Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
292.640 μηνύματα σε 11.951 θέματα από 6.163 Μέλη / Τελευταίο μέλος: zasada21
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τρίτη, 20 Απρ 2021, 07:01:38

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τρίτη, 20 Απρ 2021, 07:01:38

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 01:38]

    από bouzx6r
    [Χθες στις 23:47]

    [Χθες στις 23:44]

    [Χθες στις 23:40]

    από cptnassos
    [Χθες στις 23:03]

    [Χθες στις 20:39]

    [Χθες στις 11:35]

    από dominicm
    [Χθες στις 10:12]

    [Χθες στις 09:05]

    [Χθες στις 07:25]

    [Σάββατο, 17 Απρ 2021, 22:40:48]

    από samsone
    [Παρασκευή, 16 Απρ 2021, 20:17:19]

    [Παρασκευή, 16 Απρ 2021, 19:33:10]

    από dominicm
    [Παρασκευή, 16 Απρ 2021, 16:03:57]

    από bouzx6r
    [Πέμπτη, 15 Απρ 2021, 15:27:33]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6163
    Τελευταίο: zasada21
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 292640
    Σύνολο θεμάτων: 11951
    Online σήμερα: 49
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 36
    Συνολικά: 38
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 3 [4]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Παρουσίαση-Κατασκευή vulture 3500 Xtail  (Αναγνώστηκε 13531 φορές)
    G.Skargiotis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.474



    WWW
    « Απάντηση #45 στις: Παρασκευή, 13 Δεκ 2013, 21:16:27 »

    θα σου απάντηση ο νίκος σήμερα αργότερα (να μην του στερήσω την χαρά) Azn
    Καταγράφηκε

    Γιωργος Σκαργιωτης

        (Κυνηγός Τroll)
          PZL104-106
    AERO-TOW GLIDERS
    twinspark
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 172



    « Απάντηση #46 στις: Σάββατο, 14 Δεκ 2013, 09:10:37 »

    Καλημέρα,

    Συνολικά ως σήμερα το έχω πετάξει περίπου 4-5 ώρες οπότε και τα συμπεράσματα είναι λίγα. Πιστευω σε κανα μήνα θα μπορέσω να έχω πιο καθαρή άποψη.

    Ακόμη δεν έχω βρει την σωστή γωνία του φτερού και την ταχύτητα που δίνει τον βέλτιστο ρυθμό καθόδου.
    Το βάρος έχει βγεί στα 2100 με δυο μπαταρίες και βαρύ μοτερ. Με αυτό το setup χρειάστηκε 15γρ στην ουρά για να ζυγίσει αλλα θέλει κι άλλο ψάξιμο. Αν αφαιρέσεις την δευτερη μπαταρία και με ένα πιο ελαφρύ μοτερ τότε φτάνει κάτω απο 1900γραμ. Με αυτό το μοτέρ και 14/9 προπέλα κάνει 22-23 δευτερόλεπτα για τα 200μ  και περίπου 25 για τα 230μ. Τραβάει στην άνοδο 44-48Α και καταναλώνει περίπου 350 με 400 mah.

    Σχετικά με την πτήση του έχω να πω τα εξής:

    1. Συγχωρεί τα λάθη. Ακόμα και αν το παρακάνεις στη στροφή ή τραβήξεις πολύ UP το στολαρισμα έρχεται μαλακά και δεν τρομάζει. Παρακολουθεί τη στροφή στο θερμικό σχετικά ευκολα χωρίς πολλές διορθώσεις.

    2. Πετάει σχετικά αργά και σου δίνει το χρόνο να εντοπίσεις τα θερμικα.

    3. Σε συνθήκες έλλειψης θερμικών κάνει περίπου 7 λέπτα να κατέβει από τα 200μ (τα πραγματικά 200μ)

    4. Οι μεγάλες κινούμενες επιφάνειες κάνουν την προσγείωση ευκολη ακόμη και με αέρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι την πρώτη μέρα που το πέταγα κατάφερα να το πιάσω στον αέρα 2-3 φορές.

    5. Η ποιότητα κατασκευής θέλει προσοχή γιατί προχθές στον αγώνα μετά από μικρή πτώση ξεκόλλησε η ντίζα του elevator. Προτέινω σε όποιον το πάρει να την κολήσει καλύτερα από την αρχή.

