Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.727 μηνύματα σε 11.353 θέματα από 5.946 Μέλη / Τελευταίο μέλος: tzdim
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 18:13:26

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 18:13:26

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Τελευταίες 10 φωνές:
Δευτέρα, 20 Νοέ 2017, 22:44:55
Τα βλέπω όλα πράσινα !!!
Πρόσφατα θέματα
[Σήμερα στις 17:12]

[Σήμερα στις 16:00]

από joker
[Σήμερα στις 14:57]

[Σήμερα στις 10:53]

από Dylailas
[Χθες στις 21:49]

από dominicm
[Χθες στις 11:05]

από tritongr
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 21:38:35]

από dhiotis
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 12:49:29]

[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 11:52:52]

[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 11:01:55]

από sliver
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 10:43:25]

από vagelis
[Σάββατο, 9 Δεκ 2017, 19:08:02]

από dominicm
[Σάββατο, 9 Δεκ 2017, 17:48:36]

[Σάββατο, 9 Δεκ 2017, 15:42:38]

από Apostolos
[Παρασκευή, 8 Δεκ 2017, 17:57:02]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5946
Τελευταίο: tzdim
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285727
Σύνολο θεμάτων: 11353
Online σήμερα: 74
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 31
Συνολικά: 41
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40 « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1] 2 3  Όλοι  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40  (Αναγνώστηκε 8969 φορές)
   
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 608



Προφίλ
« στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:12:19 »

Θα έγραφα "κατασκευή", αλλά μάλλον πρόκειται για συναρμολόγηση...

Λόγω αυξημένου επαγγελματικού stress, αποφάσισα να αφήσω για λίγο τις ακροβατικές πτήσεις και να ασχοληθώ με τις..... υπνοβατικές!  
Επιλογή, λοιπόν, του συγκεκριμένου scale subject το οποίο αναμένεται να πετά με ταχύτητα περπατήματος.
Η H9 το δίνει για 2-χρονο 20-26-30cc -το οποίο και θα ήταν αμαρτία- καθότι η πολυστροφία του σε συνδυασμό με χαμηλό cruising speed απλά... δε δένουν. Το μοντέλο παρακαλά για σωστό/αργό ήχο.

4-χρονος, λοιπόν σαν επιλογή - αλλά η στρατηγική απόφαση να εγκαταλειφθεί το νίτρο οδήγησε στην (ακριβή) λύση του απίθανου OS GF40. Εδώ πρέπει να πούμε μπράβο στην Ελληνική αντιπροσωπεία που τον δίνει σε τιμές... Αμερικής! Σα δύναμη μάλλον είναι υπερβολικός για το συγκεκριμένο μοντέλο (βγάζει HP 33cc δίχρονου!), αλλά δεν υπήρχε άλλη επιλογή συν ότι το μοντέλο χρειάζεται το βάρος μπροστά.

Το αεροπλάνο αγοράστηκε από γνωστό κατάστημα της Ευρώπης με κάποιο discount, λόγω του ότι πλέον καταργήθηκε από την H9.  Sad

Αφού καταστρώθηκε το concept, αρχίζει το bashing...!

Project: Εγκατάσταση κινητήρα..
Η Η9 δίνει το firewall έτοιμο για εγκατάσταση του δίχρονου EVO 33cc. Πιστεύω ότι αυτό είναι και το μεγαλύτερο σφάλμα του κατασκευαστή, διότι αφ' ενός έρχεται τρυπημένο με blind nuts (τα οποία μπορεί να πέφτουν τελείως λάθος), εφ' ετέρου εάν η μηχανή επιλογής είναι άλλη/μακρύτερη (π.χ. 4-χρονος) τότε υπάρχει πρόβλημα - όπως και σε αυτήν την περίπτωση. Αυτά βέβαια ήταν ήδη γνωστά μετά από αρκετή έρευνα στα forums. Πιστεύω ότι η εταιρία το κατάργησε βασικά λόγω αυτού του σχεδιαστικού προβλήματος - χρειάζεται γερά νεύρα για την παρακάτω μετατροπή (σε τόσο ακριβό αεροπλάνο).

