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.152 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.