    6. Τα σέρβο είναι μια χαρά παρόλο τις αρχικές εκτιμήσεις. Τα MKS6100 στα αιλερον χάνουν 1χιλιοστό στο κεντράρισμα όταν επιστρέφουν. Δηλαδή αν ανεβαίνει το αιλερον τότε επιστρέφουν στο ίδιο σημείο. Αν κατέβει τότε επιστρέφει 1χιλ πιο κάτω. Υποψιάζομαι ότι μπορεί να παίζει ρόλο η ρύθμιση της τ/κ και να διορθωθεί στο μέλλον. Πάντως ότι και να είναι δεν το ενοχλεί στην πτήση.

    7. Η μόνη συγκριση που έχουμε κάνει μέχρις στιγμής είναι ότι πετάει καλύτερα απο το Pike που έχει ο Γιώργος. Περισσότερα απο τον ίδιο.

    Όσο για την τιμή αγοράς απο ότι φαίνεται το πλήρωσα πιο ακριβά στον hyperflight αλλα αγόρασα και την εξυπηρέτηση που δίνει το μαγαζί.

    Νίκος
    « Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 14 Δεκ 2013, 14:11:14 από twinspark » Καταγράφηκε
    Stratigio
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 745



    « Απάντηση #47 στις: Σάββατο, 14 Δεκ 2013, 09:28:36 »

       Καλοπέταχτο Νίκο.

       Ωραία αναφορά.

    ...
    Ακόμη δεν έχω βρει την σωστή γωνία του φτερού και την ταχύτητα που δίνει τον βέλτιστο ρυθμό καθόδου.
    ...



    Το εργαλείο που δίνει τιμές σαν αυτή, αλλά και πολλές περισσότερες παραμέτρους είναι το XFLR5.  Σε βοηθά να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα με ακρίβεια, πριν βγεις στον αέρα. Το χειρίζομαι αρκετό καιρό και όσο περισσότερο το μαθαίνω, με εντυπωσιάζει ολοένα και περισσότερο. Αν κάποιος χρειάζεται κάποια βοήθεια με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ευχαρίστως θα την προσέφερα.





     Χαμόγελο

    Καταγράφηκε

    Γιώργος Στρατάκης
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.548


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #48 στις: Σάββατο, 14 Δεκ 2013, 11:47:47 »

    Αγαπητέ Νίκο, καλοπέταχτο το Vulture.

    Διάβασα την αναφορά σου, και επιθυμώ να σου πω τα εξής:

    Η αγορά του Vulture είναι συμφέρουσα. Ιδίως με την χαμηλή τιμή απ’ ευθείας από τον κατασκευαστή. Αλλά και εγώ έχω αγοράσει ακριβότερα από τον Hyperflight, για να κρατήσω την υποστήριξη.

    Με βάρος 2100 η φόρτιση είναι 27,6 γ/τ.π., ενώ με βάρος 1900 η φόρτιση είναι 25γ/τ.π.
    Και στις δύο αυτές φορτίσεις το αεροπλάνο είναι εντός παιχνιδιού, απλά με ελαφρύτερη φόρτιση θα βελτιώσει τον λόγο καθόδου σε χαμηλή ένταση ανέμου, ενώ με την βαρύτερη φόρτιση θα πετάει πιο σταθερά έως τα 5-6 μ/δευτ.

    Το μοτέρ που είχες αναφέρει είναι γρήγορο. Η εταιρεία μας έχει πληροφορήσει να μην το ζορίζουμε στα 500 W, αλλά μέχρι τα 450W.
    Η προπέλα 14Χ9, αν είναι της Aeronaut, στην πραγματικότητα είναι 14Χ10. Επειδή υπάρχουν ακόμα διαθέσιμα δευτερόλεπτα στην άνοδο, θα μπορούσες να δοκιμάσεις την 14Χ8 (που στην πραγματικότητα είναι 14Χ9)

    Το ότι κάνει 7 λεπτά να κατέβει από τα 200 μ με νηνεμία, αντιστοιχεί σε βαθμό καθόδου 0,47 μ/δευτ, που θεωρείται πολύ καλό για τέτοιο μοντέλο, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και το καταλληλότερο γι’ αυτό τον καιρό.

