Αγαπητοί φίλοι,
Πριν από τρία περίπου χρόνια και αφού είχα φτιάξει τα Mustang, Corsair, Spitfire, Me-109, Focke Wolf 190, σε όλα τα μεγέθη και χρώματα έψαχνα για κάτι λιγάκι ασυνήθιστο και κατέληξα στο Comet DH88.
Αυτό με οδήγησε σε ένα Blog με σχέδια του Καναδού Ivan Pettigrew.
http://www.ivansplans.com/http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=710485Ο Ivan έχει σχεδιάσει μια σειρά από πανέμορφα αεροπλάνα, τα περισσότερα είναι λίγο ασυνήθιστα και όλα είναι φτιαγμένα για ηλεκτρικά μοτέρ.
Επειδή λατρεύω τα Flying boats τα οποία είναι και η ειδικότητα του Ivan κατέληξα εκτός από τα σχέδια του Comet DH88 να προμηθευτώ και τα σχέδια της Catalina με πτέρυγα 100’ (2540 χιλ).
Η κατασκευή μου πήρε 26 μήνες και τελείωσε πρόσφατα. Συνολικά 371 ώρες οι οποίες ξεκίνησαν χαλαρά στην αρχή με 5-10 ώρες το μήνα και φορτσαριστά στο τέλος με 70 ώρες τον περασμένο Απρίλη (κάτι όπως τα Ολυμπιακά έργα της Αθήνας).
Η όλη εμπειρία της κατασκευής ήταν καταπληκτική.
Όλοι όσοι ασχολούνται με scratch built αεροπλάνα ξέρουν ότι πρέπει να αντιμετωπίσεις μερικές εκατοντάδες διαφορετικά θέματα κάνοντας εκατοντάδες διαφορετικές υποθέσεις.
Λίγο πριν την πρώτη πτήση αρχίζεις να τρέμεις καθώς αναρωτιέσαι εάν όλες οι υποθέσεις που έκανες ήταν σωστές.
Ο χρόνος είναι κατά 50% δαπανημένος σε σκέψεις, με ποια σειρά και ποια μέθοδο πρέπει να λυθούν όλα τα θέματα.
Ο Ivan έχει μια ασυνήθιστη τεχνοτροπία και κατασκευάζει αεροπλάνα τα οποία αντέχουν τα φορτία της πτήσης και όχι τα φορτία της κακής μεταφοράς ή της πτώσης.
Σε όλη την Catalina σε ελάχιστα σημεία υπάρχει plywood και ακόμα και οι κορμοτομές της ατράκτου είναι από Balsa.
Αποτέλεσμα είναι ότι τo βάρος της πτήσης του αεροπλάνου της φωτογραφίας μαζί με το ballast είναι 4131 γραμμάρια!
Είναι περίπου το μισό από μοντέλα αντίστοιχου μεγέθους που κυκλοφορούν στην αγορά.
Το απίστευτο αυτό βάρος προσδίνει μερικά εξίσου απίστευτα χαρακτηριστικά στην πτήση.
Το μοντέλο πετά τόσο αργά όσο θα περίμενε κανείς και από την full scale Catalina.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι ότι με τις δυο μπαταρίες Lipo 11,1V 2200MaH πετά για 12 ολόκληρα λεπτά.
Τα μοτέρ μου είναι Turnigy D3548/6 τα οποία έχουν μέγιστη απόδοση 715W από το οποία χρησιμοποιώ μόνο τα 300W και είναι υπεραρκετά για να απογειωθεί με 60% ισχύ.
Τα ESC είναι ΥΕP 60A και οι προπέλες μου Graupner τρίφυλλες 11Χ7.
Τα 4 servo είναι BMS621, και οι πλωτήρες έχουν retracts και γίνονται ακροπτερύγια με Turnigy MCR Servoless Retract System.
Υπάρχουν Navigation και Landing Lights και με μίξεις στα κανάλια το αεροπλάνο έχει Differential steering (δηλαδή στο έδαφος με δεξί Rudder κόβει στροφές η δεξιά μηχανή και αντίθετα, για να διευκολύνει τη μανούβρα καθώς δεν υπάρχει water rudder).
Στο νερό η Catalina είναι πάρα πολύ ρεαλιστική. Λίγο πριν απογειωθεί μαζεύω τους πλωτήρες για να μην σκοντάψει. Στα touch & go τα οποία είναι πανέμορφα δεν χρησιμοποιώ καθόλου πλωτήρες. Στην πτήση είναι πολύ σταθερή και πανέμορφη.
Εύχομαι κάποιοι που θα διαβάσουν όσα έγραψα και θα γοητευτούν από τις φωτογραφίες να αποφασίσουν να ασχοληθούν με παρόμοιες κατασκευές.
Θα δείτε στο χάρτη ότι ο Ivan έχει φανατικούς κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο.
http://rcphotos.ishouldntwonder.com/Ivan/IvanMap.htmlΟ ίδιος είναι 84 και ασχολείται εκτός από τα Scale με την εκκλησιαστική μουσική.
Όπως μου έγραψε τις Κυριακές μετά την εκκλησία μαζεύει την παρέα του και με καμιά εικοσαριά υδροπλάνα ζωντανεύουν τις μαγικές λίμνες του Καναδά!
Για ότι μπορώ να βοηθήσω παραμένω στη διάθεσή σας.
Άρης Κοσμίδης