Αφού λοιπόν μετρήθηκαν όλες οι γωνίες του firewall, το μήκος της OS και του cowl, κόπηκε το engine box κατά 34mm προκειμένου να χωρέσει η OS με stand offs των 2.5". Αυτά επελέγησαν για να μη χρειαστεί να κοπεί τρύπα στο firewall για το καρμπυρατέρ. Φτιάχτηκε νέο firewall από 8mm ply και κολλήθηκε με 2.5 μοίρες down και 2 μοίρες right.
 


* 20131230_141823.jpg (31.35 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 525 φορές.)

* 20131230_141836.jpg (39.68 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 537 φορές.)

* 20131230_142202.jpg (48.69 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 548 φορές.)

* 20131230_153704.jpg (39.49 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 534 φορές.)
« Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:40:38 από hpergm » Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 608



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:26:02 »

Το πρώτο trial fit της μηχανής έδειξε ότι εάν μετρήσεις 5 φορές και τρυπήσεις μία, τότε όλα θα πάνε ρολόι! Απόσταση του prop hub από το cowl ring 1.5mm με σωστές γωνίες (προσεκτικό offset του κινητήρα).

Αλλά, ενέσκηψε προβληματάκι... Λόγω του κoντύματος του firewall και του αυξημένου up+left offset για σωστή έξοδο άξονα μπροστά (down+right thrust), το πάνω δεξί stand-off έπεσε ακριβώς στη γωνία του firebox...   Αυτό δεν το προβλέψαμε...

Μετά από λίγο σκέψη, αποφασίστηκε να γίνει offset το stand-off με ένα κομμάτι dural 4mm (κομμένο απο στραβωμένο σασσί 1/5 βενζινοκίνητου αυτοκινήτου!). Για να κρατηθεί το συνολικό μήκος ίδιο με τα άλλα stand offs, χρειάστηκε ξύρισμα στον τόρνο κατά 2mm κάθε πλευράς του συγκεκριμένου stand-off. Το αποτέλεσμα δε χάνει καθόλου σε στιβαρότητα, άν και θα προτιμούσα να μην είχε χρειαστεί...

Από την άλλη, χρήση του Exhaust Elbow των 80 μοιρών φέρνει το καζανάκι της εξάτμισης σε τέτοιο σημείο που η απόληξη βγαίνει στο scale σημείο! Όλα χωρούν στο cowl χωρίς κοψίματα!


* 20131231_142345.jpg (49.38 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 538 φορές.)

* 20131231_142404(0).jpg (30.64 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 545 φορές.)

* 20140108_190708.jpg (20 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 526 φορές.)

* 20140108_190647.jpg (22.86 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 540 φορές.)
« Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:55:42 από hpergm » Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 608



Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:39:12 »

Μετά από τη μετατροπή για εγκατάσταση κινητήρα, όλα τα άλλα ήταν παιχνιδάκι. Το μοντέλο δε χρειάζεται ούτε μια κόλληση - όλα είναι βιδωτά και πέφτουν ακριβώς! Το landing gear είναι έργο τέχνης, όπως και τα βαμμένα cabanes με τα αλουμινένια fittings.

Λίγη δυσκολία να χωρέσουν όλα τα ηλεκτρονικά - χρησιμοποιώ 3 lipo (2 για Rx και 1 για iginition), regulator, cut-off (οποσδήποτε!) και λόγω του ότι το tank πήγε πίσω με το firewall. Τελοσπάντων, όλα καλά στο τέλος - με διάφορες μικρομετατροπές στην πορεία..


* DSC_2871.jpg (30.62 KB, 320x480 - εμφανίστηκε 526 φορές.)

* DSC_2881.jpg (44.44 KB, 640x426 - εμφανίστηκε 539 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 608



Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:44:31 »

Στρώσιμο κινητήρα στη βεράντα. Πήρε 1η φορά με το χέρι(!), βάστηξε 1560 στροφές ρελαντί και στο μισό γκάζι (~4000) θέλει να ξεριζώσει το firebox... Η προπέλα είναι 20x6 MAS, επιλεγμένη για μικρές ταχύτητες (το μοντέλο έχει undercambered αεροτομές, θέλει πολύ down με γκάζια!).