    Η διαφορά 1 χιλ στο κεντράρισμα των σέρβο των ailerons, δεν επηρεάζει την πτήση, αφού στην ευθεία πτήση ο χειριστής κινεί πολύ συχνά τα ailerons, σίγουρα είναι αδιάφορο στις στροφές.

     Όπως είπες και εσύ, με τις πολλές πτήσεις θα βρεις το ιδανικό κέντρο βάρους και την καλύτερη ολίσθηση.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    dapan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 814



    « Απάντηση #49 στις: Σάββατο, 14 Δεκ 2013, 12:00:48 »

    Θα ταν αγένεια να μην ευχαριστήσω !
    Περιμένουμε στο μέλλον όταν θα ναι διαθέσιμες, περισσότερες πληροφορίες.
    Θείε, με Fun 480:33  θα χει θέμα στην πτήση του, ποια είναι η άποψη σου;
    Καταγράφηκε

    Όποιος μαθαίνει από τα λάθη του είναι έξυπνος,
    όποιος μαθαινει από τα λάθη των άλλων είναι σοφός
    twinspark
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 172



    « Απάντηση #50 στις: Σάββατο, 14 Δεκ 2013, 13:51:18 »

    Αγαπητέ Κ. Κωνσταντακάτο,

    Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες!!! Ουτε για το μοτέρ ήξερα ούτε για την προπέλα που είναι όντως της Aeronaut. Σε πρώτη ευκαιρία θα δοκιμάσω και την 14Χ8. Θα καταγράψω και μια πτήση με το Eagle tree για να δω τα Watt που καταναλώνει σε όλη τη διάρκεια της ανόδου. Κανονικά όταν έχει ταχύτητα το ανεμόπτερο η κατανάλωση θα πέφτει κάτων απο 400W.

    Πρόσφατα πήρα την futaba 14sg με το GPS module (έχει και vario μαζι) και σκοπευω να χρησιμοποιήσω την τηλεμετρία για να βρώ το σωστό τριμάρισμα. Δυστυχώς δεν έχουν βγει ξεκάθαρες οδηγίες τριμαρίσματος από τον κατασκευαστή για το συγκεκριμένο μοντέλο. Απο την άλλη αυτό έχει κι ενδιαφέρον.

    Σε συνδυασμό με την καταγραφή πτήσης που δίνει το AltisV4 θα γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές.

    Η άσκηση θα γίνει ως εξής:

    - Απογείωση με αλτίμετρο στα 200μ
    - Πτήση "τσουλήθρα" με καταγραφή του ρυθμού καθόδου απο το vario, της μέσης ταχύτητας απο το GPS (και επιβεβαίωση απο την καταγραφή πτήσης του Altis).
    - Αλλαγή μιας μόνο μεταβλητής (Π.Χ. κέντρο βάρους, camber φτερού, γωνία elevator) και επανάληψη της πτήσης

    Τα ζητούμενα είναι:
    - Ιδανικό κεντρο βάρους για νηνεμία
    - πόσο camber θέλει στο thermal condition
    - πόσο camber "του αρέσει" σε μίξη με το elevator
    - ταχύτητα πτήσης για ιδανικό βαθμό καθόδου


    Όσο για το θέμα της πτερυγικής φόρτισης είναι άλλο ένα κεφάλαιο. Δυο ημέρες που έχω πετάξει με αέρα είχε πολυ καλή ανταπόκριση με 2100 γραμ. Δεν δοκίμασα ακόμα να το φορτώσω με επιπλέον βάρος αλλα δείχνει ότι αντέχει κι άλλο.

    Αυριο με το καλό θα παρουσιάσω τα αποτελέσματα της παραπάνω άσκησης.

    Νίκος
    Καταγράφηκε
    twinspark
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 172



    « Απάντηση #51 στις: Σάββατο, 14 Δεκ 2013, 14:06:25 »

      Καλοπέταχτο Νίκο.

       Ωραία αναφορά.

    Το εργαλείο που δίνει τιμές σαν αυτή, αλλά και πολλές περισσότερες παραμέτρους είναι το XFLR5.  Σε βοηθά να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα με ακρίβεια, πριν βγεις στον αέρα. Το χειρίζομαι αρκετό καιρό και όσο περισσότερο το μαθαίνω, με εντυπωσιάζει ολοένα και περισσότερο. Αν κάποιος χρειάζεται κάποια βοήθεια με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ευχαρίστως θα την προσέφερα.


     Χαμόγελο


    Σε ευχαριστώ πολύ.

    Σε πρώτη ευκαιρία θα σκανάρω την αεροτομή για να την περάσω σε autocad γιατι δεν ξέρω τι αεροτομή έχει το ανεμόπτερο. Φήμες λένε ότι είναι αντιγραφή του explorer σε πιο φαρδύ φτερό αλλα δεν τις έχω συγκρίνει.

    Θα σας κρατήσω ενήμερους για τη διαδικασία και την επιτυχία της.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.548


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #52 στις: Σάββατο, 14 Δεκ 2013, 15:24:36 »

    Θα ταν αγένεια να μην ευχαριστήσω !
    Περιμένουμε στο μέλλον όταν θα ναι διαθέσιμες, περισσότερες πληροφορίες.
    Θείε, με Fun 480:33  θα χει θέμα στην πτήση του, ποια είναι η άποψη σου;

    Το μοτέρ αυτό είναι η πρώτη γενιά, χωρίς εσωτερικό ανεμιστηράκι, αλλα είναι εξ' ίσου καλό με την νέα σειρά Kira.

    Σίγουρα παντρεύεται με ένα Vulture, αν έχεις μείωση 4,2:1 βάλε 13,5Χ7, αν έχεις 5,2:1 βάλε 15Χ8
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    twinspark
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 172



    « Απάντηση #53 στις: Πέμπτη, 26 Δεκ 2013, 22:19:43 »

    Σημερα βρέθηκαν οι συνθηκες για να γίνουν μερικές μετρήσεις.

    Πρωι πρωι που ο καιρός ήταν ουδέτερος έγιναν δύο πτήσεις για να βρεθεί ο καλύτερος βαθμός καθόδου.

    Η κόκκινη γραμμή είναι πτήση με camber 0χιλ και είχε βαθμό καθόδου περίπου 0,7μ/δευτερολεπτο

    Η μπλε γραμμή είναι με ανοιχτό το thermal (camber 3χιλ) και βαθμό καθόδου 0,5μ/δευτερόλεπτο. Στην αρχή φαίνεται να πέφτει πιο γρήγορα αλλα αυτό οφείλεται σε λαθος τριμάρισμα elevator όταν ανοίγει το thermal. Εδωσα 2-3 click up για να πετάει ουδέτερα αλλα πέταγε αργά.

    Συμπέρασμα και διόρθωση:

    Το συμπέρασμα που βγήκε είναι ότι πρέπει να αλλάξει η γωνία που πετάει το φτερό. Προσθέσαμε 20γραμ βάρος στην ουρά για να αλλάξει το κέντρο βάρους και μειώσαμε το thermal σε 2χιλ. Επίσης αυξήσαμε τη μίξη elevator to camber. Εδειξε καλύτερη συμπεριφορά και την Κυριακή πρωι πρωι θα επαναληφθεί το πείραμα για να επιβεβαιώσουμε τα αποτελέσματα.



    * ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΤΗΣΗΣ.png (21.51 KB, 1037x673 - εμφανίστηκε 477 φορές.)
    Καταγράφηκε
    dapan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 814



    « Απάντηση #54 στις: Πέμπτη, 23 Ιαν 2014, 18:47:12 »

    Επαναφέροντας στην επικαιρότητα το θέμα θα ήθελα να ρωτήσω αν στην επιφάνεια που μετράτε την φόρτιση συνυπολογίζετε και την επιφάνεια του stadilator;
    Φαντάζομαι πως ναι.
    Καταγράφηκε

    Όποιος μαθαίνει από τα λάθη του είναι έξυπνος,
    όποιος μαθαινει από τα λάθη των άλλων είναι σοφός
    G.Skargiotis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.474



    WWW
    « Απάντηση #55 στις: Πέμπτη, 23 Ιαν 2014, 19:00:15 »

    ναι
    και κανονικά και ΕΝΑ μέρος από την επιφάνεια τις ατράκτου .(εάν παρατηρήσετε όλες οι άτρακτοι έχουν σχήμα αεροτομής και συνήθως  under camber)
    Καταγράφηκε

    Γιωργος Σκαργιωτης

        (Κυνηγός Τroll)
          PZL104-106
    AERO-TOW GLIDERS
    Κώστας Πρωτόπαπας
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 19