Στις φωτό κάτω φαίνονται διάφορες λεπτομέρειες, όπως η τοποθέτηση του ignition και του cut-off, routing των σωληνακίων και καλωδίων (προστατευμένων πάντα από την τριβή με το cowl), θερμική μόνωση του firewall (τα ηλεκτρονικά/lipo βρίσκονται κοντά στο καζανάκι), κλπ.


* DSC_2883.jpg (44.54 KB, 640x426 - εμφανίστηκε 536 φορές.)

* DSC_2884.jpg (24.15 KB, 320x480 - εμφανίστηκε 526 φορές.)

* DSC_2887.jpg (41.61 KB, 640x426 - εμφανίστηκε 538 φορές.)

* DSC_2885.jpg (40.91 KB, 640x426 - εμφανίστηκε 544 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 608



Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:49:54 »

Το συναρμολογημένο μοντέλο είναι εντυπωσιακό!

Ο πιλότος είναι από την AH Designs, 1/4 (μισός). Αρκετά χαλαρός, θα έλεγα καθότι το αεροπλάνο είναι εκπαιδευτικό.


* DSC_2888.jpg (31.38 KB, 640x426 - εμφανίστηκε 516 φορές.)

* DSC_2889.jpg (21.34 KB, 320x480 - εμφανίστηκε 507 φορές.)

* DSC_2890.jpg (36.36 KB, 640x426 - εμφανίστηκε 508 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
_ΤΑΣΟΣ_
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.548

MPX Profi 4000


Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 13:52:13 »

Πανέμορφο, υπέροχη προσέγγιση του θέματος ..... !!!

Φυσικά και ΜΟΝΟΝ 4χρονο κινητήρα σε τέτοια θέματα.

Θαυμασμό και για την εμμονή στην 9Ζ Wink

Καλές προσγειώσεις !!!!
Καταγράφηκε

Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
GRE-F-0611
panioul
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.159



Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 14:31:57 »

Πολύ ωραίο αεροπλάνο και απίστευτος κινητήρας. Νομίζω έκανες πολύ καλή επιλογή σε αυτό το θέμα!!Καλές πτήσεις!!
Καταγράφηκε

Ιωαννίδης Παναγιώτης
Ένωση Αερομοντελιστών Θεσσαλονίκης
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 608



Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Σάββατο, 19 Απρ 2014, 12:34:44 »

Πανέμορφο, υπέροχη προσέγγιση του θέματος ..... !!!

Φυσικά και ΜΟΝΟΝ 4χρονο κινητήρα σε τέτοια θέματα.

Θαυμασμό και για την εμμονή στην 9Ζ Wink

Καλές προσγειώσεις !!!!

Σε ευχαριστώ Τάσο. Το μπράβο ανήκει στην H9 - εγώ μόνον το πλήρωσα και το βίδωσα...!  Tongue
Νομίζω πάντως ότι ο κόπος με τον 4-χρονο είναι δικαιολογημένος.

Όσο για την εμμονή στην 9Ζ WC1... Μακριά κουβέντα!
5 πράγματα θα πώ:
1. Είναι made in JAPAN (μάλλον η τελευταία Futaba).
2. Δεν έχω εξαντλήσει τις δυνατότητές της μέχρι σήμερα.
3. Η επένδυση σε PCM δέκτες, δεν δικαιολογεί αγορά νέας ΤΚ 2.4GHz - ιδίως από τη στιγμή που οι FM συχνότητες τώρα δεν είναι θέμα στα μοντελοδρόμια!
4. Αγοράζω πλέον leftover stock στα PCM1024 (δέκτες, module) πολύ φθηνά από ebay, top σειρές.
5. Πιστεύω ότι σε 2 γενιές τα πράγματα θα έχουν αλλάξει τόσο που αξίζει ακόμα να περιμένω πριν πέσει το 2χίλιαρο (π.χ. τηλεμετρία με feedback σε... Google glass!, προγραμματισμός στο δέκτη ala Mikado).

Φιλικά,
Έκτορας.
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 608



Προφίλ
« Απάντηση #8 στις: Σάββατο, 19 Απρ 2014, 12:35:28 »

Πολύ ωραίο αεροπλάνο και απίστευτος κινητήρας. Νομίζω έκανες πολύ καλή επιλογή σε αυτό το θέμα!!Καλές πτήσεις!!

Σε ευχαριστώ για τις ευχές. Παρθενική εντός του Πάσχα - θα ακολουθήσει ποστ.
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
_ΤΑΣΟΣ_
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.548

MPX Profi 4000


Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Σάββατο, 19 Απρ 2014, 15:13:43 »

Καλή Ανάσταση,

Και εγώ εραστής της Futaba, μεγάλη αγάπη ......
Καταγράφηκε

Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
GRE-F-0611
3DJunk
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.699



Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Σάββατο, 19 Απρ 2014, 15:21:32 »

Χρόνια Πολλά σε όλους,

Συγχαρητήρια στο φίλο Έκτορα για την παρουσίαση.  Thumbs up .Η συνεισφορά του στο forum ελπίζω να συνεχιστεί.

Σχετικά με την 9WC, θρυλική ΤΚ. Εβλεπα πρόσφατα ένα video του CPLR από το 1999 που ζωγράφιζε τους αιθέρες με αυτή στο παγκόσμιο F3A στην Pensacola-US...θα το ποστάρω σε άλλο thread.

Ανυπομονώ για την παρθενική του Moth... Wink

Καλές γιορτές,
Νίκος
Καταγράφηκε
ArgyrisGiannetakis
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5.184



Προφίλ WWW
« Απάντηση #11 στις: Σάββατο, 19 Απρ 2014, 16:35:33 »

Ωραίο εργαλείο φίλε Έκτορα!! Thumbs upΟS  εγγύηση!και scale ηχος!Καλές πτήσεις!
Καταγράφηκε

Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 608



Προφίλ
« Απάντηση #12 στις: Σάββατο, 19 Απρ 2014, 21:15:32 »


Σχετικά με την 9WC, θρυλική ΤΚ. Εβλεπα πρόσφατα ένα video του CPLR από το 1999 που ζωγράφιζε τους αιθέρες με αυτή στο παγκόσμιο F3A στην Pensacola-US...θα το ποστάρω σε άλλο thread.

Ανυπομονώ για την παρθενική του Moth... Wink

Καλές γιορτές,
Νίκος

Νίκο, thanks. Φυσικά και χρησιμοποιώ πάντα την τελευταία λέξη της τεχνολογίας (για... 1999!). 
Παρθενική Τρίτη του Πάσχα - κι όποιος αντέξει!
Ετοίμασα και νέα πατέντα airplane stand για τη συναρμολόγηση στο field (είναι διπλάνο, με hatch από κάτω και άρα λίγο.. δύσκολο!) και ανακούφιση για τη μέση. Θα ποστάρω τη λύση - κόστισε μόνον ~ 30€ και είναι αρκετά universal.

Ωραίο εργαλείο φίλε Έκτορα!! Thumbs upΟS  εγγύηση!και scale ηχος!Καλές πτήσεις!

Αργύρη, οποιοδήποτε καλό σχόλιο από έναν Master Scaler είναι "too much" για έναν ARF-άκια (πλέον) σαν και μένα! Θα το φέρω Ακραίφνιο στο scale 18/5!
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 608



Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Κυριακή, 20 Απρ 2014, 10:51:29 »

Μερικές cowl-on (τελικό ζύγισμα). Η θέση του κινητήρα και της εξάτμισης θυμίζουν πολύ το πραγματικό.
Ένα μικρό cut-out στο cowl χρειάστηκε για τη γωνία του elbow.


* DSC_2903.jpg (86.94 KB, 1024x683 - εμφανίστηκε 297 φορές.)

* DSC_2904.jpg (77.15 KB, 1024x683 - εμφανίστηκε 311 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 608



Προφίλ
« Απάντηση #14 στις: Κυριακή, 20 Απρ 2014, 10:54:00 »

Άλλες 2


* DSC_2905.jpg (73.28 KB, 1024x683 - εμφανίστηκε 295 φορές.)

* DSC_2907.jpg (51.23 KB, 512x768 - εμφανίστηκε 304 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
Σελίδες: [1] 2 3  Όλοι  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40 « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.176 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.