    « Απάντηση #56 στις: Παρασκευή, 24 Ιαν 2014, 01:37:48 »

    Αγαπητέ φίλε Γιώργο.
    Έχουμε πολύ καιρό να ιδωθούμε , ωστόσο παρακολουθώ την δραστηριότητα σου μέσα από το site και χαίρομαι τον μοντελιστικό ενθουσιασμό σου που παραμένει σταθερός εδώ και πολλά χρόνια.
    Θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις που μπορεί να δώσουν αφορμή για σκέψη.
    Α) Την επιφάνεια  του οριζοντίου σταθεροποιητή  στις μοντελιστικές εξισώσεις συνήθως δεν την μετράμε στην παραγωγή άντωσης, αλλά στις εξισώσεις της ογκομετρικής σχέσης της ουράς.
      Σκοπός του οριζοντίου σταθεροποιητή   είναι να αντισταθμίζει την ροπή της πτέρυγας με αντίθετη ροπή για να επέλθει δυναμική ισορροπία.
      Στα μοντέλα ελεύθερης πτήσης όταν κάνουμε την οριζόντια  ουρά  φέρουσα , μπορούμε να πούμε ότι έχουμε “ συμβολή στην άντωση “ , αλλά προσοχή ! Η  ταχύτητα είναι σταθερή .Έτσι δεν υπάρχουν μεταβολές στην ισορροπία   του μοντέλου λόγω των διαφορετικών Reynolds number μεταξύ της πτέρυγας ( Μεγαλύτερη χορδή ) και της ουράς (Μικρότερη χορδή ), αλλά ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση δεν συμπεριλαμβάνουμε την άντωση της ουράς στις εμπειρικές μοντελιστικές εξισώσεις .
      Στα ραδιοτηλεκατευθηνόμενα μοντέλα, αποφεύγουμε να κάνουμε φέρουσα την ουρά. Η συνεχής αλλαγή ταχύτητας ( βύθιση , στροφή , κλπ ) θα άλλαζε συνεχώς λόγω  Reynolds number την δυναμική ισορροπία, κάνοντας ιδιαιτέρα δύσκολη ή και επικίνδυνη την πλοήγηση του μοντέλου.
    B) Σε ότι αφορά την άτρακτο.  Θεωρούμε επιφάνεια της πτέρυγας το τμήμα της ατράκτου μεταξύ των χορδών στην ρίζα των  δυο ημι πτερύγων. Σε καμια περίπτωση δεν σχεδιάζεται η άτρακτος με
    under camber απεναντίας σε ένα τέτοιο σχεδιασμό, το camber θα έπρεπε να είναι αντίστροφο.
    Στην πραγματικότητα ο μεγάλος όγκος στο πρόσθιο τμήμα της ατράκτου χρησιμεύει  για την πλάγια επιφάνεια που δημιουργείται κάτω από την “ γραμμή έλξης” του μοντέλου και εμπρός από το κέντρο βάρους  ώστε  το κέντρο των πλάγιων πιέσεων    ( Βαρύκεντρο του συνόλου των πλάγιων επιφανειών που σε  αυτό εφαρμόζεται η συνισταμένη των πλαγίων  ωθήσεων του ανέμου )  να πλησιάζει κοντά στο κέντρο βάρους και στην γραμμή έλξης αλλιώς το μοντέλο θα έβαζε έντονα πρόσωπο κόντρα στον άνεμο ( επιθυμητό αλλά όχι υπερβολικά ). Για τον ίδιο λόγω στα ανεμόπτερα που έχουν αρκετή απόσταση μεταξύ κάθετης ουράς και πτέρυγας προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν την  πίσω πλάγια επιφάνεια της ατράκτου.
    Πιθανά να βοηθούσε  αρκετά παλαιότερο άρθρο του περιοδικού  “ Ο ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΤΗΣ “ Τεύχος 9  ( Φεβρουάριος – Μάρτιος 1988 ) Σελίδα 7.
    Με φιλικούς χαιρετισμούς
    « Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 24 Ιαν 2014, 02:10:24 από Κώστας Πρωτόπαπας » Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 2 3 [4]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ανεμόπτερα R/C  |  Ολα τα ανεμόπτερα R/C  |  F3J - Thermal duration gliders  |  Θέμα: Παρουσίαση-Κατασκευή vulture 3500 Xtail
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.03 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.